juurihoidettu hammas ja ientulehdus

fffhgf

Hammas juurihoidettu varmaan 6-8v sitten. Jokunen vuosi sitten lääkäri totesi röntgenistä, että juurihoidossa on yksi haara jäänyt tyhjentämättä ja sillä kohdalla on tulehduspesäke. Ei kuitenkaan tehnyt asialle mitään, vaan totesi, että saattaa mennä poistoon, mikäli aletaan härkkimään enemmän. Pitäisi leikata se pätkä pois kirurgisesti, jos sille haluaisi jotain tehdä. Hammas ei ole muuten oireillut mitnekään, mutta viimeiset 6kk on verenvuoto sen hampaan juuresta ollut suurta. Siis ei tarvitse kun ihan pikkuisen käyttää lankaa hampaan ympärillä, niin verta tulee reilusti. Ei kuitnekaan jää vuotamaan pidemmäksi aikaa. Onko täm merkki jostain vakavemmasta, olisiko syytä käydä kuvauttamassa hampaan nykytila? Mitään varsinaista kipua ei tosiaan ole, mutta tuntuu oudolta, miten herkästi tuo kohta ikenessä alkaa vuotamaan

6

2123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilanne.....

on minulla ollut. Vuosia sitten juurihoidetun etuhampaan uloimpaan juurenhuippuun oli jäänyt koteloitunut tulehdusjälki. Se ei ollut aktiivinen, mutta kirurgi olis sitä mieltä, että eliminoidaan vaarat jos leikataan. Niin tehtiin. Ientulehduksen merkki saattaa verenvuoto olla. Luulisin, että jos h.lääkäri sen näkin olisi antanut jotain ohjeita. Minulle suositeltiin reseptittä saatavaa Corsodyl-suuvettä purskulteltavaksi. En muista sainko antibioottia, siitä on jo aikaa.

• Almiira

Corsodyl on ainoa aine, mikä auttaa ientulehdukseen. Onhan se kamala aine ja minä en pystynyt viikon kuuria (2 kertaa päivässä) läpi vetämään, mutta ei oo siltikään enää ientulehdusta :P

• hampaassa

Hampaassa alhaalla ISO reikä... hammaslääkäri laittoi siihen väliäikaisen paikan. Samalla poistettiin ylhäältä viisaudenhammas... Sanoi vain, että kolme reikää on. Uusi aika 18.5 No: mulla on niskassa patti... se pieneni välillä, kun otettiin viisaudenhammas pois... Mutta on tullu takaisin... oon melko varma että se johtuu poskihampaasta joka on alhaalla... ja ylhäältä kun ikenestä painaa niin valuu mätää tai jotain pahanmakuista... sielläkin on aika paha reikä... Mulla on hampaat omasta mielestä tosi huonossa kunnossa, vaikka hammslääkäri ei sanonu mitään siihen viittaavaa. Odotinkin jotain moraalisaarnaa hampaiden hoidosta, vaan eipä tullut ;D Kolme reikää jotka hoidetaan... toi patti vaan ahdistaa mua... pitäiskö mun sanoo siitä hammaslääkärissä? jos tarttis antibioottikuurin tai jotain...?

• Anonyymi

Otata hammas pois. Itse suusi tiedät parhaiten. Mikään testi ei välttämättä löydä vikaasi suussa.

• Anonyymi

Itse en ikinä ottaisi juurihoitoa, vaan mieluummin poistattaisin koko hampaan. Juurihoidetut hampaat ovat vakava terveysriski.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      317
      7424
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2146
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1362
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1231
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1210
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1146
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe