183 cm-mies on hukkapätkä

miksi?

Miksi naisten mielestä hieman päälle 180-senttiset miehet on hukkapätkiä? Tiedoksi, että suomalaisten nuorten miesten keskipituus on noin 180 cm tai hieman alle.

90

8055

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en minä..

      Jaa, en minä ainakaan ole tuollaista tuomiota saanut...mistä sinä tuollaisen kuvan olet veistellyt? Jos kroppa on kunnossa niin kyllä kysyntää riittää ;-)

    • läskejä.

      Tiedoksi, naisten keskipaino suomessa on tuon verran. Miksi naisen tulisi painaa 50 kg? Pituudesta riippumatta?

      • suomalaisista naisista

        onkin lihavia. 68kg alle 170cm perusnaiselle on yksinkertaisesti LIIKAA.


      • indeksi ¤
        suomalaisista naisista kirjoitti:

        onkin lihavia. 68kg alle 170cm perusnaiselle on yksinkertaisesti LIIKAA.

        68 kiloa 170 cm naiselle on sopivasti. Painoindeksi on tuolloin 23. Normaalipainon raja on 20-25.


      • tiukka mies
        indeksi ¤ kirjoitti:

        68 kiloa 170 cm naiselle on sopivasti. Painoindeksi on tuolloin 23. Normaalipainon raja on 20-25.

        Kyllä tuolla mitalla nainen on auttamatta läski. Itse olet 170 tumppi mies ja painan 70 kg. Nostan penkista kaksi kertaa oman painoni ja tuolla painolla nainen on joku kuulantyöntäjä.


      • höpöhöpö--
        tiukka mies kirjoitti:

        Kyllä tuolla mitalla nainen on auttamatta läski. Itse olet 170 tumppi mies ja painan 70 kg. Nostan penkista kaksi kertaa oman painoni ja tuolla painolla nainen on joku kuulantyöntäjä.

        et ressukka tajua naisten pituudesta painosta yhtään mitään


      • Iso Helga
        höpöhöpö-- kirjoitti:

        et ressukka tajua naisten pituudesta painosta yhtään mitään

        Itse painan 70 kiloa ja pituuteni on 171 cm. En todellakaan ole läski ja nostan 200 kiloa penkistä. Kuulaa en työnnä kuin metrin. Ei mies tajua yhtään mistään mitään jos väittää tällaista keskipainoista naista läskiski. Tommosen kukkakeppimiehen joka nostaa vain 140 kiloa penkistä vetäsin solmuun koska vaan. Naiseus kunniaan.


    • pitkä nainen

      183cm tai sitä vielä pidempi on niin jees..tässä puhuu 180 cm ja 66kg nainen:)

      • vuokrata?

        tarvitsisin kukkakeppiä puutarhaan. :)


      • pitkä nainen
        vuokrata? kirjoitti:

        tarvitsisin kukkakeppiä puutarhaan. :)

        Mikä siinä sua niin kismittää kun toiset jaksaa pitää itsestään huolta eivätkä plösähdä läskeihinsä...maailmassa liikaa läskiä jo muutenkin...sitäpaitsi olen saanut lisäkiloja juuri ja kavereiden mielestä nyt tosi jees:)


      • hongankolistajaa

        kasvimaalle heilumaan, tulisitko?


      • pitkä ja just sopiva
        vuokrata? kirjoitti:

        tarvitsisin kukkakeppiä puutarhaan. :)

        pitää olla noin kateellinen.Pitkät ihmiset on kauniita...revi siitä..


    • Älä naurata

      No nyt ongelma on kyllä ihan omassa päässäsi. On varmasti niitäkin naisia, jotka haluavat jonkun 190-senttisen, mutta entäs sitten? Et sinä koskaan tule kaikille kelpaamaan ja miksi edes pitäisi? Itse olen ihan oikeasti lyhyt mies, eli huikeat 169cm "pitkä". Sinä varmasti olet ihan riittävän pitkä valtaosalle naisista, mutta oma tilanteeni onkin jo ihan toinen. Varmaan 80% naisista pitää minua liian lyhyenä seurustelukumppaniksi, eikä siksi halua edes tutustua. Olen minäkin silti onnistunut saamaan useammankin seurustelukumppanin itselleni, enkä edes millään "kaikki kelpaa" -menetelmällä. Turha minun on naisille siitä kiukutella, jos olen jonkun mielestä (siis suurimman osan) liian lyhyt. Täytyy vaan keskittyä niihin, joille se pituus ei ole niin tärkeä asia. Kuten sanoin: Sinä kelpaat pituutesi puolesta valtaosalle naisista. Ole siihen tyytyväinen, äläkä piipitä niistä muutamasta, joille olet muka liian lyhyt. Kiusaat vain itseäsi. On melkoisen huvittavaa, jos kaltaisellasi, yli keskipituuden olevalla miehellä on joku kompleksi pituudestaan.

    • Mies 171 cm

      Köitä selvitä niiden yli. Tsemppiä.

    • mies 180cm

      lukenut tätä palstaa enemmänkin, niin ihanne pituus on ollut se 180cm suunnilleen. En tiedä mistä repäisit tuon naurettavan väitteen? mutta helvetin tyhmältä se kuulosti.

      • tjoo-o!

        182cm (miksei 183:kin) on melko monelle naiselle ihannemiehen pituus. Kuuden jalan mittainen. On tietysti niitäkin, jotka haluavat sitä lyhyemmän. Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä. Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä..


      • drhjnzdetj
        tjoo-o! kirjoitti:

        182cm (miksei 183:kin) on melko monelle naiselle ihannemiehen pituus. Kuuden jalan mittainen. On tietysti niitäkin, jotka haluavat sitä lyhyemmän. Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä. Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä..

        "Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä." Siis jos ollaan ihan rehellisiä niin naisten ihannepituus miehelle on noin 185 senttiä, siitä lyhyemmät menettelee, mutta mieluummin sais olla ton maagisen rajan kohdalla tai yli. "Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä.." Ei naiset käytä korkokenkiä siksi että tasotetaan pituuseroa! Naiset käyttää korkokenkiä näyttääkseen kauniilta. Itse asiassa naiset käyttää korkokenkien pitoa perusteluna sille miksi he haluavat pidemmän miehen, sanoen "Mitä pidempi mies sitä parempi koska käytän korkkareita ja haluan että mies on mua sillonkin selvästi pidempi". Tässä vain yksi esimerkki monista, samassa ketjussa: "Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :)" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001778&posting=22000000043793572


      • höpsispöpsis
        drhjnzdetj kirjoitti:

        "Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä." Siis jos ollaan ihan rehellisiä niin naisten ihannepituus miehelle on noin 185 senttiä, siitä lyhyemmät menettelee, mutta mieluummin sais olla ton maagisen rajan kohdalla tai yli. "Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä.." Ei naiset käytä korkokenkiä siksi että tasotetaan pituuseroa! Naiset käyttää korkokenkiä näyttääkseen kauniilta. Itse asiassa naiset käyttää korkokenkien pitoa perusteluna sille miksi he haluavat pidemmän miehen, sanoen "Mitä pidempi mies sitä parempi koska käytän korkkareita ja haluan että mies on mua sillonkin selvästi pidempi". Tässä vain yksi esimerkki monista, samassa ketjussa: "Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :)" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001778&posting=22000000043793572

        "Siis jos ollaan ihan rehellisiä niin naisten ihannepituus miehelle on noin 185 senttiä, siitä lyhyemmät menettelee, mutta mieluummin sais olla ton maagisen rajan kohdalla tai yli." No tälle et löydä kyllä mitään perusteita. Ihmiset tuntuvat painottamaan mielipiteissään selkeästi liikaa omia/kavereiden näkemyksiä. Katso esim. tää: http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/meikkivinkki2007/meikkivinkki.shtml?742787 "Keskipituisen miehen valitsisi kainaloonsa suurin osa vastaajista. Eniten ääniä, 36,6 prosenttia, saivat 180-185 -senttiset miehet, 175-180 - senttisten pitäessä hopeasijaa saaden 22,9 prosenttia äänistä. Pitkät 185-190 -senttiset miehet miellyttivät melkein yhtä paljon, sillä tätä pituutta äänesti 22,7 prosenttia vastaajista." Kyselyt on tietysti kyselyitä mutta kyllä tuo jotain suuntaa antaa...


      • on sama
        drhjnzdetj kirjoitti:

        "Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä." Siis jos ollaan ihan rehellisiä niin naisten ihannepituus miehelle on noin 185 senttiä, siitä lyhyemmät menettelee, mutta mieluummin sais olla ton maagisen rajan kohdalla tai yli. "Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä.." Ei naiset käytä korkokenkiä siksi että tasotetaan pituuseroa! Naiset käyttää korkokenkiä näyttääkseen kauniilta. Itse asiassa naiset käyttää korkokenkien pitoa perusteluna sille miksi he haluavat pidemmän miehen, sanoen "Mitä pidempi mies sitä parempi koska käytän korkkareita ja haluan että mies on mua sillonkin selvästi pidempi". Tässä vain yksi esimerkki monista, samassa ketjussa: "Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :)" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001778&posting=22000000043793572

        asia kuin värilliset piilarit. Huutavatko naiset ääneen: "Heeii.. ei mulla oikeasti ole kirkkaan sinisiä silmiä, mä vain käytän piilareita! Mä käytän piilareita just siksi että kaikki tajuaisivat ettei mulla voi oikeasti olla tän värisiä!" Yksikään ei kehtaisi tehdä noin. Korkokengät on sama asia. Ne on aika olemattomat, harva tulee edes ajatelleeksi, onko nainen luonnostaan niin pitkä vai ei, ja niitä käytetään juuri siksi kun halutaan olla pidempiä kuin mitä oikeasti ollaan. Eli ei tykätä niin pitkistä miehistä.


      • tyttö23v
        on sama kirjoitti:

        asia kuin värilliset piilarit. Huutavatko naiset ääneen: "Heeii.. ei mulla oikeasti ole kirkkaan sinisiä silmiä, mä vain käytän piilareita! Mä käytän piilareita just siksi että kaikki tajuaisivat ettei mulla voi oikeasti olla tän värisiä!" Yksikään ei kehtaisi tehdä noin. Korkokengät on sama asia. Ne on aika olemattomat, harva tulee edes ajatelleeksi, onko nainen luonnostaan niin pitkä vai ei, ja niitä käytetään juuri siksi kun halutaan olla pidempiä kuin mitä oikeasti ollaan. Eli ei tykätä niin pitkistä miehistä.

        Käytän korkkareita siksi koska ne ovat seksikkäät. Hienoja kenkiä, joissa ei ole korkoa, on hankala löytää. Minun kengänkokoni on 40-41, joten korottomissa kengissä näytän joltain muinaismaailman isojalalta. Olen jo valmiiksi suht pitkä, 170cm, enkä mielelläni lisäisi pituuttani koroilla, mutta matalat kengät eivät näytä isoissa jaloissa hyviltä.

        Olen seurustellut kolmen 170cm miehen kanssa, eikä minua koskaan heidän lyhyys vaivannut, mutta heitä itseään se häiritsi. Nyt on hienoa, kun olen löytänyt 188cm miehen, joka ei jää lyhyeksi, vaikka laittaisin korkeimmat korkokenkäni jalkaan :)


      • täh..
        tyttö23v kirjoitti:

        Käytän korkkareita siksi koska ne ovat seksikkäät. Hienoja kenkiä, joissa ei ole korkoa, on hankala löytää. Minun kengänkokoni on 40-41, joten korottomissa kengissä näytän joltain muinaismaailman isojalalta. Olen jo valmiiksi suht pitkä, 170cm, enkä mielelläni lisäisi pituuttani koroilla, mutta matalat kengät eivät näytä isoissa jaloissa hyviltä.

        Olen seurustellut kolmen 170cm miehen kanssa, eikä minua koskaan heidän lyhyys vaivannut, mutta heitä itseään se häiritsi. Nyt on hienoa, kun olen löytänyt 188cm miehen, joka ei jää lyhyeksi, vaikka laittaisin korkeimmat korkokenkäni jalkaan :)

        ikinä kuullut, että sama pituus kumppanilla haittaisi yhtään ketään. Taidat olla aikamoisen pieni, hassu tarinatäti :)


      • _pitkänen_
        täh.. kirjoitti:

        ikinä kuullut, että sama pituus kumppanilla haittaisi yhtään ketään. Taidat olla aikamoisen pieni, hassu tarinatäti :)

        minusta ainakin tuntuu kiusalliselta, jos mies on lyhyempi. Samanpituisen kumppanin kanssa ongelma ilmenee nimenomaan jos käyttää korkokenkiä.


      • Anonyymi
        drhjnzdetj kirjoitti:

        "Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä." Siis jos ollaan ihan rehellisiä niin naisten ihannepituus miehelle on noin 185 senttiä, siitä lyhyemmät menettelee, mutta mieluummin sais olla ton maagisen rajan kohdalla tai yli. "Eiväthän naiset huvikseen käytä korkokenkiä. Tarkoituksena on tasoittaa miehen ja naisen välistä pituuseroa. Tosi monella naisella on nykypäivänä korkkarit, joten aika harva haluaa semmoista 190cm miestä.." Ei naiset käytä korkokenkiä siksi että tasotetaan pituuseroa! Naiset käyttää korkokenkiä näyttääkseen kauniilta. Itse asiassa naiset käyttää korkokenkien pitoa perusteluna sille miksi he haluavat pidemmän miehen, sanoen "Mitä pidempi mies sitä parempi koska käytän korkkareita ja haluan että mies on mua sillonkin selvästi pidempi". Tässä vain yksi esimerkki monista, samassa ketjussa: "Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :)" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001778&posting=22000000043793572

        Minä oon 183cm pitkä 23v mies ja miehille just on se vasta kohta että nainen pitää olla miestä lyhempi :D mutta minulle on ihan sama vaikka ois saman pitunen kun minä mitä väliä sillä pituudella on en ymmärrä. Minä en vaadi mitään muuta naiselta että ei ole ylimielinen jäkättävä ja että ei katso kuinka isot tulot minulla on, ite en ees haluis olla mikään 190cm hernekeppi


    • vaalea nainen

      Uskoisin että noin 80 % suomalaista naisista haluaa miehen joka on 180-185 pitkä tumma tukkainen sopusuhtainen urheilullinen ei silmälaseja Monet ovat ehdottomia tämän vaatimuksen suhteen ei anneta eedes mahdollisuutta muille Noin 15% naisista hyväksyy lyhkäsemmän miehen kuin itse on, ja noin 5% naisista hyväksyy 2 metrisen miehen

    • lllllllll

      Kuulostaa nuoren ja epävarman miehen kirjoitukselta. Väite on aivan naurettava. 183 cm on hieman normaalia pidempi mies. Suurin osa kunnollisista miehistä on kuitenkin parisuhteessa pituudesta riippumatta. Vanhemmissa miehissä on vielä lyhyempiä miehiä paljon ja hekin ovat päässeet naimisiin.

      • mieltä

        Vartalon pituudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, saako naisystävää vai ei.


      • Mieti uudestaan
        mieltä kirjoitti:

        Vartalon pituudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, saako naisystävää vai ei.

        Noh noh. Onhan sillä ihan selvästi jotain merkitystä, kun valtaosa naisista haluaa sen about 180-senttisen. Kyllä sen jokainen huomaa, että esim. 170-senttisellä miehellä on paljon vähemmän vaihtoehtoja kuin pidemmällä miehellä, koska suuri osa naisista ei halua lyhyttä miestä. Kyllä lyhytkin mies usein naisen löytää, mutta ei se ole yhtä helppoa kuin niillä, joita naiset pitävät tarpeeksi pitkinä. Onhan kauniillakin enemmän viestiä kuin rumalla. Kun on paljon vientiä, on suurenpi mahdollisuus löytää sopiva kumppanikin. Lyhyellä miehellä on vähemmän vientiä kuin pitkällä.


      • sanoisin
        Mieti uudestaan kirjoitti:

        Noh noh. Onhan sillä ihan selvästi jotain merkitystä, kun valtaosa naisista haluaa sen about 180-senttisen. Kyllä sen jokainen huomaa, että esim. 170-senttisellä miehellä on paljon vähemmän vaihtoehtoja kuin pidemmällä miehellä, koska suuri osa naisista ei halua lyhyttä miestä. Kyllä lyhytkin mies usein naisen löytää, mutta ei se ole yhtä helppoa kuin niillä, joita naiset pitävät tarpeeksi pitkinä. Onhan kauniillakin enemmän viestiä kuin rumalla. Kun on paljon vientiä, on suurenpi mahdollisuus löytää sopiva kumppanikin. Lyhyellä miehellä on vähemmän vientiä kuin pitkällä.

        että esim. 170cm miehellä on viisikertainen kysyntä esim. 195cm mieheen nähden. Tämän huomaa kaikkialla.


      • ....
        Mieti uudestaan kirjoitti:

        Noh noh. Onhan sillä ihan selvästi jotain merkitystä, kun valtaosa naisista haluaa sen about 180-senttisen. Kyllä sen jokainen huomaa, että esim. 170-senttisellä miehellä on paljon vähemmän vaihtoehtoja kuin pidemmällä miehellä, koska suuri osa naisista ei halua lyhyttä miestä. Kyllä lyhytkin mies usein naisen löytää, mutta ei se ole yhtä helppoa kuin niillä, joita naiset pitävät tarpeeksi pitkinä. Onhan kauniillakin enemmän viestiä kuin rumalla. Kun on paljon vientiä, on suurenpi mahdollisuus löytää sopiva kumppanikin. Lyhyellä miehellä on vähemmän vientiä kuin pitkällä.

        "Onhan kauniillakin enemmän vientiä kuin rumalla."

        Näinkö on? Minua on monesti kehuttu kauniiksi, mutta vienti on kyllä aika olematonta. Näytän kai niin torjuvalta. Pointti on siis se, että kokonaisolemus vaikuttaa enemmän kuin pelkkä ulkonäkö.


      • fwewdw

        "Suurin osa kunnollisista miehistä on kuitenkin parisuhteessa pituudesta riippumatta. "

        Jotta mies kelpaa, sen pitää jo olla parisuhteessa? Se on huomattu, että jos naisille sanoo olevansa parisuhteessa, heille tulee usein pakottava tarve yrittää pistää parastaan peliin ja saada mies iskettyä. Onko se naiselle jnkl. itsetunnon kohotusta, jos siinä onnistuu? Sen olen käytännössä huomannut, että naiset suuttuvat kovasti, kun eivät (ainakaan omalla kohdallani) siinä tosiaan onnistu.


    • keskipituinen

      Suomalaisten miesten keskipituus on 178 cm. Itse edustan miesten keskipituutta, eikä ole todellakaan naisista ollut puutetta. Pidemmillä frendeilläni on ollut kylläkin puutetta. Taidat olla obsessoitunut pituuksiin, vaikka naisonnesi taitaa kiikastaa jostain muusta...! Peniksen mitoista voisi olla enemmänkin hyötyä, murehdi sitä seuraavaksi!

      • keskipituus on

        tosiaan toi 180 cm kuten aloittaja sanoi.


      • keskipituus
        keskipituus on kirjoitti:

        tosiaan toi 180 cm kuten aloittaja sanoi.

        Riippuu käytetäänkö mitattua vain kysyttyä. Kysytty voi hyvinkin olla 180 cm, mutta mitattu on nimenomaan 178 cm. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height Tuon mukaan myös self reported on 178 cm Suomessa.


      • näin on
        keskipituus kirjoitti:

        Riippuu käytetäänkö mitattua vain kysyttyä. Kysytty voi hyvinkin olla 180 cm, mutta mitattu on nimenomaan 178 cm. http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height Tuon mukaan myös self reported on 178 cm Suomessa.

        Nuorten suomalaismiesten keskipituus on nykyisin jo 180 sentin kohdilla. Wikipedian paskasivuja en käyttäisi minään totuutena. :D Aimo Massinen Turun Sanomissa: "-- sekä Tilastokeskuksesta että Kansanterveyslaitoksesta saamani taulukon mukaan vuonna 2005 suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten keskipituus 165 senttiä. Aivan yhtäpitävää, varmaa tietoa suomalaisten keskipituudesta ei taida olla olemassakaan, koska kattavaa koko kansan pituusmittausta ei ole tehty." "Nuorten miesten keskipituus onkin mainitun taulukon mukaan jo nyt tuo 180 ja nuorten naisten keskipituus 166." http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0:


      • Mies1985
        näin on kirjoitti:

        Nuorten suomalaismiesten keskipituus on nykyisin jo 180 sentin kohdilla. Wikipedian paskasivuja en käyttäisi minään totuutena. :D Aimo Massinen Turun Sanomissa: "-- sekä Tilastokeskuksesta että Kansanterveyslaitoksesta saamani taulukon mukaan vuonna 2005 suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten keskipituus 165 senttiä. Aivan yhtäpitävää, varmaa tietoa suomalaisten keskipituudesta ei taida olla olemassakaan, koska kattavaa koko kansan pituusmittausta ei ole tehty." "Nuorten miesten keskipituus onkin mainitun taulukon mukaan jo nyt tuo 180 ja nuorten naisten keskipituus 166." http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0:

        Aamulla voit olla pitkän yöunen jälkeen juuri sängystä pompattua 180 ja myöhään illalla 178. Tuollaisella erolla on väliä vain nettideiteissä joissa hupsu nainen voi näyttää kieltä sentin liian lyhyelle miehelle vaikkei erota viiden sentin eroa luonnossa.


      • arvointia
        näin on kirjoitti:

        Nuorten suomalaismiesten keskipituus on nykyisin jo 180 sentin kohdilla. Wikipedian paskasivuja en käyttäisi minään totuutena. :D Aimo Massinen Turun Sanomissa: "-- sekä Tilastokeskuksesta että Kansanterveyslaitoksesta saamani taulukon mukaan vuonna 2005 suomalaisten miesten keskipituus oli 178 cm ja naisten keskipituus 165 senttiä. Aivan yhtäpitävää, varmaa tietoa suomalaisten keskipituudesta ei taida olla olemassakaan, koska kattavaa koko kansan pituusmittausta ei ole tehty." "Nuorten miesten keskipituus onkin mainitun taulukon mukaan jo nyt tuo 180 ja nuorten naisten keskipituus 166." http://www.turunsanomat.fi/extra/?ts=1,3:1010:0:0,4:10:0:1:2007-02-17,104:10:439394,1:0:0:0:0:0:

        en käyttäisi myöskään totuutena. Se on sitä paitsi noin vajaa 180 cm se keskipituus tällä hetkellä.


      • KELA-setä
        arvointia kirjoitti:

        en käyttäisi myöskään totuutena. Se on sitä paitsi noin vajaa 180 cm se keskipituus tällä hetkellä.

        Nuo Turun Sanomissa käytetyt taulukot ovat Tilastokeskukselta ja Kansanterveyslaitokselta.


      • KELA-setä
        arvointia kirjoitti:

        en käyttäisi myöskään totuutena. Se on sitä paitsi noin vajaa 180 cm se keskipituus tällä hetkellä.

        "Se on sitä paitsi noin vajaa 180 cm se keskipituus tällä hetkellä." Ei ole vaan 180 senttiä kun oli puhe nuorten suomalaismiesten keskipituudesta. Idiootti.


      • että sillä tavalla
        KELA-setä kirjoitti:

        "Se on sitä paitsi noin vajaa 180 cm se keskipituus tällä hetkellä." Ei ole vaan 180 senttiä kun oli puhe nuorten suomalaismiesten keskipituudesta. Idiootti.

        Kyllä se nyt vaan ikävä kyllä on vähän vajaa 180 cm myös nuorilla miehillä. Wikipediassa oli enemmän Suomea koskevia lukuja ennen, ja myös wikipedia käyttää lähteitä, eli se on lähteenä väihintään yhtä luotettava kuin TS. Muutenkin, kyselytutkimus tekee sentin pari lisää verrattuna oikeisiin mittauksiin. Armeijassa mitat kysyttiin, joten eräs n. 160 cm veijari sanoi olevansa 174 cm, eikä luvun kirjaajaa kiinnostanut pätkääkään onko se tosi vai ei. Se niistä inttilukujen luotettavuudesta.


      • KELA-setä
        että sillä tavalla kirjoitti:

        Kyllä se nyt vaan ikävä kyllä on vähän vajaa 180 cm myös nuorilla miehillä. Wikipediassa oli enemmän Suomea koskevia lukuja ennen, ja myös wikipedia käyttää lähteitä, eli se on lähteenä väihintään yhtä luotettava kuin TS. Muutenkin, kyselytutkimus tekee sentin pari lisää verrattuna oikeisiin mittauksiin. Armeijassa mitat kysyttiin, joten eräs n. 160 cm veijari sanoi olevansa 174 cm, eikä luvun kirjaajaa kiinnostanut pätkääkään onko se tosi vai ei. Se niistä inttilukujen luotettavuudesta.

        "Kyllä se nyt vaan ikävä kyllä on vähän vajaa 180 cm myös nuorilla miehillä. Wikipediassa oli enemmän Suomea koskevia lukuja ennen, ja myös wikipedia käyttää lähteitä, eli se on lähteenä väihintään yhtä luotettava kuin TS." Lähde ei ollu TS vaan Kansanterveyslaitoksen ja Tilastokeskuksen taulukot. Ainakin itse 2000-luvulla intin käyneenä se pituus mitattiin eikä kysytty.


      • ...vaan useampi...
        KELA-setä kirjoitti:

        "Kyllä se nyt vaan ikävä kyllä on vähän vajaa 180 cm myös nuorilla miehillä. Wikipediassa oli enemmän Suomea koskevia lukuja ennen, ja myös wikipedia käyttää lähteitä, eli se on lähteenä väihintään yhtä luotettava kuin TS." Lähde ei ollu TS vaan Kansanterveyslaitoksen ja Tilastokeskuksen taulukot. Ainakin itse 2000-luvulla intin käyneenä se pituus mitattiin eikä kysytty.

        ...mutta kuitenkin. Ja ainakin vuonna 2003 intin käyneenä pituudet kyllä kysyttiin, eikä mitattu.


      • tehdään
        ...vaan useampi... kirjoitti:

        ...mutta kuitenkin. Ja ainakin vuonna 2003 intin käyneenä pituudet kyllä kysyttiin, eikä mitattu.

        edelleen. Terv. Skappri


      • jaahas vai niin
        ...vaan useampi... kirjoitti:

        ...mutta kuitenkin. Ja ainakin vuonna 2003 intin käyneenä pituudet kyllä kysyttiin, eikä mitattu.

        että sillee.


      • jaahas vai niin
        tehdään kirjoitti:

        edelleen. Terv. Skappri

        Itse menin inttiin -03 ja pituus mitattiin.


      • alikersantti vm 02
        jaahas vai niin kirjoitti:

        että sillee.

        Ne mittaa, yleensä tapana on ollut mm. lääkärin tarkastuksissa ja marssimisessa on huuta eri pittudet jollojn porukka ryhmittäytyy sen mukaan. Usein kun näitä b-miehiä ja heistä näkee että ovat " erikoistapauksia " niin ovat mitanneet.


      • sentään
        alikersantti vm 02 kirjoitti:

        Ne mittaa, yleensä tapana on ollut mm. lääkärin tarkastuksissa ja marssimisessa on huuta eri pittudet jollojn porukka ryhmittäytyy sen mukaan. Usein kun näitä b-miehiä ja heistä näkee että ovat " erikoistapauksia " niin ovat mitanneet.

        Joopa joo. Kyllä meillä mitattiin 04 kaikki. Ja kyse ei ollut mistää b-porukasta vaan spol-porukasta.


    • eiköhän se kuule oo se ihannepituus.

    • FrozenCorpse

      Minulle riittää 165-185cm mies.

      • N__^*

        Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :) pystyisin seurustelemaan kyllä lyhyemmänkin miehen kanssa, mutta pitkät miehet ovat mielestä paljon miehekkäämpiä ja tietyllä tapaa tuovat turvallisuutta.


      • drhjnzdetj
        N__^* kirjoitti:

        Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :) pystyisin seurustelemaan kyllä lyhyemmänkin miehen kanssa, mutta pitkät miehet ovat mielestä paljon miehekkäämpiä ja tietyllä tapaa tuovat turvallisuutta.

        "Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä." Voi vittu mitä taliaivoja naiset voi olla. "Käytän korkkareita siks haluun pitkän miehen IHQUU hei!!!111!!"


      • Laressa

        Oletko miettinyt mitä sanoin?


      • ymmärrä
        N__^* kirjoitti:

        Mä tykkään siksi pitkistä miehistä koska olen itse 170cm ja käytän korkokenkiä. Eli 182-192 olisi ihanne mulle :) pystyisin seurustelemaan kyllä lyhyemmänkin miehen kanssa, mutta pitkät miehet ovat mielestä paljon miehekkäämpiä ja tietyllä tapaa tuovat turvallisuutta.

        miksi korkkareita käytetään... Koska ET OLE NAINEN. Tämä on ilmiselvästi jonkun kaks'metrisen miehen kirjoittama viesti. Torjutun yksilön.


      • FrozenCorpse
        Laressa kirjoitti:

        Oletko miettinyt mitä sanoin?

        Ryhdyit mun stalkeriks vai? Just niin, ois aika hankkia omat ystävät ja se elämä, ettei tarvii tuntemattomien kilvissä hinata.


    • Nainennnnnnnnnnnn

      Siis mitä ihmettä? Mun mielestä miehen ihannepituus on 170-180 cm. Nykyinen mieheni ei mahdu tähän haarukkaan vaan on 190 cm. Miehen pituudella ei ole juurikaan väliä, tärkeää on olla ryhdikäs ja hyvässä kunnossa, jos nyt ulkonäköä mietitään.

    • kaisaliisa81

      Mun mielestä miesten ihannepituus on 185-210. En ymmärrä miksi kukaan oikeasti laittaisi miehille pituuden ylärajaa? Pitkä mies voi tietysti olla vähän hontelon näköinen, jos on tosi laiha, mutta sitten vaan syö enemmän ja hankkii lihaksia kuntosalilla. Ihannepituus ei kuitenkaan tarkoita, etteikö yhtä hyvin voisi rakastua johonkin 172cm pituiseen. Hyvä ulkonäkö on aina ihanne vain paperilla.

      • tuota noin

        olet rakastatunut tällä hetkellä laihaan honkkelliin, koska niin kovasti puolustat heitä. Ulkonäöllä on vain vähän tekemistä pituuden kanssa. "Hyvä ulkonäkö on aina ihanne vain paperilla" kuulostaa siltä kuin joku honkkeli olisi paremman näköinen kuin joku about 172 senttisistä Hollywoodin supertähdistä... Heh!


      • kaisaliisa81
        tuota noin kirjoitti:

        olet rakastatunut tällä hetkellä laihaan honkkelliin, koska niin kovasti puolustat heitä. Ulkonäöllä on vain vähän tekemistä pituuden kanssa. "Hyvä ulkonäkö on aina ihanne vain paperilla" kuulostaa siltä kuin joku honkkeli olisi paremman näköinen kuin joku about 172 senttisistä Hollywoodin supertähdistä... Heh!

        "..kuulostaa siltä kuin joku honkkeli olisi paremman näköinen kuin joku about 172 senttisistä Hollywoodin supertähdistä... Heh!" No kyllä mun mielestä helposti onkin. Ehkä joku ihan lemppari tv-tähti menee ulkonäön puolesta pitkän normimiehen ohi, mutta ne iankaikkiset Brad Pittit tms. ei oo todellakaan mun makuun.


      • makutuomari
        kaisaliisa81 kirjoitti:

        "..kuulostaa siltä kuin joku honkkeli olisi paremman näköinen kuin joku about 172 senttisistä Hollywoodin supertähdistä... Heh!" No kyllä mun mielestä helposti onkin. Ehkä joku ihan lemppari tv-tähti menee ulkonäön puolesta pitkän normimiehen ohi, mutta ne iankaikkiset Brad Pittit tms. ei oo todellakaan mun makuun.

        Hyvä että on persoonallisia makutottumuksia niin kuin sinulla... Näin oikeasti hyvännäköisistä miehistä ei ole ihan niin suurta kamppailua, ja esim. kuvaamasi persoonallisennäköiset laihat ja pitkät miehet saavat myös seuraa.


      • treenailusta

        Pituudesta saattaa olla myös haittaa. Nimenomaan esimerkiksi tuossa mainitsemassasi kuntosalihommassa saa tehdä pitkänä kovasti töitä, että alkaa kroppa näyttää joltain. Lisäksi pidemmät lihakset ovat alttiimpia vaurioille.


    • ja miten niin nuorten miesten keskipituus?

    • sdasdasda

      kaksimetrisenä voin sanoa, että se on kyllä jostain ihan muaalta kiinni kuin pituudesta

    • näin on

      ja vastaavasti keskipituiset miehet ja sitä lyhyemmät ovat vantterampia. Aika harvinaisia on miehet jotka olis sekä selvästi keskipituutta pidempiä että vantteria.

    • normaali nainen

      No eikä ole! Olen 162-senttinen nainen ja olen joskus seurustellut 192-senttisen miehen kanssa. En todellakaan "valinnut" häntä pituuden tähden, vaan koska satuin pitämään hänestä muuten. Kyllä se kokonaisuus ja pilke silmäkulmassa ratkaisee. Esim. eräs komeimmista ja seksikkäimmistä tapaamistani miehistä oli vain hieman minua itseäni pidempi. Ei häirinnyt yhtään.

      • ellu.

        olen 163cm nainen enkä todellakaan pidä 183cm hukkapätkänä vaan hieman keskivertoa pidempänä! eikös 178-180cm ole aikalailla keskiarvoa.


      • KELA-setä
        ellu. kirjoitti:

        olen 163cm nainen enkä todellakaan pidä 183cm hukkapätkänä vaan hieman keskivertoa pidempänä! eikös 178-180cm ole aikalailla keskiarvoa.

        Eikö vaan? Eli vaikka säkään et pidä 183-senttistä lyhyenä, haluut kuitenkin että mies on ainaki 185 senttiä.


      • hömppäiita
        KELA-setä kirjoitti:

        Eikö vaan? Eli vaikka säkään et pidä 183-senttistä lyhyenä, haluut kuitenkin että mies on ainaki 185 senttiä.

        pituudella ei juuri ole vaikutusta kuinka kiinnostava, vrt seksikäs,haluttava yms. on.vaan kyse on kokonaiskuvasta, olen 167 ja välillä tunnen itseni jättiläiseksi ja välillä taas pikkuruiseksi, riippuu vähän mitä olen tekemässä, jos esim. olen ratsastamassa hevosella joka n. 167-170 cm säkäkork. ja painaaa about 600 kg niin tunnen olevani aika pikkunen. Samoin lienee miesten laita?
        mä en halua minkään tietyn mittaista miestä, välillä kiinnostun pitkistä, välillä pätkistä, tällä hetkelle vähän pienemästä, ja ei todellakaan vastaa mun miesihannetta ku yhdellä tavalla; sillä on pitkähköt hiukset, mutta se onkin melkeinpä tärkein vaatimus. Mutta 183 ei ole hukkapätkä. Ja sitä paitsi on aika loukkaava ilmaus muutenkin!!


    • noin mene

      Itselleni ihannemies on alle 170 cm .Kun pituuseroa ei ole paljon eikä vyötärönympärystäkään liiemmin, niin usko vaan että halailu ja hyvänä pitäminen tuntuu huomattavasti mukavammalta "oman kokoisen" kanssa. Voi kuinka mukavalta tuntuukaan kapsahtaa hänen kaulaansa ja antaa suukko, kun kasvot on melkein kohdakkain. Onnellinen olen kun sellaisen olen löytänyt.

    • siiis

      Kyllä naiset ennemmin sanoisivat, että 183cm mies on "liian pitkä" kuin "liian lyhyt". Ootko tullut ajatelleeksi, ettei monikaan 155-160cm nainen pidä ihanteena noin pitkää miestä? Ja kun on vieläpä siitä ALLE meneviä naisia (alle 155cm). Tosi tosi harva nainen sanoisi sun olevan liian lyhyt. Osa naisista voisi sanoa, että olet juuri sopivanpituinen.

    • ????????

      ??????.......

    • M 180 cm

      Siis moni nainen joutuu ottamaan alle 185-senttisen miehen mutta monelle sellainen kelpaisi jos mahdollisuus tulisi.

    • Rairuoho

      En vieläkään lakkaa hämmästelemästä, kuinka tämän planeetan itseään fiksuimmaksi lajiksi kutsuvat olennot valitsevat seurustelukumppaniaan kolmiulotteisen muodon perusteella. Hei vähän älyllistä evoluutiossa edistymistä kehiin nyt! Se on sisin, joka ratkaisee.

    • pituuden edelle.

      183 cm pitkä mies on sopiva jopa minulle (176 cm) JOS mies kävelee suorassa. Harmittavan monella vain on huono ryhti. Ihme, ettei armeijassa enää korjata sitä...

    • tyttönainen

      Olen itse pitkä nainen,n176cm ja painan n 68kg.kun rakastuu ei pituudella ole mitään väliä.Oma ukkonikin on minua pari senttiä lyhyempi,eikä menoa haittaa.. ;)

      ps.mikä on mun BMI,on mulle vähän vieras asia =)?

      • oo ihanne.

        painoindeksisi on 22 eli jos harrastat liikuntaa niin todella hyvä. Jos et harrasta niin hyvä keino mitata (suurimman osan mielestä ihanteellinen) paino on pituus -115 eli sulla olisi 61 paino...

        mutta jos siis liikut nii toi on ihanne.

        ja munkin mielestä mies saa olla muutaman sentin lyhyempi ja max 180. ihanne olisi ehkä 175 riippuen miehen rakenteesta muuten. Itse 168 hoikka.


      • omituiset
        oo ihanne. kirjoitti:

        painoindeksisi on 22 eli jos harrastat liikuntaa niin todella hyvä. Jos et harrasta niin hyvä keino mitata (suurimman osan mielestä ihanteellinen) paino on pituus -115 eli sulla olisi 61 paino...

        mutta jos siis liikut nii toi on ihanne.

        ja munkin mielestä mies saa olla muutaman sentin lyhyempi ja max 180. ihanne olisi ehkä 175 riippuen miehen rakenteesta muuten. Itse 168 hoikka.

        mittaussysteemit. Itse olisin ton systeemin mukaan alipainoinen eikä olis yhtään mitään muotoo.


      • mulla on
        omituiset kirjoitti:

        mittaussysteemit. Itse olisin ton systeemin mukaan alipainoinen eikä olis yhtään mitään muotoo.

        myös se 22 painoindeksi, mut tol testillä menis alle 17


      • "Little Girl"
        oo ihanne. kirjoitti:

        painoindeksisi on 22 eli jos harrastat liikuntaa niin todella hyvä. Jos et harrasta niin hyvä keino mitata (suurimman osan mielestä ihanteellinen) paino on pituus -115 eli sulla olisi 61 paino...

        mutta jos siis liikut nii toi on ihanne.

        ja munkin mielestä mies saa olla muutaman sentin lyhyempi ja max 180. ihanne olisi ehkä 175 riippuen miehen rakenteesta muuten. Itse 168 hoikka.

        AIKUISET....Kuka omalle pituudelleen mahtaa on mitä on ihmiset rakastaa toisiaan sen takia millaisia ne on, ei siks et "toi nyt on liian lyhyt ja toi liian pitkä".En kyl haluais kasvaa aikuiseks jos pituus on noin merkittävä asia aikuisena.Itse olen 176cm pitkä tyttö 12v.Painan 60kiloa ja oon luokkalaisianipäätä pidempi mutta entäs sitten!? Mä oon mä ja niin on hyvä.Miksei aikuiset vois ajatella samoin?


    • yhyyyyyyyyyyyy

      "Tosi harva nainen kuitenkaan haluaa yli 183 senttistä miestä. Siis jos ollaan ihan rehellisiä."

    • tölväissy joku pimu

      jolla on ollu 185 cm pitkä! Jos sillä on kuitenkin merkitystä

    • 189Nhevosenpuolikas

      Kehitä itsellesi itsetunto ja sitten vasta puhuun.

    • 171

      Itse olen 171 cm ja mielestäni hukkapätkä. Naiseni taas harmitteli kerran kun oon vähän liianki pitkä, mut oikeesti on varmasit just tyytyväinen. Mut että lyhyempikin saisin olla, ja ennen kuitenkin luulin, että ei vois kukaan näin lyhyestä edes kiinnostua, koska just pietään ihannepituutena jotai reilusti yli 180. Mut itsetunto mulla on silti vieläkin pituuden(kin) takia vähän heikko, kun tunnen itseni niin pieneksi ja avuttomaksi kun joudun kulkemaan pää n. 20cm alempana puolta kansaa missä vaan liikunkin.

      • Anonyymi

        Kaikilla on ristinsä kannettavanaan. Mutta ihan tosi hei, 171 cm ei ole mikään kääpiö, vaan normaali pituus. 165 cm alkaa olla aika lyhyt, muttei sekään menoa haittaa jos on asenne kohdillaan. Tiedän yhden tuollaisen mutta hänellä on se etu että on muuten todella miehekäs ja vanttera ja omaa luontaista karismaa, mikä kompensoi puuttuvaa pituutta. Tälläinen saa näillä ominaisuuksilla lyhyytensä anteeksi joiltakin naisilta .


    • jokuvaan9

      Siis toihan on täydellinen mitta miehelle :o Miehen pituinen, mutta ei kuitenkaan hujoppi korsto :D

    • Vilkkerix

      Taitaapi olla provo, ei kukaan pidä 183 senttisä hukkapätkänä :p

    • PitkäMies...

      on tuosta pituudesta ollut jotain hyötyä :) tietyissä tilanteissa naisten ovat seuranneet katseilla perästä ja muutaman hymykin tullut vastaantulevilta

      • Anonyymi

        Tuskinpa se pelkästä pituudestasi johtuu, vaan jostain muusta. Tuskinpa kukaan nainen pelkkään pituuteen ihastuu yksittäisenä ominaisuutena.


    • Anonyymi

      Onko yli 70 kiloinen ja alle D-kupin omaava nainen ollenkaan nainen. Kehopositiivista talvea itsekullekin.

    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Tiedän yhden ihanan miehen joka on max. 175 cm ja on ihan sopivan pituinen. Ja paljon komeampi kuin suurin osa miehistä. Pituudella ei ole yhtään mitään väliä, jos ei ulkonäköä ole muuten siunaantunut. Pituus on sivuseikka. Älä sinäkään noteeraa naisia joiden mielestä olet liian lyhyt. Yli 180 cm on sitä paitsi keskimääräistä pidempi, joten kannattaako ottaa todesta tuollaisia naisia?

    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole! 183-188cm pituus on ihan täydellinen miehelle. Pituusihanteella on myös yläraja monelle naiselle. Ehkä täydellisin pituusero on noin max. 20-30cm niin, että mies pidempi. Pidän keskipitkistä-pitkistä miehistä mutta kyllä 193-195 cm alkaa olla jo yläraja, kun ei ole itse pitkä. Pitkä ja lihaksikas mies on näyttävä mutta 2m on jo jätti! Liian iso koko- ja pituusero pariskunnan välillä voi näyttää koomiselta, esim. 2m mies ja 160cm tai alle nainen ovat selvästi eri paria ainakin minun mielestäni mutta jokainen toki päättää parivalinnastaan ja valitsee mieltymystensä mukaan. 2m miehelle käy parhaiten 175cm nainen.

    • Anonyymi

      Minä oon 15 ja pituutta 182 :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe