Mitä mieltä

olette

Amerikasta tulleesta intoilusta, jossa hiukset pestääm ruokasoodalla ja huuhdellaan omenaviinietikalla? Onko kukaan kokeillut ja mitä mieltä ilmeisesti täälläkin ammatikseen hiuksia laittavat tästä buumista olette? Onkohan tästä tehty mitään tutkimusta, että miten hiukset reagoi,entä päänahka??? Jos jollakin oisi asiasta jotain tietoa niin lukisin miellelläni enemmänkin. Goolettamalla hiustenpesu ilman shampoota löytyy jotain. Haluaisin faktatietoa.... ja subjektiivisia kokemuksia. Kiitos!

14

2425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 28

      Nuo ovat vanhoja konsteja, muistan äidin kertoneen, että hänen nuoruudessaan ruokasoodaa käytettiin mm. hiusten pesuun. Ja itse olen kokeilut sekä omenaviinietikkaa että olutta hiusten huuhtelemiseen nuoruudessani. Molempien pitäisi tehdä hiuksista kiiltävemmät ja tuuheamman tuntoiset. En muista että olisin itse huomannut suurta eroa, paitsi että oluesta jäi ikävä tuoksu hiuksiin :) Lisäksi myös banaanin käyttämien kuivien hiusten hiusnaamiona tai kananmunan laittaminen hiuksiin ovat vanhoja "kansankonsteja". Oliiviöljyä voi käyttää kuivan hiuspohjan tai kuivien hiuksien hoitoon. Että onhan näitä erilaisia konsteja, joissa luonnollisia aineita käytetään hiusten hoitoon.

    • karkea ja hapan

      Ruokasoodahan on vanha tunnettu puhdistusaine myös hammasvärjäytymiin, hopean puhdistukseen jne jne. Etikka toimii "hoitoaineena" sulkien hiussuomuja, kuten mikä tahansa hapan tuote, sitruunamehu ym. ja kelpottaa hiusten selvittämistä. Toinen asia on sitten, onko näiden käytössä mitään mieltä, verrattuna tämän päivän tuotekehittelyn ja tutkimuksen avulla erityisesti hiusten pesuun ja hoitoon valmistettujen tuotteiden sijasta...

      • on yhtäpaljon

        mieltä kuin niiden tämänpäivän tuotekehittelyn ja tutkimuksen avulla erityisesti kehiteltyjenkin tuotteiden kanssa. Paitsi, että ruokasooda ja etikka eivät maksa maltaita ja siten rikastuta ketjuja ja tietty ovathan ne pois partureidenkin rahapussista, kun kalliit paskatuotteet ei mene kaupaksi ylihintaisella kampaamo/parturikäynnillä. Ne tutkitut tuotteet sisältää 20-30 eril. erittäin vahingollista aihetta. Ruokasoodaa ja omeneviinietikkaa voi jopa syödä, mutta teeppä sama merkki shampoolla, niin jopa saat olla tilaamassa sairasautoa.


      • ruokasoodalla
        on yhtäpaljon kirjoitti:

        mieltä kuin niiden tämänpäivän tuotekehittelyn ja tutkimuksen avulla erityisesti kehiteltyjenkin tuotteiden kanssa. Paitsi, että ruokasooda ja etikka eivät maksa maltaita ja siten rikastuta ketjuja ja tietty ovathan ne pois partureidenkin rahapussista, kun kalliit paskatuotteet ei mene kaupaksi ylihintaisella kampaamo/parturikäynnillä. Ne tutkitut tuotteet sisältää 20-30 eril. erittäin vahingollista aihetta. Ruokasoodaa ja omeneviinietikkaa voi jopa syödä, mutta teeppä sama merkki shampoolla, niin jopa saat olla tilaamassa sairasautoa.

        ja huuhdellut omenaviinietikalla. Tulos; huomattavasti paksumman oloiset, terveet ja kiiltävät hiukset ilman takkuja ym. hapsotuksia. Muotoilutuotteita ja laitteita esim. fööniä ja kiharrrinta en ole enää tarvinnut hiusteni laittoon pelkkä pesu 3-4 pv:n välein on riittänyt. Mitkään aiemmin käyttämäni kalliit hiustenhoitotuotteet eivät ole pystyneet samaan. Vuosia käyttämäni kampaaja oli aivan ihmeissään, hiuslaatuni paranemisesta ja luuli, että olen alkanut syömään Priorinia tms. En viitsinyt sille kertoa, miten olen hiuksiani pessyt saarnan pelossa.


    • miten???

      tälläinen pesu toimii pitemmänpäälle? Onko haittaa hiuksille tai päänahalle??? Olen erit. allerginen useimmille myynnissä oleville shampoille ja hoitotuotteille, siksi kiinnostuin myös.

      • ainakin...

        ...pesu tällä tavalla on päänahalle hyvinkin ystävällinen. Kokeilin ruokasooda-viinietikkapesua juuri päänahan ongelmien (kuivuuden ja hilseilyn) takia, ja se kyllä auttaa. Tosin joudun silloin tällöin, noin joka viidennellä pesukerralla, pesemään tavallisella shampoolla, koska ruokasooda-viinietikkapesu jättää ohuet hiukseni pidemmän päälle jotenkin painavan ja raskaan tuntuisiksi.


      • olet pessyt
        ainakin... kirjoitti:

        ...pesu tällä tavalla on päänahalle hyvinkin ystävällinen. Kokeilin ruokasooda-viinietikkapesua juuri päänahan ongelmien (kuivuuden ja hilseilyn) takia, ja se kyllä auttaa. Tosin joudun silloin tällöin, noin joka viidennellä pesukerralla, pesemään tavallisella shampoolla, koska ruokasooda-viinietikkapesu jättää ohuet hiukseni pidemmän päälle jotenkin painavan ja raskaan tuntuisiksi.

        hiuksiasi näin? Onko parturisi tai kampaajasi mitenkään kommentoinut hiustesi nykyistä olomuotoa?? Onko ilmennyt muita haittoja kuin tuota "painavanan ja raskaan tuntuisuutta"? Harmittaa, kun ei tiedä miten tämä pesu vaikuttaa hiusten rakenteeseen solutasolla ja miten päänahka reagoi, muuttuuko ph-arvo jotenkin haitalliseksi. Olen pessyt itse näin tukkaani vasta neljästi hyvin miedoilla laimennoksilla ja olisi todella harmillista aloittaa taas norm. shampoon käyttö, sillä hiukseni ovat aivan kuin uudet: puolta runsaammat (ei likaiset tms.) silkkisen pehmeät ja ennenkaikkea pörröttömät. Kuka sinulle ehdotti tätä menetelmää tai mistä sait tietoa?


      • edellinen
        olet pessyt kirjoitti:

        hiuksiasi näin? Onko parturisi tai kampaajasi mitenkään kommentoinut hiustesi nykyistä olomuotoa?? Onko ilmennyt muita haittoja kuin tuota "painavanan ja raskaan tuntuisuutta"? Harmittaa, kun ei tiedä miten tämä pesu vaikuttaa hiusten rakenteeseen solutasolla ja miten päänahka reagoi, muuttuuko ph-arvo jotenkin haitalliseksi. Olen pessyt itse näin tukkaani vasta neljästi hyvin miedoilla laimennoksilla ja olisi todella harmillista aloittaa taas norm. shampoon käyttö, sillä hiukseni ovat aivan kuin uudet: puolta runsaammat (ei likaiset tms.) silkkisen pehmeät ja ennenkaikkea pörröttömät. Kuka sinulle ehdotti tätä menetelmää tai mistä sait tietoa?

        ...kertoi minulle tästä pesutavasta, ja siksi päädyin sitä kokeilemaan. Olen myös etsinyt netistä lisää tietoa ja ihmisten kokemuksia asiasta. Nyt olen pessyt suunnilleen puoli vuotta hiukseni näin. En käy kampaajalla, vaan kaverini leikkaa hiukseni silloin tällöin. (Hiukseni ovat pitkät eivätkä tarvitse kovin vaativaa leikkaamista.) En myöskään värjää hiuksiani, joten senkään takia ei ole tarvinnut käydä kampaajalla. En siis ikävä kyllä osaa sen suhteen sanoa oikein mitään... Omat kokemukset ruokasooda viinietikkapesusta ovat vain positiivisia. Hiukset ovat hyvässä kunnossa ja päänahka huomattavasti paremman tuntuinen kuin silloin kun pesin useita kertoja viikossa tavallisella shampoolla. Tuo painavan ja raskaan tuntuisuus hiuksissani varmaankin johtuu siitä, että hiukseni ovat jo valmiiksi todella silkkiset ja ohuet, ja ne latistuvat helposti. Hoitoainetta en esimerkiksi ikinä ole voinut käyttää, koska se yksinkertaisesti latistaa hiukseni totaalisesti ja tekee ne raskaan tuntuisiksi. Kaverillani (joka minulle tästä kertoi) on taas hieman kiharat ja kuivat hiukset, ja hänen hiuksensa ovat kuulemman tosiaan muuttuneet pehmeämmiksi ja vähemmän pörröttyviksi, kuten sinäkin mainitsit. En usko, että ruokasooda ja viinietikka tekevät hiusten rakenteelle mitään pahaa. Nehän kuitenkin ovat päässä vain hetken ja huuhdotaan sen jälkeen pois. Ainakaan minun hiuksiini tuo pesu ei ole puolessa vuodessa vaikuttanut mitenkään negatiivisesti.


      • olen huojentunut
        edellinen kirjoitti:

        ...kertoi minulle tästä pesutavasta, ja siksi päädyin sitä kokeilemaan. Olen myös etsinyt netistä lisää tietoa ja ihmisten kokemuksia asiasta. Nyt olen pessyt suunnilleen puoli vuotta hiukseni näin. En käy kampaajalla, vaan kaverini leikkaa hiukseni silloin tällöin. (Hiukseni ovat pitkät eivätkä tarvitse kovin vaativaa leikkaamista.) En myöskään värjää hiuksiani, joten senkään takia ei ole tarvinnut käydä kampaajalla. En siis ikävä kyllä osaa sen suhteen sanoa oikein mitään... Omat kokemukset ruokasooda viinietikkapesusta ovat vain positiivisia. Hiukset ovat hyvässä kunnossa ja päänahka huomattavasti paremman tuntuinen kuin silloin kun pesin useita kertoja viikossa tavallisella shampoolla. Tuo painavan ja raskaan tuntuisuus hiuksissani varmaankin johtuu siitä, että hiukseni ovat jo valmiiksi todella silkkiset ja ohuet, ja ne latistuvat helposti. Hoitoainetta en esimerkiksi ikinä ole voinut käyttää, koska se yksinkertaisesti latistaa hiukseni totaalisesti ja tekee ne raskaan tuntuisiksi. Kaverillani (joka minulle tästä kertoi) on taas hieman kiharat ja kuivat hiukset, ja hänen hiuksensa ovat kuulemman tosiaan muuttuneet pehmeämmiksi ja vähemmän pörröttyviksi, kuten sinäkin mainitsit. En usko, että ruokasooda ja viinietikka tekevät hiusten rakenteelle mitään pahaa. Nehän kuitenkin ovat päässä vain hetken ja huuhdotaan sen jälkeen pois. Ainakaan minun hiuksiini tuo pesu ei ole puolessa vuodessa vaikuttanut mitenkään negatiivisesti.

        että olet kokenut vain positiivista tästä menettelystä. Nyt kun olen itsekin kokeillut tätä ja hyväksi todennut en kyllä aivan vähällä enää shampooseen ja hoitoaineisiin koske. Ja miksi koskisin, hiukseni eivät ikinä ole olleet yhtä hyvässä kunnossa kun nyt.:=)


      • Ellien keskustelu
        olen huojentunut kirjoitti:

        että olet kokenut vain positiivista tästä menettelystä. Nyt kun olen itsekin kokeillut tätä ja hyväksi todennut en kyllä aivan vähällä enää shampooseen ja hoitoaineisiin koske. Ja miksi koskisin, hiukseni eivät ikinä ole olleet yhtä hyvässä kunnossa kun nyt.:=)

        eli kattavinta tietoa olen löytänyt tästä aika pitkäksi paisuneesta ketjusta. Siellä on sellaisten kommentteja, jotka ovat pesseet jo pitkään näillä systeemeillä. Sieltä olen saanut hyviä tietoja myös tosta hiusten pesuvälin pidentämisestä ja silikonittomista vaihtoehdoista.


      • kiinostunut tuosta
        olen huojentunut kirjoitti:

        että olet kokenut vain positiivista tästä menettelystä. Nyt kun olen itsekin kokeillut tätä ja hyväksi todennut en kyllä aivan vähällä enää shampooseen ja hoitoaineisiin koske. Ja miksi koskisin, hiukseni eivät ikinä ole olleet yhtä hyvässä kunnossa kun nyt.:=)

        miten te niinku pesette hiuksianne? minäkin haluasin koikeilla koska hiukset ovat ohuet, huonon kuntoiset ja lähtevät paljon.. elikkäs pistätte ruokasoodaa ja viinietikkaa huiksiinne ja annatte vaikuttaa hetken? ja sitten pesette pelkällä vedellä pois?? ette käytä shampoota yhtään?? ja eikös sitten hiukset haise sen jälkeen?? :O pliiiz kertokaa minullekkin haluan tietäää

        KIITOS!


      • juupeliss
        kiinostunut tuosta kirjoitti:

        miten te niinku pesette hiuksianne? minäkin haluasin koikeilla koska hiukset ovat ohuet, huonon kuntoiset ja lähtevät paljon.. elikkäs pistätte ruokasoodaa ja viinietikkaa huiksiinne ja annatte vaikuttaa hetken? ja sitten pesette pelkällä vedellä pois?? ette käytä shampoota yhtään?? ja eikös sitten hiukset haise sen jälkeen?? :O pliiiz kertokaa minullekkin haluan tietäää

        KIITOS!

        minä kokeilin tuota omenaviinietikka huuhtelua. -> laita vatiin kylmää vettä ja n. 1dl omenaviinietikkaa. sitten vain työnsin pääni sinne sankoon ja hieroin seosta juuriin ja latvoihin. lopuksi huuhtelin hiukset kylmällä vedellä. hiukset ei kauheesti haissut...


    • mutta mites on jos laittaa ruokasoodaa tukanpesuaineeseen jonka ph 6

    • cut..

      En suosittele.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4603
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2420
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1905
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1734
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1711
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      181
      1369
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1194
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      140
      945
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      935
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      931
    Aihe