Kyynisyys ja sarkasmi

...

Pystytkö näyttämään herkät puolesi vai verhoatko tunteesi kyynisyyteen ja sarkasmiin?

29

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mikä tunteiden rehellisessä näyttämisessä on niin pelottavaa?

• vänksy

ovat nähneet vaan mun läheisimmät ihmiset ja silloinkin olen usein ollut humalassa. Silloin kynnys kaikenlaisten tunteden näyttämiseen madaltuu. Helposti en tunteistani puhu. Sitten vasta, jos koen voivani luottaa ihmiseen ja oon tuntenut sen kauan ja tiedän, et se on mun puolella, eikä mua vastaan. Muuten on kuori päällä. Pelottavinta siinä on just se ettei tiedä millaisen iskun sieltä saa takaisin. Vieraiden ihmisten kohdalla ei koskaan voi tietää, milloin niitä kertomiani/näyttämiäni tunteita tullaan käyttämään tulevaisuudessa mua vastaan.

• mies vastaa

että eipä ykskään akka olisi kattellu sekuntiakaan jos ne joutuis mun kans mun tunteita käsitellä.

• ...
        mies vastaa kirjoitti:

että eipä ykskään akka olisi kattellu sekuntiakaan jos ne joutuis mun kans mun tunteita käsitellä.

Eihän kenenkään naisen tarvitse sun tunteita sen kummemmin käsitellä. Ottaa vaan vastaan. Vai ovatko tunteesi niin kauhistuttavia että pitäisi juosta karkuun?

• vänksy
        mies vastaa kirjoitti:

tekisi sitä ihan mielellään. Musta ainakin miehen päänsisäiset asiat on aina silloin aivan erityisen kiinnostavia, jos omasta miehestä on kyse, tai miehestä josta välittää.

• mies vastaa
        ... kirjoitti:

Eihän kenenkään naisen tarvitse sun tunteita sen kummemmin käsitellä. Ottaa vaan vastaan. Vai ovatko tunteesi niin kauhistuttavia että pitäisi juosta karkuun?

mutta ei miehenkään kaikki tuntemukset ole positiivisiä, ei likikään kaikki. Naisilla toi suhde taitaa olla fifty-sixty.

• mies vastaa
        vänksy kirjoitti:

tekisi sitä ihan mielellään. Musta ainakin miehen päänsisäiset asiat on aina silloin aivan erityisen kiinnostavia, jos omasta miehestä on kyse, tai miehestä josta välittää.

mutta sä oletkin poikkeuksellinen nainen.

• vänksy
        mies vastaa kirjoitti:

mutta sä oletkin poikkeuksellinen nainen.

oli nätisti sanottu.:) Mutta ihan oikeesti, uskon etten ole ainoa nainen joka noin ajattelee miehen tunteista.

• ...
        mies vastaa kirjoitti:

mutta ei miehenkään kaikki tuntemukset ole positiivisiä, ei likikään kaikki. Naisilla toi suhde taitaa olla fifty-sixty.

Se että tuntee niin suurta vihaa että voisi jopa tappaa tai kiduttaa esim. pesismailalla ajatuksissaan, ei ole yllätys kenellekään. On myös olemassa positiivisia tunteita, mutta miksi niistä ei voi puhua? Miksi ne ovat vaikeinta kaikista tunteista?

• mies vastaa
        ... kirjoitti:

Se että tuntee niin suurta vihaa että voisi jopa tappaa tai kiduttaa esim. pesismailalla ajatuksissaan, ei ole yllätys kenellekään. On myös olemassa positiivisia tunteita, mutta miksi niistä ei voi puhua? Miksi ne ovat vaikeinta kaikista tunteista?

että positiivisista tunteista puhuminen olisi kaikkein vaikeinta, koska kyllä itsehillintä estää suurimmalla osalla miehistä hakkaamasta vaimojaan ja suurimmassa osassa tilanteita. Nekin on niitä tukahdutettuja tunteita.Mutta ehkä silloin on tosi vaikee puhua positiivisista tunteista kun niitä ei ole. Tietty jos akka oikein kärttää, niin sittehän sitä voi vaikka vähä valehdella.

• Se että

Näyttääkseen tunteita ihmisen on oltava avoinna, puhkaistava kuoreensa reikä jotta ne tunteet pääsevät ulos. Se minkä kautta pääsee jotain ulos - siitä voi livahtaa jotain sisäänkin.

• niin????????????????????????????

• penttiperuspatu

kun ympäristö on siihen sopiva. Se ei ole siis tämä ympäristö.

• ...

Miksi tämä ympäristö ei ole sopiva?

• Kitekattia-

En omaa kun muutaman rakkaan ihmisen jolle voi puhua oikeista tunteista, huumori ja sarkasmi auttaa jaksamaan.

• Kysymys kuuluukin, missä sitä herkkää puolta kannattaa esitellä. Ei ainakaan S24:ssä.

• ...

Miksei herkkää puolta kannata esitellä täällä? Täällähän sen luulisi olevan helppoa.

• ... kirjoitti:

Miksei herkkää puolta kannata esitellä täällä? Täällähän sen luulisi olevan helppoa.

Jossain toisessa yhteydessä siitä puukotettaisiin kuitenkin, kun joku mielipide ei jotakuta miellytä. Täällä saa paskaa niskaansa ihan tarpeeksi vaikkei pistäisikään päätään pönttöön.

• ...
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jossain toisessa yhteydessä siitä puukotettaisiin kuitenkin, kun joku mielipide ei jotakuta miellytä. Täällä saa paskaa niskaansa ihan tarpeeksi vaikkei pistäisikään päätään pönttöön.

Sinäkin saat lokaa päällesi joka tapauksessa ja ehkä myös sen takia että annat itsestäsi kylmän kuvan. Jos puhuisit tunteista, se olisi sama asia, mutta voisi antaa myös voimaa niille jotka sitä tarvitsevat.

• ... kirjoitti:

Sinäkin saat lokaa päällesi joka tapauksessa ja ehkä myös sen takia että annat itsestäsi kylmän kuvan. Jos puhuisit tunteista, se olisi sama asia, mutta voisi antaa myös voimaa niille jotka sitä tarvitsevat.

Jos minä kerron, että olemme onnellisia Rouva Ratikan kanssa, ystävyyssuhteeni on kunnossa eikä elämässäni ole muutenkaan juuri valittamista, niin saan kuulla olevani valehtelija tai vähintäänkin elvistelijä. Edellisestä voi tehdä johtopäätöksen, että täällä toivottaisiin avautumisia ainoastaan elämän kipeistä asioista. Sehän on vanha totuus, että kanssaihmisen epäonni aina antaa voimaa, vaikka itselläänkään ei kovin vahvasti menisi.

• ...
        Ratikkakuski kirjoitti:

Jos minä kerron, että olemme onnellisia Rouva Ratikan kanssa, ystävyyssuhteeni on kunnossa eikä elämässäni ole muutenkaan juuri valittamista, niin saan kuulla olevani valehtelija tai vähintäänkin elvistelijä. Edellisestä voi tehdä johtopäätöksen, että täällä toivottaisiin avautumisia ainoastaan elämän kipeistä asioista. Sehän on vanha totuus, että kanssaihmisen epäonni aina antaa voimaa, vaikka itselläänkään ei kovin vahvasti menisi.

Ei tarvitse kipeistä asioista puhua vaan hyväksyä se että joku haluaa kertoa pienistä hyvistä asioista ilman että se lyödään lyttyyn väheksymällä jollain tavalla. Ettei tarvitse olla suurta tapahtumaa, jotta voisi jakaa ilon. Jotta tyhmempikin voisi saada tälläkin palstalla jonkinlaista yhteistä mukavaa tunnetta. Ilman älykkäämpien vittuilua.

• Ratikkakuski
        ... kirjoitti:

Ei tarvitse kipeistä asioista puhua vaan hyväksyä se että joku haluaa kertoa pienistä hyvistä asioista ilman että se lyödään lyttyyn väheksymällä jollain tavalla. Ettei tarvitse olla suurta tapahtumaa, jotta voisi jakaa ilon. Jotta tyhmempikin voisi saada tälläkin palstalla jonkinlaista yhteistä mukavaa tunnetta. Ilman älykkäämpien vittuilua.

Älykästä olisi olla vittuilematta. Eikä muuten herätä kauheasti keskustelua, kun joku kertoo päiväkävelystään auringonpaisteessa.

• ...
        Ratikkakuski kirjoitti:

Älykästä olisi olla vittuilematta. Eikä muuten herätä kauheasti keskustelua, kun joku kertoo päiväkävelystään auringonpaisteessa.

Älykäs ei vittuile, hän ei koe tarvetta siihen. Luulisin näin olevan. Päiväkävely auringonpaisteessa voisi saada paljonkin keskustelua aikaan, riippuu siitä onko vastaanottavainen sille vai ei. Yökävely hiljaisuudessa voisi olla myös hyvä keskustelun aihe. Ainakin minulle :)

• Mr Kalluppi ei kirj.

Kyynisyyteen en ota kantaa. Tarkoititko sitä, jos ihminen viljelee sarkasmia ja ironiaa, niin hän kieltää itseltään tunteet ja niiden näyttämisen? Jk. Jos tarkoitit noin, olen erimieltä kanssasi.

• ...

Enemmänkin mua kiinnostaisi tietää miksi niin moni peittää tunteensa kyynisyyteen. Mielestäni se ilmenee sarkasmin ja ivan keinoin.

• edes...
        ... kirjoitti:

Enemmänkin mua kiinnostaisi tietää miksi niin moni peittää tunteensa kyynisyyteen. Mielestäni se ilmenee sarkasmin ja ivan keinoin.

koko sarkasmin käsitettä? Onko mielestäsi sarkasmi yksinomaan paha asia?

• ...
        edes... kirjoitti:

koko sarkasmin käsitettä? Onko mielestäsi sarkasmi yksinomaan paha asia?

Mielestäni se on ylemmyydentuntoista naureskelua. Hyvä asia se on silloin kun se on oikeutettua. Kuka sen sitten määritteleekin. Milloin sinun mielestäsi sarkasmi on hyvä asia?

• uk-ko

näyttämään herkän puoleni. En ole varma puhutko palstasta, tosielämästä vai molemmista. Ei sillä kai ole merkitystäkään. Kaikki tarvitsevat suojia tunteidensa ja maailman väliin Kyynisyys ja sarkasmi kelpaavat siihen myös. En tunnista niitä itsessäni. Mun suoja lienee etäisyys: monista asioista, jotka kuohuvat ympärilläni, selviän sillä että liitelen niiden yli. Se ei ole varsinaisesti välinpitämättömyyttä, kohdistan vain huomioni muihin asioihin.

• Va-Nil-La

en näe sille mitään tarvetta. Sarkasmista pidän muissakin ihmisissä, kyyninenkin olen luonnostani. "Mikä tunteiden rehellisessä näyttämisessä on niin pelottavaa?" Musta tunteet on henkilökohtaisia ja ne kuuluu näyttää vain ihan lähimmille. Minä olen harjoitellut koko elämäni olemaan näyttämättä tunteitani ja olen ylpeä siitä, että osaan sen nykyään melkein kaikissa tilanteissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1612
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      65
      1612
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      135
      1221
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      797
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      624
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe