hyundai tucson

moi kävin koeajamassa kyseisen 2litran bensapelin ja aika kivalta autolta vaikutti, mutta nyt kiinnostais kuulla kyseisen auton omistajilta käyttökokemuksia, siis monenlaista onko auto millainen talviautona,onko kori ruosteherkkä,tekniikka luotettavaa? millainen polttoaineenkulutus, kalliit varaosat??
ja siis EI kommentteja kaikkien alojen erikoisasiantuntijoilta, vaan todelliset käyttökokemukset ois kivoja kiits,,
Ilmoita


Minulla on
2006 Hyundai Tucson GLS 4dr SUV (2.7L 6cyl 4A)
Tucson on todella mukava maastoauto. V6 on koneeltaan pirteä ja se hyvä ajettava..Olen todella tyytyväinen ollut Tucsooni. Haluaisin suositella sitä kaikille, jotka etsivät luotettavaa peliä.
Laatu on erinomainen!
Ilmoita
Tutulla on Hyundain maasturi, ajettu pitkälti yli 100tkm ja ei ole ollut mitään vikaa.
Ilmoita
1 VASTAUS:
kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista
tutustelenpa autoon lisää.
+Lisää kommentti
Kulutus keskimäärin seka-ajossa 10 - 12 l/100 km
Kaupunkiajon kiidytys/jarrutus hommeli tietysti nostaa kulutusta.
Valmistajan ilmoittamat kulutuslukemat on valitettavsti utopiaa.
Maantieajo ei myöskään laske kulutusta merkittävästi, mikä oli minulle yllätys.
Mukava ajettava tuontyyppiseksi autoksi.
Meillä on tällä hetkellä karvan verran alle 60 tkm lasissa.
Takuuna vaihdettu takaiskari ja värkki kävi massarilla, koska oli ollut jollakin metsästäjällä. Jatkuvasta hiekkatieajosta johtuen pohja oli kärsinyt, joten en osaa sanoa normiajossa olleiden Tucsonien ruosteherrkkyydestä. Iskarivaurionkin pistäisin edellisen omistajan ajotavan piikkiin.
Valojen korkeussäädön vaeltelu on ilmeisesti tyyppivika, korjaavat kuulemma takuuna.
Yksi mainittava ominaisuus autossa on. Kun kovassa kiihdytyksessä moottorin kierrokset nousee ja kaasupoljin vapautetaan, laskee kierrokset viiveellä. Tämä ei ole vika, vaan ominaisuus johon tottuu.
Jotkut Tucsonin käyttäjät ovat valittaneet alustan kolinoista, mutta meidän autossa ei moista ole havaittu.
Hinta laatusuhde kohdallaan, jos tämän tyyppistä autoa tarvitsee tai sellaisesta tykkää. Käypä peli pienemmissä vetohommissa, (venetraileri, as. vaunu jne) kun ei jää joka paikkaan kiinni.
Jarrullinen vetokyky 1600 kg.
Uskaltaa lähteä talviliukkaillekin. Maastoauto se ei ole, eikä kukaan sellaista väitäkkään. Ammatti-vetohommeleihin suosittelen myös muita vehkeitä. Mutta ihan hauska vehje ja liikenteen seuraaminen korkealta on myös mainitsemisen arvoinen juttu :)
1 VASTAUS:
Nyt vajaa kaksi vuotta käyttöä ja 15tkm, sekä 30tkm huollot takana. Ei pienintäkään vikaa, ei rapinoita, kolinoita, ei edes merkkilampun vaihtoa. polttoaineen kulutus maltillisella ajolla kesällä noin 9 litraa ja talvella litran enemmän. Näissä olosuhteissa, joissa asun, olen valmis maksamaan muutaman satasen lisälaskun polttoaineesta siitä ilosta, ettei tarvitse miettiä pääseekö liikkeelle, vaiko ei. Ainoa ominaisuus, jossa olisi kannaltani parantamista, olisivat hitaampi ykkönen ja pakki. Erityisesti peräkärryn kanssa se säästäisi kytkintä. Tasanopeuden säätimeen kun vielä saisi kolme esiohjelmoitavaa nappia 60-80-100 nopeuksille. Turvallisuuskin paranisi entisestään.
+Lisää kommentti
Näyttää hyvälle, mutta kallis auto ottaa tehokkaimman dieselin varusteilla ja jos vertaa esim BMW x3 malliin. Hinta nousee yllättävän nopeasti polttoaineen kulutus tuntuu korkealta. Vähän kiinnostus laski ja taidan alkaa vääntäämään kauppaa x3:sta.
3 VASTAUSTA:
Mulla 2006 mallinen 2.0 koneella mulla sellanen ikävä ääni koneessa kun kylmänä käynnistää ja jää tyhjäkäynnille niin kuuluu kilinä kun lämpenee niin häviää ja sit kun kaasuttelee ja löysää kaasun niin taas kilisee ääni on kuin ennen vanhaan ladassa kun jakoketju osu koppaan.onko kellään samaa vikaa ilmennyt?
Tosi paha nakutus koneen tienoilta joka vaihtelee ja kuulosta tosi kopakalta korjaantui minulla eri autossa siten että auton alta etuakselista veti kumisuojan sieltä keskeltä auki josta paljastuu 3kpl laakereita kolmiouodostelmassa, niin sinne kun lyö paksusti vaseliinia sisään ja kumin takas päälle niin ei kilise enää. Tämä on semmoinen mysteeri vika mitä moni on ihmetellyt monissa automerkeissä. Nopea ja kova metallinen nakutus..
Niin mutta onko huyntaissa samaa kumia ja etuakseli tarkoitatko vetoakseleita ja kumpipuoli.se on tosi kiusallinen kielinä ja korjaamot sanoo vaan että kuuluu auton merkin ääneen.ja minä en usko moista paskaa
+Lisää kommentti
Minulla on ollut kyseinen Tucson jo noin vuoden ajan, olen todella pettynyt. Kahden päivän ajon jälkeen öljypannu alkoi vuotamaan ja moottori meinasi leikata kiinni. Tucsonin kori on kyllä kevyttä muovia ja styroksia, mutta auto tärisee todella paljon ja vaihdelaatikko kolisee. Auto kierrättää osan pakokaasuista ilmastoinnin kautta auton sisätiloihin minkä takia autossa aina haisee. Kerran jäi kaasupoljin pohjaan risteyksessä ja melkein ajoin toista autoa päin.
1 VASTAUS:
Buuah mikä trolli:)
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

hyundai tucson

moi kävin koeajamassa kyseisen 2litran bensapelin ja aika kivalta autolta vaikutti, mutta nyt kiinnostais kuulla kyseisen auton omistajilta käyttökokemuksia, siis monenlaista onko auto millainen talviautona,onko kori ruosteherkkä,tekniikka luotettavaa? millainen polttoaineenkulutus, kalliit varaosat??
ja siis EI kommentteja kaikkien alojen erikoisasiantuntijoilta, vaan todelliset käyttökokemukset ois kivoja kiits,,

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta