Uskallanko myydä uudehkon talon?

häh?

Jos ostajat yrittävät ketkuilla itselleen rahaa? Talo on hyvin tehty tietääkseni, mutta jos vaikka teettävät lämpökamerakuvauksen. Seinistä löytyy varmasti kohtia, jossa on eristys huonompi esim.pistorasiat. Voiko vaatia korvauksia? Ei haittaa tietonkään mitenkään käytössä. Tai jotain muuta yrittävät ketkuilla. Ei uskalla kaikkien näiden juttujen jälkeen.

14

1320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se.

jos ei ole niin temppuilulla saadaa aikaan tai ainakin näyttämään siltä...

• itse siihen

kuntoTUTKIMUS ennen kaupantekoa ja kirjaa kaikki mahdollisesti löytyvät ongelmat kauppakirjaan. Sitten ei pitäisi olla mitään hätää.

• ...

"pitäisi"...

• uskaltaa kyllä myydä

Kun olet rehellisesti myymässä ja talo on hyvä, niin uskallat kyllä myydä. Ei hyvä ja asuttava talo muutu riskiksi minkäänlaisella kuntotutkimuksella tai lämpökuvauksella. jos nurkat ovat kylmät, niin sellaiset tiedothan tietysti rehellinen myyjä kertookin ostajalle. Hometalot ja muut ongelmatapaukset ovat kokonaan asia erikseen. Tälle palstalle kirjoittaa joukko täysin asiantuntemattomia ihmisiä, joiden tarkoitus on irvailla meille, jotka olemme joutuneet hometalon uhriksi. He eivät ole koskaan törmänneet tilanteeseen, että talo on oikeasti niin huono, että siinä ei voi asua ja sen korjaaminen ei kannata. Kun he eivät ole itse ääritapausta nähneet, pitävät he mahdottomana että sellaista olisikaan. Meidän tapauksessamme lämpökamerakuvauksella saatiin selville ja voitiin todistaa vauriomekanismi. Seinien alaosat olivat kauttaaltaan sahajauhoa märkää villaa. Lämpökamerakuvissa seinien alaosista todettiin sama tilanne joka puolelta, jolloin jouduttiin purkamaan tutkimuksissa vain sieltä täältä. Hyvä, kunnolla rakennettu talo näyttää lämpökamerakuvissa aivan erilaiselta ja on turha pelätä perusteettomia korvausvaatimuksia.

• rehellisyys maan perii-

Itse olen joutunut kokemaan aivan systemaattista vähättelyä homeongelman suhteen. Eräs apteekkari totesi minulle, että joka kolmas asiakas haisee homeelle ja se on verrattavissa siitepölyyn, kaikki eivät siitä sairastu. Pitää vain kysyä tällaisilta henkilöiltä, että miksi pitäisi asua kiinteistössä, joka voi sairastuttaa? Kuka haluaa testata terveydellään, onko juuri se, joka sairastuu, kun hintana on kuitenkin yksi ihmisen kalleimmista lahjoista.. Vielä voisi kysyä, että mitähän ne homeenhajuiset asiakkaat sieltä apteekista hakevat, astma- vai tulehduslääkkeitäkö?

• kolmasosa haisee
        rehellisyys maan perii- kirjoitti:

Itse olen joutunut kokemaan aivan systemaattista vähättelyä homeongelman suhteen. Eräs apteekkari totesi minulle, että joka kolmas asiakas haisee homeelle ja se on verrattavissa siitepölyyn, kaikki eivät siitä sairastu. Pitää vain kysyä tällaisilta henkilöiltä, että miksi pitäisi asua kiinteistössä, joka voi sairastuttaa? Kuka haluaa testata terveydellään, onko juuri se, joka sairastuu, kun hintana on kuitenkin yksi ihmisen kalleimmista lahjoista.. Vielä voisi kysyä, että mitähän ne homeenhajuiset asiakkaat sieltä apteekista hakevat, astma- vai tulehduslääkkeitäkö?

Apteekin asiakkaista kolmasosa voikin haista. Kaikista ihmisistä haisee homeelle ehkä joka sadas tai viidessadas.

• kysyppä apteekkarilta
        rehellisyys maan perii- kirjoitti:

tuo viimeinen kysymyksesi. Täytyy olla melkoinen putkiaivotyyppi, jos ei tajua ettei terveet ihmiset hae apteekista astmalääkkeitä,nenäsuihkeita,antibioottikuureja yms yms. Tosin apteekkarille nämä sairaat ovat hyvä bisnes, joten haiskoot hänen mielestään "rahalle".

• vuonna 2001

Talo oli rakennettu 1978 ja hyvässä kunnossa. Toki teettämässäni kuntotarkastuksessa ilmeni yhtä ja toista pientä, esim. vintin päätykolmioissa ei ollut tuuletusventtiileitä. Täydensin kaikki puutteelliset kohdat paitsi riittämättömät kaadot seinustalta poispäin. Talohan oli metrin paksuisen sorapatjan päällä. Ostaja sai kuntotarkastusraportin ja luettelon tekemistäni parannuksuista. Yhtään valitusta ei vielä ole tullut. Kiireinen lääläri tuskin yrittää tienata syventymällä hyvän talon mahdollisiin pieniin puutteisiin. Valitse ostaja oikein.

• Exel taulukko

Olemme vaimoni kanssa laatineeet exel taulukon jossa on 180 kohtaa jotka tarkastamme hyvin huolella. Koska olemme it-alalla osaamme olla tarkkoja koska meidän omakin työmme vaatii huolellisuutta. Jos yhteenkin tulee ruksi joutuu myyjä vastaamaan talontekeleensä korjauskustannuksista itse.

• hienolta

Teeppä taulukko nykyisestä asunnostasi ja ruksaile sitä vaimosi kanssa huolellisesti. Mutta älkää pitäkö kiirettä, talokauppoja ette tule tekemään.
        Tavalliset maalaisjärjellä varustetut ihmiset lyö hyvät kaupat kiinni kun te
        nypläätte taulukkonne kanssa.

• löytyy

Mistä näitä "insinöörejä" oikein tulee? Onkohan vika Saunalahdella.

• Eli aina kun ruksaatte jotain kohtaa taulukossanne, niin myyjä vapautuu vastuusta. Maakaaren virhevastuu koskee vain piileviä virheitä, ja kun skitsofrenianne kourissa rastitatte jokaisen kohdan, niin myyjällä ei ole vastuuta vioista...
        Kelpaisiko tutulla välittäjällä myynnissä oleva talo, hometta ei ole, mutta sortumisvaara on ilmeinen (siis koko talon sortuminen) :D

• saada tänne?

Meitä olisi muitakin, joita se taulukko kiinnostaisi!

• Meikis
        saada tänne? kirjoitti:

Meitä olisi muitakin, joita se taulukko kiinnostaisi!

Haloo, älä pelkää vastuuta. Sitä ei ole. Just itse hävittiin hovioikeudessa, vaikka myyjä oli jättänyt kertomatta, että talossa oli ollut homeita ja sädesieniä ja noin vuosi ennen kauppaa koko rivitalo oli mitattu noin 97% märäksi.

Eli älä kerro mitään, ei ole vastuussa myyjä mistään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      221
      7442
    2. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      44
      4789
    3. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4752
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      75
      3418
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      2005
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      30
      1850
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      31
      1809
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      44
      1667
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      37
      1578
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1317
    Aihe