Lävistyskoru + lentokentän metallinpaljastin

Nina

Onko noista koruista haittaa metallinpaljastimessa? Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta itsellä on nännissä ja navassa lävistykset ja pelkään niistä aiheutuvaa haittaa lentokentällä? Oltais maanantaina lähdössä Rhodokselle.. Vastatkaahan!

24

11828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nina

Tää on tosi tärkeää! =)
      Joku, jolla asiasta on varmaa tietoa tai sitten voisitte antaa mulle vinkkejä, että mistä netistä löytäisin tietoa asiasta!

• *Henna*

korut voivat mahdollisesti ruveta piippaamaan, ja tällöin sinutn ilmeisemmin siirretään sivuun ja keskustellaan miksi piippaa. Kerrot vain että sulla on kyseiset korut, ja ne on metallia. ei siinä sitten enempää. jos eivät usko, sinun on mahdollisesti näytettäväkin läwärisi.. HYVÄÄ MATKAA!! (niinkuin lentsikoissa sanotaan.. :D)

• tattooed
        *Henna* kirjoitti:

korut voivat mahdollisesti ruveta piippaamaan, ja tällöin sinutn ilmeisemmin siirretään sivuun ja keskustellaan miksi piippaa. Kerrot vain että sulla on kyseiset korut, ja ne on metallia. ei siinä sitten enempää. jos eivät usko, sinun on mahdollisesti näytettäväkin läwärisi.. HYVÄÄ MATKAA!! (niinkuin lentsikoissa sanotaan.. :D)

ei ne ala piippaamaan.

• Nina
        tattooed kirjoitti:

ei ne ala piippaamaan.

tattooed: Oletko varma asiasta? Nännilävistykseni on oma salaisuuteni, jonka en haluaisi vanhemmille paljastuvan..

• *Henna*
        Nina kirjoitti:

tattooed: Oletko varma asiasta? Nännilävistykseni on oma salaisuuteni, jonka en haluaisi vanhemmille paljastuvan..

niin, en tarkoittanutkaan että vältti rupeavat piippaamaan. *heh* itselläkin oma nänniläväri, äiskältä piilossa!! ja jos sattuu että piippaa, niin eihän äitis siitä saa tietää jos hoidat asian kahsestaan terminaalivirkailijan kanssa...??

• tattooed
        Nina kirjoitti:

olen 100% varma asiasta etteivät ne ala piippaamaan.

• Nanna

Eihän noi mitään haittaa aiheuta, sul pitäs olla kymmeniä metallisia koruja samassa paikkaa tai hyvin lähekkäin jotta metallinpaljastin piippaisi. Eihän siitä mitään tulisi jos laite olisi säädetty niin, että piippaisi muutamasta lävistyksestä, ajatteleppa mitkä jonot tulis, jos korviksistakin piippaisi ;)

Ja korut ei ole aina metallia, kultaa muovia jne... mihin noi metallinpaljastimet ei reakoi kovin herkästi.

Itsellä navassa, molemmissa nänneissä, kielessä ja molemmis korvis 7 lävistyst. Eikä mitään ongelmaa ole niistä aiheutunut, vaik oon paljon matkustellut, pari kertaa oon saanu piippauksen aikases, mut syy oli laukun taskuun unohtunut tavarat.

Itsekkin otin nännilävistyksen äidiltäni salaa (onkohan tämä jokin kapina äitejä vastaan ;), tai olin jo niin vanha, etten ihan kaikkia toilailuitani kertonut ;) Eikä mitään sanonut, kun asia selvisi etelänmatkal kun pukuhuonees vaihettiin uimapuvut päälle.

Jos haluut piilotella lävistystä vanhemmiltasi, niin uimapuvun läpi erottaa lävistyksen, mikäli koru on iso, tosin riippuu millasia uimapukuja pitää.

• *Henna*

äityli saapin sitten tietää 2vahingossa" jossain tuollaisessa tilanteessa!! heh.. hän raukka kun ei ymmärrä edes tavallisia korvakorujakaan.. :D

• äääää...äää

Jos joudut tarkempaan syyniin niin saataapi nuo löytyäkin. Alla minimivaatimukset. En tiedä tuliko tuo voimaan. Pieni rengas painaa noin 1g.

Ehdotus EU-asetus Bryssel 10.10.2001

Ote:
      2.1.2 Käsimetallinilmaisimet Matkustajien tarkastamiseen lentoasemilla käytettävien käsimetallinilmaisimien on täytettävä seuraavat vaatimukset:

a) Laitteilla on voitava kaikissa mahdollisissa olosuhteissa osoittaa hyvin pienet määrät metallia ilman suoraa kosketusta itse esineeseen. Herkkyyden on oltava sellaisella tasolla, että 5 grammaa metallia voidaan osoittaa 5 senttimetrin etäisyydeltä.

b) Laitteilla on voitava osoittaa sekä rauta että muut metallit.

c) Ilmaisinkela on suunniteltava siten, että havaitun metallin sijainti voidaan osoittaa helposti.

d) Laitteissa on oltava kuulo- tai näköhavaintoon perustuva ilmaisemisen osoitin.

• Nanna

Niin no, kyllä toi käsi ilmasin voi noihin lävistyksiin reagoida (riippuu korun metallista ja koosta), ja se on niitten tarkoituskin pystytään osoittamaan tarkempi kohta missä piipittäää jne... Mutta mikäli, et ole mitenkään hihhulin näkönen ja käyttäydy epäilyttävästi, niin ei sinua käsi ilmaisimella tarkisteta, ellei metallinpaljastin kohdallasi piippaa.

Ja voidaanhan sinut pyytää sivuhuoneeseen jossa voit joutua jopa riisutumaan, jolloin lävistys varmuudella paljastuu, mutta mikähän on todennäköisyys, että noin käy ;)

Niina, sanon vielä sen, että turhaan tommosta asiaa pelkäät, henkilökunta on tottunut noihin piippauksiin ja osaa hoitaa asian hienostuneesti, jos kohdallasi piippaisi. Ja ei sun oo pakko vanhempien läsnäollessa siitä lävistyksestä kertoa, jos et halua.

Jos oikein rupeaa tämmöstä asiaa ajattelemaan, niin keksii vaikka mitä tilanteita, joissa lävistys voi vanhemmille paljastua.

• äääää...äää
        Nanna kirjoitti:

Niin no, kyllä toi käsi ilmasin voi noihin lävistyksiin reagoida (riippuu korun metallista ja koosta), ja se on niitten tarkoituskin pystytään osoittamaan tarkempi kohta missä piipittäää jne... Mutta mikäli, et ole mitenkään hihhulin näkönen ja käyttäydy epäilyttävästi, niin ei sinua käsi ilmaisimella tarkisteta, ellei metallinpaljastin kohdallasi piippaa.

Ja voidaanhan sinut pyytää sivuhuoneeseen jossa voit joutua jopa riisutumaan, jolloin lävistys varmuudella paljastuu, mutta mikähän on todennäköisyys, että noin käy ;)

Niina, sanon vielä sen, että turhaan tommosta asiaa pelkäät, henkilökunta on tottunut noihin piippauksiin ja osaa hoitaa asian hienostuneesti, jos kohdallasi piippaisi. Ja ei sun oo pakko vanhempien läsnäollessa siitä lävistyksestä kertoa, jos et halua.

Jos oikein rupeaa tämmöstä asiaa ajattelemaan, niin keksii vaikka mitä tilanteita, joissa lävistys voi vanhemmille paljastua.

yhtään mitään turvallisuuden perusasioista. Voiko ulkonäön perusteella tehdä jotain johtopäätöksiä, ei! Onneksi nuo järjestelyt eivät ole Nannan käsialaa, sillä muuten turvallisuusjärjestely vuotaisi kuin seula. Ompa tuosta omakohtaistakin kokemusta matkustajana. Osa matkustajista otetaan tarkempaan syyniin satunnaisesti ilman mitään syytä ja nimen omaan satunnaisesti. Hippi ja liituraitapukumies/-nainen voi joutua tarkastettavaksi vaikka pääsisikin metallinilmaisinportista piippaamatta läpi. Tarkoitus ei ollut pelotella, mutta paras on tietää mitä voi tapahtua.

• Nanna
        äääää...äää kirjoitti:

yhtään mitään turvallisuuden perusasioista. Voiko ulkonäön perusteella tehdä jotain johtopäätöksiä, ei! Onneksi nuo järjestelyt eivät ole Nannan käsialaa, sillä muuten turvallisuusjärjestely vuotaisi kuin seula. Ompa tuosta omakohtaistakin kokemusta matkustajana. Osa matkustajista otetaan tarkempaan syyniin satunnaisesti ilman mitään syytä ja nimen omaan satunnaisesti. Hippi ja liituraitapukumies/-nainen voi joutua tarkastettavaksi vaikka pääsisikin metallinilmaisinportista piippaamatta läpi. Tarkoitus ei ollut pelotella, mutta paras on tietää mitä voi tapahtua.

Hohhoijaa, en jaksa alkaa kinaamaan tästä asiasta. Toki satunnaisesti muutamia otetaan, mutta todella vähän.

Vai ei ulkonäkö vaikuta asiaan, asiallisesti pukeutunut liike nainen/mies joutuu huomattavasti vähemmän tarkistuksiin kuin hippi jne.... erikoisesti/huonosti pukeutunut.

Ellet väärin käsitä niin tarkenna, toki asiallisestikin pukeutunut tarkastetaan mikäli aihetta on epäillä jotain.

Ja ulkonäön perusteella voidaan tehdä ennakko arvioita jne...

Miksi kaupan vahdit seuraavat silmätarkasti venäläisten ja mustalaisten touhuja? jos kerta ulkonäön perusteella mitään ei voida tietää. Tämän asian voit todeta itsekkin helposti, seuraamalla vahdin käytöstä kun mustalainen kauppaan tulee, ellet mun pölötystä usko.

Kaikista turvallisin ja tarkinvaihtoehto olis tietenkin, et joka ikinen matkustaja pyydettäisiin riisutumaan ja kaikki vaatteet, matkatavarat jne... tutkittaisiin tarkkaan, mutta ei tarvitse varmaankaan kertoa mitä siitä seuraisi jos näin meneteltäisiin, ymmärrät itsekkin toivonmukaan.

Profiloimalla ihmisiä ulkonäön, iän, käytöksen jne.... perusteella saadaan enemmän aikases, kuin silmät kiinni satunnaisesti valitsemalla.

Lukaseppas vaikka http://www.balticguide.ee/index.php/a32 siin on asiasta vähäsen tietoa, ja Shengenin sopimus (koskee vain maita, jotka ovat allekirjoittaneet sopimuksen) kieltää tarkistuksen, ellei ole pitävää aihetta epäillä.

• äääää...äää
        Nanna kirjoitti:

Hohhoijaa, en jaksa alkaa kinaamaan tästä asiasta. Toki satunnaisesti muutamia otetaan, mutta todella vähän.

Vai ei ulkonäkö vaikuta asiaan, asiallisesti pukeutunut liike nainen/mies joutuu huomattavasti vähemmän tarkistuksiin kuin hippi jne.... erikoisesti/huonosti pukeutunut.

Ellet väärin käsitä niin tarkenna, toki asiallisestikin pukeutunut tarkastetaan mikäli aihetta on epäillä jotain.

Ja ulkonäön perusteella voidaan tehdä ennakko arvioita jne...

Miksi kaupan vahdit seuraavat silmätarkasti venäläisten ja mustalaisten touhuja? jos kerta ulkonäön perusteella mitään ei voida tietää. Tämän asian voit todeta itsekkin helposti, seuraamalla vahdin käytöstä kun mustalainen kauppaan tulee, ellet mun pölötystä usko.

Kaikista turvallisin ja tarkinvaihtoehto olis tietenkin, et joka ikinen matkustaja pyydettäisiin riisutumaan ja kaikki vaatteet, matkatavarat jne... tutkittaisiin tarkkaan, mutta ei tarvitse varmaankaan kertoa mitä siitä seuraisi jos näin meneteltäisiin, ymmärrät itsekkin toivonmukaan.

Profiloimalla ihmisiä ulkonäön, iän, käytöksen jne.... perusteella saadaan enemmän aikases, kuin silmät kiinni satunnaisesti valitsemalla.

Lukaseppas vaikka http://www.balticguide.ee/index.php/a32 siin on asiasta vähäsen tietoa, ja Shengenin sopimus (koskee vain maita, jotka ovat allekirjoittaneet sopimuksen) kieltää tarkistuksen, ellei ole pitävää aihetta epäillä.

Sinulsta Nanna taisi nyt mennä puurot ja vellit sekaisin.

• metalli
        äääää...äää kirjoitti:

Ei takuulla piippaa.Mulla on 100gr painava rengas eikä se aiheuta minkäälaista reaktiota,ei Suomessa eikä lukuisilla ulkomaan kentillä.

• Joku
        äääää...äää kirjoitti:

Tämä tääl on tapana, jos joku tietää asioist enemmän, niin eka kiistetään ja sit vaan jotain pölistään velleist. Kiitos Nanna tiedoistasi. Älä välitä tost äästä

• äääää...äää
        Joku kirjoitti:

Tämä tääl on tapana, jos joku tietää asioist enemmän, niin eka kiistetään ja sit vaan jotain pölistään velleist. Kiitos Nanna tiedoistasi. Älä välitä tost äästä

Toi ”turpatarkastus” (passi/viisumi/tulli) on eri asia kuin turvatarkastus. On vähän eri juttu tuletko maahan EU-maasta, silloin katsotaan (jos katsotaan) onko sinulla oikeus tulla ko. maahan. Kokonaan toinen asia on se, että olet menossa lentokoneeseen. Ovat kyllä aivan eri asioita, siitä ne vellit.
        ***lainaus***
        ****lainaus päättyy***
        ei tullut luettua kun ei liittynyt turvatarkastukseen.

• Fea_
        äääää...äää kirjoitti:

Toi ”turpatarkastus” (passi/viisumi/tulli) on eri asia kuin turvatarkastus. On vähän eri juttu tuletko maahan EU-maasta, silloin katsotaan (jos katsotaan) onko sinulla oikeus tulla ko. maahan. Kokonaan toinen asia on se, että olet menossa lentokoneeseen. Ovat kyllä aivan eri asioita, siitä ne vellit.
        ***lainaus***
        ****lainaus päättyy***
        ei tullut luettua kun ei liittynyt turvatarkastukseen.

Älliäkös on äääää...ääällä ei taia olla, kun ei osaa keksiä edes itsellensä nimeä vain joku ääää.

Velli on ohkases keitetty puuro.
        Puuro on taas paksumpaa kuin velli, mutta puhuttiinkos tässä ruuanlaitosta äää sekasotku?

Onkos se niin vaikea myöntää, että joku voi tietää enemmän kuin sinä?

olis kannattanu lukea toi linkki, sil siel on yleistä tarkastuksista vaik se ei tähän varsinaisesti liitykkään.

Jotenkin tuntuu, että äää sekasotku on teini joka haluaa päteä tiedoillaan, mut sit kun ei onnistukkaan päteminen niin mennään velleihin ja puuroihin.

