Mitäs mieltä ootte henkseleistä? Tajusin tässä syksyllä että henkselit on tosi kätevät. Oon tykänny käyttää vähän löysiä leviksiä kun ne on mukavan rennot jalassa ja ne saa säädettyä tosi hyvin istumaan henkseleillä. Talviaikaan henkselit on tosin ollu piilossa puseron alla. Oon miettiny että näyttäiskö hyvältä laittaa henkselit ihan näkyville t-paidan päälle kun ilmat alkaa lämmetä. Ainakin omasta mielestä näyttää hyvältä kun on leviksen farkut kapeilla henkseleillä t-paidan päällä. Oon 26v hoikka kundi ja oon nähny monilla muillakin saman ikäsillä farkkujen kanssa henkseleitä viime aikoina.
Henkselit
20
5606
Vastaukset
- SariR
Hyvin istuvien farkkujen kanssa henkselit on tosi kuumat hyvärunkosella kundilla! Henkselien tosin pitää olla kapeat ja pitää olla hyvä kontrasti paidan kanssa, että tulevat esille.
- TeroZ
Mä ainakin tykkään ja käytänkin usein. Farkut saa istumaan tosi hyvin eikä tarvi kiskoa housuja yhtenään ylös. Mulla on välillä ihan näkyvillä paidan päällä ja välillä piilossa puseron alla, vähän riippuen vaatteista. Rohkeesti vaan, eiks ne oo nyt muotiakin.
- TeemuTa
Mua kyllä hävettää pitää henkseleitä näkyvillä. Puseron alla kyllä pidän aika usein varsinkin sillon kun käytän löysempiä farkkuja. Se mikä vähän kyllä häiritsee että ne saattaa näkyä kun joutuu kumartelemaan. Ei siitäkään koskaan tosin kukaan oo mitään koskaan kommentoinu.
- oiuytre
TeemuTa kirjoitti:
Mua kyllä hävettää pitää henkseleitä näkyvillä. Puseron alla kyllä pidän aika usein varsinkin sillon kun käytän löysempiä farkkuja. Se mikä vähän kyllä häiritsee että ne saattaa näkyä kun joutuu kumartelemaan. Ei siitäkään koskaan tosin kukaan oo mitään koskaan kommentoinu.
Miksi henkselien pitäminen muka hävettäisi, nehän on vaatekappaleet siinä missä muutkin. Mä käytän tosi usein ihan siksi että ne on paljon kätevämmät kuin vyö kun ei tarvi olla kiskomassa farkkuja ylös vähän väliä. Eipä mulle ainakaan kukaan oo koskaan mitään kommentoinu et ne olisi jotenkin nolot vaikka joskus kumarrellessa paidankauluksen alta saattavat näkyäkin.
- Jooopaspa
Mikäs siinä, kyllähän noita tulee käytettyä sillä tavalla että ne näkyvät puvun takin alta kesäisin kun ei ole tarvetta liiveille.
http://www.albertthurston.com/
Noilla on erittäin nopea palvelu ja kuljetus sisältyy hintaan - erityisesti boxcloth -varsiot ovat sellaisia joiden soisi näkyvän.- Klipsit
Noi ilmeisesti on nappihenkselit? Musta kyllä klipsilliset henkselit on kätevämmät. Tykkään käyttää niitä sekä suorissa housuissa että farkussa ja klipsilliset on paljon helpompi vaihtaa housuista toisiin.
- Sampsa83
Duunissa kun joudun työn puolesta kumartelemaan ja kyykkimään, vaikka oli vyö, tahto housut aina valahtaa alas ja niitä joutu jatkuvasti nostelemaan. Muutamat duunikaverit käytti henkseleitä, mut mä vierastin niitä kyllä ajatuksena. Tilanne alko vaan sen verran ärsyttämään, että otin yhteen vuoroon kaverilta lainaksi henkselit - ja olihan ne ihan eri kätevät. Pakkohan se oli sit omatkin hommata.
Vapaalla tykkään käyttää väljiä farkkuja ja niissä on vähän sama ongelma. Oon sittemmin ruvennu käyttämään välillä henkeleitä kanssa vapaalla farkkujen kanssa, mutta kyllä mulla aina on päällä paita joka henkselit peittää. Vähän aluksi nolotti että mitä muut ajattelee, mutta kun oon käyny kavereiden kanssa uimassa tai salilla niin epä oo asiasta kukaan mitään negatiivista kommentoinu, korkeintaan että "ai sulla on henkselit".
Itse ainakin tykkään pitää käytännöllisyyden takia, mutta en mä ehkä niitä ihan näkyvillä pitäis.- rtsdghewj
Duunihousuissa on joo ihan työnantajan puolesta. Farkut pysyy kyllä muutenkin jalassa mut viime viikolla laitoin henkselit kun olin auttaa kaveria muuttopuuhissa ja joutu nostelee ja kantaa vaikka mitä. Herätti kyllä ihan ansaittua huomiota kun talkoojuomien jälkeen vielä ne oli päällä sitten vielä yöelämässäkin :-o
- ramihep
Mua kanssa ottaa päähän se kun housuja joutuu nostelee yhtenään. Tuntuu ettei löydy semmosta farkkumerkkiä tai mallia joka istuis niin hyvin ettei tota ongelmaa olis. Tätä keskustelua luettuani ajattelin että vois kokeilla kyllä olisko henkseleistä apua. En oo henkseleitä käyttänyt kun ihan kakarana joten tuli sitten pari kysymystä. Ajattelin käyttää pääasiassa farkkujen kanssa ja mun tuumakoko on 34/36.
Näyttää saavan eri leveyksillä, mitä eroa noilla käytännössä on ja kuinka leveet olis sopivat.
On olemassa X-malleja, Y-malleja ja H-malleja. Mitä noilla on niinkun käytännössä eroja mitkä mun kannattais hommata. - aaaabbbb
ramihep kirjoitti:
Mua kanssa ottaa päähän se kun housuja joutuu nostelee yhtenään. Tuntuu ettei löydy semmosta farkkumerkkiä tai mallia joka istuis niin hyvin ettei tota ongelmaa olis. Tätä keskustelua luettuani ajattelin että vois kokeilla kyllä olisko henkseleistä apua. En oo henkseleitä käyttänyt kun ihan kakarana joten tuli sitten pari kysymystä. Ajattelin käyttää pääasiassa farkkujen kanssa ja mun tuumakoko on 34/36.
Näyttää saavan eri leveyksillä, mitä eroa noilla käytännössä on ja kuinka leveet olis sopivat.
On olemassa X-malleja, Y-malleja ja H-malleja. Mitä noilla on niinkun käytännössä eroja mitkä mun kannattais hommata.X-mallit kiinnittyvät housuihin sekä etu- että takapuolelta kahdella klipsillä ja henkselien nauhat menevät ristiin selän kohdalla. Haittana X-mallissa on se, että liittymäkohdan korkeuden säätö on hankalaa ja se muodostaa nauhojen mennessä päällekäin kohouman, joka saattaa näkyä ohuiden vaatteiden alta. Etuna taas puolestaan on se, että liittymäkohta pysyy hyvin paikallaan.
Y-malleissa tyypillisesti on kaksi nauhaa etupuolella ja ne yhtyvät yhdeksi nauhaksi selän puolella. Haittana on se, että yhtymäkohdan säätömahdollisuutta yleensä ei ole ja että takaa housuja kannatellaan vain keskeltä, jolloin kannatteleva vaikutus ei ole yhtä hyvä kuin kahdella nauhalla laajemmalta alueelta.
H-malli on kuten X-malli, mutta siinä nauhat eivät mene ristiin selässä vaan käytetään (yleensä muovista) haaroitinta, joka tuo nauhat vain lähelle toisiaan vierekkäin. Tällöin ei synny yhtä selvästi näkyvää kohoumaa ja lisäksi haaroittimen voi helposti säätää sille kohdalle mille haluaa.
Leveys on sekä maku- että tyyliasia. Periaatteessa mitä leveämmät henkselit, sitä laajemmalle alueelle housujen paino olkapäillä jakautuu. Toisaalta leveät nauhat taas vaikeuttavat liikkumista. Käytännössä farkut pysyvät ihan hyvin jalassa ihan kapeillakin 1,5-2cm levyisillä henkseleillä, mutta jos tykkää leveämmistä niin nekin sopivat.
Itse käytän farkkujen kanssa kapeita 2cm henkseleitä - joko X- tai H-mallisina. Ne pitävät hyvin housut jalassa eivätkä vaikuta liikkuvuuteen. Jos meinaat pitää esillä niin sitten kannattaa myös miettiä väriä. - niku..
aaaabbbb kirjoitti:
X-mallit kiinnittyvät housuihin sekä etu- että takapuolelta kahdella klipsillä ja henkselien nauhat menevät ristiin selän kohdalla. Haittana X-mallissa on se, että liittymäkohdan korkeuden säätö on hankalaa ja se muodostaa nauhojen mennessä päällekäin kohouman, joka saattaa näkyä ohuiden vaatteiden alta. Etuna taas puolestaan on se, että liittymäkohta pysyy hyvin paikallaan.
Y-malleissa tyypillisesti on kaksi nauhaa etupuolella ja ne yhtyvät yhdeksi nauhaksi selän puolella. Haittana on se, että yhtymäkohdan säätömahdollisuutta yleensä ei ole ja että takaa housuja kannatellaan vain keskeltä, jolloin kannatteleva vaikutus ei ole yhtä hyvä kuin kahdella nauhalla laajemmalta alueelta.
H-malli on kuten X-malli, mutta siinä nauhat eivät mene ristiin selässä vaan käytetään (yleensä muovista) haaroitinta, joka tuo nauhat vain lähelle toisiaan vierekkäin. Tällöin ei synny yhtä selvästi näkyvää kohoumaa ja lisäksi haaroittimen voi helposti säätää sille kohdalle mille haluaa.
Leveys on sekä maku- että tyyliasia. Periaatteessa mitä leveämmät henkselit, sitä laajemmalle alueelle housujen paino olkapäillä jakautuu. Toisaalta leveät nauhat taas vaikeuttavat liikkumista. Käytännössä farkut pysyvät ihan hyvin jalassa ihan kapeillakin 1,5-2cm levyisillä henkseleillä, mutta jos tykkää leveämmistä niin nekin sopivat.
Itse käytän farkkujen kanssa kapeita 2cm henkseleitä - joko X- tai H-mallisina. Ne pitävät hyvin housut jalassa eivätkä vaikuta liikkuvuuteen. Jos meinaat pitää esillä niin sitten kannattaa myös miettiä väriä.nuo henkselit ja mahakkaiden. Hoikka ei niitä tarvitse. En ymmärrä miten farkkuja täytyy muka kiskoa koko ajan ylös
- Muoti on paskaa
niku.. kirjoitti:
nuo henkselit ja mahakkaiden. Hoikka ei niitä tarvitse. En ymmärrä miten farkkuja täytyy muka kiskoa koko ajan ylös
miks' kyselet?
tee niinkun ite tuntuu!
Ootko niin arkajalka et pitää ekaks kysellä muitten mielipiteitä?
- inkalainen
Miehet käyttää henkseleitä silloinkuin tahtoo eikä paljon nettipalstoilla kysele minkälaiset ostaisi...
- Henkseleitä etsimäs
Nyt olisi tarvetta saada jostain henkselit naamiaisasua varten. Mistä pk-seudulla kyseisiä ihmeitä kannattaa lähteä etsimään? Onko mitään mahdollisuutta löytää moisia H&M:stä, Seppälästä, jostain urheiluliikkeestä tms.
Ulkonäöllä ei ole muuten merkitystä, kunhan olisivat malliltaan kapeat, eivätkä mitkään lasketteluasuun kuuluvat 10cm leveät härpäkkeet.
Kyseisiä kapistuksia voisin hyvinkin harkita jatkossa käyttävän myös normaalissa pukeutumisessa... - ramihep
Henkseleitä etsimäs kirjoitti:
Nyt olisi tarvetta saada jostain henkselit naamiaisasua varten. Mistä pk-seudulla kyseisiä ihmeitä kannattaa lähteä etsimään? Onko mitään mahdollisuutta löytää moisia H&M:stä, Seppälästä, jostain urheiluliikkeestä tms.
Ulkonäöllä ei ole muuten merkitystä, kunhan olisivat malliltaan kapeat, eivätkä mitkään lasketteluasuun kuuluvat 10cm leveät härpäkkeet.
Kyseisiä kapistuksia voisin hyvinkin harkita jatkossa käyttävän myös normaalissa pukeutumisessa...Kiitti yksityiskohtaisista vinkeistä, mä kävin ostamassa itselleni kapeat henkselit stokkalta, sieltä niitä ainakin löytyi alakerrasta kauluspaitaosaston vierestä.
Nyt kun ekaa kertaa aikuisiässä kokeilin vetää henkselit päälle, tuntui ne kyllä aluksi aika oudoilta. Kun niitä sitten älysi vähän säätää löysemmälle ja oli jonkin aikaa käyttänyt niin ei sitten enää ollenkaan koko asiaa edes enää huomannutkaan. Hommansa ne kyllä hoitaa hyvin, ei oo tarvinnu farkkuja kiskoa sen jälkeen ylös. - asdfghjkloiuytrew
ramihep kirjoitti:
Kiitti yksityiskohtaisista vinkeistä, mä kävin ostamassa itselleni kapeat henkselit stokkalta, sieltä niitä ainakin löytyi alakerrasta kauluspaitaosaston vierestä.
Nyt kun ekaa kertaa aikuisiässä kokeilin vetää henkselit päälle, tuntui ne kyllä aluksi aika oudoilta. Kun niitä sitten älysi vähän säätää löysemmälle ja oli jonkin aikaa käyttänyt niin ei sitten enää ollenkaan koko asiaa edes enää huomannutkaan. Hommansa ne kyllä hoitaa hyvin, ei oo tarvinnu farkkuja kiskoa sen jälkeen ylös.Pikemminkin tyylikkäät. Ja iäkkäillä ihmisillä peruspiirre pukeutumisessa.
Täältä saa myös henkseleitä, kuvioituja sekä perus musta/punaisia/valkoisia tms..
http://www.cybershop.fi/category/243/solmiot-ja-henkselit - JereT
asdfghjkloiuytrew kirjoitti:
Pikemminkin tyylikkäät. Ja iäkkäillä ihmisillä peruspiirre pukeutumisessa.
Täältä saa myös henkseleitä, kuvioituja sekä perus musta/punaisia/valkoisia tms..
http://www.cybershop.fi/category/243/solmiot-ja-henkselitAinakin Jenkkilässä tyylikkääseen businesspukeutumiseen kuuluu henkselit, Suomessa ei taida olla niinkään yleistä mustan puvun kanssa. Silloin harvoin kun frakkia tulee käytettyä, tulee pidettyä myös henkseleitä kun frakin housuissa ei ole vyölenkkejä.
- henxel trocken
mun mielestä henkselit on jotenkin homot, mutta se on vaan mun mielipide... siitä vaan jos siltä tuntuu
- Mr.A
Henkselit ovat yksi parhaista asioista mitä ihmiskunta on koskaan keksinyt. Itselläni on tällä hetkellä päällä yhdet ja kaapista löytyy ainakin neljät lisää.
Kun henkseleitä ja vyötä verrataan keskenään on selvää, että mielipiteet jakaantuvat kahtia: eräiden mielestä vyö on parempi, mutta todennäköisesti he eivät ole koskaan kokeilleet kunnon olkaimia. Henkseleiden etu vyöhön verrattuna on se, etteivät ne kiristä vatsaa, aiheuta liiveihin/neuleisiin epämääräistä kohoumaa, ja ne pitävät housut paremmin paikallaan.
Henkseleitä ostaessa on otettava huomioon 5 perusasiaa: 1. Selän pituus. On tärkeää, etteivät henkselit ole liian pitkät (kiristys klipsit eivät saisi päätyä selän puolelle). Itselleni kävi taannoin näin. Ostin eräästä liikkeestä venizin leveät 120 cm pitkät olkaimet, koska aikaisemmat venizin ohuen mallin henkselini on ostettu 120 cm pituisina, oletin näidenkin sopivan. sovittaessani niitä huomasin kuitenkin, että ne ovat pidemmät. Hain mitta nauhan ja mitattuani molemmat olkaimeni huomasin, että ohuet ovat 116 cm ja leveät 126 cm. Onneksi henkseleiden lyhentäminen onnistuu melko vaivattomasti ompelukoneella ja saksilla. Tästä ikävästä tapauksesta huolimatta suosittelen venizin henkseleitä kaikille. 2. henkseleiden materiaali. Omasta mielestäni lähes venymättömät henkselit ovat paremmat, kuin venyvät, mutta tästäkin on olemassa 2 mielipidettä (onneksi venizin valikoimista löytyy molempia). 3. Kiinnitys. Kiinnityksessä on 2 vaihtoehtoa: joko perinteinen nappi kiinnitys tai modernimpi klipsi kiinnitys. itseltäni löytyy kahdet henkselit joissa on klipsi kiinnitys ja kolmet joissa on nappi kiinnitys. Klipsi kiinnitteiset soveltuvat käytettäviksi kaikenlaisten housujen kanssa (jopa verkkareiden), mutta klipsit saattavat vahingoittaa housujen kangasta (epätodennäköistä, mutta mahdollista). Nappi kiinitys taas on hitaampi ja jonkin verran työläämpi vaihtoehto, mutta se on perinteikkäämpi, aistikkampi ja varmempi (sekä housu ystävällisempi). Jos valitsee nappi kiinnityksen havaitsee pian, että sellaisia housuja, joissa on napit valmiina, on erittäin vaikeä löytää, mutta napin ompelemiseen ei mene kuin 3 minuuttia ja henkselit tarvitsevat 6 nappia, eli noin 18 min housut ovat olkain valmiit (jos teettää housunsa kannatta pyytää kiinnittämään napit olkaimia varten). Napit voi ommella joko housunkauluksen sisä- tai ulkopuolelle, itse suosin ulkopuolta. 4. Malli. on olemassa kolmen mallisia henkseleitä X-, H- ja Y-mallia. hoikalle ja normaali vartalolle sopivat kaikki, mutta vatsakkaiden kannattaisi valita X/H-malli.
5. Väri ja kuviointi. Jos aikoo hankkia vain yhdet henkselit, kannatta valita joko valkoiset, tai mustat, sillä frakin ja shaketin kanssa tulisi käyttä valkoisia henkseleitä, mutta mustatkin kelpaavat, sillä henkselit jäävät liivien alle piiloon (mainittakoon ettei liivien kanssa saa milloinkaan käyttä vyötä). Smokin kanssa käytetään aina valkoisia henkseleitä, vaaleat henkselit ovat suositeltavat myös siitä syyste, etteivät ne näy valkoisten neuleiden läpi. Arki käyttöön kannatta valita itseään eniten miellyttävät (Suomen suosituin kuvio on venizin mallistosta löytyvä mustat raidat harmaalla pohjalla, saatavana molemmilla kiinnitys tavoilla). On ihmisen oma asia haluaako henkseleiden näkyvän, vai ei. Itse olen niitä ihmisiä jotka eivät mene henkseli hihasillaa (ilman takkia) kotipihaa kauemmas.
On valitettavaa, että vain harvat ikäluokkani (16-19) edustajat uskaltavat/kehtaavat käyttä olkaimia, ennen kuin ovat saavuttaneet eläkeiän ja harmittelevat sitten vanhoina asiaa. Itse uskalsin kokeilla henkseleitä, enkä ole sen jälkeen katunut sekunttiakaan tai edes harkinnut vyöhön palaamista. Haluaisinkin lopuksi rohkaista kaikkia kokeilemaan henkseleitä edes viikon ajan, ne ovat helppokäyttöisempiä kuin vyöt ja niitä saa edullisesti (venizin ohuet mallit alkaen 5.5€) lähes kaikista tavarataloista ja miesten vaate liikkeistä (Kärkkäisellä on kuitenkin erittäin laaja valikoima, muitakin merkkejä kuin veniz) . HUOM!! Henkselit ovat miesten yksinoikeus samoin kuin sukkahousut ja minihameet ovat naisten!
Tässä vielä muutamat linkin aiheeseen liittyen:
http://www.helsinginolkain.fi/
http://www.veniz.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904