http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1685526 Miehet tarttuvat tiukoissa tilanteissa surupulloon. Se ei ole kyllä paras tapa ratkaista ongelmia...
Surupullo
66
8445
Vastaukset
- tartun mieluummin
viinapulloon ja päästän heti irti kun se on tyhjä
- Hilpeä hiprakka.
Aina kun juon, todellakin lähes joka päivä erilaisia nesteitä, niin en juo milloinkaan suruun tai veetutukseen. Minua ei edes veetuta mikään. Juon iloon ja itseni iloisemmaksi kuin jo olen. Näin siitä nauttii.
- ......
mulle silti kelpaa vaikka olisikin vain toiseksi paras keino!
- ja auttaa...
kokenut....
- vitutukseen
ei auta muu kun aika.Viina on kyllä siihen se huonoin konsti.
Kyllä minäkin oon tarttunut joskus tiukan tilanteen takia pulloon.Syy tietenkin on, että se turruttaa sopivasti pään eikä tarvitse miettiä asioita enää niin paljon.. Olishan tietenkin toinen vaihtoehto, että lähtis vaikka lenkille, kyllähän sielläkin pää lepää. Mutta useammin valitsen pullon, ei vaadi liikuntaa;D
- äitee.
Iso poika! Eipäs nyt tartuta pulloon siellä!
tuli tartuttua taas surupulloon...autto se hetkellisesti mut taas töis samat asiat pyörii mielessä
- n kyselee
Mikä hätänä?
- Näin kävi
Sain aika masentavan viestin joku vuosi sitten kun broidi halvaantui,ei paljon napannut iltaisin muu kuin juominen,hän makas sairaalassa toisten käänneltävänä,vaikka liittoni on aina ollut hyvällä mallilla niin ulkoiset tekijät veivät kiinnostuksen,kasautui liikaa samaan aikaan ja kaiken lisäksi itselläni oli aika iso projekti vastuulla silloin joten paineet/suru pistää pullon auki vaikka en ole koskaan ollut "juoppo meiningissä" työni olen aina hoitanut silloinkin,tuli vain juotua aivan liikaa,nyt asiat ovat niinkuin pitääkin.
Ikävä homma :/ tupakoitsijoilla huomaa samaa ongelman ratkontaa et stressi tilanteen tullen tartutaan röökiin. Ongelma on siinä että vanha tuttu malli tuntuu turvalliselta eikä uusia viitsitä edes etsiä. Vaikka ratkaisuja ongelmiin on vaikka kuinka. Esimerkiksi: kävelylenkki, pyöräretki, lähteä autolla ajelemaan, kuuma suihku, hyvät ystävät, hyvä yhteisö, mielekäs tekeminen, elokuvat, pelit, kirjoittamine, soittaminen jne. Aikoinaan pitkä kuuma suihku ratkaisi minun kaikki ongelmat. Kai se oli eräänlaista itsekeksittyä rentoutus meditaatiota jossa ajatukset saivat vapaasti harhailla ja selkiytyä. Vaikessa tilanteessahan on tärkeetä juuri rentoutua ja selkiyttää ajatuksensa. Eron jälkeen autto muistelu ja tuttujen reittien läpi käynti vaikka itketti. Mieli ehkä vähän siinä selkeni. Eri kriiseihin tarvii varmaan myös eri keinoja. Ne on hyvä löytää.
- terva-ukko
Minulla on hyvä kein haihduttaa surut murheet: nukkuminen autta aina. Mutta ei vaaleissa oli ne sitten EU tai muut vaalit. (10)
- Pahoinvointi suomi
Tämä yhtälöhän on päivänselvää. Samaan aikaan kun erot ja yksinäisten talouksien määrä on räjähtänyt kasvuun suomessa - on myös juomisemme sekä mm masennuslukemamme myös räjähtänyt kasvuun. Tätä se feminismi teettää. Yhä useammalla sekä lapsuuden perhe että aikuisuuden perhe hajoaa eroon. Olemmekin historiallisesti täysin ennennäkemättömässä tilanteessa.
- huomattu
että juoppo kyllä syynsä keksii juomiseensa ja nyt se on sitten feminismi!
- Oikeassa olet
huomattu kirjoitti:
Juuri näin se menee. Naisten/äitien juominen onkin 5 kertaistunut vain 30 vuodessa suomessa ja tämä onkin feministimaamme kyseenalinen maailmanennätys.
- ...........
huomattu kirjoitti:
Oli asia mikä tahansa niin ukkojen mielestä vika on aina naisissa ;) Muuttaisivat johonkin arabimaahan, jos naisten tasa-arvo saa heidät voimaan noin pahoin.
- on sekin
huomattu kirjoitti:
ettet näköjän tiedä juopoista / juoppoudesta p***an vertaa. Juoppo ei tarvi muuta syytä juomiselleen kuin sen, että on mitä juoda tai että on millä hakea juomista. Oikea juoppo ei siihen tekosyitä tarvitse / viitsi etsiä. Juominen ja juoppous on elämän tapa oikealle juopolle. se vaan ikään kuin on "verissä taikka geeneissä" ei siihen muita syitä tarvitse.
- juominen auttaa
olipas uutinen, ite aloitin juomisen kun jäin työttmäksi 4v sitten enkä meinaa lopettaa. juominen auttaa suruun , kannabiskin pitäisi laillistaa
- zzzzz-z
yleensä kun miehellä alkaa meneen huonosti menee ensin ,työ, ystävät, vaimo, lapset, housut ja henkselit.jäämä puolelle ulosottomies, suru, pullo ja kaunismuistokirjoitus.
- PöllöPullo
Kiva kun kaikki asiat yleistetään.
- se toimii
Tottakai tartutaan surupulloon koska se toimii. Itekki oon jo monta viikkoa juonut aika paljon, viimeisen viikon aikana joka päivä. Heti aamusta. Se auttaa. Ei tarvitse miettiä työttömyyden tuomia ongelmia, ongelmia tyttöystävän kanssa. Ahdistus katoaa ja kun illalla menee nukkumaan niin uni tulee heti kun on pää täynnä. Aamut on pahimpia. On huono olo henkisesti ja fyysisesti. Mutta heti jääkaapille ja ensimmäinen olut. Se auttaa ja siitä se taas lähtee. Illalla ollaan taas niin sumussa kuin vain voi olla. Jotkut saattais sanoa että se ei auta loppupeleissä, mutta kyllä se mua auttaa. En tiedä mihin tää johtaa, mutta eipä sillä oikeastaan oo enää mitään väliäkään. Ihmettelen mietin että tässäkö tää mun elämä nyt oli. Ja mä oon vasta 22.
- Timbe1
Taas melkonen shokkiuutinen, on melkosen ihmeellisiä ne ihmiset jotka ei tätä ole tajunneet. Entenkin suomalainen turvautuu heti siihen alkoholiin, ku vähän joku sanoo pikkasen ikävästi (ihmeen pikkusieluista kansaa) ja no onneks sitä sit siinä kännipäissää silloin täällöin sit päästetään itsensä päiviltä ni ei ole enään sitä känniääliötä. Juokaa pellet lisää vaan sitä viinasta siihen suruu, sehän on tunnetusti auttanut :DDDD
- iloinen mies....
Jos olen surullinen, en tartu pulloon. Pitää jollain lailla saada ensin mieli iloiseksi, ennen kuin voi juhlistaa iloa pullolla. Esimerkiksi jos onnistun jossain asiassa tai olen ylittänyt itseni. Surullisena korkeintaan poltan savukkeita. Pullot pysyvät tuolloin tiukasti kii!
- pera
Miten muutenkaan vois niitä ratkoa. Totta ...kele juominen auttaa pahaan oloon, mikä on mukavampaa, kuin istua röhnöttää sohvalla tai sen vieressä perskännissä ja kuunnella tippa silmässä surullista musaa. Joskus tietty juon ihan iloonikin. Sillon on kiva kuunnella surullista musaa. Mutta yleensä mulla on ihan tylsää. Onneks aika kuluu paremmin kun juo vähän viinaa ja kuuntelee surullista musaa.
- pds.j
Miehet juovat muutenkin useammin kuin naiset, joten olisi ihme, jos ne jossain surutilanteissa joisivatkin yllättäen vähemmän kuin naiset.
- maallikkotutkija
Aivan itsestään selvä tuore tutkimus. Ryyppy murheeseen tekee aina hyvä - varsinkaan kun parempaa keinoa muuta ei ole...Kippis - terveydeksi, eikös sitä niin sanotakin.
- PöllöPullo
Viime yönä keikkas yks parhaita kavereita sairaalaan, korpee sen verran että hönössä ollaan.
- Ei eroon pääse
Eipä oikeen niihinkään kannata turvautua kun sitten ei pääse eroon. On kuulema vaikemapaa päästä eroon kuin alkoholista ja huumeista. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/05/moni_nuori_koukussa_laakkeisiin_736669.html
- sotkee mömöitä
Ei eroon pääse kirjoitti:
Eipä oikeen niihinkään kannata turvautua kun sitten ei pääse eroon. On kuulema vaikemapaa päästä eroon kuin alkoholista ja huumeista. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/05/moni_nuori_koukussa_laakkeisiin_736669.html
sekaan, vaika niitä popsii kyl kait naiset nykyään enempi.
- Whitesnake73
Onko asia oikeesti näin?Oma juominen kun usein liittyy juuri suruun,vitutukseen tai muuten vaan ahdistukseen ja väsymykseen..Tuskin tässä oikeesti on sukupuolella mitään tekemistä.
- kun ihan
Ameriikasta asti pitää tälläistä p##kaa uutisoida, voihan öööööööööö
- 72823783783
alkoholiin turvautuminen vaikeissa elämän tilanteissa on anteeksiantamaton luonteen heikkous
- Siveyden sipuli
örk!
- Hullu Veke
Yli 10 vuotta raittiina.En todella kaipaa alkoholia ,missään muodossa.
- nollassa
Suomalainen mies ei kykene ilmaisemaan itseään kuin pienessä humalassa.Kansa on kasvatettu kovaksi ja tunnekylmäksi.
- pettynyt kaikkeen
moi olen 23 vuotitas nuori mies ja vittutaa ja mikäs maras on vetää kännit ja vaikka hel itsari kun ei muuhen pysty. ei vaan pitää katsoa peiliin miten korjata tämätilanne vai?
- sepi-86
kyllä se viina toimii.. huitasee kolmen vartin pullon lärvii ni aijai ku on jo parempi olo!
- PöllöPullo
hik!
- Hmmm....
Heikkojen ihmisten juttuja....
- ja täällä on täällä
Kattokaa vaikka elokuvista, aina kun jenkkimiehellä menee päin persettä, akka jättää tms. se menee baaritiskille kököttään ja vetään viinaa. Vitun tyhmää ja asian tekemistä tyhjästä koittaa verrata suomeen. Eri maa eri tavat.
- lkösdhökjhdf
Voisi sitten katsoa suomalaisista elokuvista kuinka täällä eletään? Elokuvat ovat elokuvia. Mitä taas tulee miesten juomiseen, miehet nyt vaan juovat useammin kuin naiset. Ei ole mitään syytä olettaa, että surutilanteissa miehet jostain syystä joisivatkin harvemmin kuin naiset. Naisilla on myös useimmin lapset huollettavana, joten mihinkään ryyppäämisiin ei niin usein ole edes mahdollisuuksiaan.
- PöllöPullo
ja rööki palaa enemmän kun miehillä, vedä siitä.
- jännä Jane
Karkkia kyllä menee ja röökiä, mutta kummankaan takia ei lueta ikäviä uutisia, että röökillä tai sokerilla oli osuutta tapahtumiin.
- niin massiivisia
jännä Jane kirjoitti:
Karkkia kyllä menee ja röökiä, mutta kummankaan takia ei lueta ikäviä uutisia, että röökillä tai sokerilla oli osuutta tapahtumiin.
joo, eipä niin, mutta miten se ihmisten pahoinvointi, miksi olen läski ym, keuhkosyöpä, sydän ja verisuonisairaudet, diabetes, nehän ne massiivisia juttuja on mutta niin tavallisia jo että ei tunnu enää missään, karkkia ja röökiä vaan....
- kossuuuuu..
ole juonut viinaa vitutukseen koska ei se asia mihkään muutu saattaa vain pahentaa,otan vinettoa kun pidän hauskaa ja sitäkin kohtuudella.
- my90
myöntää, että kyllä se surupullo löytyy aikas usein multakin.
- Tebaz X
Suomi ei edelleenkään kuulu yhdysvaltoihin vaikka valitettavan moni niin haluaisikin. Amerikan tapaukset dokatkoon mistä syystä sitten haluavatkin, Suomalaiset on sentään ihmisiä !! Turha näitä amerikkalaisia "tutkimuksia" on mainostaa, se kansakunta ei kuulu sivistyneeseen maailmaan millään muotoa...toisin kuin Suomi.
- Tutkimusvastaava-----72
Tekstissä sanottiin tutkimuksen olevan "amerikkalaistutkimus", tämä ei välttämättä tarkoita sitä että kysymys olisi amerikkalaisilla TEHTY tutkimus, mutta tutkimusten tekijät (eli niiden aikaansaajat, alkuunpanijat jne.) ovat amerikkalaisia. VARMASTI oli amerikkalaisiakin tutkimushenkilöitä, mutta epäilen että tämä tehtiin monissa eri maissa, tai vähintään parissa muussakin, sillä tutkimuslaissa näin sanotaan. Tutkimus ei ole pätevä eikä lueta viralliseksi, ellei oteta huomioon mm. myös kulttuuriset erot (vrt. esimerkiksi joidenkin heimojen alkoholin / huumeiden käyttö (vaikka jopa laittomasti) koko päivän ja suomalaisten tarkat lait huumeita vastaan, jonka tarkka seuraaminen aiheuttaa monien huumelastien löytymisen ja niiden hävittämisen). Tosin, voi olla ettei tutkimusta ole tehty loppuun mutta kiinnostavan aiheen saamiseksi iltasanomat ovat jo kirjoittaneet siitä jutun. Voi siis olla, että vielä kerrotaankin naisten olevan yhtä sivistymättömiä kuin miehet (mitä tulee ainakin alkoholin käyttöön), mutta nyt pidetään huolta että stereotypiat pidetään sitkeästi ilmassa ja toimittajat pystyvät hallitsemaan ihmisten mielipiteitä ja asennoitumista eri asioita kohtaan. Kertomalla epävirallisia tai keskeneräisiä tutkimuksia lehdessä siitä miten uskovaiset ovat tavallista tyhmempiä ihmisiä (tutkimuksen tehnyt tietty ateistinen ajatusryhmä), tai siitä miten naisten tietotekniikka puoli on verrattaessa miesten tietämykseen siitä paljon heikompi (tutkimuksessa ei kerrottu syytä; naiset eivät ole kiinnostuneita tietotekniikasta, eivätkä ole kiinnostuneita yhtään "opiskelemaan" sitä tai tietämään siitä, vaikka lehdistön saamassa tutkimuksen raportissa sanotaankin selvästi että naisilla on kuitenkin TÄYSIN IDENTTINEN mahdollisuus oppia yhtä hyvin kuin mieskin). Nämä saavat kuitenkin ihmisten mieliin tietynlaisen kuvan jostakin stereotypiasta tai muusta asennoitumisesta, ja nämä mielenkiintoa sekä keskustelua nostattavat jutut antavat lehdille sekä enemmän lukijoita, että mainosliikkeiltä enemmän mainoksia laitettavaksi lehtiin ja rahaa tulvii ovista ja ikkunoista. Ja tuohon epäsivistyneeseen kommenttiisi kuinka amerikkalaiset miehet turvautuvat pulloon enemmän kuin naiset, eivätkä suomalaiset; Se on täysin päinvastoin. Suomi on kaikkein masentunein kansa, ja itsemurhia meillä on toisiksi eniten koko maailmassa (Aasialaisen maan jälkeen, jossa itsemurha on osana kulttuuria, ja sitä edeltää työssä epäonnistuminen = hyvä esimerkki kulttuurin vahvasta vaikutuksesta ihmismieleen, käyttäytymiseen ja asennoitumiseen). Amerikkalaiset ovat vasta pohjoismaiden jälkeen ihan hännillä, vaikka onnellisuutta johtaa britannia sijalla 1. Suomessa juodaan n. kaksinkertaisesti enemmän kuin mitä amerikassa (puhumattakaan muista maista..) ja jos sen suhteuttaa tämän tukimuksen tulokseen missä miehet juovat enemmän kuin naiset, sehän tarkoittaisi sitä että tulos vastaisi mitä onkin ennen tätä tutkittukin; suomalaiset miehet juovat kaikkein eniten koko maailmassa (tutkimukseen osallistui eurooppa, amerikka ja aasia). Pelkästään se että suomessa miehet juovat enemmän kuin naiset, on aika pirun huono juttu, ottaen huomioon se että suomessa miehiä oli vuonna 2007 2 496 787 ja naisia 2 703 697. Miehiä on siis vähemmän ja heidän on täytynyt juoda saatanasti jotta väkiluvun ero olisi kiritty kiinni. Hassuja asioita joita ihmiset eivät tule miettineeksi.. Tietysti minä olen saanut tutkimuksista koulutuksen, joten minä osaan miettiä asioita joita teksteissä ei lue. Mutta (melkein) kaikkihan sen tietävät että suomi johtaa alkoholin käyttämisessä mm. myös muuta eurooppaa, mutta mietipäs tätä: Saksassa asukasluku on 82 373 000 ja se on sentään Länsi-Euroopan väkirikkain valtio - Suomi taas on verraten harvaan asuttu maa, ja asukkaita on 5,3 miljoonaa.. Laskepas siitä kuinka helvetisti suomalaisten täytyy juoda että edes saksa "voitettaisiin" juomisesta puhuessa..... ..Aikas - pirun - paljon.
- Brinja
Tulipa luettua melkein kaikki kirjoitukset, ja todettua, että juoppoja on liikkeellä valitettavan paljon. Koskahan on käynyt niin, että juoppo kuolee muuhun kuin viinaan? Itsepähän tiensä valitsevat, kunhan eivät tapa muita viinoillaan. Surupullo....mikä se on???
- yllättävää!
Ihan ***tun yllätys tääkin tulos!!!
- Alkoton_08
Meillä suomessa naiset on ottaneet vallan "kaappi/suru" juopottelussa !
- T.a.r.u.B.e.l.l.a
Mutta heitä pitää osata auttaa.
- juonut juomansa
Join suruun join iloon ja sitten join jo molempiin yhtäaikaa,pelotti todellisuus ei uskaltanut kohdata vaikeita asioita täytyi hukuttaa ne viinaan ,mutta ne ei vaan hukkuneet nousivat suurempina pintaan kun viina loppui,meni ihmis suhteet asunto auto iloa ei enää ollut mihin juoda rullasin itse säälissä ja join,olin vaan huono osainen pieni palkkainen,syytin toisia osastani ja join,valehtelin itselleni ja uskoin juttuihini vahvasti,mutta lopulla sain kierteen poikki,olen kokenut miten kuljin syrjä teitä parhaan elämäni viinapulloa rakastaen,nyt elämä on kohdallaan mutta huomaan että viinalla oli oma hintansa minun elämässä ,en mittaa sitä rahassa vaan kuinka paljon tuhlasin elämääni harhaan. Kaikki oli kuitenkin oppia,ja uskon että kaikella on tarkoituksensa,Nyt on uusi elämä ja koskaan ei ole ollut asiat näin hyvin kun viimeisen 13 v aikana. olen nyt rohkea tasavertainen elän hyvin en syytä ketään palkka riittää elämiseen,ja Rakastan nyt elämää arkea ja enempi kuin sitä VIINA pulloa.
- tarina
juonut juomansa kirjoitti:
Join suruun join iloon ja sitten join jo molempiin yhtäaikaa,pelotti todellisuus ei uskaltanut kohdata vaikeita asioita täytyi hukuttaa ne viinaan ,mutta ne ei vaan hukkuneet nousivat suurempina pintaan kun viina loppui,meni ihmis suhteet asunto auto iloa ei enää ollut mihin juoda rullasin itse säälissä ja join,olin vaan huono osainen pieni palkkainen,syytin toisia osastani ja join,valehtelin itselleni ja uskoin juttuihini vahvasti,mutta lopulla sain kierteen poikki,olen kokenut miten kuljin syrjä teitä parhaan elämäni viinapulloa rakastaen,nyt elämä on kohdallaan mutta huomaan että viinalla oli oma hintansa minun elämässä ,en mittaa sitä rahassa vaan kuinka paljon tuhlasin elämääni harhaan. Kaikki oli kuitenkin oppia,ja uskon että kaikella on tarkoituksensa,Nyt on uusi elämä ja koskaan ei ole ollut asiat näin hyvin kun viimeisen 13 v aikana. olen nyt rohkea tasavertainen elän hyvin en syytä ketään palkka riittää elämiseen,ja Rakastan nyt elämää arkea ja enempi kuin sitä VIINA pulloa.
veli
- - jaa*has-
Se on voi voi !!
- japutin
Ja tähän tutkimukseen meni varmaan miljoonia! Pitäis tehdä tutkimus lähteekö nälkä syömällä, ja jano juomalla. muija lähtee juomalla nälkä syömällä, ja taas säästettiin vähän.
- ja mehän asutaankin ameriik...
Hiphei vitun ääliöt,voiko vitutukseen kuolla? 47,34% saharalaisista vastasi "kyllä,jos menee hiekkaa silmiin"
- asiat toisin
kuten on todettukin jo tässä. Täällä on vain onnellista ja sivistynyttä juomista.
- Surupullo
Mistä tiedät? Oletko kokeillut
- Allapäin
Minä kun olen iloinen tai seurassa, saatan ottaa viinilasin tai kaksi. Ei tulisi mieleenkään surullisena tarttua pullon kurkkuun! Kummallinen, sarjassa "typeriä tutkimuksia", otos. Onko tehty alkoholistikodissa?
- HUUMA RISTO
PÄIN KESTÄ KUKAAN.
- alksjhdfg
ei suomessa pysty elämään edes ilman juomista...
alksjhdfg kirjoitti:
ei suomessa pysty elämään edes ilman juomista...
Pystyisi elämään ilman juomista?
Ihminen tarvitsee päivittäin usean litran nestettä (eli juomista)-tosin juotavan EI tarvitse olla alkoholipitoista,vesikin ihan kelpaa-ja on halvempaakin,terveellisyydestä nyt puhumattakaan etenkin "liikaa juotuna":)
Ei välttämättä pidä paikkaansa. Minä menetin perheeni joulukuussa 2005 synnytyksen jälkeiseen komplikaation,jonka seurauksena poika menehtyi 2 vrk ikäisenä ja vaimo viikkoa myöhemmin. Tämmöisen tapahtuman jälkeen alkoi sellainen surutyö jossa ei onneksi alkoholi astunut kuvioihin mukaan. Minä kertakaikkiaan hankin itselleni laajan ja tukevan tukiverkoston ja surutyöni toi mukanaan lissä kavereita ja ystäviä joiten ansiosta pysyin kaialla tiellä. Tämä kasvattaa lisää itseluottamusta ja luonnetta. Kaikesta huolimatta elämä on ihanaa.
- kohtuukäyttäjä..
Juon vain silloin, kun on aihetta juhlistaa jotain. Maailman pahin virhe tarttua surupulloon!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071009- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4899Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812