• Nannan-naa
        Nanna kirjoitti:

Kylläpä repäisit emävaleen, Nanna! Tulin just koneella. Lentokentällä mennään ekaks metallinpaljastimen läpi jossa jo vähänkin isommat metallit piippaa. Yks aivan tavallinen nainen otettiin just mua ennen summanmutikassa sivuun ja tutkittiin vielä tarkemmin pampun näköisellä metallinpaljastimella. Sivusilmällä huomasin, että niin toimittiin toisellakin pisteellä. Se, minkänäköinen on ei ole HEVONVITUNKAAN väliä, vaikka olis just sen näkönen! Ja sulle "Metalli" voisin sanoa, että jo mun Kenkien metallilenkit piippaa, joten punnitse korus uudemman kerran ja sit punnitse, kannattaako tänne tulla satuilemaan, sorry vaan!

• äääää...äää
        Fea_ kirjoitti:

Älliäkös on äääää...ääällä ei taia olla, kun ei osaa keksiä edes itsellensä nimeä vain joku ääää.

Velli on ohkases keitetty puuro.
        Puuro on taas paksumpaa kuin velli, mutta puhuttiinkos tässä ruuanlaitosta äää sekasotku?

Onkos se niin vaikea myöntää, että joku voi tietää enemmän kuin sinä?

olis kannattanu lukea toi linkki, sil siel on yleistä tarkastuksista vaik se ei tähän varsinaisesti liitykkään.

Jotenkin tuntuu, että äää sekasotku on teini joka haluaa päteä tiedoillaan, mut sit kun ei onnistukkaan päteminen niin mennään velleihin ja puuroihin.

Oletko itse koskaan matkustanut lentokoneessa? Oletko jopa liikkunut valtioiden rajojen yli? Ehkä et! Jos joskus kuitenkin tällaiseen tilanteeseen joudut, niin saatat kiinnittää huomiota muutamaan asiaan. Lentomatkustajat joutuvat lähtiessään ennen koneeseen pääsyä turvatarkastukseen. Lähtiessä tarkastuksen painopiste on lentoturvallisuudessa, sillä ei ole mitään tekemistä Shengen sopimuksien kanssa.

Tulet sitten jossain vaiheessa koneesta ulos, silloin saattaa myös olla tarkastus, olet voinut ylittää tullirajan, jolloin edessä on tulli ja tullitarkastus, samalla tsekataan passit ja viisumit. Ehkä olet kuitenkin liikkeellä EU:n sisällä, silloin et joudu ilman erityistä syytä tarkastukseen _maahan tullessa_.

Jos sanot tietäväsi puuron ja vellin eron, niin ei liene aivan ylivoimaista ymmärtää lennon turvatarkastuksen ja maahantulotarkastuksen eroa. Intressit ja viranomaiset ovat aivan eri tahoja tulli / (Ilmailuhallitus Suomessa). Joko nyt ymmärrät vai väännänkö rautalangasta.

• Rautaa
        Nannan-naa kirjoitti:

Kylläpä repäisit emävaleen, Nanna! Tulin just koneella. Lentokentällä mennään ekaks metallinpaljastimen läpi jossa jo vähänkin isommat metallit piippaa. Yks aivan tavallinen nainen otettiin just mua ennen summanmutikassa sivuun ja tutkittiin vielä tarkemmin pampun näköisellä metallinpaljastimella. Sivusilmällä huomasin, että niin toimittiin toisellakin pisteellä. Se, minkänäköinen on ei ole HEVONVITUNKAAN väliä, vaikka olis just sen näkönen! Ja sulle "Metalli" voisin sanoa, että jo mun Kenkien metallilenkit piippaa, joten punnitse korus uudemman kerran ja sit punnitse, kannattaako tänne tulla satuilemaan, sorry vaan!

Terve. Mulla on 8mm titaaninen PA 2*8mm kirurginteräs nännikorut ja helevetin isot korvikset teräksestä. Kertaakaan ei ole metallinpaljastin pärähtänyt vaikka olen matkustellut laajasti korut päällä. Käsipaljastimilla kyllä löytyy mutta portti ei reagoi.

• amanda

Kyllä sitä saattaa joutua tarkastukseen ilman mitään piippauksiakaan, ulkonäkö ei vaikuta millään lailla asiaan.Tässähän on kyse ainoastaan kaikkien turvallisuudesta, se että tuleeko äiti nännikoruista tietoiseksi tuntuu oudolta.
      Jos olet alaikäinen, olisi suositeltavaa keskustella asoista ennalta avoimesti, eikä keksiä mitään tarinoita. Onnistunutta lomaa teille.

• nolo

Sattui pari vuotta sitten mennessäni metallinpalj. läpi. Laitoin hihnalle kaikki avaimet yms. kamat, mutta pitkän takkini taskua en muistanut ollenkaa. Nooh, tietysti piippaus kuului, ja käsikäyttöisellä paljastimella virkailija paikansi takkini taskun. Silloin muistin hotellista kiireessä lähtiessäni laittaneeni geishakuulat taskuun.
      Olivat omassa rasiassaan, jonka laitoin virkailijan tarkasteltavaksi. Mies hymyili, ja niin minäkin ihan nolona.

• traumatisoitunut

joo elikkäs riippuu varmaan vähän lentokentistä, kuinka tarkat ne tullit on. Yleensä mulla ei mikään piippaa (ei ole lävistyksiä, vain muutama normaali korvis) mut joskus ne saattaa ihan ilman syytäkin piipata ja aina siitä portin alta meen sydän jyskyttäen. olin kerran nuorempana ystäväni perheen kanssa ulkomaan matkoilla ja muut olivat jo menneet tullista läpi ilman ongelmia ja jatkaneet matkaa. itse tulin (olinkohan 14v) perässä ja ei varmasti ollut mitään metallista mulla päällä, kun alkoikin se portti piipata ja mut kiskottiin sivuun enkä nähny mun seuruetta missään ja oli ihan paniikissa kun se virkailija ei puhunut suomea ja yritti kysyä missä mun perhe oli ja yritin selittää nolona että suomessahan ne. kumpikaan ei ymmärtänyt toistaan ja lopulta se päästi mut menemään kun ei saanut mitään tolkkua mun puheista. olin varmaan tosii viattoman ja hätääntyneen näkönen pikkunen:D pelottaa vieläkin joka kerta astua sen portin ali. piti nyt vaan jakaa tämä kokemus. selvisin kumminkin!

• traumatsoitunut

joo elikkäs riippuu varmaan vähän lentokentistä, kuinka tarkat ne tullit on. Yleensä mulla ei mikään piippaa (ei ole lävistyksiä, vain muutama normaali korvis) mut joskus ne saattaa ihan ilman syytäkin piipata ja aina siitä portin alta meen sydän jyskyttäen. olin kerran nuorempana ystäväni perheen kanssa ulkomaan matkoilla ja muut olivat jo menneet tullista läpi ilman ongelmia ja jatkaneet matkaa. itse tulin (olinkohan 14v) perässä ja ei varmasti ollut mitään metallista mulla päällä, kun alkoikin se portti piipata ja mut kiskottiin sivuun enkä nähny mun seuruetta missään ja oli ihan paniikissa kun se virkailija ei puhunut suomea ja yritti kysyä missä mun perhe oli ja yritin selittää nolona että suomessahan ne. kumpikaan ei ymmärtänyt toistaan ja lopulta se päästi mut menemään kun ei saanut mitään tolkkua mun puheista. olin varmaan tosii viattoman ja hätääntyneen näkönen pikkunen:D pelottaa vieläkin joka kerta astua sen portin ali. piti nyt vaan jakaa tämä kokemus. selvisin kumminkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      442
      3696
    2. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      120
      2734
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      3
      2431
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      42
      2269
    5. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2217
    6. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      28
      2078
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1637
    8. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      52
      1599
    9. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      76
      1580
    10. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      54
      1495
    Aihe