Kasuga vm. 1975

made in japan?

Elikkäs otsikon kaltaisen kitaran sain käsiini. Sattuisiko kellään olemaan kokemusta/tietoa kyseisestä Les Paul-mallisesta kitarasta. Erityisesti sen arvo kiinnostais kovasti. Olisiko Kasuga jokin Tokaita edeltävä merkki vai kuinka?

12

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nemg

      Googleta vain Kasuga guitars tai Kasuga Les Paul niin löytyy tietoa englanniksi. Kasuga on ainakin tehnyt kitaran osia Tokaille, ei se sama merkki tainnut olla. Yksi oli vasta 400 eurolla myynnissä muusikoiden.netissä. (eihän se ollut tuo?)

      • ...ollut kyllä...

        ...käytössä mutta samanlaista Kasugaa en vielä silti ole löytänyt. Itse en kyl muusikoiden netistä tätä kappaletta hankkinut mutta kaikki on silti mahdollista...


    • Hannu.

      Se saattaa olla mun vanha ja voisin ostaa sen takas nostalgiasyistä. onko mikit sellaset missä kokonaan metallikuori vai kelat näkyvissä ja minkä merkkinen virityskoneisto, entä väri?

      • ...pahan...

        ...kysymyksen. Yleensä sanotaan että kaikki on kaupan kun vaan hinnasta sovitaan... Mutta kitarasta sen verran että mikit ovat sellaiset että kelat ovat näkyvissä. Virittimet ovat Groverin ja väri on ruskea puu jossa lakkapinta. Kaikenkaikkiaan erittäin siisti ja hyvin pidetty yksilö. Tiedä sitten onko sinun vanha? Vielä sen verran että kitarassa on liimakaula ja lapaa koristaa mystiset kirjaimet "RK" Kasuga-logon yläpuolella.


      • hannu.
        ...pahan... kirjoitti:

        ...kysymyksen. Yleensä sanotaan että kaikki on kaupan kun vaan hinnasta sovitaan... Mutta kitarasta sen verran että mikit ovat sellaiset että kelat ovat näkyvissä. Virittimet ovat Groverin ja väri on ruskea puu jossa lakkapinta. Kaikenkaikkiaan erittäin siisti ja hyvin pidetty yksilö. Tiedä sitten onko sinun vanha? Vielä sen verran että kitarassa on liimakaula ja lapaa koristaa mystiset kirjaimet "RK" Kasuga-logon yläpuolella.

        grover ja mikit natsaa, niitä siinä ei alunperin ollut ja vaihdoin parempiin, mutta väri pitäis olla sunburst. rk on outo. missä päin skitta on


      • ....väri on...
        hannu. kirjoitti:

        grover ja mikit natsaa, niitä siinä ei alunperin ollut ja vaihdoin parempiin, mutta väri pitäis olla sunburst. rk on outo. missä päin skitta on

        ...tummanruskea puunväri, ei sunburst. Mikinvalitsin sijaitsee kielien alapuolella neljän mustan säätimen kanssa. "RK" on taidokkaasti upotettu lapaan ja heijastelee sateenkaaren väreissä. Haluaisinpa todella tietää sen merkityksen. Kitara on Keski-Suomessa.


      • hannu.
        ....väri on... kirjoitti:

        ...tummanruskea puunväri, ei sunburst. Mikinvalitsin sijaitsee kielien alapuolella neljän mustan säätimen kanssa. "RK" on taidokkaasti upotettu lapaan ja heijastelee sateenkaaren väreissä. Haluaisinpa todella tietää sen merkityksen. Kitara on Keski-Suomessa.

        olla mun eka sähkis jonka ostin ekasta kesätyöliksasta -75 viisitoistavuotiaana legendaarisesta ms-audiotronista helsingistä, olen pöljä sen myynyt kahdeksankymmentäluvulla ja kaivannut kovasti takaisin. soitan skittaa vieläkin ja minusta kasuga oli huippusoitin joka pesi mennen tullen nykyiset halpiskopiot. olen ymmärtänyt että se olisi ibanez perhettä ja ero siihen olisi kannen rakenteessa.


      • ei se
        hannu. kirjoitti:

        olla mun eka sähkis jonka ostin ekasta kesätyöliksasta -75 viisitoistavuotiaana legendaarisesta ms-audiotronista helsingistä, olen pöljä sen myynyt kahdeksankymmentäluvulla ja kaivannut kovasti takaisin. soitan skittaa vieläkin ja minusta kasuga oli huippusoitin joka pesi mennen tullen nykyiset halpiskopiot. olen ymmärtänyt että se olisi ibanez perhettä ja ero siihen olisi kannen rakenteessa.

        varmaankaan ole etsimäsi soitin. Itse ostin tuon muutama päivä sitten tutun tutulta joka pyysi siitä 300 euroa laukun kanssa. Pidin hintaa kohtuullisena ja pienen testin jälkeen maksoin tyytyväisenä. Tuntuu vaan olevan melko harvinainen soitin tuo Kasuga tänäpäivänä.


      • hannu.
        ei se kirjoitti:

        varmaankaan ole etsimäsi soitin. Itse ostin tuon muutama päivä sitten tutun tutulta joka pyysi siitä 300 euroa laukun kanssa. Pidin hintaa kohtuullisena ja pienen testin jälkeen maksoin tyytyväisenä. Tuntuu vaan olevan melko harvinainen soitin tuo Kasuga tänäpäivänä.

        etsintä siis jatkukoon. hinta on ilmeisesti kohtuullinen kun vielä laukkukin tuli mukaan, onnea kaupan johdosta. kasugaa tosiaan hehkutettiin silloin kun olivat vasta tuloillaan, sanottiin että parempi kuin ibanez joka oli silloin kopioiden ykkönen. omani muuten ostin silloiselta audiotronin myymälänhoitajalta joka soitti rumpuja dannyn bändissä eli nykyiseltä kansanedustaja lyly rajalalta. hyviä soittohetkiä. t.hannu


      • hannu.
        hannu. kirjoitti:

        etsintä siis jatkukoon. hinta on ilmeisesti kohtuullinen kun vielä laukkukin tuli mukaan, onnea kaupan johdosta. kasugaa tosiaan hehkutettiin silloin kun olivat vasta tuloillaan, sanottiin että parempi kuin ibanez joka oli silloin kopioiden ykkönen. omani muuten ostin silloiselta audiotronin myymälänhoitajalta joka soitti rumpuja dannyn bändissä eli nykyiseltä kansanedustaja lyly rajalalta. hyviä soittohetkiä. t.hannu

        R.K. Herby – Kasuga & Roland collaboration This guitar was made by Kasuga & Roland. Kasuga made the wooden parts, Roland made a pick-up area. Almost impossible to see the real guitars in the market. It can be one of good collection JV guitars.


      • vinkistä
        hannu. kirjoitti:

        R.K. Herby – Kasuga & Roland collaboration This guitar was made by Kasuga & Roland. Kasuga made the wooden parts, Roland made a pick-up area. Almost impossible to see the real guitars in the market. It can be one of good collection JV guitars.

        Hanski. Kirjainten merkitys taisi tuossa ratketa. Olisi ainakin hyvin looginen selitys tuolle logolle. Kiva historia tuolla sinun ex-Kasugalla, toivon todellakin että saat sen vielä takaisin. Kiitos vielä kerran.


    • Anonyymi

      Kasugan muistan hyvin, ja hyvänä kopiona Fenkuista ja Gibsoneista. 70-80 lukujen vaihteessa mulla LP ja JB kaverilla Strato. Käytettyinä ostettiin n 700-800 mk.
      Ihmettelen ku niitä ei näy MISSÄÄN nykyisin...
      Patrik Boström, Turku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10255
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1576
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe