Eroa Hiace 2.4td VS D4D

Kuinka selvä ero

Moi Etsiskelen 1996 eteenpäin nelivetoista lyhyttä hiacea. En ole koskaan edes ajanut hiacea joten auto on niiltä osin vieras. Sen tiedän että auto on erittäin toimiva ja neliveto on aina toiminnassa. Kuinka suuri ero ajossa on tuolla vanhemmalla 90hv td koneella verrattuna uudempaan d4d koneeseen? Onko vanha vääntämätön alakierroksilla ja uusi on heti asialla ja eroa kuin yöllä ja päivällä? Muuta merkkiä en nyt kelpuuta syystä että yleinen toiminta ja vikojen vähyys on etusijalla ja mikään ompa nuo transportterit turhan kookkaitakin sillä en tarvitse kuorma-auton kokoa se on vain käytössäni haittaa.Nettiautosta olen etsiskellyt ja tarjontaa asiallisempaan hintaan on vanhemmalla koneella mutta auton ostan vuosiksi joten muutama tonni ei ratkaisen jos on en verran eroa vedossa.

9

4991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, tuo vääntö on monasti makuasia ja siten vaikeasti ilmennettävä asia netin välityksellä.Ainakin tuo D4D Hiace on todella vääntävä, josta on kokemuksia. Mutta, parhaimman tuntuman saat kun käyt koeajamassa autot esim. merkkiliikkeessä.

• Hiace -mies

D4D90 jossa 88hv/192Nm. Liian vähän vääntöä, vältä tätä jos joutuu painavaa kuskaa/vetää. 4-vetoisissa on 102hv/260Nm -kone joka on pirteämpi.

• toyotalla ajanut

ainakin d4d vie vähemmän löpöä taatusti

• ajatellutkaan

Mitä ne vie?? hah enpä koko kulutusta ajatellut se on tärkeä asia!

• Räyhäkkäästi hiacella
        ajatellutkaan kirjoitti:

Itselläni on vuoden -99 takaveto hiace, pitkä malli 2,4 turbolla (2L-T kone) ei ole toistaiseksi loppunut veto kesken. Jyrkissäkin mäissä liikkuu ihan kytkimellä. Dieseliä palaa ajotyylistä ja nopeuksista riippuen 9-12 l satkulla. Pääsääntöisesti alle kympin kuitenkin. Tosin olen aikamoinen köröttelijä.

• ajatellutkaan kirjoitti:

Tuo Hiace D4D on kyllä pieni kulutukseltaan.Viime tankillisella kulutus oli 7.05/l satasella ja suurin osa pitkää matkaa.Nopeus 80km/h.Auto on Bussi malli ja oma paino on jo 2000kg ja matkustajat päälle eli käytännössä koko paino usein 2300kg.

• BussiHissu
        ml213 kirjoitti:

Tuo Hiace D4D on kyllä pieni kulutukseltaan.Viime tankillisella kulutus oli 7.05/l satasella ja suurin osa pitkää matkaa.Nopeus 80km/h.Auto on Bussi malli ja oma paino on jo 2000kg ja matkustajat päälle eli käytännössä koko paino usein 2300kg.

Itselläni korotettu bussi 2.4 td -99. Yleensä kulutus on 11-12 litran välillä. Alimmillaan olen päässyt 9,9 l keskikulutukseen matka-ajossa. Aika perso siis.

• ml213.
        BussiHissu kirjoitti:

Itselläni korotettu bussi 2.4 td -99. Yleensä kulutus on 11-12 litran välillä. Alimmillaan olen päässyt 9,9 l keskikulutukseen matka-ajossa. Aika perso siis.

Jostain syystä tuon vuosimallin Hiacet ovat todella syöppöjä.Turbolla varustetut vielä enemmän.Vanhemmat Hiacet olivat hieman taloudellisempia. Niin, tähän 2.5 D4D/02 olen todella tyytyväinen.Kulutus pienempi ja kestävyys samanlainen kuin ennen.

• nopeus ::
        ml213. kirjoitti:

Jostain syystä tuon vuosimallin Hiacet ovat todella syöppöjä.Turbolla varustetut vielä enemmän.Vanhemmat Hiacet olivat hieman taloudellisempia. Niin, tähän 2.5 D4D/02 olen todella tyytyväinen.Kulutus pienempi ja kestävyys samanlainen kuin ennen.

vaikuttaa huomattavasti kulutukseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2295
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2148
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1559
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      13
      1454
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1111
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1057
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      18
      828
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      121
      791
    Aihe