Vai miksi sitä nyt kutsutaan, mutta siis se lappu, missä on aina listattu, että kuinka paljon on tältä kuulta palkkaa maksettu ja mistä tunneista. Aloin vaan miettimään, että kuinka kauan mulla aikaisemmissa paikoissa on kestänyt siinä, että semmonen on kotiin tullut, kun tällä erää ei tästä uudesta ja itse asiassa nyt jo entisestä paikasta ole vielä tullut... Niin mites teillä? Mikähän noissa on se yleinen käytäntö? Mietin vaan, että kauan odottelen, ennen kuin alan soittelemaan perään... Ennakko-oletukseni kun hienosti on se, että yrittävät kusettaa kuitenkin...
palkkatodistus
3
606
Vastaukset
Itselleni palkkalaskelma tulee edellisenä tai samana päivänä kuin palkkakin. Mutta yritys on keskikokoinen ja kaikki hoidetaan automaattisesti, ei siis manuaalityötä. Onko työpaikka uusi? Silloin asiaa voi kysyä palkkasihteeriltä tmv.
- qwqwqwwq
Mä saan sen pomolta suoraan käteen, samana päivänä kun menee/on mennyt maksuun. Yleensä on seuraavana päivänä tilillä. Hyvin toimii eikä pk-firmassa tarvitse lähetellä lappusia postitse. Firmoissa joissa on erikseen palkanlaskija tai sihteeri joka tuon työn tekee, usein lähettävät jo postissa lappusen, ja yleensä etukäteen. Eli kun laskelma on valmis, se postitetaan ja palkka menee maksuun niin että sen pitäisi olla sovittuna palkkapäivänä tilillä. Vähän typerää jos palkkalaskelma tai ns. palkkanauha tulee jälkikäteen.
- vnpvsa
Joo, ehdin jo kyselemään sieltä, tulee kyllä, mutta jäljestä päin. Jotenkin tosi hassua. Oon ihan varma, että kaikkialla muualla oon saanu suurinpiirtein palkkapäivänä tai heti sen jälkeen tuon. Outoa. Noh, jos kuvittelevat että vahtaan sen vähemmän tarkasti kun pihtaavat sitä, niin saavat kyllä tuta olevansa väärässä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471