Olin noin kahden vuoden ajan Staffpointilla ja saman ajan sijoitettuna Suomalaiseen merkittävään muutaman tuhannen työntekijän yritykseen. Kun käyttäjäyritys mielivaltaisesti keksi, että ylitöitä ei makseta työaikalain ja työehtosopimuksen mukaan korotettuina ja vaati minua hyväksymään ko ehdotuksen (tai muuten ylitöitä ei olisi maksettu lainkaan), olisi Staffpointin työnantajana tullut oikaista tilanne. Kissan viikset. He suostuivat ko lain ja TES:n vastaiseen menettelyyn ja siitä syystä lakimiehet ammattiliitostani ovat tällä hetkellä Staffpointin kimpussa maksamattomia ylityökorvauksiani peräten. Myös muissa ongelmatilanteissa, mm. sairastuminen työmatkalla, he eivät tulleet puolustamaan omaa työntekijäänsä, vaan vetäytyivät käyttäjäyrityksen selän taa. Sairastuessa taas oli heti ensiommäisenä päivänä haettava Staffpointin oman työterveysaseman lääkärintodistus - vaikka olisi ollut kuinka kuumeessa - muuten jäi palkka maksamatta, vaikka olisi hankkinut sen lääkärintodistuksen heti toisena sairaspäivänä. Varotan kokemuksesta - älkää menkö Staffpointiin töihin.
Staffpoint jätti ylityöt lain ja TES:n vastaisesti maksamatta ja muuta erikoista
2
1337
Vastaukset
- samanlaisia...
Staffpointin kautta olen itsekin työskennellyt kaupan alalla. Työntekijöidensä kannalta katsoen vetäytyvät liikaa asiakasyritystensä taakse. On ikävää, kuinka saattavat käydä tietynlaisia keskusteluja kahdestaan asiakkaansa kanssa. Kuka osaisi paremmin selittää työntekijän toiminnan syitä kuin hän itse. Syyt ehkä tulevat vuokrafirman mutteivät asiakasyrityksen tietoon. Tuskin mikään henkilöstöpalveluyritys on mainitsemissamme suhtein parempi. Nämä yritykset elävät asiakkaistaan. Asiakaspalvelija harvoin väittää vastaan asiakkailleen edes silloin, kun TIETÄÄ olevansa oikeassa. Kuitenkin käytäessä kauppaa työntekijöistä on kyse OIKEISTA ihmisistä!! Olen todella iloinen päästessäni nyt suoraan kesätyösuhteeseen erääseen liikkeeseen. Staffpointin henkilökunta vaikuttaa toisaalta ystävälliseltä, mutta riittääkö se poistamaan keikkatyön huonot puolet??
- Orjailuun vittuuntunut
Älä vaan sano liian selvästi jos on. Arvaan vihjeistäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659