Apua!

Liemessä

Mut sanottiin yt-neuvottelujen yhteydessä irti jokunen kuukausi sitten. Nyt työnantaja soitti ja tarjosi kesätöitä n. puolella palkalla siitä mitä aiemmin sain. Laskin että palkka olisi luultavasti pienempi kuin ansiosidonnainen. Eikö tälläinen ole laitonta? Saanko karenssin jos kieltäydyn? Niin, enkä valitettavasti ole liitossa, vaan työttömyyskassan jäsen.

3

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy kysy

      Olisit tehnyt itsellesi palveluksen ja jättänyt vastaamatta hänen puheluunsa. Kyllä tuo hämärältä kuulostaa. Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja kysy hänen mielipidettä asiaan.

    • Entinen inssi

      Terve!

      Kuulostaa hyvin tutulta kyllä. Vallan tylsät ja totiset irtisanomisilmoitukset, aamulla ei työnantajan puolesta edes "Huomenta"-sanaa sanottu, kehdattiin kehua että "kyllä nyt on paljon hyviä avoimia työpaikkoja auki tällä seudulla" juuri aamulla olin katsonut tilanteen 3 kpl löytyi sopivia joista nekään ei omanalan tietämyksen sisällä :)

      Kk päästä tarjottiin kesätöitä, kovasti soiteltiinkin. Eka kerralla muka olin kiinnostunut asiasta ja leikin työpaikan kiinnostavuutta :) Lopuilla kerroilla en edes vastannut. Ilmoittivat kuitenkin että "voi voi, erittäis hyvä ja loistava kesätyötilaisuus meni ohi suun, valitsimme opiskelijan" Palkka alle puolet normaalista, epäsäännölliset työajat (1 kertaa ehkä viikossa) ja niin edelleen.

      En jaksanut edes kiinnostua asiasta olisiko laiton tai ei - samapa se minulle.

      Hyviä puolia on enemmän irtisanomisessa enemmän kuin huonoja: pitkä yli 5kk kesäloma, en tykännyt koko firmasta enkä kyseisestä työstä että tavasta käsitellä markkinataloudessa työntekijöitä, en pitänyt siitä pintaliito asenteesta joita monet kuvitteli saavan ison firman nimellä itselleen, saan hienon loman eikä edes taloudellisesti eroa töissä olelmistakaan, sain uuden paremman työ millaisesta olen edellisen kerran hakiessa aikonutkin, palkka nousi reilusti.

      Huonoja puolia ei tule nyt mieleen :)

      En ole katkera enkä vihainen. Lähinnä se oli huvittava tilanne, rennoin mielin kun asian ottaa.

      Häntä pystöön, ehkä irtisanomisesi tarkoitus on aloitus jossain paremmassa paikassa töissä ja se on jonkun muun hyvän alku sinullekin kaikkien muiden joukossa. Tsemppiä ja nauti lomasta!

    • Nimimerkki:

      Ei tuossa mitään laitonta ollut. Oikeasti työnantajan oli pakko tarjota paikkaa sinulle, jos olit irtisanottu tuotannolisista ja taloudellisista syistä. Aika oli muistaakseni puoli vuotta, jonka aikana työnatajan on tarjottava entistä työtä vastaavaa työtä irtisanotulle ennenkuin voi tarjota työtä "ulkopuoliselle".

      Tarjouksen sisältö, jos se oli kertomasi mukainen, oli vain muodollisuuden täyttäminen eikä työtarjous.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe