Opelia paljon haukutaan, mutta huono on fordikin, eli kumpi nyt se saksan lada on?
Kumpi se saksan lada on...
19
1278
Vastaukset
- Tietäjä
Koska Saksassa on paljon turkkilaisia niin vastaus on, että Turkissa tehty Corolla on Saksan Lada!
- löytyy
on juuri ne turkkilaiset.
- Aliautoja
Saksalaisten ystävieni mielestä molemmat sekä Opel, että Ford ovat kasoja paskaa. Vertaavat näitä Trabanteihin =)
- Saku
Minusta Ford ei ole saksalainen auto, eikös se ole alunperin Henryn jenkkilässä perustama firma. Merkillä on kyllä myös eurooppalainen linja, mutta sen epämaana pidän englantia. Saksassa kootaan englantilaista fordia.
Opel taas on saksalaisista japanilaisin. Automerkki selvästi kärsii samankaltaisesta persoonattomuudesta kuin japsit. Vaikka opelin mallisarjat ovat pitkäikäisiä ja huolella suunniteltuja (toisin kuin japsit), niin opel ei ole onnistunut luomaan omaa brandiä. Muut saksalaismerkit, MB, BWM, VW, Audi, Porsche, omaavat erittäin vahvan yhtenäisen ulkonäön ja mallisarjat ovat aina edeltäjänsä haluttuun suuntaan kehitettyjä lapsia.
Toki Opel yrittää luoda imagoa ja omaa tyyliään. Esimerkiksi eri aikakauden vectrat on tunnistettavissa sisaruksiksi, samoin astrat keskenään jne. Samoin kukin malli suunnitellaan niin että sitä myydään vielä yli viiden vuoden kuluttuakin.
Japseilla tilanne on vielä hektisempi. Toisiaan seuraavat mallit eivät omaa mitään yhtenäistä piirrettä ja kukin malli vanhenee kahdessa vuodessa. Hyvänä esimerkkinä Toyota Corolla, kukaan ei varmaan pysty löytämään mitään yhtäläisyyksiä eri mallisarjojen välillä 70-luvulta tähän päivään.- Beelzebub
Jos saksan "ladasta" puhutaan.
Opel on aina ollut sellainen perusduunarin auto. Kun duunari keräsi omaisuutta vaihdettiin kadetista senatoriin. :)
Opelin suosion on tähän päivään asti taannut ostajaystävällinen hinnoittelu. Samasta syystä harrastelaitteena opelia on erittäin paljon. Se on hyvä aihio kun edullista viritysosaa on paljon tarjolla.
Mutta on opelilla nämä mukavat rönsynsäkin. Opel GT, Manta, Tigra, Lotus Omega, Speedster etc. Tigraa ei ainakaan suomessa ole saanut moottorilla varustettuna vaikka laite olisi sen kyllä ansainnut.
Itse en perusopelia ostaisi. Sen verran kehnosti menee muotoilupuolella ja tekniikassa "bulkki" obelixien puolella. Noita vähän "erikoisempia" olen joskus harkinnut. - Anonyymi
Luotettavuus ja laatu on tärkein toyotalla.
Onko opeleissa vielä samat valokytkimet ja vipstaakit kuin 60 luvun kadeteissa. ?
- MAS
on, että esim. Opel Kadetin laatu oli vielä 1980-luvun alussa niin korkea, että se selvisi luokassaan voittajaksi noissa ADAC:in tutkimuksissa.
Itsellänikin jäi asiasta sama kuva sillä meillä oli siihen aikaan Toyota Corolla, kun taas naapurissa oli Opel Kadett.
Molemmilla autoilla ajettiin n. 100000km, ja oli silloin pakko myöntää että kyllä naapurin Kadett oli parempi.
Johtuukohan nuo Opelin ja ehkä Fordinkin nykyiset ongelmat siitä, että omistaja on amerikkalainen General Motors?
(Tosin kuulemma jo ainakin uuden Astran ja Corsan laatu on noussut luotettavuudessa kohisten) - Ei riitelyä
Ford on saksan Lada ja Opel on saksan Mosse.
- Anonyymi
Juuri näin, mutta Mosset toimi paremmin kuin saksan Opel, en tiedä missä Opelin tekeminen meni pieleen, mutta ei luotettava kuitenkin nykypäivänäkin = halvalla ei voi hyvää saada, no Opel ei ole edes halpa vrt. esim. Dacia joka toimii loistavasti hintaisekseen.
- Anonyymi
Kyiiä se ainut oikea saksan lada on kulkuväline missä on tähti keulalla Siperian mersukin on parempi ajaa joka n volkao
- Anonyymi
Monesko kalja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesko kalja?
Ei siihen totuuteen tarvita yhtään kaljaa
On niitä olemassa autojakin eikä mitään siirtymä välineitä
- Anonyymi
Mitähän tapahtuu Opelin laadulle nyt ranskalaisissa käsissä... ja onko se enää Opel laisinkaan vai pelkkä pösö toisenlaisilla kuorilla :/
- Anonyymi
Kyllä saksan ladan keulalla on kolmesakarainen tähti
- Anonyymi
Skodaa voisi kutsua Saksan Ladaksi, itäauto mihin asennetaan hieman vanhentunut VW/Audi tekniikka.
- Anonyymi
BMW on Saksan Lada. Liikaa muovia konepellin alla jo 90-luvusta lähtien ja sen takia vaatii usein huoltoa niin kuin aito Lada, joskin on paljon vaikeampi huoltaa kuin aito Lada.
- Anonyymi
Jos kysytte asiaa saksalaisilta itseltään, niin yksikään ei pidä Opelia enempää kuin Fordiakaan saksalaisina autoina.
Adam Opel tosin oli saksalainen, mutta tehtaansa hän kyllä myi General Motorsille.- Anonyymi
Saksalaiset myöskään eivät pidä mersuja mitenkään erityisen hyvinä. Itse tykkäävät bemareista enemmän.
- Anonyymi
Mersuhan se on Venäjällä Lada yleisin ja Saksassa Mersu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1102850Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302395Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen222334Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631071947- 1141630
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1701345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2861176- 801034
- 711024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi244991