Housu ongelma

Shh

Toivoisin pääseväni eroon ongelmasta joka aina vaivaa, kun housuja täytyy ostaa. Sopivia ei löydy. Lasten puolelta löytyisi sopivan pituiset, mutta liian pieni vyötäröisiä. Aikuisten puolelta taas sopivat vyötäröt reilusti liian pitkillä lahkeilla. En varmaankaan ole ainoa ongelman kanssa... Itse olen 158cm pitkä ja kiloja hiukan yli 50. Läskiä ei kauheasti, mutta lihasta aika reippaasti. Jalkani ovat aika lyhyetkin kaiken hyvän lisäksi. Pitäskö tässä muka ryhtyä laiduttelemaan vaikka painoindeksin mukaan normaali olen? Vaikka eipä sillä ne luut lantiosta kapene, jotka varmaan vastaan tulee kuitenkin ottamaan...
Ainiin, on minulla yhdet sopivat housut joita ei ole tarvinnut lyhentää. Verkkarit joustavalla vyötäröllä.

Mutta onko ihan oikeasti niin, että tämmösille immeisille ei pöksyjä tehdä valmiina vaan aina pitää kaivaa ompelukone ostosten jälkeen heti esiin? Jos joku tietäisi merkin ja/tai paikan mistä sopivampia löytyisi, niin olisi enemman kuin kivaa, jos jakaisitte tietonne :)

8

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marika

      sama ongelma. Ei ikinä tahdo löytyä kerralla sopivia housuja. Mulla taas on niin, että lasten osaston suurimmat housut, missä ei kovin tiukka mitotus, menis kyl vyötäröstä, mut lantio ottaa vastaan. Ja kun ostan lantion kohdalta leveemmät housut, on taas vyötärö liian väljä, tai sit reisissä on sellaset hirveet pussit, ja lahkeet ihan ylipitkät. Tai sit jos ne onkin reisien kohdalta sopivat, on ne vyötäröltä jopa tiukemmat ku lasten housut. Joka kerta saan ommella vekkejä ja lyhentää lahkeita. Ja pituus on 168, mut jalat ei silti kovin pitkät.

      • armas

        Mulla sama ongelma, jonka oon ratkassu palttausnauhalla. Eli ei tartte kaivaa ompelukonetta aina esiin, vaan parilla eurolla saa kangaskaupasta ostettua palttausnauhaa jota vaan taitteen sisään, silitys ja voila! oikeenpituset housut!=)


      • tuttu tunne
        armas kirjoitti:

        Mulla sama ongelma, jonka oon ratkassu palttausnauhalla. Eli ei tartte kaivaa ompelukonetta aina esiin, vaan parilla eurolla saa kangaskaupasta ostettua palttausnauhaa jota vaan taitteen sisään, silitys ja voila! oikeenpituset housut!=)

        joo,tutulta kuulostaa.. oon itekki ihan sattumoisin 158cm ja painoa on 50kg eli painoindeksis ei ainakaa pitäis olla mitään vikaa.. kuvastoista ei tulis mieleenkään tilata ku housut on aina vyötärön kohalt sopivat mut lahkeet yleensä reilut 10senttii liian pitkät..=(
        ainaku meen ettii housuja ni sama ongelma toistuu kaupois..joko liian pitkät lahkeet ja sopiva vyötärön koko tai sopivat lahkeet ja liian kapee vyötärö..toisin sanoin lasten kokoihin en ainakaan mahdu..sit jos haluu lyhentää ni usein käy niin et ne menettää mallinsa ku ite pidän kuitenki enemmän pootcut-mallisista ku suoralahkeisist..suoralahkeiset tiukat housut eioo oikeen mun juttu ja korostais muutenki liikaa leveetä lantiota eikä huomio kiinnittyis ku siihen..=( sentakii strech on ainoo materiaali jot voin käyttää farkuis ja aika vähän oon löytäny sellast materiaalii muodikkaista housuista..siis mikä neuvox..?välil ostan liian pitkät housut(nekin strechii)ja toivon etne jotenki kutistuis pesus lahkeista sopivix..eioo kyl läheskää aina auttanu.. onx kohtalontovereita?jos tiedätte mist löytyis sopivan pitusii muodikkaita lantion kohdalta joustavii ja lahkeista lyhyitä farkkui ni vastailkaa.


      • Heppati
        armas kirjoitti:

        Mulla sama ongelma, jonka oon ratkassu palttausnauhalla. Eli ei tartte kaivaa ompelukonetta aina esiin, vaan parilla eurolla saa kangaskaupasta ostettua palttausnauhaa jota vaan taitteen sisään, silitys ja voila! oikeenpituset housut!=)

        Ihmettelin marketissa joskus että mihin tätä palttausnauhaa oikeasti käytetään ja arvelin sen toimivan juuri näin. En vaan tiennyt keneltä kysyä vinkkiä


    • Sissi

      ..mutta ratkaisin sen sillä että käytän ainoastaan verkkareita housuina ja muuten käytänkin sitten vain hameita. Housut eivät olekaan muuten minulle edes niin tärkeitä, olen aina pitänyt mekoista ja hameista enemmän (minusta jotenkin ne vain istuvat paremmin minulle ja niissä on rentoutuneempi olo). Harmi vain että joudun työssäni pitämään todella kireitä housuja (pakollinen työvaate).

      Olen muuten melkein samankokoinen kuin sinäkin 155cm ja paino nyt jo lähellä 60 (paremmat elämäntavat alkakoot.. :-D). Parhaammaksi tunsin oloni tosiaankin tuossa 52 kilossa, johon pyrinkin takaisin parin vuoden tauon jälkeen.

      Itselleni sopivat parhaiten Lindexin ja Kapp Ahlin vaatteet.. En tiedä syytä siihen, joten voisit kokeilla löytyisiko heiltä sopivia housuja sinulle. :-)

    • Elisa

      Ihan sama ongelma kuin teillä miullakin.. 160/53 ja aina liian pitkät lahkeet kun on vielä lyhyehköt jalat. Jos vyötärö on hyvä niin sitte kiristää reisistä kun on lihasta...Ja jos hyvät housut löytyy ni heti on hintaakin sikana. Mut mie en ompele, kun en osaa yhtään, olin koulussakin puukässässä. Käytän korkoa, toivon että pesussa lyhenee ym. Ja joskus sit isän on pakko lyhentää :)

    • nassu

      Itelläkin sama homma. Ratkassu sen homman niin että käytän korkee pohjasia kenkiä, niin ei puntit laahaa.

    • 150/50

      minä olen löytänyt levis farkut tuumakolla 25/28,26/28,27/28,28/28 en sit muista miten isommissa oli kun olen suurimmillani käyttänyt 32/..varmaan silloin jouduin lyhentämään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe