Hei. Tarkoitus olisi ostaa auto yhdeltä tutulta ja auto ei ole rekisterissä. Siis mitä tarkoittaa siirtokilpi, eli auton voi siirtää minne haluaa?? Paljon siirtokilven saaminen maksaa? Entä mitä rekisteriin laittaminen maksaa?
Mikä on siirtokilpi
2
1552
Vastaukset
- -Z-
Tullilta lupa siirtolupaan.
lupa maksaa noin 25 euroa vakuutuksineen saa siirtää sovitun reitin.
Auto täytyy rek katsastaa noin 110 euroa, verotusprosessi on "ilmainen" eli maksat vain verot- Hanna
Taidat nyt neuvoa maahantuotua autoa...
Luulen, että tässä on kyseessä suomiauto, joka on ollut rekisterissä aikaisemmin Suomessa. Siltä siis löytyy jo "pohjatiedot" koneelta.
Katsastuskonttorilta siirtoluvan saa 14 päiväksi koko auton historian ajaksi, max. 7 päivää kerrallaan. Hinta määräytyy niin, että lupa maksaa 14 euroa. Vakuutuksen voi hakea etukäteen vakuutusyhtiöltä, jolloin lupa ei maksa enempää tai ottaa siirtoluvan yhteydessä, jolloin se maksaa ensimmäiseltä päivältä 8 euroa ja seuraavilta 4 euroa. Esim 3 päivän lupa 14 8 4 4=30 euroa
Sinun tulee rekisteröintikatsastaa autosi, joka maksaa riippuen autosi poistotavasta. halvin on "käyttämättömyyspoisto" tai "tavallinen poisto". Reilun 50 euroa. Kolariauton katsastus vaihtelee katsastuskonttoreittain aika paljon, mutta menee kuitekin päälle satasen.
Sen jälkeen sun täytyy vielä rekisteröidä autosi katsastuskonttorilla. Rekisteröintikatsastuksesta saat katsastustodistuksen, joka sinun tulee täyttää ja ottaa liitteeksi mukaan luovutuskirjat. Liitteellinen rekisteröinti maksaa 14 euroa ja uudet kilvet 6 euroa kpl. Jos etukäteen tilaat vanhat tunnukset, ne maksavat 8 euroa kpl.
Verot lähtevät pyörimään siitä päivästä eteenpäin kun sinusta tulee auton uusi omistaja.
Neuvoisin sinua soittamaan lähimmälle katsastuskonttorille ja pyytämään neuvoa. Selittävät sinulle varmaan ihan selkeästi kuinka tulee menetellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849