Miehekkyys?

Mies, miehekkyys... Miehekäs mies, mikä tekee miehestä Miehen? Mikä erottaa miehet Miehistä? Siis mitä ovat ne asiat jotka tekevät miehestä positiivisessa mielessä Miehen?

28

1746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks mies

Vastuunkantokyky erottaa Miehet miehistä. Omista sanoista pitää kantaa vastuu ja toimia sen mukaan. Mies kantaa enemmän harteillaan kuin mies.

• scale

että sen perheen ei ikinä tartte pelätä sitä, vaan se on perheensä tukena, aina.

• vänksy

sellainen mies, joka tietää mitä tahtoo ja ei paljoa lupia kysele muita. Kulkee omia teitään ja ei alistu kenenkään toisen tahtoon. On empatiakykyinen ja huomaavainen tarvittaessa, on hyväsydäminen. Ei koe tarvetta polkea muita alas. Uskaltaa näyttää herkkyytensäkin. Sellainen on Mies.

• ::::::::::

Sellainen mies on tosi miehekäs joka rakastaa lastaan/lapsiaan ja työntää rattaita ylpeänä.

• :::::::::::
      • kyrpiitnyneen

näköinen mies. Varmaan akka pakottanu kersojen kans pihalle.

• kyrpiitnyneen kirjoitti:

.. Tähän mennessä, repesin. Samanlaisia ajatuksia tuli minullekin tuosta kuvasta. Mutta ehkä se perimmäinen miehisyys jota linkkittäjä kuvassa näki perustuikin alitajuntaisesti juuri miehen ilmeeseen..

• vänksy
        kyrpiitnyneen kirjoitti:

Joo, hiukan oli tympääntyneen oloinen.. Mut pointti nyt kai oli se, et mies ja lapsi.. Mies ja koira toimii mulla yhtä hyvin kuin mies ja lapsi.:) En silti miehekkyyteen noita juttuja osaa yhdistää...

• kyrpiitnyneen
        Richartti kirjoitti:

.. Tähän mennessä, repesin. Samanlaisia ajatuksia tuli minullekin tuosta kuvasta. Mutta ehkä se perimmäinen miehisyys jota linkkittäjä kuvassa näki perustuikin alitajuntaisesti juuri miehen ilmeeseen..

niinkuin sinäkin, niin minäkin olen isä ja sitä osaa katsoa asioita pintaa syvemmälle. :) Kyllähän sitä kersojen kanssa usein mielellään touhuaa kuhan ne ensin oppivat kävelemään ja puhumaan. Siihen asti sitä tekee juttuja vain akkaa miellyttääkseen.

• vänksy kirjoitti:

Joo, hiukan oli tympääntyneen oloinen.. Mut pointti nyt kai oli se, et mies ja lapsi.. Mies ja koira toimii mulla yhtä hyvin kuin mies ja lapsi.:) En silti miehekkyyteen noita juttuja osaa yhdistää...

Tuskin tuossa kuvassa olisi ollut linkittäjän mielestä mitään miehekästä jos mies olisi ollut joku "Hjallis" lapsen kanssa

Richartti kirjoitti:

Tuskin tuossa kuvassa olisi ollut linkittäjän mielestä mitään miehekästä jos mies olisi ollut joku "Hjallis" lapsen kanssa

Miehekäs mies on taloudellinen vaikka olisi rikaskin. Ja käy alemyynneissä ei paha. http://www.seiska.fi/c/87840/3502_HJALLIS_HELENA460.jpg

• kaikki nuo

edelliset, paitsi se kyrpiintynyt-viesti. Ja vielä uskollinen.

• mussukani..

ymmärrätte meihen päälle.. upeeta,, missä nähtäis mun kulta homppelini...

• kalliimat lelut

oma napa aina ihmisellä lähenpänä, säällittävää,mutta totta,, MIEHET POJISTA EROITTAA VAIN KALLIIMMAT LELUT:: siis lelujen hinta,,

• Senga Sengana

Onhan miehilläkin leluja, miksi ei olisi? Pojilla on. Tytöillä ja naisilla on. Ne on vain eri leluja. Musta upean rohkeaa aikuisuutta on osata leikkiä (se liittyy huumorintajuun, rentouteen, luovuuteen, innovatiiivisuuteen elämässä; vallattomuus oikein käytettynä) vastuullisesti ja säilyttää ihmisyyden koko kirjo itsessään. Se leikkivä ihminenkin, homo ludens.

• Senga Sengana

Aistisesti, visusaalisesti - matala ääni, iso koko, ruumiin erilaisuus (mua kiehtoo se, miten miehellä voikin olla niin erilainen vartalo kuin mulla... pitkät karvaiset jalat, erilaiset peppulihakset, niska-hartiaseutu, isot kädet), karvaisuus on musta miehekestä. Henkisesti joku sellainen vakaus, itsensä sinut kanssa oleminen, humaani viisaus elämän edessä mutta silti ollen sitä mitä on ja sen hyväksyen, mutta hyväksyen myös muut... kutsun tätä aikuudeksi. Ehkä siihen liittyy tuo luotettavuus, vastuunkanto, fiksuus... mitä muissa vastauksissa on tullut esille. Poikamainen vallattomuus tekee miehekkyydestä vastustamattoman kiehtovan mulle.

• Senga Sengana

Ja täytyy myöntää, että aika paljon isän ja veljien mukaan näköjään arvioitsen. Ei-Mies on sellainen, joka ei kykene vastuuntantoon itsestä, parisuhteesta tai siittämistään lapsista. Ongelmien edessä syyttää aina muita, ja itse on muka puhdas pulmunen. Musta mielettömiä hetkiä on myös, kun mies uskaltaa olla niin Mies, että näyttää herkkyytensä. Musta on ihan mieletön seurata vaikka veljiä niiden lasten kanssa, kun lapsista ja Miehestä tässä nyt puhutaan. Nähdä se, miten tärkeitä ne lapset veljille on, miten upeaa niistä on olla Isä ja näyttää se. Toimia Isänä - Vanhempana. Eli hoitaa sitä omaa pientä. Olla läsnä ja olemassa.

• rek. naisen mielipide

- jos pitää pelätä miestä, hän ei ole miehekäs, aikuinen, eli turvallisuus tekee Miehen - ei alistu muttei myöskään alista - heikommista huolehtiminen/välittäminen (esim. lapset, vanhukset, pulassa olevat jne.) - sanansa mittainen, siis rehellinen - pystyy vastaanottamaan ja antamaan rakentavaa kritiikkiä - ei välinpitämätön, vaan välittävä

• Kyllä sun

"yksinkertaisuus" tunnistetaan..;)

• Senga Sengana

Vain todella miehekäs mies voi käyttää vaaleanpunaista väriä menettämättä miehekkyyttään. Ei-miehekkäästä miehestä vaaleanpunainen tekee vähemmän miehen. Miekekkään miehekkyyttä se korostaa. Toi on se ero. :)

Joo ei katso pukeutimista se miehekkyys niinku asuu siellä onko se itsetunto vai mikä lie karisma. kerran näin miehen tuossa t-paita päällä jossa luki mä olen nallepuh ja se oli musta miehekästä.

Luotettavuus, oikeudenmukaisuus, äly, empaattisuus ja toisten ihmisarvon kunnioittaminen erottavat miehen muista munallisista. Mies ymmärtää milloin voi jauhaa paskaa, milloin taas on aika toimia ja tehdä töitä. Todellinen mies ei oikuttele, valehtele, tai juoruile halpamaisesti, vaan pysyy totuudessa. Samat kriteerit pätevät myös Tosi Naisiin.

• Anniiinnaaa

Miehekäs mies näyttää tietenkin mieheltä. Ei värjää tukkaansa eikä käy solariumissa. Seisoo suorassa ja kävelee määrätietoisesti ja ryhdikkäästi. Miehekäs mies tekee naisen näkyväksi ei näkymättömäksi. Miehellä on omia mielipiteitä ja ajatuksia. Hän on haasteellinen ja mielenkiintoinen omana itsenään. Erilainen kuin nainen. Iso ja harteikas. Minun mielestäni parta on miehekäs. Mies on käsistään taitava ja hallitsee tekniikan ja elektroniikan. Urheilullinen. Miehekäs mies ei tee asioita koko ajan naisen pillin mukaan mutta voi antaa periksi sen takia että asia ei ole häneltä kuitenkaan pois vaan mies ymmärtää että jotkut naisten omat jutut on naiselle tärkeitä. Miehekäs mies haluaa että nainen tuntee itsensä naiseksi. Miehekäs mies näkee naisessa muutakin kuin hyvän perseen...ainakin joskus.

• "Ei värjää tukkaansa eikä käy solariumissa" ..et miten noi seikat liittyy millään tavoin miehekkyyteen?!

• vänksy
        TheOne kirjoitti:

"Ei värjää tukkaansa eikä käy solariumissa" ..et miten noi seikat liittyy millään tavoin miehekkyyteen?!

ei liity mitenkään.:) Kaikki ainakin, joiden kans itse oon ollut, ovat värjänneet ja ihan miehiä ovat olleet.

• äääähg
        TheOne kirjoitti:

"Ei värjää tukkaansa eikä käy solariumissa" ..et miten noi seikat liittyy millään tavoin miehekkyyteen?!

Miehekäs mies näyttää hyvältä ilman turhamaisuutta. Miehekäs mies ei ole millään tavoin turhamainen.

• äääähg kirjoitti:

Miehekäs mies näyttää hyvältä ilman turhamaisuutta. Miehekäs mies ei ole millään tavoin turhamainen.

..turhamaisuutta pitää huolta ulkonäöstään, vaan ainoastaan kohteliasta kanssaihmisiä kohtaan! Suosittelen.. ;)

• KoppavaHoro

Johtuuko tämä jaottelun tarve siitä, että pitää kuulua johonkin joukkoon? Ja jokaisessa joukossa ajatellaan, että ollaan niitä Oikeita Miehiä, kun toiset eivät sitä ole. Mieheyttä on se, että tuntee itsensä mieheksi. Miehekkyyttä on se, että on ookoo asian kanssa. Tai jotain...

Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4286
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2469
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1617
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1187
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1177
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      912
    7. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      106
      880
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      873
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      820
    Aihe