Vihaan vauvoja

Hedelmätön

Siskoni on raskaana. Erosin itse vuosi sitten, koska en tullut raskaaksi. En ole ikinä halunnut mitään muuta kuin tulla äidiksi. Tuntuu tosi pahalta, että siskoni tuli raskaaksi heti ensi yrittämältä. En pysty iloitsemaan hänen raskaudestaan yhtään. Haluaisin repiä joka ikisen ultraäänikuvan, joita hän minulle näyttää. En haluaisi edes nähdä vauvaa, kun se syntyy. Miten tästä katkeruudesta ja kateudesta voi päästä yli? Kaupungillakin tekisi mieli oksentaa, kun näen jonkun työntämässä lastenvaunuja. Äsken iltalenkillä törmäsin tuttavaani, joka kantoi sylissään vastasyntynyttä vauvaansa. Sanoin yök ja kävelin pois. Tuntuu, että vihaan kaikkia vauvoja, vaikkei se ole vauvojen syy, jos minä en tuota munasoluja.

34

4461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin......

      itsekäs, viattomia vauvoja vihaat. Pysy niistä kaukana. En minäkään saa koskaan lasta, mutta ei se vauvojen syytä ole.

      • työtä ja aikaa

        Ei se ole itsekkyyttä, ihminen ei vaan aina osaa handlata asioita raiteilleen ja sitten tulee klikkejä. Vie aikaa aukoa solmut.


      • Anonyymi

        Minulla on kolme aikuista lasta ja yksi teini ja lastenlapsia neljä. Olen kiitollinen heistä kaikista ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


    • tommonen juttu

      x x x

    • tilann

      Minulla oli sama tilanne (ja osittain on vieläkin). Se on raskasta ja vaatii paljon varsinkaan jos kukaan ei auta ja tue sinua. Luin kirjoja, katsoin dokkareita ja kävin luennoilla jotta oppisin selvittämään omat probleemani. Tilanne on vielä hankalampi silloin jos lapsi esim. itkee sinut nähdessään =( siinä ei kuitenkaan ole mitään henkilökohtaista. Kävin myös luennoilla joissa kerrottiin vauvan kehityksestä jotta oppisin tulkitsemaan vauvaa oikein. Kun olen lapsen kanssa, se ottaa kontaktia ja leikkii, leikin mukana. En kuitenkaan halua että lapsi kärsii sen vuoksi mitä minulle ei ole suotu, ja muistissa on omat traumani jota katkeroituneet ihmiset ovat minulle aiheuttaneet. Tsemppiä!

    • ????

      Tietääkö siskosi että sinä et saanut vauvaa vaikka olisit halunnut? Jos hän ei sitä tiedä, ei hänellä ole mitään mahdollisuuksia ymmärtää sinun tunteitasi tuossa tilanteessa. Eli kerro siskollesi, miltä sinusta tuntuu ja miksi. Hän jättää varmasti sinut rauhaan, joko siksi että ymmärtää tunteesi tai sitten siksi, ettei ymmärrä.

      • kannattaa tietysti

        Kannattaa puhua, me puhuimme asiasta ja yhdessä ratkomme tilannetta eteen päin.


      • Hedelmätön

        Tietää kyllä, mutta hänen mielestään ei vain ollut tarkoitettu, että tulen raskaaksi ja se pitäisi hyväksyä. Helppohan se noin on sanoa, jos itse tulee heti raskaaksi. Yritän ottaa nyt etäisyyttä ja suunnittelen muuttoa ulkomaille. Sitten en joudu selittelemään, miksi täti ei koskaan käy kylässä.


      • onnen lahjat
        Hedelmätön kirjoitti:

        Tietää kyllä, mutta hänen mielestään ei vain ollut tarkoitettu, että tulen raskaaksi ja se pitäisi hyväksyä. Helppohan se noin on sanoa, jos itse tulee heti raskaaksi. Yritän ottaa nyt etäisyyttä ja suunnittelen muuttoa ulkomaille. Sitten en joudu selittelemään, miksi täti ei koskaan käy kylässä.

        Ihmiselle ei ole hyväksi vältellä kipeitä asioita. Kasvatat ajan myötä itsellesi suuria patoutumia jotka heijastuvat myös muille elämänalueille. Ulkomaillakin ihmiset saavat lapsia vai luuletko että voisit valita ystävät ja työpaikan lapsettomien kaupungista? Entä miesystäväsi, hänen perheensä jne.? Se ON epäreilua ettei sinulle ole "suotu" samaa kuin siskollesi. Se TUNTUU PAHALLE, eikä niin pitäisi olla mutta niin on. Voisit miettiä pystyisitkö kohtaamaan asiat ja olla lapselle TÄTI, mukana hänen elämässään ja ehkä käy niin että suhteenne on erityinen, ehkä käy niin, ettei ole. Se ettet saa lasta ei ole oma valintasi mutta kaikki muu asiaan liittyvä on. Ehkä joskus saat toteuttaa äitiyttä esimerkiksi adoption kautta, ehkä et koskaan halua äitiyttä loppujen lopuksi että ryhtyisit niin suureen ja vaativaan prosessiin. Sinä kuitenkin päätät myytkö itsesi kivulle, vihalle ja katkeruudelle vai et.


    • tosta syystä?

      Meille tuli maailman ihanin vauva 14 vuoden yhdessäolon jälkeen...

      • minä vaan

        ite vaihtelin miestä viiden lapsettomuusvuoden jälkeen ja nyt tulin ekalla yrittämällä raskaaksi


    • ???

      Just. Sehän oli fiksua. Toivottavasti vauvafobiasi ei mene pidemmälle, pääset äkkiä maijalla suljetulle jos rupeat vanhemmiten ärhenteleen lapsille.

      • kertovat

        niistä tunteista, joita tuskin koskaan muuten puhuisivat ääneen. Kamalaa, kun minunkin mielikuvitus alkaa lentämään ja pelkään, että tuo nainen on todella vaarallinen. Jos joku ei tunnista hänessä tuollaisia katkeruus piirteitä ja hän pääsee joskus hoitamaan jonkun lapsia. Enhän minäkään ole saanut lottovoittoa, vaikka 20 vuotta olenkin silloin tällöin lotonnut.


      • Anonyymi
        kertovat kirjoitti:

        niistä tunteista, joita tuskin koskaan muuten puhuisivat ääneen. Kamalaa, kun minunkin mielikuvitus alkaa lentämään ja pelkään, että tuo nainen on todella vaarallinen. Jos joku ei tunnista hänessä tuollaisia katkeruus piirteitä ja hän pääsee joskus hoitamaan jonkun lapsia. Enhän minäkään ole saanut lottovoittoa, vaikka 20 vuotta olenkin silloin tällöin lotonnut.

        Lottovoitto, ja oma biologinen lapsi. aivan eri asioita. Aloittajalle toivotan sitkeyttä, ei kannata heittää lapsen hankintayritystä kaivoon. Ellet itse tuota munasoluja, ymmärrän että kirpaisee, mutta sinänsä raskauden voit kokea luovutetuillakin soluilla ja toinen vaihtoehto on adoptio.
        Itselläni kävi niin, että eka sai spontaanisti alkunsa. Toista ei alkanut kuulua, vaan keskenmenoja. Kierto ei ollut normaali.
        Lääkäri määräsi pitkän kinuamisen jälkeen, oikein tentit pidettyään minulle hormonilääkityksen: ja kas, se auttoi, toisen lapsen sain.
        Sitä kolmatta ei koskaan kuulunut. Mahdollista tyttöä emme saaneet milloinkaan, ja nyt on auttamatta ohi se aika kun edes voisin tehdä minkäänlaista lasta, ikääkin jo.

        Tunteesi eivät ole kummallisia tai vääriä. Erotat ne teoista joihin et saa ryhtyä, ja käsittelet asiaa.
        Itse itkin ennen hormonihoidon saamista monet itkut vieraiden ihmisten vauva sylissäni, ja karttelin lastenvaunuissa olevien vauvojen kurkkimistakin. Kun sitten viimein sain toisen lapseni synnytettyä, se oli kuin olisin jotenkin kotona elämässäni, äitiys oli minusta aivan ihanaa aikaa. silti, vaikka puolison kanssa olimme siinä rytäkässä asuntovelkaisia, ja tiukilla.
        En tuntenut mitään tarvetta kiirehtiä takaisin työelämään, joskin lopulta olihan sinne hommiinkin lähdettävä.
        Vauvojen ja pikkulasten kanssa elämä ei ole pelkkää vaaleanpunaista tai vaaleansinistä unelmaa. se on yövalvomista. Loputon pyykki, loputon syöttäminen, loputon riisuminen ja pukeminen, sairastelun takia joskus kiirekin saada hoitoa lapselle, kiukkukohtauksissaan kiljuva ja potkiva uhmaikäinen.
        Se on sisarusriitoja, jääkaappikin rupeaa tyhjenemään usein äkkiä kun murrosikä lähestyy, aina isompaa vaatetta ja varustetta ja kenkää saa hankkia.
        Se oma lapsi tuo mukanaan aina vanhemmalle vastuuta.
        Suosittelen, että pohdit katuisitko eläkeiässä jos sinulla ei ole lasta, ja jos päädyt siihen että katuisit, ryhdy toimenpiteisiin mitä pikimmiten. Nimittäin aika nimen omaan kuluu. aikanani kun erosin lasteni isästä, ajattelin että onhan tässä vielä aikaa, jos haluan. Se aika vain lipui pois, enkä tavannut ketään sellaista jonka edes etäisesti olisin voinut kuvitella olevan isä omalle lapselleni. Tai sitten, en vain ole enää muita osannut ja halunnut oppia rakastamaan.


      • Anonyymi

        No sitä poliisi ei tee poliisi vie putkaan ambulanssi tulee viemään suljetulle kunhan poliisi on ensin ottanu henkilökohtaisen omaisuutesi pussiin jonka antavat ambulanssikuskille/ensihoitajalle jonka he taas antavat suljetulla vuorovastaavalle/hoitajalle


    • muuan kokemus

      Minäkään en tullut raskaaksi, enkä myöskään kärsinyt siitä. Kälyni taas kärsi ja hänen reaktionsa oli kuin sinunkin arvaamaton, itkuinen, vihainen, lapsiaiheet olivat tabu jne. Hän myös halusi välttämättä saada minutkin samoille tunnetaajuuksille mukaan yhteiseen kärsimysnäytelmään, mutta olemme ihmisinä niin erilaisia ja hän katsoi myöhemmin oikeudekseen vihata minua siksi, etten suhtautunut lapsettomuuteen riittävällä vakavuudella. Ajan kanssa käly miehineen pääsi lapsettomuushoitoon ja synnytti reippaat koeputkikaksoset, joista on yhä tavattoman ylpeä ja onnellinen. Hänen tasapainonsa löytyi niin, mutta olen kuitenkin huomaavinani ettei elämä edelleenkään ole hänen mielestään oikeudenmukainen ja uutta nurinaa on nyt sitten siitä, ettei ole omaa aikaa ja pitää joutua hoitamaan sitäsuntätä. Siksi ehdotan, että voita vihasi ja pettymyksesi vaikka väkisin. Keksi mikä tahansa keino, kikka tai oppi, jolla voit muokata asennettasi.Se auttaa sinua myös muilla elämän alueilla tulevaisuudessasi. RAivokas tahtominen tappaa sinulta monta muuta kykyäsi ja se aika, mikä sinulla nyt kuluu uuden kumppanin löytämiseen ja lapsettomuushoitoon pääsemiseen sujuisi taatusti leppoisammin, jos vaikkapa kehittäisit yleissivistystäsi mistä taas on äitinä paljon hyötyä voidessasi kertoa lapsillesi mitä kaikkea olet elämässä nähnyt, kokenut ja oppinut. Tai jokin huima harrastus, josta lapsesi ovat sinusta ylpeitä. Meidän äitipä lentelee riippuliitäjällä.... Siskollesi väännät rautalangalla, ettei hän ole oraakkelisi ja pyydät jatkossa jättämään moiset kommentit sanomatta. Yhtä lailla hänen lapsensa voi kuolla ja silloinko sinun pitäisi sanoa, että niiiiinpä, ei sustakaan ole äidiksi.

    • katkera vanhapiika

      en voi olla missään tekemisissä onnellisten ihmisten kanssa, siis sellaisten jotka seukkaavat ja esim ovat yhdessä koko ajan ja sitten pussailevat ym näkyvästi. Itseäni niin vituttaa sinkkuus(kestänyt 10v) että en vaan enää jaksa mitään hää ym hömpötyksiä... joten joo, tajuan sinua erittäin hyvin :-/

      • onnekkaat

        Oh, mä taas olen vanhana piikana sikaonena kaverini häistä =) on ihana kuunnella hänen suunnitelmiaan ja järjestelyjään, stressiään ja onneaan ja mennä häihin vieraaksi. Sillä jos se on ainut mitä elämä minulle antaa, otan sen mieluummin kuin en mitään.


      • Inhoan

        pariskuntia! Todella ahdistavaa, kun kaveripiirissä kaikki seurustelee :(


    • Shalom**

      Monet vihaavat vihaamalla ihmisiä, jotka ovat aivan viattomia vihaajan elämään ja kohtaloon. Eipä ole vauvojen vika sinun paha mielesi. Anoppipalstalla miniät vihaavat anoppejaan. Tai päinvastoin, anopit miniöitään. Pitäisi istua miettimään, mikä on todellinen ongelma. Toisen henkilön vihaaminen ei muuta mitään, mutta aiheuttaa vain itselle huonot fiilikset. Jos elämässä on iso huoli ja murhe, sen kanssa on opittava elämään ja ehkäpä otettava siitä voimavarat ja muutettava elämän suunta positiivisemmaksi. Suuntauduttava siihen mikä on hyvää ja tulevaisuutta. Vihasta ei saa itselle mitään.

      • Anonyymi

        Avustettavat vihaa avustajia,koska heidän oma elämä on huonoa.


    • Hedelmätön

      Kävin tänään katsomassa siskoani ja ei tuntunut pahalta. Ei hänkään raskauden ihanuudesta huutele, joten suhtauduin häneen ihan normaalisti. Kyllä tämä tästä.

    • oletko kokeillut?

      Jos olette siskonne kanssa läheisiä, niin voisitko kysyä luovuttaisiko hän sinulle munasoluja, jotta voisit saada lapsen? Siis jos vika on vain siinä ettei sinulla ole niitä omasta takaa... Ja keltarauhasen toiminnan saa suht helposti korvattua lääkkeillä. Tavallaan lapsihan ei olisi sinun biologinen lapsesi, mutta ei verisukulainen kuitenkin. Ja siskosi lapsi saisi serkun.

    • Ymmärrän sinua

      Sinä olet kohdannut elämäsi pahimman asian joka on oman lapsen kuolema. Se on sama asia vaikka et ole synnyttänyt ja saanut lasta. Sinä olet menettänyt lapsesi jo ilman hedelmöitystä ja syntymää. Kumpa jaksaisit päästä asiassa eteenpäin? Hanki vaikka terapiaa itsellesi, sillä sinä todellisuudessa rakastat vauvoja ja vihaat heitä juuri siksi kun olet ilman vauvaa. Toinen asia on se että vauvan/lapsen voi saada adoptoimalla tai hankkiutumalla sijaisvanhemmaksi. Kuitenkin ennen tällaista ratkaisua sinun on "päästävä sinuiksi" menetyksesi kanssa. Anna aikaa itsellesi ja jos omistat TOSI ystäviä, kerro ja keskustele heidän kanssaan. Elämäsi voi vielä muuttua, tiedän sen omasta kokemuksestani. Toivon sydämestäni sinulle voimia ja kaikkea hyvää!!

    • Hae asiantuntija-apua

      Ota yhteyttä vaikka johonkin psykologiin, tai hae asiallisia ammatillisia tietolähteitä avuksesi. Tällä kanavalla tuskin on tuskallesi kovinkaan suurta helpotusta. Etsi jokin tukiryhmä, sellaisista saat tietoa vaikkapa perheneuvoloista ja voit löytää vaikka hakusanallaGooglestakin. Tämä palsta ei ole paras, vain jokunen hyvä vastaus on sinulle annettu. Älä lannistu ja muista että täysipainoista elämää voi elää myös lapsettomana.

    • Järki käteen

      Minä päätin 30-vuotiaana että en hanki lapsia. Ajattelin aina nuorempana että kyllä sitä ehtii myöhemminkin. Kun täytín 30 v aloin mietiskellä että ei sitä voi lopun ikäänsä ajatella että kyllä sitä ehtii. Aloin todella ajattelemaan haluanko lapsia vai en. Minulla ei ollut mitään lapsia vastaan mutta kun punnitsin asioita puolin toisin huomasin että en minä voi lapsia vain sen takia hankkia että se on tapana. Olin saanut olla liian kauan rauhassa enkä halunnut enään siiihen touhuun mukaan. Olen silti elänyt tasapainoista ja hyvää elämää ja nautin elämästä toisella tavalla kuin naiset joilla on lapsia. Minulla on vain huoli itsestäni ja puolisostani joka ei muöskään onneksi halunnut lapsia koska hänellä oli jo aikuinen poika edellellisestä liitosta. Ei se elämän onni ja autuus ole lapsista kiinni, se on ihmisestä itsestä kiinni. Minä en ole koskaan kokeillut saanko vai en koska en ole ikinä halunnut ja olen aina ehkäissyt sen vuoksi. Toisille naisille tulee päähänpinttymä lapsiasiasta, miettikää ensin haluatteko te niitä todella itse vaiden muiden takia. Ja jos ette onnistu, antakaa olla, jos ette selviä traumasta hakekaa apua. Ei maailma siihen kaadu että ei saa lapsia, niitä on jo tarpeeksi tässä maailmassa. Itseluottamusta ennenkaikkea, ei tarvi aina olla samanlainen ja tehdä niinkuin muutkin, elämästä selviää muutenkin hengissä.

    • varastetaan ne kaikki

      ja lähetetään Venäjälle lastenkotiin!

    • Auran Sinappi hyvää

      Vauvat on sinappitehtaita.

    • Ei h-i !

      Ole ystävällinen ja pysy kaukana vauvoista niin kauan kunnes saat apua vinksahtaneeseen mielenmaisemaasi.

    • Anonyymi

      No pidäppä sinä vaikka turun puukottajaa sylissä

    • Anonyymi

      Mulkussa on munasoluja

      • Anonyymi

        😆😆😆


    • Anonyymi

      Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia.

    • Anonyymi

      Onneksi et olekaan saanut vauvaa,jos kerran vihaat siskosi vauvaa. Mee hoitoon. Äläkä mene siskosi lapsen lähelle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe