Ystävyys katkolle

Enough is enough

Miten voidaan fiksusti päättää ystävyys/kaverisuhde? Ystävyydestä ei tosin ole kyse, kun se kerran katkeaa! Oon tosi väsynyt toisen jatkuvaan negatiivisuuteen ja se syö multa iteltäni voimavaroja. En tajua miks tää toinen haluaa vielä olla kaverini! Olen vältellyt, enkä ole halunnu tavata. yhteydenpito on hiljalleen hiipunut, mutta yhä ärsyttää tän ihmisen tyhmyys, kun ei ymmärrä sanattomia viestejä vaa nyt luulee että olen masentunu tai jotain... Ettei vika olekaan meissä vaan mussa.. Kyse on herkästä ihmisestä enkä haluis loukata suoraan. Voiko kaveruus katketa hiljalleen itsekseen vaan sillä ettei "kerkiä" nähdä ettei vastaile enää kummemmin soitteluihin? Miten teillä katkenneet toimimattomat kaveruudet?

32

5919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan puhua

      itse asianosaisen kanssa asiat selväksi. Jos hän ei kerran tiedä. Eikä kukaan aina ole negatiivinen. Kaikilla on hyviä ja huonoja päiviä/aikoja. Hädässä ystävä tunnetaan. Ehkä ystäväsi tarvitsee apua tai tukea juuri nyt.

    • Ystäväsikö?

      Näinhän ne ystävyys/kaverisuhteet katkeaa. Toisella ei ole halua tai aikaa tapailuun ja soitteluun. En tiedä onko tuo fiksu tapa katkaista välit. Minä itse sanoisin kyllä suoraan vaikka toinen olisi kuinka herkkä. Kyllähän se riipaise, mutta siitä pääsee kyllä yli ja elämä jatkuu. Itselläni juuri ystävyys/kaverisuhde päättyi kun toisella ei ollut aikaa. Sanattomia viestejä ei halua uskoa. Sitä vaan haluaa ystävyyden jatkuvan.

    • "ystäväsi"

      on niin "tyhmä" että on sinusta huolissaan, niin älä oleta kenenkään tukevan sinua kun oikeasti olet masentunut. Hän välittää sinusta. Et ole häntä ansainnut. Kerro vaan suoraan minkälainen paskiainen olet, niin hänkin tietää sen eikä vaan kaikki muut. Et ole ansainnut ystävää.

      • Enough is enough

        Kuka on sanonu että hän on ollu tukenani? mitä vielä luulee vaan että ku en naura hänen negatiivisia mielleyhtymiä ja kyynisyyttä pursuaville "vitseilleen" niin olen masentunu ja kun en jaksa kuunnella hänen syyttelyjään jostain ihme jutuista masentuneen ystävän auttamisesta mulla on vähän eri näkemys kuin hällä, hän ottaa yhteyttä ehkä kerran kuussa, soittaa ja näkee kun hälle sopii, ei tietenkään silloin kun toinen tarvii.


      • kerran kuussa
        Enough is enough kirjoitti:

        Kuka on sanonu että hän on ollu tukenani? mitä vielä luulee vaan että ku en naura hänen negatiivisia mielleyhtymiä ja kyynisyyttä pursuaville "vitseilleen" niin olen masentunu ja kun en jaksa kuunnella hänen syyttelyjään jostain ihme jutuista masentuneen ystävän auttamisesta mulla on vähän eri näkemys kuin hällä, hän ottaa yhteyttä ehkä kerran kuussa, soittaa ja näkee kun hälle sopii, ei tietenkään silloin kun toinen tarvii.

        ottaa yhteyttä niin tuskin välittää, anna mennä.


      • jhjbghj
        kerran kuussa kirjoitti:

        ottaa yhteyttä niin tuskin välittää, anna mennä.

        Kyllä ystäväsi on varmasti sen tajunnut ettei sinua kiinnosta hänen seuransa. Yleensähän sellainen yhtä äkkinen välintäpitämätön käytös sattaa aiheuttaa shokki tilan ystävällesi koska hän voi luulla että syy on hänessä.Se saa taas entistä enemmän hakeutumaan seuraasi koska hän haluaa selvittää syyn. Neuvoisinkin puhumaan ystäväsi kanssa että tarvitset ennemmän tilaa.


      • nämä ihmiset jotka..
        jhjbghj kirjoitti:

        Kyllä ystäväsi on varmasti sen tajunnut ettei sinua kiinnosta hänen seuransa. Yleensähän sellainen yhtä äkkinen välintäpitämätön käytös sattaa aiheuttaa shokki tilan ystävällesi koska hän voi luulla että syy on hänessä.Se saa taas entistä enemmän hakeutumaan seuraasi koska hän haluaa selvittää syyn. Neuvoisinkin puhumaan ystäväsi kanssa että tarvitset ennemmän tilaa.

        .. ei tajua sitä että joka h......n asiastahan voi puhua!! Eikö ole sen verran selkärankaa ja moraalia että kypsä ihminen tämän tajuaa.. Siis tämä vastauksena niin moneen muuhunkin ongelmaan mitä täälläkin palstoilla on.


      • Enough is enough
        nämä ihmiset jotka.. kirjoitti:

        .. ei tajua sitä että joka h......n asiastahan voi puhua!! Eikö ole sen verran selkärankaa ja moraalia että kypsä ihminen tämän tajuaa.. Siis tämä vastauksena niin moneen muuhunkin ongelmaan mitä täälläkin palstoilla on.

        Jossain vaihees toi puhuminenki alkaa hiljalleen ärsyttää.... mitä siitäkin tulis, se alkais syyllistää mua ja tivata miksen aikasemmin voinu kertoo ettei kaveruudesta tuu mitään no miten helvetti tollastakaan voit tietää heti alussa sitäpaitsi ei toiselle voi mennä sanomaan päin naamaa kaikista sen puutteista se olis tosi veemäistä parempi olisi jos kaveruus hiipuisi hiljaa pois!


      • Enough is enough
        jhjbghj kirjoitti:

        Kyllä ystäväsi on varmasti sen tajunnut ettei sinua kiinnosta hänen seuransa. Yleensähän sellainen yhtä äkkinen välintäpitämätön käytös sattaa aiheuttaa shokki tilan ystävällesi koska hän voi luulla että syy on hänessä.Se saa taas entistä enemmän hakeutumaan seuraasi koska hän haluaa selvittää syyn. Neuvoisinkin puhumaan ystäväsi kanssa että tarvitset ennemmän tilaa.

        En mä mitään tilaa haluu vaan pysyvän katkon hänestä ei tollasta sanota "ystävällisesti" tai rakentavasti liikaa oon ottanu paskaa vastaan hältä, oma on vikani et lähin siihen


      • taustoja ja..
        Enough is enough kirjoitti:

        Jossain vaihees toi puhuminenki alkaa hiljalleen ärsyttää.... mitä siitäkin tulis, se alkais syyllistää mua ja tivata miksen aikasemmin voinu kertoo ettei kaveruudesta tuu mitään no miten helvetti tollastakaan voit tietää heti alussa sitäpaitsi ei toiselle voi mennä sanomaan päin naamaa kaikista sen puutteista se olis tosi veemäistä parempi olisi jos kaveruus hiipuisi hiljaa pois!

        ..yritätkö yleensä ottaenkaan ymmärtää häntä.. voi jumalauta.. oletko hänen ystävänsä vain sen takia jotta hän saisi sinut tuntemaan hyvää oloa. Itse oon pikkasen alle 25 mies ja voin suoraan sanoa että en todellakaan aina ole ollut kavereilleni sitä parasta mahdollista seuraa vaan todellakin yksi vittupää monestikin riippuen omasta elämäntilanteesta. Mutta kaikesta ollaan ainakin parhaimpien kavereiden kanssa pystytty parin oluen parissa juttelemaan ja loput kaverit taas menevät siinä sivussa ja niiden mielipiteillä ei niin merkitystäkään eli tavallaan sellaisia seuraa antavia ihmisiä vain..


      • Enough is enough
        taustoja ja.. kirjoitti:

        ..yritätkö yleensä ottaenkaan ymmärtää häntä.. voi jumalauta.. oletko hänen ystävänsä vain sen takia jotta hän saisi sinut tuntemaan hyvää oloa. Itse oon pikkasen alle 25 mies ja voin suoraan sanoa että en todellakaan aina ole ollut kavereilleni sitä parasta mahdollista seuraa vaan todellakin yksi vittupää monestikin riippuen omasta elämäntilanteesta. Mutta kaikesta ollaan ainakin parhaimpien kavereiden kanssa pystytty parin oluen parissa juttelemaan ja loput kaverit taas menevät siinä sivussa ja niiden mielipiteillä ei niin merkitystäkään eli tavallaan sellaisia seuraa antavia ihmisiä vain..

        Käsittämätöntä että jotkut yrittää saaha toisen pitämää kiinni jostain järettömästä ihmissuhteesta vaa sen takia että "ku kaikesta voi puhuu" KUN EI NATSAA NI SIT EI NATSAA!! Käsittämätöntä kyllä se tyttö/poikaystäväki lempataan jos ei enää kemiat kohtaa tai ollaa kasvettu erilleen, ni nyt mun pitäis pitää väkisin kii jostain liian vaikeesta ihmisest ku sitä "vaa pitää ymmärtää"?! Ei oo tuntunu hyvältä koko aika älä sitä sure, itse asiassa aika pahalta tuntu monestiki mutta oon antanu mennä sormien läpi liian monta juttua... tää nyt tästä, mä en enää pelasta tätä kaveruutta koska ei oo mitään syytä.... raja se on mullaki


      • ystävyyttäkö tosiaan
        Enough is enough kirjoitti:

        Käsittämätöntä että jotkut yrittää saaha toisen pitämää kiinni jostain järettömästä ihmissuhteesta vaa sen takia että "ku kaikesta voi puhuu" KUN EI NATSAA NI SIT EI NATSAA!! Käsittämätöntä kyllä se tyttö/poikaystäväki lempataan jos ei enää kemiat kohtaa tai ollaa kasvettu erilleen, ni nyt mun pitäis pitää väkisin kii jostain liian vaikeesta ihmisest ku sitä "vaa pitää ymmärtää"?! Ei oo tuntunu hyvältä koko aika älä sitä sure, itse asiassa aika pahalta tuntu monestiki mutta oon antanu mennä sormien läpi liian monta juttua... tää nyt tästä, mä en enää pelasta tätä kaveruutta koska ei oo mitään syytä.... raja se on mullaki

        dumppaat hänet koska olet nyt havainnut hänen olevan negatiivinen? Niinkö?
        Oletko itse sitten täydellinen? Entä jos ystäväsi on itse masentunut ja koettaa kannatella kemiaanne koska sinä et tee sen eteen yhtään mitään? Oletko miettinyt sitä.

        Kyllä tollaisen vaistoaa jos toinen ei pidä ajatuksista tms. Eli toisinsanoen, olette erilaisia. Tiedätkö edes mitä ystävällesi kuuluu vai oletko niitä tekopirteitä "minä olen aina niin positiivinen ja negativiiset ihmiset tekevät vain elämästä tympeää" joukkoon?

        Tiedätkö mitää hänen kokemuksistaan? Mihin sinä purkaudut sitten? Poikaystävälles? Vai onko sulla edes yhtäpaljon aivotoimintaa kiun ystävälläsi..vähän epäilen. Vaikuttaa että hän on tosi ajattelevainen tyyppi jota sinä et ehkä osaa arvostaa jonka hän tuntee ja se ilmenee pahana olona myös sinun seurassasi.


      • Suomineiz69
        Enough is enough kirjoitti:

        Käsittämätöntä että jotkut yrittää saaha toisen pitämää kiinni jostain järettömästä ihmissuhteesta vaa sen takia että "ku kaikesta voi puhuu" KUN EI NATSAA NI SIT EI NATSAA!! Käsittämätöntä kyllä se tyttö/poikaystäväki lempataan jos ei enää kemiat kohtaa tai ollaa kasvettu erilleen, ni nyt mun pitäis pitää väkisin kii jostain liian vaikeesta ihmisest ku sitä "vaa pitää ymmärtää"?! Ei oo tuntunu hyvältä koko aika älä sitä sure, itse asiassa aika pahalta tuntu monestiki mutta oon antanu mennä sormien läpi liian monta juttua... tää nyt tästä, mä en enää pelasta tätä kaveruutta koska ei oo mitään syytä.... raja se on mullaki

        toivon vaan, etten tunne yhtään tuollaista ihmistä kuin sinä.
        Et osaa avautua vaan keräät kiukkua ja syytät siitä ystävääsi. Kuten moni on täällä jo todennut, tosiystävä VOI sanoa asiat päin naamaa, mutta sinähän et sitä tee.
        Kuten sanoit: "olen jo antanu mennä sormien läpi liian monta juttua.."
        No miksi olet antanut?
        Voisitko edes tarkentaa minkälaisia juttuja ne on ollut?
        Jutuistasi päätellen ei mitään todellista "petosta" ole tapahtunut vaan lähinnä ystäväsi on ollut ehkä masentunut ja saattanut kompastella huonoon itsetuntoon, mutta kuka meistä on rautaa?
        Masennus on sairaus ja olisit voinut vaikka patistaa hänet hoitoon sen sijaan että vain pahennat hänen tilannettaan kääntämällä selkäsi.
        Varmasti joku muukin läheisesi on ollut masentunut, on se sen verran yleistä nykyään, oletko heidät kaikki heivannut elämästäsi yhtä julmasti?
        Haluaisin kuulla sinulta, mitä mieltä olet tällä hetkellä, oletko katunut tippaakaan tekoasi, tai oletko missään tekemisissä tuon ystäväsi kanssa?
        Mielestäni olet kyllä ison anteeksipyynnön velkaa sillä asia takuulla painaa ystäväsi mieltä loppuelämän, kukaan ei ansaitse sellaista tuskaa taakakseen ja saisit kyllä nostaa sen painon pois hänen harteiltaan.
        Kertoilethan kuulumisiasi?


    • aaea

      Mulla päätty just pitkäaikainen ystävyyssuhde, meidän välit kaatuivat liikoihin erimielisyyksiin ja siihen, että toinen alkoi ahidstaa. Juttelimme viimeisen kerran puhelimessa, jossa toivotimme kaikkea hyvää elämälle.
      On hieman tyhjä olo kieltämättä, mutta toisaalta, tunnen suurta helpotusta myös. Meidän välit oli niin loppuunkuluneet, että parempi oli panna tälle piste. En oo vihainen, katkera tai mitään muutakaan,
      pyrin olemaan mahdollisimman neutraali, enkä todellakaan ala haikailemaan ex-kaverini perään, on aika mennä elämässä eteenpäin ja etsiä uuet ihmissuhteet.
      Näissä kaveruudenlopettamisjutuissa ei kai oo olemassa yhtä tiettyä sääntöä, minkä mukaan pitäis toimia.
      Ehkä parasta on tässä suhteessa olla ottamatta reilusti yhteyttä tyyppiin ja kasvattaa välimatkaa pikkuhiljaa, niin ajan myötä kaverisi varmasti tajuaa, että ei oo enää mitään järkeä roikkua kiinni. Anna tuollasten tyyppien mennä, ja lähe reilusti uusille vesille.

    • justme_

      Mä en oo kyllä ikinä joutunu päättämään yhtäkään ystävyys- tai edes kaveruussuhdetta. Mulle nää erokeskustelut siks kuulostaa jotenki ihan absurdeilta. En todellakaan kuitenkaan oo tekemisissä kaikkien kavereiden kanssa koko elämän varrelta enää. Tilanteet muuttuu, olosuhteet muuttuu ja jotkut kaveruussuhteet vaan jäävät. Ei mulla silti ole mitään tarvetta siitä erikseen keskustella, että nyt meille tulee ero ja BUM, ei enää koskaan nähdä. Joidenkin kavereiden kanssa se suhde saattaa taas muuttua pitkänkin ajan jälkeen. Ja ystävien kanssa se vasta onkin niin et saattaa olla pitkiäkin aikoja kun ei edes puhuta, mutta suhde ja sen ystävän tärkeys ei siitä kuitenkaan muutu.
      Eri asia saattaisi olla jos on ystäviä ja kavereita keiden kanssa on "pakko" pitää yhteyttä ihan koko ajan.

    • tosiystävä78

      vain sen takia, että hän on masentunut tai muuten negatiivinen.
      Ainoa perusteltu syy jättää ystävä on se, ettei häneen voi luottaa, on vienyt sun poikaystävän tai muuten valehdellut isoista asioista.
      Tiedät itsekin tekeväsi väärin, muuten et täällä kirjottelisi asiasta.
      Oikea, todellinen ystävä ei hylkää ja kyllä, voit sanoa suoraan jos joku hänessä vituttaa, sekin kuuluu ystävyyteen.
      On mullekin ne harvat hyvät ystävät sanoneet suoraan jos olen liian negatiivinen tai muuta ja oon ollut ekaks tietty vähän loukkaantunu, mutta ottanut opikseni ja ollut kiitollinen heille.
      Huono ystävä olet, kun vaan pidät sisälläsi kaiken ja sitten syytät häntä siitä että keräät möykkyä sisällesi joka kasvaa ja kasvaa! ihan turhaan yrität sälyttää syytä ystäväsi päälle, kun vaan oot ite huono ystävä!
      Onneks mulla on tollaset tyypit jo karsiutuneet pois ja jäljelle on jääneet ne, joille voi vaikka pää punaisena huutaa kun vituttaa, sitte sovitaan ja taas kaikki on hyvin=)
      Kerää sä vaan kaunaa sisällesi, kun et osaa muuta.

    • jopas on juttu

      mun piti lukea moneen kertaan toi sun juttus, jotenki niin uskomatonta.
      Onko mielestäsi hyvä ystävä tuollainen kuin itse olet?
      Hyvä ystävä ei kerää tuolla tavalla vihaa ja inhoa sisällensä vaan sanoo asiat suoraan, tai sitten vaan alat vältellä häntä, jollei oo munaa siihen.
      Mutta EROTA ystävästä vain sen takia että hän ei ole mielestäsi viihdyttävä?
      Mitä helvettiä?
      Luuletko olevas joku kunignatar ja ystävät on sun hovinarrejas?
      Oikein pisti vihaksi toi juttu, taitaa olla pelkkä provo koska eihän kukaan ole noin tyhmä!
      Ja sitten vielä sanot ystävääsi tyhmäksi, koska hän ei ymmärrä sanattomia viestejäsi!
      HUH HUH, ei ystävyyteen kuulu mitkään "sanattomat viestit."
      Hän sivuuttaa ne koska luottaa sinuun, eikä uskoisi sinusta jotain niin rumaa, oothan hänen ystävä.
      Tai nyt kai voitaneen puhua menneessä muodossa, sen verran vanha juttu toi on.
      Tuskin ootte enää ystäviä, mutta ethän koskaan mikään ystävä ollutkaan.
      Onko sulla nyt sitten hyvä olo?
      No en ihmettelisi vaikka olisi, koska oot noin tunneköyhä ja hapan ihminen.
      Voisit edes ottaa häneen uudelleen yhteyden, hän varmasti osaa antaa anteeksi (toisin kuin sinä ja senpä takia tuskin otatkaan yhteyttä, joten turhaan tätä ehdotan).

      • paperitähtiä

        Ap. paistaa tosiaan joku minä olen jotain asenne. Tulee mieleen eräs koulukaverini jota kanssa pidin ystävänä. Hän oli juuri tuollainen sisäistä vihaa ja kaunaa kantava kana- . Edessä ei koskaan voinut kertoa missä kenkä puristi vaan aina oli arvattava mistä homma kiikasti. Tuollainen ystävä on rasittava. Ja aiheuttaa kyllä toimillaan juuri sitä masentumista ja negatiivisiä tunteita. Ei tuo kaveri varmaan mitään menetä että olet kerrankin aikuinen ja sanot kerrot tuon että ei natsaa ystävyytenne . On suorastaan naurettavaa että kutsut välejänne ystävyyssuhteeksi. Taitaa olla että kummallekin on jotain hyötyä ollut
        tuntemisestanne. Ja nyt on ne eväät syöty.


      • friendship5

        Selvisikö sulle koskaan, että mistä syystä koulukaverisi oli oikeastaan vihainen? Se on voinut olla joku ihan mitätön juttu, minkä olisit voinut selvittää puhumalla.
        Miten kauan siitä on, kun tunsit tuon koulukaverisi? Jos voit vielä yrittää nähdä hänet tai soittaa, niin tee se. Koska tuosta sun kirjoituksesta huomasin sen, että sä kuitenkin olet miettinyt sitä koulukaveriasi. Vaikka ei olekaan mikään helpoin ystävä, niin ei teidän tarvitse olla riidoissa.


    • kusetettumonesti

      Voi jessus. Multa on ystävät lainanneet tuhansia euroja rahaa maksamatta koskaan takaisin, yrittäneet vokotella mun poikaystävääni, lainanneet arvokkaita tavaroita palauttamatta koskaan, loisineet mun huushollissani, rikkoneet omaisuuttani ja varastaneet multa ja huijanneet mua. NE on oikeita syitä lopettaa ystävyys. En silti niitäkään ole täysin lopettanut vaan ollaan aina saatu jollain tasolla asiat selvitettyä. Jääty silleen kamuasteelle, muttei enää voida läheisiä ystäviä olla kun luotto mennyt heihin..

      Jos joku on vaan luonteeltaan negatiivinen, se voi vituttaa sua ja voit sanoa sen suoraan että se pännii. Mutta ei sen takia ystävyyttä tartte KOKONAAN lopettaa. Jos oot noin ronkeli niin ei sulla tuu ystäviä olemaan pian lainkaan, mahtaako enää ollakaan?
      Jos kyseessä kuitenkin _luotettava_ ystävä, sellaset on vitun harvassa ja mä kaiken kokemani paskan jälkeen kestäisin kyllä valittavan ystävän mieluumin ku valehtelevan. Tunge sille selleri suuhun jos se valittaa liikaa. Sano että lisää tulee jos ei opettele ettet oo mikään valitusämpäri. Jos et itse osaa pitää puolesi niin kyllä olet osasyyllinen siihen, ettei ystävyydet toimi. Ei se toinen mikään ajatustenlukija ole.

    • EiNeuvonantaja

      No mulle on tullut tavallaan vastaan tällainen tilanne. Tuntui, että aina tuin negatiivista, ilkeää ja katkeraa ystävääni - annoin itsestäni mutten saanut mitään tilalle. Olin aina uupunut juteltuani hänen kanssaan. Pari töksäytystä häneltä siihen päälle, ja päätin, että nyt riittää. Lakkasin kyselemästä kuulumisia kun tärmäsin häneen, lopetin keskustelut lyhyeen etc. Mutten ottanut asiaa esiin - olinhan väsynyt hänen perusolemukseensa, eihän hän sitä olisi voinut muuttaa.

      Tuntui tosi pahalle ja jouduin käsittelemään ystävyyttämme ja tunteitani paljon. Tapahtumasta on jo monta vuotta, ja nykyään kun kohtaamme jossain nauramme taas sille yhteiselle huumorillemme, joka meidät on aikoinaan yhdistänyt.

      Kerran hän otti puheeksi sen ajan, kun käänsin hänelle selän. Hänelle se oli ollut yhtä kova pala kuin minullekin, ja oli joutunut työstämään asiaa paljon, vaikka emme asiasta olleet edes puhuneet ja kaikki tapahtui hiljakseltaan, vain hiivuttamalla kontaktit minimiin. Kerroin että minusta tuntui samalle, meidän ystävyytemme päättäminen oli minulle kova pala, mutta tein sen silloin itseni tähden. En enää tunne niin ja välitän hänestä ihmisenä edelleen.

      Emme ole kuitenkaan enää palanneet tiiviimpään yhteydenpitoon ja hyvä varmaankin niin. En tiedä miten tuo tilanne olisi silloin aikoinaan pitänyt hoitaa. Oma on kuitenkin elämäni ja minun täytyy pitää huoli siitä, että ihmiset ympärilläni ovat minua kohottavia, eivät latistavia.

      • tiinuska777

        Varsinkin nuorena, pari-kolmekymppisenä sitä on helposti vähän liian drama-queen, olin itsekin sellainen. Hävettää oikein jälkeenpäin mikä ruikuttajaprinsessa olin. Kaikki oli niin kamalaa ja valittelin liikaa asioista, etenkin parhaalle ystävälleni, hänestä tuli mulle oikein jätesanko.
        Kärsin siitä itsekin sitten ja olin masentunut ja ahdistunut. Kerran ystäväni sanoi, että "jos edes yrittäisit nähdä asioita valoisammin, etkä vaan valittais kaikesta, sulla olis varmaan itselläsikin parempi olla." Hän myös mainitsi, ettei jaksais oikein enää kuunnella mun rutinoita enää koska hänellä on ihan omiakin murheita.
        Olin ens vähän nenä rytyssä siitä, mutta kun mietiskelin asiaa, tajusin että hän oli oikeassa. Ja oloni tosiaan helpottui kun lopetin sen ainaisen valittamisen. =)
        Olisi kamalaa jos hän olisi vain hylännyt minut tylysti siksi, että olin typerä ja lapsellinen. Olisin varmaan loppuiäkseni jäänyt kelaamaan sitä. Olimme kuitenkin tunteneet toisemme lapsesta asti ja lapsuudenystäviä ei ikinä halua menettää. Elämä on oppimista. On parempi että me opetetaan toisiamme eikä vaan käännetä selkäämme. Siitä selän kääntämisestä kuitenkin jää paska mieli molemmille osapuolille.


      • EiNeuvonantaja

        Tiedätkö, olet aivan oikeassa. Olisi ollut reilumpaa sanoa, ettei jaksa enää kuunnella kun on omiakin murheita.

        Itselläni sattui silloin vaan olemaan niin raskasta kannettavaa, että kaikki ylimääräinen oli karsittava, että jaksaa itse päivästä toiseen.

        Meistä molemmat olemme kuitenkin yhä elossa ja olisi varmaan aika sanoa tuolle kaverille, miten tärkeä tämä on ollut ja pyytää anteeksi omaa kömpelyyttään.


    • NilkkiSaaMennn

      Ite täs huomasin kaverin olleen rotta 10v sitten, joten heittäydyn passiiviseksi... kyselee et vois tulla kylään jne, mutta ei se vaan mulle enää sovi... menköön...

    • symmetry_32

      Onko pakko loukata, jos ja kun aikoo jättää kaverinsa? Miettikää minkälaisia tunteita se voi aiheuttaa siinä toisessa, joka ei saa kunnon perusteluja kaverisuhteen päättämiselle? Luulisi, että teillä on kuitenkin vielä puheyhteys olemassa, niin sanoisit suoraan vaan miten asiat on. Kyllä se kaveri sitten ymmärtää tai ainakin varmasti haluaa sanoa oman mielipiteensä. Siihen pitäisi olla oikeus, joten nyt puhelin käteen ja soita sille tai laita viestiä, että haluaisit nähdä ja jutella. Sen sä olet velkaa hyvälle ystävälle, vaikka olisikin viimeinen kerta kun puhut sen kanssa.

    • xperiencepearls

      Vain puhumalla toisen kanssa. Eli tekemällä selväksi, että ystävyytenne on tullut tiensä päähän ja niin, että toinen sen varmasti ymmärtää. Ei kannata raivota vaan ihan rauhallisesti kertoa toiselle, miksi teidän ystävyyssuhteenne ei voi mielestäsi enää jatkua tai olisi hyvä pitää taukoa.

      Toisella on varmasti oma mielipiteensä ja kuuntele se tarkkaan. Hän saattaa haluta ottaa etäisyyttä, mutta olla edelleen sinun ystäväsi.

    • reform

      Enough is enough:

      Mikä teillä on nyt tilanne? Saitteko puhuttua asiat selviksi ja voitteko edelleenkin jatkaa ystävinä?

    • vain_hyviä_ystäviä

      Jos ystävyys ei ole vastavuoroista, hauskaa ja ihanaa, niin silloin siitä voi luopua.

    • vanhatätini

      Oli ystävyyden lopetuksen syy sitten mikä tahansa, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi kertoa miksi haluaa lopettaa. Jos ei kerran kestä toista kertoo sen sitten vaikka tekstarilla tai mielummin kirjeenä , sähköpostina tms.
      Itsellä oli 30v kestänyt ystävyys suhde joka on nyt poikki. Vastapuoli käytti aikamme vaan silloin kun hänelle sopi - kun tarvitsin kuuntelijaa hän ei vastannut edes soittoihin. Uusivuosi ja haukunta idiottiksi koska en vaihda vanhaa sukunimeäni koska olen kerran 20v ollut naimisissa niin eron jälkeen identiteetin vuoksi olen päättänyt pitää sen. Tämä ei koskaan avioitunut ystäväni päätti siksi haukkua minut idiootiksi.
      Aikuisiällä vaan suurinosa ihmisistä tuntee minut ko. sukunimellä.

      Kun sairastuin ja en saanut edes henkistä yhteyttä ymmärsin että hän ei osaa puhua kerrata miksi toimii noin.

      Vielä tuon eronkin jälkeen olen odottanut häneltä selkärankaa ja keskustelua edes yhden kerran miksi kokee että toiset ovat vain häntä varten ja hän antaa aikaansa vain silloin kun hänelle sopii.
      Ei ole tullut lähestymistä ja niin kai tässä on surullisena todettava että
      2 hävisi kummatkin - tuli taas 2 entistä ystävää lisää .
      Hän ei ymmärtänyt koskaan että 30v aikana en koskaan haukkunut hänen valintojaan. Ehkä siinä suurin syy erilaisuuteemme ja eroon ?
      Silti ikävä on tuollaistakin leijonatar ihmistä. Vahva ihminen kun jättää aina jäljen.

    • älkää_unohtako_toisianne

      Ystävyys loppuu siinä vaiheessa, kun toinen ei ota enää yhteyttä, sanoo jotain mitä et voi unohtaa tai katoaa pidemmäksi aikaa. Näistä näkee, että toisella ei ole kiinnostusta olla kaveri ja hän ei halua olla sinun kanssasi missään tekemisissä. Jos teillä on välit ok, niin voitte puhua asiasta ennen kuin ihan kokonaan hylkäätte toisenne.

    • enhaluanähdäenää

      Jos kaveri ei ole minkään arvoinen, niin välttele viimeiseen asti.

    • älä_mene

      Näin sinut kaupungilla, mutta et pysähtynyt juttelemaan. Olisin halunnut puhua. Seuraavalla kerralla pysäytä autosi ja tule puhumaan minulle. Ikävä on suuri ja olen kaivannut sinua. Meillä oli kerran hauskaa, kyllä sinä sen muistat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3135
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2361
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1720
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      774
    Aihe