paljon saatte palkkaa?

Milja23

Hei!

Sain juuri työpaikan ammattikorkeakoulun ja ammattiopiston koulutus-ja kehityshankkeiden projektiassistenttina. Palkkaa minulle luvattiin 1600 eur/kk. Onko teidän mielestä palkka kohdillaan? Olen juuri suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon (140 ov)ja vastaavanlaisesta työstä minulla ei ole työkokemusta.

Mitä te muut saatte palkkaa vastaavasta työstä?
Kiitos vastauksesta!

46

12177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • massi

      eihän tuo paljolta kuulosta korkeakoulututkinnon suorittaneelle kun ite saan metallurgiselta alata n.2700eur/kk ihan duunari hommista, Mut toden näköisesti palkkasi nousee kunhan suoritat koeajan mallikkaasti jne. tsemppiä

    • Osu ja uppos

      Tärkeintä tuossa tilanteessa lienee saada työkokemusta. Koulussa oppii hitusen teoriaa, mutta töissä asiat vasta kunnolla opitaan.

      Olet ilmeisesti tradenomi ~140 ov? siitä vaan vapaasti yrittämään parempi palkkaista hommaa ilman kokemusta. Tradenomeja ei olekkaan kuin valtaisasti työttömänä, joten suhteuta siihen.

      Kunnon palkoille AMK kautta pääsee lähinnä insinöörit erityisesti IT puolen (vieläkin), mutta heilläkin lienee aloituspalkka hitusen 2000e paremmalla puolella. Joten ei tunnu kovin huonolta tuo saamasi 1600e.

    • Nainen36

      Olen koulutukseltani Fm ja saan 1500 euroa kuukaudessa. Työelämässä jo vuodesta 1987.
      Teen käännöksiä ja oikolukutöitä. Ja samalla kaikennäköistä muuta konttorihomma, lisäksi puhelinpalvelua ja gallupsoittoja.

      • inssi

        ..miten surkea palkkataso on Lipposlovakiassa.

        Itse saan koneinssinä 3200 ja pidän sen todella paskaisena palkkana.

        Kun olin Amerikassa sain noin 8000 USD kuussa ja verotus oli 1/3 nykyiseen verrattuna.

        Miksi Suomessa on niin kurjat oltavat?


      • Laskeskelija
        inssi kirjoitti:

        ..miten surkea palkkataso on Lipposlovakiassa.

        Itse saan koneinssinä 3200 ja pidän sen todella paskaisena palkkana.

        Kun olin Amerikassa sain noin 8000 USD kuussa ja verotus oli 1/3 nykyiseen verrattuna.

        Miksi Suomessa on niin kurjat oltavat?

        Ottamatta nyt kantaa suomen palkkoihin.

        Eli väität että maksoit US:ssa 8000$ palkasta veroa 10%? Jos näin oli, eli sait käteen 7000$, niin täytyy olla aika helvetillisen hyvä syy tulla takaisin Suomeen, tai sitten ehdit jo tienata sen verran että nykyisillä tuloilla ei ole mitään merkitystä, tätä tosin kommenttis perusteella epäilen vahvasti. Eli?

        Suomessahan n.3000 kuukaustuloista menee veroa noin 30% ja tästä 1/3 ~10%


      • inssi
        Laskeskelija kirjoitti:

        Ottamatta nyt kantaa suomen palkkoihin.

        Eli väität että maksoit US:ssa 8000$ palkasta veroa 10%? Jos näin oli, eli sait käteen 7000$, niin täytyy olla aika helvetillisen hyvä syy tulla takaisin Suomeen, tai sitten ehdit jo tienata sen verran että nykyisillä tuloilla ei ole mitään merkitystä, tätä tosin kommenttis perusteella epäilen vahvasti. Eli?

        Suomessahan n.3000 kuukaustuloista menee veroa noin 30% ja tästä 1/3 ~10%

        10% tai jopa alle oli tosiaan viime vuoden tulos. Selitys: vaimo kotona ja 3 lasta eli 5 exemptions sikäläisten IRS:n mukaan (www.irs.gov) Lisäksi perusvähennys 9500 usd ja sittem vielä 3050 usd per henkilö. Laske nyt sitten verot sitä mitä jäljelle jää. Ikinä en maksanut 14 % enempää.

        Siinä jäi 6 v. aikana säästöön 250t USD mutta palasime päätettyämme että kokeillaan asua Suomessa. Nyt kaduttaa. Lapsilla oli paremmat oltavat siellä (tarkoitan tosissani), ei teinijuoppoja, kiusaamisongelmia jne. Kuolubussi ilmainen lukion läpi ja kirjat ilmaiset myös lukiossa. Kaikin puolin elämänlaatu oli paljon korkeampi. Mutta isovanhempia nähtiin vain kerran vuodessa... sinä se syy olikin.

        Suunnittelemme paluuta Amerikkaan. Suomessa emme halua lapsemme kasvavan, sen verran tämä on kateellisten maa jossa kurjuus on ihanne.

        Nyt kuukaudessa ei jää mitään yli. Silloin jäi 3000 ja aina oli 2 uutta autoa ja talo oli tuplasti isompi mutta maksoi puolet. Kuulostaa varmaan uskomattomalta mutta totta se vaan on.


      • RMI
        Laskeskelija kirjoitti:

        Ottamatta nyt kantaa suomen palkkoihin.

        Eli väität että maksoit US:ssa 8000$ palkasta veroa 10%? Jos näin oli, eli sait käteen 7000$, niin täytyy olla aika helvetillisen hyvä syy tulla takaisin Suomeen, tai sitten ehdit jo tienata sen verran että nykyisillä tuloilla ei ole mitään merkitystä, tätä tosin kommenttis perusteella epäilen vahvasti. Eli?

        Suomessahan n.3000 kuukaustuloista menee veroa noin 30% ja tästä 1/3 ~10%

        $88,321 keskiarvo 10 v kokemus

        http://salary.monster.com/salarywizard/layoutscripts/swzl_compresult.asp?zipcode=27407&metrocode=66&statecode=NC&state=North Carolina&metro=Greensboro&city=Greensboro&geo=Greensboro, NC 27407&jobtitle=Mechanical Engineer V&search=&narrowdesc=Engineering&narrowcode=EN01&r=mnstr_swzttsbtn_psr&p=MNSTR42X&geocode=&jobcode=EN04100074


      • joo-o
        inssi kirjoitti:

        10% tai jopa alle oli tosiaan viime vuoden tulos. Selitys: vaimo kotona ja 3 lasta eli 5 exemptions sikäläisten IRS:n mukaan (www.irs.gov) Lisäksi perusvähennys 9500 usd ja sittem vielä 3050 usd per henkilö. Laske nyt sitten verot sitä mitä jäljelle jää. Ikinä en maksanut 14 % enempää.

        Siinä jäi 6 v. aikana säästöön 250t USD mutta palasime päätettyämme että kokeillaan asua Suomessa. Nyt kaduttaa. Lapsilla oli paremmat oltavat siellä (tarkoitan tosissani), ei teinijuoppoja, kiusaamisongelmia jne. Kuolubussi ilmainen lukion läpi ja kirjat ilmaiset myös lukiossa. Kaikin puolin elämänlaatu oli paljon korkeampi. Mutta isovanhempia nähtiin vain kerran vuodessa... sinä se syy olikin.

        Suunnittelemme paluuta Amerikkaan. Suomessa emme halua lapsemme kasvavan, sen verran tämä on kateellisten maa jossa kurjuus on ihanne.

        Nyt kuukaudessa ei jää mitään yli. Silloin jäi 3000 ja aina oli 2 uutta autoa ja talo oli tuplasti isompi mutta maksoi puolet. Kuulostaa varmaan uskomattomalta mutta totta se vaan on.

        Semmosta se on isojen tuloerojen maissa. Kannattaa nyt kuitenkin huomioida koko kyseinen "yhteiskunta" kun vertailet, eikä pelkkää top 10% palkansaajista?

        Ehkä siellä eristetyllä asuinalueellanne Usassa huomasitte myös ne slummit ja syrjäytyneet/kerjäläiset ja toisaalta ne, ketkä eivät ole stipendejä saaneet yliopistoihin ja täten saaneet MBA-tutkintoa ja hyväpalkkaista duunia.

        Suomessahan sinunkin koulusi on veronmaksajat maksaneeet, (hyvinvointi)yhteiskunnassamme ei käytännössä juurikaan kerjäläisiä tai samankaltaista rikollisuutta kuin Jenkeissä.


      • inssi
        joo-o kirjoitti:

        Semmosta se on isojen tuloerojen maissa. Kannattaa nyt kuitenkin huomioida koko kyseinen "yhteiskunta" kun vertailet, eikä pelkkää top 10% palkansaajista?

        Ehkä siellä eristetyllä asuinalueellanne Usassa huomasitte myös ne slummit ja syrjäytyneet/kerjäläiset ja toisaalta ne, ketkä eivät ole stipendejä saaneet yliopistoihin ja täten saaneet MBA-tutkintoa ja hyväpalkkaista duunia.

        Suomessahan sinunkin koulusi on veronmaksajat maksaneeet, (hyvinvointi)yhteiskunnassamme ei käytännössä juurikaan kerjäläisiä tai samankaltaista rikollisuutta kuin Jenkeissä.

        "eristetyllä asuinalueellanne"
        Ja paskat! Asuimme ihan normaalisti. Oletko ikinä käynyt?

        "Usassa huomasitte myös ne slummit ja syrjäytyneet/kerjäläiset ja toisaalta ne, ketkä eivät ole stipendejä saaneet yliopistoihin ja täten saaneet MBA-tutkintoa ja hyväpalkkaista duunia"

        Ei huomattu. Helsingin torit ovat kurjemmat paikat. Enemmän tasaköyhää porukkaa ja puliukkoja.
        Ja tiesitkö että kotiosavaltossa saa opiskella melkein ilmaiseksi? Ja että USAssa on prosentuaalisesti väestöstä suurempi osa korkeakoulutettuja kuin Suomessa. Miksiköhän?

        "Suomessahan sinunkin koulusi on veronmaksajat maksaneeet, (hyvinvointi)yhteiskunnassamme ei käytännössä juurikaan kerjäläisiä tai samankaltaista rikollisuutta kuin Jenkeissä."

        Jenkeissä jätimme aina autot lukitsematta kauppareissuilla jne. Ei ongelmia. Pyörät saivat olla rauhassa kotona. Ei ilkivaltaa. Suomessa minulla on pahoja kokemuksia. Hesassa minut on ryöstetty kadulla. Mutta ei missään USAssa ja kävin 15 osavaltioissa.

        Huom: Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa(henkirikokset) ja tämä on fakta.

        Uskot n.s. Suomi-ihannuuteen johon itsekin uskoin ennen. Sehän syötetään meille jo kouluissa ja sitten lehdistä, tvstä ja radiosta. Mutta kun asuin muualla huomasin miten alkutaipaleella Suomi on demokratiana ja sivistysmaana.

        Keskivertoihminen on paljon köyhempi kuin vastaava jenkkiläinen kolleega. Olen siitä elävä todiste, olen ollut molempina.


      • toivo
        inssi kirjoitti:

        "eristetyllä asuinalueellanne"
        Ja paskat! Asuimme ihan normaalisti. Oletko ikinä käynyt?

        "Usassa huomasitte myös ne slummit ja syrjäytyneet/kerjäläiset ja toisaalta ne, ketkä eivät ole stipendejä saaneet yliopistoihin ja täten saaneet MBA-tutkintoa ja hyväpalkkaista duunia"

        Ei huomattu. Helsingin torit ovat kurjemmat paikat. Enemmän tasaköyhää porukkaa ja puliukkoja.
        Ja tiesitkö että kotiosavaltossa saa opiskella melkein ilmaiseksi? Ja että USAssa on prosentuaalisesti väestöstä suurempi osa korkeakoulutettuja kuin Suomessa. Miksiköhän?

        "Suomessahan sinunkin koulusi on veronmaksajat maksaneeet, (hyvinvointi)yhteiskunnassamme ei käytännössä juurikaan kerjäläisiä tai samankaltaista rikollisuutta kuin Jenkeissä."

        Jenkeissä jätimme aina autot lukitsematta kauppareissuilla jne. Ei ongelmia. Pyörät saivat olla rauhassa kotona. Ei ilkivaltaa. Suomessa minulla on pahoja kokemuksia. Hesassa minut on ryöstetty kadulla. Mutta ei missään USAssa ja kävin 15 osavaltioissa.

        Huom: Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa(henkirikokset) ja tämä on fakta.

        Uskot n.s. Suomi-ihannuuteen johon itsekin uskoin ennen. Sehän syötetään meille jo kouluissa ja sitten lehdistä, tvstä ja radiosta. Mutta kun asuin muualla huomasin miten alkutaipaleella Suomi on demokratiana ja sivistysmaana.

        Keskivertoihminen on paljon köyhempi kuin vastaava jenkkiläinen kolleega. Olen siitä elävä todiste, olen ollut molempina.

        totta tavallinen esim. atk-suunnittelija tienaa vuodessa 100000-150000 dollaria ja ei sumessa 3000 euroa kuussa tienaava maksa mitään 30 prossaa veroa sen joutuu jo 2100 euron tuloista maksamaan valitettavasti


      • jhgkhjfgf

      • REAL Money
        toivo kirjoitti:

        totta tavallinen esim. atk-suunnittelija tienaa vuodessa 100000-150000 dollaria ja ei sumessa 3000 euroa kuussa tienaava maksa mitään 30 prossaa veroa sen joutuu jo 2100 euron tuloista maksamaan valitettavasti

        ... vai onko sillä jonkun mielestä jotain merkitystä tienaatko sen kurppasen 2000, 2500 vai 3000 euroa? Suomessa palkat ovat niin infernaalisen alhaalla että vertailu on totaalisen turhaa kadehtimista. Verottaja pitää tehokkaasti huolen että jopa ne, jotka ovat työtä tekemällä saaneet HIEMANKIN ylimääräistä putoavat tavallisen pulliaisen joukkoon. Voitteko kuvitella että Suomessa on sellainenkin kuin 'varallisuus vero'? Mitä helv...

        Jos todella haluat rahaa niin voin kertoa että Suomessa sitä HYVIN harvoin tulee työtä tekemällä. Miettikääs kuinka monta kaveria tekee vuosi tolkulla perse hiessä duunia (palkattomia ylitöitä, viikonloppuja etc.) ja tienaa aina sen hikisen 2-4k. Tuntiliksan perusteella olisi parempi olla töissä McDonaldsilla.

        Jos todella haluat viuhkat, tässä resepti:

        1. Kouluttaudu (management, finance tai joku muu 'seksikäs' ala). Unohda markkinointi, sairaanhoito tms.
        2. Muuta ulkomaille (esim. Lontoo) töihin. Suomessa ei kerta kaikkiaan saa työlle vastiketta. Samalla panostuksella (ref. perse hiessä) saat 4-10 kertaa enemmän liksaa ulkomailla.
        3. Tee narkoottisesti töitä - unohda elämä (ellet miellä 100 työviikoja elämäksi).

        TAKAAN että noin 5-7 vuoden kuluttua olet putkessa, jossa todella tulee rahaa (~150k€ vuosi).

        Tosin, siinä vaiheessa kun olet menettänyt 5-10 vuotta elämästäsi (ja näytät 20v vanhemmalta) voit miettiä oliko se rahan perässä juokseminen nyt niin hirveän hyvä juttu.

        Ja pääsemme siis hekuman ytimeen...

        Kun sitä rahaa on tarpeeksi niin kuinka paljon enemmän sitä sitten pitäisi olla?

        Jos 'tarpeeksi' on jo tämän hetkinen saldosi, niin kehotan että keskityt elämään onnellisena(mitä se ikinä kullekin tarkoittaakin) etkä juoksemaan muutaman lisäeuron takia. Voin kertoa että ellet ole päättänyt jatkaa tuota juoksemista rajojen ulkopuolelle, ei siitä ole sinulle tuon taivaallisen hyötyä.


      • eräs
        inssi kirjoitti:

        ..miten surkea palkkataso on Lipposlovakiassa.

        Itse saan koneinssinä 3200 ja pidän sen todella paskaisena palkkana.

        Kun olin Amerikassa sain noin 8000 USD kuussa ja verotus oli 1/3 nykyiseen verrattuna.

        Miksi Suomessa on niin kurjat oltavat?

        siksi että sinunlaisesi tulevat takaisin usasta.


      • AsmoS
        inssi kirjoitti:

        ..miten surkea palkkataso on Lipposlovakiassa.

        Itse saan koneinssinä 3200 ja pidän sen todella paskaisena palkkana.

        Kun olin Amerikassa sain noin 8000 USD kuussa ja verotus oli 1/3 nykyiseen verrattuna.

        Miksi Suomessa on niin kurjat oltavat?

        Kyllä täälläkin inssi tai kuka vaan pääsee tuonne 8000 euron kukausiansioon. Sehän riippuu täysin tehtävästä. IT-puolella asiantuntijat tai kouluttajat pääsevät noille nurkille ihan komeasti, saati mitä sitten saa ylemmän tason johtotehtävistä. Uskoisin, että jenkeissä taas vastaavasti on paljonkin inssejä ym. jotka tekevät hommia 1000 taalaa puolin ja toisin per kk. Meillä nyt sentään on jonkinlaiset minimipalkat.


      • AsmoS
        RMI kirjoitti:

        $88,321 keskiarvo 10 v kokemus

        http://salary.monster.com/salarywizard/layoutscripts/swzl_compresult.asp?zipcode=27407&metrocode=66&statecode=NC&state=North Carolina&metro=Greensboro&city=Greensboro&geo=Greensboro, NC 27407&jobtitle=Mechanical Engineer V&search=&narrowdesc=Engineering&narrowcode=EN01&r=mnstr_swzttsbtn_psr&p=MNSTR42X&geocode=&jobcode=EN04100074

        Jenkkilässä insien mediaani on luokkaa 70 teuroa/v, suomessa ehkä luokkaa 50 teuroa/v. Verot tällä on kovemmat, mutta ei tuo bruttopalkan ero nyt ole aivan sitä mitä noissa aikaisemmissa viesteissä annettiin ymmärtää.


      • Sampo

      • Tavallinen tallaaja
        inssi kirjoitti:

        "eristetyllä asuinalueellanne"
        Ja paskat! Asuimme ihan normaalisti. Oletko ikinä käynyt?

        "Usassa huomasitte myös ne slummit ja syrjäytyneet/kerjäläiset ja toisaalta ne, ketkä eivät ole stipendejä saaneet yliopistoihin ja täten saaneet MBA-tutkintoa ja hyväpalkkaista duunia"

        Ei huomattu. Helsingin torit ovat kurjemmat paikat. Enemmän tasaköyhää porukkaa ja puliukkoja.
        Ja tiesitkö että kotiosavaltossa saa opiskella melkein ilmaiseksi? Ja että USAssa on prosentuaalisesti väestöstä suurempi osa korkeakoulutettuja kuin Suomessa. Miksiköhän?

        "Suomessahan sinunkin koulusi on veronmaksajat maksaneeet, (hyvinvointi)yhteiskunnassamme ei käytännössä juurikaan kerjäläisiä tai samankaltaista rikollisuutta kuin Jenkeissä."

        Jenkeissä jätimme aina autot lukitsematta kauppareissuilla jne. Ei ongelmia. Pyörät saivat olla rauhassa kotona. Ei ilkivaltaa. Suomessa minulla on pahoja kokemuksia. Hesassa minut on ryöstetty kadulla. Mutta ei missään USAssa ja kävin 15 osavaltioissa.

        Huom: Suomi on Euroopan väkivaltaisin maa(henkirikokset) ja tämä on fakta.

        Uskot n.s. Suomi-ihannuuteen johon itsekin uskoin ennen. Sehän syötetään meille jo kouluissa ja sitten lehdistä, tvstä ja radiosta. Mutta kun asuin muualla huomasin miten alkutaipaleella Suomi on demokratiana ja sivistysmaana.

        Keskivertoihminen on paljon köyhempi kuin vastaava jenkkiläinen kolleega. Olen siitä elävä todiste, olen ollut molempina.

        Missä vika kun ei ole kertaakaan ryöstetty....olen nukkunut pääkaupunki seudulla kadullakin....nyt omakoti talo ja pieni liksa mutta onnellinen....ihmettelen teitä yli 2000 eken tienaajia mitä vit.....tua te itkette rahasta sitä tulee ja menee sitä kukaan ei hautaan saa ja kukaan ei elä ikuisesti....tulevat sukupolvet eläköön omillaan onnellinen!!!!HYVÄÄ JATKOA KAIKILLE!


      • koneins
        AsmoS kirjoitti:

        Jenkkilässä insien mediaani on luokkaa 70 teuroa/v, suomessa ehkä luokkaa 50 teuroa/v. Verot tällä on kovemmat, mutta ei tuo bruttopalkan ero nyt ole aivan sitä mitä noissa aikaisemmissa viesteissä annettiin ymmärtää.

        "suomessa ehkä luokkaa 50 teuroa/v."

        Älä viitsi !!!

        Itsellänikin se on 38000 vuodessa ja takana jo 10 vuotta. Ja mut haukutaan hyvätuloiseksi!


      • Maisterisihminen
        koneins kirjoitti:

        "suomessa ehkä luokkaa 50 teuroa/v."

        Älä viitsi !!!

        Itsellänikin se on 38000 vuodessa ja takana jo 10 vuotta. Ja mut haukutaan hyvätuloiseksi!

        Omat tulot 20000 euroa vuodessa.
        Silti tulen ihan hyvin toimeen. On oma asunto, ei lainaa ja hoidan aina kaikki maksut ajallaan.
        Jippoja on monia: en syö ulkona, vaan teen aina kaiken ruoan itse. Siinä säästää pitkän sentin.
        Vaatteita ostan jopa käytettynä, liikun julkisilla ja kulutan varovasti. Koskaan ei ole tarvinnut nälkää nähdä ja tililla on aina varmuuden vuoksi 600 euroa ylimääräistä katastrofirahastoa.
        Koen olevani hyvin toimeentuleva!!!
        Kaikki on suhteellista, väittäisin.


      • proo
        inssi kirjoitti:

        ..miten surkea palkkataso on Lipposlovakiassa.

        Itse saan koneinssinä 3200 ja pidän sen todella paskaisena palkkana.

        Kun olin Amerikassa sain noin 8000 USD kuussa ja verotus oli 1/3 nykyiseen verrattuna.

        Miksi Suomessa on niin kurjat oltavat?

        Todellakin Suomessa on kurjat palkat.

        Syy: liian vasemmistolainen politiikkaa joka estää kunnon busineksen toimivuuden.

        Siksi Suomi köyhä on, vasemmisto tuhoaa verotuksella kaiken kehityksen ja kasvun. Siksi ei ole vara maksaa oikeita palkkoja kuten Usassa jossa on aidompi markkinatalous eikä ilkeitä sosialisteja verottamassa ihmisiä hengiltä ja vastustamassa firmojen toimintaa.


    • esa

      Oon teknikko koulutukseltani ja työskentelen
      IT-alalla. Mul on 5-vuoden työkokemus ja saan hiukan yli 3keur/kk... kyllä sillä toimeen tulee mutta ei sillä mitään kivitaloja ostella.

    • Jaxon

      En tiennytkään että asiat on noin huonosti. Mulla on tavallinen varastoduuni, mihin kuka vaan perusjamppa pääsee hommiin ilman koulutusta ja peruspalkka tällä hetkellä 1690eur. Työ on kyllä kolmivuorotyötä eli päälle vielä lisät n 400eur kuussa eli 2000-2100eur kuukaudessa. Eikä ihan rehellisesti sanottuna tarvitse paljoa tehdä töitä, esim täällä netissä surffailuun riittää aikaa. Kouluuun olen kyllä lähdössä, mutta näitä kun lukee niin en helvetti kyllä amk:hon lähde!!!

      • Palkka

        Ei ole väliä onko AMK vai YO heppu. Sama se on kaikilla ns. paremmin koulutetuilla. Suomessa ei oikein arvosteta koulutettuja rahallisesti.

        IT ala ainut jossa mahdollisuus kohtuu palkoille ins./fm./di. Kaupanalalla ekonomeilla, jos saattuu työpaikan saamaan. Tradenomeilla menee ainakin kehnosti, jne. Muun alan ihmiset helposti vielä heikommassa asemassa.

        Monesti miettinytkin, mitä järkeä reilun 2000e palkalla järkeillä monimutkaisia asioita, vastuuta paljon, jne. Tuntuisi tosiaan palkan saavan vähemmällä miettimisellä.

        Vaan ruoho kai se aina on vihreämpää aidan tuolla puolen...


      • siistijä
        Palkka kirjoitti:

        Ei ole väliä onko AMK vai YO heppu. Sama se on kaikilla ns. paremmin koulutetuilla. Suomessa ei oikein arvosteta koulutettuja rahallisesti.

        IT ala ainut jossa mahdollisuus kohtuu palkoille ins./fm./di. Kaupanalalla ekonomeilla, jos saattuu työpaikan saamaan. Tradenomeilla menee ainakin kehnosti, jne. Muun alan ihmiset helposti vielä heikommassa asemassa.

        Monesti miettinytkin, mitä järkeä reilun 2000e palkalla järkeillä monimutkaisia asioita, vastuuta paljon, jne. Tuntuisi tosiaan palkan saavan vähemmällä miettimisellä.

        Vaan ruoho kai se aina on vihreämpää aidan tuolla puolen...

        minä siivoojana saan noin 1700 euroo,riittää kun tulen vain joka päivä töihin!sekin jo ihme nykypäivänä.


      • ...
        siistijä kirjoitti:

        minä siivoojana saan noin 1700 euroo,riittää kun tulen vain joka päivä töihin!sekin jo ihme nykypäivänä.

        miten sä saat siivoojana tienattuu noin paljon?!! mulle tulee n.1100€/kk


      • siistijä
        ... kirjoitti:

        miten sä saat siivoojana tienattuu noin paljon?!! mulle tulee n.1100€/kk

        helsingin keskustassa.


      • Maiju
        siistijä kirjoitti:

        helsingin keskustassa.

        Siellä on kaikilla aloilla palkat isommat kuin muualla suomessa, pakkokin kun kerran vuokratkin moninkertaiset muuhun suomeen verrattuna!


      • siistijä
        Maiju kirjoitti:

        Siellä on kaikilla aloilla palkat isommat kuin muualla suomessa, pakkokin kun kerran vuokratkin moninkertaiset muuhun suomeen verrattuna!

        vuokralla kannta asua


      • siistijä
        Maiju kirjoitti:

        Siellä on kaikilla aloilla palkat isommat kuin muualla suomessa, pakkokin kun kerran vuokratkin moninkertaiset muuhun suomeen verrattuna!

        heassa teen töitä ja palkka ton n.1100€ kuussa! mikä vitun isompi palkka täällä on, päin vastoin!


      • Hyvä stadi
        Maiju kirjoitti:

        Siellä on kaikilla aloilla palkat isommat kuin muualla suomessa, pakkokin kun kerran vuokratkin moninkertaiset muuhun suomeen verrattuna!

        Ei oo ainakaan mulla tiedossa ketään, joka saisi jotain 'Helsinki- lisää' palkkaansa.

        Palkat käsittääkseni samalla tasolla kuin muuallakin Suomessa, vaikka kuitenkin kaikista palveluista joutuu maksaa enemmän.

        Onhan täällä vuokrat tietenkin korkeammat kuin jossain juupajoella ja se näkyy palveluiden hinnoissa esim. autonkorjaus yms.


    • Bäksy

      noin.3800E/kk kuuden kuukauden ajan km korvaukset teki kuussa saman verran päivärahat. Kiva köllötellä talvet.

      • toffo

        mutta kesällä ei ookkaan muuta elämää kun olla asvalttia levittämässä yötä päivää............


      • Tuotantopäällikkö

        Minä saan tuplaten kuukaudessa sentään 12,5 kuukaudelta vuodessa ja voin köllötellä kesät ja talvet. Kannattaisiko opiskella?


      • Meitsi
        Tuotantopäällikkö kirjoitti:

        Minä saan tuplaten kuukaudessa sentään 12,5 kuukaudelta vuodessa ja voin köllötellä kesät ja talvet. Kannattaisiko opiskella?

        päällysteetkin sinne tielle laittaa, juntti!


    • masi

      75000 euroa kuussa

    • nih

      Tienaan saman verran, joskus satasen enemmänkin, vartijana, parin viikon mittaisen kurssin pätevöittämänä.

      • joo

        Tekstisi tosin kertoo, että olet vuorotöissä ja vartija-ammatissa se tarkoitta(nee) ilta- ja viikonloppuvuoroja myöskin.

        ****

        Itselläni merkonomi-opinnot. Siisti sisätyö 8-16 liukuva työaika, rajoittamaton puhelinetu ja osittainen nettietu kotiin. Ja se palkka vähän päälle 1700e. Työkokemusta n. puoli vuotta ennen tuon homman aloittamista.

        Työ itsessään nyt vuoden tekemisen jälkeen alkaa olemaan puuduttavaa rutiinia ja tylsää.
        Täytyy miettiä vaihtoehtoa lähteä iltapuolelle AMK:hon töiden ohessa niin pääsisi sitten paremmile hommille.


      • k...
        joo kirjoitti:

        Tekstisi tosin kertoo, että olet vuorotöissä ja vartija-ammatissa se tarkoitta(nee) ilta- ja viikonloppuvuoroja myöskin.

        ****

        Itselläni merkonomi-opinnot. Siisti sisätyö 8-16 liukuva työaika, rajoittamaton puhelinetu ja osittainen nettietu kotiin. Ja se palkka vähän päälle 1700e. Työkokemusta n. puoli vuotta ennen tuon homman aloittamista.

        Työ itsessään nyt vuoden tekemisen jälkeen alkaa olemaan puuduttavaa rutiinia ja tylsää.
        Täytyy miettiä vaihtoehtoa lähteä iltapuolelle AMK:hon töiden ohessa niin pääsisi sitten paremmile hommille.

        niin : kuin vaativia työtehtäviä sulla on?
        minkä alan yritys?
        mulla palkka on vähän päälle 1400 ja mulla on 3 vuoden kokemus...


      • Meitsi
        joo kirjoitti:

        Tekstisi tosin kertoo, että olet vuorotöissä ja vartija-ammatissa se tarkoitta(nee) ilta- ja viikonloppuvuoroja myöskin.

        ****

        Itselläni merkonomi-opinnot. Siisti sisätyö 8-16 liukuva työaika, rajoittamaton puhelinetu ja osittainen nettietu kotiin. Ja se palkka vähän päälle 1700e. Työkokemusta n. puoli vuotta ennen tuon homman aloittamista.

        Työ itsessään nyt vuoden tekemisen jälkeen alkaa olemaan puuduttavaa rutiinia ja tylsää.
        Täytyy miettiä vaihtoehtoa lähteä iltapuolelle AMK:hon töiden ohessa niin pääsisi sitten paremmile hommille.

        "Täytyy miettiä vaihtoehtoa lähteä iltapuolelle AMK:hon töiden ohessa niin pääsisi sitten paremmile hommille."
        Luuletko tosiaan näin?!


      • Joo
        Meitsi kirjoitti:

        "Täytyy miettiä vaihtoehtoa lähteä iltapuolelle AMK:hon töiden ohessa niin pääsisi sitten paremmile hommille."
        Luuletko tosiaan näin?!

        Niin mitä siinä on "luulemista"?

        Osaamisen ja kokemuksen kehittymisen myötä työtehtävät paranevat, eivät koulutuksen itsensä. Osaamista voi kehittää tosin koulussa(kin) jos työnantaja ei suostu kouluttamaan.
        Loppuenlopuksi se on itsestään kiinni.


      • Joo
        k... kirjoitti:

        niin : kuin vaativia työtehtäviä sulla on?
        minkä alan yritys?
        mulla palkka on vähän päälle 1400 ja mulla on 3 vuoden kokemus...

        Nyt kun nuo liukuhihnahommat on oppinut niin eivät ole minusta kovin vaativia. Työntantaja on suurehko it-firma ja tehtävät yritysasiakkaiden ongelmiin liittyviä aika perustasolla.
        Liksan korotus on onneksi luvattu jo, mutta saapas nähdä..


      • Meitsi
        Joo kirjoitti:

        Niin mitä siinä on "luulemista"?

        Osaamisen ja kokemuksen kehittymisen myötä työtehtävät paranevat, eivät koulutuksen itsensä. Osaamista voi kehittää tosin koulussa(kin) jos työnantaja ei suostu kouluttamaan.
        Loppuenlopuksi se on itsestään kiinni.

        "Osaamista voi kehittää tosin koulussa(kin)"
        muttei amk:ssa! Kokemusta on eikä ollut itsestä kiinni. Hakeudu siis hyvä immeinen mielummin vaikka yliopistoon!


      • Tuotantopäällikkö
        Meitsi kirjoitti:

        "Osaamista voi kehittää tosin koulussa(kin)"
        muttei amk:ssa! Kokemusta on eikä ollut itsestä kiinni. Hakeudu siis hyvä immeinen mielummin vaikka yliopistoon!

        Lisäkoulutuksesta ei todellakaan ole haittaa, oli se sitten AMK tai yliopisto/korkeakoulu.
        Vaikka ei liksa nousisikaan tai ei saisi uutta työpaikkaa, oman itsensä kannalta jo kannattaa tehdä se.
        Itse olen tohtoriopintoja suoritellut pitkällä kaavalla ja voi olla, etten saa silkkipyttyä ikinä, mutta teenkin sitä itseni vuoksi, en tittelin enkä palkan.


      • Anonyymi
        Tuotantopäällikkö kirjoitti:

        Lisäkoulutuksesta ei todellakaan ole haittaa, oli se sitten AMK tai yliopisto/korkeakoulu.
        Vaikka ei liksa nousisikaan tai ei saisi uutta työpaikkaa, oman itsensä kannalta jo kannattaa tehdä se.
        Itse olen tohtoriopintoja suoritellut pitkällä kaavalla ja voi olla, etten saa silkkipyttyä ikinä, mutta teenkin sitä itseni vuoksi, en tittelin enkä palkan.

        Lisäkoulutuksesta on haittaa. Se kasvattaa opintolainavelkaa ihmiselle itselleen.


    • Anonyymi

      Häät turhaa laittamista ja rahan käyttöä.
      15000 euroa keljuilut

      • Anonyymi

        No kuule. Onko Halosen tai Lipposen omat lapset politiikassa mukana? Kansanedustajina? Ministereinä? Miksi heitä ei vainota ja heistä ei kirjoiteta 24/7 7 päivänä viikossa kymmenien vuosien ajan suomi24-keskustelupalstalle? Miksi heidän elämää kukaan ei katso omistavansa ja ohjaavansa, päättävänsä heidän työpaikoistaan ja ammattialastaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe