Kuka voi käyttää kokoa 38

tai 40

En ymmärrä, olen 168 cm pitkä ja en koskaan ja millään pääse kokoon 38-40. 42 kiristää jo joten kokoni on yleensä 44-46. Vaikka syön vähän ja vain oikeata ravintoa, vaikka liikun ja ulkoilen paljon ja jatkuvasti vaikka käyn kuntosalilla. Kenelle ihmeessä sopii 38? Itselleni ei koskaan se ole mahtunut.

27

2451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikuinen laihduttaja

      Huomasimpa minäkin tämän koko asian sovittaessani housuja.Olin tuolloin pudottanut 28kg ja mitoiltani 166/63. Juhlistin pudotustani ostamalla housut ja kuinkas kävikään. Oletin automaattisesti,että kokoni on nyt se 38 mikä se oli 4v sitten samassa painossa ja mitoissa vaan mitä viellä eivät perkeleet menneet jalkaan eivät sitten millään.Koko joka just ja just mahtu oli 40.Syvä järkytys tunsin itseni edelleen norsuksi vaikka tiesin,että en sitä ole. Tuli siinä sitten manailtua koko vaateteollisuus alimpaan helvettiin ja todettua että ei se ole ihmekkään,jos naiset ja miehetkin sairastuu syömishäiriöihin kun aikuisen normaalipainoisen ihmisen pitäisi muistuttaa keholta 13v pikkulasta. Noh nyt on mitat 166/53 ja nyt vasta menee 38 housut jalkaan.Mikäli 4v sitten olisin sovittanut housuja olisi koko nyt mitä luultavammin 36 tai pienempikin. Et siis ole yksin nykyään pitää vaan olla anorektisen laiha,että vaatteet menee päälle vaikka ne olisikin tarkotettu AIKUISILLE!

      • laihistelijanti

        Ehkä noinkin.Minä laihduin suunnilleen 10 kiloa ja silti farkut kiristivät,vaikka olin pitänyt niitä ollessani lihava.En tajua.


    • -z-

      Olen 163cm ja painan 68kg, ja koko 38 sopii vallan hyvin, osa 38 farkuista on hieman löysiä.(Kukaan ei muuten usko että painan 68kg!) Paino ei kerro kaikkea, ihmisillä kun on niin erilaisia ruumiinrakenteita.

      • 163/62

        Ehkä tuumakoossa ;)


      • mahdollista.
        163/62 kirjoitti:

        Ehkä tuumakoossa ;)

        itse olen 162 pitkä ja painoa 65 kiloa. silti housujen koko on 38 ja paitojen koko s tai m. mutta ehkä salitreenillä on osuutta noihin mittoihin. lihas kun on painavampaa kuin läski.


    • Nimetön

      ja mahtuu 38... tavoitteena vähän pienemmätki pökät :P

    • mennee

      Menee 34 housut. Paidat myös 34-kokoisina istuu hyvin mutta jäävät liian lyhyiksi. :/ mitat 170/53

      • Anonyymi

        Alipainoinen olet


    • Olen

      itse 182cm/82kg ja käytän yleensä paidoissa 40-42 kokoa (tai M/L) ja housuissa 42-44, taitaa nykyään olla enempi tuo 42 laihtumisen ansiosta. 38 en edes tavoittele :) Ainakin paidoissa lyhyehköt hihat saattaisi olla ongelma kun ne ovat jo muutenkin. Onneksi sentään housuissa on usein tuumakoot. Alle 80 kiloon kun vielä sais painoa pois niin hyvä.

    • - 10kg.

      Olen 166cm ja painan 62kiloa, lantion ympärys 103cm. Koon 38 housut, niin farkut kuin stretsitkin menevät. Painoin lokakuussa 72kg ja silloin käytin 40 koon housuja. olen päärynävartaloinen ja lantioni on leveä. (luut)

    • 174cm/64 kg

      Näin on.

      • 175/75

        Housut 38-40, yläosat 42-44 (kuppikoko 75F.)


      • vielä yksi lisää
        175/75 kirjoitti:

        Housut 38-40, yläosat 42-44 (kuppikoko 75F.)

        Housut ja hameet 38, yläosat 40 tai L / XL Pituutta 168 ja painoa 68. Näin monenmallisia meitä on.


      • minä myös

        Koko 38 tai 40 housuissa, 34 tai 36 paidoissa.

        161 cm ja 54 kiloa ja leveät lanteet.


    • lantio 105 cm vyötärö 88 cm

      Puntarilla en ole ollut (mutta luultavasti painan max 70 kg). Lantio on 106 cm ja vyötärö 84 cm mutta silti ei esim. Lindexin tai H&Mn housukoko 42 sovi. 44 tekee tiukkaa vatsasta, välillä sopii, välillä ei. Pituus 168 cm ja pitkät jalat. Pitää varmaan olla täydellä nälkäkuurilla niin että olisi vain luita jotta 42 sopisi. Tuumissa 34". Kuka ihme voi pitää pienempiä - täytyy olla pelkkää luuta ja nahkaa.

      • siellll

        käy ihmeessä puntarilla! miekin luulin 5 vuotta painavani 70, kunnes lääkäri määräsi tutkimuksissa vaakaan ja tulos järkytti 90 KILOA.


      • Nunnikka
        siellll kirjoitti:

        käy ihmeessä puntarilla! miekin luulin 5 vuotta painavani 70, kunnes lääkäri määräsi tutkimuksissa vaakaan ja tulos järkytti 90 KILOA.

        Minä käytän pääsääntoisesti kokoa 38 tai M ja mittani ovat 167/71. Olen laihtunut tähän kokoon koosta 52. Tottakai vaatteissa on hurjiakin eroja, on mulla eräätkin housut käytössä jonka koko on 46. Isoissa koissa nuo mitat heittää paljon enemmän kuin pienissä.


    • nainen kokoa s/m/l

      Koko: 168cm/68kg Housut: Lindex: 36/38 Seppälä: 38 Zara: 40/42/44 H&M: 38/40 Anttila: 36 Vain siis joitain kauppoja mainitakseni (en muista mitä merkkejä mikäkin kauppa myy). Tules pois sieltä Zarasta ja mene ihmisten kauppaan hakemaan itsellesi ne koon 38 housut!

      • Suklaapurjo

        On todellakin totta, että merkillä on väliä, kuten myös mallilla (sillä saman merkin sisälläkin voi joutua ostamaan eri kokoja). Itselläni on yläosia kokoa S-XL (eikä materiaaleissa eroja), yleensä numerokoot pitävät paikkansa paremmin, 40-42, alaosissa samat.

        Esim. Seppälän kokoluokitukset ovat selvästi reilumpia kuin vaikkapa tuon "pahamaineisen" Zaran, josta löydän vain XL-koosta sopivaa päälle pantavaa... L:n trikoovaatteetkin menevät. 155-senttinen ja 40-kiloinen ystäväni hankki Zarasta M-koon vaatteita, minkä jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei ole mitenkään outoa hankkia kyseisestä paikasta extra largea. Keskikokoinen suomalaisnainen ei ole 40-kiloinen. XS-koon venymättömästä kankaasta tehdyt vaatteet näyttävät lähinnä lastenosastolta eksyneiltä. Toki on hyvä, että pienikokoisillekin aikuisille naisille löytyy vaatteita, mutta Zaran ei-suomalaiset kokoluokitukset antavat väärän kuvan siitä, minkä kokoinen ihminen kuuluu vaikkapa M-koon vaatteeseen. Zaran M on enintään S.

        Mutta eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä, mitä siinä vaatteiden lapussa lukee, kunhan vaate mahtuu päälle ja näyttää kivalta. Jos kokonumero ahdistaa liikaa, niin ei kun sakset käyttöön ja lappu pois :) Ihminen näyttää parhaalta sopivissa vaatteissa, joten turha tunkea itseään väkisin liian pieniin vaatteisiin ihan vain siksi, ettei halua nähdä isoja numeroita kokolapussa, sillä siten näyttää paljon suuremmalta. Hoikkakin saa itselleen jenkkakahvat ja vatsamakkaran, kun survoo itsensä kaksi numeroa liian pieniin pöksyihin.


      • koko 36 tai 34 housuissa
        Suklaapurjo kirjoitti:

        On todellakin totta, että merkillä on väliä, kuten myös mallilla (sillä saman merkin sisälläkin voi joutua ostamaan eri kokoja). Itselläni on yläosia kokoa S-XL (eikä materiaaleissa eroja), yleensä numerokoot pitävät paikkansa paremmin, 40-42, alaosissa samat.

        Esim. Seppälän kokoluokitukset ovat selvästi reilumpia kuin vaikkapa tuon "pahamaineisen" Zaran, josta löydän vain XL-koosta sopivaa päälle pantavaa... L:n trikoovaatteetkin menevät. 155-senttinen ja 40-kiloinen ystäväni hankki Zarasta M-koon vaatteita, minkä jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei ole mitenkään outoa hankkia kyseisestä paikasta extra largea. Keskikokoinen suomalaisnainen ei ole 40-kiloinen. XS-koon venymättömästä kankaasta tehdyt vaatteet näyttävät lähinnä lastenosastolta eksyneiltä. Toki on hyvä, että pienikokoisillekin aikuisille naisille löytyy vaatteita, mutta Zaran ei-suomalaiset kokoluokitukset antavat väärän kuvan siitä, minkä kokoinen ihminen kuuluu vaikkapa M-koon vaatteeseen. Zaran M on enintään S.

        Mutta eihän sillä loppujen lopuksi ole väliä, mitä siinä vaatteiden lapussa lukee, kunhan vaate mahtuu päälle ja näyttää kivalta. Jos kokonumero ahdistaa liikaa, niin ei kun sakset käyttöön ja lappu pois :) Ihminen näyttää parhaalta sopivissa vaatteissa, joten turha tunkea itseään väkisin liian pieniin vaatteisiin ihan vain siksi, ettei halua nähdä isoja numeroita kokolapussa, sillä siten näyttää paljon suuremmalta. Hoikkakin saa itselleen jenkkakahvat ja vatsamakkaran, kun survoo itsensä kaksi numeroa liian pieniin pöksyihin.

        yläosalta olen aina ollut hieman isompi.. nykyään yleensä 38..


    • mahtuu...

      Housujen koko tuo 38, vaikka joskus olen (harvoin) tavannut sellaisiakin, jotka eivät sovi. Paita käy S tai 36, jos joustaa. Joustamattomista malleista saa etsiä isompaa rinnanympäryksen vuoksi. =( Olen nelikymppinen ja takana neljä raskautta. Painoa 62 kg ja pituutta 171 cm. Koko sikäli harmittaa, että ihan aikuisiässä, ennen lapsia, mahduin kokoon 34.

    • Laihistaja

      Tällä hetkellä painoa 71kg ja pituus samakuin sinulla 168.

      Nyt sopiva housu/hame koko on 40. Paidat m-l riippuen mallista.

      Muutama kilo pois niin jo menee 38, nyt ollaan rajamailla..

    • Solakkamimmi

      Moikka! Itselleni menee koko 38 myös. Oikea kokoni on 34-36, mutta riippuu ihan vaatteen laadusta. Vatsaa saa ainakin todella nopeasti pienennettyä vatsalihasliikkeillä. Säännöllisillä vatsaliikkeillä, saa näkyviä tuloksia jo viikossa. Ainakin itselläni se pienensi mahaani älyttömästi, pääsin heti monta numeroa alemmaksi vaatteiden suhteen. Ota vaikka sellainen rutiini, että aamuin illoin 40 vatsalihasliikettä, selälleen, jalat koukussa, ja eikun hommiin! Sillä saa pienennettyä ainakin vatsaa nopeasti. Juokseminen taas on todella hyvä liikuntamuoto, se treenaa kehoa kaikkialta. Ja tietenkin terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o. Jos syödään ihan mitä vain, ja epäterveellisesti, on aivan sama liikkuuko vai ei. Mutta niin kuin kerroit ruokavaliostasi jo että se on OIKEAA ravintoa, niin mieti, onko sinulla siinä sivussa jotain muuta, mikä ei olisi välttämättä tarpeen? Apteekissa myös myydään niitä "laihdutuspirtelöitä", niitä on kehuttu todella paljon, ja sanottu että näkee tuloksia jo viikonkin sisällä. Kun tutustuu pakkausselosteeseen, huomaa miten helppoa se on. Se on myös terveellinen valinta, ei mitään oireita tai sen semmoista. Erittäin terveysystävällinen tuote. Mitään laihdutuspillereitä ei kannata kokeilla, ne vaan saavat elimistön voimaan todella huonosti!

      • Anonyymi

        ihan normaalillaelolla ja syömisellä tulee toimeen,siksipä vaatteita on erikokosiakun on meitäkin,ei tartte käydä salilla jo ei ole tarvetta,esim.pyöräilet töihin tai joudut työssä paljon itseäsi rasittamaan.
        Toimistoissa nappuloita painelevien onkin sitten syytä salillakäydä.


    • Anonyymi

      Sille kelle sopii.....

    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä kokonumerolla on? Minulle on tärkeintä, että vaate on mukava ja sopiva. Kokonumero saa olla 36, 40 tai 44 tai mitä vain. Kokonumerointi ei ole kaikkialla sama.

      Totta on kyllä, että esim koossa 38 näkee nukelle sopivia vaatteita. Toisaalta jotkut haluavat pukeutua liian pieniin vaatteisiin etenkin näin kesällä. Kaupungilla näkee puolialastomiakin ihmisiä.

    • Anonyymi

      "Vaatekokoja on todellakin muutettu, ja moni on huomannut sen. Nykyään S- ja XS-koot peruskaupoissa vastaavat sitä, mitä ennen oli M-koko, ja M-koko on entinen L. Samoin rintaliiveissä on tapahtunut vastaavaa muutosta. Entinen D-kuppi voi nyt olla pienempi kuin ennen. On ymmärrettävää, että tämä voi aiheuttaa hämmennystä ja haasteita vaatteiden ostamisessa. Joskus myös omat vaatteet tuntuvat tiukemmilta, vaikka paino ei olisikaan muuttunut. Tärkeintä on löytää itselle sopivat vaatteet ja koot, vaikka numerot saattavatkin vaihdella kaupoittain ja merkeittäin."

      Tämän vastauksen antoi tekoäly kun kirjoitin nettiin - onko vaatteiden kokoja muutettu?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe