Vaihdoin ekaa kertaa sähkökitaran kieliä, ja homma suju hyvin, tai ainakin melkein. Sain kielen ihan hyvin paikoilleen, mutta sitä vähänkin "kovaotteisemmin" soittaessa se rupeaa särisemään, koska se värähdellessään osuu kaulan poikkinauhoihin (vai mikskä niitä nyt sanotaankaan...). Vanhojen kielien kanssa tätä ongelmaa ei ollu.
Mitä pitäis tehdä? Vai voiko asialle tehdä mitään? Voisko sitä kieltä vaikka nostaa jotenkin korkeemmalle ettei se osuis niihin poikkinauhoihin?
Sähkökitaran kielen vaihto
5
2767
Vastaukset
- kita-risti
Jos kitarassasi on säädettävä talla voi kieltä nostaa. Jos vanha kieli ei särähtänyt niin se voi johtua siita että uusi kieli on ohuempi kuin edeltäjänsä.
- Mustamato
...siitä selviää. Taisit laittaa ohuemman kielen/kielisetin ja nyt sulla on kaularauta liian kireällä sille setille. Löysää ensin rautaa pikkuisen ja kokeile jatkuuko räminät, ala vasta sitten nostelemaan kieliä korkeammalle jos särinät ei lopu.
- Rokkijätkä
Koska ilmeisesti olet aloittelija niin tuli mieleen, että olethan tarkistanut virittimellä, tai jollain muulla, että kielet on nyt varmasti oikeassa vireessä? Eli esim. a-kieli on oikesti a eikä vaikkapa g.
- lakritsi
joo, tosta räminästä sen verran et jos se ei oo mitään valtaisaa ni pieni räminä saa/kannattaa kuulua, oma kitaraopettajani sanoi kerran, että ihan kaikkia räminöitä ei saa pois tai pidä poistaa ja jos räminä haittaa nii sit on parempi vaihtaa alaa ja ryhtyy vaikkapa rumpaliks. ja mulla on omassa kitarassa e-kielellä myös pieni särinä ku sen soittaa vapaana mut se ei oo mua oikeen koskaan haitannu. ja jos sä nostat kielet niin korkeelle et ne ei särise ni sit alkaa olla luultavasti vaikee soittaa, mut tietenki sä voit vaihaa sähkökitaran yamahan nailonkieliseen halpis kitaraan ni johan loppu särinät mut ääni on muuten karsee. tietystihhän särinä voi johtua siitä että sä lyöt kieliä hampaat irvessä plektralla.
- vitunkarvanpää
onko alapää standardi. kaksi tuntia olen näpränny. ohuinta yritän vaihtaa. yamaha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342844
- 162652
- 372228
- 162176
- 352063
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482033- 371942