Kysymys miehille...miksi pelkäätte lähestyä naista, jolla on treenattu "lihaksikas" vartalo? Olen n.20 vuotta treenannut monipuolisesti kroppaani ja se näkyy. Olen silti naisellinen, X-mallinen ja pyöreäpeppuinen. Hartiat ovat kuitenkin hiukan leveämmät, kuin lantio. Ongelma on se, että kun lähden ulos ja laita itseni kauniiksi...niin kaikki lihaskimppumiehet kyllä kiinnostuvat minusta, mutta kun haluaisin aivan tavallisen urheilullisen miehen...mutta he alkavat heti mittailla omaa hauistaan ja jotenkin pakenevat paikalta. Onko huono itsetunto, jos näin mies menettelee? Hauikseni ei todellakaan ole sen isompi, kuin nyt fitness-tytöillä yleensäkkään. Kasvoiltani olen sievä ja hiukset tummat, ihoni ruskettunut. Vastatkaa miehet rehellisesti, olenko siis epäseksikäs urheilijakropassani...itse kyllä olen just toista mieltä, enkä ikinä vaihtaisi muuhun.
Vastaukset 48
- mies sinullekkin
Oletko varma että sinua pelätään lähestyä kroppasi takia ? Treenattu kroppa on ilo silmälle eikä pullohartiat ole kivat naisellakaan. Itse en haluaisi itseäni isompaa naista mut piukee se saa olla. Tumma tukka ja ruskee iho voi näyttää vähän kovalta. Siihen vielä timmit lihakset voi alkaa joitakin pelottaa? Vaaleat hiukset on siks suosiossa kun naisesta tulee pehmeämmän oloinen vaikka olisi ruskettunutkin.
- aloittaja...
En kyllä ole kovan näköinen, ei siis mustia hiuksia...ainakaan mielestäni. Toi pointti, että miehet pelkää lähestyä vois ollakin totta...vaikka itse kyllä tykkään flirttaillakkin ja menen aina tanssimaan, jos haetaan. Joku tossa ehdotti peittävämpää pukeutumista, mutta minusta on kiva viihteellä pukeutua seksikkäästi ja miks peittäisin sen parhaimman puolen itsestäni, eli timmin kropan. Hauskaa Vappua!
- ja kovin ruskettunut
iho tekee naisesta (tai miehestäkin) mielestäni halvan näköisen. Pelottavan näköisiä em. tyypit ei kyllä ole.
- Musculae
Laita baariin päälle paita tai mekko jossa on edes puolipitkät hihat. Et pelästytä ketään pakoon hauiksíllasi. Tavismieskin uskaltaa lähestyä ja tutustua sinuun ennen kuin äkkää isot lihakset ja silloin ne ei enää haittaa.
- Itsekin kuntoileva mies
Teen itsekin voimaharjoituksia. Ja ainahan sitä treenattua kroppaa on kiva katsoa.
Jos sä näytät lähinnä treenatulle miehelle niin sitten en usko, että kiinnostaa. Eli jos siis oot treenannu lihakses niin, että verisuonet paistaa selvästi niin en usko sen kovinkaan montaa miestä kiinnostavan. Voin olla väärässäkin, mutta itseäni ei ainakaan sellainen liian treenattu kiinnosta. Mutta esim. tuo viime fitnessmalli kisan voittanut Yasemin Kaymaz näyttää hyvälle treenattuna (ei kuitenkaan niissä kisoissa missä se rasva% on vedetty ihan minimiin). Onhan se aina paremman näköistä kun on treenattu ja hyvässä kunnossa oleva kroppa kuin täysin ilman huoltoa jätetty. :) Mutta jos näytät lähinnä sellaiselta rasvaprosentti 0:ssa olevalta lihaskimpulta niin paha sanoa kiinnostaisiko sitten. Eli en ole varma miten treenattu sä olet niin paha ilman kuvaa lähteä sanomaan.
- ...aloittaja
...ei rasvat niin alhaalla todellakaan, veikkaisin siinä 18-20...on siis vähän pehmeetäkin ja mua jos johon vertais, niin on sanottu malliltani muistuttavan (pehmeämpänä versiona) Keihäshyppääjä Isimbajevaa...aika paljon omasta mielestänikin, siis mittasuhteilta.
- Katsomaan minua
Ja sano tuo sitten uudestaan. Voin lähettää kuvani jos välttämttä haluat.
- Tunge esiin verisuonet
...aloittaja kirjoitti:
...ei rasvat niin alhaalla todellakaan, veikkaisin siinä 18-20...on siis vähän pehmeetäkin ja mua jos johon vertais, niin on sanottu malliltani muistuttavan (pehmeämpänä versiona) Keihäshyppääjä Isimbajevaa...aika paljon omasta mielestänikin, siis mittasuhteilta.
Eivätkä luutkaan enää nykyisin. Vaan eipä pahemmin ole ylimääräistäkään.
Katsomaan minua kirjoitti:
Sä siis luulet etten uskaltais päin naamaa sanoa ettei kiinnosta jos sulla verisuonet näkyy käsistä ja hauis on samaa tasoa ku arskalla nuorempana? :) Liika on aina liikaa. Jos taas olet tavallinen fitnessiä harrastava nainen niin sitten olet varmasti hyvässä ja sopivassa kunnossa :)
- Duracell18
Katsomaan minua kirjoitti:
Uteliaisuudesta ois kiva nähä, et minkälaises kondiksessa olet:) Voit lähettää sen kuvas [email protected]
- tunne, mutta
vastaavia tapauksia on tullut vastaan ja yritän kokemuksista viisastuneena kiertää kaukaa kaltaisesi ilmestykset. Niihin kokemuksiin siis, tanssin joskus tuollaisen naisen kanssa perinteisiä ja nainen kertoi voimailuharrastuksestaan samalla, kuin todistaakseen yritti vääntää kättä voimalla, siis tanssin aikana. Oli pakko jättää tämä yksin parketille, tanssi nyt tuollaisen kanssa. Enkä ole siis mikään pikkupoika, jota tuollaisen naisen voisi kuvitella huvikseen murjovan, vaan 95kg urheilullinen mies. Gladiaattoreissakin esiintynyt Virpi Butt on hyvä esimerkki hullusta voimanaisesta, meni vain liian pitkälle ja alkoi murhaamaan miehiä. Oli baarissakin kantanut muovikassissa tappamansa miehen irtileikattua päätä! Hakkasi huvikseen avuttomampia miehiäkin baareissa. Lihaksikkaat naiset ovat joskus todella päällekäyviä ja agressiivisiä, joskus joutunut itsekin pysäyttämään tälläisen hyökkäilyt pamauttamalla norsua nyrkillä kuontaloon.
- Eihän täällä kukaa
Suoranaisesti tunne ketään. Enkä minä sitä haluakaan. Hauskaa Vappua!
- Antaa tosi
feikin vaikutelman jos naisella on kestorusketus ja siihen lisäksi treenaa itteään rääkillä. Tulee mieleen miespuolinen bodari ja kuinka moni mies (ellei itse ole) haluaisi maskuliinisen bodarin naiseksi? Ehkä sinun täytyy laskea rimaa? Urheilullisilla miehillä on ehkä vientiä enemmän joten sinun kaltainen nainen putoaa kakkoseksi verrattaessa muuten naisellisempin naisiin jos annat vähänkään miehisen kuvan itsestäsi?
- wera2008
Niin ..ihna yleisesti. Treenattu kroppahan tekee hyvän ryhdin . Toiset tulkitevat tämän niin ; ylpeä olemus = Ylpeä luonnne. Itse olen koko ikäni treenanntu urheilu j ryhti on sen mukainen..ylpeä ja koppa olen kuullut olevani ulkonäöltä, mutta ompa mielipide muuttunut, kun ovat juttelemaan tulleet ..
- Innokas käpälöijä
On mukava klähmiä kiinteää lihaksikasta naisen vartaloa, kun käsissä tuntuvat vahvat lihakset. Minä ainakin epäilen, että himo kiiltää silmistäni, eikä se juuri edesauta luontevan keskustelun tai luottamuksen syntymistä. Vihaan naisten lehtiä, koska ne tavallisesti tyrkyttävät nuorille tytöille aivan vääränlaista kauneusihannetta. Onneksi niissä on kansíkuvissa toisinaan näkynyt joitain hyväkuntoisia urheilijoitakin, kuten Wahlströmin Eva tai Kiira Korpi.
- your_next_husband
voisit kokeilla pukeutua hieman peittävämpiin vaatteisiin. Käsivarsien ja selän ei tarvitse näkyä.
- -
ovat ihanaa katseltavaa. Ja koko treenattu vartalo. Kun vaan pääsisi näkemään luonnossa vahvat reidet, kiinteän vatsan ja selänkin lihakset. Fitness kilpailujen kuvastoja netissä on mukava selata paremman puutteessa. Ylipäätään ovat siellä hieman turhan yläpainoitteisia. Eniten pidän ns. tiimalasityypistä jossa kapea vyötärö korostaa naisellista lantiota. Ja mieluiten pienet rinnat.
"miksi pelkäätte lähestyä naista, jolla on treenattu "lihaksikas" vartalo? "
Itseäni nimenomaan kiinnostaa treenattu nainen. =)
Mut tietty jos mies on itse täys siima, ni saattaahan se ottaa itsetunnon päälle jos nainen on "isompi"... ;D- Mesoform
En "pelkää" lähestyä kaltaisiasi naisia. Kyse on siitä että yksinkertaisesti en halua.
Koen kaltaisestasi naisesta varmaankin pitkälsti samaa kuin mitä sinä koet niistä bodari-lihapullista. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää mystiikkaa ole. - fhfshfh
Mikä koulutus sulla on ? Minkälainen työ ? Millainen on muuten asemasi yhteiskunnassa ? Taloudellinen asemasi ?
Toki osa miehistä haluaa olla jotain pelastajia mutta uskoisin kuitenkin, että useimpia kiinnostaisi enemmän omillaan toimeentuleva nainen, jolla elämänhallinta on muutenkin kunnossa.
Jos baareissa rintoja ja persettä esittelemällä seuraa hakee niin jo puolivaloillakin ajeleva mies kyllä ymmärtää pysyä kaukana jos hakee jotain muuta kun yhden illan panoa.
Osa näistä naisista on anaboleilla bodannu ja hormonisystemeit on ihan sekasin ja kuula myös. Niiltä voi sitten odottaa ihan mitä vaan. Virpi Butt tosiaan hyvä esimerkki.
Liiallinen rusketus kertoo pinnallisuudesta ja narsistisuudesta ja yhdistettynä ylibodattuun kroppaan on jo selvä viesti. Pelkkä bodaus harrastuksensa on myös vähän narsistinen. Voimaharjoittelu on usein apulaji johonkin muuhun urheiluun.
