Eroa Hiace 2.4td VS D4D

Kuinka selvä ero

Moi Etsiskelen 1996 eteenpäin nelivetoista lyhyttä hiacea. En ole koskaan edes ajanut hiacea joten auto on niiltä osin vieras. Sen tiedän että auto on erittäin toimiva ja neliveto on aina toiminnassa. Kuinka suuri ero ajossa on tuolla vanhemmalla 90hv td koneella verrattuna uudempaan d4d koneeseen? Onko vanha vääntämätön alakierroksilla ja uusi on heti asialla ja eroa kuin yöllä ja päivällä? Muuta merkkiä en nyt kelpuuta syystä että yleinen toiminta ja vikojen vähyys on etusijalla ja mikään ompa nuo transportterit turhan kookkaitakin sillä en tarvitse kuorma-auton kokoa se on vain käytössäni haittaa.Nettiautosta olen etsiskellyt ja tarjontaa asiallisempaan hintaan on vanhemmalla koneella mutta auton ostan vuosiksi joten muutama tonni ei ratkaisen jos on en verran eroa vedossa.

9

5046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, tuo vääntö on monasti makuasia ja siten vaikeasti ilmennettävä asia netin välityksellä.Ainakin tuo D4D Hiace on todella vääntävä, josta on kokemuksia. Mutta, parhaimman tuntuman saat kun käyt koeajamassa autot esim. merkkiliikkeessä.

• Hiace -mies

D4D90 jossa 88hv/192Nm. Liian vähän vääntöä, vältä tätä jos joutuu painavaa kuskaa/vetää. 4-vetoisissa on 102hv/260Nm -kone joka on pirteämpi.

• toyotalla ajanut

ainakin d4d vie vähemmän löpöä taatusti

• ajatellutkaan

Mitä ne vie?? hah enpä koko kulutusta ajatellut se on tärkeä asia!

• Räyhäkkäästi hiacella
        ajatellutkaan kirjoitti:

Itselläni on vuoden -99 takaveto hiace, pitkä malli 2,4 turbolla (2L-T kone) ei ole toistaiseksi loppunut veto kesken. Jyrkissäkin mäissä liikkuu ihan kytkimellä. Dieseliä palaa ajotyylistä ja nopeuksista riippuen 9-12 l satkulla. Pääsääntöisesti alle kympin kuitenkin. Tosin olen aikamoinen köröttelijä.

• ajatellutkaan kirjoitti:

Tuo Hiace D4D on kyllä pieni kulutukseltaan.Viime tankillisella kulutus oli 7.05/l satasella ja suurin osa pitkää matkaa.Nopeus 80km/h.Auto on Bussi malli ja oma paino on jo 2000kg ja matkustajat päälle eli käytännössä koko paino usein 2300kg.

• BussiHissu
        ml213 kirjoitti:

Tuo Hiace D4D on kyllä pieni kulutukseltaan.Viime tankillisella kulutus oli 7.05/l satasella ja suurin osa pitkää matkaa.Nopeus 80km/h.Auto on Bussi malli ja oma paino on jo 2000kg ja matkustajat päälle eli käytännössä koko paino usein 2300kg.

Itselläni korotettu bussi 2.4 td -99. Yleensä kulutus on 11-12 litran välillä. Alimmillaan olen päässyt 9,9 l keskikulutukseen matka-ajossa. Aika perso siis.

• ml213.
        BussiHissu kirjoitti:

Itselläni korotettu bussi 2.4 td -99. Yleensä kulutus on 11-12 litran välillä. Alimmillaan olen päässyt 9,9 l keskikulutukseen matka-ajossa. Aika perso siis.

Jostain syystä tuon vuosimallin Hiacet ovat todella syöppöjä.Turbolla varustetut vielä enemmän.Vanhemmat Hiacet olivat hieman taloudellisempia. Niin, tähän 2.5 D4D/02 olen todella tyytyväinen.Kulutus pienempi ja kestävyys samanlainen kuin ennen.

• nopeus ::
        ml213. kirjoitti:

Jostain syystä tuon vuosimallin Hiacet ovat todella syöppöjä.Turbolla varustetut vielä enemmän.Vanhemmat Hiacet olivat hieman taloudellisempia. Niin, tähän 2.5 D4D/02 olen todella tyytyväinen.Kulutus pienempi ja kestävyys samanlainen kuin ennen.

vaikuttaa huomattavasti kulutukseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59