tossa aikaisemmin oli jo juttua couperosasta, joka on myös minun ongelmani. en ole vieläkään löytänyt sopivaa kasvovoidetta ja ihoni on niin kuiva etten voi käyttää meikkivoidetta lainkaan. Tämän vuoksi en tietenkään voi suojata ihoani pakkaselta... Saunassa käydessäni laitan aina kosteuttavan naamion joka toivon mukaan suojaa herkkää ihoani, mutta mikä avuksi pakkaseen?
Talvisin verisuonet kuultavat entistä enemmän kun iho on niin vaalea ja kaikki kosmetologit ovat muutenkin sanoneet että minulla on tosi ohut iho. Solariumiin en viitsi mennä kun se käsittääkseni vaan pahentaa. Ajattelin kokeilla jotain itseruskettavaa, mutta on niistä vähän huonoja kokemuksia.. Tietäiskö joku neuvoa hyvän itseruskettavan jota uskaltaa laittaa kasvoihin? Joskus kokeilin ihan perus anttila-voidetta: kuorin, kosteutin ja laitoin rasvan, mutta siitä huolimatta rusketuksesta tuli törkeän epätasainen!
Ja niin, ongelmani ei kovinkaan paha vielä ole - ainoastaan nenä on kamala! Enemmänkin siis ennaltaehkäiseviä hoitoneuvoja kaipailen ettei couperosa pahentuisi. En ole löytänyt mitään linkkejä josta löytyisi couperosaihon hoitovinkkejä, joten jos joku tietää, niin otan neuvoja vastaan :)
couperosa
10
2169
Vastaukset
- Tyytyväinen
Itselläni myös todella rutikuiva iho ja varsinkin talvisin kun lämmitykset on päällä. Jalatkin tuli raavittua melkein verille. Itse sain apua Aloe vera tuotteista, sopii herkällekin iholle =)
- kohtalotoveri
Hei! Minulla on samat ongelmat, ihoni on tosi ohut ja couperosaa nuoresta iästäni huolimatta (22) on. Minullakin nenä on pahempi, ei sitä muualla ole ainakaan vielä.
Olen saanut hieman apua BM-voiteista (en ole käyttänyt vielä kuin reilun kuukauden, mutta koko ajan tuntuu menevän iho paremmaksi, siis punoittaa vähemmän, eihän mitkään rasvat itse niitä verisuonia poista). Myös Nanoelin Biobalm-voide oli hyvä, sitäkin käytin parin purnukan verran.
Meikkivoide ( puuteri) olisi hyvä suoja pakkasilla. Itsellänikin on ollut talvisin kuivuusongelmaa, mutta kun ihon hoitaa kuntoon, kuivuuskin helpottuu ainakin sen verran, että voit käyttää meikkivoidetta. Kuori ihoa rakeettomalla kuorinta-aineella (Nanoelilla esim. on hyvä) silloin tällöin, käytä kosteuttavaa naamiota pari kertaa viikossa (itse käytän Lumenen Hydra Drops-naamiota). Suurimman avun meikkivoiteen alle sain kuitenkin ihan apteekin perusvoiteesta! Sellainen voide kuin Ceralan, tosi hyvää, imeytyy hyvin, eikä jää kiiltelee iholle. Ja halpaa :). Laitan siis tätä Ceralania iholle runsaasti, annan imeytyä pari minuuttia ja sitten meikkivoidetta päälle. Jos Ceralanin teho ei riitä, niin apteekista saa vieläkin rasvaisempia perusvoiteita. Ilmankostutin on myös auttanut talvikuivaa ihoani.
Muista, ettet mene pakkaseen heti naaman rasvaamisen jälkeen. Itse laitan meikin vähintään puoli tuntia ennen jonnekin lähtöä, usein jo paljon aikaisemminkin.
Paras suoja iholle on kuitenkin jokin vaate, varsinkin tuulisella säällä. Huppu päähän, pipo syvälle korville ja kaulahuivi nassun eteen. Ja kun pakkasta alkaa olla enemmän, ei pelkkä meikkivoide tosiaankaan riitä suojaamaan.
Minulle kosmetologi sanoi, että kauheilla pakkasilla (-30) on kaikkein parasta välttää ulos-sisään ramppaamista. Jos sisäilma on 20 ja ulkoilman -30, niin siinähän tulee 50 asteen lämpötilaero, joka pistää veret purskahtamaan suonissa ja altistaa heikot suonet katkeamiselle.
Itse en käy saunassa kuin ehkä kahdesti vuodessa. Paras suoja saunassa on kylmässä vedessä kasteltu pyyhe naaman päälle. Kokeilin jouluna, eikä ollut yhtään ikävämpi ratkaisu. Itse vihaan rasvoja, enkä tykännyt laittaa suojavoiteita saunaan (kokeilin joskus rasvaista apteekin perusvoidetta).
Minua rassaa tässä eniten se, etten uskalla hirveästi ulkoilla talvella. Asun rannikolla ja täällä käy melkein aina talvisin kylmä viima. Pidän hirveästi ulkoilusta, mutta minkäs teet..
Saunomisesta minun ei ole ollut vaikea luopua, kun asunnossamme ei ole saunaa, eikä hirveesti innosta nuo kerrostalojen yleiset saunatkaan.
Onneksi kevät on tulossa ja ilmatkin ovat olleet viime aikoina lämpöisempiä. Kesällä vietän kyllä ulkona niin paljon aikaa kuin mahdollista!
Solariumista en tiedä, mutta ei se varmaan hyvääkään tee (tuskin pienet annokset tosin haittaakaan..). Kesällä iho pitää suojata palamiselta. Onneksi itse en pala, vaan rusketun hyvin. Jotkut väittävät, että kesäkuumalla couperosa olisi pahempi, mutta minulla ainakaan ei juuri ole ongelmia lämpöisempinä vuodenaikoina, vaan kyllä ne ongelmat keskittyvät ihan vaan talviaikaan.
Tsemppiä! Ei ole kivaa omistaa tämmöstä ihoa, mutta olen huomannut, että kyllä hyvällä hoidolla sen saa pysymään kunnossa. Onneksi on keksitty se laseri, jolla pystyy poistamaan katkenneet verisuonet pois. Jos nimittäin joskus menee totaalisesti hermo (ja on rahaa) voi sitten mennä semmoiseen operaatioon.- nainen
BM-voiteet pelkästään ns. couperosa-ihoon, vai käykö se normaalillekin iholle?? Millaisia positiivisia muutoksia??
- sissy
BM-geeliä olen kokeillutkin ja nyt mietin jos ostaisin BM-voiteen. En osaa sanoa onko geeli auttanut couperosaan, mutta se oli kesällä ainakin näppärä käyttää kun on kevyt eikä tarvinut muuta laittaa. Näin talvisin se ei kyllä pelkästään riitä.
Ja onpahan täälläkin suunnalla lohduttauduttu sillä, että joskus "vanhana" on sitten rahaa että voi mennä laser-hoitoon :) Kosmetologi sanoi että nenänpieleni ovat nippanappa siinä kunnossa että suonet voisi polttaa, mutta on myös riski että jää joku pysyvä jälki ja sitten on tietenkin se rahakysymys...
- kitty
kokeile ihmeessä apteekista saatavaa arbutin ainetta. maksaa n.40 euroa mut kestää kolme kuukautta. Vähentää ihon punotusta ja on samalla tosi hyvän tuntunen saunan jälkeen iholla, tosin tarttee kyl miun mielestä viel kosteusvoidetta lisäksi..
- sissy
Olen jo kokeillut sitä eikä auta minulla. Iho tuntui vaan huonommalta. Käytin sen pari kuukautta mitä ohjeessa sanotaan enkä sitten enää jatkanut kun en ollut tuotteeseen tyytyväinen. Ehkä voisin kokeilla vielä toistamiseen kun sitä jäljellä kerran on. Kiitti kuitenkin :)
- arbutin
jos on käyntiä esim. Tallinnassa, kannattaa Arbutini ostaa paikallisesta apteekista. Muistaakseni maksoi 32 e siellä.
- mia
Kokeile Vichy-nimistä apteekista saatavaa itseruskettavaa. Tulee tasainen luonnollinen lopputulos eikä ole hirveän kallistakaan.
- kohtalotoveri
Minua kiinnostaisivat Vichyn tuotteet muutenkin. Kävin hakemassa näytteen siitä kuivan ja herkän ihon meikkivoiteesta ja se oli tosi hyvän tuntunen, taidan ostaa sitä sitten, kun nykyinen meikkivoide loppuu.
Minkä hintainen tuo itseruskettava on? Kuinka usein sitä pitää käyttää, jotta saa pidettyä värin? Onko käyttö vaikeaa?
Arbutin ei minulla toiminut. Ihosta tosin tuli ihan hyvän tuntuinen sillä, mutta punoitukseen ei auttanut. - mia
kohtalotoveri kirjoitti:
Minua kiinnostaisivat Vichyn tuotteet muutenkin. Kävin hakemassa näytteen siitä kuivan ja herkän ihon meikkivoiteesta ja se oli tosi hyvän tuntunen, taidan ostaa sitä sitten, kun nykyinen meikkivoide loppuu.
Minkä hintainen tuo itseruskettava on? Kuinka usein sitä pitää käyttää, jotta saa pidettyä värin? Onko käyttö vaikeaa?
Arbutin ei minulla toiminut. Ihosta tosin tuli ihan hyvän tuntuinen sillä, mutta punoitukseen ei auttanut.Muistaakseni se maksoi alle kakskymppiä. Väri pysyy muutamia päiviä jos vaan kerran levittää. Käyttö on todella helppoa, olen levittänyt sen samalla tavalla kuin kosteusvoiteenkin eikä koskaan ole jäänyt rajoja tai muuten epäonnistunut. Mutta kannattaa varoa jos on todella kuivia kohtia (hilseileviä), koska ne kuivuvat entisestään vaikka väri tarttuu niihinkin normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275