Seksikkyys katoaa kun paljasta pintaa on liikaa ja aina kun nainen esittelee paikkojaan liian avoimesti, osoittaa se, että nainen ei saa miestä muilla avuilla.
ilmeisesti kirjoittaja "eräs treenattu nainen" on kovin nuori ainakin ajatusmaailmaltaan.
Seksikkyys on paljon muuta kun tiukaa lihaa... ja sitähän saa satasella parilla jos sellaista haluu. - Ar
Toimii...saa olla hiukan lihaksia
Aramis10 - n76rdnr76d7
Olisit ilmeisesti oman mieheni unelmanainen ulkoisesti. Hän pitää juurikin lihaksikkaista ja rotevista naisista. Itse olen pikemminkin pehmoinen ja naisellinen, enkä missään tapauksessa tahtoisi olla lihaksikas (ainakaan näkyvästi), vaikka se varmaan terveellistä olisikin. Mies on kuitenkin sanonut, että tahtoo olla mieluiten minun kanssani, koska hän pitää luonteestani ja ulkonäöstäni kuitenkin, eikä ihanne kuulemma enää ole niin tärkeä kuin teini-iässä. Joskus kuitenkin silti omituisesti kadehdin lihaksikkaita naisia, kun mietin, että he ovat mieheni mielestä seksikkäämpiä. Sinäänsä sekopäistä, kun itse en pidä lihaksikkuutta naisella viehättävänä, enkä itse tosiaan tahtoisi siltä näyttää :)
Mieheni on itse normaalisti urheilullinen ja hoikka, ei siis mikään bodari todellakaan. Kiltti poika, joka kai jossain syvällä sisimmässään salaisesti ja jopa tiedostamattaan toivoo, että nainen olisi vahva johtajatyyppi. - on halipula
Missäpäin vietät aikaasi? Hyppää autoon/junaan ja lähde, minnekäs muualle kuin Tre:lle.
En pelkäisi lähestyä sinua. Voisin olla huikean kiinnostunut sinusta. Olen vähän päälle nelkyt,
enkä epäurheilijamainen. Jos oot 20 -v treenannut, niin kai sulla jonkin verran jo on ikää?
Vai oletko aloittanut seitsemän vanhana. heh.heh- ann77
Omasta kokemuksestani sanoisin, että tavallisten miesten mielestä ei ole yleensä hot, jos naisesta ensimmäinen mielikuva on että onpas treenattu. Taasen kiinteä ja hyväkuntoinen kroppa pyöreine pyllyineen kelpaa kyllä. Treenailin itse aiemmin lujaa, mm. penkistä nousi 90kg ja kieltämättä mua yritti pokailla lähinnä aivottomat bodarit. Nyt kun kevennettyäni treenejä olen 5 kg kevyemi (170/60), penkkitulos 20 kg vähemmän ja hauis sirompi, saan huomiota myös tavallisilta miehiltä. Vaan eipä sillä ole väliä, sillä olen naimisissa-liikuntaa harrastamattoman miehen kanssa;)
- m24....
Yleensä tulee sellanen fiilis että treenatut naiset haluaa treenatun miehen. Ja kun olen itse tälläinen narukäsi niin en viitsi lähestyä.
- aasiko??
et voi sanoa että kaikki haluaa, jos et ole kuullut mutta on semmoinen kuin maku joka on erinlainen jokaisella.
- m24....
aasiko?? kirjoitti:
et voi sanoa että kaikki haluaa, jos et ole kuullut mutta on semmoinen kuin maku joka on erinlainen jokaisella.
Joo no, niissä muutamissa pakeissa mitä olen saanut, on jo tarpeeksi kestämistä. Että oon päättänyt lähestyä tästä lähtien sellaisia tyttöjä jotka edes jollain todennäköisyydellä saattaa pitää musta.
m24.... kirjoitti:
Joo no, niissä muutamissa pakeissa mitä olen saanut, on jo tarpeeksi kestämistä. Että oon päättänyt lähestyä tästä lähtien sellaisia tyttöjä jotka edes jollain todennäköisyydellä saattaa pitää musta.
Yleensä (ei aina) OIKEASTI lihaksikkaat ja treenatut naiset valitsee kumppaneikseen ainoastaan isoja ja lihaksikkaita miehiä. Mikä onkin ihan loogista: löytyy samoja elämänarvoja, mielenkiinnonkohteita ja prioirisoidaan yleensä se reenaaminen varsin korkealle. Ja muutenkin elämä yleensä pyörii voimakkaasti reenaamisen ja body-kulttuurin ympärillä..
Eli ei ehkä olis paljoakaan yhteistä kenenkään narukäden kanssa... Ja olishan se varsin koomisen näköstä et naisella olis isompi haukkari, varsinkin kesällä vähemmissä vaatteissa, ku kuljetaan ihmisten ilmoilla käsikädessä! X)
- Kimi334
Laitapa kuvasi osoitteeseen [email protected] niin annan mielipiteeni, miksi miehet saattavat kadota ympäriltä. Terv, Kimi
- Lähes narukäsi
Ketju on jo vanha ja haalistunut. Alkuperäinen tuskin enää lukee/muistaa koko juttua, mutta se tuskin haittaa.
Jos naisen ainoa tavoite on treenata 20 vuotta kroppaansa, jotta se näyttäisi hyvältä (lihaksikkaalta), kertoo se hyvin paljon henkilön maailmankuvasta. Ei kiinnosta moinen narsismi.
