Sain kolmelta eri kirjoittajalta sellaista palautetta, että olen joko näsäviisas, tai äärimmäisen näsäviisas ja haluisinkin tiedustella, että missä sellainen näkyy, kun en ole sitä itse huomannut. ps. teethän minulle palveluksen...
Näsäviisaus?
14
2692
Vastaukset
Reilussa humalatilassa oleva poliisin edustaja on syyttänyt minua samasta jutusta. Ko. poliisi oli tuossa tilanteessa vain osittain vapaalla (edustustilaisuus).
- sitten...
Ensinnäkin on sanottava, että se ei ole kovin paha adjektiivi. Se piirre liittyy nuoruuteen ja vähenee ajan myötä olemattomiin. Itse tosin luulin sinua nuoremmaksi, yllätyin, että olitkin jo 24 (?). Ajattelin että olet n. 19 ihmelapsi, jolla on paljon kirjoista opeteltua tietoa, jota haluat esitellä mielelläsi sormi pystyssä. Nämä diagnoosien jakelemiset ovat mm. sitä. Jotenkin susta vaistoaa, ettet tarkoita pahaa, mutta saatat haluamattasi loukata ihmistä sydänjuuriaan myöten. Ja olla väärässä. Tätä sinun on varmaan vaikea hyväksyä. Älä kuitenkaaan huoli, kyllä me sinusta pidetään, sellaisena kuin olet:)
Niin, no silloin 19-vuotiaana taisin todella olla hieman näsäviisas, vaikkakin mielestäni näsävisaaus on tietynlaista törkeyttä käytöksessä, kun taas voi olla myös sellaista sosiaalista taitamattomuutta, mikä näyttää näsäviisaudelle sopivissa tilanteissa(tapahtumien yhdenaikaisuus... vääristää motiiveja, etenkin jos ne halutaan tulkita väärin). Olen kuitenkin kehittynyt ilmaisultani viime vuosina, vaikka esim. aika ujo olen edelleen. Joo, minä nyt vaan olen tällainen, että saatan tahtomattani loukata jopa niinkin ihania ihmisiä, kuin sinä... vai arvelinko ehkä sinun nauttivan loukkaantumisesta(?): http://www.youtube.com/watch?v=a1a58uEbFRk ps. jos tahdot, voin olla sun oma ihmelapsi(vähän huono heitto, tiedän)
- minua ole
dazu kirjoitti:
Niin, no silloin 19-vuotiaana taisin todella olla hieman näsäviisas, vaikkakin mielestäni näsävisaaus on tietynlaista törkeyttä käytöksessä, kun taas voi olla myös sellaista sosiaalista taitamattomuutta, mikä näyttää näsäviisaudelle sopivissa tilanteissa(tapahtumien yhdenaikaisuus... vääristää motiiveja, etenkin jos ne halutaan tulkita väärin). Olen kuitenkin kehittynyt ilmaisultani viime vuosina, vaikka esim. aika ujo olen edelleen. Joo, minä nyt vaan olen tällainen, että saatan tahtomattani loukata jopa niinkin ihania ihmisiä, kuin sinä... vai arvelinko ehkä sinun nauttivan loukkaantumisesta(?): http://www.youtube.com/watch?v=a1a58uEbFRk ps. jos tahdot, voin olla sun oma ihmelapsi(vähän huono heitto, tiedän)
loukannut, ei hätää:)
- rusalkaa
liian nokkela on sitte näsäviisas. Muistat vaan, ettei sinun tietosi ole ainoa oikea vaihtoehto.
- palstan tontut
EI SAA KIUSATA!
et ole.
- jos nyt suoraan sanon...
No jos nyt suoraan sanon, niin sun psykologiset palstadiagnoosisi ovat väliin aivan uskomattoman naiveja ja epäkorrekteja mielestäni. Mitään ei sinua vastaan mulla ole, mutta itsestään selvää on, ettei sulla ainakaan tiet.perspektiivin kokemusta ole, koska siinä tapauksessa et sellaisia laukoisi. Joku tuolla sanoi veikanneensa sua alunperin noin 19-vuotiaaksi. Mulla itselläni on ollut vähän samantyyppistä käsitystä: fiksu kaveri varmaan olet, mutta käytännön elämä varmasti vielä, aikaa myöten, jalostaa sua.:) Lisäksi sun persoonassasi on mielestäni hieman pätemisen haluista ulottuvuutta myös: suhtaudut musta erityisen kunnioittavasti ja kenties hieman puolueellisestikin niiden palstakirjoittajien juttuihin, joita itse näyt arvostavan tms., joista muuten henkilökohtaisesti näyt pitävän, mutta et verbaalisen informaation pohjalta (ainakaan niin paljoa, kuin luultavasti itse kuvittelet), vaan mielestäni enemmänkin asenteidesi tai mahdollisesti joidenkin muiden(?) henkilökohtaisten intressiesi pohjalta. En ole niinsanotusti siis varma, että oletko lintu vai kala (vaiko vain pelkkä dazu, hmh): muistan näillä palstoilla aikoinaan, melko kauan sitten, olleen yhden aika mieleenjääneenkin fiksusti kirjoittaneen kirjoitajanimimerkki dazun, mutta välistä mun on vaikea uskoa/ ajatella ainakaan, että kyseessä olisi sama henkilö. Pahoitteluni, jos kirjoitukseni loukkasi, mutta sait nyt rehellisen ja suoran vastauksen kysymykseesi, kun kerran itse kyselit. Melko rajallisesti olen lukenut juttujasi kuitenkin.
- lukenut kesällä
mihin katosi se viime kesäinen fiksusti kirjoittava nuori mies!
lukenut kesällä kirjoitti:
mihin katosi se viime kesäinen fiksusti kirjoittava nuori mies!
sama ukko olen edelleen... varmaan myös suhtautuminen sekä minuun, että minun suhtautuminen muihin on muuttunut ja siten myöskin kirjoitan erilailla. Ihmettelen vain sitä, että minun väitetään suosivan, tai puolustavan joitakin kirjoittajia, mikä on aivan naurettava väite, koska minusta tuntuu, että olen toistuvasti esittänyt näistä kavereistani eroavia mielipiteitä ehkä liiankin kärkkäästi. Enköhän minä kuitenkin tee arviot kirjoituksista sen kirjoituksen perusteella henkilön sijaan, vaikka kuinka niin kuvittelisitte jotain muuta. ps. mielestäni näillä henkilöliittoumilla mässäily kuulostaa manipuloinnilta...
- joa nyt suoraan sanon...
dazu kirjoitti:
sama ukko olen edelleen... varmaan myös suhtautuminen sekä minuun, että minun suhtautuminen muihin on muuttunut ja siten myöskin kirjoitan erilailla. Ihmettelen vain sitä, että minun väitetään suosivan, tai puolustavan joitakin kirjoittajia, mikä on aivan naurettava väite, koska minusta tuntuu, että olen toistuvasti esittänyt näistä kavereistani eroavia mielipiteitä ehkä liiankin kärkkäästi. Enköhän minä kuitenkin tee arviot kirjoituksista sen kirjoituksen perusteella henkilön sijaan, vaikka kuinka niin kuvittelisitte jotain muuta. ps. mielestäni näillä henkilöliittoumilla mässäily kuulostaa manipuloinnilta...
Oletko jotenkin poikkeuksellisen ilkeä ihminen, vaiko ainoastaan ymmärtämätön? Kysyin ihan vilpittömästi tän kysymyksen. Sä nimittäin esimerkiksi änkäsit dazu aikoinaan tällä palstalla esittämään persoona-analyysia(!!!) nimimerkistä e.W siten, että minäkin -tällä palstalla pällien rankasti kiusaama, todellakin taas kertaalleen sain siinä kuvainnollisti raipan iskua naamalleni niin, että itketti... Kun ylipäätään en ole käsittänyt, että mikä vaikeus tän palstan muka muuten niin moraalisesti _mielestään_ hyveellisillä on ollut arvostella aiheellisesti(!) sitä psykologisesti väkivaltaisesti(!) mua kohtaan käyttäytynyttä *******//%%ä, en ylipäätään sikäli voi sitäkään ymmärtää, että miksi joku haluaa sotkea _myös mut_, yhdistettävästi nimimerkkiä mainiten, kaikenlaiseen paskaan ja saastaan? Mä nimittäin en koskaan ole ollut esimerkiksi rekisteröitynyt kirjoittaja ja sultakaan osakseni saamaani, arvon nimimerkki dazu, EITTÄMÄTTÄ erikoista käytöstä en aivan täysin tällä palstalla aina ole ymmärtänyt. Suosittelisin harkintaa, jollet sitten halua profiloitua ihmishirviönä esimerkiksi mun kaltaisilleni keskustelupalstakirjoittajille. Mä en esimerkiksi sille mitään keskustelupalstakirjoittajana voi, että jos joku väkisin heti alkaa feikata mua, jos mä parikin kommenttia ketjuun kirjoitan. Inhoan ja oudoksun kirjoittajia, jotka eivät tuota ymmärrä.
joa nyt suoraan sanon... kirjoitti:
Oletko jotenkin poikkeuksellisen ilkeä ihminen, vaiko ainoastaan ymmärtämätön? Kysyin ihan vilpittömästi tän kysymyksen. Sä nimittäin esimerkiksi änkäsit dazu aikoinaan tällä palstalla esittämään persoona-analyysia(!!!) nimimerkistä e.W siten, että minäkin -tällä palstalla pällien rankasti kiusaama, todellakin taas kertaalleen sain siinä kuvainnollisti raipan iskua naamalleni niin, että itketti... Kun ylipäätään en ole käsittänyt, että mikä vaikeus tän palstan muka muuten niin moraalisesti _mielestään_ hyveellisillä on ollut arvostella aiheellisesti(!) sitä psykologisesti väkivaltaisesti(!) mua kohtaan käyttäytynyttä *******//%%ä, en ylipäätään sikäli voi sitäkään ymmärtää, että miksi joku haluaa sotkea _myös mut_, yhdistettävästi nimimerkkiä mainiten, kaikenlaiseen paskaan ja saastaan? Mä nimittäin en koskaan ole ollut esimerkiksi rekisteröitynyt kirjoittaja ja sultakaan osakseni saamaani, arvon nimimerkki dazu, EITTÄMÄTTÄ erikoista käytöstä en aivan täysin tällä palstalla aina ole ymmärtänyt. Suosittelisin harkintaa, jollet sitten halua profiloitua ihmishirviönä esimerkiksi mun kaltaisilleni keskustelupalstakirjoittajille. Mä en esimerkiksi sille mitään keskustelupalstakirjoittajana voi, että jos joku väkisin heti alkaa feikata mua, jos mä parikin kommenttia ketjuun kirjoitan. Inhoan ja oudoksun kirjoittajia, jotka eivät tuota ymmärrä.
sen, että joku kirjoittaja kävi kimppuuni melko kummallisia syytöksiä esittäen ja melkoisen ilkeää kielenkäyttöä harrastaen ja jatkuvasti itseään kehuen... hänelle kirjoittamani täysin asialliset kommentit hän käänsi jotenkin pahoiksi, loukkaaviksi tms. ja tälle kyseiselle henkilölle sattuneista syistä annoin jonkinlaista pientä arviota hänen käyttäytymisestään. Minulla ei ole koskaan ollut tapana käydä kenenkään kirjoittajan persoonan kiinni negatiivisella tavalla, eikä minulla mitään ketään vastaan. Minua vastaan voi ihmisillä olla ihan vapaasti vaikka mitä, mutta saatan olla tällöin hyvin ärsyttävä ja kolkko vastauksissani. Olen kuitenkin keskittynyt asiakirjoittamiseen ja olen myöskin tätä asiaa koittanut ajaa näillä palstoilla.
- jos nut suoraan sanon...
dazu kirjoitti:
sen, että joku kirjoittaja kävi kimppuuni melko kummallisia syytöksiä esittäen ja melkoisen ilkeää kielenkäyttöä harrastaen ja jatkuvasti itseään kehuen... hänelle kirjoittamani täysin asialliset kommentit hän käänsi jotenkin pahoiksi, loukkaaviksi tms. ja tälle kyseiselle henkilölle sattuneista syistä annoin jonkinlaista pientä arviota hänen käyttäytymisestään. Minulla ei ole koskaan ollut tapana käydä kenenkään kirjoittajan persoonan kiinni negatiivisella tavalla, eikä minulla mitään ketään vastaan. Minua vastaan voi ihmisillä olla ihan vapaasti vaikka mitä, mutta saatan olla tällöin hyvin ärsyttävä ja kolkko vastauksissani. Olen kuitenkin keskittynyt asiakirjoittamiseen ja olen myöskin tätä asiaa koittanut ajaa näillä palstoilla.
No mutta mikä ihme siinä on niin vaikeaa käsittää, ettei puskakirjoittajalle kirjoittaminen keskustelupalstalla ole eri asia, kuin rekisteröidylle kirjoittajalle kirjoittaminen? Se nyt vain on niin ja nämä maailman lait menevät siten, että niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Jos joku rekisteröitynyt puhuttelee mua esimerkiksi epäluuloisesti aiheetta, saa sellainen olla aivan varma, etten minäkään välttämättä ole ylitseviedyn ystävällinen. En tiedä, mihin tilanteeseen sä tuossa viittasit, mutta itses takia toivon, että olet esittänyt persoona-analyysejasi ainoastaan rekisteröityneistä, koska muu olisi sun taholtasi verraten järjetöntä käytöstä. Joku dazu- nimimerkkiä käyttänyt kyllä on loukannut mua syvästi asiattomilla persoona-analyyseillaan tällä palstalla, mutta sitten toisaalta muistan takavuosilta myös sellaisen dazun, joka oli musta hyvä kirjoittaja ja jota jotkut muutkin fiksun oloiset kirjoittajat kehuivat. Sinun persoonaasi en osaa ottaa kantaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883