Missä on PUPUTTI ?

ei kantti riitä

Missä on Puputin kommentit autoveronpoistosta ? Eikä riitä kantti kommentoida ???

4

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumma juttu tosiaan tämä. Tulli tekee töitä valtiolle jotta autoista saataisiin verot perittyä. Tullipomo T. Erling kannattaa autoveron poistamista kokonaan: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/05/875819 Samoin Maikkarin netissä Autoliiton johtaja. Sitä vastoin automyyjät pysyvät vaiti. Eikö autoveron poisto olisi heidänkin etunsa? Vai ovatko he sitä mieltä, että puolella sakannut autokauppa on pelkästään kivaa, ja väliaikaista?

      • on ihan sama

        onko siellä autossa veroja tai ei. Ainoastaan nykyinen vaihtoautovarasto ei suosi verojen poistoa.


      • jjj...
        on ihan sama kirjoitti:

        onko siellä autossa veroja tai ei. Ainoastaan nykyinen vaihtoautovarasto ei suosi verojen poistoa.

        Suomalainen autokauppa on kustannusrakenteeltaan kilpailukyvytön ja ei halua vapautuvaa kilpailua. Tehdashinnat ovat EU alueen edullisimmasta päästä, mutta verottomat hinnat ovat EU alueen kaalliinmasta päästä. Auton maahantuonnin ja autokaupan osuus tuetteen verottomasta hinnasta on kilpailukyvytön. Jos verot määrättäisiin auton verottoman hinnan mukaan Suomalaiselle autokaupalle tulisi suuria vaikeuksia. Em. syystä Suomi yrittää epätoivoisesti määrätä kilpailevien toimittajien veron Suomalaisen autokaupan ohjehintojen mukaan. Auton Suomalainen maahantuoja voi hieman pelailla hinnastoilla ja varmistaa että ulkolaisia kilpailijoita verotetaan viimeisen päälle. Jos vero poistettaisiin tai se määrättäisiin kinteänä jonkin ajoneuvon ominaisuuden mukaan, kuluttaja voisi hyödyntää täysimääräisesti koko EU alueen kilpailutilanteen (esim. 20 - 25% alennuksia ovh:sta). Tämä vain korostaisi Suomen autokaupan kurjaa tilaa. Autokaupalla on ollut 14 vuotta aikaa sopeutua avautuvaan kilpailuun, mutta sopeutumisen sijaan se on lyhytnäköisesti pyrkinyt vuodesta toiseen maksimoimaan suojattujen markkinoiden voittonsa. Nyt ollaan sitten samassa jamassa kun maatalous oli EU:hun liityttäessä. Autokaupalla on kovat ajat on edessä ja laulut on laulettu kunhan Lissabonin sopimus saadaan voimaan.


      • ..loistava
        jjj... kirjoitti:

        Suomalainen autokauppa on kustannusrakenteeltaan kilpailukyvytön ja ei halua vapautuvaa kilpailua. Tehdashinnat ovat EU alueen edullisimmasta päästä, mutta verottomat hinnat ovat EU alueen kaalliinmasta päästä. Auton maahantuonnin ja autokaupan osuus tuetteen verottomasta hinnasta on kilpailukyvytön. Jos verot määrättäisiin auton verottoman hinnan mukaan Suomalaiselle autokaupalle tulisi suuria vaikeuksia. Em. syystä Suomi yrittää epätoivoisesti määrätä kilpailevien toimittajien veron Suomalaisen autokaupan ohjehintojen mukaan. Auton Suomalainen maahantuoja voi hieman pelailla hinnastoilla ja varmistaa että ulkolaisia kilpailijoita verotetaan viimeisen päälle. Jos vero poistettaisiin tai se määrättäisiin kinteänä jonkin ajoneuvon ominaisuuden mukaan, kuluttaja voisi hyödyntää täysimääräisesti koko EU alueen kilpailutilanteen (esim. 20 - 25% alennuksia ovh:sta). Tämä vain korostaisi Suomen autokaupan kurjaa tilaa. Autokaupalla on ollut 14 vuotta aikaa sopeutua avautuvaan kilpailuun, mutta sopeutumisen sijaan se on lyhytnäköisesti pyrkinyt vuodesta toiseen maksimoimaan suojattujen markkinoiden voittonsa. Nyt ollaan sitten samassa jamassa kun maatalous oli EU:hun liityttäessä. Autokaupalla on kovat ajat on edessä ja laulut on laulettu kunhan Lissabonin sopimus saadaan voimaan.

        kirjoitus, mutta sen verran tässä ymmärtämättömänä kysyn että eikö nykyinen autovero ole kaikille sama? Voin kai olettaa että voin ostaa uuden auton mistä tahansa sen halvemmalla saan ja maksaa saman autoveron mikä nyt näkyy liikeiden hintalapussakin? Mites ALV sitten? Voinko sen maksaa mihin maahan tahansa vai onko se maksettava sen 22% mukaan? Tietenkin olisi suotavaa että autot maksaisivat niin Helsigissä kun Hampurissa saman mutta onko se edes mahdollista ikinä? Varmaankin sitä liittovaltiota odotellessa =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe