Elikkä minkälaisella sopalla,ja onko ihan hiottua tekniikkaa jollain kehittynyt väliseinien,punkien ynms rakenteiden kiinnitykseen runkoon, niin että pysyy,vaan ei pauku .Jätetäänkö väliseinän ja rungon väliin rakoa,ja niin pois päin?
väliseinät ,valmis muovirunkoiseen veneeseen?.
7
724
Vastaukset
Helpoin tapa on laminoida sisustus kiinni runkoon lasikuitumatolla ja polyesterihartsilla. Niissä kohdin missä mahdollista, voit myös ruuvata kiinni. Tälläisia ovat näkymättömät paikat kansirakenteesssa ja palkit. Sisustus pitäisi myös suunnitella niin että osat kannattavat toisiaan. Mitään rakoa ei kuulu jättää..
- Buusterman
Hyvä olis jättää rako ainakin laipioita laminoitaessa runkoon kiinni. Ruuvit ei lasikuidussa oikein pidä ,joten kannattaavälttää tällaista kiinnitystapaa jos mahdollista.
- hairahtunut
Buusterman kirjoitti:
Hyvä olis jättää rako ainakin laipioita laminoitaessa runkoon kiinni. Ruuvit ei lasikuidussa oikein pidä ,joten kannattaavälttää tällaista kiinnitystapaa jos mahdollista.
Tästä raon jättämisisestä ,tuntuu olevan useampia mielipiteitä.Jos rako jätetään ,laitetaanko sinne esim.sikaf.tai jotain muuta vast.Ja varmaankin vanerin tulee olla käsittelemätöntä, esim mahonkivaneri tai itse petsilakalla ksitelty koivuvaneri. Tartuuko hartsiseos käsiteltyyn pintaan?
- infoa
hairahtunut kirjoitti:
Tästä raon jättämisisestä ,tuntuu olevan useampia mielipiteitä.Jos rako jätetään ,laitetaanko sinne esim.sikaf.tai jotain muuta vast.Ja varmaankin vanerin tulee olla käsittelemätöntä, esim mahonkivaneri tai itse petsilakalla ksitelty koivuvaneri. Tartuuko hartsiseos käsiteltyyn pintaan?
Sikaflex tietää! Sikaflex 292 ja saumaat rungon ja laipiot yhteen. http://www.sika.fi/sika_marine_yleisesite kannenhoitoaineet_2005.pdf
- oikeastaan
infoa kirjoitti:
Sikaflex tietää! Sikaflex 292 ja saumaat rungon ja laipiot yhteen. http://www.sika.fi/sika_marine_yleisesite kannenhoitoaineet_2005.pdf
piti sanoa, että *liimaat* yhteen.
- homeskandi
oikeastaan kirjoitti:
piti sanoa, että *liimaat* yhteen.
Teet niin tai näin, liimalla tai laminoimalla, niin lopuksi 3mm terällä kotelon alimpaan kulmaan reikä mistä valuma- ja kondenssivedet pääsee pois...
- barlitman
infoa kirjoitti:
Tarkoitatko,että 292 jälkeen ei tartte enää hartseja, ja mattoja saumoihin laitella? Ja entäs tuo välin jättäminen,tuntuis että vaikka ois kuin hyvin vahvistettu kori, niin se saattaa jossainvaiheessa elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471956- 321943
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2931755- 961326
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71258Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101117Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141106- 221067
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661006- 36970