Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Metsäkoneenkuljettajan palkka

Mika

Minkälainen on alan työtilanne ja palkkaus?

10

9267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työtön

      Kun olen työtön niin ajattelin kysäistä vähän
      erillaista työtä mitä olen tehnyt, soitin ja kyselin hommiin olisi päässyt heti, mutta tuli
      ongelma kun kysyin palkkausta ja luvattiin jopa
      ( 8€/h ) niin enempi kuin puolet vähempi kuin sain edellisestä työstäni kun se muutetaan tunti-
      palkaksi,eli olisin joutunut maksaa jos olisin lähtenyt siihen hommaan, että näin.

      • totta

        minä oon moto kuski palkat on aivan hanurista esim putki mies saa tupla palkan edellisestä työ paikasta otin lopputilin kun ei maksattu kun 40 mk/tunti nyt saan alle 9e tunti eikä mitään lisiä tai muita herkkuja ja joka päivä palkatonta työtä vähintään 0,5 tuntii otan taas kohta lopputilin ja oon kesän työttömänä.


    • lapinmies

      töitä kyllä on riittävästi..täällä pohjoisessa maksetaan n.9,5 e/h ja lisäksi päivärahaa (veroton) 13-20 e/päivä. Kyllä käteen saa noin 1600-1900 euroa...riippuen tietenkin työtuntien määrästä...toki tämäkin palkka on aivan liian vähän!

      • EX motokuski

        joo kylläne mettäkone alalla palkat on ihan hanurista itte sillon kun konetta ajoin niin 9.1 e tunti ei sillä elä kun ei mitään ylitöitä / lisiä makseta ja sit yrittäjä vaatiin 12h päivää aivan sairasta läksin nosteleen kun eivät maksa oppivatpahan maksamaan kunolla, olen varastohommissa nyt ja kuussa jää noin 300e enmpi 8h päivällä. et semmosta:) vaihtakaa hyvät ihmiset alaa niin oppivat nuokin kommunistimetsäkoneyrittäjät...


      • ponsse ergo
        EX motokuski kirjoitti:

        joo kylläne mettäkone alalla palkat on ihan hanurista itte sillon kun konetta ajoin niin 9.1 e tunti ei sillä elä kun ei mitään ylitöitä / lisiä makseta ja sit yrittäjä vaatiin 12h päivää aivan sairasta läksin nosteleen kun eivät maksa oppivatpahan maksamaan kunolla, olen varastohommissa nyt ja kuussa jää noin 300e enmpi 8h päivällä. et semmosta:) vaihtakaa hyvät ihmiset alaa niin oppivat nuokin kommunistimetsäkoneyrittäjät...

        ite ajan motoa ja tarpeen tullen ajokonettakin.. teidän tarvii keskustella palkasta yrittäjien kanssa.. ja kuinka paljon ajatte/kaadatte puuta nii sitä paremmin yleensäkkin ne maksaa.. itse sain 15€ tunnilta ja siihen lisät päälle.. mutta kyllä tuohon hintaa saa niitä vipujakin väännellä..


      • stna perkele
        EX motokuski kirjoitti:

        joo kylläne mettäkone alalla palkat on ihan hanurista itte sillon kun konetta ajoin niin 9.1 e tunti ei sillä elä kun ei mitään ylitöitä / lisiä makseta ja sit yrittäjä vaatiin 12h päivää aivan sairasta läksin nosteleen kun eivät maksa oppivatpahan maksamaan kunolla, olen varastohommissa nyt ja kuussa jää noin 300e enmpi 8h päivällä. et semmosta:) vaihtakaa hyvät ihmiset alaa niin oppivat nuokin kommunistimetsäkoneyrittäjät...

        paskat vaiha mihkää oon aina kiinnostunu metsäkone alasta oon ollu 5v lähtien koneen kopissa isän mukana
        ja perkele minä ajan mehtäkonetta vaikka ilmaseks saatana minusta se on niin hyvää ja kovaa hommaa
        saatana!!!ja ajoin pyrkiä 9 jälkee heti mehtäkone kouluun saatana


      • jkkijjjhjhjhjhjhjho
        stna perkele kirjoitti:

        paskat vaiha mihkää oon aina kiinnostunu metsäkone alasta oon ollu 5v lähtien koneen kopissa isän mukana
        ja perkele minä ajan mehtäkonetta vaikka ilmaseks saatana minusta se on niin hyvää ja kovaa hommaa
        saatana!!!ja ajoin pyrkiä 9 jälkee heti mehtäkone kouluun saatana

        sinä ooot ainut järkevä


      • NIIIIIIIII
        jkkijjjhjhjhjhjhjho kirjoitti:

        sinä ooot ainut järkevä

        sama juttu ton stana perkeleen kanssa lähen elokuus metsäkonealaa opiskelee ja tekisin vaik ilmatteeks ku faijan kans kopis ollu ja parempaa työtä vittu EI OLE vittu rakastan sitä alaa :D::D


      • 2442
        NIIIIIIIII kirjoitti:

        sama juttu ton stana perkeleen kanssa lähen elokuus metsäkonealaa opiskelee ja tekisin vaik ilmatteeks ku faijan kans kopis ollu ja parempaa työtä vittu EI OLE vittu rakastan sitä alaa :D::D

        kyllähän tommoset yläasteikäiset ketkä siitä haaveilee ja välillä ollu isän mukana on iha innoissa, mut kyl sen sit huomaa et ei sitä enää nii rakastetakkaa ku on paska kone ja yksin sitä korjailee -30 pakkasella keskellä yötä eikä mikään onnistu :D ite kanssa yläasteella olin et se on parasta, mut nykyää aika puuduttavaa, kyllä se motolla ajaminen on tosi mukavaa, mut sit ku niitä vikoja tulee enemmän kuin laki sallii nii kiva jokapäivä korjailla ku ajattelet et tänää pääsee aikasi kotii nii tulee joku vika ja yöhö siinä korjaillessa menee :D


    • harmin paikka

      Mietiskelin asiaa perinpohjin jos vaikka ryhtyisin kuskiksi.

      Perusongelmana alalla näyttäs olevan se että laskutaidottomat urakoitsijat kilpailevat keskenään siitä kuka halvimmalla saa sopimuksen. Ostajilla olisi varmasti varaa maksaa enemmänkin urakoista mutta mitä sitä suotta kun ilmaiseksikin saa. Urakoitsijoiden on turha syyttää ketään muuta kuin itseään tai toisiaan.

      Saman logiikan mukaan jos alalle tulisi halvempia kuskeja ulkomailta. Urakoitsijat lahjoittaisivat sen edun saman tien ostajille kilpailemalla keskenään. Sitten tilanne on vielä kurjempi urakoitsijoille ja ostajat käärivät hyödyn.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe