juurihoidettu hammas ja ientulehdus

fffhgf

Hammas juurihoidettu varmaan 6-8v sitten. Jokunen vuosi sitten lääkäri totesi röntgenistä, että juurihoidossa on yksi haara jäänyt tyhjentämättä ja sillä kohdalla on tulehduspesäke. Ei kuitenkaan tehnyt asialle mitään, vaan totesi, että saattaa mennä poistoon, mikäli aletaan härkkimään enemmän. Pitäisi leikata se pätkä pois kirurgisesti, jos sille haluaisi jotain tehdä. Hammas ei ole muuten oireillut mitnekään, mutta viimeiset 6kk on verenvuoto sen hampaan juuresta ollut suurta. Siis ei tarvitse kun ihan pikkuisen käyttää lankaa hampaan ympärillä, niin verta tulee reilusti. Ei kuitnekaan jää vuotamaan pidemmäksi aikaa. Onko täm merkki jostain vakavemmasta, olisiko syytä käydä kuvauttamassa hampaan nykytila? Mitään varsinaista kipua ei tosiaan ole, mutta tuntuu oudolta, miten herkästi tuo kohta ikenessä alkaa vuotamaan

6

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilanne.....

on minulla ollut. Vuosia sitten juurihoidetun etuhampaan uloimpaan juurenhuippuun oli jäänyt koteloitunut tulehdusjälki. Se ei ollut aktiivinen, mutta kirurgi olis sitä mieltä, että eliminoidaan vaarat jos leikataan. Niin tehtiin. Ientulehduksen merkki saattaa verenvuoto olla. Luulisin, että jos h.lääkäri sen näkin olisi antanut jotain ohjeita. Minulle suositeltiin reseptittä saatavaa Corsodyl-suuvettä purskulteltavaksi. En muista sainko antibioottia, siitä on jo aikaa.

• Almiira

Corsodyl on ainoa aine, mikä auttaa ientulehdukseen. Onhan se kamala aine ja minä en pystynyt viikon kuuria (2 kertaa päivässä) läpi vetämään, mutta ei oo siltikään enää ientulehdusta :P

• hampaassa

Hampaassa alhaalla ISO reikä... hammaslääkäri laittoi siihen väliäikaisen paikan. Samalla poistettiin ylhäältä viisaudenhammas... Sanoi vain, että kolme reikää on. Uusi aika 18.5 No: mulla on niskassa patti... se pieneni välillä, kun otettiin viisaudenhammas pois... Mutta on tullu takaisin... oon melko varma että se johtuu poskihampaasta joka on alhaalla... ja ylhäältä kun ikenestä painaa niin valuu mätää tai jotain pahanmakuista... sielläkin on aika paha reikä... Mulla on hampaat omasta mielestä tosi huonossa kunnossa, vaikka hammslääkäri ei sanonu mitään siihen viittaavaa. Odotinkin jotain moraalisaarnaa hampaiden hoidosta, vaan eipä tullut ;D Kolme reikää jotka hoidetaan... toi patti vaan ahdistaa mua... pitäiskö mun sanoo siitä hammaslääkärissä? jos tarttis antibioottikuurin tai jotain...?

• Anonyymi

Otata hammas pois. Itse suusi tiedät parhaiten. Mikään testi ei välttämättä löydä vikaasi suussa.

• Anonyymi

Itse en ikinä ottaisi juurihoitoa, vaan mieluummin poistattaisin koko hampaan. Juurihoidetut hampaat ovat vakava terveysriski.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2762
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2318
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1142
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1057
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      117
      996
    Aihe