Nälän tunne

lihava naine

Aika monesti laihduttaajaa neuvotaan syömaan usein, terveellisä vaähäkalorisia ruokia, jotta napostelua ei tulisi. Aamupalan nimeen vannoo moni, että se pitää nälän poissa. Mutta entä kun tuhdinkin aamupalan jälkeen on jo tunni päästä nälkä? Kaurapuuro, rasvaton maito, hedelmä, kuppi kahvia ja ehkä jokin leipä voideltuna becelillä ja päällä vähärasvaista leikettä ja kurkkua tms. Ja kota jo tekee mieli huikopalaa: juustosiivua, keksiä, tms Se ei auta etteikö ostaisi näitä kotiin, kun muut perheessä syö mitä vain lihomatta. Cokista yms saatavilla koko ajan. Tänä talvena homma reveny käsistä, painoindeksi 35 ja jaksamisen taso 0. Rasvaa syön riittävästi, lähinnä beceliä yms ja ruokaa laitan öljyn kera. Miten saan itseni kylläiseksi?

16

2349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exLihava

Sinun pitää vain opetella elämään jatkuvassa nälässä. Laihtuminen ja hoikkana pysyminen on kiinni siitä, että syö vähemmän, kuin kuluttaa. Sinun laihana olemisesi hinta on siinä, että sopeudut kestämään loppuelämäsi jatkuvaa nälän tunnetta. Tätä vain lihavat eivät halua tehdä, vaan kuvittelevat, että nälän tunteen voisi jollain vippaskonstilla kiertää. Siksi lihavat kokeilevat ensin kaikkia tehottomia vippaskonsteja, kuten rasvadieettiä, runsashiilihydraattista dieettiä, tai VHH:ta, syövät vähän ja usein, tai paljon ja muutaman kerran, syövät lähinnä aamulla, tai lähinnä illalla, ennen kuin uskovat, että vain jatkuva nälkä on ratkaisu.

• ja et ole

Minullakaan ei painonpudotus aina onnistu. Nälkä voittaa. Mutta onneksi saan välillä punaisen langan hyppysiini ja silloin saan ne 4-5 kg pois mitkä tahtoo aina tulla takaisin. Olen pari vuotta sitten pudottanut painoa reilut 20kg. En ollut nälissäni, laskin vain tarkasti kalorit enkä ylittänyt 1200 kcal vrk. Tähän kalorimäärään saa syödä aika paljon kun valikoi tarkasti mitä syö. Esim. grillimakkaran jos syö niin varmasti on loppupäivästä nälkä, koska se vie niin suuren osan päivän kalorimäärästä. Nyt paino tahtoo olla nousun puolella mutta 5kg on kipuraja, sitten teen asialle jotain. Onneksi se 20kg on pysynyt poissa.

• Timppa*

Nälästä kärsiminen ei todellakaan ole mikään hinta laihana olemisesta. Itse laihdutin noin 15 kiloa tuntematta itseäni nälkäiseksi edes tuona aikana. yksinkertaisesti vain söin terveellisemmin ja liikuin enemmän. Jätin pois turhat makeiset, valmisruuat, kebabit jne. Nykyisessä painossani olen pysynyt jo useamman vuoden, eikä minun todellakaan ole tarvinnut nähdä nälkää. päinvastoin, välillä joudun "pakottamaan" itseni syömään enemmän jotta saavutan mm. treenaamisen kannalta tarvittavan proteiinin ja plus kalorit lihaskasvuun.

• ja et ole kirjoitti:

Minullakaan ei painonpudotus aina onnistu. Nälkä voittaa. Mutta onneksi saan välillä punaisen langan hyppysiini ja silloin saan ne 4-5 kg pois mitkä tahtoo aina tulla takaisin. Olen pari vuotta sitten pudottanut painoa reilut 20kg. En ollut nälissäni, laskin vain tarkasti kalorit enkä ylittänyt 1200 kcal vrk. Tähän kalorimäärään saa syödä aika paljon kun valikoi tarkasti mitä syö. Esim. grillimakkaran jos syö niin varmasti on loppupäivästä nälkä, koska se vie niin suuren osan päivän kalorimäärästä. Nyt paino tahtoo olla nousun puolella mutta 5kg on kipuraja, sitten teen asialle jotain. Onneksi se 20kg on pysynyt poissa.

Jos syö Maalaistuote Vatajan grillimakkaraa, joka on jauhoton, nitriititön, lisäaineeton, soijaton, lihapitoisuus 78%, rasvaa 25% niin se sisältää sopivassa suhteessa rasvaa ja proteiinia, jotka pitävät hyvin nälkää. Tuollainen grillimakkara runsaiden vihannesten kera on erinomainen ateria joka tuo kylläisyyden nopeasti ja pitää hyvin nälkää. Eilen söin sellaisen päivällä noin klo 13 ja söin seuraavan kerran vasta illalla kahdeksanaikaan. Nälässä ei tarvitse kärvistellä jos koostaa ateriansa oikein ja pitää hiilihydraattien määrän alhaisena. Samaalla laihtuu luonnollisella tavalla.

• vaan menee.....
        Timppa* kirjoitti:

Nälästä kärsiminen ei todellakaan ole mikään hinta laihana olemisesta. Itse laihdutin noin 15 kiloa tuntematta itseäni nälkäiseksi edes tuona aikana. yksinkertaisesti vain söin terveellisemmin ja liikuin enemmän. Jätin pois turhat makeiset, valmisruuat, kebabit jne. Nykyisessä painossani olen pysynyt jo useamman vuoden, eikä minun todellakaan ole tarvinnut nähdä nälkää. päinvastoin, välillä joudun "pakottamaan" itseni syömään enemmän jotta saavutan mm. treenaamisen kannalta tarvittavan proteiinin ja plus kalorit lihaskasvuun.

Itsellänikin samoja kokemuksia.. Siitä jatkuvasti syömisen kierteestä pitää vaan päästä eroon. Mennä AIKUISTEN OIKEASTI siihen herkkulakkoon eli jättää kaikki pois ainakin hetkeksi. Nollata siis tilanne. Itselläni ei mikään muu auttanut kuin totaali kieltäytyminen kaikista herkuista kuukauden ajan. Sen jälkeen hillitön herkuttelun himo ei ole palannut. En kaipaa enään makeaakaan vaikka ennen elin kuin sokerihiiri. Jo pieni makeaa harvoina karkkipäivinä pitää minut tyytyväisenä. Paino on laskenut kun olen jättänyt turhat hiilarit pois. En ole millään vhh tai karppi-dietillä todellakaan. Syön vaan järkevästi normaalia kotiruokaa ja käytän todellakin sitä järkeä myös annosten koossa. Ihminen tulee toimeen vähemmälläkin ruualla. Kävelen joka päivä vähintään tunnin, ei mitään hikiliikuntaa vaan ihan normaalia kävelyä. Välillä kävelen 1 h/ 2 kertaa päivässä. Oloni on loistava ja tunnen että kuntoni on noussut. Uskottelin ennen itselleni että enhän minä syökään juuri mitään herkkuja ja kumma kyllä paino vaan nousi ja nousi. Päivän aikana tuli syötyä kaikenlaista. Nykyisin syön vaan ruoka-aikoina ja jätän kaikenmoiset välipalat väliin. Ei ne sovi kaikille laihduttajille. En myöskään syö koskaan aamupalaa. pelkkää teetä vaan. Sekään ei sovi kaikille, jokaisen elimistö on erilainen. Pitää toimia omien tuntemusten mukaan eikä tuijottaa jotain valmista ohjelmaa. Mihin ihmisiltä on kadonnut terve maalaisjärki joka kertoo paljonko voi syödä lihomatta ja paljonko sitä liikuntaa pitäis harrastaa?? Valmisruuat on kaupassa niin hirveitä että en käsitä kuka niitä elimistöönsä etes haluaa ahtaa... täynnä huonoja rasvoja, sokeria. Yäk! Opetelkaa laittamaan normaalia kotiruokaa, myös lapsillenne. Turha täällä on kitistä että olen lihava. Katsokaa peiliin ja tunnustakaa tosi asiat, tehkää asialle jotain. Ei se paino muuten tipu. JOudun myös itse välillä pakottamaan itteni syömään, tulisin niin vähällä toimeen, mutta tiedän että liikunnan vuoksi on välttämätöntä syödä terveellisesti. Jokainen voi laihtua, on vaan tehtävä oikeita valintoja ja lopetettava itsellensä valehtelu, se on ensimmäinen askel!!

• hyvin usein kuvaamallasi tavalla. Kun se ei minulla toiminut niin kokeilin vähähiilihydraattista ruokavaliota jossa syödään vain kolme kertaa päivässä eikä välipaloja tarvita. Minulle sopii tämä VHH. Jätin siis pois ruokavaliostani perunan, riisin, pastan, makaroonin, viljatuotteet, puurot ja leivät. Margariinin vaihdoin meijerivoihin ja en ostanut mitään kevyttuotteita kaupasta. Maidon haen suoraan luomutilalta käsittelemättömänä ja saan kermatkin mukana. Aamiaiseksi pari kananmunaa jossain muodossa, siankylkeä, ohuita kassler-, ulkofile- tai maksaleikkeitä. Kasviksia myös lautaselle, paprikaa, kaaliraastetta, tomaattia tms. Tällä aamiaisella pärjäsin hyvin pitkälle iltapäivään ja sitten söin lounaan jossa lihaa, kalaa tai kanaa ja paljon kasviksia perunan tilalle. Seuraava ateria vasta illalla myöhään 19-20 siksi, että ei sitten tarvitse erikseen mitään iltapalaa. Sokeriset hedelmät jätin pois myös ja niiden tilalla kotimaisia marjoja. Syömällä luonnollista eläinrasvaa ja proteiinia saa itsensä helposti kylläiseksi ja näin olen laihtunut 18 kiloa ja veriarvot ovat parantuneet samoin verenpaine on laskenut. Tutustu aiheeseen osoitteessa http://www.anttiheikkila.com/ Heikkilän ohjeilla minäkin onnistuin. "Ravinteikas, vähähiilihydraattinen ruokavalio todella auttaa ihmisiä, joiden ongelmana on • ylipaino (varsinkin vartalolihavuus) • diabetes, sokeritasapaino-häiriöt • metabolinen oireyhtymä • kohonnut verenpaine • kohonneet veren rasva-arvot • toistuvat tulehdukset • krooniset ihottumat • masennus • mielialan vaihtelut jne."

• pysyä omalla

palstallasi viljelemässä tota vähähiilihydraattista propagandaa. Ps:Maksaako Heikkilä sulle palkkaa sen kirjojen mainostamisesta vai ootteko kenties sukua/pariskunta?.Kirjottelet siihen tyyliin niinku se Heikkilä olis joku puolijumala mitä tulee VHH:n.

• nyt !
        pysyä omalla kirjoitti:

palstallasi viljelemässä tota vähähiilihydraattista propagandaa. Ps:Maksaako Heikkilä sulle palkkaa sen kirjojen mainostamisesta vai ootteko kenties sukua/pariskunta?.Kirjottelet siihen tyyliin niinku se Heikkilä olis joku puolijumala mitä tulee VHH:n.

Tuohan oli jopa ihan järkevä kirjoitus Mattilalta. Siis ihan aidosti hän on jättänyt tälle palstalle jokusen järkevän kommentin. Nytkin hän puhui, että "hänelle sopi tämä" - ei siis mitään "tämä on absoluuttinen totuus" tai "ainoa oikea ruokavalio". Ehkä tuolla VHH-palstalla vaan paskannetaan oma hiekkalaatikko käyttökelvottomaksi, että se ihan aidosti jokaisessa ihmisessä asuva rationaalisuus (näin uskon, että on) peittyy tuohon omaan ripuliin. Kirjoita, Mattila, kuitenkin vain sinne VHH-palstalla kun nuo asiat koskevat vain sitä. Itse olet yksi suurimpia ripuloijia siellä, joten ethän pompi tänne saastuttamaan tätä paikkaa vaan korjaa itse omat jälkesi VHH-palstalta, jooko.

• nyt ! kirjoitti:

Tuohan oli jopa ihan järkevä kirjoitus Mattilalta. Siis ihan aidosti hän on jättänyt tälle palstalle jokusen järkevän kommentin. Nytkin hän puhui, että "hänelle sopi tämä" - ei siis mitään "tämä on absoluuttinen totuus" tai "ainoa oikea ruokavalio". Ehkä tuolla VHH-palstalla vaan paskannetaan oma hiekkalaatikko käyttökelvottomaksi, että se ihan aidosti jokaisessa ihmisessä asuva rationaalisuus (näin uskon, että on) peittyy tuohon omaan ripuliin. Kirjoita, Mattila, kuitenkin vain sinne VHH-palstalla kun nuo asiat koskevat vain sitä. Itse olet yksi suurimpia ripuloijia siellä, joten ethän pompi tänne saastuttamaan tätä paikkaa vaan korjaa itse omat jälkesi VHH-palstalta, jooko.

millä palstalla milloinkin kirjoitan, eikä kukaan voi niitä minulle asettaa. Tämä on Yleistä laihdutuksesta palsta ja täällä voi kirjoittaa kaikesta mikä liittyy laihdutukseen ja VHH on yksi tapa. Olisi suunnaton vääryys jos siitä ei saisi kirjoittaa yleisellä palstalla. VHH-palstalla valitettavasti on pesiytyneenä palstan aiheen vastustaja joka runsailla hiilihydraatti ja margariinisuosituksillaan saastuttaa palstaa. Minun on vaikea korjata hänen jälkiään. Itse kirjoitan aina asiallisesti laihdutuksesta.

• bana--

No ota töihin tai missä päiväsi vietätkään, niin mukaan vaikka vihanneksia tai hedelmiä tai vaikka sellanen välipalasalaatti! Juo vettä reilusti ja käytä paljon monia erilaisia mausteita ruuissa (ei paljoa suolaa) sellaiset ruuat "tyydyttävät" makuhermot paremmin.

• ap.

Ooon aika pal koton nyt ku lomautukset ja osa päivä työt. Sellast vetelehtimistä. Vettä juonki paljo ja syön sekä terveelliset salaatit ym mut silti vain nälkä ja tarve pistää jotain suuhun. Jos oon kolmekin tuntia syömättä, ns heikottaa. Tiedän että se oikeesti on kuvitelmaa. NO, huomen taas yritän.

• pitää hyvin...
        ap. kirjoitti:

Ooon aika pal koton nyt ku lomautukset ja osa päivä työt. Sellast vetelehtimistä. Vettä juonki paljo ja syön sekä terveelliset salaatit ym mut silti vain nälkä ja tarve pistää jotain suuhun. Jos oon kolmekin tuntia syömättä, ns heikottaa. Tiedän että se oikeesti on kuvitelmaa. NO, huomen taas yritän.

nälkää ja auttaa muutenkin laihdutuksessa.

• lumida

Kokeileppas aamiaista näin: - jätä pois hedelmä, maito ja leipä päällisineen - lisää kaurahiutaleisiin vehnälesettä - sekoita valmiiseen puuroon reipas ruokalusikallinen soijalesitiiniä (eli rasvaa) - puuron lisäksi syö purkki ehrmann-rahkaa ja sen kanssa sokeroimatonta valion mehukeittoa ...ja kerro sitten miltä tuntui :) p.s. Cokikset lightina tai zerona ja Pepsit maxina ;)

• Nälkää ei tarvitse tuntea

Olen noudattanut seitsemän vuotta vhh-ruokavaliota. Syön samaan tapaan kuin KJ Mattilakin, eikä minun tarvitse kulkea nälkäisenä. Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla sokeriarvot pysyvät matalina, tästä syystä nälkä ei tule. Lue vhh-menestystarinat www.rasalas.fi:ssä, niin näet,kuinka monet ovat jo onnistuneet.

• Ex-läski

Nälkää ja mielitekoa on pakko opittava erottamaan toisistaan. Olen laihduttanut 45 kiloa ja vielä tänäkin päivänä mä taistelen "nälkää" ja mielitekoa vastaan, etten söisi kuten ennen. Tottakai ihmisellä on nälkä, eihän silloin kilot putoaisi. Nälässä oleminen eli kulutusta pienempi energiasaanti on edellytys painonpudotukselle ja ihmisen biologinen järjestelmä on rakennettu taistelemaan nälkävuosia vastaan: mitä vähemmän ruokaa, sitä kiihkeämmin sitä on saatava. Mä tiedän, että toistan kaikkia ihmisiä täällä mutta aamiainen todella pitää nälän poissa. Mieliteko ja nälkä, kumpaa podet aamiaisen jälkeen? Jos nälkää, syö ihmeessä. Aamiaisen ja lounaan tärkeys korostuu vasta illalla jolloin rauhoitutaan yötä varten, jos on syönyt hyvin niin illalla ei tee mieli ruokaa niin paljon ja kroppa ei huuda ruokaa nääntymispelossa. Me ollaan hyvin pitkälti biologisia järjestelmiä joiden huijaamiseen opetellaan pikkuhiljaa. Kun olet muutamia päiviä malttanut syödä aamupäivä-päiväpainotteiseksi ja vähemmän kuin mitä kulutat, niin uskoisin että puuron jälkeinen hiukonälkä on tiessään. Säännöllisyys ja mielekkyys on kaiken A ja O, muista nauttia elämästä sillä se on nyt, ei vasta määrän x pudotettujen kilojen jälkeen :)

• muutoksen

Jep. Tutulta kuullostaa. Monien laihdutuskokeilujen jälkeen jätin enimmät hiilihydraatit pois ja siihen loppui nälkä! Hassua. Puuro kyllä laittoi vatsan turpoamaan, mutta kiljuva nälkä oli jo parin tunnin päästä. Vatsaa oikein kouristi ja pääkipu orasteli. Nyt nälkää saa odotella. Välillä tuntuu jopa, että on "pakko taas syödä", vaikka edellisestä syömisestä on useita tunteja. Välipaloja en juurikaan enää syö. Koska välipalat ja kurniva nälkä ovat enimmäkseen historiaa, en enää repsahda suupaloihin tai heräteostoksiin. Jipii! Vihdoin laihdun. :) T: Lihava nainen minäkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3101
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      152
      1219
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe