TÄSSÄ ARVONI :

* saimaan norppa *

olen 6-kymppinen äijän käppänä ja painan n 120 kiloa: Pituus on 177 cm Labrakokeeni tulokset: fB-leuk..............5,5E9/l B-Eryt...............4,9 E12/l B-Hb.................145 g/l B-Hkr................0,43 osuus E-MCV................88fl E-MCH................30 pg E-MCHC...............339 gl B-Trom...............155 E9/l p-krea...............73 umol/l P-K..................4,3 mol/l P-Na.................143 mmol/l P-ALAT...............30 u/l fP-Kol..............4,9mmol/l fP-Kol-HDL...........1,06 mmol/l fP-Kol-LDL...........3.53*mmol/l fp-Trigly............1,50 mmol/l P-ASAT............... 25u/l S-TSH................1,83mU/l S-PSA................1,3 ug/l fP-Gluk..............6,4 mmol/l Onko noilla arvoilla vielä mahista kuinka kauaan porskuttaa elon valtamerellä ? Ja mitä diettiä suosittelette ? Ja onko muuta vaaraa kuin KOLI tai Dementia ? ...kuuntelee,,,!

17

3893

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulkkia kaivataan

Muuten melkein viitearvojen sisällä, mutta triglyt ovat jonkin verran ylhäällä, ja LDL-korkeahko ja HDL-matala. Nämä siis virallisterveelisten suositusten mukaan, jos niihin uskot. Senkka ihan jees, raudat myös. Maksa-arvot normaalit, sokeri hieman koholla viitearvoihin verrattuna. Aika tyypillinen "terveen hiilarinsyöjän" verenkuva. Laihduttaminen VHH:lla todennäköisesti nostaisi aluksi kokonaiskolea, lisää HDL:ää ja laskee triglyjä. Muutaman kuukauden kuluttua tilanne tasoittuu, ja kokonaiskolesteroli laskee. Mitään en suosittele, kokeilemalla selviää.

• taavi tarkka

trigylien viitearvo = 2 joten se puoli hyvä ! LDL viitearvo 3 ,jote se hieman ylhäällä ? Mutta ikään nähden silti loistava ! Loppulauselma ! Mitä ilmeisemmin " tutkittava " ei polta ,eikä juo alkoholia ja viettää ns säännöllistä elämää. Elin-ikäennuste normaalia korkeampi !

• Eipäs nyt pillastuta
        taavi tarkka kirjoitti:

trigylien viitearvo = 2 joten se puoli hyvä ! LDL viitearvo 3 ,jote se hieman ylhäällä ? Mutta ikään nähden silti loistava ! Loppulauselma ! Mitä ilmeisemmin " tutkittava " ei polta ,eikä juo alkoholia ja viettää ns säännöllistä elämää. Elin-ikäennuste normaalia korkeampi !

Jos triglyjen viitearvo on 2, lukema 1,5 alkaa olla jo aika lähellä. Alentaminen ei ainakaan haittaa. Jos uskot niihin! HDL on matala, saisi nousta, ja LDL korkea. Toisaalta, korkeammat kolesteroliarvot ovat joidenkin tutkimusten mukaan vanhemmalle henkilölle jopa suositeltavia. Siis jos uskot niihin. Loppulauselma: Tästä ei voi päätellä juuri mitään. Huomenna mitattuna tilanne voi olla aivan toinen. Arvoista huolimatta saattaa jäädä auton alle vaikka tänään!

• LINJA-AUTON alle
        Eipäs nyt pillastuta kirjoitti:

Jos triglyjen viitearvo on 2, lukema 1,5 alkaa olla jo aika lähellä. Alentaminen ei ainakaan haittaa. Jos uskot niihin! HDL on matala, saisi nousta, ja LDL korkea. Toisaalta, korkeammat kolesteroliarvot ovat joidenkin tutkimusten mukaan vanhemmalle henkilölle jopa suositeltavia. Siis jos uskot niihin. Loppulauselma: Tästä ei voi päätellä juuri mitään. Huomenna mitattuna tilanne voi olla aivan toinen. Arvoista huolimatta saattaa jäädä auton alle vaikka tänään!

sillä Linja-Autossa on tunnelmaa Linja-Autossa käsi katkeaa !

• kyselet?

Tämä on hupipalsta, jossa itseoppineet ravintotieteilijät jakavat "asiantuntevia" neuvojaan, joten älä nyt hyvä mies kysele täällä noita asioita ainakaan vakavissasi.

• mieluimmin itseoppineelta ravintotieteilijältä kuin lääke- tai elintarviketeollisuuden korruptoimalta lääkäriltä jonka koulutukseen ravitsemus ei kuulu. Ei kannata ainakaan kysyä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen margariiniprofessoreilta tai Maa- ja metsätalousministeriön hiilihydraattiravitsemusterapeuteilta.

• keverin arvoista ???
        kj.mattila kirjoitti:

mieluimmin itseoppineelta ravintotieteilijältä kuin lääke- tai elintarviketeollisuuden korruptoimalta lääkäriltä jonka koulutukseen ravitsemus ei kuulu. Ei kannata ainakaan kysyä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen margariiniprofessoreilta tai Maa- ja metsätalousministeriön hiilihydraattiravitsemusterapeuteilta.

monella nuoremmalla ( minulla ) on huonommat vaikka olen omakokeilu vhh.lla ??

• Miten?
        keverin arvoista ??? kirjoitti:

monella nuoremmalla ( minulla ) on huonommat vaikka olen omakokeilu vhh.lla ??

Määrittele ensin miten sinulla on huonommat tai paremmat arvot, ja mihin kiistattomaan näyttöön arviosi perustuu?

• numero-arvot =
        Miten? kirjoitti:

Määrittele ensin miten sinulla on huonommat tai paremmat arvot, ja mihin kiistattomaan näyttöön arviosi perustuu?

HDL = 1.66 LDL= 4.01 hb=120 5/l kol= 6.1 sanooko nuo mitään ?????????? Minä kyllä tulkitsen ne vaivatta ja vhh on jatkunut koko alku vuosi !

• näyttää
        numero-arvot = kirjoitti:

HDL = 1.66 LDL= 4.01 hb=120 5/l kol= 6.1 sanooko nuo mitään ?????????? Minä kyllä tulkitsen ne vaivatta ja vhh on jatkunut koko alku vuosi !

jos triglyt on alle ykkösen.

• Kolekaattori

HDL/Kokonaiskolesterolisuhde on sinulla n. 0,41, kun ekalla kysyjäll se on n. 0.30. Näkee, että olet VHH:lla. Triglysikin ovat matalammalla.

• se on riski...

Kolesterolisuhteesi on 3,67 eli varsin hyvä. Tavoiteltava arvo on alle 3,5. Tämä lienee tärkein yksittäinen mittari kolesteroliarvoista. LDL voisi kyllä olla alempi.

• kuuluisi
        se on riski... kirjoitti:

Kolesterolisuhteesi on 3,67 eli varsin hyvä. Tavoiteltava arvo on alle 3,5. Tämä lienee tärkein yksittäinen mittari kolesteroliarvoista. LDL voisi kyllä olla alempi.

määrittää partikkelikoon perusteella eikä tilavuuden. Jos triglyt on alhaalla, LDL on suuurikokoista ja vaaratonta.

• taas mun arvojen kohoaminen?

puolitoista vuotta olin/olen VHH:lla. Ennen aloittamista arvot: fP-Kol=6.0,fP-Kol-HDL=1.40,fP-Kol-LDL=3.6,fP-Trigly=2.10 .n.1,5 -v jälkeenpäin:fP-Kol=7.3,fP-Kol-HDL=1.78,fP-Kol-LDL=5.1,fP-Trigly=0.92 Minun kolesteroli ainakin nousi RAAKASTI! mutta triglyt taasen laski. Lääkärin mielestä erittäin hälyyttävää ja lääkkeet paikallaan.

• päättää
        taas mun arvojen kohoaminen? kirjoitti:

puolitoista vuotta olin/olen VHH:lla. Ennen aloittamista arvot: fP-Kol=6.0,fP-Kol-HDL=1.40,fP-Kol-LDL=3.6,fP-Trigly=2.10 .n.1,5 -v jälkeenpäin:fP-Kol=7.3,fP-Kol-HDL=1.78,fP-Kol-LDL=5.1,fP-Trigly=0.92 Minun kolesteroli ainakin nousi RAAKASTI! mutta triglyt taasen laski. Lääkärin mielestä erittäin hälyyttävää ja lääkkeet paikallaan.

itse lääkkeistään. Mun mielestä sulla on nyt paremmat kolesteroliarvot ku aiemmin. HDL noussut, triglyt laskenu tosi hyvin, eli LDL:n koostumus on suurta, ei sakkautuvaa. Esimerkiksi virallisestikin suositeltava kalanrasva nostaa LDL-arvoa ja laskee triglyä.

• lääkäriä...
        taas mun arvojen kohoaminen? kirjoitti:

"Minun kolesteroli ainakin nousi RAAKASTI! ... Lääkärin mielestä erittäin hälyyttävää ja lääkkeet paikallaan." Todellisuudessahan sinun kolesteroliarvosi ovat parantuneet, eivät huonontuneet. Kaksi tärkeintä tekijää, eli triglyt ja kokonaiskolesterolin suhde HDL-kolesteroliin ovat parempia nyt kuin aiemmin. Jos nykyinen lääkärisi tuijottaa vain kokonaiskolesterolin määrään, joka on oikeastaan merkityksettömin kaikista mitatuista arvoistasi, kannattaa hakeutua sellaisen lääkärin potilaaksi joka ymmärtää edes tuollaisen yksinkertaisen perusasian...

• sinttivintturi

olen 6-kymppinen äijän käppänä ja painan 66 kiloa: Pituus on 174 cm

Labrakokeeni tulokset:

fB-leuk..............6.2E9/l
      B-Eryt...............4.8 E12/l
      B-Hb.................150 g/l
      B-Hkr................0,45osuus
      E-MCV................94fl
      E-MCH................31 pg
      B-Trom...............231 E9/l
      fP-Kol..............5.6mmol/l
      fP-Kol-HDL...........2.25 mmol/l
      fP-Kol-LDL...........3.2mmol/l
      fp-Trigly............0.60 mmol/l
      fP-Gluk..............5.6 mmol/l
      P-GT..................52U/l
      Onko noilla arvoilla vielä mahista kuinka kauaan porskuttaa elon kalavesillä ?

Ja mitä diettiä suosittelette ?

Ja onko muuta vaaraa kuin hukkuminen?

...kuuntelee,,,!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe