mistä silikonirinnat?

nadja

mistä kannattaa kysellä silikonirinnoista, omalta lääkäriltä vai suoraan jostain plastiikkakirurgisesta sairaalasta? miten nopeasti aikoja saa?

ole harkinnut silikoneja jo useita vuosia ja nyt olen jo melko varma päätöksesta. tuntuu siltä että voin aloittaa elämisen vasta silikonien oton jälkeen. vaikka olen nainen niin rinnoista puhuminen on minulle hyvin arka asia ja haluaisin vihdoin ostaa itselleni rintaliivit ja pystyä olemaan alasti muiden ihmisten kanssa...sitä en ole tehnyt sitten murrosiän alkamisen jälkeen. kyllästyttää jo kun pitää joka aamu ottaa rinnat vaatekaapista. olen nimittäin ilman topattuja rintaliivejä täydellinen lauta.

23

3301

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Täällä

• Voi voi
        Täällä kirjoitti:

http://www.silikonitieto.net/

Siellä on naisten omia kokemuksia silikoneista, tutkimustietoa ja paljon valokuvia.

tämä vanha,alkuperältään tuntematon linkki...keksi jotain uutta.Jos alkuperäinen lukija on yhtään viisas,jättää hän nämä ö-mappiin ja ottaa selvää laadukkaista paikoista,joissa leikkauksia tehdään,kyselee ja uskaltaa kritisoidakin.Ilman noita kuvia...

• Asiantuntijoiden tietoja
        Voi voi kirjoitti:

tämä vanha,alkuperältään tuntematon linkki...keksi jotain uutta.Jos alkuperäinen lukija on yhtään viisas,jättää hän nämä ö-mappiin ja ottaa selvää laadukkaista paikoista,joissa leikkauksia tehdään,kyselee ja uskaltaa kritisoidakin.Ilman noita kuvia...

Minä uskon, että Silikonitieto.net on auttanut monia naisia tekemään lopullisen päätöksensä silikonien hankkimisesta tai hankkimatta jättämisestä. Siellä sanotaan mm. näin:

"Silikonitieto.net on kaupallisista vaikutteista vapaa sivusto. Pääasiallinen tarkoituksemme on välittää asiantuntijatietoa sellaisista kauneusleikkauksiin liittyvistä riskeistä, joista operaatioiden markkinoinnissa ei yleensä kerrota riittävästi."

Tuo on varsin kannatettava ajatus, varsinkin, kun lukee Stakesin tutkimusta:

"58% naisista sanoi, että he eivät olleet saaneet riittävästi tietoa rintaimplanteista ennen leikkausta. Vain 44% naisista oli tutkimushetkellä tyytyväisiä silikoni-implantteihinsa."

Myös Euroopan unionin komissio on huolissaan siitä, että naiset eivät saa tarpeeksi tietoa silikonirintojen riskeistä ajoissa. Suuri osa naisista ei hankkisi implantteja, jos tietäisi etukäteen kaikista negatiivivisista asioista.

Euroopan komissio 15.11.2001:
        "Naisten tulisi tietää rintaimplanttien vaikutuksista niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä.
        Naisten on tiedettävä, että vaikutukset voivat olla peruuttamattomia.
        Seuraaviin asioihin tulisi kiinnittää erityistä huomiota:

- kipu
        - rypyt
        - ruhjeet
        - turvotus
        - verenvuoto
        - tulehdukset

- poimut
        - kalkkiutuminen
        - arpien ulkonäkö
        - kapseloituminen
        - implantin repeytymät

- vaikutus imetykseen
        - implantin siirtyminen
        - silikonipussien asento
        - tyytymättömyys lopputulokseen
        - muutokset rintojen ja nännien tuntoaistiin

- vaikutukset lapsiin etenkin imetyksen kautta
        - vaikutukset syövän havaitsemiseen ja mammografiaan
        - mahdolliset sidekudosten sairaudet ja vastaavat sairaudet

- mainoksissa ei saa käyttää "ennen ja jälkeen" -kuvia
        - mainoksissa on selvästi varoitettava terveydelle aiheutuvista riskeistä
        - potilaalle on annettava vähintään kahden viikon harkinta-aika ennen päätöstä
        - Jos asiaan liittyvistä riskeistä ja seurauksista annettaisiin täydellisempää tietoa, niin moni nainen ei asennuttaisi rintaimplantteja"

Silikonitieto.netin sisältöä koottaessa on käytetty suurta joukkoa alan todellisia ammattilaisia. Sivuston asiantuntijoiden lähdeluettelosta:

"Euroopan unioni
        Tieteen Kuvalehti
        McGhan (Inamed)
        Mentor Corporation
        Ympäristöministeriö
        Suomen Lääkärilehti
        Sosiaali- ja terveysministeriö
        U.S Food and Drug Administration
        National Center For Policy Research
        Iso-Britannian parlamentin terveyskomitea
        Plastic and Reconstructive Surgery (Journal of the American Society of Plastic Surgeons)

Stakesin tutkija Sirpa-Liisa Hovi
        Toksikologian professori Jyrki Liesivuori
        Yksityinen plastiikkakirurgi Juha Piironen
        Yksityinen plastiikkakirurgi Rolf Nordström
        Anestesiologian erikoislääkäri Seppo Ranta
        Psykiatrian erikoislääkäri Hannu Naukkarinen
        Psykoterapeutti, terveystutkija Sherill Sellman
        Eurokansanedustajat Brian Simpson ja Bill Miller
        Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara
        The Humantics Foundation for Women -yhdistyksen johtaja Ilena Rosenthal
        Lääkelaitoksen Terveydenhuollon laitteet ja tarvikkeet -yksikön johtaja Petri Pommelin"

Silikonitieto.netissä on laskurin mukaan tähän mennessä käynyt lähes 0,4 miljoonaaa lukijaa, joten tarvetta kyseisen kaltaiselle tiedottamiselle mitä ilmeisimmin löytyy erittäin paljon.

• Voi voi
        Asiantuntijoiden tietoja kirjoitti:

Minä uskon, että Silikonitieto.net on auttanut monia naisia tekemään lopullisen päätöksensä silikonien hankkimisesta tai hankkimatta jättämisestä. Siellä sanotaan mm. näin:

"Silikonitieto.net on kaupallisista vaikutteista vapaa sivusto. Pääasiallinen tarkoituksemme on välittää asiantuntijatietoa sellaisista kauneusleikkauksiin liittyvistä riskeistä, joista operaatioiden markkinoinnissa ei yleensä kerrota riittävästi."

Tuo on varsin kannatettava ajatus, varsinkin, kun lukee Stakesin tutkimusta:

"58% naisista sanoi, että he eivät olleet saaneet riittävästi tietoa rintaimplanteista ennen leikkausta. Vain 44% naisista oli tutkimushetkellä tyytyväisiä silikoni-implantteihinsa."

Myös Euroopan unionin komissio on huolissaan siitä, että naiset eivät saa tarpeeksi tietoa silikonirintojen riskeistä ajoissa. Suuri osa naisista ei hankkisi implantteja, jos tietäisi etukäteen kaikista negatiivivisista asioista.

Euroopan komissio 15.11.2001:
        "Naisten tulisi tietää rintaimplanttien vaikutuksista niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä.
        Naisten on tiedettävä, että vaikutukset voivat olla peruuttamattomia.
        Seuraaviin asioihin tulisi kiinnittää erityistä huomiota:

- kipu
        - rypyt
        - ruhjeet
        - turvotus
        - verenvuoto
        - tulehdukset

- poimut
        - kalkkiutuminen
        - arpien ulkonäkö
        - kapseloituminen
        - implantin repeytymät

- vaikutus imetykseen
        - implantin siirtyminen
        - silikonipussien asento
        - tyytymättömyys lopputulokseen
        - muutokset rintojen ja nännien tuntoaistiin

- vaikutukset lapsiin etenkin imetyksen kautta
        - vaikutukset syövän havaitsemiseen ja mammografiaan
        - mahdolliset sidekudosten sairaudet ja vastaavat sairaudet

- mainoksissa ei saa käyttää "ennen ja jälkeen" -kuvia
        - mainoksissa on selvästi varoitettava terveydelle aiheutuvista riskeistä
        - potilaalle on annettava vähintään kahden viikon harkinta-aika ennen päätöstä
        - Jos asiaan liittyvistä riskeistä ja seurauksista annettaisiin täydellisempää tietoa, niin moni nainen ei asennuttaisi rintaimplantteja"

Silikonitieto.netin sisältöä koottaessa on käytetty suurta joukkoa alan todellisia ammattilaisia. Sivuston asiantuntijoiden lähdeluettelosta:

"Euroopan unioni
        Tieteen Kuvalehti
        McGhan (Inamed)
        Mentor Corporation
        Ympäristöministeriö
        Suomen Lääkärilehti
        Sosiaali- ja terveysministeriö
        U.S Food and Drug Administration
        National Center For Policy Research
        Iso-Britannian parlamentin terveyskomitea
        Plastic and Reconstructive Surgery (Journal of the American Society of Plastic Surgeons)

Stakesin tutkija Sirpa-Liisa Hovi
        Toksikologian professori Jyrki Liesivuori
        Yksityinen plastiikkakirurgi Juha Piironen
        Yksityinen plastiikkakirurgi Rolf Nordström
        Anestesiologian erikoislääkäri Seppo Ranta
        Psykiatrian erikoislääkäri Hannu Naukkarinen
        Psykoterapeutti, terveystutkija Sherill Sellman
        Eurokansanedustajat Brian Simpson ja Bill Miller
        Plastiikkakirurgian professori Sirpa Asko-Seljavaara
        The Humantics Foundation for Women -yhdistyksen johtaja Ilena Rosenthal
        Lääkelaitoksen Terveydenhuollon laitteet ja tarvikkeet -yksikön johtaja Petri Pommelin"

Silikonitieto.netissä on laskurin mukaan tähän mennessä käynyt lähes 0,4 miljoonaaa lukijaa, joten tarvetta kyseisen kaltaiselle tiedottamiselle mitä ilmeisimmin löytyy erittäin paljon.

eniten,onko noissa kuvissa olevilta kysytty lupa...näin nyt vähän asian vierestä.Eikö sitä löytyisi kuvia myös onnistuneista leikkauksista?
        Kuvat ovat kyllä aika karmeita...

• tyty
        Voi voi kirjoitti:

eniten,onko noissa kuvissa olevilta kysytty lupa...näin nyt vähän asian vierestä.Eikö sitä löytyisi kuvia myös onnistuneista leikkauksista?
        Kuvat ovat kyllä aika karmeita...

http://www.webplastics.com/more_photos.htm

Lisää kuvia löytyy kun klikkaa alareunasta "more photos"

(Omat rintani ovat muuten melkein täsmälleen samanlaiset kuin ylläolevan linkin sivun vasemmassa yläkulmassa olevassa kuvassa.)

• Älä usko
        tyty kirjoitti:

http://www.webplastics.com/more_photos.htm

Lisää kuvia löytyy kun klikkaa alareunasta "more photos"

(Omat rintani ovat muuten melkein täsmälleen samanlaiset kuin ylläolevan linkin sivun vasemmassa yläkulmassa olevassa kuvassa.)

Kukaan fiksu ihminen ei usko kaupallisten firmojen moneen kertaan retusoituja eli tietokoneella muokattuja kuvia.

Voitte katsoa esimerkiksi alla olevaa linkkiä. Laittamalla hiiren naisen kasvojen päälle, näette hänen todellisen ulkonäkönsä. Paljon enempäänkin pystytään nykytekniikalla

http://homepage.mac.com/gapodaca/digital/bikini/index.html

• tyty
        Älä usko kirjoitti:

Kukaan fiksu ihminen ei usko kaupallisten firmojen moneen kertaan retusoituja eli tietokoneella muokattuja kuvia.

Voitte katsoa esimerkiksi alla olevaa linkkiä. Laittamalla hiiren naisen kasvojen päälle, näette hänen todellisen ulkonäkönsä. Paljon enempäänkin pystytään nykytekniikalla

En tuonut kuvia tänne mainostaakseni onnistuneita leikkauksia. Itse olen kiinnostunut vain näkemään miten rinnat voivat muuttua ja miten ne voivat muuttaa vartalon olemusta, olivat kuvat sitten aitoja tai eivät.
        Mielelläni näkisin itsestänikin photoshopilla muokatun kuvan jossa näkyisi suuremmat rinnat.
        Nyt ystävät se kiihkomielisyys pois... :)

• kuvat totta
        Älä usko kirjoitti:

Minä puhun kokemuksesta. Kuvat on todellisia ei niissä ole mitään epäselvää, mainittakoon että aluksi leikatut rinnat ovat vähän pystyt ja tönköt ennen kuin asettuvat omalle paikalleen, menee muutamia kuukausia.

• nainen 72

Itse kävin suurennuttamassa rintani Siluetissa Stephan Dietzillä(on suomalainen)6kk sitten. Toimenpide meni hyvin- on muuten tosi symppis lääkäri.Töissä olin takaisin viikon päästä. Rintani ovat luonnollisen tuntuiset ja näköiset ja arvet melkein näkymättömät. Olen tänä kesänä ylpeä ja onnellinen kauniista rinnoistani.

• nadja

kiinntostaisi tietää vielä että onko rinnat rajoittaneet sinulla jotain tekemistä kuten urheilemista? itse urheilen paljon, lenkkeilen ja harrastan akrobatiaa enkä haluaisi lopettaa harrastuksiani silikonirintojen kustannuksella.

• Voi voi

myös Stephan Dietzistä,hyvää siis.Tuttavani suurennutti myös rintansa Siluetissa noin 5 kk sitten.Jälki on kaunis ja tyttökaveri sanoi hoidon olleen hyvää ja tasokasta.

• nainen 72
        nadja kirjoitti:

kiinntostaisi tietää vielä että onko rinnat rajoittaneet sinulla jotain tekemistä kuten urheilemista? itse urheilen paljon, lenkkeilen ja harrastan akrobatiaa enkä haluaisi lopettaa harrastuksiani silikonirintojen kustannuksella.

Hei Nadja!
        Itse ole harrastanut aina lenkkeilyä ja punttista ainakin pari kertaa viikossa. Proteesit laitettiin mulla rintalihaksen alle ja luvan juoksulenkille sain viikon päästä leikkauksesta- ehtona oli hyvät sporttirintsikat. Lähdin lenkille vasta parin viikon päästä, eikä ongelmaa ollut. Rintalihasten treenaamiseen sain luvan kuukauden päästä ja treenin yhteydessä oli ehkä pieniä tuntemuksia n.2kuukauden ajan. Päivääkään en kadu, kaikki meni paremmin kun loistavasti.

• Backy

Mua kiinnostas tietää, kuinka te olette rahoittaneet silikonit? Säästöillä/laina??

• Lue

1.
        Aion poistattaa omat rintaimplanttini. Ne ovat epämiellyttävän tuntuiset, eivät tunnu omilta ja venyttävät ihoa. Kuppikokoni muuttui 75 b:stä 75 c:hen vuosi sitten. Exäni ei halunnut edes koskea proteeseihini - kuten ei myöskään nykyinen miesystäväni. Implantit poistetaan vasta kuukauden kuluttua. En millään jaksaisi odottaa niin kauaa.
        Iza

2.
        Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti. Poistatin omat suolaliuosproteesini, sillä toinen niistä repesi, kun jonossa edessäni seisonut nainen kääntyi ja osui kyynärpäällään suoraan rintaani. Kipu oli tajuton. Sitä ei voi edes sanoin kuvailla! Rintaani leikattiin pariin otteeseen, mutta lopputulos oli järkyttävä, ja päätin luopua proteeseistani. Nyt elämä tuntuu jälleen elämisen arvoiselta. Tämä onnettomuus aukaisi silmäni. Tunsin itseni todella tyhmäksi siksi, koska olin vaarantanut terveyteni _turhamaisella tavalla_!
        Sarge

3.
        Mun kokemukset silikoneista oli ekat pari vuotta hyviä. Sitten alkoi jatkuva särky, joka aiemmin oli vain menkkojen aikana. Ja aina saat varoa, etteivät ne hajoa - tai siis pelätä, että niin käy: esim. kaadut, ajat kolarin, joku rysäyttää autosi perään. Ja good bye itsepuolustuslajiharrastukset ym. ym. Se särkeminen on todellakin isääntynyt hurjasti koko ajan, ja tunto huononi alusta asti ja lähti välillä kokonaan. Se tunnottomuuskin on lisääntynyt.
        Hölmö

4.
        Laitoin silikonit kaksi vuotta sitten. Rinnoissa on vieläkin selvästi näkyvät arvet. En kehtaa mennä yhteissaunaan tai ottaa aurinkoa yläosattomissa. Ennen en ollut koskaan kipeä varsinkaan kesällä. Nyt on alkanut olla vähän väliä flunssaa, kuumeilua ja lihassärkyä. Tosi epämukava olo jatkuvasti. En pysty kipujen takia nukkumaan vatsallani. Syön terveellisesti ja käyn aerobicissa. Olen alkanut pelätä, että silikonia tihkuu elimistöön ja tuhoaa immuunipuolustustani. Silikonit tuntuvat ja näyttävät ihan erilaisilta kuin oikeat rinnat. Ihmisten suhtautuminen niihin on ollut tosi negatiivista. Jos olisin tiennyt tämän kaiken, niin en olisi koskaan ostanut silikoneja.
        Minnie

5.
        Minulla on jouduttu vaihtamaan toinen implantti kapseloitumisen, "valumisen" ja tähän liittyvien kipujen takia 3 v. leikkauksen jälkeen. Nyt on toinenkin implantti jo aika kova, eivätkä rinnat ole luonnollisen näköiset. Jos poistattaisin silikonit nyt, rinnat jäisivät "lerpukoiksi". En oikein tiedä mitä teen. Varsinaisia välittömiä tulehduksia leikkauksen jälkeen ei ollut, kovia kipuja kylläkin.
        Leikkausta katuva

6.
        Minulle on tehty vajaa vuosi sitten rinta-augmentaatio 2,8 dl:n kokoisilla pisaramallisilla implanteilla, jotka on asennettu rintalihaksen päälle. Ongelmani on siinä, että implanttien ala- ja sivureunojen sekä oman kudokseni väliin mahtuu noin 5 sentin syvyydeltä sormea alle joko eteenpäin kumartuessa tai kyljellään ollessa. Implanttien reuna-osat eivät siis tunnu olevan lainkaan kiinnittyneet omaan kudokseeni. Kyljellään maatessa implantin reuna myös nousee noin 2 cm ylöspäin törröttämään rumasti ihon alta. Näin ollen implanttien olemassa-olo ei jää kenellekään epäselväksi, koska ne näyttävät ulospäin oudosti epämuodostuneilta.
        Augmentoitu

7.
        Kannattaa miettiä tarkoin, ovatko silikonit luonnollisuuden tunteen menettämisen arvoisia. Itselleni asetettiin silikoniproteesit muutama vuosi sitten. Ongelmallista on esimerkiksi se, että proteesit tuntuvat joka kerta kun rintalihakset jännittyvät. Esimerkiksi leipää leikatessa, nostaessa kassin harteille jne. Se ei tunnu hyvältä - päinvastoin etoo ja puistattaa. Lisäksi toinen silikoniproteesi on nyt koteloitunut ja joudun uusimaan operaation. Muistan leikkauksen jälkeen olleeni pitkään kipeänä, enkä siis kovin innokkaasti odota uutta leikkausta. Lisäksi en vielä tiedä paljonko joudun nyt tällä kerralla maksamaan. En tiedä uskallanko koskaan imettää tulevia lapsiani.
        Eve

8.
        Minulle laitettiin silikoni-implantit lihaksen alle 2 kuukautta sitten. Heti sairaalasta kotiuduttuani, kun ensimmäistä kertaa katsoin rintojani, tulin siihen tulokseen, että proteesit ovat aivan liian ylhäällä. Rintaliivit päällä tulos menettelee: avan kuin minulla olisi voimakkaasti ylöspäin työntävät push up- liivit. Ilman rintaliivejä rinnat näyttävät kauheilta. Jos nostan kädet ylös, ne ovat pyöreät. Muutoin ne ovat huomattavasti leveyttään korkeammat - eivät ulospäin, vaan ylös-alas suunnassa. Oma rintani on ikään kuin alimmaisena, ja noin nännin kohdalta alkaa proteesi, joka pyöristää rinnan yläosan. Tein kaiken ohjeiden mukaan. Vältin liikuntaa aivan viime aikoihin asti, enkä vieläkään ole palannut normaaleihin harrastuksiini. Käytän yhä "rintaremmiä" öisin. Säästin vuositolkulla tähän operaatioon.
        Epätoivoinen

9.
        Nykyinen työkaverini oli hoitajana eräällä tunnetulla klinikalla. Hän kertoi, että puolet potilaista oli jo heti leikkauksen jälkeen tyytymättömiä lopputuloksiin. Silikonit olivat eri kohdissa (kainaloissa) ja eri korkeuksilla rintakehää, nännit sojottivat eri suuntiin, rintojen keskellä syvä luinen lovi jne. Syytön työkaverini joutui kuuntelemaan huutoa ja sai useaan kertaan haukut puhelimitse näiltä silikoninaisilta leikkausten jälkeen. Siksi hän vaihtoi työpaikkaa. Hän sanoi, että ei enää ihmettele, miksi silikonit hankkinut nainen tekee suuremmalla todennäköisyydellä itsemurhan.
        Neiti sairaanhoitaja

10.
        Otin itselleni silikonit, koska ajattelin mallin uraa yms. Pari vuotta meni ok. Nyt rintoihin on kasvanut valkosoluepideeliä implanttien päälle ja uusi leikkaus on edessä. Rinnat ovat ihan muhkuraiset ja kovat. Implanttien poistamista ei suositella, vaan uudet on laitettava tilalle. Muuten nahka jää roikkumaan. Joudun leikkauskierteeseen koko loppuelämäkseni. Kunpa olisin tyhmänä kaksikymppisenä tajunnut. Älkää hyvät ihmiset laittako implantteja, jos ette ole upporikkaita ja jos ette halua käydä uusintaleikkauksissa. En ole tullut onnellisemmaksi, vaan alkanut hävetä rintojani ja teennäisyyttäni. En halua myöntää kenellekään olevani feikki. Tämä on ihan kauheaa. Ihmisen pitäisi oppia rakastamaan itseään ja omaa vartaloaan sellaisena kuin luonto on sen hänelle antanut. Toivottavasti joku lukee tämän ja ymmärtää.
        Sussu

• susku
        Lue kirjoitti:

1.
        Aion poistattaa omat rintaimplanttini. Ne ovat epämiellyttävän tuntuiset, eivät tunnu omilta ja venyttävät ihoa. Kuppikokoni muuttui 75 b:stä 75 c:hen vuosi sitten. Exäni ei halunnut edes koskea proteeseihini - kuten ei myöskään nykyinen miesystäväni. Implantit poistetaan vasta kuukauden kuluttua. En millään jaksaisi odottaa niin kauaa.
        Iza

2.
        Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti. Poistatin omat suolaliuosproteesini, sillä toinen niistä repesi, kun jonossa edessäni seisonut nainen kääntyi ja osui kyynärpäällään suoraan rintaani. Kipu oli tajuton. Sitä ei voi edes sanoin kuvailla! Rintaani leikattiin pariin otteeseen, mutta lopputulos oli järkyttävä, ja päätin luopua proteeseistani. Nyt elämä tuntuu jälleen elämisen arvoiselta. Tämä onnettomuus aukaisi silmäni. Tunsin itseni todella tyhmäksi siksi, koska olin vaarantanut terveyteni _turhamaisella tavalla_!
        Sarge

3.
        Mun kokemukset silikoneista oli ekat pari vuotta hyviä. Sitten alkoi jatkuva särky, joka aiemmin oli vain menkkojen aikana. Ja aina saat varoa, etteivät ne hajoa - tai siis pelätä, että niin käy: esim. kaadut, ajat kolarin, joku rysäyttää autosi perään. Ja good bye itsepuolustuslajiharrastukset ym. ym. Se särkeminen on todellakin isääntynyt hurjasti koko ajan, ja tunto huononi alusta asti ja lähti välillä kokonaan. Se tunnottomuuskin on lisääntynyt.
        Hölmö

4.
        Laitoin silikonit kaksi vuotta sitten. Rinnoissa on vieläkin selvästi näkyvät arvet. En kehtaa mennä yhteissaunaan tai ottaa aurinkoa yläosattomissa. Ennen en ollut koskaan kipeä varsinkaan kesällä. Nyt on alkanut olla vähän väliä flunssaa, kuumeilua ja lihassärkyä. Tosi epämukava olo jatkuvasti. En pysty kipujen takia nukkumaan vatsallani. Syön terveellisesti ja käyn aerobicissa. Olen alkanut pelätä, että silikonia tihkuu elimistöön ja tuhoaa immuunipuolustustani. Silikonit tuntuvat ja näyttävät ihan erilaisilta kuin oikeat rinnat. Ihmisten suhtautuminen niihin on ollut tosi negatiivista. Jos olisin tiennyt tämän kaiken, niin en olisi koskaan ostanut silikoneja.
        Minnie

5.
        Minulla on jouduttu vaihtamaan toinen implantti kapseloitumisen, "valumisen" ja tähän liittyvien kipujen takia 3 v. leikkauksen jälkeen. Nyt on toinenkin implantti jo aika kova, eivätkä rinnat ole luonnollisen näköiset. Jos poistattaisin silikonit nyt, rinnat jäisivät "lerpukoiksi". En oikein tiedä mitä teen. Varsinaisia välittömiä tulehduksia leikkauksen jälkeen ei ollut, kovia kipuja kylläkin.
        Leikkausta katuva

6.
        Minulle on tehty vajaa vuosi sitten rinta-augmentaatio 2,8 dl:n kokoisilla pisaramallisilla implanteilla, jotka on asennettu rintalihaksen päälle. Ongelmani on siinä, että implanttien ala- ja sivureunojen sekä oman kudokseni väliin mahtuu noin 5 sentin syvyydeltä sormea alle joko eteenpäin kumartuessa tai kyljellään ollessa. Implanttien reuna-osat eivät siis tunnu olevan lainkaan kiinnittyneet omaan kudokseeni. Kyljellään maatessa implantin reuna myös nousee noin 2 cm ylöspäin törröttämään rumasti ihon alta. Näin ollen implanttien olemassa-olo ei jää kenellekään epäselväksi, koska ne näyttävät ulospäin oudosti epämuodostuneilta.
        Augmentoitu

7.
        Kannattaa miettiä tarkoin, ovatko silikonit luonnollisuuden tunteen menettämisen arvoisia. Itselleni asetettiin silikoniproteesit muutama vuosi sitten. Ongelmallista on esimerkiksi se, että proteesit tuntuvat joka kerta kun rintalihakset jännittyvät. Esimerkiksi leipää leikatessa, nostaessa kassin harteille jne. Se ei tunnu hyvältä - päinvastoin etoo ja puistattaa. Lisäksi toinen silikoniproteesi on nyt koteloitunut ja joudun uusimaan operaation. Muistan leikkauksen jälkeen olleeni pitkään kipeänä, enkä siis kovin innokkaasti odota uutta leikkausta. Lisäksi en vielä tiedä paljonko joudun nyt tällä kerralla maksamaan. En tiedä uskallanko koskaan imettää tulevia lapsiani.
        Eve

8.
        Minulle laitettiin silikoni-implantit lihaksen alle 2 kuukautta sitten. Heti sairaalasta kotiuduttuani, kun ensimmäistä kertaa katsoin rintojani, tulin siihen tulokseen, että proteesit ovat aivan liian ylhäällä. Rintaliivit päällä tulos menettelee: avan kuin minulla olisi voimakkaasti ylöspäin työntävät push up- liivit. Ilman rintaliivejä rinnat näyttävät kauheilta. Jos nostan kädet ylös, ne ovat pyöreät. Muutoin ne ovat huomattavasti leveyttään korkeammat - eivät ulospäin, vaan ylös-alas suunnassa. Oma rintani on ikään kuin alimmaisena, ja noin nännin kohdalta alkaa proteesi, joka pyöristää rinnan yläosan. Tein kaiken ohjeiden mukaan. Vältin liikuntaa aivan viime aikoihin asti, enkä vieläkään ole palannut normaaleihin harrastuksiini. Käytän yhä "rintaremmiä" öisin. Säästin vuositolkulla tähän operaatioon.
        Epätoivoinen

9.
        Nykyinen työkaverini oli hoitajana eräällä tunnetulla klinikalla. Hän kertoi, että puolet potilaista oli jo heti leikkauksen jälkeen tyytymättömiä lopputuloksiin. Silikonit olivat eri kohdissa (kainaloissa) ja eri korkeuksilla rintakehää, nännit sojottivat eri suuntiin, rintojen keskellä syvä luinen lovi jne. Syytön työkaverini joutui kuuntelemaan huutoa ja sai useaan kertaan haukut puhelimitse näiltä silikoninaisilta leikkausten jälkeen. Siksi hän vaihtoi työpaikkaa. Hän sanoi, että ei enää ihmettele, miksi silikonit hankkinut nainen tekee suuremmalla todennäköisyydellä itsemurhan.
        Neiti sairaanhoitaja

10.
        Otin itselleni silikonit, koska ajattelin mallin uraa yms. Pari vuotta meni ok. Nyt rintoihin on kasvanut valkosoluepideeliä implanttien päälle ja uusi leikkaus on edessä. Rinnat ovat ihan muhkuraiset ja kovat. Implanttien poistamista ei suositella, vaan uudet on laitettava tilalle. Muuten nahka jää roikkumaan. Joudun leikkauskierteeseen koko loppuelämäkseni. Kunpa olisin tyhmänä kaksikymppisenä tajunnut. Älkää hyvät ihmiset laittako implantteja, jos ette ole upporikkaita ja jos ette halua käydä uusintaleikkauksissa. En ole tullut onnellisemmaksi, vaan alkanut hävetä rintojani ja teennäisyyttäni. En halua myöntää kenellekään olevani feikki. Tämä on ihan kauheaa. Ihmisen pitäisi oppia rakastamaan itseään ja omaa vartaloaan sellaisena kuin luonto on sen hänelle antanut. Toivottavasti joku lukee tämän ja ymmärtää.
        Sussu

...ei kovin vakuuttavaa. mistä olet nuo kommentit repinyt? voisitko kenties kertoa lähdetiedot? entä onko nämä kommentteja antaneet henkilöt suomalaisia vai kenties virolaisia? missä he ovat omat rintaimplanttinsa laitattaneet? entä kuinka isot rintaimplantit heille on laitettu?

• nana
        susku kirjoitti:

...ei kovin vakuuttavaa. mistä olet nuo kommentit repinyt? voisitko kenties kertoa lähdetiedot? entä onko nämä kommentteja antaneet henkilöt suomalaisia vai kenties virolaisia? missä he ovat omat rintaimplanttinsa laitattaneet? entä kuinka isot rintaimplantit heille on laitettu?

Joo, nämä 10 tapausta - (saman tekstin)lähettelee joku silikonivastainen aktivisti- (tiedätte kyllä mitä sivuja ylläpitää) jokaiselle silikoniaiheiselle keskustelupalstalle. Suosittelisin näin aktiiviselle ihmiselle ajankuluksi hyväntekeväisyyttä, tms. jossa voisit saada aikaan jotain järkevää ihmisten hyväksi, jotka apua tarvitsevat. Annetaan jokaiselle ihmiselle yksilönvapaus päättää omasta elämästä, tuomitsematta ihmistä ja HÄNEN RATKAISUJAAN ja murehditaan mielummin maailman vakavista asioista.

• tyty

Olen itsekin jo vuosia harkinnut rintojen suurennusta, mutta vasta nyt rohkeus ja rahatilanne sallii silikonien ajattelemisen.

Minulla on aivan sama olo kuin sinulla nadja, tuntuu että voin aloittaa elämisen vasta rintojen ottamisen jälkeen. Monet itkut olen itkenyt kun tuntuu etten ole nainen ilman rintoja.

Tuntuu välillä todella pahalta kun ihmiset tuomitsevat toiset silikonirintojen perusteella. Itse en pyri silikonien avulla lehtien palstoille, haluan vain elää normaalia elämää. Silti en voi enkä halua kertoa kenellekään silikoneistani, voi luoja mikä selän takana puhuminen ja tuomitseminen siitä alkaisi, ihan ystävienikin keskuudessa. Onko jollain kokemusta?

• Geisha kirjoitti

Mulla on tuttavapiirissä aika monta silikonit hankkinutta naista. On aika jännä juttu, että melkein kaikki yrittää viimeiseen asti salata sen, että niillä on silikonit. Jos silikonirinnat olisi jotenkin hyvä juttu tai luonnollinen valinta, niin ei kai niitä silloin peiteltäisi. Muutamat naiset ihan suoraan valehtelee, että heillä ei olisi silikoneja. Jos perheeseen ostetaan vaikka uusi auto, niin eihän sitäkään piilotella ja yritetä väittää, että ei meillä mitään autoa ole. Kyllä sen aerobickissakin heti huomaa, kun naapurin rinnat jököttää kuin suolapatsaat suoraan eteenpäin, vaikka nainen pomppii ylös ja alas. Ja pukuhuoneesta livahdetaan nopeasti ulos, jotta rintojen arvet ei näkyisi. Kesällä ei ikinä oteta aurinkoa yläosattomissa ja yhteissaunaan ei tulla alasti niin kuin muut.

Ihan selvästi monilla naisilla on hirveä häpeä ja pelko siitä, että niiden suuri silikonisalaisuus paljastuu. Jatkuva salailu aiheuttaa niille varmasti suurta henkistä ahdistusta. Paljastuminen voisi olla liian kova paikka kestettäväksi. Illuusio olisi pilalla ja kasvot menetetty. Lisäksi nämä naiset joutuu vielä koko ajan elämään terveytensä menettämisen pelossa. Silikoneistahan voi seurata vaikka mitä ongelmia. Kaikki rahat niillä menee silikonien pankkilainan maksuun ja uusiin leikkauksiin.

Minusta silikonit on ihan luonnottomat möykyt. Ei niitä oikein voi rinnoiksi kutsua. Ihan samalla tavalla kuin puujalka ei ole oikea jalka, niin silikonitkaan ei ole oikeat rinnat. En osaa edes sanoa niin suurta rahasummaa, mistä suostuisin silikonit sisälleni ottamaan. Vaikka mulla ei ole rintoja juuri ollenkaan, niin pidän mieluummin nämä, kuin olen kohta silikonien takia sairaana ja leikkauksien runtelemana. Miehet on sitä paitsi aina olleet ihan hulluina mun pieniin rintoihin. Mä en tosiaan ymmärrä, miksi joku hankkii silikonit. Mä laitan mun rahat mieluummin omaan asuntoon, enkä mihinkään niin turhaan kuin terveydelle vaarallisiin tekorintoihin.

• minä
        Geisha kirjoitti kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä aika monta silikonit hankkinutta naista. On aika jännä juttu, että melkein kaikki yrittää viimeiseen asti salata sen, että niillä on silikonit. Jos silikonirinnat olisi jotenkin hyvä juttu tai luonnollinen valinta, niin ei kai niitä silloin peiteltäisi. Muutamat naiset ihan suoraan valehtelee, että heillä ei olisi silikoneja. Jos perheeseen ostetaan vaikka uusi auto, niin eihän sitäkään piilotella ja yritetä väittää, että ei meillä mitään autoa ole. Kyllä sen aerobickissakin heti huomaa, kun naapurin rinnat jököttää kuin suolapatsaat suoraan eteenpäin, vaikka nainen pomppii ylös ja alas. Ja pukuhuoneesta livahdetaan nopeasti ulos, jotta rintojen arvet ei näkyisi. Kesällä ei ikinä oteta aurinkoa yläosattomissa ja yhteissaunaan ei tulla alasti niin kuin muut.

Ihan selvästi monilla naisilla on hirveä häpeä ja pelko siitä, että niiden suuri silikonisalaisuus paljastuu. Jatkuva salailu aiheuttaa niille varmasti suurta henkistä ahdistusta. Paljastuminen voisi olla liian kova paikka kestettäväksi. Illuusio olisi pilalla ja kasvot menetetty. Lisäksi nämä naiset joutuu vielä koko ajan elämään terveytensä menettämisen pelossa. Silikoneistahan voi seurata vaikka mitä ongelmia. Kaikki rahat niillä menee silikonien pankkilainan maksuun ja uusiin leikkauksiin.

Minusta silikonit on ihan luonnottomat möykyt. Ei niitä oikein voi rinnoiksi kutsua. Ihan samalla tavalla kuin puujalka ei ole oikea jalka, niin silikonitkaan ei ole oikeat rinnat. En osaa edes sanoa niin suurta rahasummaa, mistä suostuisin silikonit sisälleni ottamaan. Vaikka mulla ei ole rintoja juuri ollenkaan, niin pidän mieluummin nämä, kuin olen kohta silikonien takia sairaana ja leikkauksien runtelemana. Miehet on sitä paitsi aina olleet ihan hulluina mun pieniin rintoihin. Mä en tosiaan ymmärrä, miksi joku hankkii silikonit. Mä laitan mun rahat mieluummin omaan asuntoon, enkä mihinkään niin turhaan kuin terveydelle vaarallisiin tekorintoihin.

Minulla oli alussa tarvetta peitella muokattuja rinojani, mutta ei enää. Käyn yhteissaunoissa, otan aurinkoa ylä-osattomissa ja tanssin vaikka ripaskaa rinnat paljaana jos siltä tuntuu. Myönnän kyllä että aluksi seurasin esim. saunassa reagoiko joku rintoihini. Yleisesti ottaen ei reagoi. Rintani menevät ulkoisesti täysin luomuista jos pieniä arpia ei huomioida. Minulla on kyllä pahempiakin arpia kehossani joten rintojen siistit ervet ei todellakaan haittaa.

• tyty
        minä kirjoitti:

Minulla oli alussa tarvetta peitella muokattuja rinojani, mutta ei enää. Käyn yhteissaunoissa, otan aurinkoa ylä-osattomissa ja tanssin vaikka ripaskaa rinnat paljaana jos siltä tuntuu. Myönnän kyllä että aluksi seurasin esim. saunassa reagoiko joku rintoihini. Yleisesti ottaen ei reagoi. Rintani menevät ulkoisesti täysin luomuista jos pieniä arpia ei huomioida. Minulla on kyllä pahempiakin arpia kehossani joten rintojen siistit ervet ei todellakaan haittaa.

Suurin syy silikonien peittelyyn on toisten ihmisten asenne. Jos joku ystävistäni kertoisi silikoneistaan, en lähtisi tuomistemaan, helppohan se toisaalta minun on sanoa kun olen asiaa harkinnut. Mutta olen läheltä nähnyt miten ihmiset voivat olla hyvinkin julmia. Ei se hyvältä tunnu kun on löytänyt pitkäaikaiseen ongelmaansa vihdoin pitkään harkitun ratkaisun joka on muuttanut elämänlaatua paljon paremmaksi, ja sitten joku päästään suustaan tuomitsevia kommentteja.
        Arvet näkyvät tuskin ollenkaan, eikä siellä saunoissa ja pukuhuoneissa nyt sentään niin tarkoin toisia tihrusteta...
        Ei peittely tarkoita sitä että silikoneissa olisi jotain hävettävää, vaan sitä että kanssaihmisten asenteissa ja SUVAITSEVAISUUDESSA olisi paljonkin korjaamisen varaa.

• myös kohtalotoveri

Olen jo liki viisikymppinen, minulle laitettiin 14 v. sitten. Olin aina kärsinyt olemattomista rinnoista ja voin kuvitella miltä teistä kohtalotovereista tuntuu. Mutta- tänä päivänä, jos olisin samassa tilanteessa kuin nyt, ehkä vielä harkitsisin koska nyt kaupoissa melkein kaikki liivit ovat topattuja ja monenlaiset lisukkeet "sallittuja". Kuitenkin tässä on kyseessä oma terveys, ainahan ei voida etukäteen tietää mitä implantit voivat kullekin aiheuttaa. Olen ollut periaatteessa tyytyväinen ja itsetuntoni kohosi huomattavasti laiton jälkeen. Enää ei tarvinnut hävetä latteata rintapuolta ja peitellä erilaisin konstein. Nyt kun aikaa on kulunut olen enemmän tullut ajatelleeksi terveydellistä puolta, jos annan ottaa pois, niin mitä sitten ja kuinka kauan nämä voivat yleensä olla jne. Nukkuminen on ollut välillä hankalaa, esim. jos nukun selällään, rinnat painavat ilmeisesti jotain suonia, koska hengitys käy hankalaksi ja on käännyttävä kyljelleen eikä rinnat ole edes isot vaan b-kuppi. Aluksi mahallaan ei voinut nukkua pitkään aikaan. Harkitse vielä!

• Kohtalotoverille
        myös kohtalotoveri kirjoitti:

Olen jo liki viisikymppinen, minulle laitettiin 14 v. sitten. Olin aina kärsinyt olemattomista rinnoista ja voin kuvitella miltä teistä kohtalotovereista tuntuu. Mutta- tänä päivänä, jos olisin samassa tilanteessa kuin nyt, ehkä vielä harkitsisin koska nyt kaupoissa melkein kaikki liivit ovat topattuja ja monenlaiset lisukkeet "sallittuja". Kuitenkin tässä on kyseessä oma terveys, ainahan ei voida etukäteen tietää mitä implantit voivat kullekin aiheuttaa. Olen ollut periaatteessa tyytyväinen ja itsetuntoni kohosi huomattavasti laiton jälkeen. Enää ei tarvinnut hävetä latteata rintapuolta ja peitellä erilaisin konstein. Nyt kun aikaa on kulunut olen enemmän tullut ajatelleeksi terveydellistä puolta, jos annan ottaa pois, niin mitä sitten ja kuinka kauan nämä voivat yleensä olla jne. Nukkuminen on ollut välillä hankalaa, esim. jos nukun selällään, rinnat painavat ilmeisesti jotain suonia, koska hengitys käy hankalaksi ja on käännyttävä kyljelleen eikä rinnat ole edes isot vaan b-kuppi. Aluksi mahallaan ei voinut nukkua pitkään aikaan. Harkitse vielä!

Silikonit kestävät ehjinä vain harvoin edes 10 vuotta. Silikonien valmistajien omienkin tutkimuksien mukaan pahimmassa riskiryhmässä peräti 84% naisista kärsii vakavista terveysongelmista silikonien takia jo ensimmäisen 4 vuoden sisällä.

Silikonien takia pitäisi käydä säännöllisissä tarkistuksissa vähintään 2-3 vuoden välein. Silikonit estävät syövän löytämistä mammografiassa keskimäärin 30 prosentilla. Siksi mahdollinen syöpä pääse vapaasti jatkamaan leviämistään muualle elimistöön.

Implantit myös vuotavat myrkyllistä silikonia tai hajoavat usein naisen huomaamatta.

"U.S. Food and Drug Administrationin (FDA) vuonna 2000 julkaiseman tutkimuksen mukaan lähes 70% tutkituista naisista kantoi sisällään vähintään yhtä vuotavaa tai kokonaan rikkoutunutta silikoni-implanttia. Kaikki tutkitut naiset luulivat implanttiensa olevan kunnossa. Plastiikkakirurgit ovat yleisesti väittäneet, että vuotamista ja rikkoutumista tapahtuisi vain muutamalle prosentille implanteista. Tutkijat ovat huolissaan tilanteesta, koska muualle kehoon kulkeutunut silikoni saattaa olla vaarallista. Sitä voi olla mahdotonta poistaa elimistöstä."

Plastic and Reconstructive Surgery, January 2000

Study Shows Silicone Breast Implants Rupture Without Women Knowing

http://imaginis.com/breasthealth/news/news5.25.00.asp

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe