Huumekompromissi

Hampparit ovat sitä mieltä että alkoholi on haitallista. Useimmat ovat sitä mieltä että hamppu on haitallista. Ainut looginen vaihtoehto on siis että molemmat kielletään ja tuen tätä vaihtoehtoa täysin. Tosin vaadin että mukaan liitetään myös tupakka kaikissa muodoissaan.

39

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marie-Cecile

      hyvä kompromissi

    • Minäkin vaadin hengittämisen kieltämistä, että luonto säilyy. Eliökunta täytyy uhrata kasvien hyvinvoinnin eteen. Ps. Missä on sinun dregerisi? Pps. Onko tarpeeksi vaihtopulloja?

      • Marie-Cecile

        oletsä huppelissa ja palstalla... *tisk tisk* Kasvit tarvii hiilidioksidia, niin me ollaan vahän niinkuin symbioottisessa suhteessa niiden kanssa... Pelasta jollain toisenlailla maapallo...


      • Kasvit kuolevat mikäli ei ole hapenkuluttajia tuottamassa kasvien tarvitsemaa hiilidioksidia. Hengittämisen kieltäminen siis haittaa kasveja (soista tulee vähitellen kivihiiltä ja ilmakehän hiilidioksidipioisuus laskee kierrossa olevan hiilen vähentyessä). Suojelulla saadaan usein suurta tuohoa aikaan juuri siinä suojelun kohteessa.


      • Marie-Cecile kirjoitti:

        oletsä huppelissa ja palstalla... *tisk tisk* Kasvit tarvii hiilidioksidia, niin me ollaan vahän niinkuin symbioottisessa suhteessa niiden kanssa... Pelasta jollain toisenlailla maapallo...

        Vähintäänkin kolmen promillen kännissä. Oikeassa olet, mutta siltikin Buddy pitää polttaa roviolla, koska me liberaalit emme suvaitse ahdasmielisyyttä. ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Vähintäänkin kolmen promillen kännissä. Oikeassa olet, mutta siltikin Buddy pitää polttaa roviolla, koska me liberaalit emme suvaitse ahdasmielisyyttä. ;-)

        Realisti ja tiedän että maailman sekopäät eivät kykene pelastamaan itseään. Kyseessä ei siis ole ahdasmielisyys vaan pelkästään käytännöllisyys.


      • Marie-Cecile
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Vähintäänkin kolmen promillen kännissä. Oikeassa olet, mutta siltikin Buddy pitää polttaa roviolla, koska me liberaalit emme suvaitse ahdasmielisyyttä. ;-)

        Jäi nyt se maailmanpelastusidea hieman kesken... :P


      • buddy-love kirjoitti:

        Realisti ja tiedän että maailman sekopäät eivät kykene pelastamaan itseään. Kyseessä ei siis ole ahdasmielisyys vaan pelkästään käytännöllisyys.

        No sinähän se jeesus olet, joka kaikki pelastaa. Jopa ne, jotka eivät sitä vailla ole. En oikeasti olisi uskonut sinusta...


      • Marie-Cecile kirjoitti:

        Jäi nyt se maailmanpelastusidea hieman kesken... :P

        elämä... Toivottavasti ainakin naapurin elämä, ettei se olisi kopio omastani. ;-)


      • Papeete1
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No sinähän se jeesus olet, joka kaikki pelastaa. Jopa ne, jotka eivät sitä vailla ole. En oikeasti olisi uskonut sinusta...

        En halua pelastaa käyttäjiä. Haluan estää mahdollisimman monen käytönaloituksen, ja sitten niiden syyttömien uhrien, eli kaikkien jotka käyttäjien kanssa joutuu tekemisiin, kärsimykset. Toivotonta niin kauan kun porukka ei tajua sitä kylmää tosiseikkaa että jos ei ole yksinäinen tyyppi joka yksin kotonaan kiskoo ja pihalle tulee vain selvinpäin, aiheuttaa enemmän tai vähemmän kaikenlaista pahaa ympäristöönsä. Ei se ole vain oma asia :(


      • Marie-Cecile
        Ratikkakuski kirjoitti:

        elämä... Toivottavasti ainakin naapurin elämä, ettei se olisi kopio omastani. ;-)

        Ajattele jos sun naapuri eläis identtistä elämää... menisi hohto heti elämän yllätyksellisyteen ja mielekkyyteen... xD


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No sinähän se jeesus olet, joka kaikki pelastaa. Jopa ne, jotka eivät sitä vailla ole. En oikeasti olisi uskonut sinusta...

        Eivät turvavyötä käyttämättömätkään ole turvaa vailla, mutta lailla ollaan päätetty vähentää heidänkin vaaraansa. Ei pelastumisen tarve kohtaa aina sitä joka pelastamista kaipaa.


    • zisel

      että kaikki tehdään sillain niinkun kaikki haluaa ja mä saan mahdollisimman monta perseen nuolijaa!

      • Galaktiset Sankarit tietävät asiat paremmin ja siksi kieltolaki on kansalle terveellisin vaihtoehto.


    • Papeete1

      Minulla on jos jonkinmoista kokemusta ja tarinaa kerrottavana niin sekoista alkkiksistakin kuin kaikenmaailman mömmö/pilviveikoistakin. Sillä kannatan lämpöisästi ideaasi. Tupakka, myös haitallinen, eroaa kuitenkin edellämainituista ainakin sillä että tupakaa poltettua saa ajaa autoa ja mennä vaikka töihin. Se ei päätä sekoita mitä taas noi toiset tekee. Itsekkin tupakoin. Silti kannatan lämpöisästi että noi kaikki voitaisiin kieltää kokonaan. Siihen loppuisi/vähentyisi moni asia jotka nyt ovat haitallisuudessaan suorastaan kansantaudin luokkaa. Varmaan kaikki murhatkin tehdään alkoholin/huumeiden/minkäliekodinputkimiehen vaikutuksenalaisena.

    • penttiperuspatu

      kahvi, nuuska, bensa, tinneri ja erikeeperi? Entäs pää pölkkyä vasten yhteen suuntaan nopeasti pyöriminen? Elämä on haitallista. Kiellettävä!

      • Mauno Aho

        seksi myös kieltoon!


      • FiliaFerusFabulosus
        Mauno Aho kirjoitti:

        seksi myös kieltoon!

        kaikissa muodoissaan myös kieltoon, koska siinä vapautuu endorfiineja joilla on huumetta vastaava vaikutus. Samoin suklaa on kiellettävä, koska se sisältää teobromiinia, joka tuo mielihyvää ja on suoritusta (urheilu) parantava aine.


      • Etten käytä noista listan jutuista yhtäkään biologisessa vaikutustarkoituksessa. Siis sen kahvinkin voi aivan hyvin kieltää (tosin sillä on antioksidanttisia vaikutuksia ja se ehkäisee aivosolujen tuhoutumista, sekä torjuu parkinsonin tautia). Ai elämän tarkoitus on siis sinulle saada pää sekaisin ja jos sitä ei voi toteuttaa, niin elämä muuttuu hyödyttömäksi. Mielenkiintoinen filosofia.


      • penttiperuspatu
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        kaikissa muodoissaan myös kieltoon, koska siinä vapautuu endorfiineja joilla on huumetta vastaava vaikutus. Samoin suklaa on kiellettävä, koska se sisältää teobromiinia, joka tuo mielihyvää ja on suoritusta (urheilu) parantava aine.

        antaa mennä vaan, kaikki edelliset ja mitä ikinä huumaavia sekä riippuvuutta aiheuttavia keksittekään. Kielletään pois. Eihän siitä mitään tule, jos yksilön pitäis kantaa vastuunsa valinnoissaan.


      • penttiperuspatu
        buddy-love kirjoitti:

        Etten käytä noista listan jutuista yhtäkään biologisessa vaikutustarkoituksessa. Siis sen kahvinkin voi aivan hyvin kieltää (tosin sillä on antioksidanttisia vaikutuksia ja se ehkäisee aivosolujen tuhoutumista, sekä torjuu parkinsonin tautia). Ai elämän tarkoitus on siis sinulle saada pää sekaisin ja jos sitä ei voi toteuttaa, niin elämä muuttuu hyödyttömäksi. Mielenkiintoinen filosofia.

        on olla vapaa ja tehdä vapaita valintoja. Edellisen kerran otin jotain huumavaa muistaakseni pikkujouluissa, marraskuun lopussa. Kahvia ja teetä en laske huumausaineisiin.


      • penttiperuspatu kirjoitti:

        antaa mennä vaan, kaikki edelliset ja mitä ikinä huumaavia sekä riippuvuutta aiheuttavia keksittekään. Kielletään pois. Eihän siitä mitään tule, jos yksilön pitäis kantaa vastuunsa valinnoissaan.

        Lenkkeily säädetään pakolliseksi ja lenkkipolun varressa on huumetestejä.


      • penttiperuspatu kirjoitti:

        on olla vapaa ja tehdä vapaita valintoja. Edellisen kerran otin jotain huumavaa muistaakseni pikkujouluissa, marraskuun lopussa. Kahvia ja teetä en laske huumausaineisiin.

        Koska sinä olet ollut vapaa tai tehnyt vapaan valinnan. Useimmat ihmiset eivät ole koskaan olleet millään tavalla vapaita.


      • FiliaFerusFabulosus
        penttiperuspatu kirjoitti:

        antaa mennä vaan, kaikki edelliset ja mitä ikinä huumaavia sekä riippuvuutta aiheuttavia keksittekään. Kielletään pois. Eihän siitä mitään tule, jos yksilön pitäis kantaa vastuunsa valinnoissaan.

        on kiellettävä myös, sillä nekin aiheuttavat riippuvuutta. Mustasukkainen partneri on tästä hyvä esimerkki.


      • penttiperuspatu
        buddy-love kirjoitti:

        Koska sinä olet ollut vapaa tai tehnyt vapaan valinnan. Useimmat ihmiset eivät ole koskaan olleet millään tavalla vapaita.

        mitään paskafilosofioita, mutta tämän yhden kommentin pistän. Mulla on tuossa melkein täys rommipullo ja muutama täysinäinen viskileka ollu jo aika kauan keittiön kulmakaapissa. Joka ilta päätän täysin vapaasti kaadanko itselleni rommitotin tai viskipaukun.


      • FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        on kiellettävä myös, sillä nekin aiheuttavat riippuvuutta. Mustasukkainen partneri on tästä hyvä esimerkki.

        Riippuvuuksista. Saa olla riippuvainen vaikkapa postimerkkeilystä tai mistä tahansa muusta jutusta jolla ei ole päihteiden aiheuttamia haittoja.


      • penttiperuspatu
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        on kiellettävä myös, sillä nekin aiheuttavat riippuvuutta. Mustasukkainen partneri on tästä hyvä esimerkki.

        Ei kait me voida olettaa, että joku osais tällaistakaan asiaa itse osata päättää, saati sitten hallita. Parempi että laitetaan valtion ohjaus vaan.


      • penttiperuspatu kirjoitti:

        mitään paskafilosofioita, mutta tämän yhden kommentin pistän. Mulla on tuossa melkein täys rommipullo ja muutama täysinäinen viskileka ollu jo aika kauan keittiön kulmakaapissa. Joka ilta päätän täysin vapaasti kaadanko itselleni rommitotin tai viskipaukun.

        Mieti tarkemmin. Miksi sinulla on juuri rommia ja miksi juuri tuota ostamaasi rommia. Viskin suhteen oman päätöksen tekeminen on ilmeisesti vielä vaikeampaa. Sinuun vaikutetaan ja siksi sinulla on noita juomia. Miksei sinulla ole sherryä tai viiniä. Huomaatko jutun?


      • FiliaFerusFabulosus
        buddy-love kirjoitti:

        Riippuvuuksista. Saa olla riippuvainen vaikkapa postimerkkeilystä tai mistä tahansa muusta jutusta jolla ei ole päihteiden aiheuttamia haittoja.

        haittoja riippuvaisista ihmissuhteista, jos ei millään meinaa päästä eroon haitallisista ihmissuhteista.


    • sopii tiselle ei vlttmättä sovi tiselle. itse menen yhdestä jontista psykoosiin, mutta alkoholi ryyditeetynä bentoille anta minule oiken hyvän olon js ikiunenajhdistus helpoyyass12 tunikksi,,,,,,

      • Lääkärille ja mieluummin pian ettei satu vahinkoja. Kyllä ne sillä määräävät jotain jos on kerran huono olo normaalisti.


    • ????

      Oletko sä lukenut kannabiksesta? Oletko lukenut viimeisimmät laajat ja kattavat tutkimukset? Perustatko mielipiteesi faktaan vai luuloon? Siis ihan oikeasti? Koska kukaan älykäs ihminen, omaksuttuaan faktat, ei voi olla kannabista vastaan. Se on yhtä järjetöntä, kuin väittäis et kaurapuuro on ihmiselle pahasta.

      • Pään sekoittaminen ei ole millään tavalla loogista tai järkevää toimintaa. Kaada kolaa tietokoneesessi ja se on ihan yhtä järkevää kuin huumeiden käyttö. Joillekin huumeidenkäyttäjille saattaa jostain tietystä huumeesta olla hyötyä, mutta silloin kyseessä on sairaus, jonka lääkintään voidaan käyttää soveltuvia aineita, mutta et sinäkään osaa lääkitä itsesi yhtä hyvin kuin mitä lääkärissä osataan määrätä. Skitsofrenia saattaa olla hampun käytön osasyy ja skitsofreenikot ovat muutenkin pyrkineet lääkitsemään itseään nikotiinilla, jonka on todettu jonkin verran vähentävän oireita (tosin vähemmän kuin asianmukainen lääkitys). Fakta on se ettei huumeen käyttäjä kykene enää tekemään puolueetonta arviota huumeensa vaikutuksista. Mikäli huumausvaikutus kustakin aineesta poistettaisiin, mutta se silti toimisi elimistössä väitettyjen positiivisten vaikutusten kaltaisesti, niin vieläkö silloin haluaisit ehdottomasti käyttää sitä. Mitä jos samat vaikutukset saadaan muulla lääkityksellä ilman haitallista huumausvaikutusta.


      • ..........
        buddy-love kirjoitti:

        Pään sekoittaminen ei ole millään tavalla loogista tai järkevää toimintaa. Kaada kolaa tietokoneesessi ja se on ihan yhtä järkevää kuin huumeiden käyttö. Joillekin huumeidenkäyttäjille saattaa jostain tietystä huumeesta olla hyötyä, mutta silloin kyseessä on sairaus, jonka lääkintään voidaan käyttää soveltuvia aineita, mutta et sinäkään osaa lääkitä itsesi yhtä hyvin kuin mitä lääkärissä osataan määrätä. Skitsofrenia saattaa olla hampun käytön osasyy ja skitsofreenikot ovat muutenkin pyrkineet lääkitsemään itseään nikotiinilla, jonka on todettu jonkin verran vähentävän oireita (tosin vähemmän kuin asianmukainen lääkitys). Fakta on se ettei huumeen käyttäjä kykene enää tekemään puolueetonta arviota huumeensa vaikutuksista. Mikäli huumausvaikutus kustakin aineesta poistettaisiin, mutta se silti toimisi elimistössä väitettyjen positiivisten vaikutusten kaltaisesti, niin vieläkö silloin haluaisit ehdottomasti käyttää sitä. Mitä jos samat vaikutukset saadaan muulla lääkityksellä ilman haitallista huumausvaikutusta.

        Haluaisin. Nimenomaisesti olen selvittänyt, miten kannabista voi käyttää lääkkeenä ilman huumaavaa vaikutusta, koska mulla on sairaus johon ainoastaan kannabis tuntuu auttavan. Muuta lääkitystä ei löydy ilman sisäelinten tuhoutumista ja hirveitä sivuvaikutuksia. Ei ole MS-tauti, vaan eräs toinen hermostosairaus.


      • .......... kirjoitti:

        Haluaisin. Nimenomaisesti olen selvittänyt, miten kannabista voi käyttää lääkkeenä ilman huumaavaa vaikutusta, koska mulla on sairaus johon ainoastaan kannabis tuntuu auttavan. Muuta lääkitystä ei löydy ilman sisäelinten tuhoutumista ja hirveitä sivuvaikutuksia. Ei ole MS-tauti, vaan eräs toinen hermostosairaus.

        Sinun pitää puhua sen muuttamisesta reseptilääkkeeksi. Yleinen käyttö ei ole siis se mitä haluat ja sinun pitää pysyä erossa noista huumemyönteisistä (itseasiassa toimit omaa asiaasi vastaan jos siellä liikut, sillä se porukka vain hidastaa sen lääkinnällisen käytön hyväksymistä).


      • ..........
        buddy-love kirjoitti:

        Sinun pitää puhua sen muuttamisesta reseptilääkkeeksi. Yleinen käyttö ei ole siis se mitä haluat ja sinun pitää pysyä erossa noista huumemyönteisistä (itseasiassa toimit omaa asiaasi vastaan jos siellä liikut, sillä se porukka vain hidastaa sen lääkinnällisen käytön hyväksymistä).

        nykytilanteessa on saada sille resepti? Sit jos sattuu olemaan niin onnekas, että saa reseptin, sit täytyy lähtee reseptin kaa ulkomaille ostamaan. Vaan reseptipä ei riitä maahantuontiin, vaan pitää olla siihenkin erikseen lupa, joka kerta. Ymmärrätkö, kuinka vaikeeta se on? Arvaa, korvaako Kela tai muukaan taho noita matkakuluja? Ei korvaa. Ei siis auta pelkkä reseptilääkkeeksi vapauttaminen, vaan sitä pitäisi myös alkaa saada Suomesta. Tällä hetkellä on aika perusteltua ja järkevää laittaa kukka kasvamaan ja tehdä lääkkeensä itse. Enkä todellakaan liiku missään huumeporukoissa, tiedän itseni lisäksi vain yhden kannabiksen käyttäjän ja hänkin käyttää sitä lääkkeenä, MS-tautiin.


      • .......... kirjoitti:

        nykytilanteessa on saada sille resepti? Sit jos sattuu olemaan niin onnekas, että saa reseptin, sit täytyy lähtee reseptin kaa ulkomaille ostamaan. Vaan reseptipä ei riitä maahantuontiin, vaan pitää olla siihenkin erikseen lupa, joka kerta. Ymmärrätkö, kuinka vaikeeta se on? Arvaa, korvaako Kela tai muukaan taho noita matkakuluja? Ei korvaa. Ei siis auta pelkkä reseptilääkkeeksi vapauttaminen, vaan sitä pitäisi myös alkaa saada Suomesta. Tällä hetkellä on aika perusteltua ja järkevää laittaa kukka kasvamaan ja tehdä lääkkeensä itse. Enkä todellakaan liiku missään huumeporukoissa, tiedän itseni lisäksi vain yhden kannabiksen käyttäjän ja hänkin käyttää sitä lääkkeenä, MS-tautiin.

        Pelkästään huumemyönteisten toiminnasta. Lääkekäyttö olisi nyt paljon yleisempää jolleivät nuo eräät haluisi pistää itseään sekaisin sillä.


    • mut epäilen ettei sulle se toimis :)

      • Selvästikään et ole huomannut miten askeettista elämää oikeasti vietän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe