Japanilaiset naiset

mies-21-w

En oo varma onko tää nyt ihan oikea palsta, mutta en muutakaan sopivaa löytänyt joten kysyn täältä. :) Itse olen aina pitänyt japanilaisia naisia todella kauniina ja oikeastaan kauniimpina kuin länsimaisia naisia. Jotenkin ne mustat hiukset ja mustat silmät yhdistettynä siihen pieneen ja suloiseen kroppaan saa vain kiinnostuksen heräämään. :) Nyt haluaisinkin kuulla onko kenelläkään ihan faktaa ja kokemuksia siitä mitä mieltä japanilaiset naiset ovat suomalaisista miehistä? Sen verran on tietoa, että Japanissa Suomea yleensä pidetään eksoottisena ja mielenkiintoisena maana jonka huomaa esim. turistimääristä. Mutta minkälainen on japanilaisten naisten mielipide suomalaisista vaaleista miehistä? Ihaillaanko sielläkin niitä tummia ja tulisia vai miten on? Kaikkihan nyt on yksilökohtaista, mutta sellainen yleiskäsitys esim. suomalaisten naisten mieleen on sellainen italialainen tumma ja pitkä kaveri niin mitä mieltä japanilaiset naiset sitten ovat. Vielä jos kenelläkään on mitään tietoa mitä kautta näihin japanilaisiin naisiin pystyy tutustumaan? Jotain nettisivuja tms? Olen kyllä pohtinut joskus lähteväni lomalle Japaniin ja mahdollisesti ihan asumaankin sinne, koska pidän japanilaisesta kulttuurista muutenkin. Olisi vain mukava vähän tietää etukäteen mitän mieltä siellä ollaan suomalaisista vaaleista miehistä, ollaanko me hyvällä tavalla eksoottisia ja mielenkiintoisia vain enemmänkin inhottavia luonnonoikkuja. ;)

35

6798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr.löwe

      Olen itsekin pitänyt japanin tytöistä, ovat kauniita. Mutta oikeastaan filippiiniläiset naiset ovat kaikkein kauniimpia aasialaisista, voi olla myös malesialaiset, mutta ovat muslimeita enimmäkseen. Mutta minun osaltani juuri japanilainen kulttuuri ja kieli tekevät vaikutuksen, joten sen kautta pidän japanin likkoja viehättävimpinä. Sitä kautta myöskin arvostan kiinan kulttuuria ja etelä-korean, vaikka maat ovatkin enemmän viha- kuin rakkaussuhteissa keskenään. On sellaisia kuin japancupid.com asianeuro.com msn.fi:n sivuilta tuttu palvelu. Testasin japancupidia kerran, tein profiilin naisen ominaisuudessa, olin jotain 30-kymppinen nainen, sain yleensä yli 40-kymppisiltä miehiltä kiinnostusta, katsoin naisten mielestä kaikkein suosituimmat miehet, suosituimmat olivat japanissa oleskelevat nuoret miehet kuvan kera. Sitten tulivat Lontoossa asuvat miehet kuvalla, Italissa ja Ranskassa olevat ja tietenkin Espanjalaiset miehet, Barceloonan pojat ovat aina suosittuja. Japanissa taisi olla aikaisemmin eräänlainen Espanja-buumi, siihen kuului espanjalainen tanssi yms. Jos menet lomailemaan Japaniin, pistä profiili japancupidiin, ja oleskelupaikaksi Japan ja kaupunki, aivan varmasti löytyy sinusta kiinnostuneita.- poliisin lisäksi. vitsi vitsi. Japanilaisiin naisiin on vaikea saada yhteyttä, etenkin jos et käytä kuvallista profiilia. Eikä kannata hermostua, yhtä tyttöä kohden voi olla satoja ihastuneita, jotenkin jos vaikka asuu lontoossa , pariisissa, roomassa, tytöt vastaa heille ensin.Suomipojalla on aika pienet mahdollisuudet kuvallisiin tyttöihin, valitettavasti. mutta taidat olla 21 vee? Siinä tapauksessa annan neuvon: tee profiili japancupidiin, hae naista iältään 18-28 vuotta. Tutustu myös itseäsi vanhimpiin, 24-26 vuotias nainen on aivan yhtä hyvä kuin ikäisesi. Jätä yli 30-kymppiset mulle! Ehhehe! Japancupidissa on yksi kuvankaunis 23 vuotias nainen, toivottavasti saisit sellaisen,,,huh huh!

      • ap.

        Tein nopean vilasun tuolta japancupidista ja laitoin hauksi 18-21v naiset niin meinasin pyörtyä. Kaunis nainen toisensa jälkeen kuvassa. Aion 99% varmuudella mennä käymään japanissa tässä lähivuosina! Huomaa myös muuten aika hyvin eron kun katsoo noita profiileita ja vertaa eurooppalaisiin. Noissa on pelkästään se kasvokuva eikä mitään pissis herutuksii missä rintoja pursutellaan sille kameralle.


      • -pä
        ap. kirjoitti:

        Tein nopean vilasun tuolta japancupidista ja laitoin hauksi 18-21v naiset niin meinasin pyörtyä. Kaunis nainen toisensa jälkeen kuvassa. Aion 99% varmuudella mennä käymään japanissa tässä lähivuosina! Huomaa myös muuten aika hyvin eron kun katsoo noita profiileita ja vertaa eurooppalaisiin. Noissa on pelkästään se kasvokuva eikä mitään pissis herutuksii missä rintoja pursutellaan sille kameralle.

        "Huomaa myös muuten aika hyvin eron kun katsoo noita profiileita ja vertaa eurooppalaisiin. Noissa on pelkästään se kasvokuva eikä mitään pissis herutuksii missä rintoja pursutellaan sille kameralle." Mahtaisko johtua siitä, ettei ole mitään pursuteltavaa...?


      • uknowyes
        -pä kirjoitti:

        "Huomaa myös muuten aika hyvin eron kun katsoo noita profiileita ja vertaa eurooppalaisiin. Noissa on pelkästään se kasvokuva eikä mitään pissis herutuksii missä rintoja pursutellaan sille kameralle." Mahtaisko johtua siitä, ettei ole mitään pursuteltavaa...?

        pitävät tasonsa.


      • 23874874

        Kiitos mielenkiintoisesta jutustasi.


      • Anonyymi

        Japanilainen tai somali, ihan samaa. On sitten mies tai nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilainen tai somali, ihan samaa. On sitten mies tai nainen

        Mobutu Sese Seko


    • DonnaD

      Mä olen etsinyt kavereita saman sukupuolen edustajista ja oma ilmoitukseni sai yli kymmenisen vastausta. Tässä linkki: http://www.japan-guide.com/ Siellä ei profiileissa ole kuvia, mutta heti seuraavassa s-postissahan ne saa vaihdettua. Tekee vain hyvää maineellesi, jos jaksat edes kerran kirjoittaa mukavalle henkilölle ilman, että ulkonäöllä olisi väliä. Tunnen kaksi japanilaista naista, jotka kummatkin ovat tulleet Suomeen suomalaisen adoniksen perässä. Kummatkin miehet ovat kokeneita Aasian matkailijoita ja tyttöjen ikäisiä, mitään muuta en heistä tiedäkään. Kummatkin tytöt olivat aika turhautuneita siitä, miten vaikeaa Suomessa on hankkia töitä ja toinen pariskunta onkin palannut Tokioon. Eli ihan hyvä, jos voit valittusi perässä jättää tarvittaessa Suomen, luulen? Ne rohkelikot, jotka ovat hankkineet englanninkielentaidon, ovat ehkä vähemmän sitä tyyppiä, jotka ovat suunnitelleet itselleen ihan vain kotirouvanuraa?

    • hyi sinnuuuuuuh

      mukaan, et voi pitää aasialaisia naisia kauniina. Palstan naisten ja muutaman hinurin syvää luotavan tutkimuksen mukaan miehet pitävät vaaleista, pitkäsäärisistä naisista, varsinkin näinä aikoina, kun Suomalainen mies löytää itsensä eri puolilta maailmaa ja tietoisuus muistakin kuin Tatjaanoista ja Eloveenoista, on tullut realistiseksi ja mahdolliseksi.

      • ap.

        Myös mulle on sanottu etten oikeasti pidä naisista vaan olen piilohomo kun eihän japanilaiset naiset ole "naisellisia"??? Siis miten niin he eivät ole naisellisia, onko naisellisuuden merkki se, että on valtavat rinnat ja iso perse? Omaan silmääni pienehkö japanilainen nainen iskee paljon paremmin kuin länsimaalainen uhkeampi nainen eikä sitä voi muuttaa oli siitä kuka tahansa mitä mieltä huvittaa. :)


      • Cindy86
        ap. kirjoitti:

        Myös mulle on sanottu etten oikeasti pidä naisista vaan olen piilohomo kun eihän japanilaiset naiset ole "naisellisia"??? Siis miten niin he eivät ole naisellisia, onko naisellisuuden merkki se, että on valtavat rinnat ja iso perse? Omaan silmääni pienehkö japanilainen nainen iskee paljon paremmin kuin länsimaalainen uhkeampi nainen eikä sitä voi muuttaa oli siitä kuka tahansa mitä mieltä huvittaa. :)

        paikkaansa ettei täälä pidetä aasialaisista naisista. Mielestäni KAIKKI naiset on kauniita ja joka rodussa on hyvät puolensa. Btw, ulkonäönhän ei pitäsi olla ratkaiseva tekijä silloin kun elämänkumppania haetaan, eiks niin? ;o)


      • xdjfkjk
        Cindy86 kirjoitti:

        paikkaansa ettei täälä pidetä aasialaisista naisista. Mielestäni KAIKKI naiset on kauniita ja joka rodussa on hyvät puolensa. Btw, ulkonäönhän ei pitäsi olla ratkaiseva tekijä silloin kun elämänkumppania haetaan, eiks niin? ;o)

        Vai että "KAIKKI naiset on kauniita", oletko sokea?

        Kaikki miehet ovat fiksuja!


    • Jep, minäkin pidän sirosta ruumiinrakenteesta, pitkästä, paksusta, mustasta tukasta ja suurista nappisilmistä. Mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, ettei kannata naida mielikuvan perusteella. Silloin kannattaa mielummin naida mielikuvitusvaimo, ettei tule eroa. Ensinnäkään 90% japanilaisista naisista ei missään tapauksessa halua naida ulkomaalaista. Loput, jotka haluavat, eivät ole välttämättä kovin tavallisia japanittaria. Suurin osa tietää Suomesta korkeintaan muumit, joulupukin ja Sibeliuksen. Friikit sitten formulakuskeja, Hanoi Rocksin ja vaikka mitä sälää. Että ei meistä siellä ylipäätään ajatella yhtikäs mitään. Suurin osa japanilaisista puhuu todella huonoa englantia ja Japanissa taas on mahdotonta saada töitä muualta kuin ulkomaalaisen firman lähettämänä. Mutta siltikään hätä ei ole tämän näköinen. Jäljelle jää juuri ne, jotka ovat halukkaita löytämään ulkomaalaisen miehen ja muuttamaankin ulkomaille. Tosin he harvemmin ovat kovin halukkaita tekemään töitä, joten hanki itsellesi hyvä koulutus, että löydät kovapalkkaisia hommia. Lisäksi kotirouvia vaivaa koti-ikävä jne. Kaikesta huolimatta liitto japanilaisen naisen kanssa voi onnistuakin, onhan se minultakin onnistunut kohta vuosikymmenen. Minä tosin löysin omani opintojen parista Lontoosta, joten tämä ei liene tyypillisin tarina. Lopuksi kuitenkin haluan sanoa, että jos ei tule toimeen oman maalaisten naisten kanssa, ei kannata haaveillakaan ulkomaalaisista. Sofistikoitunut ulkokuori hämää ja kotiseinien sisäpuolella voi muhia ikävä yllätys, joten tarkkana kannattaa olla.

      • JapanilaisenMies

        Willen kommentit parisuhteesta japanilaisten naisten kanssa allekirjoitan, mutta Japanista voi ulkomaalainen löytää töitä. Tosin tämän ei ole mitenkään helppoa ja useimmiten vaatii erittäin hyvää japanin taitoa.


      • ap.

        Sulla on selvästi kokemusta japanilaisista naisista joten haluaisin kysyä pari asiaa. :) Eroaako japanilaiset naiset jollain erityisellä tavalla länsimaalaisista naisista? Ainakin sellaisesta olen kuullut, että japanilaiset arvostavat koulutusta ja hyvää työpaikkaa todella paljon, en sitten tiedä onko tämä totta. Onko jotain muita sellaisia yleisiä asioita? Onkos toi faktaa että japanilaiset eivät halua ulkomaalaista miestä? Vaimos kertonut näin vai onko toi sun oma oletus jostain tms? Itsehän juuri toivoisin, että löytäisi vaikka vaihto-oppilaana olevan japanilaisen neitokaisen jonka kanssa voisi täällä tutustua, eikä minkään nettisaitin, koska siinä voi käydä huonosti jos alkaa nettipuheiden perusteella jotain naista hakemaan vähänkään kauempaa. :) Ehkä pitäisi itse koittaa päästä vaihto-oppilaaksi Japaniin. ;)


      • dr.löwe
        ap. kirjoitti:

        Sulla on selvästi kokemusta japanilaisista naisista joten haluaisin kysyä pari asiaa. :) Eroaako japanilaiset naiset jollain erityisellä tavalla länsimaalaisista naisista? Ainakin sellaisesta olen kuullut, että japanilaiset arvostavat koulutusta ja hyvää työpaikkaa todella paljon, en sitten tiedä onko tämä totta. Onko jotain muita sellaisia yleisiä asioita? Onkos toi faktaa että japanilaiset eivät halua ulkomaalaista miestä? Vaimos kertonut näin vai onko toi sun oma oletus jostain tms? Itsehän juuri toivoisin, että löytäisi vaikka vaihto-oppilaana olevan japanilaisen neitokaisen jonka kanssa voisi täällä tutustua, eikä minkään nettisaitin, koska siinä voi käydä huonosti jos alkaa nettipuheiden perusteella jotain naista hakemaan vähänkään kauempaa. :) Ehkä pitäisi itse koittaa päästä vaihto-oppilaaksi Japaniin. ;)

        kannattaisko mennä vaihto-oppilaaksi, jotta tapaisi ehkäpä, jos hyvin sattuu, jonkun viehättävän naisenalun? Miksi hankkia lehmä, jos haluaa vain litran maitoa?Mieluummin vaikka käy siellä ensin lomalla ja jos tuntuu mukavalta, niin sitten oppilaaksi. Keskustelemalla netin kautta tulee halvemmaksi ja oppii toisten arvomaailmasta siinä sivussa. Tuossa kun luin tuon yhden tekstiä, joka on ollut jo 10 vuotta naimisissa japanilaisen kanssa ja varoitti että kotona voi olla kauheat oltavat,,, Rupesi jo pelottamaan näinkin riskiä miestä. Mahtaaks japanilaiset naiset pitää kotona niin kovaa kuria, ettei uskalla kotiinsa mennä?


      • JapanilaisenMies kirjoitti:

        Willen kommentit parisuhteesta japanilaisten naisten kanssa allekirjoitan, mutta Japanista voi ulkomaalainen löytää töitä. Tosin tämän ei ole mitenkään helppoa ja useimmiten vaatii erittäin hyvää japanin taitoa.

        Hyvä pitäisi olla ja kuten vaimo joskus sanoi, niin ei se puhekieli, mutta kun pitäisi osata lukea ja kirjoittaakin. ;-)


      • ap. kirjoitti:

        Sulla on selvästi kokemusta japanilaisista naisista joten haluaisin kysyä pari asiaa. :) Eroaako japanilaiset naiset jollain erityisellä tavalla länsimaalaisista naisista? Ainakin sellaisesta olen kuullut, että japanilaiset arvostavat koulutusta ja hyvää työpaikkaa todella paljon, en sitten tiedä onko tämä totta. Onko jotain muita sellaisia yleisiä asioita? Onkos toi faktaa että japanilaiset eivät halua ulkomaalaista miestä? Vaimos kertonut näin vai onko toi sun oma oletus jostain tms? Itsehän juuri toivoisin, että löytäisi vaikka vaihto-oppilaana olevan japanilaisen neitokaisen jonka kanssa voisi täällä tutustua, eikä minkään nettisaitin, koska siinä voi käydä huonosti jos alkaa nettipuheiden perusteella jotain naista hakemaan vähänkään kauempaa. :) Ehkä pitäisi itse koittaa päästä vaihto-oppilaaksi Japaniin. ;)

        Haluan heti alkuun korostaa, että minä olen nainut yksilön, joka sattuu olemaan japanilaisen. En ollut koskaan erityisen kiinnostunut Japanista noin muuten, vaikka toki siellä paljon kaikkea hienoa ja mielenkiintoista onkin. Sanon aina, että vaimoni eroaa suomalaisesta ennen kaikkea erilaisten silmäluomiensa ansiosta. Mutta tottahan tausta vaikuttaa. Ainakin minun vaimoni on suomalaisiin verrattuna hieman pidättyvä käytökseltään, ujo, arka ja herkkä. Ja paljon suomalaisia tarkempi siitä miten asiat ilmaistaan. Ei vain siitä, mitä tarkoitetaan ja siinä minä olen helvetin huono. Mutta jos luulee saavansa alistuvan vaimon, erehtyy pahan kerran. Suurin osa japanilaisista naisista olisi mieluusti kotirouvia, jos se vain on miehen tuloilla mahdollista. Minunkin vaimoni on maisteri (siis oikeasti Suomen Opetushallituksessakin rinnastettu, ei "kotirouvayliopistosta), mutta aika kuluisi mieluusti muuten kuin töitä tehden, jos vain rahaa olisi runsaasti. Että ainakin miehen koulutusta arvostetaan. ;-) Koska Japanissa ei ole samanlaista päiväkotijärjestelmää, äitiyslomia hoitovapaista valtion tuella puhumattakaan, lasten saanti viimestään ajaa koulutetutkin naiset kotiin. Se on kotoa opittu malli eikä nyky-yhteiskunta mahdollista muuta moderneille nykynaisillekaan. Edes niille, jotka moista haluaisivat. Ja miksi ihmeessä japanilainen uranainen lähtisi naimisiin Suomeen? Japanilaiset ovat ylpeitä omasta maastaan, kielestään ja kulttuuristaan. Niinpä sieltä ei kovin hanakasti lähdetä muualle. Etenkään, kun ei ole taloudellista pakkoa niin kuin monista muista Aasian maista. Sekä vaimoni, että 4 vuotta Japanissa asunut siskoni ja monet asiaa tuntevat tuttavani sanovat samaa, joten olen varma asiasta. Suurin osa tuntemistani japanilaisista on vaimon kautta japanilaisia naisia. Heillä on joko Japanissa työskennellyt Nokia-inssi miehenä tai sitten on muutama näitä Suomi-friikkejä, jotka ovat tulleet Suomeen vaihtoon tai jopa opiskelemaan koko tutkintonsa. Ehkäpä tuo "japanilaisen mies" osaisi neuvoa paremmin. ;-)


      • dr.löwe kirjoitti:

        kannattaisko mennä vaihto-oppilaaksi, jotta tapaisi ehkäpä, jos hyvin sattuu, jonkun viehättävän naisenalun? Miksi hankkia lehmä, jos haluaa vain litran maitoa?Mieluummin vaikka käy siellä ensin lomalla ja jos tuntuu mukavalta, niin sitten oppilaaksi. Keskustelemalla netin kautta tulee halvemmaksi ja oppii toisten arvomaailmasta siinä sivussa. Tuossa kun luin tuon yhden tekstiä, joka on ollut jo 10 vuotta naimisissa japanilaisen kanssa ja varoitti että kotona voi olla kauheat oltavat,,, Rupesi jo pelottamaan näinkin riskiä miestä. Mahtaaks japanilaiset naiset pitää kotona niin kovaa kuria, ettei uskalla kotiinsa mennä?

        Puhuttiinhan Bridget Jonesissakin julmista japanilaisista. ;-)


      • nagaremono

        Edellä olevien japanilaisten puolisoiden "imussa" oli itsellänikin helppo liittyä tähän keskusteluun. Kuten ww jo totesikin, useimmat japanilaiset eivät tiedä suomesta paljoakaan ja oletusarvoisesti puolison on ajateltu edustavan samaa kansallisuutta sekä mielellään myös samoja arvoja ja vähintään samaa yhteiskunnallista tasoa. Internet-tuttavuuksista en osaa mitään todeta sillä meidän suhteemme alkoi ihan perinteisellä tavalla, eli satunnaisella kohtaamisella paikan päällä. Kummallakaan meistä ei ollut ns. haku päällä vaan satuimme ainoastaan samaan paikkaan ja päädyimme perinteisen kyräilyn jälkeen juttelemaan keskenämme - kohtalokkain seurauksin. Luonnollisesti ensimmäistä tapaamista seurasi sarja uusia tapaamisia, joiden aikana tutustuimme paitsi toisiimme, myös työtovereihin sekä ystäviin. Erityisesti yksi läheisempi japanilainen ystäväni soi minulle omaa arvokasta sekä varsin rajallista aikaansa tukiessaan ja samalla myös osaltaan myös mielenkiinnolla tarkkaillessaan suhteemme kehittymistä. Edellisen perusteella voinkin todeta, että yllätyksiä sattuu olit sitten missä tahansa. Meillä suhteemme kehittyminen otti aikansa asumisista, välimatkoista sekä omista, työhöni liittyvistä, matkustamisista johtuen. Käymiemme keskustelujen, matkustamisen sekä erityisesti oman harkinnan perusteella, nykyinen puolisoni totesi olevansa valmis ottamaan riskin elääkseen kanssani - myyden omistusasuntonsa sekä lopettaen silloisen työnsä. Voin vain toivoa ettei hänen tarvi tekemäänsä valintaa katua ja pyrin tukemaan kaikissa niissä asioissa joissa apuni on kaivattua ja tervetullutta. Kuten tekstistäni oletettavasti jo arvanneekin, emme kumpikaan ole enää parikymppisiä, vaan kummallakin on jo oma historiansa ja tarinansa toiselle kerrottavaksi. Niiden tarinoiden kuuntelu ja erityisesti ymmärtäminen vaatii kummaltakin osapuolelta ponnisteluja sekä halua oppia runsaasti uusia asioita. Kieli on kulttuurin välittämisen väline, joten voitkin jo arvata pakettiin kuuluvan varsin paljon uutta ja erilaista opiskeltavaa. Valitessasi puolisoksesi eri kulttuurista tulevan ihmisen, voit osaltasi varautua elinikäiseen ja parhaimmillaan hyvin antoisaan oppimiseen. Näin erityisesti Japanin suhteen, ainakin allekirjoittaneen omien kokemusten ja tuntemusten mukaisesti.


      • rehellinen/uskollinen/hellä...
        dr.löwe kirjoitti:

        kannattaisko mennä vaihto-oppilaaksi, jotta tapaisi ehkäpä, jos hyvin sattuu, jonkun viehättävän naisenalun? Miksi hankkia lehmä, jos haluaa vain litran maitoa?Mieluummin vaikka käy siellä ensin lomalla ja jos tuntuu mukavalta, niin sitten oppilaaksi. Keskustelemalla netin kautta tulee halvemmaksi ja oppii toisten arvomaailmasta siinä sivussa. Tuossa kun luin tuon yhden tekstiä, joka on ollut jo 10 vuotta naimisissa japanilaisen kanssa ja varoitti että kotona voi olla kauheat oltavat,,, Rupesi jo pelottamaan näinkin riskiä miestä. Mahtaaks japanilaiset naiset pitää kotona niin kovaa kuria, ettei uskalla kotiinsa mennä?

        samat lainalaisuudet pätevät kirjoittelussa, chaissa, lomatapaamisissa yms, niin Suomessa kuin ulkomailla. Kyllä viimeistään yhteisessä taloudessa paljastuu, jos ja kumpiko aikanaan puijasi enemmän. :P


      • pointteri

        Mielestäni kannattaa laajentaa sitä hakua suuremmalle alueelle. Japani on varmaan ulkomaalaisille vähiten myönteinen aasian maista. Vietnamilaisten ja thaimaalaisten tyttöjen kanssa voi lykästää paremmin.


      • ............
        willewallaton kirjoitti:

        Haluan heti alkuun korostaa, että minä olen nainut yksilön, joka sattuu olemaan japanilaisen. En ollut koskaan erityisen kiinnostunut Japanista noin muuten, vaikka toki siellä paljon kaikkea hienoa ja mielenkiintoista onkin. Sanon aina, että vaimoni eroaa suomalaisesta ennen kaikkea erilaisten silmäluomiensa ansiosta. Mutta tottahan tausta vaikuttaa. Ainakin minun vaimoni on suomalaisiin verrattuna hieman pidättyvä käytökseltään, ujo, arka ja herkkä. Ja paljon suomalaisia tarkempi siitä miten asiat ilmaistaan. Ei vain siitä, mitä tarkoitetaan ja siinä minä olen helvetin huono. Mutta jos luulee saavansa alistuvan vaimon, erehtyy pahan kerran. Suurin osa japanilaisista naisista olisi mieluusti kotirouvia, jos se vain on miehen tuloilla mahdollista. Minunkin vaimoni on maisteri (siis oikeasti Suomen Opetushallituksessakin rinnastettu, ei "kotirouvayliopistosta), mutta aika kuluisi mieluusti muuten kuin töitä tehden, jos vain rahaa olisi runsaasti. Että ainakin miehen koulutusta arvostetaan. ;-) Koska Japanissa ei ole samanlaista päiväkotijärjestelmää, äitiyslomia hoitovapaista valtion tuella puhumattakaan, lasten saanti viimestään ajaa koulutetutkin naiset kotiin. Se on kotoa opittu malli eikä nyky-yhteiskunta mahdollista muuta moderneille nykynaisillekaan. Edes niille, jotka moista haluaisivat. Ja miksi ihmeessä japanilainen uranainen lähtisi naimisiin Suomeen? Japanilaiset ovat ylpeitä omasta maastaan, kielestään ja kulttuuristaan. Niinpä sieltä ei kovin hanakasti lähdetä muualle. Etenkään, kun ei ole taloudellista pakkoa niin kuin monista muista Aasian maista. Sekä vaimoni, että 4 vuotta Japanissa asunut siskoni ja monet asiaa tuntevat tuttavani sanovat samaa, joten olen varma asiasta. Suurin osa tuntemistani japanilaisista on vaimon kautta japanilaisia naisia. Heillä on joko Japanissa työskennellyt Nokia-inssi miehenä tai sitten on muutama näitä Suomi-friikkejä, jotka ovat tulleet Suomeen vaihtoon tai jopa opiskelemaan koko tutkintonsa. Ehkäpä tuo "japanilaisen mies" osaisi neuvoa paremmin. ;-)

        "Haluan heti alkuun korostaa, että minä olen nainut yksilön, joka sattuu olemaan japanilaisen. En ollut koskaan erityisen kiinnostunut Japanista noin muuten, vaikka toki siellä paljon kaikkea hienoa ja mielenkiintoista onkin."


        Joskus sivusilmällä katselen täältä tekstejä ja aiemminkin olen kiinnittänyt huomioni sinun ja JapanilaisenMies-nimimerkin teksteihin. Erittäin täysipäisiä kirjoituksia ja parisuhteet vaikuttavat olevan juuri sillä pohjalla, että ihmiseen rakastuttu - ei kansalaisuuteen. Eli hyvä mieli tulee kun tekstejänne lukee. :)

        Miten ylipäätänsä japanilaiset suhtautuvat pohjoismaalaisiin/suomalaisiin? Siis yleisesti, jos jommalla kummalla ollut puhetta. Entä miehet ulkomaalaisiin? Ei ole ajatuksena lähteä metsästämään, mutta mielenkiinto heräsi ja kun jokusen kerran tuota saarta käynyt kiertämässä, mutta pintapuolisemmaksi keskustelut jääneet kuitenkin.

        Ps. Onko olemassa "suomi-friikkejäkin"!? Kaikkee sitä...


      • ............ kirjoitti:

        "Haluan heti alkuun korostaa, että minä olen nainut yksilön, joka sattuu olemaan japanilaisen. En ollut koskaan erityisen kiinnostunut Japanista noin muuten, vaikka toki siellä paljon kaikkea hienoa ja mielenkiintoista onkin."


        Joskus sivusilmällä katselen täältä tekstejä ja aiemminkin olen kiinnittänyt huomioni sinun ja JapanilaisenMies-nimimerkin teksteihin. Erittäin täysipäisiä kirjoituksia ja parisuhteet vaikuttavat olevan juuri sillä pohjalla, että ihmiseen rakastuttu - ei kansalaisuuteen. Eli hyvä mieli tulee kun tekstejänne lukee. :)

        Miten ylipäätänsä japanilaiset suhtautuvat pohjoismaalaisiin/suomalaisiin? Siis yleisesti, jos jommalla kummalla ollut puhetta. Entä miehet ulkomaalaisiin? Ei ole ajatuksena lähteä metsästämään, mutta mielenkiinto heräsi ja kun jokusen kerran tuota saarta käynyt kiertämässä, mutta pintapuolisemmaksi keskustelut jääneet kuitenkin.

        Ps. Onko olemassa "suomi-friikkejäkin"!? Kaikkee sitä...

        Suomesta ja suomalaisita ei ylensäkään tiedetä kovin paljoa. Vaimokin tiesi ennen muuta muumit, formulakuskit, Marimekon ja Sibeliusen. Tosin Sibelius on kuin Nokia, tunnettu, muttei osata yhdistää suomalaisuuteen.

        Suomea pidetään yhtenä Pohjoismaana, jossa on hyvä elintaso ja sosiaaliturva. Eli eivät tiedä kovinkaan paljoa, mutta perusvire on positiivinen.

        Vielä 70- ja 80-luvulla oli tyypillisempää, että japanilaiset miehet matkustelivat ja naivat eurooppalaisiakin naisia, kunnes sukupuolet ovat kääntyneet toisin päin. Pari tietämääni japanilaista miestä on helisemässä suomalaisten vaimojensa kanssa. ;-)


      • Anonyymi
        willewallaton kirjoitti:

        Suomesta ja suomalaisita ei ylensäkään tiedetä kovin paljoa. Vaimokin tiesi ennen muuta muumit, formulakuskit, Marimekon ja Sibeliusen. Tosin Sibelius on kuin Nokia, tunnettu, muttei osata yhdistää suomalaisuuteen.

        Suomea pidetään yhtenä Pohjoismaana, jossa on hyvä elintaso ja sosiaaliturva. Eli eivät tiedä kovinkaan paljoa, mutta perusvire on positiivinen.

        Vielä 70- ja 80-luvulla oli tyypillisempää, että japanilaiset miehet matkustelivat ja naivat eurooppalaisiakin naisia, kunnes sukupuolet ovat kääntyneet toisin päin. Pari tietämääni japanilaista miestä on helisemässä suomalaisten vaimojensa kanssa. ;-)

        Euroopan sosiaalihuollon ne tietävät kaikkialla siellä kaukaisimmassa idässä


    • haluaa tietää

      En ole ihan varma oonko tämä ihan oikea palsta, mutta kysynpähän vaan. Mitä pitää tehdä, jos haluaa japanilaisen auton? Olen aina ollut kiinnostunut japanilaisista autoista haluaisin vähän tietoa miten japanilainen auto eroaa eurooppalaisesta? Missä noita japanilaisia autoja saa ja paljonko pitäisi maksaa, ovatko ne kalliimpia tai/ja pitkäkestoisempia kuin eurooppalaiset autot? Ja sitten tietysti haluaisin tietää miten japanilainen auto sopii suomalaiselle ja suomalaiseen luontoon, kuluttaako paljon bensaa/km ja vaatiiko paljon rahaa lisävarusteiden hankinnassa ja kuluuko loppuun käytettäessä kovinkin nopeasti? Olisin niin iloinen tiedoista ja elämäni helpottuisi kovasti jos joku palstalainen auttaisi minua tässä onkelmassa, vaikka nettiä osaan käyttääkin, mutta olen ihan ulalla noin muuten. Olen kyllä ajatellut matkustaa Japaniin muutaman vuoden sisällä ja ajattelin, jos sieltä ihan paikan päältä löytyisi pikkuruinen ja söpöliini auto, juuri minun makuuni. Olen niin Love japanilaisiin autoihin. WilleWallaton voisi auttaa tai sitten se toinen Japanilaisen mies! Olen kuullut joistain nettien postimyyntisivuilta, niin onko kellään kokemusta niistä ostettuaan auton?

      • Cindy86

        Nää on niin hauskoja nämä kysymykset eri kansalaisuuksista tällä palstalla, että :D Milloin minkäkin maalaisista kysellään, noin "yleisesti"... Kommenttisi oli hauska, kiitos siitä :)


      • Minulla on yksi lapsuudenkaveri, joka friikahti jossain vaiheessa. Myi kämpästään mm. kaikki huonekalut, telkkarin jne, eikä ostanut uusia. Keskittyi kaikkeen "henkiseen" elämässään ja plaa plaa. Kun se vihdoin tuli järkiinsä, löysi mimmin ja perusti perheen, sanoi, että elämä Toyota-miehenä on paljon helpompaa. Tarkoittaen siis Toyota-miehellä keskivertotavista. Että hanki sinäkin vaan Toyota. Älä hanki postimyynnistä, koska Japanissa ratti on väärällä puolella. Samoja pieniä ongelmia voi tulla postimyyntivaimojenkin kanssa, joten en suosittele. :-)


      • ja haluu tietää
        willewallaton kirjoitti:

        Minulla on yksi lapsuudenkaveri, joka friikahti jossain vaiheessa. Myi kämpästään mm. kaikki huonekalut, telkkarin jne, eikä ostanut uusia. Keskittyi kaikkeen "henkiseen" elämässään ja plaa plaa. Kun se vihdoin tuli järkiinsä, löysi mimmin ja perusti perheen, sanoi, että elämä Toyota-miehenä on paljon helpompaa. Tarkoittaen siis Toyota-miehellä keskivertotavista. Että hanki sinäkin vaan Toyota. Älä hanki postimyynnistä, koska Japanissa ratti on väärällä puolella. Samoja pieniä ongelmia voi tulla postimyyntivaimojenkin kanssa, joten en suosittele. :-)

        Hienoa, että sain sitä tietoa asiantuntijoilta, kun varmaan palstan muut pässit ei tajuu kuin ehkä Trabantin tai Volgan päälle jotain ja ratti on siinä missä se aina on ollut. En nyt tiää mikä siinä Toyotassa on sen parempaa kuin muissakaan autoissa, mutta onko niin, että kuski voi joutua ottamaan enemmän ryyppyä kuin auto vaatii. Onko sitten loppujen lopuksi niin, että se auto palvelee omistajaansa hela livet vai voisiko kaasua painamalla antaa hyvät kyydit autolle ja sitä myötä molemmilla menisi lujaa. Mitäs sitten, jos ja kun auto ökähtää, pitääkö se viedä takaisin Jaappaniin vai saisiko siitä hyvän hinnan vaihtamalla parempaan vuosimalliin?


    • kladsog

      Haetko oikeasti jotain tiettyä kansalaisuutta?! Pitäisikö mennä terapeutille tai jotain kun löytyy tommosia fiksaatioita..

      ei millään pahalla mutta hieman pelottavaa.

    • vato retro

      opinahjossani. Äärimmäisen kauniita, kohteliaita ja pelottavan älykkäitä. Tyhmät vitsini eivät uponneet niihin yhtä hyvin kuin muunmaalaisiin...iskivät ruotsalaisen kundin, tosi hiljaisen kaverin, sitten sivusta. Eikä ollut edes komea kundi.

      Aina pelotti, että miten pitää keskustella. Kolme kumarrusta ja konnitschiwaa vähintään ja hymyilyä koko ajan.

      Ruotsinlaivalla niitä monesti näkee. Ei vaan ole pokkaa lähestyä mimmiä, jolla on viiden tonnin rotsi ja jonka kasvot on aina peruslukemilla. Pysyn loitolla.

      Japanilaiset ilmeisesti ovat "parempaa väkeä".

      • armand von käki

        Et kirjoita "heitä" tai "japanilaisia" tai "naisia".

        Kirjoitat "niitä".

        Kertoo jo aika paljon tietämyksestäsi Japanilaisista ja naispuolisista yleensä.

        Tuo viimeinen kommenttisi oli ääliömäinen suorastaan.

        Koska itselläsi mene pupu pöksyyn, päättelet että nämä naiset ovat sitten nokka pystyssä kulkevia ja "parempaa väkeä" kuten kirjoitat.


        Villi veikkaukseni on että sinä olet nainen joka kirjoittelee näitä lätinöitään täällä provoillaakseen ja aiheuttaakseen sekaannusta.


    • Anonyymi

      Jos tykkää japanilaisista, niin tykkää nigerialaisistakin, kun niillä geenit ja naamat ihan samanlaisia

      • Anonyymi

        Jaha, tämän keskustelualueen häirikkö on joka puolella.
        Et voi sille mitään, että suomimiehet ovat usein kovasti kiinnostuneita tummatukkaisista vaaleaihoisista ja kauniista aasialaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha, tämän keskustelualueen häirikkö on joka puolella.
        Et voi sille mitään, että suomimiehet ovat usein kovasti kiinnostuneita tummatukkaisista vaaleaihoisista ja kauniista aasialaisista.

        Eiköhän se kelpa Suomalaisille kaljahousuille ne Viron ja Venäjänkin tyttäret?
        Jos kelpaa toisinpäin? olis lähelläkin eikä tartte ostaa sikaasäkissä


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe