Lasten messun laulu?

HanttuHattara

Muistan kun päiväkodissa ja ala-asteella kouluun tuli pappi ja vietettiin ilmeisesti jonkinlaista lapsille tarkoitettua messua. Joka vuosi hoilattiin samoja biisejä (mm. "On ilo ilo ilo olla yhdessä, viettää hyvää hetkeä, on ilo ilo ilo olla yhdessä taivaan isän lähellä" ja "Minä tahdon laulaa ja riemuita, minä tahdon laulaa ja riemuita, sillä meillä on mahtava Jumala ja sen kuulla saa koko maailma"). Nyt kuitenkin etsisin kyseisissä bileissä laulettua virttä, jonka taustanauhalta lauloi joku kammottavasti parkuva tyttö. Biisi alkoi näin: "Moni kurja juttu minun syyni on, olen aina välillä niin aivan mahdoton. Vaikka en tahdo, niin silti pahaa teen. Anna Jeesus anteeksi, tuo rauha sydämeen." Mikähän on kyseisen kipaleen nimi ja löytyisikö sitä esim. cd:ltä? Kiitos jo etukäteen! Toivottavasti joku osaa auttaa.

4

2512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _Mervi_
      • HanttuHattara

        Ei, tämä kyseinen "Anna anteeksi" kuuluu seuraavasti: "Liian usein riehun ja rähisen, liian usein huudan ja huitelen, liian usein pahoitan mieltä toisten, siksi pyydän näin, anna anteeksi..."


    • Epafras

      Vaikka alkuperäisen kysymyksen esittämisestä onkin jo vierähtänyt aikaa, laitan tähän oman muistikuvani tuosta laulusta, jota itsekin olen joskus käyttänyt pyhäkoulussa opettajani toimiessani. Toivottavasti siitä on jollekulle jotakin iloa. En takaa oikeinkirjoitusta. Säkeistöjä saattaa olla enemmänkin. Jne. Eli käyttö sallittu vain ja ainoastaan omalla vastuulla... ;-)


      SYNNINTUNNUSTUSLAULU
      (Hyvä hetki –messusta)

      1. Moni kurja juttu minun syyni on,
      olen aina välillä niin aivan mahdoton.
      Vaikka en tahdo, niin silti pahaa teen.
      Anna Jeesus anteeksi, tuo ilo sydämeen.
      Vaikka en tahdo, niin silti pahaa teen.
      Anna Jeesus anteeksi, tuo rauha sydämeen.

      2. Joka päivä rikon sinun tahtosi:
      Kavereita kiusaan ja sanon pahasti.
      Vaikka en tahdo, niin silti pahaa teen.
      Anna Jeesus anteeksi, tuo ilo sydämeen.
      Vaikka en tahdo, niin silti pahaa teen.
      Anna Jeesus anteeksi, tuo rauha sydämeen.


      Terveisin melkoisen kasan lauluja ulkoa osaava (ja välillä myös uusia sanoja keksivä, kun muistaapi sanoja väärin):

      Eero Kuikanmäki
      Pelkosenniemen kirkkoherra

    • Sanna_78

      Olen hieman pahoillani siitä, että lapsille saarnataan. (Ja pahoillani siitä, että lievästi eksyn alkuperäisestä aiheesta.) Tuota lapsille saarnaamista tapahtuu edelleen tänä päivänä ja täällä Suomessa valitettavan usein kyseessä on erään Lähi-Idän uskomusrakenteen seuraajat.

      Laulut ovat yksi tapa saarnata. Edes musiikki, joka on pohjimmiltaa ihmiselle erittäin lajityypillistä ja ihana osa ihmisenä olemista, ei pysy puhtaana uskonnollisen mielikuvamainonnan ruosteesta.

      Ymmärrän sen business-perspektiivissä, sillä lapset ovat otollisia uskomaan, mitä jokin auktoriteetti kertoo. Mutta se on moraalisesti erittäin väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      151
      8941
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1463
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      79
      1387
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      79
      1269
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      147
      1147
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      1114
    7. 50
      877
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      104
      857
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      47
      833
    10. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      828
    Aihe