Huonoa esimerkkiä nuorille tarjoaa

puskalisko

huumeisiin myönteisesti suhtautuvat keskustelijat. Eikös se ole laitontakin mainostaa huumeita, kuten kannabis?

24

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

ennenkun katsoi viestikenttään. Sillon se olikin jo asiaa :D Joo, pidetään yllä sitä vaan että kannabis on yhtä vaarallista kuin heroiini ---> mitä väliä sillä on sitten kun kerran kaveriporukassa imasee jostain sätkästä kun "kerran piikittää heroiinia". Molemmat laittomia, molemmat HUUMEITA!

• palstan.

setämiehet,kukkahattutädit ja juuri teiniiän ylittäneet pissikset ei välitä siitä. S24 vastaan pitäisi tehä rikossyyte kun ei poista niitä!

• Ensinnäkään

aloitus ei ole oikean liskon käsialaa ja toisekseen olette molemmat holhoajia. Nuoret saavat vaikutteita huomattavasti enemmän muualta kuin täältä. Ja jopa he tajuavat, että palsta on vitsi. Holhoajat hävetkööt. Yksilön valinnan vapaus sille kuuluvaan arvoonsa. Kaikki virheet täytyy sitä paitsi tehdä, ennen kuin niistä oppii. Holhoamisella ei saavuteta mitään.

• persona-non-grata

saavutetakaan, kuitenkaan en itse haluaisi henk.kohtaisesti kenenkään maksavan kantapään kautta oppimisesta sitä korkeinta hintaakaan ... onko ihmisistä välittäminen väärin?

• pois vaan,
        persona-non-grata kirjoitti:

saavutetakaan, kuitenkaan en itse haluaisi henk.kohtaisesti kenenkään maksavan kantapään kautta oppimisesta sitä korkeinta hintaakaan ... onko ihmisistä välittäminen väärin?

jos siltä tuntuu. Energianne menee kankkulan kaivoon.

• persona-non-grata
        pois vaan, kirjoitti:

ovat eri asioita. Lue nyt kommenttini uudelleen. Holhoamisesta en minäkään perusta. Ihmisistä voi taas välittää eri tavoin. Ei aito välittäminen ole minusta mitään oman tahdon ja halun tukahduttamista ... vai onko?

• zisel
        pois vaan, kirjoitti:

Kiitos! Mieluummin mä kuuntelen sellasta ihmistä joka on poltellut 30 vuotta kannabista viikonloppusin (eikä silti tullut riippuvaiseks). No myönnän ettei välttämättä alkoholistakaan riippuvaiseksi tule jos viikonloppusin juo... mutta helpommin se päälle jää kuin vetää sauhut. Niin että mieluummin mä sellasta uskon kuin sitä joka on saanut väärää valistusta ja on verrannut kannabista koviin aineisiin koska molemmat on laittomia ja näin ollen nähnyt yhdentekevänä vetää heroiinia kuin polttaa jointtia. Ja nää jotka menee kannabiksesta koviin aineisiin on just niitä idiootteja joita ollaan JUURI TÄLLÄLAILLA valistettu tai sitten sellasia joiden on PAKKO saada pää sekasin "hinnalla millä hyvänsä". Eli lähtöasetelma on jo se että elämän tarkotus on olla pää sekasin mahollisimman paljon.

• Papeete1

En välitä käyttäjistä yhtään. Olen jopa tarjoutunut antaan huumenuorien kuntoitukseen rahaa, jos ne lupaa antaa kaikille yliannostuksen että kuolevat laakista eikä jää kituun pummaan lisää ilmaista metadonia vai mitä helvettiä ne nyt ikinä pummiikaan. Kaikkea varmaan viemärinavaajasta lähtien. Eivät luvanneet joten en anna. Eli käyttäjät käyttäköön, huoratkoot ja kuolkoot ihan miten itteensä tykkää. Minä en välitä yhtään. Se mistä minä välitän on ympäristö. Kaikkien aineiden käyttäjät levittävät ympäristöönsä kaikkea pahaa ja kamaluutta kauan ennenkuin he itse edes tajuavat ettei hommat ole hanskassa. Sitten pitäisi saada uusien käyttäjien määrät väheneen. Ne jotka haluavat sillä tappaa ittensä niin ihan vapaasti. Pitäisi perustaa joku saari mihin roudataan noi käyttäjät, ja ne voi siellä sitten juhlia ja tehdä rikoksia toisilleen kunnes kuolee, ja muut ihmiset säästyy tuon helvetin seuraamiselta yms. Välitän niin, että haluaisin estää uusien idioottien lankeamisen tuohon ansaan ja vähentää kaikkien syyttömien kärsimyksiä joita kohdataan noiden läheisyydessä.