Lihaksikkaat tai ainakin urheilulliset naiset kyllä kiinostavat ja viehättävät kovastikin. Heidän kanssaan olisi todella kiva turinoida vaikkapa "ulkona". Meillä on kotimaassammekin iso joukko loistavia ja upeita urheilijoita: Kiira Korpi, Anna-Kaisa Saarinen, Hanna-Maria Seppälä, Eva Wahlström, ... listaa voisi jatkaa pitkäänkin. Mikä näitä naisia yhdistää? Urheilu. Kukaan heistä ei kasvata lihaksiaan esitelläkseen itseään ja kroppaansa miehille. Heidän upeat lihaksensa ovat seurausta siitä määrätietoisesta harjoittelusta, jota he ovat tehneet pyrkiessään lajissaan maailman huipulle. Heille lihakset eivät sinänsä ole pääasia, ne ovat vain väline muiden tavoitteiden saavuttamiseen. Sitä arvostan ja kunnioitan.
Jos nainen saa lihaksikkaan vartalon voidakseen tehdä paremmin työnsä tai ollakseen hyvä "oikeassa" urheilussa, se näkyy myös baarin tiskillä ja sellaista naista on kiva lähestyä. Jos nainen hankkii lihakset vain näyttelyesineiksi, sekin näkyy siellä baarin tiskillä ja se ei todellakaan kiinnosta.
Nämä ovat ihan tavallisen suomalaisen kestävyysliikuntaa harrastastavan miehen mietteitä.- sryjsyjr
Äh, ei Kiiralla mitään lihaksia ole... Ruipelo mikä ruipelo ;)
- Lähes narukäsi
sryjsyjr kirjoitti:
Äh, ei Kiiralla mitään lihaksia ole... Ruipelo mikä ruipelo ;)
Kaikki on suhteellista ja kauneus on (ehkä) katsojan silmissä.
Kyllä siellä pientä kaunista lihaksen poikasta jo on näkyvissä (n 30 s ja 1.15):
http://www.youtube.com/watch?v=zkP5I2cOyd8&eurl=http:// - erkkibotari
"Jos naisen ainoa tavoite on treenata 20 vuotta kroppaansa, jotta se näyttäisi hyvältä (lihaksikkaalta), kertoo se hyvin paljon henkilön maailmankuvasta. Ei kiinnosta moinen narsismi."
Se voi kertoa narsismistakin, mutta on mielestäni liian yksinkertaista alkaa arvioimaan ihmisiä yksittäisten tekojen perusteella. Monia asia voi pinnallisesti katsoen näyttää joltain tietyltä, mutta todellisuudessa kätkeä sisäänsä paljon erilaisia asioita ja myös ongelmia. Jonkinlaista narsismia esiintyy jokaisella ihmisellä ja siten myös bodausta harrastavat ovat jossain määrin terveesti narsistisia, mutta eivät kaikki bodausta harrastavat ole sairaita narsisteja, jollaisen diagnoosin saanut henkilö häikäilemättömästi käyttää toisia ihmisiä hyväkseen eikä omaa juurikaan empatiakykyä.
Esimerkkinä voisin kertoa itsestäni.
Itse olen nuori mies (reilusti alle 30v) ja harrastanut urheilua lapsesta asti, mutta viimeiset viisi vuotta ainoastaan yksikseni voimailua ja juoksua. Treenaamiseni päätarkoitus on ollut lihasten ja voiman hankkiminen, mutta haluan myös pyrkiä siihen, että olen hyväkuntoinen ja siksi harrastan myös juoksua. Tavoitteeni ei siis ole minkään konkreettisen hyödyn saavuttaminen eikä treenaamiseni tarkoitus ole tukea mitään "suurempaa" päämäärää, vaan tavoite on yksinkertaisesti halu saada luotuaan itselleen vahva ja sitä kautta itsevarmempi olemus. Itsetunnon kehitys lähti minulla alamäkeen koulukiusaamisen jälkeen ja murrosiän loppupuolella aloin oireilemaan erilaisin psyykkisin oirein ja yksi niistä oireista oli erittäin voimakas riittämättömyyden tunne. Minulle syntyi pakonomainen tarve saada itseni jollain tavalla paremmaksi. Ajauduin siihen pisteeseen, etten kertakaikkiaan kestänyt itseäni (edelleen vaikeaa), vihasin itseäni ja kuolemankaipuu lisääntyi. Puhumattomuuteni ja psyykkisen kehityksen kypsymättömyys johti siihen, etten osannut hakea - enkä edes toisaalta juuri ajatellut tarvitsevani - apua. Niinpä vähitellen kiusaamisen aiheuttamat traumat alkoivat vaikuttamaan ja aloin keskittymään liikaa omaan kehooni ja siitä alkoi kehittyä minulle riippuvuus. Fiksouduin lihasten kehittämiseen ja itsetuntoni ja sitä kautta elämäni alkoi riippua lihaksista. Sairas mieli sai käyttäytymään sairaasti (lue= pyrkimään hankkia lihaksia hinnalla millä hyvänsä). Ajattelen nykyään, että tämä on melko luonnollinen tie minunkaltaisilleni alistetuille henkilöille; pärstäkerointaan ei voi muuttaa, mutta lihakset ovat yksi niitä harvoja asioita, joita ulkoisessa olemuksessaan voi muuttaa ja siksi bodaus lienee monen kiusatun harrastus/tervehtymisyritys, nimenomaan yritys.
Olisi tietysti ollut ja olisi edelleen hyvä, jos edes osan tästä energiasta, mitä olen tähän harrastukseen käyttänyt, olisi saanut kohdistettua muihinkin asioihin elämässä. Asia kuitenkin taitaa olla niin, että kun olen sairastunut kiusaamisen vuoksi, käytökseni ei sen takia ole samalla tavalla kontrollissa, kuin terveellä henkilöllä. Vertaan tätä samaan kuin muihinkin itsetuntoon liittyviin sairauksiin, esimerkiksi anoreksiaan. Siihen liittyy siis myös riippuvuussairautta.
Siksi kuulostaa vähän ikävältä, kun aina välillä jotkut ihmiset ovat kovaan ääneen tuomitsemassa bodausta harrastavia ihmisiä narsisteiksi tai miksi milloinkin. Kyse saattaa nimittäin monesti olla aivan päinvastaisesta asiasta - kuten minuntapauksessani on - erittäin epävarmasta ja huonolla itsetunnolla varustetusta ihmisestä (päinvastoin kuin narsisti, joka ajattelee olevansa täydellinen tai paras). Harvemmin kuulee anorektikkoja haukuttavan samoilla nimityksillä vaikka nämä asiat sivuavat toisiaan hämmästyttävän paljon. Ne kätkevät sisälleen monesti kiusaamista, syrjimistä, alistamista jne. jotain, joka on saanut ihmisen totaalisesti raiteiltaan. Itse olen nykyään kohtuullisen hyvässä kunnossa fyysisesti, mutta itsetuntoni ei ole edelleenkään kunnossa. Jos se olisi, olisin ehkä jättänyt tuonkin sanan 'kohtuullinen' edellisestä lauseesta pois ja korvannut sen jollakin komparatiivilla (parempaa osoittavalla sanalla). Ikä tuo kuitenkin viisautta ja sitä on oppinut vähitellen kehittämään myös henkistä puolta itsessään, joka taitaa loppupeleissä olla se avain siihen ehjään elämään ja hyvään itsetuntoon, toisin kuin fyysisyytensä kehittäminen. - erkkibotari
erkkibotari kirjoitti:
"Jos naisen ainoa tavoite on treenata 20 vuotta kroppaansa, jotta se näyttäisi hyvältä (lihaksikkaalta), kertoo se hyvin paljon henkilön maailmankuvasta. Ei kiinnosta moinen narsismi."
Se voi kertoa narsismistakin, mutta on mielestäni liian yksinkertaista alkaa arvioimaan ihmisiä yksittäisten tekojen perusteella. Monia asia voi pinnallisesti katsoen näyttää joltain tietyltä, mutta todellisuudessa kätkeä sisäänsä paljon erilaisia asioita ja myös ongelmia. Jonkinlaista narsismia esiintyy jokaisella ihmisellä ja siten myös bodausta harrastavat ovat jossain määrin terveesti narsistisia, mutta eivät kaikki bodausta harrastavat ole sairaita narsisteja, jollaisen diagnoosin saanut henkilö häikäilemättömästi käyttää toisia ihmisiä hyväkseen eikä omaa juurikaan empatiakykyä.
Esimerkkinä voisin kertoa itsestäni.
Itse olen nuori mies (reilusti alle 30v) ja harrastanut urheilua lapsesta asti, mutta viimeiset viisi vuotta ainoastaan yksikseni voimailua ja juoksua. Treenaamiseni päätarkoitus on ollut lihasten ja voiman hankkiminen, mutta haluan myös pyrkiä siihen, että olen hyväkuntoinen ja siksi harrastan myös juoksua. Tavoitteeni ei siis ole minkään konkreettisen hyödyn saavuttaminen eikä treenaamiseni tarkoitus ole tukea mitään "suurempaa" päämäärää, vaan tavoite on yksinkertaisesti halu saada luotuaan itselleen vahva ja sitä kautta itsevarmempi olemus. Itsetunnon kehitys lähti minulla alamäkeen koulukiusaamisen jälkeen ja murrosiän loppupuolella aloin oireilemaan erilaisin psyykkisin oirein ja yksi niistä oireista oli erittäin voimakas riittämättömyyden tunne. Minulle syntyi pakonomainen tarve saada itseni jollain tavalla paremmaksi. Ajauduin siihen pisteeseen, etten kertakaikkiaan kestänyt itseäni (edelleen vaikeaa), vihasin itseäni ja kuolemankaipuu lisääntyi. Puhumattomuuteni ja psyykkisen kehityksen kypsymättömyys johti siihen, etten osannut hakea - enkä edes toisaalta juuri ajatellut tarvitsevani - apua. Niinpä vähitellen kiusaamisen aiheuttamat traumat alkoivat vaikuttamaan ja aloin keskittymään liikaa omaan kehooni ja siitä alkoi kehittyä minulle riippuvuus. Fiksouduin lihasten kehittämiseen ja itsetuntoni ja sitä kautta elämäni alkoi riippua lihaksista. Sairas mieli sai käyttäytymään sairaasti (lue= pyrkimään hankkia lihaksia hinnalla millä hyvänsä). Ajattelen nykyään, että tämä on melko luonnollinen tie minunkaltaisilleni alistetuille henkilöille; pärstäkerointaan ei voi muuttaa, mutta lihakset ovat yksi niitä harvoja asioita, joita ulkoisessa olemuksessaan voi muuttaa ja siksi bodaus lienee monen kiusatun harrastus/tervehtymisyritys, nimenomaan yritys.
Olisi tietysti ollut ja olisi edelleen hyvä, jos edes osan tästä energiasta, mitä olen tähän harrastukseen käyttänyt, olisi saanut kohdistettua muihinkin asioihin elämässä. Asia kuitenkin taitaa olla niin, että kun olen sairastunut kiusaamisen vuoksi, käytökseni ei sen takia ole samalla tavalla kontrollissa, kuin terveellä henkilöllä. Vertaan tätä samaan kuin muihinkin itsetuntoon liittyviin sairauksiin, esimerkiksi anoreksiaan. Siihen liittyy siis myös riippuvuussairautta.
Siksi kuulostaa vähän ikävältä, kun aina välillä jotkut ihmiset ovat kovaan ääneen tuomitsemassa bodausta harrastavia ihmisiä narsisteiksi tai miksi milloinkin. Kyse saattaa nimittäin monesti olla aivan päinvastaisesta asiasta - kuten minuntapauksessani on - erittäin epävarmasta ja huonolla itsetunnolla varustetusta ihmisestä (päinvastoin kuin narsisti, joka ajattelee olevansa täydellinen tai paras). Harvemmin kuulee anorektikkoja haukuttavan samoilla nimityksillä vaikka nämä asiat sivuavat toisiaan hämmästyttävän paljon. Ne kätkevät sisälleen monesti kiusaamista, syrjimistä, alistamista jne. jotain, joka on saanut ihmisen totaalisesti raiteiltaan. Itse olen nykyään kohtuullisen hyvässä kunnossa fyysisesti, mutta itsetuntoni ei ole edelleenkään kunnossa. Jos se olisi, olisin ehkä jättänyt tuonkin sanan 'kohtuullinen' edellisestä lauseesta pois ja korvannut sen jollakin komparatiivilla (parempaa osoittavalla sanalla). Ikä tuo kuitenkin viisautta ja sitä on oppinut vähitellen kehittämään myös henkistä puolta itsessään, joka taitaa loppupeleissä olla se avain siihen ehjään elämään ja hyvään itsetuntoon, toisin kuin fyysisyytensä kehittäminen.Toinen asia mikä viestissäsi hiukan herätti kysymyksiä, on tuo sinun kritiikkisi lihasten kasvatusta vastaan. Sinun mielestäsi siis lihasten kasvattaminen ja voiman hankkiminen on ok, kunhan se tehdään jonkin muun päämäärän takia. Mikä tekee harjoittelusta pyhempää, jos henkilö tekee sitä pärjätäkseen vaikkapa painissa? Tai jääkiekossa? Jokaisessa näissä lajeissa ihminen pyrkii saavuttamaan alansa huipun ja olemaan paras. Samaa tekevät kehonrakentajat tai fitness harrastajat. Pyrkivät saavuttamaan alansa huipun ja olemaan parhaita. Molemmissa siis esiintyy tervettä narsismia, thats it. Mikä tekee fitness tai kehonrakennusta harrastavan tavoitteellisen urheilijan huonommaksi ja alempiarvoiseksi, kuin tavoitteellisen jääkiekkoharrastajan vaikka molemmilla on sama tavoite: olla paras. Nämä tavoitteelliset kehonrakentajat ja fitness tyypit esittelevät itseään yleensä vain kisoissa tuomaristolle eivät tavallisille ihmisille. Ainoa selkeä ero näissä urheilulajeissa on se, että jälkimmäisessä huomio kiinnitetään henkilöön itseensä voimakkaammin, kuin aiemmin mainituissa. Jääkiekossa tms. taas huomio kiinnittyy enemmän henkilön tekoihin. Eli käsityksesi mukaan harrastus muuttuu narsistisemmaksi ja huonommaksi, kun huomio kiinnitetään henkilön tekojen sijasta henkilöön itseensä. Vai onko sinulla mielessä jokin muu ajatus? Minulla itsellänikin ajoittain tulee ajatuksia, jolloin huomaan väheksyväni bodauksen harrastajia. Huomaan kuitenkin melko pian, että kyseessä on vain kateus. Jos olisin täysin tyytyväinen itseeni, enkä kärsisi huonosta itsetunnosta, ei minulla olisi mitään syytä alkaa tuomitsemaan toisia ja toisten harrastuksia.
- Lapsellista egoilua
erkkibotari kirjoitti:
Toinen asia mikä viestissäsi hiukan herätti kysymyksiä, on tuo sinun kritiikkisi lihasten kasvatusta vastaan. Sinun mielestäsi siis lihasten kasvattaminen ja voiman hankkiminen on ok, kunhan se tehdään jonkin muun päämäärän takia. Mikä tekee harjoittelusta pyhempää, jos henkilö tekee sitä pärjätäkseen vaikkapa painissa? Tai jääkiekossa? Jokaisessa näissä lajeissa ihminen pyrkii saavuttamaan alansa huipun ja olemaan paras. Samaa tekevät kehonrakentajat tai fitness harrastajat. Pyrkivät saavuttamaan alansa huipun ja olemaan parhaita. Molemmissa siis esiintyy tervettä narsismia, thats it. Mikä tekee fitness tai kehonrakennusta harrastavan tavoitteellisen urheilijan huonommaksi ja alempiarvoiseksi, kuin tavoitteellisen jääkiekkoharrastajan vaikka molemmilla on sama tavoite: olla paras. Nämä tavoitteelliset kehonrakentajat ja fitness tyypit esittelevät itseään yleensä vain kisoissa tuomaristolle eivät tavallisille ihmisille. Ainoa selkeä ero näissä urheilulajeissa on se, että jälkimmäisessä huomio kiinnitetään henkilöön itseensä voimakkaammin, kuin aiemmin mainituissa. Jääkiekossa tms. taas huomio kiinnittyy enemmän henkilön tekoihin. Eli käsityksesi mukaan harrastus muuttuu narsistisemmaksi ja huonommaksi, kun huomio kiinnitetään henkilön tekojen sijasta henkilöön itseensä. Vai onko sinulla mielessä jokin muu ajatus? Minulla itsellänikin ajoittain tulee ajatuksia, jolloin huomaan väheksyväni bodauksen harrastajia. Huomaan kuitenkin melko pian, että kyseessä on vain kateus. Jos olisin täysin tyytyväinen itseeni, enkä kärsisi huonosta itsetunnosta, ei minulla olisi mitään syytä alkaa tuomitsemaan toisia ja toisten harrastuksia.
Miehille kasvaa tissit tai ainakin kivekset surkastuu. Naisille klitoris venähtää pieneksi vehkeeksi. Ei kovin hottia. Lisäksi molemmat saavat psyykeongelmia enemmän tai vähemmän.
- erkkisenpeterson
Lapsellista egoilua kirjoitti:
Miehille kasvaa tissit tai ainakin kivekset surkastuu. Naisille klitoris venähtää pieneksi vehkeeksi. Ei kovin hottia. Lisäksi molemmat saavat psyykeongelmia enemmän tai vähemmän.
Psyykeongelmat monesti ovat jo taustalla, ja ehkä ne ovat johtaneetkin ylipäänsä aineiden käyttöön? Tieteellinen tutkimus on vähän ristiriitaista tuonkin osalta, mitään lopullista totuutta ei niiden valossa saa selville.
Kivekset pienenevät hiukan, mutta myös palautuvat käytön lopettamisen jälkeen. Kumma juttu miten ihmiset kauhistelevat tuota, mutta samaan aikaan syötetään ympäri maailmaa naisille hormonikorvausvalmisteita, jotka surkastuttavat heidän hormonijärjestelmänsä toiminnan samalla periaatteella, kuin testosteronivalmisteet miehilläkin. Naisten e-pillerit sisältävät synteettistä estrogeeniä, joka estää luonnollisen estrogeenin toiminnan elimistössä. Hormonikorvaushoidon aikana sekä miehen että naisen lisääntymismahdollisuudet ovat minimaaliset, mutta naisilla kuitenkin hormonikorvaushoito "surkastuttaa" sukupuolielinten toiminnan varmemmin kuin miehillä ja mm. siksi sitä ehkäisytapaa suositaan maailmalla. Sukupuolielinten toiminnot normalisoituvat hormonihoidon lopettamisen jälkeen yhtälailla sekä miehillä että naisilla. - sarppa-43
Vähän hassulta kuulostaa, ei kaikki jotka treenaavat 20 vuotta salilla ole sellaisia jotka vain ja ainoastaan tekevät sitä näyttääkseen hyvältä, minä ainakin olen treenannut siksi näin kauan (en ole ap.kirjoittaja, mutta parikymmentä vuotta kuitenkin) että se on minulle elämäntapa, sama kai sinulla jos olet pitkään tätä kestävyysurheilua harrastanut..luulisin että tajuat mitä tarkoitan?
Treenaan siksi että siitä tulee hyvä olo enkä oikein osaa olla sitä ilmankaan. täytyy kyllä myöntää, että omallakin salilla on näitä naisia jotka eivät tunnu mitään muuta ajattelevankaan kuin rasvaprosenttiaan ja syomistään, ne lähinnä ärsyttävät! - muutakin elämää ja mielenkiinnon kohteita täytyy olla.
Mutta pointti on se, että eivät kaikki 20 v. salilla käyneet naiset narsistisia omaa napaan tuijottajia ole. - SINK 80
sarppa-43 kirjoitti:
Vähän hassulta kuulostaa, ei kaikki jotka treenaavat 20 vuotta salilla ole sellaisia jotka vain ja ainoastaan tekevät sitä näyttääkseen hyvältä, minä ainakin olen treenannut siksi näin kauan (en ole ap.kirjoittaja, mutta parikymmentä vuotta kuitenkin) että se on minulle elämäntapa, sama kai sinulla jos olet pitkään tätä kestävyysurheilua harrastanut..luulisin että tajuat mitä tarkoitan?
Treenaan siksi että siitä tulee hyvä olo enkä oikein osaa olla sitä ilmankaan. täytyy kyllä myöntää, että omallakin salilla on näitä naisia jotka eivät tunnu mitään muuta ajattelevankaan kuin rasvaprosenttiaan ja syomistään, ne lähinnä ärsyttävät! - muutakin elämää ja mielenkiinnon kohteita täytyy olla.
Mutta pointti on se, että eivät kaikki 20 v. salilla käyneet naiset narsistisia omaa napaan tuijottajia ole.Itsekin olen treenannut 12 vuotta ja en todellakaan tee tätä ulkonäön vuoksi. Teen tätä siksi, että vain nautin kovaa treenaamisesta. Minua motivoi voimatasojen nousu ja se hyvä olo, joka liikkumisesta ylipäätään tulee....Omaan itseen sijoittaminen kannattaa aina ja lihaskunnosta huolta pitäminen on tärkeää. Eipähän ole niin raihnainen ja heikko sitten vanhanakaan. Ja monessa asiassa on apua, kun on kehon tulkilihaksetki kondiksessa. Kaunis ja lihasksikas ulkomuoto on tullut siinä kylkiäisenä...ihan mukavaa plussaa sekin. Hormoneilla ja kaikelle tuommoiselle sanon kyrkästi EI. Se mitä tulee naturaalina, se on rehellisellä työllä saavutettua.
Ja terve itsetunto on mm. realismia, ei sitä että pitää itseään parempana tai kauniimpana tai vahvempana kuin muut vaan tasavertaisena.
- ththerh
Lihaksikas nainen on todella kaunis!!!
- mvm85
En minä ainakaan pelkää lähestyä minkäänlaista naista. Lihaksikkaat naiset eivät vain kiinnosta minua, muutaman tuttavuuden jälkeen olen saanut heistä... No ei nyt niin kovin myönteisen kuvan, ja nyt puhun nimenomaan ulkonäkönsä vuoksi treenaavista, en urheilua harrastavista. Nämä typykät tuntuvat oikein odottavan sitä, että heidän kroppaansa ihastellaan ja jollei mieleistä palautetta tule, nakellaan niskoja. Sorry, itsekeskeiset ihmiset eivät vain innosta. Jotenkin tuo viimeinen lauseesi viittaa samaan...
- tavisnainen
Olen sellainen normi ehkä muodokas nainen ja tunnen sellaisia hyvin lihaksikkaita naisia jotka humalapäissään ovat jotenkin agressiivisia mm haastavat herkästi riitaa ja pullistelevat lihaksiaan...ovatko sitten käyttäneet ns "voima-aineita" lihastensa kasvuun vai mikä lie agressiivisuuden takana...Ei ihme jos ei uskalleta lähestyä...
- fhghggghghg
Minä olen sitä mieltä ettei naisten tarvii mennä minnekkään salille. Juoksu/lenkkeily on ainoo suotava laiji siinä perse muototuu kohilleen. voidaans joogakin sallia
Oli noista lihaskimppu akoista juttua joskus jimillä niin tämmönen tissitön miehenmallinen nainen sanoi että kaikki miehet pitävät lihaksikkaista naisista mutta eivät uskalla sanoa sitä. Juu ei minä sanon! Mielumin seurustelen tositv Miriam transun kanssa http://www.youtube.com/watch?v=2ACJL41x3QE
Kun jonku tällasen hyi saat... http://www.youtube.com/watch?v=IgzEGwZkddc - oliver83
Olen tavallinen, liikuntaa harrastava mies, en mikään jatkuvasti pumppaava kone. Baarissa ja muuallakin on juttusille sattunut treenattuja lihaksikkaita naisia, mutta jostain syystä ei vain nappaa. Puhe on kääntynyt hyvin äkkiä heidän treenaamiseensa ja mieleeni on jäänyt parinkin eri tyttölapsen likimain pettynyt ilme, kun heidän salilla huhkimisensa ei ole kirvoittanut meikäläiseltä ihailua pursuavia kommentteja. Varsin itsekeskeisen kuvan olen heistä saanut - enkä ole voinut olla miettimättä, millaista olisi tuollaisen lihaskimpun kanssa elää, kun pitäisi olla häntä kehumassa kaiken aikaa ja elämä pyörisi hänen treenauksensa ympärillä...
- se elämä
ja treenaus pyörii tanssimisen ympärillä?
- Mytrurakki
se elämä kirjoitti:
ja treenaus pyörii tanssimisen ympärillä?
Olen aloittajan kanssa aika lailla samoilla linjoilla. Itse olen hyvin isokokoinen, juuri 180 senttia pitka ja lihasta loytyy. Muutenkin olen kehotyypiltani semmoinen metomorfinen nuori nainen, eli isot hartiat ja raamikas kroppa loytyy. Salilla tulee kaytya joka toinen paiva, sen lisaksi viela jalkapalloa ja sulkapalloa. Olen varsin tyytyvainen, ja seurustelen. Seurustelukumppania ei tunnu haittaavan, vaikka hankin joskus huumorimielessa manaa miten minulla on isompi hauis kuin hanella. Naisellisuuttakin loytyy, kauniit ja tyttomaiset kasvot ja sisaistan roolini naisena kaikessa.
Tama lienee makuasia, myonnan ja ymmarran etta miehia voi joskus aristaa tallaiset naiset joissa se naisellisuus ei aina huokua niin olennaisesti, mutta kannattaapi kokeilla. Tuon aggressivisuuden kanssa en olisi samoilla linjoilla kuitenkaan, yleisesti nain voi olla, mutta itse olen todella rauhallinen ja keskusteleva ihminen, koskaan en ole nyrkkeja kayttanyt ilmaistakseni itseani.
Itse joskus manasin sita miten olen heittomerkeissa niin miehekas, mutta nykyaan vain pidan siita. Tykkaan treenaamisesta ja siita etta saa koetella omaa kroppaansa ja voimiaan. Ja on senkin lisaksi turvallinen ja persoonallinen olo vaikka kuten edella mainitsin, en kayta nyrkkeja tai muutenkaan fyysisesti voimaani siihen etta ilmaisen itseani. Lihakset on lihaksia, laski on laskia, laihuus on laihuutta. Siinapa se.
- pikku arska
kyllä täytyy sanoa, että minun silmää lihaksikas ja treenattu naisvartalo miellyttää. mutta eipä niitä oikein missään näe edes. taitavat olla treenaamassa.
- Anonyymi00045
Haluatko tavata? Rakastan lihaksikkaita naisia😘
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212034- 128895
Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko69780Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.138701- 54626
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv94607- 65541
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan88540- 12537
Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi298536Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v11533- 42525
Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.38495Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas26474Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36470- 109451
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51437- 41434
- 58422
S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi
Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan10412