Puolisen vuotta pian asuttu pois homekämpästä, jossa neljän kuukauden asumisen jälkeen nousi pieni lämpöily joka on lähes päivittäistä (36,8-37,6). Nykyään ei muita oireita kuin lievää kurkun ärsytystä, sitäkin enää harvemmin ja lievempänä. Lämpöä edelleen 36,8-37,1 ja tuntuu etten ole kunnossa vieläkään. Syytä lämpöilyyn ei vain ole löytynyt, kaikki mahdollinen kohta tutkittu. Terveystarkasta sanoi, ettei tiedä tapausta että kuumeilu olisi kestänyt pois muuton jälkeen näin kauaa kellään ja totesi, että saatan olla herkistynyt kaikelle muullekkin ja se pitää lämpöilyä, en suostu uskoon tuohon kun ei ole mitään hengitystieoireitakaan missään tilanteessa. Onko kellään menny tälläinen lämpöilu jossain vaiheessa pois?
lämpöä
7
550
Vastaukset
Jokainen reagoi omalla tavallaan... Lapsellani se on ollut lämpöily, minulla keuhkojen oireet. - Kohta on asuttu kuukausi homekämpästä poissa ja välillä kuvittelee tilanteen valoisammaksi kuin se on. * Lapsenikin oireilee edelleen; lieneehän hänen koulussaankin hometta. Omat keuhkoni tuntuvat välillä paremmilta, kunnes tulee taas lysähdys ja takapakkia. * Eilen aamulla nenästäni tuli taas verihippuja ja illalla keuhkoni olivat kipeät jälleen. Mitä nyt olin purkanut vähän homekämpän tavaroita, vaikkei se selittänytkään verihippuja nokassa jo heti aamusta... Ja tänään aamulla oli kaikki luulot poissa siitä, että jotain parannusta olisi tapahtunut. Keuhkoni olivat heti herätessäni kuin raastinrauta ja ei muuta kuin tupla-annokset ottamaan hengitettävää kortisonia ja salbumatolia. * Luultavasti näissä homeasioissa totuus lieneekin se, että kerran sairas, aina sairas. Ainakaan tällä hetkellä en muuta usko.
- normaali
tuo 36,8-37,1. "Lääkärikirja Duodecim 31.5.2007 Pertti Mustajoki, sisätautien erikoislääkäri Ihmisen normaalilämpötila on keskimäärin 37º C, mutta se voi vaihdella 35,837,8 asteeseen. Lämpö vaihtelee eri vuorokaudenaikoina noin 0,5º. Se on alimmillaan aikaisin aamulla ja korkeimmillaan iltapäivällä klo 1618 tienoilla. Naisilla kehon lämpö vaihtelee noin 0,5º kuukautiskierron mukaan, korkeimmillaan lämpö on kuukautisten keskivaiheella, kun munasolu irtoaa."
"Täysin normaali tuo 36,8-37,1." - Junttimatematiikan mukaan tietty. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oma ominaislämpönsä, jonka mukaan asioita on arvosteltava. Jos lämpö kohoaa yli sen, ihminen tuntee itsensä sairaaksi, sanovat sitten junttimatemaatikot mitä tahansa.
sanasinko kirjoitti:
"Täysin normaali tuo 36,8-37,1." - Junttimatematiikan mukaan tietty. Jokaisella ihmisellä on kuitenkin oma ominaislämpönsä, jonka mukaan asioita on arvosteltava. Jos lämpö kohoaa yli sen, ihminen tuntee itsensä sairaaksi, sanovat sitten junttimatemaatikot mitä tahansa.
Ja ihminenhän voi tuntea itsensä sairaaksi, vaikkei lämpöä olisi ollenkaan...
- on oma
ns. peruslämpönsä, joka ihan totta asettuu tuolle Duodesimin antamalle vaihteluvälille ja tietysti siitä omasta peruslämmöstä 0,5 vaihtelu voi olla ok. Esim. peruslämpö on 36,5 ja alimmillaan 34,7 ja korkeimmillaan 37,5, ei oikein asetu noihin raameihin ja sitten vielä erikseen ne kuumepiikit eli 38,5-39. Siinäpä pähkinä purtavaksi?
- sadiella
on oma kirjoitti:
ns. peruslämpönsä, joka ihan totta asettuu tuolle Duodesimin antamalle vaihteluvälille ja tietysti siitä omasta peruslämmöstä 0,5 vaihtelu voi olla ok. Esim. peruslämpö on 36,5 ja alimmillaan 34,7 ja korkeimmillaan 37,5, ei oikein asetu noihin raameihin ja sitten vielä erikseen ne kuumepiikit eli 38,5-39. Siinäpä pähkinä purtavaksi?
Minullakin ollut lämpöä 36.9-37.2 homeasunnossa ja nyt vielä muutonkin jälkeen n. 2kk, ja alan olla jo aika epätoivoinen kuinka kauan tätä kestää, vaikkei tässä uudessa asunnossa pitäisi olla hometta tai itiöitä. Tämä lämpö ei todellakaan ole minun normaalilämpöni, joka on n.36.4, eli jostainhan se lämpö kertoo. Samoin tumavasta-aineet on hieman koholla ja valkosolut alhaalla. Liittyköhän sädesieniin, joista kärsimme puoli vuotta.
- lämmennyt
sadiella kirjoitti:
Minullakin ollut lämpöä 36.9-37.2 homeasunnossa ja nyt vielä muutonkin jälkeen n. 2kk, ja alan olla jo aika epätoivoinen kuinka kauan tätä kestää, vaikkei tässä uudessa asunnossa pitäisi olla hometta tai itiöitä. Tämä lämpö ei todellakaan ole minun normaalilämpöni, joka on n.36.4, eli jostainhan se lämpö kertoo. Samoin tumavasta-aineet on hieman koholla ja valkosolut alhaalla. Liittyköhän sädesieniin, joista kärsimme puoli vuotta.
Kuulostaa just samalta ku mulla. loppu illaksi olo yleensä paranee ja yöksi menee lämpö normaaliin 36,4. Aamupäivät tuntuu että tulee sairaaksi ja 17:00 aikohin olo huonoimmillaan ja yleensä 37,1 lämpöä, päivittäin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592