• zisel
        Papeete1 kirjoitti:

En välitä käyttäjistä yhtään. Olen jopa tarjoutunut antaan huumenuorien kuntoitukseen rahaa, jos ne lupaa antaa kaikille yliannostuksen että kuolevat laakista eikä jää kituun pummaan lisää ilmaista metadonia vai mitä helvettiä ne nyt ikinä pummiikaan. Kaikkea varmaan viemärinavaajasta lähtien. Eivät luvanneet joten en anna. Eli käyttäjät käyttäköön, huoratkoot ja kuolkoot ihan miten itteensä tykkää. Minä en välitä yhtään. Se mistä minä välitän on ympäristö. Kaikkien aineiden käyttäjät levittävät ympäristöönsä kaikkea pahaa ja kamaluutta kauan ennenkuin he itse edes tajuavat ettei hommat ole hanskassa. Sitten pitäisi saada uusien käyttäjien määrät väheneen. Ne jotka haluavat sillä tappaa ittensä niin ihan vapaasti. Pitäisi perustaa joku saari mihin roudataan noi käyttäjät, ja ne voi siellä sitten juhlia ja tehdä rikoksia toisilleen kunnes kuolee, ja muut ihmiset säästyy tuon helvetin seuraamiselta yms. Välitän niin, että haluaisin estää uusien idioottien lankeamisen tuohon ansaan ja vähentää kaikkien syyttömien kärsimyksiä joita kohdataan noiden läheisyydessä.

2 tytärtä. Jos toiselle tapahtuis jotain kauheeta (en viitsi kuvailla tarkemmin kun niiden äiti olet) jonka takia psyyke kärsis pahemman lailla ja helpotusta omaan ahdistukseen ja pahaan oloon hakis hetken mielihyvällä - huumeilla kun joku sattuis sitä sopivaan aikaan tarjoamaan. Siitä jäis koukkuun ja alkais käyttää. Olisitko vielä samaa mieltä kun oma tyttäres itkis että "mä en välitä yhtään, antaa mennä vaan!" ? Ja mulle ei ole noin käynyt, enkä vedä kovista aineista muutakuin alkoholia.

• toimii..

ovat eri asioita. Lue nyt kommenttini uudelleen. Holhoamisesta en minäkään perusta. Ihmisistä voi taas välittää eri tavoin. Ei aito välittäminen ole minusta mitään oman tahdon ja halun tukahduttamista ... vai onko?

silloin kun on kyse omista lapsista ja osoittamisesta heille, että heitä rakastetaan ja heistä välitetään. Siitä se kaikki lähtee. Asioista välittäminen, julkinen välittäminen tai välittäminen keskustelupalstalla on täysin turhaa. Ei toimi. Julkinen tai vieras välittäminen on sama asia kuin holhoaminen.

• persona-non-grata
        toimii.. kirjoitti:

silloin kun on kyse omista lapsista ja osoittamisesta heille, että heitä rakastetaan ja heistä välitetään. Siitä se kaikki lähtee. Asioista välittäminen, julkinen välittäminen tai välittäminen keskustelupalstalla on täysin turhaa. Ei toimi. Julkinen tai vieras välittäminen on sama asia kuin holhoaminen.

sitä, että se ajaa toisen itsemääräämisoikeuden edelle, paitsi äärimmäisissä tapauksissa. Niitä pyritään aina välttämään ja antamaan toiselle mahdollisuus peräytyä kunniakkaalla tavalla.

• välittäminen

sitä, että se ajaa toisen itsemääräämisoikeuden edelle, paitsi äärimmäisissä tapauksissa. Niitä pyritään aina välttämään ja antamaan toiselle mahdollisuus peräytyä kunniakkaalla tavalla.

on edelleen turhaa. Koululaitoksen, vieraiden ihmisten, sosiaalityöntekijöiden, yms. välittäminen ei paljon nuoren maailmaa hetkauta. Tällainen palsta ei sitä varsinkaan tee.

• Papeete1
        zisel kirjoitti:

2 tytärtä. Jos toiselle tapahtuis jotain kauheeta (en viitsi kuvailla tarkemmin kun niiden äiti olet) jonka takia psyyke kärsis pahemman lailla ja helpotusta omaan ahdistukseen ja pahaan oloon hakis hetken mielihyvällä - huumeilla kun joku sattuis sitä sopivaan aikaan tarjoamaan. Siitä jäis koukkuun ja alkais käyttää. Olisitko vielä samaa mieltä kun oma tyttäres itkis että "mä en välitä yhtään, antaa mennä vaan!" ? Ja mulle ei ole noin käynyt, enkä vedä kovista aineista muutakuin alkoholia.

Kuten olen lapsillekkin sanonut, että jos huumeita alkaa käyttään, niin mun naaman eteen ei ole sitte enää mitään asiaa. Ei ole olemassa mitään sellaista hyväksyttävää syytä minkä takia pitäisi alkaa käyttään aineita. Ei mitään. Se on ihan oma tyhmyyteen perustuva valinta. Jos mun lapsista joku, mulla on poikakin, on noin tyhmä, niin se ansaitsee kohtalonsa. Minä en auta enkä anna sille lisää rahaa että saa aineita vielä enemmän. Kylmää kyytiä, mutta niin se vaan menee. Vielä kylmempää on se kyyti kun joutuu vierestä katsomaan ku toinen tuohoaa itsensä siinä touhussa, vie, pummaa tai varastaa läheistenkin rahat, ja niiltä menee hyvässä lykyssä itseltäänkin mielenterveys tai peräti henki. On näitä nähty kun aikuinen lapsi tappaa vanhempansa kun rahaa ei irtoa enempää niiden käyttöön. Minä en ala tuolle tielle ollenkaan. Kiellän myös toisia lapsia antamasta rahaa käyttäjälle. Kaikki rahananto yms. vaan antaa toiselle mahdollisuuden jatkaa puuhiaan joka siis vie tuhoon. Parempi että sinne tuhoon menee pelkästeen se idiootti joka omasta vapaasta tahdostaan ja tietäen aineiden vaarallisuuden, alkaa niitä kuitenkin käyttään. Muiden ei tarvi. Minun osuus on valistuksessa, ja ennaltaehkäisyssä. Sen enempää en voi tehdä ja kädet pesen ihan taatusti jos silti alkaa käyttään ja siirrän huomioni toisiin lapsiin jotka vielä pystyy pelastaan. Ja on erittäin naurettavaa höpistä koko ajan alkoholista tässä yhteydessä eikä se ole mikään kova aine. Tuo huvittaa oikeasti. Lapsillekkin jo opetetaan että jos joku aine on haitallinen niin ei se muutu vaarattomaksi vaikka joku muukin olis haitallinen. Siinä tapauksessa on 2 haitallista.

• Papeete1

Sitähän se on, vaikka pitäisi näyttää esimerkkiä huumeettomasta/päihteettömästä elämästä. Koko ajan päihteiden käyttö muuttuu hyväkytymmäksi, ja aina vaan nuorempia rohkaistaan aloittamaan aineitten käyttö laajalla rintamalla. Tuloksena on että joka vuosi kasvaa kaikkien aineiden käyttö, aina vaan nuoremmat kiskoo mitä sattuu, ja kaikenmaailman klinikat pursuaa noita juoppoja/nistejä mitälie hakemassa ilmaisia pillereitä yms. Pitäisi hiukan hillitä sitä touhua kuin myös tajuta kertoa niitä huonoja puolia. Kukaan ei ole huipulle päässyt alkkiksena/pilleristinä/nistinä (tai ollut kovinkaan kauaa) yms, mutta helvetin nopeaan on romahtanut niiden takia suoraan katuojaan. http://www.drugalcohol-rehab.com/images/heroin-addict.jpg http://www.anti-meth.org/images/10yearsmethuse.jpg

• zisel

lähdettä mutta oot varmaan samaa mieltä että 99% kannabiksen käyttäjistä tai sitä kokeilleista on ensimmäisenä ollut kyllä kännissä, eli ei ole ekaa päihdyttävää kokemustaan hankkinut kannabiksella? Eikö vaan?

• niinkuin.

opetat.Miksi kaveeraat ton narkkaripissiksen kanssa?

• Papeete1
        zisel kirjoitti:

lähdettä mutta oot varmaan samaa mieltä että 99% kannabiksen käyttäjistä tai sitä kokeilleista on ensimmäisenä ollut kyllä kännissä, eli ei ole ekaa päihdyttävää kokemustaan hankkinut kannabiksella? Eikö vaan?

Ei taida olla mitään merkitystä. Minkään muun aineen haitallisuus ei poista eikä vähennä huumeiden haitallisuutta. Ne on _kaikki_ ihan hanurista mutta huumeita ei tarvita tähän soppaan lisäksi. Niillä mennään kovempaan alamäkeen kuin alkoholilla (joka sekin on väärinkäytettynä erittäin vaarallinen yms)

• Klassinen Keskustelija

Laitonta olisi yllyttää rikokseen - kasvatukseen tai käyttöön. Asiasta keskusteleminen ei ole yllyttämistä eikä (faktojen) ja mittasuhteiden ilmaiseminen positiivisessa mielessä ole rikollista vaikka sitä monet tavikset paheksuvatkin ja kokevat että heidän maailmankuvaansa uhmaavat mielipiteet ovat "mainostusta". Jos jokin aihe olisi kovin provosoiva voi s24 ylläpito poistaa sen omistajan nimissä, tämä kuitenkaan ei merkitse että asia olisi laiton - vaan kiusallinen. Toisin sanoen tämä kenttä on enemmistövetoisuutensa puolesta taipuvainen kannabisvastaisuuteen kuin -myönteisyyteen. Toisaalta taas avoin keskustelu vaatii toleranssia myös enemmistönegatiivisuutta keräävissä aiheissa joten avoimen keskustelun ylläpitäminen sitten tasapainottaa ja mahdollistaa usein ilmapiirinä enemmän keskusteluvaraa kuin esim. kasvokkain olisi mahdollista. ps. Kaksi kertaa riitti siellä suljetun puolella. Olen lopettanut, oikeasti.

• yrittää saada huomiota itsestään pois :)

• Ei ole esim. se

Jos käyttää kipulääkettä kipulääkkeen tuomiin vieroitusoireisiin jos on joutunut käyttämään kipulääkettä niin kauan että on muodostunut riippuvuus. Itse olen joutunut käyttämään erästä bentsovalmistetta 4 kuukautta kauemmin kuin itse halusin koska ilmankaan en pärjännyt. Lähti toimintakyky ellen ottanut - vaikka koin että muuten, ahdistuksen suhteen - pärjäisin mitä parhaimmin ilman lääkitystäkin. Riippuvuudenhoidossa aineen korvaaminen toisella voi pahimmassa tapauksessa johtaa kahden aineen koukkuun. Siksi on alasajotekniikka joka toimii 100% varmuudella motivoituneelle lopulta, ja muuten voi olla ylläpitolääkityksessä vaikka lopun elämäänsä kunhan aivokemia pysyy kondiksessa.

• MMies
      • sivusta...

Et kai sä ole se honottaja, joka kerran tuli horisemaan mulle:O!! jostakin LSD:n käytöstä? _Kohtuullisen_ loukkaava... Pikkusen sekaisin, meinaan, oli vain joskus joku MMies-nimimerkkiä käyttänyt tyyppi tällä palstalla.;( Tai ehkä useampikin(?) on ollut vähän...noh...erikoinen. Ihme rähinä-aatu( se yksikin). Ei pahalla juuri sulle poitsu, ei tietenkään!

• MMies
        sivusta... kirjoitti:

Et kai sä ole se honottaja, joka kerran tuli horisemaan mulle:O!! jostakin LSD:n käytöstä? _Kohtuullisen_ loukkaava... Pikkusen sekaisin, meinaan, oli vain joskus joku MMies-nimimerkkiä käyttänyt tyyppi tällä palstalla.;( Tai ehkä useampikin(?) on ollut vähän...noh...erikoinen. Ihme rähinä-aatu( se yksikin). Ei pahalla juuri sulle poitsu, ei tietenkään!

Ootko oppiinutt tt mitää Terv. Maisteri MMies.

• sivusta...
        MMies kirjoitti:

Ootko oppiinutt tt mitää Terv. Maisteri MMies.

*Tyrsk* Maisteri, vitsi(vittuilu?)tieteen kandidaatti tai tikasta tauluun saanut Master Of Moving Business, aivan sama. Terv: sivusta...

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2256
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1108
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      26
      1096
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      954
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      865
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      855
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65