Mulla on jo toinen koira samalta kasvattajalta. Ensimmäiselläkin kerralla koiran papereita saatiin odotella jonkun aikaa. Nyt toinen koira on ollut meillä jo useamman kuukauden eikä papereita siitä ole kuulunut. Tekstiviestiä ja sähköpostia olen laitellut, kun ei puheluihin vastaa! Hiljaisuus vaan on seuranani. Ne paperit ei mulle ole mitenkään tärkeitä, kotikoiraksi mä nämä olen ottanut. Kuitenkin täyden hinnan olen molemmista maksanut ja tämän viimeisenkin hinnan silloin kun hain kasvattajalta kotiini maksoin saman tein. Ja silloin sanoi että kennelliitossa on ruuhkaa.. Kuinka kauan se ruuhka siellä oikein kestää??? Vähän on pelko että kun papereita ei ole niin voisiko kasvattaja hakea tämän koiruuden omaan talouteensa vaikka olen sen maksanut??? Minne otan yhteyttä jos papereita ei ala kuulua?? Onko minulla oikeus tähän koiraan vaikka minulla ei ole papereita kun kerran olen sen maksanut?? (just nyt on sellainen fiilis että jos tulisi hakemaan niin tappelemaan alkaisin, koira on jo perheenjäsen!)
En ole saanut koirani papereita!
20
3896
Vastaukset
- oli meilläkin
Kävin poliisin puheilla, ja soitettiin siellä suunnalla asuvalle sukulaiselle (löytyi luettelosta, kokeiltiin tunteeko kasvattajan) ja kerrottiin, että on poliisin puheillakin jo käyty, paperit tuli alle viikossa, kasvattaja toi itse.
- ap.
KIITOS tiedosta, käännyn sitten poliisin puoleen! (olin epävarma kenelle tämä asia oikein kuuluu) Ihme että paperiden toimittaminen on niin vaikeaa, alkaa jo epäilemään vaikka mitä vaikka on hyvämaineinen kasvattaja jne...
- -jke-
Oletko aivan satavarma, että pentusi vanhemmat ovat ylipäätään rekisterissä? Voisit kennelliiton jalostustietokannasta (http://jalostus.kennelliitto.fi/) vaikka etsiä pennun isän/emän ja katsoa onko niille rekisteröity tämä kyseinen pentue josta koirasi on. Että onko kyse todellakin vain siitä, että sinulta on jäänyt ne paperit saamatta vai isommasta kusetuksesta. Joka tapauksessa sinun olisi pitänyt ostohetkellä saada kennelliiton sopimus koiran kaupasta. Ilman minkäänlaista kauppakirjaa et pysty virkavallallakaan kasvattajaasi uhkailemaan. Ethän voi todistaa edes ostaneesi koko koiraa häneltä.
- ap.
No tämähän on mielessä siis ollut myös nyt tämän päivän aikana... En muista emän tai isän nimeä. Emme tehneet sopimusta koiran kaupasta. Ainoa mitä mulla on se että 1. olen maksanut 1000 e kasvattajan tilille -näkyy tiliotteesta 2. koira on mulla ja olen käyttänyt sitä ell pari kertaa rokotettavana, siru sillä on ainakin se ell on sen katsonut Taitaa olla isompi soppa. Varmaan pitää laittaa viestiä että julkaisen nimen ja kennelnimen ja kantelen rotuyhdistykselle jos ei ala papereita kuulumaan?
- -jke-
ap. kirjoitti:
No tämähän on mielessä siis ollut myös nyt tämän päivän aikana... En muista emän tai isän nimeä. Emme tehneet sopimusta koiran kaupasta. Ainoa mitä mulla on se että 1. olen maksanut 1000 e kasvattajan tilille -näkyy tiliotteesta 2. koira on mulla ja olen käyttänyt sitä ell pari kertaa rokotettavana, siru sillä on ainakin se ell on sen katsonut Taitaa olla isompi soppa. Varmaan pitää laittaa viestiä että julkaisen nimen ja kennelnimen ja kantelen rotuyhdistykselle jos ei ala papereita kuulumaan?
No hyvä, että olet maksanut tilisiirrolla niin pystyt sentään todistamaan maksaneesi koirasta. Mutta niin kauan kuin sitä kauppakirjaa ei ole olemassa, ei myyjällä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan. JOS sinulla olisi se kauppakirja ja pentua ei jostain syystä milloinkaan rekisteröitäisi, olisit oikeutettu saamaan KOKO KAUPPAHINNAN takaisin. Jotenkin uskomatonta, että ostajana et tiedä minkä koirien jälkeläinen pentusi on... Mutta turha tässä nyt enää on syytellä. Onko kasvattajalla kennelnimi? Voit sen avulla koittaa myös hakea jalostustietokannasta. Näet ko. kasvattajan kaikki rekisteröidyt pentueet. Sirussa on myös tuo rekisterinumero jonka saa sirunlukijalla selville. Sen perusteella pystyt myös selvittämään onko koiraasi koskaan rekisteröity. Kennelliittoa tai rotuyhdistystä ei välttämättä tälläinen vilppi kiinnosta. Mutta voit toki yrittää. Kuluttajaneuvoja olisi se oikea taho, mutta kun sitä kauppakirjaa ei ole, niin hänkin on täsin aseeton... Herää epäilys, että pentuetta ei jostain syystä pysty rekisteröimään ollenkaan. Mahdollisia syitä ovat esim. sekarotuisuus, isän/emän perinnöllinen sairaus tai terveystulosten puuttuminen, liian tiheä pennutus emällä jne... Vahvasti haiskahtaa homma siis kusetukselta, mutta mistäs sitä vielä voi varmaksi tietää.
- ehkäpä..
-jke- kirjoitti:
No hyvä, että olet maksanut tilisiirrolla niin pystyt sentään todistamaan maksaneesi koirasta. Mutta niin kauan kuin sitä kauppakirjaa ei ole olemassa, ei myyjällä ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan. JOS sinulla olisi se kauppakirja ja pentua ei jostain syystä milloinkaan rekisteröitäisi, olisit oikeutettu saamaan KOKO KAUPPAHINNAN takaisin. Jotenkin uskomatonta, että ostajana et tiedä minkä koirien jälkeläinen pentusi on... Mutta turha tässä nyt enää on syytellä. Onko kasvattajalla kennelnimi? Voit sen avulla koittaa myös hakea jalostustietokannasta. Näet ko. kasvattajan kaikki rekisteröidyt pentueet. Sirussa on myös tuo rekisterinumero jonka saa sirunlukijalla selville. Sen perusteella pystyt myös selvittämään onko koiraasi koskaan rekisteröity. Kennelliittoa tai rotuyhdistystä ei välttämättä tälläinen vilppi kiinnosta. Mutta voit toki yrittää. Kuluttajaneuvoja olisi se oikea taho, mutta kun sitä kauppakirjaa ei ole, niin hänkin on täsin aseeton... Herää epäilys, että pentuetta ei jostain syystä pysty rekisteröimään ollenkaan. Mahdollisia syitä ovat esim. sekarotuisuus, isän/emän perinnöllinen sairaus tai terveystulosten puuttuminen, liian tiheä pennutus emällä jne... Vahvasti haiskahtaa homma siis kusetukselta, mutta mistäs sitä vielä voi varmaksi tietää.
jos ostat koiran tehä siitä kirjallista kauppakirjaa.. kennelliiton käyttämää koiran myynti kauppakirjaa se suojelee hyvin sekä koiran ostajaa että myyjää, väärin käsitysten ja ongelmien syntyessä.. :) tässä hyvä esimerkki siitä että koirasta ja muistakin eläimistä kannattaa aina tehdä viralliset kauppakirjat ostettaessa ja myydessä, kauppa kirjaan kun selivitetään kaikki asiat perinpohjin! rotupapereista/rekisteripapereista lähtien merkataan onko niitä luovutettu uudelle omistajalle ostohetkellä ja jos ei sillon siinä on tietty aika missä se pitää luovuttaa! pois lukien ulkomailta tulleet pennut niiden suomeen rekisteröidesä saattaa kestää vähän pidempi aika. ota ihmeessä yhteyttä poliisiin, koska jos et saa rekisteri paperia myyjältä ja pentua ei syystä tai toisesta saataisi rekisteriin jos olisit viralliset kennelliiton kauppakirjat kirjoittanut myyjällä olisi tässä tapauksessa velvollisuus palauttaa sinulle koko koiran myynti summa takausin ja saisit pitää pennun.. maalais järjellä hyvät ihmiset koiran hankintaan! :)
- -jke-
ehkäpä.. kirjoitti:
jos ostat koiran tehä siitä kirjallista kauppakirjaa.. kennelliiton käyttämää koiran myynti kauppakirjaa se suojelee hyvin sekä koiran ostajaa että myyjää, väärin käsitysten ja ongelmien syntyessä.. :) tässä hyvä esimerkki siitä että koirasta ja muistakin eläimistä kannattaa aina tehdä viralliset kauppakirjat ostettaessa ja myydessä, kauppa kirjaan kun selivitetään kaikki asiat perinpohjin! rotupapereista/rekisteripapereista lähtien merkataan onko niitä luovutettu uudelle omistajalle ostohetkellä ja jos ei sillon siinä on tietty aika missä se pitää luovuttaa! pois lukien ulkomailta tulleet pennut niiden suomeen rekisteröidesä saattaa kestää vähän pidempi aika. ota ihmeessä yhteyttä poliisiin, koska jos et saa rekisteri paperia myyjältä ja pentua ei syystä tai toisesta saataisi rekisteriin jos olisit viralliset kennelliiton kauppakirjat kirjoittanut myyjällä olisi tässä tapauksessa velvollisuus palauttaa sinulle koko koiran myynti summa takausin ja saisit pitää pennun.. maalais järjellä hyvät ihmiset koiran hankintaan! :)
Se munaus mikä tässä kyseisessä tapauksessa on päässyt tapahtumaan on juurikin se se, että koirasta ei ole tehty kennelliiton sopimusta koiran kaupasta. Eli kauppakirjaa joka JOKAISESTA rekisteröitävästä pennusta tehdään ja josta jokaisen koiran ostajan pitäisi olla tietoinen. Poliisi, kuluttajansuojalaki tms. ei voi tässä tilanteessa auttaa. Myyjä kun ei ole tehnyt lakiopillisesti mitään väärää kun sitä kauppakirjaa ei ole. Myyjä ei ole pentua myydessään sitoutunut mihinkään muuhun kuin antamaan sen pennun rahoja vastaan. Hän on siis velvollisuutensa hoitanut, eikä ole mistään enää vastuussa. Hänellä ei ole mitään velvollisuutta ylipäätään rekisteröidä kyseistä pentua. Kenellekään ei varmaankaan tulisi mieleen ostaa noin 1000:n euron tuotetta ilman kuittia tai mitään kauppakirjaa. Kun kyseessä onkin elävä otus niin näin valitettavan usein tapahtuu. Harmittaa, että taas kerran on rahallisesti tuettu kieron "kasvattajan" hämärää puuhastelua ja omalla tietämättömyydellään tehty epäeettinen toiminta kannattavaksi.
- yksinkertaisuus
ei nyt yleensäkään ihan ensimmäisenä poliisille, kennelliittoon sitä yhteyttä otetaan. Ei tuossa ole rikosta ainakaan vielä tapahtunut, paperit vain puuttuvat. Oivia neuvoja tosiaan täällä, luuletteko ettei täystyöllistetyillä suomalaispoliiseilla ole mitään muuta tekemistä, pihalle ne teidät laitokselta nauraa.
- heti.
1. Aloita menemällä peilin ääreen ja sano itsellesi "Olen ollut todella tyhmä ja sinisilmäinen - mutta nyt se on loppu" 2. Onko kukaan ollut kaupanteon hetkellä mukana. Tai onko sinulla kasvattajan myynti-ilmoitus tms. tallella. Eli voiko kukaan todistaa, että kyseessä on ollut puhdasrotuisen rekisteröidyn pennun osto. Vai onko vain sinun sanasi myyjän sanaa vastaan? (Jos kukaan ei voi todistaa puolestasi niin palaa kohtaan yksi...) 3. Kauppalaki pätee aina! Kuluttajansuojalaki jos ko. kasvattaja on kolmen edellisen vuoden aikana tuottanut vähintään yhden pentueen vuodessa tai vähintään kaksi samana vuonna => hänet katsotaan elinkeinonharjoittajaksi. 4. Tutustu kauppalain ja kuluttajansuojalain sisältöön koirakaupan yhteydessä. (=Google!) Kysy Kennelliitosta lisää. 5. Soita / jätä viesti kasvattajalle, että hänellä on viisi päivää aikaa toimittaa sinulle paperit tai ryhdyt kauppalain ja/tai kuluttajansuojalain mahdollistamiin toimiin kasvattajaa vastaan. Sano, että siskosi on juristi ja isäsi poliisi tai mitä tahansa hyvin vakuuttavaa!!! Näillä kasvattajilla ON paksu nahka ja olematon moraali - paljon muu kuin rahan menettäminen ei heitä hetkauta, joten turha uhkailla pelkällä julkisuudella. 6. Jos mitään ei tapahdu => ryhdy ehdottomasti em. toimiin. Tällaiset kasvattajat PITÄÄ lakaista maton alle ja pitää siellä.
No siis siellä kennelliitossa voi olla tosiaan ruuhkaa.Voit soittaa ja kysyä,että voisivatko he katsoa,onko ko.ihmiseltä tullut rekisteröinti-ilmo ylipäätään. Jos kasvattaja kuuluu rotuyhdistykseen,niin voit ottaa sinne yhteyttä,voivat ehkä auttaa,jos siltä näyttää. Samoin kennelliitto,jos kasvattaja siihen kuuluu. Jollei,niin et niitä papereita välttämättä saa,jos ei ole koiran kauppasopimusta tehty paperille,ja määritelty miten on tarkoitus paperien kanssa toimia. Tuskinpa kasvattaja nyt niin härski on,että edes yrittää koiran pois hakea,vaikkei sinulla omistajatodistusta ja rekkareita olekkaan,kun sinulla sentäs on jotain näyttöä,että se on maksettu. Mutta papereitten kanssa on niin,että ellet pysty todistamaan,että ne on sinulle pitänyt toimittaa eli pentue rekisteröidä,niin aika heikoilla olet,jos kasvattaja ei niitä halua saada aikaiseksi,viimekädessä. Jos sinulla on häneltä jo toinen koira,niin teittekö sitten ekasta virallisen kauppakirjan? Miksei tästä tehty? Näissä asioissa pitää ostajankin olla maalaisjärjellä vähintäänkin varustettu,eikä ehdoin tahdoin toimia miten sattuu. Muuten näitä turhia sotkuja vaan tulee.
- vinkittäjä
Mitenpä kasvattaja - millä perustein - kävisi mitään koiraa poishakemassa keneltäkään, jos ei ole tehty mitään papereita mistään kaupasta; aloittaja ajattelepas- eihän hänelläkään ole silloin mitään todisteita siitä, että olisi juuri tuon koiran tai ylipäätään mitään koiraa, juuri hän, antanut ostajan/saajan/haltijan käteen. Mieti myös miksi ihmeessä hän tahtoisi käydä sinulta hakemassa sen koiran ? Eiköhän sillä riitä koiria. Pitäisi olla aivan turha luulo, ja jos niin kävisi, naura ovella niin että vatsa hyllyy, tokaise, että Mikä koira missä sellainen on ja kuka te olette ? ja lyö ovi kiinni. Milläpä kukaan todistaa, mistä asiasta ne rahat on tilille maksettu. Ja kun on maksettu, niin milläpä perusteella kasvattaja kauppaa purkaisikaan, jos itse myöntää myyneensä ja rahat on todistettavasti saanut. Suullisessa puheessa on se paha puoli -ja hyvä, milloin mitenkäkin-, ettei voida todistajitta todistaa, mitä on puhuttu. Suullinen kauppa ON yhtä pätevä - siinä on vain ongelma, miten se todistetaan, kun on erimielisyyttä.
vastasin sulle jo pulinoihin ja laitan tännekkin. Mikäli siis kyseessä kääpiökoira ota yhteys SKKY:n puheenjohtajaan. Hän on myös kennelliiton hallituksen jäsen. http://www.toydogs.net/ Tuollaisesta pitää aina tehdä ilmoitus eteenpäin ja erittäin hyvä on ilmoittaa pentusi rodun rotuyhdistyksen hallitukselle ja vielä tuonne jonka tiedot viestissäni ylempänä.
- kennel-liittoon
soita pian kennel-liittoon, ja kerro asiasi. minunkaan koirani kasvattaja ei meinannut lähettää papereita, eikä vastannut yhteydenottoihin. kennel-liitolla on lääke tuollaisille temppuilijoille: jollei rek.papereita ensitilassa toimiteta koiranpentujen uusille omistajille, ei ko. kasvattajan pentuja enää jatkossa rekisteröidä suomen kennel-liittoon. tuo ukaasi sai meidän tapauksessamme vauhtia kasvattajaan, ja saimme paperit. olisihan niskurointi tiennyt kasvattajalle ikään kuin "ammatillista itsemurhaa". mikä rotu teillä on muuten kyseessä. meillä on mäyräkoira. kennelliitto antoi meille myös kirjallisen tiedotteen toimistaan kasvattajaa kohtaan.
- ap.
Tässä on nyt surullisia uutisia. Kasvattaja ei ole vastannut viesteihini koska on sairaalassa, ollut pitkään jo ja yllätten onnettomuuden seuraksena joutunut. Vieläkin huonossa kunnossa. Hänen sisareensa sain siis yhteyden ja kertoi joitankin kennelliiton papereita siellä olevan, useampiakin joten en taida olla ainoa joka niitä samasta pentueesta kaipailee. Asia siis etenee ja vaikuttaa siltä tässä vaiheessa että kaikki on oikeasti ok. Selvittelytyötä nyt että mitkä on kenenkin paperit. Ja tosiaan olin luottavainen koska ensimmäisen koiran kanssa kaikki meni ihan hyvin ja oikein vaikka ne paperit vähän perästä tulikin silloin.
- on ruuhkaa
Ihan oikeasti edelleen KOTIMAISISSA PENTUEISSA, omia pentuepapereita olemme odottaneet nyt 3 peräkkäisestä rekatuista pentueesta jopa reilut 2.5 kk ja on melko inhottavaa selitellä pennun ostajalle että miksi niitä papereita ei vaan näy eikä kuulu. Lisää työntekijöitä kennel liittoon kaivattaisiin koska homma ei oikeasti pelitä vieläkään. Tympii :( ps. viimein saimme matkaan viime pentueen paprut uusille omistajille. Nimimerkillä KASVATTAJA
- -jke-
on ruuhkaa kirjoitti:
Ihan oikeasti edelleen KOTIMAISISSA PENTUEISSA, omia pentuepapereita olemme odottaneet nyt 3 peräkkäisestä rekatuista pentueesta jopa reilut 2.5 kk ja on melko inhottavaa selitellä pennun ostajalle että miksi niitä papereita ei vaan näy eikä kuulu. Lisää työntekijöitä kennel liittoon kaivattaisiin koska homma ei oikeasti pelitä vieläkään. Tympii :( ps. viimein saimme matkaan viime pentueen paprut uusille omistajille. Nimimerkillä KASVATTAJA
Aikamoista typeryyttä kennelliitolta mikäli näin todella on. Kennelliiton sopimuksessa koiran kaupasta yksi kauppaehdoista on se, että myyjän on luovutettava ostajalle paperit viimeistään kahden kuukauden kuluttua ostopäivästä. Miksi ihmeessä kennelliitto tekee sellaisen kauppaehdon, jossa itse toimii pullonkaulana?! Miten tälläisissä riitatilanteissa mahdetaan toimia kun sopimusrikkomuksen aiheuttaja onkin kennelliitto itse?
- Tertsi-79
-jke- kirjoitti:
Aikamoista typeryyttä kennelliitolta mikäli näin todella on. Kennelliiton sopimuksessa koiran kaupasta yksi kauppaehdoista on se, että myyjän on luovutettava ostajalle paperit viimeistään kahden kuukauden kuluttua ostopäivästä. Miksi ihmeessä kennelliitto tekee sellaisen kauppaehdon, jossa itse toimii pullonkaulana?! Miten tälläisissä riitatilanteissa mahdetaan toimia kun sopimusrikkomuksen aiheuttaja onkin kennelliitto itse?
Mitä tehdä, kun tuntee joutuneensa väärin kohdelluksi? Olen kuunnellut puhelimessa kasvattajan huutoa...
Kun koira on myyty ja maksettu, voiko kasvattaja vaatia koiraa takaisin itselleen satunnaiseksi ajaksi? Saako kasvattaja juoruilla selän takana? Mitään ei tietenkään myönnetä, vihjaillaan kylläkin.
Minne pitää ottaa yhteyttä kun kasvattaja haluaa ostaa koiransa takaisin keksimällä perättömiä syytöksiä? - -----
Tertsi-79 kirjoitti:
Mitä tehdä, kun tuntee joutuneensa väärin kohdelluksi? Olen kuunnellut puhelimessa kasvattajan huutoa...
Kun koira on myyty ja maksettu, voiko kasvattaja vaatia koiraa takaisin itselleen satunnaiseksi ajaksi? Saako kasvattaja juoruilla selän takana? Mitään ei tietenkään myönnetä, vihjaillaan kylläkin.
Minne pitää ottaa yhteyttä kun kasvattaja haluaa ostaa koiransa takaisin keksimällä perättömiä syytöksiä?Älä kuuntele huutoa. Katkaise puhelu.
Ei tietenkään voi vaatia jos olet ostanut koiran täydellä hinnalla. Koirahan on sinun. Kasvattajalla ei ole siihen yhtään enempää oikeuksia kuin vaikkapa minulla.
Jos väärät syytökset täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit ota yhteyttä poliisiin. Vaikka syytöksissä olisi perää, ei kasvattajalla ole siltikään mitään oikeutta koiraan. Hän on koiran myydessään täydellä hinnalla luopunut kaikista oikeuksistaan siihen. - Tertsi-79
----- kirjoitti:
Älä kuuntele huutoa. Katkaise puhelu.
Ei tietenkään voi vaatia jos olet ostanut koiran täydellä hinnalla. Koirahan on sinun. Kasvattajalla ei ole siihen yhtään enempää oikeuksia kuin vaikkapa minulla.
Jos väärät syytökset täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit ota yhteyttä poliisiin. Vaikka syytöksissä olisi perää, ei kasvattajalla ole siltikään mitään oikeutta koiraan. Hän on koiran myydessään täydellä hinnalla luopunut kaikista oikeuksistaan siihen.Kasvattajan vaatimukset olivat kohtuuttomia ja melko törkeitä. Myös minun kohtelu on ollut uskomatonta. Osoitellaan näyttelyssä kavereille, juoruillaan, kytätään koiria.
Siksi mietinkin, että missä menee kunnianloukkauksen raja. - tollkse
Tertsi-79 kirjoitti:
Kasvattajan vaatimukset olivat kohtuuttomia ja melko törkeitä. Myös minun kohtelu on ollut uskomatonta. Osoitellaan näyttelyssä kavereille, juoruillaan, kytätään koiria.
Siksi mietinkin, että missä menee kunnianloukkauksen raja.Odottelin yhden pentueen papereita liki 2 kuukautta kunnes laitoin kennelliitton meilin jossa ilmoitin, että en aio maksaa korvauksia viivästyneistä rekisteripapereista pennunostajille vaan osoitan korvausvaatimukset suoraan liittoon. Rekisteripaperit tulivat 4 päivän kuluttua tuosta meilistä. EN tiedä vaikuttiko tuo posti mihinkään, mutta moni muukin on sanonut, että vasta sitten kun sinne laittaa tarpeeksi kovasanaista postia niin alkaa tapahtua.
Viimeisimmän pentueen paperit tuli alle viikossa kun laitoin pentueilmoituksen netin kautta ja sattui olemaan sellainen hetki ettei siellä ollut ruuhkaa...
Ja joo, ne ruuhkat voi olla ihan törkeän mittaisia, RKF rekisteröi joskus nopeammin kuin SKL...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 373541
- 981721
- 1361605
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa461535- 911310
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo301236- 571135
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2811129Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1251010Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270991