Aloitus tuli mieleen FFF:n laskun maksusta, mutta tää ei sit ole mikään pahansuopa aloitus!:) Vaan tuli vaan mieleen... Itse en maksa juuri koskaan laskua silloin kun kuuluisi. Hyvällä tuurilla voi vahingossa joku lasku tullakin maksetuksi ennen eräpäivää ja tai samana päivänä, mutta mitenkään tarkoituksellisesti ja orjallisesti en noudata noita päiviä. Tuo huono ja suurpiirteinen tapani on perua niiltä ajoilta, kun rahaa ei tosiaan ollut lainkaan moneen kuukauteen ja silloin en edes avannut laskuja, vaan pinosin niitä kasaan vaan...vanhojen päälle. Nyt riittää suurinpiirtein se, et edes kuukausi on laskua maksaessani sama kuin eräpäivässä :D No, useimmin kuitenkin myöhästyy vain jollain viikolla. Ei silloin tule edes muistutusta vielä.
Maksatteko laskunne aina eräpäivään mennessä?
33
3488
Vastaukset
Mä en viitti ees avata niitä ennen kuin on palkkapäivä xD Mä säästyn muistutuksilta yleensä vaikka mä maksankin melko myöhässä laskut, saattaa mennä viikko helposti. Monesti on käynyt niin, että saman päivän posti tuo muistutuksen kun sinä aamuna olin maksanut laskut pois, että heh heh, ojasta allikkoon, olin eka :D
- vänksy
mulle ei ole koskaan edes selvinnyt tuon eräpäivän todellinen merkitys. Fiksumpaa olisi laittaa siihen vaikka kuukausi, jonka aikana lasku olisi hyvä maksaa, ettei tule lisäkuluja. Mutta että oikein päivälleen pitäisi olla maksettuna. En ymmärrä..
vänksy kirjoitti:
mulle ei ole koskaan edes selvinnyt tuon eräpäivän todellinen merkitys. Fiksumpaa olisi laittaa siihen vaikka kuukausi, jonka aikana lasku olisi hyvä maksaa, ettei tule lisäkuluja. Mutta että oikein päivälleen pitäisi olla maksettuna. En ymmärrä..
ja viitteellinen maksupäivä, ettei ihan jokainen lorvailisi laskujen kanssa kuten me :P Vähän kuin säännöt, joita rikotaan ja niiden rikkomisesta ei tule edes rangaistuksia, korkeintaan huomautuksia.
- Anonyymi
vänksy kirjoitti:
Joo, esim. S-Pankki kehoittaa toimimaan näin:
"Suosittelemme tekemään maksun vähintään 3 päivää ennen laskun eräpäivää. Viive maksun edelleenvälittämisessä voi aiheuttaa eräpäivän ylittymisen, jonka seuraukset (esim. viivekorko) tulee tarkistaa aina suoraan laskuttajalta."
Siis mitä vittua, eikö niissä laskuissa voi jo aikaistaa eräpäivää kolmella päivällä!?
- FiliaFerusFabulosus
et se tuli mun laskunmaksusta mieleen. Maksoin 2.5 laskuja 2kpl, 15.5 eräpv laskun ja 21.07.2009 laskusta maksoin puolet. Kokonaan olisin voinut sen maksaa, mutta olin suunnitellut maksavani sen kolmessa erässä (Yves Rocher lasku), mutta maksoin puolet pois. Kävin hakee sen torstaina postista. Maksoin tänään siis laskuja yhteensä n. 150 euron edestä.
- KoppavaHoro
kerran kuussa, tilipäivänä. Suurin osa on suoraveloituksessa, mutta ylipäätään kerran käyn ja sen pitää riittää, oli eräpäivä mikä tahansa. Joillekin tulee maksu etuajassa ja joillekin myöhään, ei ole mun vika jos eräpäiväää ei saa valita.
- almasty
Yritän maksaa laskut aina kun ne kolahtavat postiluukusta,mitä pikimmin niistä pääsee eroon niin sen parempi.
- FiliaFerusFabulosus
enimmäkseen on sama juttu. Eipähän tarvitse niitä sitten enää ajatella - vähään aikaan.
- ...........
FiliaFerusFabulosus kirjoitti:
enimmäkseen on sama juttu. Eipähän tarvitse niitä sitten enää ajatella - vähään aikaan.
Sä taidat vähän kusettaa? Et taida oikeesti maksaa laskuja ollenkaan. Tuolla alapuolellakin kusetit noiden muistutusmaksujen kanssa. Katsos kun laki määrää että huomautusajalta ei saa periä korkoja, eikä muistutusmaksujakaan tule ennen kuin muistutus on lähetetty. Se muistutusmaksu nimittäin tulee just siitä ylimääräisestä paperityöstä ja postikuluista. Laskussa on merkitty eräpäivä ja huomautusaika. Maksun seurannassa ei tarkisteta saapuneita maksuja ennen kuin huomautusajan jälkeen, jonka jälkeen parissa päivässä lähtee muistutus. Jos olet maksanut laskusi myöhässä, mutta ennen huomautusajan umpeutumista, lasku näkyy seurannassa ajoissa maksettuna. Ei siellä tarkisteta tarkkoja päiviä, varsinkaan isommissa firmoissa, kuten energiayhtiöissä. Puhut siis paskaa.
- FiliaFerusFabulosus
........... kirjoitti:
Sä taidat vähän kusettaa? Et taida oikeesti maksaa laskuja ollenkaan. Tuolla alapuolellakin kusetit noiden muistutusmaksujen kanssa. Katsos kun laki määrää että huomautusajalta ei saa periä korkoja, eikä muistutusmaksujakaan tule ennen kuin muistutus on lähetetty. Se muistutusmaksu nimittäin tulee just siitä ylimääräisestä paperityöstä ja postikuluista. Laskussa on merkitty eräpäivä ja huomautusaika. Maksun seurannassa ei tarkisteta saapuneita maksuja ennen kuin huomautusajan jälkeen, jonka jälkeen parissa päivässä lähtee muistutus. Jos olet maksanut laskusi myöhässä, mutta ennen huomautusajan umpeutumista, lasku näkyy seurannassa ajoissa maksettuna. Ei siellä tarkisteta tarkkoja päiviä, varsinkaan isommissa firmoissa, kuten energiayhtiöissä. Puhut siis paskaa.
mulla oli TV-lupamaksu päivän myöhässä ja soitin siitä eräpvnä että maksan seuraavana päivänä, niin se akka siellä toisessa päässä sanoi, että siitä huolimatta menee se 5 euroo ja tämä oli vuonna 1994. Maksoin päivän myöhässä ja meni se 5 euroo. Näistä on vuosia. En tiedä mikä käytäntö on nyt kun maksan ajallaan jo pari viikkoa ennenkin. Ei mulla ole syytä kusettaa. Idi...!!! En muuten kuseta!!! ___________________
- ..........
mulla oli TV-lupamaksu päivän myöhässä ja soitin siitä eräpvnä että maksan seuraavana päivänä, niin se akka siellä toisessa päässä sanoi, että siitä huolimatta menee se 5 euroo ja tämä oli vuonna 1994. Maksoin päivän myöhässä ja meni se 5 euroo. Näistä on vuosia. En tiedä mikä käytäntö on nyt kun maksan ajallaan jo pari viikkoa ennenkin. Ei mulla ole syytä kusettaa. Idi...!!! En muuten kuseta!!! ___________________
Vuonna 1994 ei ollut euroja...
- vänksy
.......... kirjoitti:
:DD
- FiliaFerusFabulosus
.......... kirjoitti:
siis 5mk. 3 kalja menossa ja mä en juo yleensä, en ainakaan kaljaa!!! Eurot ja markat on ollut joskus aiemminkin sekasin mulla kun olen ottanu.
- FiliaFerusFabulosus
.......... kirjoitti:
painovirhepaholainenkin mukaan sekoittamaan, kaljaa, eikä kalja....
- FiliaFerusFabulosus
.......... kirjoitti:
sen sähkölaskun muistutusmaksu oli 2000-luvulla ja 10 euroa!!!!!! Vuonna 2004 tarkalleen.
- ..........
painovirhepaholainenkin mukaan sekoittamaan, kaljaa, eikä kalja....
kiusaa sua enään. Sulle näyttää olevan tärkeä tuo laskuasia, niin en intä enään. :)
- FiliaFerusFabulosus
.......... kirjoitti:
kiusaa sua enään. Sulle näyttää olevan tärkeä tuo laskuasia, niin en intä enään. :)
vaikka yleensäottaen olen suurpiirteinen, en voi sille mitään että joissakin asioissa minussa asuu pikku perfektionisti. Ja pyydän anteeksi.
- ..........
sen sähkölaskun muistutusmaksu oli 2000-luvulla ja 10 euroa!!!!!! Vuonna 2004 tarkalleen.
sun kannattais sit vaihtaa sähköyhtiötä. Täällä meillä päin ei ensimmäiseen muistutukseen tule edes kuluja, laskun voi maksaa 2 kk myöhässä ilman muistutusmaksuja tai korkoja. :D
- En.kerro
maksan eräpäivään mennessä laskuni.
- penttiperuspatu
Venytän niitä usein muutamilla päivillä, joko yli tilipäivän tai loppukuun laskua seuraavan kuuhun. Aina kuitenkin sen verran vähän, ettei maksumuistutuksia ehdi tulla. Miksi näin? No siksi kun minun kälynen pankki maksaa käyttötilin koron kuun alimman saldopäivän mukaan.
- .........
Muistutuksia tippuu postiluukusta usein. Ei se rahan puutteesta ole kiinni, en vaan muista. Vielä ei ole mennyt sähköt tai puhelinlinjat kiinni koskaan, mut lähellä se on ollut. :) Pitäis laittaa suoravelotukseen kaikki, jos vaan muistais. :D
- vänksy
.... Tulee mullekin noita muistutuksia. Tosin mulla se on usein rahanpuutteesta kiinni aluksi, lopuksi unohtamisesta.
- Papeete1
Ja sillä pyrin aina maksaan viimeistään eräpäivänä. Alkaa pahasti ahdistaan, jos myöhästyy muutamallakaan päivällä. Köyhä kun olen, niin mulla ei ole varaa keräillä maksumuistutuksia. Muistan kun anoppi joskus ohjeisti omaan kotiin muuttavaa kälyäni, että laskut voi maksaa aina maksumuistutuksellakin. Itseasiassa kuulemma kannatti aina maksaa sillä maksumuistuksella... sai maksuaikaa.. Pakko oli siinä vaiheessa hieman korjata idiootteja että miettikääs nyt vähän. Jos on vaikka 13 laskua joka kuukausi, ja kaikista otetaan 5 euron maksumuistutusmaksu niin se tekee ihan ylimääräistä vuodelle 780 euroa. Helvetin iso raha ihan turhasta, vaan sen takia kun ei viitsi maksaa kunnolla laskuja. Tuollakin rahalla maksaa jo vuokran ja syö pitkään. On mullakin laskut venähtäneet mutta se on todellakin force majeure tilanne. Yritän aina viimeiseen saakka saada ajoillaan maksettua vaikka mikä olisi. Mulla on halua maksaa ja hoitaa, mutta kyky on välillä hukassa. Teen kyllä kaikkeni että sitä kykyäkin löytyy vaikka sitten itseeni kiduttamalla. Makselen laskuja 3-4 kertaa kuukaudessa juuri siksi että saisin ne ajanmukaisesti hoidettua. Joka rahasta mitä saan, maksan jonkun tai osan jostain ja loput ruokaan tms. Pidän kassabudjettia koko ajan jotta olen kärryillä missä vaiheessa raha-asiat menee. Vielä kun oppisi ihan reilusti lisään ruokarahan määrää, olis ihan hyvä. Nyt mulla on liian alakanttiin se budjetoitu, joten joka kuu on rahan riittämisongelmia tiedossa. Seuraavalla kerralla budjetoin, perkele, 20e per pv niin eiköhän pitäis piisata vaikka mitä tulis :) Nykyään en ota enää sellaisia mistä tulee laskuja kuin aivan pakolliset. Olen puhelimenkin vaihtanut pre-paidiin siitä syystä, ettei tule sitten laskua jonka kanssa voi käydä ohrasesti. Yritykset muuten pitää sitten rekisteriä noista laskunmaksuista. Ne todellakin keräävät jopa tietoa siitä kuinka monta päivää eräpäivästä maksu myöhästyy vaikkei muistutusta vielä edes lähetetä. Sen mukaan ne sitten jaottelee asiakkaita eri riskikategorioihin, ja mitä kauemmin ja useammin laskut viivästyy sen huonompi juttu. Mulle oli yllätys tuo tieto, että ne jopa laskee ne parit päivät mukaan.
- viisas ::::
ainoa valopilkku tällä palstalla
- Jazuli
maksan laskun heti ko se saapuu jos rahaa on sillai niiko yleesä onki et pystys samointein maksaa poies..=o) ..viimestää eräpäivänä menis maksuu kummiskii.. =o)
- joku taas puukasassa
niitä maksuja välillä joutuu lykkäämään. Viimeksi opin sen, että kannattaa lykätä viikolla enemmän, mitä on aikomus maksaa. Toisinsanoen, puolitoista kk joutuu taiteilemaan 500:lla eurolla, mistä jäljellä 15 päivää. Joten laskujen lykkäys 20 päivään asti. Onneksi vuokranmaksun viimeinen päivä on tuo 15 päivä.
Kun muutin ulkomaille, pistin kaikki laskuni maksupalveluun tai suoraveloitukseen. Siellä ne ovat siitä lähtien olleet, joten myöhästymisiä ei ole ollut. Kyllä on kätevää, kunhan on aina rahaa tilillä.
- ...........
Oletko sä koskaan ajatellut, että tuo hieman nakertaa sun uskottavuutta, ku mainostat niin kovasti olevas rahamies? Se herättää vähän sellaista noloa myötähäpeää. Mä olen ollut täällä palstalla rekattuna pidempään ku sä ja olen aika varma, et mulla on rahaa enemmän ku sulla. Silti ei ole tullut kiusausta mainostaa sitä täällä, vaan päinvastoin salata se muilta, etten tulis houkutelleeks rahan perässä juoksevia kosijoita. Tiedäthän sä, että oikeat rahamiehet ei kerskaa rahalla, eivät edes puhu siitä?
........... kirjoitti:
Oletko sä koskaan ajatellut, että tuo hieman nakertaa sun uskottavuutta, ku mainostat niin kovasti olevas rahamies? Se herättää vähän sellaista noloa myötähäpeää. Mä olen ollut täällä palstalla rekattuna pidempään ku sä ja olen aika varma, et mulla on rahaa enemmän ku sulla. Silti ei ole tullut kiusausta mainostaa sitä täällä, vaan päinvastoin salata se muilta, etten tulis houkutelleeks rahan perässä juoksevia kosijoita. Tiedäthän sä, että oikeat rahamiehet ei kerskaa rahalla, eivät edes puhu siitä?
On teillä sinkkunaisilla ongelmat. Parempi kun pysyy itseään varakkaamman kanssa aviossa. ;-)
- näi o... :=)
........... kirjoitti:
vain keskiluokkaiset keskinkertaiset sukarilaiset puhuu koko ajan rahasta
- Anonyymi
Mun mielestä on suurinta tyhmyyttä maksaa itsestään selvistä laskuista perintäkuluja.
Mulla on säästössä parin vuoden menojen verran rahaa.
Maksan kaikki laskut parin päivän sisällä siitä kun ne e-laskuina pankkiin tulla tupsahtavat. Ihan sama vaikka niissä olisi eräpäivä vasta kuukauden kuluttua. Kun heti maksaa ne pois, ei tarvitse muistella onko joku lasku maksettu vai ei. - Anonyymi
Kerran viikos & perjantaisin.
- Anonyymi
Just palkanmaksun jälkeen kaikki kerralla
ha-rha-rha-rha-rha-rh-arha-sdldfsädsäässäsä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733