Outo Lucky 7?

dnnndn

Minulla on n. 45-50 vuotta vanha halpiskitara, Egmond/Rosetti Lucky 7. Edesmennyt tädin mies osti sen joltain kaveriltaan 60- luvun alussa. Kitara on puuosiltaan melko huippukunnossa ja kyllä sillä soittamaankin pystyy. Ihmettelin vaan ettei sen ulkonäkö ole sama kuin Lucky 7:ssä yleensä. Siinä on nimittäin ns. soololovi kaulan oikealla puolen. Rungon muotoilu siis muistuttaa lähinnä Les Paulia. Kuvassa oleva on muuten saman näköinen mutta ilman syvää soololovea ja teräväreunaista "olkapäätä" soololoven vieressä. http://www.blackguitars.com/gallery/lucky7.jpg Minun kitaran muotoilu on enemmän tätä muistuttava: http://www.gibsongitarrer.se/gitarrer/lespaul.gif Mistään en ole samanlaisen kuvaa löytänyt, vaikka Lucky 7:stä on paljon kuvia. Onko jollakin vastaavaa, vai onko kyseessä nyt joku mittaamattoman harvinainen ja arvokas vaneriräpsy? Eikö sitä kannatakaan pitää nuotiokitarana?

8

4419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja,.,

      Nyt löytyi lähemmäs, muttei ihan saman näköinen Egmond, mutta ei ole Lucky 7. Mikähän ihme tämäkin on kun ei Egmondiin tai rosettiin erikoistuneet sivustotkaan tunne tämän näköistä Lucky 7:aa. Ihan postimyyntikitara tämän pitäisi olla ollut. http://egmond.netfirms.com/egmond1.jpg

    • **Aikka

      Kysäisepä www.kitarapaja.com:ista. Kaikki noin vanhat ovat "arvokkaita". Olen kuullut, että sellaisesta Arian japanilaisesta harjoitusbassosta, jollaisella meikäläinen aloitti 70-luvulla ja maksoin siitä silloin jotain 400 mk, niin tänään sen arvo on useita tuhansia euroja. Keräilymeininki. Tuo voi olla usean tonnin arvoinen, tai sitten ei mitään. Kannattaa tsekata. En osaa itse lennosta vastata tohon sun kyselyyn. Jos kyseessä on AITO, mutta esimerkiksi vain pieni erä erikoismallista, niin silloin sillä on varmasti arvoa.

      • aloittaja,.,

        On näitä Lucky seiskoja myynnissä näkynyt, siis niitä hieman eri näköisiä. Suomessa hinta on ollut välillä 150-300 euroa, ulkomailla 300-500 dollaria. Aika hyvin sekin kun 60-luvulla nämä maksoi ilman mikkiä muutaman sata markkaa? Ei näistä tonneja kyllä voi saada missään, kun merkki on mikä on. Aria on laadultaan toiselta planeetalta vaikka olisi harjoitusmalli ollutkin. Enkä varmaan edes myy tätä, kun se edesmennyt entinen omistaja halusi tämän jäävän lähipiirin omistukseen. Käsittelen tätä nyt kuitenkin varovammin. Ehkä tämä on joskus Suomessa ollut yleinenkin versio, mutta nykypäivään on säästynyt vain niitä eri näköisiä. Tuossa vielä laatupelin hinnoittelua 60-luvulla http://media.photobucket.com/image/lucky 7 kitara/TwistOla/Muzakkia/Lucky7_Suo0964.jpg


      • sivuilla...
        aloittaja,., kirjoitti:

        On näitä Lucky seiskoja myynnissä näkynyt, siis niitä hieman eri näköisiä. Suomessa hinta on ollut välillä 150-300 euroa, ulkomailla 300-500 dollaria. Aika hyvin sekin kun 60-luvulla nämä maksoi ilman mikkiä muutaman sata markkaa? Ei näistä tonneja kyllä voi saada missään, kun merkki on mikä on. Aria on laadultaan toiselta planeetalta vaikka olisi harjoitusmalli ollutkin. Enkä varmaan edes myy tätä, kun se edesmennyt entinen omistaja halusi tämän jäävän lähipiirin omistukseen. Käsittelen tätä nyt kuitenkin varovammin. Ehkä tämä on joskus Suomessa ollut yleinenkin versio, mutta nykypäivään on säästynyt vain niitä eri näköisiä. Tuossa vielä laatupelin hinnoittelua 60-luvulla http://media.photobucket.com/image/lucky 7 kitara/TwistOla/Muzakkia/Lucky7_Suo0964.jpg

        muuntamassa nuo hinnat nykyrahaksi. Kitaran hinta 120 mk on nykyrahassa 205€. Mikitettynä kitaran hinnaksi tuli 162 mk eli 277€. Nykyisin sähkökitarat ovat siis selvästi halvempia!


      • aloittaja,.,
        sivuilla... kirjoitti:

        muuntamassa nuo hinnat nykyrahaksi. Kitaran hinta 120 mk on nykyrahassa 205€. Mikitettynä kitaran hinnaksi tuli 162 mk eli 277€. Nykyisin sähkökitarat ovat siis selvästi halvempia!

        Aika paljon on sitten tuollainen banjolta kuulostava vaneriviritys maksanut, enemmän kuin Harley Benton tai jopa Arian nykymallit. Nykyvastine Harley Bentonkin tuntuu hetken kevytsoittoiselta peliltä kun tuolla soittaa. Hinnansäilyvyys on kuitenkin hyvä, kun jotkut kerran näistäkin maksaa satasia, varsinkin tällaisesta mittaamattoman harvinaisesta erikoisversiosta.


    • Lucky 7

      Oli postimyyntikitara. Ilmoituksia oli ainakin Suosikissa 70-luvulla.
      Mainoslause oli "Vaativan soittajan unelma"

      • kitarakurssi

        kitarakurssin kun tilasi niin sai Lucky7:n mukaan. Mulla on noita kolme, kaikki vähän erilaisia. Hinnat pyörii noin 150-250 välillä. Ei noista soittokitaroiksi ole, mut koristeena ne menee :)


      • Hyvä soitin
        kitarakurssi kirjoitti:

        kitarakurssin kun tilasi niin sai Lucky7:n mukaan. Mulla on noita kolme, kaikki vähän erilaisia. Hinnat pyörii noin 150-250 välillä. Ei noista soittokitaroiksi ole, mut koristeena ne menee :)

        Kyllä itse ainakin soitellen Lucky sevenillä harmittaa vain kun ei ole sitä mikrofoonia. ÄÄni on mielestäni mahtava akustiseksi juuri varmaan toi litteä kaikukoppa ja toimisi mikitettynä varmasti äärettömän hienosti. Paksuilla kielillä ja 2mm plekulla kiva soitella. Paljon hauskempi ja parempi kuin joku perus landola akustinen. Ääni ei kieltämättä ole kauhean kova mikä on ainut miinus epävireeseen jatkuvasti menon ohessa. Kannattaa sitä taka tallaa nostaa niin saa kieliä alemmas ja sooloilu on mukavempaa.:)

        Musiikki liikkeessä kokeilin käytettyjä noin 300-400e sähkökitaroita ja kaikki oli huonompia soitettavia. Paras liikkeessä oli tuohon hinta luokkaan joku halpis Marshall kopio paketti 200e pienen vahvistimen kanssa. eli ei vaihtamalla ainakaan parane.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe