Vapaus..

sitä kun ei ole..

ainahan vapauteen saa pyrkiä ja pitää pyrkiä,mutta,kuka sanoo että vapautta ei ole rahan kanssa? Huomautan,näin alkuun,etten itse siis ole mikään rahanahnepaska,mutta periaatteessa,jos sulla on rahaa,ja oot rikas,varsinkin jos oot syntymärikas,eikä sun oo ollu pakko tehä töitä yhteiskunnalle,niin sillonhan sulla on vapaus mennä ja tulla miten huvittaa,kukaan ei voi sanoa et sun on pakko tulla tai mennä,jos on rahasta kyse. Jos sulla ei oo rahaa,niin mikäs siinä,eihän siinä oo kun paiskii paskahommia hikihatussa,ja toivoo et jotenki saisit ees vähä rahaa,ja sillä aikaa joku possu nauttii rahan antamasta vapaudesta. Valitettavasti se menee näin. Mutta taas toisaalta,onhan siinäkin jos et oo rikas jotaki vapuden antamia etuja,mutta jos esim. et käy töissä elät yhteiskunnan siivellä,ja jos näin nyt voi sanoa,sehän ei ainakaan mun tietääkseni,ja käsityksen mukaan kovinkaan punkkia.. Mutta kertokaas omia mielipiteitä asiasta =))

7

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Irmeli Suur-Salosta

      Olet ihan oikeassa. Ollaan niin vapaita ja "yhteiskunta haisee," mut tosiasiassa eletään siivellä. Ristiriita? Haistattakaa rehellisesti tai olkaa hiljaa jos oikeaa asiaa ette keksi. Nykyajan punk (mitä sitä nyt edes on) on monesti niin järkyttävän typerää kuunneltavaa. "YÄÄÄÄYÄYÄY KAPINAAAAAAAA SYSTEEMII JA POLIISEII JA POLIITIKKOII VASTAAAAN" - ööö, mikä olikaan konkreettinen ongelma? --- Itse en ainakaan usko sellaiseen "vapauteen" jota nää ihme ideologiat lupaa. Ihmiset ei ONNEKSI ole vapaita tekemään kaikkea mitä huvittaa. Kaikki kun eivät kuitenkaan haluaisi käyttää vapauttaan kasvattamalla kukkia päivät pitkät... Valitettavasti joillekin rikkaille ja / tai vaikutusvaltaisille ihmisille on toisinaan annettu vähän liikaa vapaudentuntua. Ovatpa sitten toteuttaneet pikkuiset päähänpistonsa... Historia kertoo... Lol joku anarkia kans. Yhtä kaunista kuin kommunismi. Eli ihan kiva ja nätti juttu mut ei toimi. Miksi siis kannattaisin jotain niin turhaa. Kommunismissa jotain jännää nostalgiaa sentään... Anarkia. Pelkkä kliseinen logo. Sen hienous ei ole vieläkään valjennut minulle. Vuonna 2005 avasin ison ja painavan Spectrum -tietosanakirjani ja tsekkasin A niinq anarkismi. Meinasin jättää koko punkin diggaamisen siihen kun oli niin tympeetä luettavaa. Mutta onneksi olin niin punk että jatkoin itse omien ajatusteni rakentamista. Ai niin hei mistä me keskusteltiinkaan?

      • mää sitten huomenna

        anarkismi ja punkkina olo liittyy toisiinsa?


      • Irmeli Suur-Salosta
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        anarkismi ja punkkina olo liittyy toisiinsa?

        ...minulta, stereotypioiden varassa punkiin tutustuvalta pikkuihmiseltä vuonna 2005 ja niiltä ''muutamalta'' jotka sitä vieläkin jaksaa kaduilla ylistää ja punkiin risteyttää. Koin jo valaistuksen, ei kannata kysyä minulta enää. Jätän vastausvuoron seuraavalle. Meen nukkumaan, ehkä paras niin.


      • alottaja
        Irmeli Suur-Salosta kirjoitti:

        ...minulta, stereotypioiden varassa punkiin tutustuvalta pikkuihmiseltä vuonna 2005 ja niiltä ''muutamalta'' jotka sitä vieläkin jaksaa kaduilla ylistää ja punkiin risteyttää. Koin jo valaistuksen, ei kannata kysyä minulta enää. Jätän vastausvuoron seuraavalle. Meen nukkumaan, ehkä paras niin.

        rikkailla on tosiaan aika usein noussu kusipäähän rikkauksien myötä.. Ja kyllähän se olisi ihanaa,jos sais tehä mitä haluaa,mutta niinkuin jo on sanottu,saattaisi olla,että jotkut ei tekis sillä vapaudella niin kauhean hyvää... Se ehkä olis toiminu joskus hippi kaudella,mutta ei nykymaailmassa.. eieiei.. Mutta,voihan sitä systeemiä aina horjuttaa,en tarkottanu sitä.. ;D Ja mitä anarkismiin ja punkkiin tulee,niin eikös se ole aina liitetty toisiinsa? Mutta onko anarkismilla oikeasti vaikutusta punkkiin? Kaipa. Anarkiaanhan liittyy/on liitetty vapauden ihannointi,mutta anarkia ja anarkismi on mun käsityksen mukaan ei ole sama asia.. Mutta ollaan me oikeet (määrittelepä se..) punkkarit niin viisaita,että ajatellaan vaihteeksi omalla päällä,ei punkkarin mun mielestä tarvii olla mikään kauhea anarkisti,joka hakkaa kaikki vastaan tuliat.. (Noh,en kyllä tiiä yhtäkään sellasta punkkaria..)


      • Punkroy was here
        alottaja kirjoitti:

        rikkailla on tosiaan aika usein noussu kusipäähän rikkauksien myötä.. Ja kyllähän se olisi ihanaa,jos sais tehä mitä haluaa,mutta niinkuin jo on sanottu,saattaisi olla,että jotkut ei tekis sillä vapaudella niin kauhean hyvää... Se ehkä olis toiminu joskus hippi kaudella,mutta ei nykymaailmassa.. eieiei.. Mutta,voihan sitä systeemiä aina horjuttaa,en tarkottanu sitä.. ;D Ja mitä anarkismiin ja punkkiin tulee,niin eikös se ole aina liitetty toisiinsa? Mutta onko anarkismilla oikeasti vaikutusta punkkiin? Kaipa. Anarkiaanhan liittyy/on liitetty vapauden ihannointi,mutta anarkia ja anarkismi on mun käsityksen mukaan ei ole sama asia.. Mutta ollaan me oikeet (määrittelepä se..) punkkarit niin viisaita,että ajatellaan vaihteeksi omalla päällä,ei punkkarin mun mielestä tarvii olla mikään kauhea anarkisti,joka hakkaa kaikki vastaan tuliat.. (Noh,en kyllä tiiä yhtäkään sellasta punkkaria..)

        Anarkia ja punk taidettiin liittää punkiin kun Johnny Rotten lauloi Anarchy in the UK. Todellisuus on se, että punkit ei edes tiedä mitä anarkia on. Johnny tiesi eikä hän ole vaatinut mitään anarkiaa systeemeihin. Se on biisin teksti, jota sitten jokaisen pitää tulkita itse. Anarkia ja punk: Siitä on vaan tullut punkin jonkinlainen muotisana, vaikka kukaan ei olisi tutustunut koko anarkian käsitteeseen tai historiaan. Hokemalla ja tatuoimalla itseensä anarkia merkkejä teet itsestäsi vaan pellen, jos et osaa selittää tai kertoa syytä anarkian kannattamiseen.


      • Punkroy Was Here

        Nykypäivän punkbändit vois kapinoida esim laulutekstillä: "Miksei joka päivä voi olla karkkipäivä?" Siinä teille teidän anarkiaanne.


      • Irmeli Suur-Salosta
        Punkroy was here kirjoitti:

        Anarkia ja punk taidettiin liittää punkiin kun Johnny Rotten lauloi Anarchy in the UK. Todellisuus on se, että punkit ei edes tiedä mitä anarkia on. Johnny tiesi eikä hän ole vaatinut mitään anarkiaa systeemeihin. Se on biisin teksti, jota sitten jokaisen pitää tulkita itse. Anarkia ja punk: Siitä on vaan tullut punkin jonkinlainen muotisana, vaikka kukaan ei olisi tutustunut koko anarkian käsitteeseen tai historiaan. Hokemalla ja tatuoimalla itseensä anarkia merkkejä teet itsestäsi vaan pellen, jos et osaa selittää tai kertoa syytä anarkian kannattamiseen.

        Toisinaan olen miettinyt, onko Anarchy in the U.K sittenkin vittuilua anarkiapelleilylle... Olisiko Rotten ollut niin ovela ketku... Ehkä. Jotenkin minun tekee mieli tulkita kyseinen biisi niin. Lauletaanhan biisissä mm. "I am an antichrist I am an anarchist DONT KNOW WHAT I WANT but I know how to get it..." Capsilla kirjoitettu kohta haiskahtaa niin sellaiselta "AaAaA Anarkiaaaa vaikken tiedä mitä se on." Tulkitkaa miten tahdotte.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe