Jalat penkillä -ilmiö

isompi kaveri

Nyt alan ymmärtää miks toiset pitää jalkoja penkillä penkkipunnerrusta tehdessään. En nimittäin oo varmaan koskaan nähnyt kenenkään yli 180-senttisen niin tekevän. Pätkillä onjoku juttu niitten persjalkojen kanssa, että ne ei saa hyvää asentoa, jollei pikku jalat oo penkillä. Kuten ne ei yllä leuanvetotankoonkaan ilman pallia!

40

8556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

Itse en ole 188-senttisenä penkannut yhdelläkään penkillä, missä olisi tilaa pitää jalkoja penkillä, joten siinä mielessä kyllä. Mutta tuskin kaikki pitävät lyhyyden takia jalkoja penkillä, vaan saadakseen enemmän rasitusta rintalihaksille. Itsekin tein joskus sotilaspenkkiä, jalat maassa en lainkaan. Rintalihakset kasvoivat ja voimistuivat tuona aikana enemmän kuin normipenkkiä tekemällä.

• jepu jepu

pienimunaset ne vaan pitää jalkoja penkillä

• Jaa-a

Anteeksi, mutta voisi myös kyllä puhua naisista. Naisetkin tekevät penkkipunnerrusta. Selkä ei rasitu. Tavoite voi olla toinen kuin räysillä raudan vääntö.
        Ei kannata kyllä välittää mitä täällä ihmisten koosta kirjoitetaaan. Jokainen on kuitenkin omanlainen. Hyvät mitat. Ja jokainen niillä omillaan taaplaa. Tylilllään.

Hyviä treenejä kaikille ja liikunnan iloa!

• lksdjfkldfj

Taas näitä älypäitä täällä kirjoittelee. Itse pidän maksiminostoissa jalat tukevasti maassa ja hieman kevyemmillä painoilla nostan penkille tai ilmaan jalat että selkä pysyy suorana ja rasitus menee enemmän rintaan ja ojentajiin. Mikä vittu sua oikein vaivaa, kun aina pitää lyhyempiä miehiä haukkua???? Joko sulla on todella paha peniskateus tai itse olet hirvee riuku joka ei kehity salilla ikinä. Haukutko sä kehitysvammaisiakin jatkuvasti vaikka he eivät itselleen mitään voi???

• Isompi kaveri

190 92 18

• lotionman

Kerro ihmeessä miten se selän suoristaminen auttaa rintalihasten aktivoitumiseen penkissä. Kyllä se taitaa olla aivan päinvastoin..?

• kun.....
        lotionman kirjoitti:

Kerro ihmeessä miten se selän suoristaminen auttaa rintalihasten aktivoitumiseen penkissä. Kyllä se taitaa olla aivan päinvastoin..?

en ole se keltä kyselet tyhmiä, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olemmeko yhtämieltä että penkkipunnerruksessa lähtö tapahtuu rintalihaksilla/olkapäillä ja loppuojennus tapahtuu ojentajilla? Rinta kaarella lähtö on ylempänä, eli ei ole sitä rinta/olka-vaihetta olemassa. Selkä suorana tanko tulee alemmas ja lähtö on rinta/olkapää voittoinen.

• ldksjldkfjg
        Isompi kaveri kirjoitti:

190 92 18

Onpa pieni muna noin isolla ukolla. Itse 20 senttiä lyhyempi, 20kg kevyempi ja silti isompi muna =)

• lotionman
        kun..... kirjoitti:

en ole se keltä kyselet tyhmiä, mutta vastaan nyt kuitenkin. Olemmeko yhtämieltä että penkkipunnerruksessa lähtö tapahtuu rintalihaksilla/olkapäillä ja loppuojennus tapahtuu ojentajilla? Rinta kaarella lähtö on ylempänä, eli ei ole sitä rinta/olka-vaihetta olemassa. Selkä suorana tanko tulee alemmas ja lähtö on rinta/olkapää voittoinen.

Ei men yt taideta olla yhtä mieltä yhtään mistää. nostamalla kuvaamasi kaltaisella tavalla nosto tapahtuu olkapäillä... se rinta työskentelee vain jos se on sellaisessa asennossa, että se on sille mahdollista. eli jos sitä rintaa halutaan siinä treenata niin selkään kaari! voi jeesus sentään tämän palstan juttuja...

• vinkkken0
        ldksjldkfjg kirjoitti:

Onpa pieni muna noin isolla ukolla. Itse 20 senttiä lyhyempi, 20kg kevyempi ja silti isompi muna =)

Ei sitä kuule mitata kasseista.

• hessu..
        lotionman kirjoitti:

Ei men yt taideta olla yhtä mieltä yhtään mistää. nostamalla kuvaamasi kaltaisella tavalla nosto tapahtuu olkapäillä... se rinta työskentelee vain jos se on sellaisessa asennossa, että se on sille mahdollista. eli jos sitä rintaa halutaan siinä treenata niin selkään kaari! voi jeesus sentään tämän palstan juttuja...

mitäs jos itse kävisit kokeilemasssa kyseistä liikettä ja toteat itse ihme ja kumma kyllä se vaan paremmin rintaan ottaa kun laittaa jalat penkille niin ei tartte inttää päivänselvästä asiasta.

• korjaus,
        hessu.. kirjoitti:

mitäs jos itse kävisit kokeilemasssa kyseistä liikettä ja toteat itse ihme ja kumma kyllä se vaan paremmin rintaan ottaa kun laittaa jalat penkille niin ei tartte inttää päivänselvästä asiasta.

ei jalkoja penkille vaan penkin yläpuolelle,ilmassa.Niin joutuu nostaan pelkästään yläkropan lihaksilla,jaloilla ei voi auttaa yhtään.

• mulukkuja

aloittajia. visii kehityksen kelekasta jäänyt. tai sit kilsatehtaalle.

• 3468ighhdh55end
        ldksjldkfjg kirjoitti:

191,5 96 15

• lotionman

En ymmärrä mitä järkeä siinä on. Sotilaspenkki on typerä kestävyyslaji, mutta toi tekniikka vasta idioottimainen onkin. Paremmin se kohdelihakselle (rintalihaksille) menee kun jalat maassa!

• horcof lutherri

jalat ilmassa punnerrus on huomattavasti vaativampi liike kuin perinteinen penkki. vaaditaan oikeasti voimaa, kun maataan lahnana ja kaikki voima on oikeaa voimaa. kumpi on vahvempi? kaveri joka penkkaa jalat maassa 160kg? vai kaveri joka penkkaa sotilaspenkistä 160kg? ei vaikea kysymys. kumpi on vahvempi? kaveri kyykkää prässistä 300kg? vai kaveri joka kyykkää oikeasti 300kg? runkatkaa shatana idiootit.

• lotionman
        horcof lutherri kirjoitti:

jalat ilmassa punnerrus on huomattavasti vaativampi liike kuin perinteinen penkki. vaaditaan oikeasti voimaa, kun maataan lahnana ja kaikki voima on oikeaa voimaa. kumpi on vahvempi? kaveri joka penkkaa jalat maassa 160kg? vai kaveri joka penkkaa sotilaspenkistä 160kg? ei vaikea kysymys. kumpi on vahvempi? kaveri kyykkää prässistä 300kg? vai kaveri joka kyykkää oikeasti 300kg? runkatkaa shatana idiootit.

ensinnäkin tehdään selväks pari juttuu! voima paskaa jos ei muskle, ei voimalla tee mitään. voima on musklen tuoton mukana tuleva välttämätön paha. eli ei kiinnosta mikä on todellista voimaa ja mikä ei jos tarkoitus sillä penkillä rankaista rintalihaksia! ei siis ole mitään tolkkua maata lahnana ja antaa ojentajien tehdä työ penkissä (SIELTÄ SE VOIMA PENKKIPUNNERRUKSESSA TULEE) loppukaneettina tai kanoottina: jalat maahan!

• martti virtaheppa
        lotionman kirjoitti:

ensinnäkin tehdään selväks pari juttuu! voima paskaa jos ei muskle, ei voimalla tee mitään. voima on musklen tuoton mukana tuleva välttämätön paha. eli ei kiinnosta mikä on todellista voimaa ja mikä ei jos tarkoitus sillä penkillä rankaista rintalihaksia! ei siis ole mitään tolkkua maata lahnana ja antaa ojentajien tehdä työ penkissä (SIELTÄ SE VOIMA PENKKIPUNNERRUKSESSA TULEE) loppukaneettina tai kanoottina: jalat maahan!

ei ei ja ei ei ei!!!! shatana kusipäät. shatana tyhmat miahet hiahot. kun jalat on ilmas niin rinta ja yläkroppa joutuu tekee tuplatyön. jalat maassa vain helpotetaan penaa. jalat maassa o tarkoitettu kisaaville penamiehille. se joka hakee maksimaalista lihaskasvua tekee liikkeen oikeasti VAIN yläkropan avuin EIKÄ JALKOJEN TURVIN. jalat maassa penkataan vain kisoissa. jos lihasta halutaan kroppaa pitää rankaista vaikeimman kautta. VAI HALUAAKO JOKU PENKKIPUNNERRUKSESSA KÄYTTÄÄ JALKOJA APUNA ja helpottaa rinnan työtä? HÄ?oi miksi oi miksi. kovemman työn rinta tekee jalat ilmassa. ei vaikea ymmärtää? shatana mä syän teidat vithun hulluth shatna!

• lkjfgkjh
        martti virtaheppa kirjoitti:

ei ei ja ei ei ei!!!! shatana kusipäät. shatana tyhmat miahet hiahot. kun jalat on ilmas niin rinta ja yläkroppa joutuu tekee tuplatyön. jalat maassa vain helpotetaan penaa. jalat maassa o tarkoitettu kisaaville penamiehille. se joka hakee maksimaalista lihaskasvua tekee liikkeen oikeasti VAIN yläkropan avuin EIKÄ JALKOJEN TURVIN. jalat maassa penkataan vain kisoissa. jos lihasta halutaan kroppaa pitää rankaista vaikeimman kautta. VAI HALUAAKO JOKU PENKKIPUNNERRUKSESSA KÄYTTÄÄ JALKOJA APUNA ja helpottaa rinnan työtä? HÄ?oi miksi oi miksi. kovemman työn rinta tekee jalat ilmassa. ei vaikea ymmärtää? shatana mä syän teidat vithun hulluth shatna!

Aivan näin. Kokeilkaa sitä penkkiä ensin jalat ylhäällä penkillä tai ilmassa ja sitten jalat maassa. Tuntuu ihan selvä ero, ei nouse samalla lailla painot kun pitää jalat ilmassa kun ei voi käyttää jalkoja ja selkää apuna penkkipunnerruksessa. Jos vähääkään joku harrastaa voimannostoa niin pitäisi tuollainen perusasia tietää että jalat ja selkä tuo lisää oikealla tekniikalla aika paljonkin penassa. Eli jalat ilmassa/penkillä, nostetaan pelkästään ylävartalon voimin.

• lotionman
        martti virtaheppa kirjoitti:

edelleen se vastaus jäi saamatta! se rinta työskentelee enemmän kun selkä kaarella... edelleenkin. oli miten oli mutta näin on.

• lotionman
        lkjfgkjh kirjoitti:

Aivan näin. Kokeilkaa sitä penkkiä ensin jalat ylhäällä penkillä tai ilmassa ja sitten jalat maassa. Tuntuu ihan selvä ero, ei nouse samalla lailla painot kun pitää jalat ilmassa kun ei voi käyttää jalkoja ja selkää apuna penkkipunnerruksessa. Jos vähääkään joku harrastaa voimannostoa niin pitäisi tuollainen perusasia tietää että jalat ja selkä tuo lisää oikealla tekniikalla aika paljonkin penassa. Eli jalat ilmassa/penkillä, nostetaan pelkästään ylävartalon voimin.

ja paskaa paskaa tuli taas... totta vitussa saa enemmän voimaa JOS käyttää jalkoja MUTTA harva niitä osaa käyttää. sen sijaan jalat lattialla nosto on tukevampi = isommat painot jotka = isommat lihakset. selälle saa kunnon kaaren ja lavat vietyä taakse paremmin = rasitus rinnalle = isommat lihakset. miettikääs nyt näitä juttuja uudestaan! monenko bodarin olette nähnyt tekevätn penkkiä jalat penkillä, mikseivät tee vinopenkkiä jalat ilmassa ja käsipainopenkkiä jalat ilmassa. tämän teidän logiikkanne mukaan kyykkykin on tehokkaampi jos se tehdään ilman käsiä - hei tehdään siitä hieman vaikeampaa niin lihakset kasvaa paremmin! HUOH! zE on moro apinat

• lisää
        lotionman kirjoitti:

ja paskaa paskaa tuli taas... totta vitussa saa enemmän voimaa JOS käyttää jalkoja MUTTA harva niitä osaa käyttää. sen sijaan jalat lattialla nosto on tukevampi = isommat painot jotka = isommat lihakset. selälle saa kunnon kaaren ja lavat vietyä taakse paremmin = rasitus rinnalle = isommat lihakset. miettikääs nyt näitä juttuja uudestaan! monenko bodarin olette nähnyt tekevätn penkkiä jalat penkillä, mikseivät tee vinopenkkiä jalat ilmassa ja käsipainopenkkiä jalat ilmassa. tämän teidän logiikkanne mukaan kyykkykin on tehokkaampi jos se tehdään ilman käsiä - hei tehdään siitä hieman vaikeampaa niin lihakset kasvaa paremmin! HUOH! zE on moro apinat

paskaa...miksi luulet solttupenkis olevan kiellettyä käyttää jalkoja??? siksi et katotaan paljoko todella saa penkistä,ILMAN paitaa,ILMAN jalkoja!!

• sä oot
        lotionman kirjoitti:

edelleen se vastaus jäi saamatta! se rinta työskentelee enemmän kun selkä kaarella... edelleenkin. oli miten oli mutta näin on.

apina! kjäh kjäh...

• lotionman
        lisää kirjoitti:

paskaa...miksi luulet solttupenkis olevan kiellettyä käyttää jalkoja??? siksi et katotaan paljoko todella saa penkistä,ILMAN paitaa,ILMAN jalkoja!!

ei kiinnosta rauta vaan muskle! solttupenkissä tehdään toistoja omalla painolla. ei kiinnosta sekään. podipenkki vs solttupenkki. ihan eri juttu.

• lotionman
        sä oot kirjoitti:

apina! kjäh kjäh...

jos sä oot pippeli okei

• jos sä...
        lotionman kirjoitti:

jos sä oot pippeli okei

oot sitte homo,ok?

• lotionman
        jos sä... kirjoitti:

oot sitte homo,ok?

ja sä pikkuinen mysli? okei?

• sä taas
        lotionman kirjoitti:

ja sä pikkuinen mysli? okei?

oot napanöyhtä!

• oikeaa voimaa
        lotionman kirjoitti:

on tyäntää seisaaltaan vaikka kivirekeä. ihmisen luonnollisin asento vaaán kanssa

• Sotilaspenkki
        oikeaa voimaa kirjoitti:

on tyäntää seisaaltaan vaikka kivirekeä. ihmisen luonnollisin asento vaaán kanssa

Tottumiskysymys.
        Olen treenannut yli puoli vuotta pelkkää sotilaspenkkiä ja jos nyt koitan normipenkkiä niin saan tasan samat painot tai jopa vähemmän. Sama juttu jos on koko elämänsä tehny normipenkkiä ja koittaa kerran sotilaspenkkiä ni tuntuu raskaammalta, koska se on erilaista. Normi penkki vahvistaa sekä rintoja, että jalkoja(?) ja kyllä silläkin saa rinnat kipeiksi ja kasvamaan, itse vain pidän sotilaspenkkiä mukavempana

• Kari Katkarapu
        Sotilaspenkki kirjoitti:

Tottumiskysymys.
        Olen treenannut yli puoli vuotta pelkkää sotilaspenkkiä ja jos nyt koitan normipenkkiä niin saan tasan samat painot tai jopa vähemmän. Sama juttu jos on koko elämänsä tehny normipenkkiä ja koittaa kerran sotilaspenkkiä ni tuntuu raskaammalta, koska se on erilaista. Normi penkki vahvistaa sekä rintoja, että jalkoja(?) ja kyllä silläkin saa rinnat kipeiksi ja kasvamaan, itse vain pidän sotilaspenkkiä mukavempana

Mitäs mieltä ootte alavinopenkistä? Siinähän täyttyy vähän noi molemmat väitteet; ei pääse työntämään jaloilla, mutta työntöasento taas vastaa kaarella olevaa selkää.

• Ehdottomasti otan jalat ristissä ylhäällä sen kolmenkympin/kolmenviidenkin kympin sarjana....ettei tuo vanha selkäni kipuunnu....eilen tanssittu polkkakin meni korkokengillä oikein tyylikkäästi.....

• penamiesvantaalta

Ainoastaan onnettomat runkkarit tekee penkkiä penkissä. Olen jo vuosia tehnyt penkkiä niin, että roikon polvitaipeista leuanvetotangossa ja nostan sitten siitä pena treenit. Tällä hetkellä tulee tällä tyylillä 178,5 kilolla kutonen.

• IsoJööti1

Isomunaiset ei kehtaa punnertaa jalat maassa saleilla jossa on seksikkäitä fitness tyttöjä. verkkarit alkaa pullottaa. jalat penkillä sitä "kohoumaa" ei huomaa..

• 17v/86kg/175cm/140kg

Täytyy kyllä aika lahjaton olla, jos ei puolen vuoden treenillä mene vähintään 15 kertaa 100 kiloa sotilastyyliin!

• AA kutsuu

Nostin tänään 180kg penkistä... Ja olen juoppo... Bodaus ja voimannosto on laiskojen laji... Sopii mulle... Ja sopii juopoille...

• AA kutsuu

Tarkoitin sotilas-penkistä!!! Oon taas vähän kännissä..

• no ego vaan realitee

sinä oot iso laiska pska. kivetäänkö köyttä kumpi on nopeepi. pidän penkillä enkä PERSE ILMASSA HITTO. naurettavintahan se on tehdä 1-2 toistoa perse ilmassa hartiat penkissä . toiset nostaa kiloja toiset kuten minä voimaa. vttuako sä 200 penkillä teet ellet siät lihavuorta liikuta ylöspäin.

• AA KUTSUU

Ai haluat munkaa kiipeä köyttä ylös? :) Oon sitten meinaa aika hätäsee kiivennyt sen köyden ylös.

• liikun kelkalla

Minulla ei ole jalat maassa eikä penkillä,minulla ei ole jalkoja.Sm-4 jalattomien kyykky kilpailussa vuonna 2006

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe