Afgaanit ja seurustelu

-Juuulia-

Hei

Onko kokemuksia afganistanilaisten miesten kanssa seurustelusta? Onko yhtään onnellista ja onnistunutta tarinaa?

Juuulia

112

8198

Vastaukset

• kaikki prikulleen samanlaisia kuin suomimiehetkin, eiks niin? Jos joku tuntee yhden niin hän varmaan tuntee ja tietää kaikki muutkin afgaanit. Mistä näitä yksinkertaisia kysyjiä riittää....hihi?dna?

• Kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin lähtee afkaanimiehen kanssa seurustelemaan. Mikä muuten niissä kiinnostaa? Olisin vaan halunnut tietää. Kerro. Lueppa huviksesi kirja nimeltään Tuhat loistavaa aurinkoa, voisi ajatus muuttua afkaanimiehen kanssa seukkaamisesta. Kirja kertoo afkaaninaisten asemasta/kohtalosta tällä vuosituhannella. Nyt näyttää taas siltä, että maa palaa vanhaan islamilaiseen kulttuuriin takaisin, eikä olot siitä ainakaan parane.

• Olen lukenut. Saman kirjalijan Leijapojan olen myös lukenut...ja myös muita afganistanista kertovia kirjoja olen lukenut...

Perustatko tietosi ja arviosi kokonaisesta maasta täysin kyseiseen kirjaan? Tunnetko yhtään afgaania?

Kysymykseesi, että mikä niissä (heissä!!!!!!!!!!!!) kiinnostaa, voin vastata, että ei mikään erityisesti. Halusin vain kysyä ihmisten kommentteja...

Katsos kun, elämä menee joskus omia raitetaan ja on täynnä yllätyksiä...

Juuulia

• -Juuulia- kirjoitti:

Olen lukenut. Saman kirjalijan Leijapojan olen myös lukenut...ja myös muita afganistanista kertovia kirjoja olen lukenut...

Perustatko tietosi ja arviosi kokonaisesta maasta täysin kyseiseen kirjaan? Tunnetko yhtään afgaania?

Kysymykseesi, että mikä niissä (heissä!!!!!!!!!!!!) kiinnostaa, voin vastata, että ei mikään erityisesti. Halusin vain kysyä ihmisten kommentteja...

Juuulia

Niinhän se elämä heittelehtii ja heittelee itse kutakin. En perusta tietoani pelkästään kyseiseen kirjaan, mutta antaa se kuvan kyseisestä maasta ja sen miten naisia kohdellaan. Tietoni perustuu myös siihen tosiasiaan, että maassa vallitsee vakavasti islamilaisuus ja naisten asema ei ole kehuttava. En tunne yhtään kylläkään yhtään afganilaista, pitäisikö?

• -Juuulia- kirjoitti:

Olen lukenut. Saman kirjalijan Leijapojan olen myös lukenut...ja myös muita afganistanista kertovia kirjoja olen lukenut...

Juuulia

Antoiko afgaaniäijä sulle vähän luettavaa ja tutustumista heidän kulttuuriinsa että osaat olla oikein heidän kanssa? Joko hän on antanut sulle afgaanimusiikkia kuunneltavaksi ja selittänyt kuinka rauhaa rakastavia he ovat?

• -Juuulia- kirjoitti:

Juuulia

Heh heh, Tuulian näytelmän käsikirjoitus on jo valmiiksi laadittu. Loppu repliikkiä myöten.

• miehen kanssa enkä ole myöskään afgaani, mutta geenini ovat afgaanin joten uskaltaudun vastaamaan koska informaation jonka saat minulta tulisi olla aivan samassa arvossa kuin vastaus aivan keneltä tahansa.

Yksinkertaisesti ja lyhyesti vastaus kysymykseesi. Ei. Ainakaan minun kanssani. Onnistunutta. Mutta onnellisia silti ne monet vuodet jotka ovat kestäneet. Ja onnettomia myös.

Parisuhteet päättyvät keskimäärin neljässä vuodessa jossei pariskunta hanki lasta. Afgaanimiesten kanssa suhteet sen sijaan kestävät yhdestä viiteen. Tai ainakin minun suhteeni ovat kestäneet.

Huonona puolena afgaanimiehet roikkuvat koko ajan tisseissä kiinni ja puhuvat niistä taukoamatta. Tai minä ainakin. Tähän kannattaa varautua käsilukkotekniikoilla.

Afgaanimiehet ovat kovia paasaamaan kaikesta ja niillä/meillä on iso kotkannenä. Kannattaa varautua näihinkin jollain tapaa jos lähdet suhteeseen agfaanin kanssa.

Voi helveti, minka takia suominainen kysela nain tyhmä?

• afgaanimiesten kanssa seurustelusta, mutta afgaanimiehistä sen sijaan on paljonkin kokemusta.
    Heitä on ns. joka lähtöön. Monet lapsina tänne tulleet menestyvät hyvin koulussa ahkeruutensa ja kunnianhimonsa ansiosta. Aikuisina tänne tulleiden on hyvin vaikea työllistyä. Perhe on tärkeä. Niin tytöt kuin pojatkin naitetaan nuorina, yleensä sukulaistensa kanssa. Monet pahoinpitelevät vaimoaan.
    Harvat afgaanit käyttävät alkoholia. Myöskään sianlihaa he eivät yleensä syö. Tupakka sen sijaan maittaa, ehkä jokin muukin.
    Afganistanilaisia on ollut Suomessa vasta niin vähän aikaa, että tarinoiden onnistumista ei vielä tiedä. Ainakaan avioliiton satamaan eivät suhteet johda. Lapsi saatetaan kuitenkin hankkia suomalaisen naisen kanssa oleskeluluvan takaamiseksi. Useimmat afgaanit eivät sitäkään tarvitse, koska tulevat Suomeen kiintiöpakolaisina.
    Sanoisin näin: ei kannata.

• Seurustelin jonkin aikaa afganistanilaisen miehen kanssa. Suhde kaatui muutama kuukausi sitten (syytä en nyt ala kertoa).
    Oli asunut suomessa 6 vuotta, opiskeli taideaineita ja haki yliopistoon tänä keväänä. Oli mukava, kohtelias ja hauska, puhui ihan sujuvaa suomeakin. Tutustutti minut kavereihinsa ja pidimme hauskaa. Hän juo alkoholia, mutta ei syönyt sianlihaa. Hän oli myös melkoisen kiihkeä ;)
    Afgaaneja on moneen junaan, on niitä hyviä ja huonoja.

• Nyt jo kaksi kirjoittanut, etteivät nämä afgaanimiehet syö sianlihaa. Mikä on pointti siinä, että yleensä mainitsette asian? Onko sillä jokin sanoma, kun taas tyypit juo alkoholia?

• matullah kirjoitti:

Nyt jo kaksi kirjoittanut, etteivät nämä afgaanimiehet syö sianlihaa. Mikä on pointti siinä, että yleensä mainitsette asian? Onko sillä jokin sanoma, kun taas tyypit juo alkoholia?

sitä, millaista afgaanimiehen kanssa seurusteleminen on. On hyvin vaikea keksiä edes useimpiin päteviä ominaisuuksia. Yritin kerätä yhteen muutamia jossakin määrin yleispäteviä seikkoja, tärkeitä tai vähemmän tärkeitä.
      Jos seurusteluun kuuluu yhteisiä ravintolailtoja tai vaikkapa kotoisia kynttiläillallisia, on hyvä ottaa sianliha-asiakin huomioon, vai mitä? Muuten sekin kannatta muistaa, että monet heistä eivät syö muuta kuin halal-lihaa.

• minulla ei ole kirjoitti:

sitä, millaista afgaanimiehen kanssa seurusteleminen on. On hyvin vaikea keksiä edes useimpiin päteviä ominaisuuksia. Yritin kerätä yhteen muutamia jossakin määrin yleispäteviä seikkoja, tärkeitä tai vähemmän tärkeitä.
      Jos seurusteluun kuuluu yhteisiä ravintolailtoja tai vaikkapa kotoisia kynttiläillallisia, on hyvä ottaa sianliha-asiakin huomioon, vai mitä? Muuten sekin kannatta muistaa, että monet heistä eivät syö muuta kuin halal-lihaa.

Minulle tulee ainoastaan mieleen sianlihan syömisen kieltäytymisestä uskonnollinen syy. Onko kaveri sitten kiihkoilija vai vain kiihkeä? Kiihkoilija- poikaystävä tai miesystävä ei oikein natsaa, kun lukee ja kuulee noita juttuja kyseisestä maasta. Myöskään taas alkoholi, jos se nyt kenellekkään sopii, niin vielä vähemmän kiihkoilijalle.

Siinä en taas näe mitään ihmeellistä, että sillä kynttiläillallisella ei voisi olla syömättä sianlihaa. Miten se nyt pilaisi sitä. Onhan meitä monia ihmisiä, jotka ovat kasvissyöjiä tai muuten erikoisella ruokavaliolla ja voihan sitä kaveri tai molemmat syödä sitä halal-lihaa. Että onko se sianliha jokin tae onnistuneelle illalliselle?

• matullah kirjoitti:

Minulle tulee ainoastaan mieleen sianlihan syömisen kieltäytymisestä uskonnollinen syy. Onko kaveri sitten kiihkoilija vai vain kiihkeä? Kiihkoilija- poikaystävä tai miesystävä ei oikein natsaa, kun lukee ja kuulee noita juttuja kyseisestä maasta. Myöskään taas alkoholi, jos se nyt kenellekkään sopii, niin vielä vähemmän kiihkoilijalle.

Siinä en taas näe mitään ihmeellistä, että sillä kynttiläillallisella ei voisi olla syömättä sianlihaa. Miten se nyt pilaisi sitä. Onhan meitä monia ihmisiä, jotka ovat kasvissyöjiä tai muuten erikoisella ruokavaliolla ja voihan sitä kaveri tai molemmat syödä sitä halal-lihaa. Että onko se sianliha jokin tae onnistuneelle illalliselle?

Kynttiläillallisella voi mainiosti olla syömättä sianlihaa aivan kuten arveletkin. Mutta jos toinen osapuoli on laittanut innolla vaikkapa porsaankyljyksiä tai porsaan ulkofilettä ja toinen ei sitä huoli, voi tunnelma latistua. Tietysti tällaiset asiat voi kysyä asianomaiselta itseltään, mutta ellei sitä halua tehdä vaan suunnittelee yllätystä, on kanan- tai naudanliha varmempi valinta.
      Mitä taas halal-lihaan tulee, mies ei hevin usko, että suomalainen nainen on sellaista osannut ostaa. Sen hankkimisessa on vaivansa, joten taitaapa olla viisainta laittaa kala- ateria.
      Sianlihan tai jonkin muun lihan syömättömyyteen on muitakin syitä kuin uskonnolliset. Esimerkiksi harvat suomalaiset syövät koiranlihaa, vaikkei kristinusko sitä kielläkään.

• minulla ei ole kirjoitti:

Kynttiläillallisella voi mainiosti olla syömättä sianlihaa aivan kuten arveletkin. Mutta jos toinen osapuoli on laittanut innolla vaikkapa porsaankyljyksiä tai porsaan ulkofilettä ja toinen ei sitä huoli, voi tunnelma latistua. Tietysti tällaiset asiat voi kysyä asianomaiselta itseltään, mutta ellei sitä halua tehdä vaan suunnittelee yllätystä, on kanan- tai naudanliha varmempi valinta.
      Mitä taas halal-lihaan tulee, mies ei hevin usko, että suomalainen nainen on sellaista osannut ostaa. Sen hankkimisessa on vaivansa, joten taitaapa olla viisainta laittaa kala- ateria.
      Sianlihan tai jonkin muun lihan syömättömyyteen on muitakin syitä kuin uskonnolliset. Esimerkiksi harvat suomalaiset syövät koiranlihaa, vaikkei kristinusko sitä kielläkään.

Metkaa huomata, että jotkut ovat niin tosikkoja etteivät huomaa sarkasmia, vaan....no parhaasi yritit kuitenkin ilman rautalankaa:-)Varmaan fiksut ihmiset hieman haistelevat etukäteen tilannetta mitä voisi valmistaa varsinkin tapauksessa, jossa mies saattaa olla muslimi ja eikös se asia yleensäkin selviä jo aiemmilla tapaamiskerroilla jutellessa. Ainakin luulisi. Itse ainakin, kun juttelen uusien ihmisten kanssa, varsinkin ulkomaalaisten kanssa, otan selvää eri kulttuurien tavoista ja jopa ruokatottumuksista. Olisihan se riski valmistaa tiedustelematta ruokaa oman päänsä mukaan ja loppujen lopuksi heittää osa roskiin.

Niin varmaan sianlihan syömättömyyteen on muitakin syitä, niin on kalan ja kanankin syömiseen, koiranliasta puhumattakaan. Itse en syö näistä mitään.

• Mitä itse tiedän näitä afgaaneja niin tuntuvat toinen toisiaan karsastavan jokaisella toisistaan sama virsi eivät luota kansanmiehiinsä mitähän tämäkin kertoo?.

• Kysyppäs mieheltäs olisiko sillä kalasnikovia myydä. Ihan tiedoksi, että oopiumia en tarvitse.

• matullah kirjoitti:

Metkaa huomata, että jotkut ovat niin tosikkoja etteivät huomaa sarkasmia, vaan....no parhaasi yritit kuitenkin ilman rautalankaa:-)Varmaan fiksut ihmiset hieman haistelevat etukäteen tilannetta mitä voisi valmistaa varsinkin tapauksessa, jossa mies saattaa olla muslimi ja eikös se asia yleensäkin selviä jo aiemmilla tapaamiskerroilla jutellessa. Ainakin luulisi. Itse ainakin, kun juttelen uusien ihmisten kanssa, varsinkin ulkomaalaisten kanssa, otan selvää eri kulttuurien tavoista ja jopa ruokatottumuksista. Olisihan se riski valmistaa tiedustelematta ruokaa oman päänsä mukaan ja loppujen lopuksi heittää osa roskiin.

Niin varmaan sianlihan syömättömyyteen on muitakin syitä, niin on kalan ja kanankin syömiseen, koiranliasta puhumattakaan. Itse en syö näistä mitään.

Kinkku vaan uuniin ja porsaalle vieläpä omena suuhun

• ovat tunnettuja naisten ja miehen välisestä tasa-arvosta.

• Ja se on heillä verissä. :))

• Olen itse seurustellut afgaani-miehen kanssa kohta kolme vuotta, ja tutustunut kyseiseen kulttuuriin itsekin siinä samalla sekä saman lähtökohdan ihmisiin.
    Omasta suhteestamme voin sanoa sen verran, että yhtälailla vuoristorataa se on ollut kuin suomalaistenkin kesken (josta minulla on myös kokemusta). Afgaaneilla näkyy käytöksessä oma kulttuurikeskeisyys, tavat. Perhe on tärkeä, ja rakkaiden eteen tehdään mitä vain. Tuntemani afgaanit ovat kilttejä ja rauhallisia (samaa ei voi sanoa kylläkään kaikista). Varsinkin nuorempana tulleet ovat hyvin päässeet mukaan suomen oloihin, tekevät töitä elääkseen ja opiskelevat.
    Tunnen myös muita pidempiaikaisia suomi-afgaani -pariskuntia, jotka ovat toimineet ja päätyneet ihan häihin asti. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa suhteesta heihin, samalla tavoin ne toimii tai ei kuin suhteet vaikkapa suomalaisten kesken.

Afgaanimiehet ovat usein kovia kokeneita, omapäisiä, mutta huumorintajuisia, suojelevia ja rakkaistaan kiinni pitäviä. Asuinpaikka vaikuttaa täysin siihen, miten hänet on kasvatettu. Edellä mainituista kirjoista sen verran, että kirjoissa on kuvattu maalla asuvien darilaisten köyhälistön elämää, jossa vallitsevat kovemmat säännöt, traditiot ja usko. Kaupunkilaisilla on usein avarampi näkökulma elämään.

Kokemuksella voin siis sanoa, että siitä vain, jos siltä tuntuu. Raivostuttaa, miten ihmiset erotellaan lähtökohdan mukaan, ja kuvitellaan, että suhteet ovat tuomittuja sen mukaan, mistä kaveri on kotoisin. Yhtälailla siinä suhteessa tulee homma toimimaan kun suomi-suhteessakin, jos on tullakseen. Koska kuitenkin kulttuurit ovat erilaisia afganistanissa ja suomessa, suosittelen käyttämään hieman päätä (ja avaamaan sitä tarpeen vaatiessa), sekä avarakatseisuutta suhteeseen, sillä lähtökohdat suhteen kulkuun vaikuttavat, vaikka sen ei saakaan sitä antaa liikaa ohjata.

• Miten suomi-afgaani -avioliitto käytännössä tapahtuu? Miten se toteutetaan?

Kokemukseni mukaan (2v seurustelun ja tarinoiden kuuntelun jälkeen) lähes kaikki afganilaiset päätyvät järjestettyyn aviolittoon, halusivat sitä tai eivät. Miten afginilainen mies siis saa perheensä ymmärtämään sen, että mies itse haluaa avioliiton suominaisen kanssa?

Elän vieläkin toivossa, ettei oman suhteeni tarvitsisi päättyä tähän... :/

• Hei!

Onhan noita onnistuneitkin tarinoita...jokainen afgaanilainen on kuitenkin oma persoonansa ja jokaisella hiukan erilaiset lähtö kohdat ja taustat...
    Muutaman tunnen ja ollut tekemisissä enemmänkin yhden kanssa. Ihan samalla lailla he ovat yksilöitä siinä missä Suomalaiset miehetkin. Uskonto toki on suurimmalle osalle edelleen ns. verissä niin kuin meille suomalaisillekkin...sen minkä lapsena on oppinut tai mihin on oppinut yleensä on hätä tilassa se viimeinen oljen korsi mihin jonkainen tarttuu riippumatta uskonnosta.Toisaalta se oljenkorsi voi olla myös suomalainen nainen ainakin aluksi...mutta loppujen lopuksi suurin osa kait kaipaa sitä oman maalaistaan henkiöä mielellään vielä samasta kulttuuriista tai uskonnosta.
    Loppujen lopuksi ihmisiä ollaan kuitenkin kaikki ja jokaisella omat persoonallisuutemme. On tietysti vielä eroa onko shia vai sunny muslimi jne...
    Ikävä kyllä moni maahanmuuttaja ns. käyttää sen hetken kun tarvitsee jotakuta suomalaista...mutta niin kuin sanottu niin samalaisia ihmisiä saattaa löytyä kyllä suomalaisistakin.

• Afganistanissa on ainakin kaksi pääkultturia, Pashto ja Dari.
    Minulla on kokemusta tuosta ensimmäisen kulttuurin edustajasta.

Islamin usko sekä heidän tapansa asua perhekunnittain tuo hyviä käytöstapoja ja toisen huomioimista. Miehillä kulttuuriin kuuluu että kun nainen on saatu, hänet piilotetaan muilta ja miehet tapaavat toisiaan, juttelevat ja syövät toistensa keskuudessa, nainen jää kotiin. Jos ystäviä tuodaan kotiin, nainen on toisessa huoneessa piilossa muiden miesten katseilta.

Uskonto sanelee että seksiä saa olla vain avioliitossa, muutoin naisten kanssa seurustelua (vaikka ihan platoonisessa mielessä) on vältettävä. Miehet rukoilevat moskejassa, jos siellä ei ole eristettyä tilaa naisille, naiset eivät saa tulla moskejaan.
    Kulttuurin mukaisesti nainen on miehensä omaisuutta ja mies päättää kaikesta. Esim. jos syntyy lapsi, on naisen pyydettävä mieheltään lupaa rintaruokinnan lopettamiseksi.

Avioliitto tosiaan sovitaan hyvin nuorena, vanhemmat järjestävät sen. Ja vanhempien määräykset hallitsevat nuorten elämää niin kauan kun vanhemmat ovat elossa.

Näitä asioita olen havainnut ja saanut keskusteluissa selville.

• On siis selkeästi ihan unelmahomma päästä perinteisen afgaanin vaimoksi. Oi sitä onnen määrää.

• itse olen 16 vuotias ja seurustelen 16 vuotiiaan afgaanipojan kanssa. Ollaan jo vuosi oltu yhdessä. Puhuu täydellisesti suomea ja suomalaiset tavat. 4v sitten tuli suomeen. Kukaa ei oo koskaa ollu mulle näin kiltti, ihana, kohtelias, epäitsekkäästi ajatteleva, palvova ja rakastava vaikka monta muuta suhdetta ihan suomalaisten kans ollu. Se ostaa mulle lahjoja maksaa aina muutenkin kaiken ja kattoo että mulla on varmasti tosi hyvä olla. En sitten tiedä tekeekö tää ikä tämän, mutta kiltimpää miestä en voisi edes unelmoida :)

• Minulla on kanssa afgaani poikaystävä ja ollaan oltu yhdessä 2 vuotta. Hän ei ole muslimi ja on asunut suomessa 3 vuotta. Hän opiskelee ahkerasti. Hän on tosi kiltti,huomaavainen, kohtelias, lämmin ja huumorintajuinen. Hän myös huolehtii, että minulla on kaikki hyvin. Kyselee aina, että mitä kuuluu. Hän myös kokkaa, auttaa kotitöissä ja käy kaupassa. Hän rakastaa lapsia. Hän hymyilee aina ja on iloinen. Itse olen pessimisti ja murehdin asioita, mutta hän saa minut aina vakuuttumaan, että kaikki asiat selviää. Me pystytään puhumaan toisten kanssa ihan kaikesta. Hän halailee minua ja pussailee joka päivä. Aina otetaan toisiamme kädestä kiinni kun kävellään ulkona. Me tehdään kaikki yhdessä ja ollaan suurimman osan ajastamme toistemme kanssa. Olen löytänyt kultakimpaleen

• miullaki on aivan ihana poikaystävä mut se ei ole ulkomaalainen vaan ihan supi suomalainen..ajatelkaas..miten voiki olla sitte ihana mies tosi kohtelias.ostelee mulle kaikenlaista kivaa tavaraa hemmottelee ja pussaisee ja on omistushaluinenkin jokseenkin,mutta ei toki liikaa. aatelkaas,et tämmöne kultanen mies löytyi jopa suomesta.

• EEII voi olla!! Oletko ihan varma ettei se kuitenkin ole afgaani? Kyllä se varmaan on kaappiafgaani.

• Affe sun miehes on suomalaismulkuks naamioituneena -
      puhuu kuin affe, toimii kuin affe ja haisee kuin affe!
      Affe se on!

• Suomalaisukko pitää naista jonain supernaisena mutta sä saat olla sentään prinsessa miehellesi.

• olen erittäin huolestunut yläkerrassa asuvasta afgaaniperheestä, kauheeta kolinaa kuuluu ja lapsen itkua, naisen avutonta huutoa. Mies hakkaa naistaan ja lapsi katselee ilmeisesti vieressä. Saatanan sianpaska! Menin soittamaan ovikelloa niin tuli hiljasta, eivät avanneet. laitoin postiluukusta lapun että soitan poliisit ensi kerralla ja että en halua ahdistua väkivallan metelistä. On mennyt monen yön unet kun kuulen pienenkin kolauksen. En tiedä mitä mies tekee naiselle, mutta hiljaista on, huonekalut vaihtaa paikkaa ja lapsi huutaa äitiään. Mun mielestä kyseinen afgaanimies vois tehdä itselleen armomurhan ja mennä "paratiisiinsa" täältä maan päältä. Siis niin sika toimintaa ettei mitään järkeä. Ilmeisesti äiti ei pääse ulkoiluttamaan lastansakaan, vaan on piilossa kotonaan. Aika kädetön olo on ja eniten huolissani olen lapsen mielenterveyden puolesta. Ei ole leikkikavereita eikä sosiaalisia kontakteja ja isä hakkaa äitiä ja äiti alistuu. Lapsella varmasti turvattomuuden määrä huipussaan.

• hämmennyin kun sieltä meteli loppui kun olin oven takana ja soitin ovikelloa, siis siellä oli hiljaista. Sitten hädissäni päätin että ok en soita nyt poliisia mutta laitoin lapun että ensi kerralla tulee poliisit. Tein tottakai ilmoituksen lastensuojeluun ja asia on nyt heidän tiedossa ja tutkivat asian. Tässä kaikki mitä minä siviilinä voin tehdä, ellen itse ala lahtaamaan nitä paskiais sekasikiöitä pahuuden ilmentymiä, pedofiileja ja naisten ja lasten hakkaajia, no mercy. Sydän itkee verta tällaisissa tapauksissa.

• Heissan!

Tässä olisi nuoruuden kokemukseni. Tapasin hänet,kun olin 17-vuotias. Tapasimme samassa koulussa.

Minulla on kokemusta kyseisestä suhteesta. Olimme yhdessä noin yli vuoden verran. Meidän suhteemme ei ollut kovin hyvä.
    Usein meillä oli riitelyä juuri kulttuurieroistamme ja osasimme olla toisillemme hyvin mustasukkaisia,juuri sen takia oliko mies luotettava.
    Luulen,että hän ei ollut.
    Miehen ikää en juuri osannut arvoida. Hän itse väitti olevansa 23-vuotias ja luulen,että hänellä oli vaimo kotimaassaan.
    Mies pukeutui ikäisekseen hyvin nuorekaaksi ja käytti alkoholia. Joskus jopa liikaakin. Minua hän ei huomioinut lainkaan juhlissa tai keskustassa kulkiessamme.
    Minulle hän joskus osasi olla todella kylmä ja ei ottanut millään tavalla vastuuta asioista! Joskus hän haukkui minun ystäviäni.
    Hän haukkui minua joskus itsekääksi ja läskiksi. Minä annoin hänelle kuitenkin anteeksi,mutta en koskaan niitä sanoja unohda.
    Kunnes muutti toiselle paikkakunnalle,mutta ennen hänen muuttoaan kävin hänen luonaan. Toin hänelle joka kerta kaupasta ruokaa ja ostin hänelle hienoja vaatteita. Tässä on sitten kiitokseni?
    Meillä oli joskus aikoinaan puhetta yhteisestä elämästä,mutta hän lopulta sanoi ettei hän halua seurustella vakavasti suomalaisen tytön kanssa. Koska hänen "isosiskonsa" kieltäisi sen.

Hänen ystävänsä olivat hyvin ystävällisiä,mutta aika samalaisen oloisia kuin ex-mieheni.Jotkut hänen ystävistään ahdistelivat minua,kun ex-mieheni oli poissa. Eräänä iltana sain kuitenkin tietää,että hän oli tapaillut ties kuinka kauan toista tyttöä. Tyttö oli minua paljon nuorempi. Hän taisi olla 15-vuotias. Voi raukkaa minkä takia tyttö meni hänen lemmen-ansaansa.

Minulle heräsi ajatuksia koko ajan ja minä kuitenkin tiesin,että en pystyisi perustamaan perhettä tai menemään naimisiin hänen kanssaan. Olin silloin vielä hyvin nuori ja kokematon. En vain kyenyt luopumaan hänestä,mutta minun oli pakko.

Tästä kulttuurista hankin paljon tietoja, kävin kirjastossa lukemassa kirjoja. On hirveää,kun naisia alistetaan eikä heillä ole edes sananvaltaa! Meitä eurooppalaisia pidetään likaisina huorina ja se kenellä on enemmän rahaa niin hänelle ollaan kaikista kiltein!
    Olen saanut tietää myös,että monet pakolaiset pyytelivät rahaa kehitysvammaisiltakin tytöiltä. ( Paikkaa en pysty paljastamaan).

Eromme jälkeen olin hieman alakuloinen,mutta päätin ottaa niskasta kiinni ja hankin paljon tietoja,jotta saisin hieman käsitystä Afghanistanilaisesta kulttuurista. En kuitenkaan sen takia,että saisin kostettua! Puolen vuoden jälkeen hän otti minuun kuitenkin yhteyttä. Minä tapasin hänet,kun olin hieman laihtunut ja olin varautunut tapaamiseemme. Kävimme kahvilla ja juttelimme. Hänen elämässään ei tapahtunut juurikaan muutosta. Kyselin paljon tyttöystävästään,mutta hän väitti etteivät he ole enään "yhdessä". Minä en uskonut sanaakaan. Sain selville,että tyttö otti häneen yhteyttä ja halusi roikkua hänen perässään.

Kahvittelun jälkeen en halunnut pitää häneen minkäänlaista yhteyttä. Se oli viimeinen kerta,kun tapasin hänet joten samantekevää mitä hän tekee kunhan on erossa minusta ja perheestäni!

Kun te tapaatte minkä tahansa ulkomaalaisen kumppanin. Ottakaa ensin selvää hänen taustoistaan ja miettikää rauhassa se ratkaisu,että haluatteko kuluttaa tulevaisuutenne sellaisen ihmisen parissa jonka tausta on mahdotonta tietää.

Rakkauteen kuuluu myös järki!

Oikein hyvää syksyä kaikille

• Vastikään Suomen Afganistanin suurlähettiläs vastasi kysyttäessä naisten asemasta Afganistanissa, että hänen naispuoliset tuttavansa ko. maasta ovat sanoneet että Afganistanissa on parempi syntyä koiraksi kuin naiseksi. Kun pojat kasvatetaan sellaiseen kulttuuriin, niin se vaikuttaa läpi elämän, vaikka muuttaisi minne. En tiedä, onko tutkittu afganistanilaisen kulttuurin ja länsimaisen kulttuurin törmäyksiä ja niiden saamia käytännön muotoja länsimaihin muuttaneiden elämässä. Varsinkin olisi mielenkiintoista tietää, miten afganistanista tulleet miehet kokevat länsimaissa vallitsevan käsityksen naisten ja miesten suhteesta ja miten he mukautuvat/sopeutuvat uusiin malleihin. Vai mukautuvatko lainkaan.

• 213231312 kirjoitti:

Vastikään Suomen Afganistanin suurlähettiläs vastasi kysyttäessä naisten asemasta Afganistanissa, että hänen naispuoliset tuttavansa ko. maasta ovat sanoneet että Afganistanissa on parempi syntyä koiraksi kuin naiseksi. Kun pojat kasvatetaan sellaiseen kulttuuriin, niin se vaikuttaa läpi elämän, vaikka muuttaisi minne. En tiedä, onko tutkittu afganistanilaisen kulttuurin ja länsimaisen kulttuurin törmäyksiä ja niiden saamia käytännön muotoja länsimaihin muuttaneiden elämässä. Varsinkin olisi mielenkiintoista tietää, miten afganistanista tulleet miehet kokevat länsimaissa vallitsevan käsityksen naisten ja miesten suhteesta ja miten he mukautuvat/sopeutuvat uusiin malleihin. Vai mukautuvatko lainkaan.

Mutta suominainen tarvii rinnalleen TosiMiehen, kun suomalaisista on tullu ihan nössöjä. Afgaani osaa pitää muijat kurissa. Happoa naamalle, jos ei muua auta.

• Afgaanimieheni oli viisi vuotta Suomessa oleskellut kokiksi opiskeleva työnarkomaani. Seurustelimme muutaman kuukauden.Hän oli itsekeskeinen ja rahasta kiinnostunut. Hän oli lipevä ja flirttaileva, montaa naista samanaikaisesti pyörittävä pleijeri. Kertoi minulle myöhemmin suhteemme loputtua, kuinka oli ajatellut minusta palvelevaa vaimoa hänelle. Olisin ollut töissä hänen tulevasuuden ravintolassaan kassalla ja kotonamme pyykännyt miehen kauluspaidat, kiillottanut viidettoista nahkakengät ja ihastellut hänen suuren suurta egoaan.

Suhteemme loppu siihen kun hän kertoi haluavansa minut ja parhaan ystäväni samaan aikaan sänkyynsä hurvittelemaan.

Onneksi löysin todellisen miehen, joka arvostaa,välittää ja rakastaa minua ihmisenä!

• Seurustelen parhaillaan afgaanipojan kanssa. Ollaan molemmat 19v. Tosi mustasukkainen ja omistushaluinen. Saa nähdä kaatuuko suhde tähän, yhdessä ollaan oltu n. puoli vuotta ja tunnettu kohta vuos. Mut koskaan mulla ei oo ollu näin hauskaa ku mulla on hänen kanssaan :)

• Sä olet 19 v, joten sun "koskaan ennen" on hyvin lyhyt aika. Maailmassa on paljon hauskoja miehiä, jotka eivät ole niin mustasukkaisia ja omistushaluisia. Parisuhteessa eläville ihmisillä on yleensäkin taipumus ajatella, että kukaan ei voisi sopia itselle yhtä hyvin kuin nykyinen kumppani. Se on harhaa, eikä siihen harhaan kannata hirttäytyä. Kaikille ihmisille on olemassa lukemattomia sopivia ihmisiä.

• Mulla on afganistanilainen poikaystävä, tutustuimme vähän aikaa sitten joten en tiedä paljon hänestä ainakaan vielä. Mutta sen voin sanoa, että hän vaikuttasi olevan ihan romanttinen, hauska, ei todellakaan omistuksen haluinen sillä pysyn sekä hän antaa minun jutella ystäviensä ja muiden miesten kanssa. Ja päin vastoin, olen joutunut toppuuttelemaan häntä ostamasta minulle esimerkiksi ruokaa kun olen hänen luonaan olen kylässä. Hänellä on rankka menneisyys, josta tiedän jonkun verran koska hän kertoi minulle hiukan siitä, mutta hänen ajatusmaailmansa ja arvonsa vaikuttasivat olevan aika länsimaalaisia. En ole rasisti ja pyrin olemaan tuomitsematta ihmisiä heidän kulttuurinsa tai ulkonäkönsä perusteella. Ehkäpä afganistanilaisista miehistä ei ole paljon hyvää kerrottavissa esim. median antaman kuvan takia. Mutta en todellakaan usko että kaikki ovat samanlaisia, koska eiväthän kaikki suomalaisetkaan ole samanlaisia. So what's the big deal? Ovathan esim. afganistanilaiset miehetkn ihmisiä kuten suomalaisetkin.

• Haluaisiko joku vaihtaa sähköpostiosoitteita ja jutella lisää seurustelusta afgaanimiehen kanssa?

• kkk kirjoitti:

Haluaisiko joku vaihtaa sähköpostiosoitteita ja jutella lisää seurustelusta afgaanimiehen kanssa?

anna facebook osoitteesi.Niin otan sinut ystäväksi.Keskustellaan lisää asiasta

Milla

• Milla magia kirjoitti:

Milla

en käytä facebookia hirveesti niin laita mielummin sähköpostia: monganiaa@gmail.com

• Milla magia kirjoitti:

Milla

Hei,

Mullakin oli afgaanipoikaystävä 1,5 vuoden ajan, mutta nyt suhde on kariutunut jatkuvien erimielisyyksien takia ja mun toimesta. Tahtoisin vaihtaa myös ajatuksia muiden kanssa. Joskus ihan alussa, kun tutustuin tähän afgaanipoikaan muhun otti yhteyttä facebookin kautta henkilö nimimerkillä Milla. Mietin, oletko se sama Milla.

• onnellista seurustelua, mies ei halua muuttaa yhteen eikä kihloihin/naimisiin, vaikka (iäkkäämpi suomalainen) nainen sitä toivoo. Kiva, kun on asunto niin lähiössä, kuin heilan luona keskustassa.
    Oleskelulupa loppuu, ja pian ollaankin naimisissa.
    Aika näyttää, kuinka käy, mutta selvästi afgaanimies kertoi hienoine perusteluineen, ettei halua naimisiin, ei edes, että ystävätär muuttaisi lähemmäksi (="vaarallista seutua", Suomessa!). Tilanne muuttui, kun oleskelulupa tuli ajankohtaiseksi.

• Olen 18 v tyttö helsingistä ja olen seurustellut afgaanimiehen ( 20 v), joka ei juo, polta tai syö sianlihaa kanssa vähän yli 1,5 v, olemme tunteneet 3 vuotta. Meidän suhteemme alussa hän oli melko mustasukkainen, ei halunnut että juon tai poltan, käyn bileissä, pitää kädestä kiinni julkisesti, pussata/halailla julkisesti jne. Se oli aikamoista taistelua ja hän saattoi suuttua ihan mistä vaan. Esim. Kun kävin bileissä hän soitti minulle 20 min välein ja suuttui jos en vastannut. Sitä kesti noin 5 kk. Sen jälkeen sanoin, että joko erotaan tai hän muuttuu. Siitä alkoi onni! Hitaasti mutta varmasti hän edistyi. Hän pystyi olemaan kanssani julkisesti. Hän ei enää kieltänyt mitään, vähensi sopivalle tasolle mustasukkasuuden, jopa itse maistoi alkoholia, maistoi sianlihaa, alkoi yrittämään yksinkertaisesti parastaan! Oli hän ennenkin huomaavainen ja ihana, mutta nyt se kaikki alkoi näkyä, koska kaikki pahat asiat ikäänkuin katosi. Olen hyvin onnellinen. Monilla tulee varmaan mieleen, että olen joku huntupää muslimiksi kääntynyt, mutta ei en ole. Käyn rannalla bikineissä, käytän ihan tavallisia vaatteita eikä hän halua edes, että verhoutuisin. Hän on itse miettinyt tulevansa minun uskontooni(ihan kuin sillä olisi väliä, mutta olishan se ihan hauskaa kerrankin näin päin, ku tuntuu et aina naiset vaihtavat uskontonsa).

Nyt sitten kerron muista afgaanimiehistä. En tietenkään voi yleistää tai sanoa, että kaikki olisivat tälläisiä, mutta haluan varoittaa!! Ensiksi tuntekaa afgaanimies vähintäänkin puoli vuotta ja kannattaa katsoa hänen pukeutumistaan ja hiuksiaan. Kuulostaa naurettavalta, mutta ihan oikeasti pukeutuminen ja hiustenlaitto oikeesti voi paljastaa seikkoja kuten kuinka itsekeskeinen hän on, mitä varten hän on pukeutunut(esim. Rautatientorin afgaanit eivät tee muuta kuin iskevät naisia pannakseen). Kiinnittäkää huomiota mitä hän puhuu, mistä hän puhuu! Ja älkää olko naiivejä! He ovat liehittelyn AMMATTILAISIA. Ja 90% varmuudella hän valehtelee iästään joten...yrittäkää päätellä itse. Vielä yksi juttu, monet afgaanit haluavat mennä naimisiin omanmaalaisen kanssa ja menevät teidän kanssa naimisiin vain saadakseen oleskeluluvan, passin, kansalaisuuden yms..joten ei kannata hätiköidysti mennä naimisiin.

• niin heidän kulttuuriinsa kuuluu että mies voi harrastaa seksiä vääräuskoisten kanssa mutta ette voita heidän sydämiään, kun naimisiinmenon aika tulee hän ottaa oman suvu naisen ja menee naimisiin sen kanssa ja totetuttaa kulttuuriaan eli piilottaa kotiinsa naisen, koira onparemmassa asemassa afganistanissa kuin vaimo

• Afganistan oli ennen sellainen ei ole nykyäään mksi pitäisi olla rasisti afgaani mehet ovat saman arvoisia kuin suomen miehetkin Afganistanissa talebaanit ovat saaneet naisten asemat entistäkin huonommiksi!!!!!!!!!!!

• Tyhmä suomiämmä kyselee. Eihän kukaan naimisiin mennyt ole enää kokemuksiaan netissä kertomassa. Missään.

• Kauaksi afgaaneista. Kiilusilmä pahoinpitelijöitä ovat. Eivät halua naiselta muuta kuin sitä. Hakkaavan ja alistavat vaimojaan ja lapsiaan. Vaimoja heillä kotimaassaan useita. Revi siitä.

• Moniavioisuutta. Ei sopivia suomalaiseen kulttuuriin. Väkivaltaisia. Tulevat tänne väkivaltaa pakoon. Aloittavat naisten raiskaaminen heti kun pääsevät Suomeen. Suomineito uskoo sinisilmäisyyttään puheet ka luulee heitä peräti romanttiseksi. Sisimmässään miehet kuitenkin halveksivat suomalaista naista. Pysy kaukana.

• Mulla on vähän sama juttu olen tuntenut tämän pojan noin kuukauden. On samassa koulussa minun kanssa. Tein ehkä sen virheen että olin liian innoissaan halusin auttaa tätä poikaa koulu tehtävissä. Nyt tällä pojalla on vaan yksi asia mielessä että saisi harrastaa minun kanssa seksiä. Olen sanonut että en halua mutta tämä poika ei usko. On ehkä parempi unohtaa tämä juttu ennenkuin joutuu katumaan.

• Ne jotka tietävät ovat jo kuolleet.

• Itse olen kanssa tutustunut afgaaniin poikaan. Hän on 16 ja minä 15. Äitini kaverilla on monia tuttuja joilla oli maahan muuttaja miehiä... tarinoita riittää. Monet niistä on päättyny silleen että mies (ulkomaalainen) on ruvennut avioliitossa hakkaamaan naista ja vienyt lapset mukanaan takaisin omaan maahansa sillä se on sallittua heille. sitä ennen mies on vielä seurustelu suhteessa lirkutellut naiselle jne...
    Mutta siis heidän maassaan on myös laillista käydä niin monen naisen talossa kuin haluaa ennen avioliittoa ja jos nainen tulee raskaaks nii se on tosiaan sen naisen vika. Todella monimutkaista. Äiti on syvästi sillä kannalla että me ei saatais ollenkaan seurustella ja iskä vielä pahemmin. Ne ei luota ulkomaalaisiin ku neon jo kuullu tyyliin tuhansia tarinoita ulkomaalais miehistä ja suhteista mitkä on loppunu väkivaltaan tai perheen hajoamiseen.
    Mutta eipä muuta

• Kannattaisi olla erossa afgaaneista ihan kokonaan. Noin nuoren kuin 15 v kannattaisi käydä koulut loppuun ja hankkia kunnon koulutus ja ammatti kuin alkaa seurustelemaan esim. noinkin alkeellista ja naisia epäkunnioittavasta kulttuurista olevan kossikan kanssa.
      Suomessa syntyneet lapset eivät ole sallittua viedä isänsä maahan, täällä ei päde kuin Suomen laki!!

• Toi ap on muuten se joka poltettiin elävältä. Minkähänlainen pakokauhu on tullut, kun on ollut käärittynä mattoon, mahdoton liikkua ja lämpötila alkaa hitaasti nousta...

Joo mutta ei ne kaikki samanlaisia ole.

• Mikä juttu se on: kääritty mattoon?
      Itse tiedän yhden tapauksen, mutta nainen oli afganistanilainen.

• "Porin lenkkeilijätyttö"

• Itse olen hyvinkin perillä afgaanikulttuurista, koska olen työskennellyt maahanmuuttajien parissa useita vuosia ja olen sanonut, etten ikinä ottaisi afgaanimiestä.

No ulkomailla ollessani ihastuin hollantilaiseen mieheen, ja sain vasta useamman tapaamiskerran jälkeen tietää, että hän on syntynyt afganistanissa, mutta muuttanut alle kouluikäisenä hollantiin.

Mies on komea, fiksu, urallisesti menestynyt, meillä on paljon samanlaisia mielenkiinnon kohteita ja olemme jotenkin tosi samalla aaltopituudella. Mies käyttää alkoholia, syö sianlihaa ja hänen paras kaveri on syntyperältään hollantilainen. Mies myös kokee olevansa hollantilainen eikä hänellä ole mitään mielenkiintoa edes vierailla afganistanissa tai iranissa.

No mutta asumme onneksi eri maissa joten tästä tuskin kehkeytyy mitään vakavampaa. Huomasin kuitenkin, ettei koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan.

• Komeita ovat jotkut niistä mutta eivät kaikki

• Arabit ovat todella raamikkaita. Arabimiehelle naiset ovat prinsessoja; naiselle avataan ovi, miehille ei tulisi ikinä kuuloonkaan kävellä tyhjin käsin joten mies kantaa raskaimmat kauppakassit, kehuu naista, ostaa naiselle lahjoja, naisten kuullen ei ikinä kiroilla. Tätä prinsessaunelmaa olen saanut kokea mm. Turkissa käydessäni. Kaiken lisäksi arabit eivät juo alkoholia. Siinä olisi suomalaisilla miehilläkin opittavaa. Hauskaakin voi olla ilman viinaa.

• Nimimerkki käytöstavat :-D Voi niitä hyvin käyttäytyviä arabimiehiä se prosentti kaksi olla.

• Osaavat näytellä kilttiä tapailun ja seurustelun ajan. Kun naimisiin on päästy alkaa sohvassa makoilu, kaverien raahaaminen naisen tilavampaan kotiin ja ylipäänsä herroiksi eläminen.

• Hahahahhaaa, lähinnä suomalaisukoille nainen joutuu olemaan äiti. Kaikki suomalaiset exäni olivat juoppoja ja keskenkasvuisiksi jääneitä teinipoikia jotka eivät osanneet tehdä mitään omatoimisesti. Olin vain pelkkä äiti näille. Muslimi on sentän omatoiminen ja hoitaa suuremman vastuun perheessä kuten miehen kuuluu. Saan tuntea itseni naiseksi ja kuningattareksi jota ei rasiteta liikaa

• joo mulla on afgani poikaystävä ja kohytelee mua kun prinsessaa, aluks oli tiukat säännöt mut nyt hän on ottanut ne pois ja. häntä ei kii nosta kenen kaveri olen yms. Ei kannata pelkää paljon

• Afghaani vinttikoira on vähiten älykäs koira koko maailmassa. Peilaa alueen väestöä.

• Ohitat ainakin paskimman valinnan eli suomiukon hahhhahahaa muslimimies ei anna naisensa pukeutua paljastavasti mikä on mielestäni hyvä sääntö. Suomalaisilla miehilläkin olisi opittavana herrasmies säännöt; ojenna naiselle käsi kun tämä nousee ylös tuolilta tai bussin penkiltä, kanna kauppakassit, avaa ovi ja pue ja ota takki aina pois naisen päältä

• Käytöstavat kirjoitti:

Ohitat ainakin paskimman valinnan eli suomiukon hahhhahahaa muslimimies ei anna naisensa pukeutua paljastavasti mikä on mielestäni hyvä sääntö. Suomalaisilla miehilläkin olisi opittavana herrasmies säännöt; ojenna naiselle käsi kun tämä nousee ylös tuolilta tai bussin penkiltä, kanna kauppakassit, avaa ovi ja pue ja ota takki aina pois naisen päältä

Hihii hahaa suojelee muslimit pissa kakka muslimit suojelee prinsessa ja kuningatar hihii hahaa suojelee muslimit pissa kakka muslimit suojelee muslimit pissa

• Naisenvapaus kirjoitti:

Hihii hahaa suojelee muslimit pissa kakka muslimit suojelee prinsessa ja kuningatar hihii hahaa suojelee muslimit pissa kakka muslimit suojelee muslimit pissa

Käytöstavat &Naisenvapaus

^Amalialle kilju maistunut TAAS.

• Aika pieni kikeli niillä. 2,5cm.

• Kovana vai löysänä?

• tänne ei matupatjat kirjoita mitään koska eivät pääse nyrkin ja hellan välistä kehumaan siippojaan, voi voi mitä he ovat tehneet elämälleen

• Hahahahaa, kirjoittaahan täällä juuri nytkin muslimin kanssa olevia naisia. Jos olisimme alistettuja niin miksi me täällä netissä sitten kirjoitetaan. Ettet vain itse ole oksettava suomiukko joka alistaa naistaansa pukemalla tämän paljastaviin vaatteisiin

• Oksettavaasuomiukkoa kirjoitti:

Hahahahaa, kirjoittaahan täällä juuri nytkin muslimin kanssa olevia naisia. Jos olisimme alistettuja niin miksi me täällä netissä sitten kirjoitetaan. Ettet vain itse ole oksettava suomiukko joka alistaa naistaansa pukemalla tämän paljastaviin vaatteisiin

"niin miksi me täällä netissä sitten kirjoitetaan."

Niin, miksi tosiaan? Sinun paikkasi Sika-amalia on suljetulla osastolla.

• Antimusulmaani kirjoitti:

"niin miksi me täällä netissä sitten kirjoitetaan."

Niin, miksi tosiaan? Sinun paikkasi Sika-amalia on suljetulla osastolla.

Sinun paikkasi on suominainen kotona palvelemassa suomiukkoasi

• Te puhutte musliminaisten puolesta! Tämä on nähty ennenkin. Jospa antaisitte heidän itse puhua ettekä te. Kolme vuotta sitten kun joku sanoi musliminaisen asua helvetin mustaksi kaavuksi niin siinä ei todellakaan annettu musliminaiselle puheenvuoroa. Musliminaisia pidettiin avuttomina lapsina joiden suullan puhui suomalaiset. Te halveksitte muslimi naisten kykyjä. Musliminainen ei ole passiivinen ja avuton kuten te luulette.

• Äläpuhumunsuulla kirjoitti:

Te puhutte musliminaisten puolesta! Tämä on nähty ennenkin. Jospa antaisitte heidän itse puhua ettekä te. Kolme vuotta sitten kun joku sanoi musliminaisen asua helvetin mustaksi kaavuksi niin siinä ei todellakaan annettu musliminaiselle puheenvuoroa. Musliminaisia pidettiin avuttomina lapsina joiden suullan puhui suomalaiset. Te halveksitte muslimi naisten kykyjä. Musliminainen ei ole passiivinen ja avuton kuten te luulette.

Kyllä se kaapu on naisia alistava sillä se peittää tehokkaasti kaikki kotiväkivallan jäljet. Minäkin olin pakotettu käyttämään kyseisiä vaatteita varsinkin kun olin ollut "tottelematon". Muslimit eivät lyö kasvoihin mutta usein oli käsivarret ja jalat mustelmista sinisenä.
      Ei ole muslimi naisen elämä ihmismaista elämää.

Kyllä se kaapu on naisia alistava sillä se peittää tehokkaasti kaikki kotiväkivallan jäljet. Minäkin olin pakotettu käyttämään kyseisiä vaatteita varsinkin kun olin ollut "tottelematon". Muslimit eivät lyö kasvoihin mutta usein oli käsivarret ja jalat mustelmista sinisenä.
      Ei ole muslimi naisen elämä ihmismaista elämää.

Enemmän silikonitissit ja paljastava pukeutuminen alistaa naista. Mikä oikeus naisilla on kulkea lähes alasti ulkona mutta nainen ei saa pukeutua peittävämmin. Nainen ei ole objekti jonka kuuluu esitellä kehoaansa vieraille miehille.

• Olen tavannut muslimiperheitä eri maista, myös afgaaneja. Ero suomalaisperheisiin on varsinkin tyttöjen kasvatukseen. Muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja ja pojat suojelee heitä. Meilläkin esimerkiksi pojat tappoi hämähäkin tyttöjen puolesta. Tyttyöjen prinsessuus näkyy siten että heidän puolesta tehdään kaikki vaaralliset ja likaiset hommat ettei tytöt rasita itseään. Suomalaisissa perheissä taas tyttöjä vaaditaan pärjäämään ja puolustamaan itseän, olemaan supernaisia. En ole sopeutunut suomalaiseen ”tasa arvoon” jossa tytöistä kasvatetaan supernaisia. Miksi te suomalaiset naiset ette halua olla niitä prinsessoja joidn puolesta tehdään vaaralliset asiat? Mies vain huolehtii ettette mene rikki. Koen olevani paljon onnellisempi kun multa ei vaadita paljoa mihin nainen ei fyysisiltä ominaisuuksiltaan pysty

• Suomiakka osaa ja voi?

Suomiakka osaa ja voi?

Turpa kiinni ja tee voileipä suominainen

• Suomiukkokäskee kirjoitti:

Turpa kiinni ja tee voileipä suominainen

Muslimien patjat eivät osaa tehdä sitä voileipää mutta vaikeaa se on suomalaisnaisillekin.
      Yleensäkin ruoanlaitto on nykynaisille ylivoimainen tehtävä

• Kuiskaajarajalta kirjoitti:

Muslimien patjat eivät osaa tehdä sitä voileipää mutta vaikeaa se on suomalaisnaisillekin.

Onhan se suomiukolle niin kova pala kun täällä nainen ei ole avuton ja osaa muutakin. Varmaan tuo suomiukkonsa aivopesemä nainen ei saa osata muuta kuin laittaa ruokaa hahhahhaa nyt vois tuo suomiukkonsa aivopesemä nainen avata silmät nähdä totuuden suomiukoista tämän kirjoituksen perusteella

• Kuiskaajarajalta kirjoitti:

Ja suomiukolle on taas vaikeuksia viedä niitä likaisia vaatteitaan pyykkikoppaan eikä osannut ottaa itse ruokaa pöydältä. Olin kuin äiti ex miehilleni. On suomalaisissa miehissä paljonkin vikaa kun ex mieheni olivat juoppoja tai mammanpoikia. Koti on musliminaisen valtakunta joten minä teen ruoan ja mies hankkii haluamani kalusteet.

• Suomiukkolapseksijäänyt kirjoitti:

Ja suomiukolle on taas vaikeuksia viedä niitä likaisia vaatteitaan pyykkikoppaan eikä osannut ottaa itse ruokaa pöydältä. Olin kuin äiti ex miehilleni. On suomalaisissa miehissä paljonkin vikaa kun ex mieheni olivat juoppoja tai mammanpoikia. Koti on musliminaisen valtakunta joten minä teen ruoan ja mies hankkii haluamani kalusteet.

Ja ne kalusteet muslimi panee päreiksi vähintään kerran kuussa. Näin ei pääse sisustus ahdistamaan.
      Onneksi sosiaalihuolto hoitaa laskun

• Herääunestasinainen kirjoitti:

Onhan se suomiukolle niin kova pala kun täällä nainen ei ole avuton ja osaa muutakin. Varmaan tuo suomiukkonsa aivopesemä nainen ei saa osata muuta kuin laittaa ruokaa hahhahhaa nyt vois tuo suomiukkonsa aivopesemä nainen avata silmät nähdä totuuden suomiukoista tämän kirjoituksen perusteella

Suomiakka osaa ja voi!

• Kuule ei millään pahalla, mutta pysy tyttö kulta kaukana muslimi miehistä ja muslimeista. Rasismiako?
    Ei, mutta pitääkö joka ainoan naisen tajuta se vasta kuin on liian myöhäistä. Ainakin kannattaisi ottaa asioista selvää kyseisen kulttuurin ja uskontokunnan erityispiirteistä aivan samoin kuin kehotetaan ennen autokauppaan menemistä selvittämään se, minkälainen auto on todella sopivin vaihtoehto kaikilta ominaisuuksiltaan ja vieläpä googlata eri automerkkien tyyppiviat. Tämä sama koskee myös meitä suomalaisia miehiä. Päätös on omasi, mutta tämä on minun näkemys asiasta, koska niitä olet ihmisiltä itse pyytänyt. Parasta on käyttää omia aivojaan kaikissa asioissa eikä liiaksi kuunnella muita, mutta jos negatiivisia "käyttökokemuksia" on pilvinpimein se merkitsee samaa kuin sanonta: "Ei savua ilman tulta". Ja vielä parempi: "Ei vara venettä kaada."

• Oot vain joku katkera viinaanmenevä suomiukko jolta muslimi "vei" naisen. En ota enää suomalasita miestä kun exäni olivat juoppoja ja ihan paskoja

• iskikökatkeruus kirjoitti:

Oot vain joku katkera viinaanmenevä suomiukko jolta muslimi "vei" naisen. En ota enää suomalasita miestä kun exäni olivat juoppoja ja ihan paskoja

röh räh röh

• Suomiukot on kusipäitä ja itsekkäitä! Muslimimiehet on komeita, ne pukeutuu hyvin, auttaa naistaan ja ne ei halua että naiselle käy mitää. Haluan vain sanoa, että älkää uskoko mihinkään ennen kuin näette sen :)

• Suomalainen mies on ihan paska

• Hlvll kirjoitti:

Suomalainen mies on ihan paska

Itseasiassa suomalainen mies on rehti vaikkakin juro.
      Minäkin olen suureen ääneen julistanut kuinka muslimit antavat naisten olla prinsessoja mutta totuus on se että se on vain yksi keino alistaa naisia. Laitetaan nainen holhottavan asemaan, antamalla ymmärtää että mies muka palvoo naista. Tosiasiassa riistetään naiselta oikeus jopa ajatella itsenäisesti.
      Minäkin, vaikeasti ylipainoisena naisena, retkahdin muslimien lepertelyyn kunnes eräänä kauniina päivänä sain tietää etten ollutkaan mikään prinsessa vaan pelkkä höynäytettävä nainen.
      Turvakodissa tapasin muita kohtalotovereita joista yhdellä oli ollut pitkä suhde muslimi mieheni kanssa. Hän kertoi kuulleensa kaikki samat asiat kuin minäkin ja kun kerran olisi halunnut tehdä oman päänsä mukaan oli nyrkki alkanut heilua ja uhkaukset lennellä.
      Sosiaalityöntekijän mukaan mitään ei ole tehtävissä koska muuten rasismi.
      Toivonkin nyt että täältä päästyäni onnistun muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja pystyisin laihduttamaan jotta kelpaisin suomalaismiehelle.

Itseasiassa suomalainen mies on rehti vaikkakin juro.
      Minäkin olen suureen ääneen julistanut kuinka muslimit antavat naisten olla prinsessoja mutta totuus on se että se on vain yksi keino alistaa naisia. Laitetaan nainen holhottavan asemaan, antamalla ymmärtää että mies muka palvoo naista. Tosiasiassa riistetään naiselta oikeus jopa ajatella itsenäisesti.
      Minäkin, vaikeasti ylipainoisena naisena, retkahdin muslimien lepertelyyn kunnes eräänä kauniina päivänä sain tietää etten ollutkaan mikään prinsessa vaan pelkkä höynäytettävä nainen.
      Turvakodissa tapasin muita kohtalotovereita joista yhdellä oli ollut pitkä suhde muslimi mieheni kanssa. Hän kertoi kuulleensa kaikki samat asiat kuin minäkin ja kun kerran olisi halunnut tehdä oman päänsä mukaan oli nyrkki alkanut heilua ja uhkaukset lennellä.
      Sosiaalityöntekijän mukaan mitään ei ole tehtävissä koska muuten rasismi.
      Toivonkin nyt että täältä päästyäni onnistun muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja pystyisin laihduttamaan jotta kelpaisin suomalaismiehelle.

Oon ollut 10 vuotta ulkomaalaisen miehen kanssa ja saan tuntea itseni edelleen prinsessaksi. Muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja joiden puolesta isä ja veljet uhrautuu. Säälin suomalaistyttöjä joiden äideille tyttären prinsessavaihe on kauhistus ja koitetaan kasvattaa tytöstä vahvaa naista. Äidit pilaa tyttärensä lapsuuden kieltämällä prinsessana olemiset. He taitavat halveksia omaa feminisyyttänsä. Minä en ainakaan halveksi. Miehet nauraa sellaisille naisille jotka koittaa tulla miehen kaltaisiksi. Järkyttävää kun siskon tyttö nostaa isoja painoja ja haluaa oikein voimakkaaksi naiseksi tulla. Tuollainen vähentää naisen arvoa kun etsii miestä. Nykymiehistä on neitimäistä ja homomaista avata naiselle ovi, kantaa kauppakassit ja ojentaa auton penkistä nousevalle naiselle käsi. Ei ole kuulemma kiinnostusta "palvella" naista. Minusta homomaisinta on se että joku mies kiinnostuu voimakkaasta naisesta,ei herrasmiesmäisyys naista kohtaan.

• Vapaampinaisena kirjoitti:

Oon ollut 10 vuotta ulkomaalaisen miehen kanssa ja saan tuntea itseni edelleen prinsessaksi. Muslimiperheissä tytöistä kasvatetaan prinsessoja joiden puolesta isä ja veljet uhrautuu. Säälin suomalaistyttöjä joiden äideille tyttären prinsessavaihe on kauhistus ja koitetaan kasvattaa tytöstä vahvaa naista. Äidit pilaa tyttärensä lapsuuden kieltämällä prinsessana olemiset. He taitavat halveksia omaa feminisyyttänsä. Minä en ainakaan halveksi. Miehet nauraa sellaisille naisille jotka koittaa tulla miehen kaltaisiksi. Järkyttävää kun siskon tyttö nostaa isoja painoja ja haluaa oikein voimakkaaksi naiseksi tulla. Tuollainen vähentää naisen arvoa kun etsii miestä. Nykymiehistä on neitimäistä ja homomaista avata naiselle ovi, kantaa kauppakassit ja ojentaa auton penkistä nousevalle naiselle käsi. Ei ole kuulemma kiinnostusta "palvella" naista. Minusta homomaisinta on se että joku mies kiinnostuu voimakkaasta naisesta,ei herrasmiesmäisyys naista kohtaan.

Kyllä minä voin kokemuksesta kertoa että muslimien kanssa olevalla naisella ei ole vapaudesta tietoakaan. Missään ei voi käyttää omia aivojaan vaikka kuinka huomaisi että muslimi on väärässä. Seksiäkin on pakko harrastaa juuri kuten muslimi haluaa ja tavalla kuten muslimi haluaa. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta että herää keskellä yötä siihen että muslimi työntyy peppureikään. Onneksi sillä oli pieni niin ei sattunut kauheasti.
      Ärsyttävintä oli se että mistään ei voitu keskustella vaan olin aina väärässä koska olen nainen ja vääräuskoinen. Toki niin kauan kun tein täsmälleen mitä muslimi halusi olin prinsessa mutta heti kun käytin omia aivojani alkoi verbaalinen aggressio ja lopuksi alkoi nyrkki heilua.
      Älkää hyvät siskot tehkö samoja virheitä kuin minä ja ryhtykö suhteeseen muslimien kanssa.

Kyllä minä voin kokemuksesta kertoa että muslimien kanssa olevalla naisella ei ole vapaudesta tietoakaan. Missään ei voi käyttää omia aivojaan vaikka kuinka huomaisi että muslimi on väärässä. Seksiäkin on pakko harrastaa juuri kuten muslimi haluaa ja tavalla kuten muslimi haluaa. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta että herää keskellä yötä siihen että muslimi työntyy peppureikään. Onneksi sillä oli pieni niin ei sattunut kauheasti.
      Ärsyttävintä oli se että mistään ei voitu keskustella vaan olin aina väärässä koska olen nainen ja vääräuskoinen. Toki niin kauan kun tein täsmälleen mitä muslimi halusi olin prinsessa mutta heti kun käytin omia aivojani alkoi verbaalinen aggressio ja lopuksi alkoi nyrkki heilua.
      Älkää hyvät siskot tehkö samoja virheitä kuin minä ja ryhtykö suhteeseen muslimien kanssa.

Miehesi ei noudattanut islamin oppeja. Kun musliminainen on kotona niin kotona määrää kuningatar. Kun muslimimies menee ulos niin siellä määrää kuningas. Tämä tarkoittaa sitä että mies avaa naiselle oven ja on herrasmies. Nykyään näkee suomalaisia pareja joissa nainen aina kiukustuu jos hänen suomalainen miehensä tarjoutuu kantamaan kauppakassit. Olen jopa kuullut naisen huutavan miehelle joka avasi tälle oven"Osaan itsekin avata sen vitun oven". Tähänkö nuoria naisia pitäisi kannustaa? Suomalaiset naiset kuvittelevat että heillä on voimaa siirtää kalusteita, avata ovi ja kantaa kauppakassit. Mies kokee itsensä hyödyttömäksi tämän jälkeen. Antamalla miehen auttaa annatte miesten olla miehiä ja me naiset saamme olla heikkoja ja prinsessoja.

• Kaikki muslimimiehet on erilaisia. Ei kukaan ole samanlainen. Jotkut muslimimiehet ovat kusipäitä ja jotkut on niitä hyviä ihmisiä. Minä olen seurustellut muslimin kanssa jo yli 2 vuotta ja kaikki on hyvin :) Joskus tulee riitoja mutta me selvitetään ne aina. Ei ole ikinä lyönyt vaikka on ollut kunnolla vihanen. Hän aina kehuu minua ja sanoo minulle, että olen hänelle tosi arvokas. Hän ei pakota minua tekemään seksiä jos en halua. Hän on just se unelmamies jota olen aina toivonut :) Joten asiani oli se, että ei kaikki muslimit ole paskoja tai kusipäitä :) Pitää vain uskaltaa antaa mahdollisuus.

• Ne ei vain ymmärrä islamista ja muslimeist mitään. Olen paljon ylpeämpi kun saan olla suhteen nainen. Toista se oli suomalaisen kanssa.Musliminaiset saavat olla naisia kun taas suomessa naisenkin pitää maksaa perheen kulut jos käy töissä.Suomlaisen kanssa tunsin itseni ihan suhteen mieheksi. Nyt saan olla prinsessa. Jokainen nainen haluaa tuntea itsensä prinsessaksi

• prinsessoina kirjoitti:

Ne ei vain ymmärrä islamista ja muslimeist mitään. Olen paljon ylpeämpi kun saan olla suhteen nainen. Toista se oli suomalaisen kanssa.Musliminaiset saavat olla naisia kun taas suomessa naisenkin pitää maksaa perheen kulut jos käy töissä.Suomlaisen kanssa tunsin itseni ihan suhteen mieheksi. Nyt saan olla prinsessa. Jokainen nainen haluaa tuntea itsensä prinsessaksi

Hihii hahaa suojelee tai muslimi pissa kakka prinsessa ja kuningatar muslimi pissa kakka prinsessa ja kuningatar muslimi pissa kakka prinsessa ja kuningatar

• Hesarissa luki kerran tutkimuksen tulos kv. avioliitoista.
    Suurin osa päättyy eroon ja erityisesti muslimien kanssa.
    Ei kannata ruveta heti ainakaan kersaa tekemään. Yksin jäät.

• Suomiukon kanssa ei kannata tehdä kersoja tai saa toisenkin hoidettavaksi. Muslimimies ei heittäydy keskenkasvuiseksi teiniksi. Suomiukko ei ala "palvelemaan" naista kun ihmettelin miksi ei avaa ovea, kanna kauppakasseja ja ojenna kättä autosta nousevalle naiselle. Muslimimies on oikea herrasmies ja pitää naista prinsessana eikä supernaisena.

• Sori vaa mutta islamin uskossa on tosi harvoin näitä, että erotaan. Yleensä, kun muslimimies menee naimisiin naisen kanssa niin hän elää hänen kanssaan koko elämän. Ja toinen asia oli se, että jos on muslimin kaa yhdessä niin sä oot just oikeesti se prinsessa :) Sun ei tarvii mennä töihin jos et haluu ja se muslimimies ostaa sulle ihan mitä vaan mitä sä tarviit. Mutta jos sä meet suomiukon kaa naimisiin niin säki joudut mennä töihin ja sä et saa mitää rahaa suomiukolt joten no thanks.

• Suomiukko pitää naisia supernaisina. En ymmärrä suomalaisia naisiakaan miksi he lähtevät siihen mukaan. Miksi he eivät halua olla prinsessoja? Voi joo toki käydä töissä jos on pakko tai haluaa. Miettikää naiset te saatte työssäkäyvinä (jos käytte) palkkanne mihin haluatte ja mies elättää perheen ja ostaa naiselle lahjoja. Kasvatan omista tytöistäkin prinsessoja ja hyvin ovat ymmärtäneet kasvatukseni. Sitä paitsi vastuut on meillä naisille pienet ;) Säälittää siskon tyttö joka haluaa olla lihaksikas ja on olevinan niin supernainen kun kantaa jopa matkalaukunkin. Samaa tekee siskokin. Surullista kun äidit näkee jopa tyttöjen prinsessavaiheenkin hirveänä. Itsestäni se oli ihanaa kun tyttäreni pienempänä kävi prinsessaviaheen läpi. Sain kokea taas lapsuuteni muistot.

• En ihmettele suomalaisten avieroja. Suomalaiset naiset kun ovat olevinaan supernaisia ja heistä femiinisyys on tyhmää, turhaa, alistavaa ja noloa. Minusta taas naista alistavaa on se että heidän pitäisi puolustaa itseään jos heidän kimppuun hyökätään koska tasa arvo. Jos mun kimppuun hyökätään niin oletan miehen vahvimpana sukupuolena puolustavan mua.siskoni on juuri tällainen joka sanoi käyvänsä rautaisen itsepuolustuskurssin ettei tarvitse miehen puolustaa. Tätä hän sitten opettaa tyttärelleensä. Meillä on ollut siskon kanssa kinaa näistä asioista. On miehen tehtävä suojella naista.oon kasvattanut omat poikani suojelemaan naisia ja puuttumaan jos naista tai lasta ahdistellaan tai koitetaan ryöstää. Suomalaisista pojista taas kasvatetaan nössöjä tai machoilijoita. Mulla ei riitä ymmärrystä siihen miksi joku nainen haluaisi olla ammatiltaan poliisi. Oon ylpeä että naisilla ja miehillä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Rukoilen aina sen puolesta. Hyödyntäkäämme vahvuuksiamme. Tässä voisi olla syy avieroihin kun miehet laitetaan hoitamaam äidin roolia ja naiset isän roolia.

• No voi lol..

• Mikä ihmeen halu se on joillakin haluta ulkomaalaista? Ottakaa kotimainen puoliso ja edistäkään oman kansan geenien jatkuvuutta. Todennäköisesti suomalainen myös arvostaa naista enemmän kuin sellaisesta kulttuurista tuleva, jossa nainen rinnastuu enemmänkin omaisuuteen kuin ihmiseksi.

• No miksiköhän? Kun katsoo suomalaisukkoja ja suomalaisia naisia niin en ihmettele etäisyyttä. Suomalaisukko pitää oven avaamista, käden ojentamista autosta nousevalle naiselle, kauppakassien kantamista naisen puolesta ja muuta herrasmiesmäisyyttä homona ja neitimäisenä touhuna, naisen palvemilisena kun taas suomalainen nainen on olevinaan supernainen ja tasa arvoa todentaakseen pitäisi puolustaa itseään vaikka se on miehen tehtävä. Mutta jos mies avaakin oven ja tarjoutuu kantamaan kauppakassit niin johan nainen raivoaa että osaa itsekin. Musliminainen ei raivoaisi samalla tavalla. Muslimimies ostaa mulle mitä haluan ja saan tuntea itseni prinsessaksi. Suomalainen mies on sen jälkeen kakkonen. Jokainen nainen haluaa olla sisimmissään prinsessa mutta eiät vain osaa sitä myöntää. Oon paljon onnellisempi kuin ne supernaisiksi pakotetut naiset.

• Niin minäkin vapaampinaisena. En ikinä haluaisi suomiukkoa. Se on hyvä, että on erimaalaisen kaa yhdessä, koska silloin oppii sen toisen kulttuurista aika paljon :)

• Onnellinenn kirjoitti:

Niin minäkin vapaampinaisena. En ikinä haluaisi suomiukkoa. Se on hyvä, että on erimaalaisen kaa yhdessä, koska silloin oppii sen toisen kulttuurista aika paljon :)

Niinpä. Suomalaiset miehet on ihan perseestä nykyään. Jos ne yrittää olla miehekkäitä niin ne on jotain machoja tai juoppoja. Tai sitten he heittäyvytävt keskenkasvuisiksi teineiksi joille pitää leikkiä äitiä ja kuitenkin pitävät naista jonain supernaisena eikä mies tee mitään omatoimisesti. Nyt kun saan olla miehelleni todellinen prinsessa niin koti on naisen valtakunta johon mies ostaa haluamani kalusteet. Ottakaa suomalaisukot oppia ja kohdelkaa naisianne prinsessoina kiitos!! Oon aina ollut isän prinsessa ja oomme kasvattaneet tytöistäkin prinsessojja ei supernaisia. Ainakin saa lapsenlapsetkin paremman kasvatuksen.

• vapaampinaisena kirjoitti:

Niinpä. Suomalaiset miehet on ihan perseestä nykyään. Jos ne yrittää olla miehekkäitä niin ne on jotain machoja tai juoppoja. Tai sitten he heittäyvytävt keskenkasvuisiksi teineiksi joille pitää leikkiä äitiä ja kuitenkin pitävät naista jonain supernaisena eikä mies tee mitään omatoimisesti. Nyt kun saan olla miehelleni todellinen prinsessa niin koti on naisen valtakunta johon mies ostaa haluamani kalusteet. Ottakaa suomalaisukot oppia ja kohdelkaa naisianne prinsessoina kiitos!! Oon aina ollut isän prinsessa ja oomme kasvattaneet tytöistäkin prinsessojja ei supernaisia. Ainakin saa lapsenlapsetkin paremman kasvatuksen.

Aika noloa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.