Onko teidän mielestä englanninspringerspanieli koira,joka arvostellaan "Mätsärissä"(match show) pöydällä???Näin täällä....
Mielipiteitä kaipailen
66
2538
Vastaukset
- en tiedä
Minulla on vain rotukoiria ja tiedän niistä kaiken. Mätsäreissä ollaan mieheni kanssa usein tuomareina ja arvostelemme ne koirat mitä meille eteen tuodaan tai pöydälle nostetaan. Mätsäreissähän ei rotuja tunneta sehän on sekarotuisten leikkiä. Mätsäreissä koiran kopelointi on vain muodollisuus, koska siellä palkitaan vain koiran ja omistajan yhteistyö. Omia koiriamme ei käytetä mätsäreissä,eikä oikeissa näytelmissä.
- deLumiSade
Mätsäreissä arvostellaan myös sun "rotukoiras"!Mitä ihmettä keuhkoat?Meinaatko että mätsäreissä on vain sun tuntemias "rotukoiria?"Tää viesti on niin tollo,että epäilen sen olevan provo....Buahahaa ha hehhee!Ja P.S.Jos seuraavalla kerralla sitten ihan omalla nikillä,kiitos.
- hantlankari
deLumiSade kirjoitti:
Mätsäreissä arvostellaan myös sun "rotukoiras"!Mitä ihmettä keuhkoat?Meinaatko että mätsäreissä on vain sun tuntemias "rotukoiria?"Tää viesti on niin tollo,että epäilen sen olevan provo....Buahahaa ha hehhee!Ja P.S.Jos seuraavalla kerralla sitten ihan omalla nikillä,kiitos.
OIKEA tuomari EI arvostele rotukoiria mätsäreissä.Harvoista saa edes kirjallista arvostelua.Voithan tuoda koirasi tuohon parvekkeen pöydälle, niin kerron sulle samat liirumlaarumit. Yksinkertaista ja helppoa.Hinnasta kyl sovitaan.
- deLumiSade
hantlankari kirjoitti:
OIKEA tuomari EI arvostele rotukoiria mätsäreissä.Harvoista saa edes kirjallista arvostelua.Voithan tuoda koirasi tuohon parvekkeen pöydälle, niin kerron sulle samat liirumlaarumit. Yksinkertaista ja helppoa.Hinnasta kyl sovitaan.
sen tiedän!Hohhoijaa!
- n.sorsa
hantlankari kirjoitti:
arvosteli mätsärissä, yksi Suomalainen arvostettu tuomari, miltä ei säälistä punaisia nauhoja oikeista näyttelyistä saa, vaikka koira olisi ainut rotunsa edustaja näyttelyssä.
hantlankari kirjoitti:
Kyllä aina silloin tällöinki arvostelee ;). Mutta ei sekarotuisia.
- pelkästään
Onko teidän mielestä englanninspringerspanieli koira?
- deLumiSade
pilkkuja nussimaan...Asia tuli kai selville???
englanninspringerspanieli pöydällä arvosteltava rotu. Ei senpuoleenolen omin silmin nähnyt virallisessa näyttelyssä miten tuomari halusi isot villikset arvostella pöydällä:-DDD
- deLumiSade
Joo.Oli surullisen näköistä kun sprinkku nostettin pöydälle!Ja sokerina päälle:perhoskoira arvosteltiin lattialla,kuulemma pelkää pöytää!No pelkäsi se jotain muutakin,puri tuomaria.,,,
deLumiSade kirjoitti:
Joo.Oli surullisen näköistä kun sprinkku nostettin pöydälle!Ja sokerina päälle:perhoskoira arvosteltiin lattialla,kuulemma pelkää pöytää!No pelkäsi se jotain muutakin,puri tuomaria.,,,
Kyllä mätsäreissäkin sentään tuomarina työskentelevän pitäisi edes katsomalla erottaa pienen ja keskikokoisen koirien koot. Olisit silloin nähnyt kun omistajat nostelivat isoa villistä pöydälle arvostelua varten:)
- ihgduuuuuu
umalehtinen kirjoitti:
Kyllä mätsäreissäkin sentään tuomarina työskentelevän pitäisi edes katsomalla erottaa pienen ja keskikokoisen koirien koot. Olisit silloin nähnyt kun omistajat nostelivat isoa villistä pöydälle arvostelua varten:)
#Olisit silloin nähnyt kun omistajat nostelivat isoa villistä pöydälle arvostelua varten:) # Siis oliko sillä koiralla montakin esittäjää. Yleensä esittäjä - handleri - nostaa koiran pöydälle jos on tarvis. Ja ehkä handleri ei välttämättä ole omistajat. Ymmärrätkö ? ollaan kuule nipaljo kierretty näyttelyissä, eikä ikinä oo omistajat nostelleet pöydälle. Mitähän taas hourit. Ihan vielä mielenkiinnosta kysäisen, montako omistajaa oli nostelemassa ? v.p.
- deLumiSade
ihgduuuuuu kirjoitti:
#Olisit silloin nähnyt kun omistajat nostelivat isoa villistä pöydälle arvostelua varten:) # Siis oliko sillä koiralla montakin esittäjää. Yleensä esittäjä - handleri - nostaa koiran pöydälle jos on tarvis. Ja ehkä handleri ei välttämättä ole omistajat. Ymmärrätkö ? ollaan kuule nipaljo kierretty näyttelyissä, eikä ikinä oo omistajat nostelleet pöydälle. Mitähän taas hourit. Ihan vielä mielenkiinnosta kysäisen, montako omistajaa oli nostelemassa ? v.p.
Niimpä niin...
ihgduuuuuu kirjoitti:
Silloin isoa villistä nosti kaksi ihmistä pöydälle, koiran omistaja ja apuun tuli kehän laidalta toinen ihminen ja yllätys yllätys samasta perheestä. Kaikkea et sinäkään näe vaikka miten kierrät näyttelyitä ja tahkoa.
- tiedon janoinen
umalehtinen kirjoitti:
Silloin isoa villistä nosti kaksi ihmistä pöydälle, koiran omistaja ja apuun tuli kehän laidalta toinen ihminen ja yllätys yllätys samasta perheestä. Kaikkea et sinäkään näe vaikka miten kierrät näyttelyitä ja tahkoa.
Mistä tiedät, että oli samasta perheestä? Kuitenkin ilmoitit, että "omistajat" nostivat yms. Näyttelyluettelosta näkee koiran omistajat, mistä tiedät, että avustaja oli yksi omistajista ? Kyllä, näyttelyitä kierretään. Viikonloppunakin oltiin lauantaina Vaasassa ja sunnuntaina Lahdessa. Olitko sinäkin ?
tiedon janoinen kirjoitti:
Mistä tiedät, että oli samasta perheestä? Kuitenkin ilmoitit, että "omistajat" nostivat yms. Näyttelyluettelosta näkee koiran omistajat, mistä tiedät, että avustaja oli yksi omistajista ? Kyllä, näyttelyitä kierretään. Viikonloppunakin oltiin lauantaina Vaasassa ja sunnuntaina Lahdessa. Olitko sinäkin ?
Olen tuntenut ja tunnen edelleen villiskasvattajia ja harrastajia. :-DDD Ei en ollut Lahdessa enkä Vaasassa. 1960 luvun puolivälistä lähtien olen kierrellyt näyttelyitä, joten uskon sen riittävän. Nykyään osallistun vain harvakseltaan. Useisiin kutsuihin saapua töihin näyttelyihin olen vastannut kieltävästi. Toiseen näyttelyyn jotka mainitsit tuli kutsu saapua töihin....kieltäydyin.
- tiedon janoinen
umalehtinen kirjoitti:
Olen tuntenut ja tunnen edelleen villiskasvattajia ja harrastajia. :-DDD Ei en ollut Lahdessa enkä Vaasassa. 1960 luvun puolivälistä lähtien olen kierrellyt näyttelyitä, joten uskon sen riittävän. Nykyään osallistun vain harvakseltaan. Useisiin kutsuihin saapua töihin näyttelyihin olen vastannut kieltävästi. Toiseen näyttelyyn jotka mainitsit tuli kutsu saapua töihin....kieltäydyin.
Toistan siis kysymykseni,ehkä et ymmärtänyt sitä ? "Mistä tiedät, että oli samasta perheestä? Kuitenkin ilmoitit, että "omistajat" nostivat yms. Näyttelyluettelosta näkee koiran omistajat, mistä tiedät, että avustaja oli yksi omistajista ?" Olemme mekin kiertäneet puolisoni kanssa urheilukenttiä yli 40 vuotta, silti emme ole urheilijoita kumpikaan, ainoastaan koiranäyttelyharrastajia.
Toistan siis kysymykseni,ehkä et ymmärtänyt sitä ? "Mistä tiedät, että oli samasta perheestä? Kuitenkin ilmoitit, että "omistajat" nostivat yms. Näyttelyluettelosta näkee koiran omistajat, mistä tiedät, että avustaja oli yksi omistajista ?" Olemme mekin kiertäneet puolisoni kanssa urheilukenttiä yli 40 vuotta, silti emme ole urheilijoita kumpikaan, ainoastaan koiranäyttelyharrastajia.
Mistä tiedän.
- tiedon janoinen
umalehtinen kirjoitti:
Mistä tiedän.
En arvaile mitään, kysyin vaan,että mistä tiedät nostajien olevan omistajia? Kysymykseeni odotan rehellistä vastausta, en vastakysymystä.
En arvaile mitään, kysyin vaan,että mistä tiedät nostajien olevan omistajia? Kysymykseeni odotan rehellistä vastausta, en vastakysymystä.
Lainaan näkemääni vastausta. " Milloin sääntöihin on tullut vastaamispakko? Onko se ihan uusi sääntö? "
- tiedon janoinen
umalehtinen kirjoitti:
Lainaan näkemääni vastausta. " Milloin sääntöihin on tullut vastaamispakko? Onko se ihan uusi sääntö? "
MUTTA, suomi24:n keskustelujen yksi sääntö on, " jokainen vastaa omista kirjoituksistaan" . Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla / nähdä vastaus kysymykseeni. Ja sinä kitjoitit ´totena´nähneesi, miten OMISTAJAT nostivat .... että seliseli umalehtinen nyt vaan. `kukin vastaa omista kirjoituksistaan´- faktaa kehiin - vai rakennatko uutta arkkua seuraavaa varten ?
ihgduuuuuu kirjoitti:
Sen verran puutun tähän, että on TODELLA harvinaista jos ja kun aikuinen näyttely-isovillakoira joudutaan nostamaan pöydälle... näyttelyissä käyvä isovillakoira kyllä on tottunut niin pöytäkäsittelyyn, että se hyppää kevyesti ja iloisesti itse pöydälle ja myöskin pöydältä alas...käskystä...
MUTTA, suomi24:n keskustelujen yksi sääntö on, " jokainen vastaa omista kirjoituksistaan" . Siksi olisikin mielenkiintoista kuulla / nähdä vastaus kysymykseeni. Ja sinä kitjoitit ´totena´nähneesi, miten OMISTAJAT nostivat .... että seliseli umalehtinen nyt vaan. `kukin vastaa omista kirjoituksistaan´- faktaa kehiin - vai rakennatko uutta arkkua seuraavaa varten ?
en väitä vaan kerroin nähneeni. Meitä näkijöitä oli muitakin kuin minä, oli mieheni, oli apso kasvattaja pariskunta,...........meitä oli useita ja olimme kaikki täältä maailman parhaasta paikasta.
- turkulaiset..
umalehtinen kirjoitti:
en väitä vaan kerroin nähneeni. Meitä näkijöitä oli muitakin kuin minä, oli mieheni, oli apso kasvattaja pariskunta,...........meitä oli useita ja olimme kaikki täältä maailman parhaasta paikasta.
ryhmittäin näyttelyihin kyttäämään ihmisiä eivätkä katselemaan koiria?
turkulaiset.. kirjoitti:
ryhmittäin näyttelyihin kyttäämään ihmisiä eivätkä katselemaan koiria?
yleensä katsellaan koiria. Varsinkin jos porukalla mennään näyttelyyn liikutaan usein myös yhdessä siellä näyttelyalueellakin.
- katsellaan koiria
umalehtinen kirjoitti:
yleensä katsellaan koiria. Varsinkin jos porukalla mennään näyttelyyn liikutaan usein myös yhdessä siellä näyttelyalueellakin.
Siksi juuri ihmettelen että miksi sinä sanot että sinä ja tuttavasi katselette vain ihmisiä, vieläpä painat tarkasti muistiisi näytteilleasettajat ja heidän perheenjäsenensä
katsellaan koiria kirjoitti:
Siksi juuri ihmettelen että miksi sinä sanot että sinä ja tuttavasi katselette vain ihmisiä, vieläpä painat tarkasti muistiisi näytteilleasettajat ja heidän perheenjäsenensä
voi muuta kuin nauraa;))))))))))
- n.sorsa
itse en ole ainokaistakaan pöytää henkilökohtaisesti nähnyt käytettävän, missään mätsärissä, missä koirien kanssa olen ollut, on sitten ollut pikkuisia tai isoja koiria esitettävänä. Kas, kun ei mastiffeilekkin pöytä missä niitä esitetään heh heh
- AINA..
mätsäreissä tsekattu pöydällä!
- deLumiSade
AINA.. kirjoitti:
mätsäreissä tsekattu pöydällä!
minunkin.
- n.sorsa
deLumiSade kirjoitti:
minunkin.
mm. meidänkin kylän mätsäreissä kahdessa ja kummassakaan ei pöytiä näkynnyt pikkukoirillekkaan ja löytyy valokuviakin, molemmista.Eräässä mätsärissä oli tosiaankin ihan oikea Suomalainen tuomari, mikä on 40 vuotta ollut tuomarina ja oikeus arvostella kaikkia rotuja. Muissa ollut tuomareina kasvattajia ja koiraharrastajia.
- poistit sit
n.sorsa kirjoitti:
mm. meidänkin kylän mätsäreissä kahdessa ja kummassakaan ei pöytiä näkynnyt pikkukoirillekkaan ja löytyy valokuviakin, molemmista.Eräässä mätsärissä oli tosiaankin ihan oikea Suomalainen tuomari, mikä on 40 vuotta ollut tuomarina ja oikeus arvostella kaikkia rotuja. Muissa ollut tuomareina kasvattajia ja koiraharrastajia.
viestis joo no ymmärrän kyllä, olin vastaamassa siihen
No täytyypä tähän sanoa,pöydän kummaltakin puolin kun on tullu oltua,ja järjestävänäkin tahona,niin eiköhän ne pöydät ole melkein aina.Itse en ole yhtään pöydätöntä mätsäri nähnyt. Jos ei ole,niin voi sanoa,että on järjestävä taho huonosti hommansa hoitanut ;) Olis jo tuomarillekin aika raskasta osaa arvostelua tehdä,jos joutuis pylly pitkänä siellä maassa koko ajan kykkimään :D
- n.sorsa
molossi kirjoitti:
No täytyypä tähän sanoa,pöydän kummaltakin puolin kun on tullu oltua,ja järjestävänäkin tahona,niin eiköhän ne pöydät ole melkein aina.Itse en ole yhtään pöydätöntä mätsäri nähnyt. Jos ei ole,niin voi sanoa,että on järjestävä taho huonosti hommansa hoitanut ;) Olis jo tuomarillekin aika raskasta osaa arvostelua tehdä,jos joutuis pylly pitkänä siellä maassa koko ajan kykkimään :D
arvostettu kasvattajakin, mikä rotuyhdistyksen puheenjohtajanakin on toiminnut, oli tuomarina mm. mätsärissä missä koiria ei nostettu pöydälle roihikan kentällä aikoinaan. Eikä meidän rotuyhdistyksen mätsärissä koiria nosteltu pöydille, kun pikkasemme oli pentuna siellä ja tipsun kanssa samaanaikaan kehässä, josta me saimme punaisen. Ei myöskään myrtsissä, missä oli arvostettu tuomari, mikä on tuomarioikeudet saannut yli 40 vuotta sitten ollut ainoatakaan pöytää. Et niinkuin mainitaseni ja kuvia en tuo palstalle muiden koirista ja ihmisistä.
- king.ch.spaniel
Mätsärit ovat leikkiä. Siellähän saa arvostella pöydällä vaikka pyrren tai mitä tahansa.Onko sulta nyt vähän boltsi hukassa? http://fi.wikipedia.org/wiki/Englanninspringerspanieli
- deLumiSade
Kai mä nyt perkele tiedän mätsärit!Nosta sä pyrre pöydälle ja ilmoita mulle kun sen teet,ihan leikillään vaan...
No nuo mätsärithän on ihan epävirallisia leikkimielisiä juttuja, ei kai niissä ole mitään sääntöä miten 'tuomari' saa arvostella koiria.. Ite olen ollut virallisessa näyttelyssä ja joutunut nostamaan säältään 62cm. koiran pöydälle arvosteltavaksi, tuon tuomarin pyynnöstä kaikki koirat piti nostaa pöydälle arvosteluun...
- deLumiSade
Ainakin mä käyn koirieni kans mätsäreissä siksi,että oppisivat näyttelykäyttäytymistä!Onhan se jo paksua,jos sprinkku nostetaan pöydälle!Käyppä muutama virallinen näyttely,ja kerro mulle missä sprinkut nostetaan pöydälle!
- mutta kun
deLumiSade kirjoitti:
Ainakin mä käyn koirieni kans mätsäreissä siksi,että oppisivat näyttelykäyttäytymistä!Onhan se jo paksua,jos sprinkku nostetaan pöydälle!Käyppä muutama virallinen näyttely,ja kerro mulle missä sprinkut nostetaan pöydälle!
saat vääriä vastauksia ryhdyt vihamieliseksi.
- deLumiSade
mutta kun kirjoitti:
saat vääriä vastauksia ryhdyt vihamieliseksi.
Mikä on se väärä vastaus?Sinähän sen ilmeisesti tiedät.....
deLumiSade kirjoitti:
mieltä kanssasi. Monelle mätsärit ovat todella harjoitusta ennen virallisiin näyttelyihin menoa. Pöytä on kauhistus ellei ole pienestä pitäen koiraa siihen totutettu.
- sulotar89
deLumiSade kirjoitti:
Kuule, Sikra on varmasti kiertänyt maapalloa koirien kanssa ihan jopa virallisissa näyttelyissä enemmän kun monikaan palstalaisista edes ilman koiraa; joten aika outo vastauksesi.
- deLumiSade
umalehtinen kirjoitti:
mieltä kanssasi. Monelle mätsärit ovat todella harjoitusta ennen virallisiin näyttelyihin menoa. Pöytä on kauhistus ellei ole pienestä pitäen koiraa siihen totutettu.
Tän halusin tuoda julki!Saahan jokainen pelotella oman koiransa jo ennen virallisia näyttelyitä...
- mutta toiset
sulotar89 kirjoitti:
Kuule, Sikra on varmasti kiertänyt maapalloa koirien kanssa ihan jopa virallisissa näyttelyissä enemmän kun monikaan palstalaisista edes ilman koiraa; joten aika outo vastauksesi.
ymmärtävät asiat nopeammin, ei tarvitse kokoajan olla kiertämässä ja opettelemassa
deLumiSade kirjoitti:
Tän halusin tuoda julki!Saahan jokainen pelotella oman koiransa jo ennen virallisia näyttelyitä...
mekin alamme kun meillä on pentue, heti kun yhtään kintuillaan pysyvät alamme harjoitella pöydällä seisottamista ja tottumista käsittelyyn. Jos koira joka ei ole tottunut pöytään yhtäkkisesti vaaditaan näyttelyissä pöydälle arvosteltavaksi...on koira melkoisen tilanteen edessä. Ne pöydät kun eivät tunnetusti ole niinkään vakaita...ja ellei pöydällä ole liukumista estävää alustaa niin.......!! Joo tuomarina minäkin olen monessa mätsärissä toiminut. Kysyn aina vaikka kyeessä olisikin kääpiörotu, onko tottunut olemaan pöydällä arvosteltavana. Ellei niin en pakota. Koiran pitää saada ja varsinkin harjoittelevat/ensikertalaiset mätsäreistä mahdollisimmat kivat kokemukset jatkoja ajatellen.
deLumiSade kirjoitti:
Minä olen kyllä käynyt "muutaman" kerran virallisessa näyttelyssä...mutta nuo "sprinkut" ei minua niin paljoa kiinnosta että lähtisin asioikeseni niiden arvosteluja katsomaan..;))))) Sinä nyt kyllä aloituksessasi kerroit vain mätsäristä...enkä nyt ymmärrä mikä haloo piti nostaa tuosta mätsärin arvosteluista...???
- ollaan niin
Sikra kirjoitti:
Minä olen kyllä käynyt "muutaman" kerran virallisessa näyttelyssä...mutta nuo "sprinkut" ei minua niin paljoa kiinnosta että lähtisin asioikeseni niiden arvosteluja katsomaan..;))))) Sinä nyt kyllä aloituksessasi kerroit vain mätsäristä...enkä nyt ymmärrä mikä haloo piti nostaa tuosta mätsärin arvosteluista...???
ylimielisiä toisia kohtaan.taitaa nuo "sprinkut" olla parempia koiria kuin sinun,ainakin rodun terveydellä mitattuna.olet sinä kyllä omahyväinen...
ollaan niin kirjoitti:
ylimielisiä toisia kohtaan.taitaa nuo "sprinkut" olla parempia koiria kuin sinun,ainakin rodun terveydellä mitattuna.olet sinä kyllä omahyväinen...
ihan niin kuin haluat.... taitaa ja taitaa, en kinaa, mutta isovillakoirakin on erittäin terve rotu.
- mutta mutta,,,
Sikra kirjoitti:
ihan niin kuin haluat.... taitaa ja taitaa, en kinaa, mutta isovillakoirakin on erittäin terve rotu.
entäs se toinen rotu....
- että kasvattamasi
Sikra kirjoitti:
Mähän en kasvata muuta rotua ????
toinen rotu???miten nuin ylimielinen voi leikkiä vakavalla naamalla nuin tyh..ä???
että kasvattamasi kirjoitti:
toinen rotu???miten nuin ylimielinen voi leikkiä vakavalla naamalla nuin tyh..ä???
kun sanoin jo ettei ole toista rotua jota kasvatan?
- onko oikoluku hukassa?
Sikra kirjoitti:
kun sanoin jo ettei ole toista rotua jota kasvatan?
milloin minä olen puhunut kasvattamisesta????haloo,onko kaikki kotona????
onko oikoluku hukassa? kirjoitti:
milloin minä olen puhunut kasvattamisesta????haloo,onko kaikki kotona????
no en kyllä käy näyttelyissäkään kuin isovilliksen kanssa
- näköjään sanoa,
Sikra kirjoitti:
no en kyllä käy näyttelyissäkään kuin isovilliksen kanssa
kuin sen, että jos on lusikalla annettu,niin ei voi kauhalla jakaa,vai miten se meni.oletko hävittänyt toisen rodun edustajan?eikö teillä enää ole kuin villiksiä?miksi olet laittanut toisen rodun edustajan pois?
näköjään sanoa, kirjoitti:
kuin sen, että jos on lusikalla annettu,niin ei voi kauhalla jakaa,vai miten se meni.oletko hävittänyt toisen rodun edustajan?eikö teillä enää ole kuin villiksiä?miksi olet laittanut toisen rodun edustajan pois?
On mulla toinen rotu kotona, mutta näyttelykoira se ei ole !
- kuka on
Sikra kirjoitti:
On mulla toinen rotu kotona, mutta näyttelykoira se ei ole !
näyttelykoirasta puhunut mitään,tai kasvattamistasi roduista?olen puhunut koko ajan "roduista",en näyttely- tai kasvattiroduista.onko sinulla tosiaan noin hidas sytytys?uskomatonta.no,kyllä niille ritareille taitaa olla oikeasti käyttöä...
kuka on kirjoitti:
näyttelykoirasta puhunut mitään,tai kasvattamistasi roduista?olen puhunut koko ajan "roduista",en näyttely- tai kasvattiroduista.onko sinulla tosiaan noin hidas sytytys?uskomatonta.no,kyllä niille ritareille taitaa olla oikeasti käyttöä...
varuiksi voin kertoa, et mulla on vielä kaksi isoa kauluskaijaa, neljä lehtikalaa, kolme plätyä, seitsemän pohja monnia ja viistoista neon tetraa...jos vaikka tarkoititkin niitä...
- ole samanlaisia lahjoja,
Sikra kirjoitti:
varuiksi voin kertoa, et mulla on vielä kaksi isoa kauluskaijaa, neljä lehtikalaa, kolme plätyä, seitsemän pohja monnia ja viistoista neon tetraa...jos vaikka tarkoititkin niitä...
mutta hyvä tietää vastaisuuden varalta,että sinulle pitää asiat selventää todella perusteellisesti.ja haukullinenhan jo kertoi lemmikkisi tuolla aikaisemmin.
- issu56
Eihän sitä virallisissa näyttelyissäkään pöydälle nosteta. Ehkäpä se "tuomari" nyt ei ollut ihan kaikesta tietoinen...
- deLumiSade
Joku raja se pitää näissä mätsäreissäkin olla!
- issu56
deLumiSade kirjoitti:
Joku raja se pitää näissä mätsäreissäkin olla!
sillä ihan jokaisesta ei ole mätsärituomariksikaan. Heh, nostaiskohan tuo kyseinen jonkun jättirodunkin pennun pöydälle :))).
issu56 kirjoitti:
sillä ihan jokaisesta ei ole mätsärituomariksikaan. Heh, nostaiskohan tuo kyseinen jonkun jättirodunkin pennun pöydälle :))).
Mä olen ollut virallisessa näyttelyssä suomessa, jossa isovillakoirat arvosteltiin tuomarin vaatimuksesta pöydällä...säkä näillä n.50-63 cm...
- issu56
Sikra kirjoitti:
Mä olen ollut virallisessa näyttelyssä suomessa, jossa isovillakoirat arvosteltiin tuomarin vaatimuksesta pöydällä...säkä näillä n.50-63 cm...
No just...vähän yhtä naurettavaa olis nostaa kultainen pöydälle, tai joku muu samaa kokoluokkaa oleva :).
- villistä
issu56 kirjoitti:
No just...vähän yhtä naurettavaa olis nostaa kultainen pöydälle, tai joku muu samaa kokoluokkaa oleva :).
pöydälle,hän antaa koiran hypätä itse!!!!Täysin vastuutonta!!!
- ............
sprinkut taitaa olla aika lähellä sitä rajaa, että ollaanko pöydällä vai ei... (siis oikeissa näyttelyissähän niitä EI pöydälle nosteta) eli kaikki "tuomarit" eivät taida olla siitä ihan selvillä viimeks mätsäreissä kysyivät multa, että nostetaanko se virallisissa pöydälle vai ei ja sillä perusteella meidät sitten laitettiin isoihin koiriin...
Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302845
- 951606
- 1211404
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371244- 761165
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo251064- 53972
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270951MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil221924Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall112875