Suosikkifilmit

Psyko (en voi samaistua ko. elokuvan henkilöhahmoihin, mutta yritän toki ymmärtää...) 1984 (joku sosiologi voisi selostaa tämän filmin tapahtumien taustat ja lähtökohdat, mutta osaan kyllä itsekin ajatella) Tappajahai (kaavamainen Hollywood-tyylinen raina, mutta kuvaa aika onnistuneesti sitä mikä seuraa, kun ihminen erehtyy merten hallitsijan reviirille) http://www.youtube.com/watch?v=dR-cCtt-g_A "Elokuvat ovat osa yhteiskuntaa tai oikeammin sanottuna...heijastumia yhteiskunnasta" MarttyyriMallari-TTt

31

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sininen_sitruuna

      ... kun tuli tappajahai katsottua, en uskaltanut mennä enää uimaan ollenkaan. Muuten ei nyt tule mitään suosikkeja edes mieleen. On aika surkeat fiilikset muutenkin.

      • olet sitten surullinen tai jotain muuta, niin älä tee aloitusta aiheesta. "Palstalaisilta on turha odottaa myötätuntoa" MarttyyriMallari-TTt


      • sininen_sitruuna
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olet sitten surullinen tai jotain muuta, niin älä tee aloitusta aiheesta. "Palstalaisilta on turha odottaa myötätuntoa" MarttyyriMallari-TTt

        Enpä tässä myötätuntoa odotellutkaan. Tuli vaan mainittua, ehkä odotin sen helpottavan. Työkaveri on poissa. Asiaan liittyen Dog Soldier on sellainen leffa, joka on jäänyt jostain syystä erityisesti mieleen. Ehkä sitten pidän siitä.


      • sininen_sitruuna kirjoitti:

        Enpä tässä myötätuntoa odotellutkaan. Tuli vaan mainittua, ehkä odotin sen helpottavan. Työkaveri on poissa. Asiaan liittyen Dog Soldier on sellainen leffa, joka on jäänyt jostain syystä erityisesti mieleen. Ehkä sitten pidän siitä.

        tuo on niitä asioita, joihin on vaikeaa sanoa yhtään mitään. "Surullista" MarttyyriMallari-TTt


    • ...

      Campionin Piano. Myös Valmontin molemmat näkemäni versiot. Ja tietysti Peter Greenawayn tuotanto.

      • olet valikoiva elokuvien suhteen... "Saat pisteitä siitä hyvästä" MarttyyriMallari-TTt


      • ...
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        olet valikoiva elokuvien suhteen... "Saat pisteitä siitä hyvästä" MarttyyriMallari-TTt

        Mitä tarkoitat?


      • ... kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?

        tarkoita mitään, sanoin vaan mitä ajattelin. "Teatreelista" MarttyyriMallari-TTt


      • ...
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        tarkoita mitään, sanoin vaan mitä ajattelin. "Teatreelista" MarttyyriMallari-TTt

        Pidän elokuvista, joissa on puitteet ja lavastus yhtä voimakasta tai jopa voimakkaampaa kuin käsikirjoitus. Ohjaaja osaa sen pitää kasassa ja siitä syntyy elämys, joka on elokuvaa suurempaa. Siinä yhdistyvät kaikki taiteen muodot.


      • ...
        ... kirjoitti:

        Pidän elokuvista, joissa on puitteet ja lavastus yhtä voimakasta tai jopa voimakkaampaa kuin käsikirjoitus. Ohjaaja osaa sen pitää kasassa ja siitä syntyy elämys, joka on elokuvaa suurempaa. Siinä yhdistyvät kaikki taiteen muodot.

        Nyt tuli sanottua vähän väärin. Siis se kokonaisuus on tärkein, mutta visuaalisuuden komeus koskettaa. Muttei kosketa jos muut osa-alueet ovat kökköjä.


    • feministi-x

      on Thelma & Louise, ihan oikeasti :)

      • suosikkielokuvasi on asenteellinen, mutta onhan se paljon muutakin. "Tragikomedia :)" MarttyyriMallari-TTt


      • feministi-x
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        suosikkielokuvasi on asenteellinen, mutta onhan se paljon muutakin. "Tragikomedia :)" MarttyyriMallari-TTt

        Ilman huumoriaspektia kyseinen leffa olisi aika kyseenalainen monistakin eri syistä...


    • ..on paljonkin. Mut top-10 kuuluvat (mulla) ainakin: -Braveheart -Gladiator -300

      • vai niin, luulin että sinä ja sinunkaltaisesi ihmiset katselisivat Ramboja ja muita vastaavia ihmissuhdedraamoja... "Yllätit minut" MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        vai niin, luulin että sinä ja sinunkaltaisesi ihmiset katselisivat Ramboja ja muita vastaavia ihmissuhdedraamoja... "Yllätit minut" MarttyyriMallari-TTt

        ..no tolla kommentillasi et ainakaan mua yllättänyt! X) Rambo - first blood, on ihan ok...uusinta en ole edes jaksanu katsoa.. Mut toi genre mihin Braveheart kuuluu vaan jostain syystä iskee...ja vielä jos elokuvan sankari kuolee lopussa (jonkun asian puolesta), ni sen enemmän se tehoaa.. ;) Muita hyviä leffoja: -Brotherhood of the Wolf (ainoa hyvä ranskalainen leffa) -memento -yksi lensi yli käenpesän -sodan arvet


      • TheOne kirjoitti:

        ..no tolla kommentillasi et ainakaan mua yllättänyt! X) Rambo - first blood, on ihan ok...uusinta en ole edes jaksanu katsoa.. Mut toi genre mihin Braveheart kuuluu vaan jostain syystä iskee...ja vielä jos elokuvan sankari kuolee lopussa (jonkun asian puolesta), ni sen enemmän se tehoaa.. ;) Muita hyviä leffoja: -Brotherhood of the Wolf (ainoa hyvä ranskalainen leffa) -memento -yksi lensi yli käenpesän -sodan arvet

        testata miten reagoit stereotyyppiseen suhtautumiseen... "Otit sen puolittain huumorilla vastaan" MarttyyriMallari-TTt


      • MMies
        TheOne kirjoitti:

        ..no tolla kommentillasi et ainakaan mua yllättänyt! X) Rambo - first blood, on ihan ok...uusinta en ole edes jaksanu katsoa.. Mut toi genre mihin Braveheart kuuluu vaan jostain syystä iskee...ja vielä jos elokuvan sankari kuolee lopussa (jonkun asian puolesta), ni sen enemmän se tehoaa.. ;) Muita hyviä leffoja: -Brotherhood of the Wolf (ainoa hyvä ranskalainen leffa) -memento -yksi lensi yli käenpesän -sodan arvet

        "-Brotherhood of the Wolf (ainoa hyvä ranskalainen leffa)" Kokeiles http://www.dvdplaza.fi/reviews/nayta.php?sid=1023


      • vai niin...eli väkivalta on sinun juttusi. "Tiesitkö, että väkivallalle on vaihtoehtoja?" MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        vai niin...eli väkivalta on sinun juttusi. "Tiesitkö, että väkivallalle on vaihtoehtoja?" MarttyyriMallari-TTt

        lisää väkivaltaa.


    • tää............
    • Kuten: http://www.youtube.com/watch?v=1kxhme8jc00&feature=PlayList&p=5396979CC9A71CE4&index=0&playnext=1 Tuo oli sarjasta, pitkä leffakin tehty Tässä kerrotaan (ehdoton) n:ro 1 http://www.youtube.com/watch?v=MPCo5gihIdg Tämäkin on hyvä http://www.leffatykki.com/elokuva/kissan-kuolema Sitten se tuttu Clint putki: - Muutaman dollarin tähden - Kourallinen dollareita - Hyvät, Pahat, Rumat - Kalpea ratsastaja Juulian totuudet Highlander Näkymätön Elina Pirates of the Caribian Kukaan ei puhu meistä kun olemme kuolleet Joki Lilja 4.ever Mosku Kill Bill 1 & 2 Alien 1, 2, 3, 4 Uhrilampaat Totuutta ja tehtävää (mikä parempi kuin Fucking Åmål)

      • elokuvasuosikeistasi voisi päätellä, että olet karistanut ennakkoluulot kannoiltasi. "Näkymätön Elina :)" MarttyyriMallari-TTt


    • KoppavaHoro

      mm. Kellopeliappelsiini, Keskiyön pikajuna ja Pianisti. Kauhugenrestä puhuttaessa Orpokoti on tosi hyvä filkka.

      • KoppavaHoro

        Omen-trilogiasta.


      • on aika yllättävää kuulla, että Kellopeliappelsiini kuuluu suosikkeihisi. "Mutta toisaalta eihän elokuvien roolit ole millään tasolla sukupuolisidonnaisia..." MarttyyriMallari-TTt


    • jännää...

      No sinähän ehkä eniten luultavasti arvostat kypäräpäisiä ihmisiä, joten sikäli luulen, että aivan same ass, mitä sulle sanoo.:) "Psyko" on yksi Hitchcockin parhaista ( sori, jos kirjoitin nimen väärin, mutta siitäkin varmasti saat sinun älyllisen piirisi arvostamaa nostetta, eikö niin? Raksaa ja sivistystä, ja välillä jotain muutakin?), joskin omasta mielestäni filmatisoinnin ongelma oli lähinnä siinä, että filmi tehtiin toisen menestysfilmin kannssa samassa sarjassa, plusmiinusöö- kauppatuotteeksi. "Psyko" on toki nautinnollinen filmi esim. sikäli, että siinä onnistuttiin tympeästä talorähjä- lavastuksesta huolimatta luomaan aidosti tunnelma, kuinka pelkäämisen arvoinen mies rakastaa sairaalla tapaa kuolleita ihmisiä.:/ "1984" Eos. "Tappajahai": Filmi oli mielestäni traumaattinen. En ymmärtänyt säästämispolitiikkaa esimerkiksi päähenkilön *se hai* osalta. Ei ole miellyttävää nähdä, kuinka MUOVIKASA yrittää rikkoa veneen. Luultavasti sinulla aloittaja on sitten myöS logiikka. Tässä pitäisi kertoa suosikkifilmit tai jos ei kerro, ei ymmärrä "sarkasmia", niinkö? Kerrottakoon kuitenkin, että voin mainita suosikkifilmini ainoastaan pyynnöstä, jos sittenkään. :))

      • militaristeja, jos siihen viittasit ja mitä sitten tulee tuohon "älylliseen piiriin", niin pidän enemmän järkevistä ihmisistä. Siis sellaista, jotka eivät ole kokoajan haastamassa riitaa kanssani. (jostain syystä olen älyköille kuin punainen vaate) "Tuulelta vastauksen saan..." MarttyyriMallari-TTt


    • MMIes
    • The Crow, ah tuo kauhuromantiikan ehdoton ykkönen.. Edward Scissorshands, samoin kauhuromanttinen satu, joka lämmittää edelleen niin kuin silloin lapsenakin. Lagaan, intialainen laadukas leffa, hyvä tarina.. Lentävien tikarien talo, juoneltaan vähän sekava mutta tanssijatar (kapinallinen) ja soturi asetelma kiehtoo mieltä ja visuaalisesti nätti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe