seksiä liian vähän

ninni^

Olen 20 ja avomieheni 22, ollaan asuttu kohta vuosi yhdessä. Mies tekee joka toinen viikko iltavuoroa, jolloin on noin 22.30 kotona ja minä aina aamuvuoroja. Miehen iltaviikolla meillä on eniten riitoja. Mies haluaisi töistä tultuaan katsella telkkaria, eikä huomioida mua ollenkaan kuin pelkän pusun antaa. Usein jos ehdottelen sänkypuuhia niin sanoo ettei jaksa, mutta telkkaria jaksaa katsoa! Meillä on tosi harvoin seksiä miehen iltaviikolla. Viikonloppuisin kyllä on, mutta mä haluaisin useammin. Mies sanoo että vaadin liikaa. Aamuviikkoina miehen työ on 6-14 eikä hän jaksa tehdä illalla mitään, koska on herännyt aamulla niin aikaisin. Välillä musta tuntuu ettei hän halua mua, kun sanoo niin usein viikolla ettei jaksa seksiä. Kuitenkin vakuuttaa että mulla on ihana vartalo ja haluaa mua muttei aina vaan jaksa. Tuntuu aika pahalta tulla usein torjutuksi ja olen sitä välillä itkenytkin. Vähän tuo musertaa itsetuntoa, kun haluaisi olla kaunis ja haluttava miehen mielestä. Ei aina viitsi tehdä aloitettakaan vaikka tekisi mieli, kun arvaa ettei mies halua/jaksa. Pitääkö vaan tyytyä siihen että seksiä on vain viikonloppusin, kun mies on muuten hyvä. Meillä on samanlainen huumorintaju ja hän on luotettava ja kiltti. Rakastan häntä, mutta välillä vaivaa tuo seksiasia.

58

5213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msda

      to the real world. Meillä menee mun miehen kanssa joskus 2viikkoa ilman seksiä kun kumpikaan ei jaksa jos töissä on oikein raskasta ollut. Kyse ei ole siitä etteikö toinen olisi haluttava vaan siitä ettei yksin kertaisesti jaksa tehdä mitään muuta kun löhötä.

    • seksiasia on

      itsetunto juttu, kun sinkkuna pärjäävät vuosiakin ilman, sitten ollaan yht"äkkiä niin kiimaisia ja puutteessa. Seksi on ylimainostettua, paitsi niiden mielestä jotka eivät sitä koskaan saa.

      • Quo vadis?-Carpe diem.

        Ajatukset, mielikuvat ohjaavat toimintaamme. Ilman mielikuvitusta ei synny toimintaa. Mielikuviin seksistä parisuhteista, onnellisuudesta ovat useasti ympäristön, median, elokuvien luomia mielikuvia- "Kauniit ja rohkeat, Sinkkuelämää, Sunkut Nykissä, Salkkarit, Ally Mc Beal, muutamia mainitakseni. Länsimaisissa kulttuureissa petytään ja turhaudutaan mikäli odotusarvot eivät toteudu. Itämaisissa kulttuureissa muutetaan odotusarvoja vastaamaan todellisuutta, jolloin myöskään tyytymättömyyttä ei ilmene itämaisissa kulttuureissa, kuin länsimaisissa kapitalistikulttuureissa. Toinen pohdittava asia, miksi olemma hakeutuneet parisuhteeseen. Mitkä ovat ollee, mielikuvat, haaveet, odotusarvot. Ovatko ne olleet realistisia? Toinen pohdittava kysymys, jota ehkä olisi myös hyvä tarkastella. -Olenko halunnut parisuhteeseen, -vai parittelusuhteeseen? Mikäli lähtökohtana on ollut jälkimmäinen motiivi, vauvahaaveineen, jne. olettaisin, että, mikäli haaveet unelmat eivät toteudu, ero, parittelukumppanin, vaihtoehto, syrjähyppy, rinnakkaissuhde, salarakas toimivat ehkä hyvinä "terapeutteina". Naisen seksuaalisuus on ollut "mysteeri" kautta aikojen. Vasta viime aikoina aihe on noussut pohdittavaksi, sekä keskusteluihin. mm. Kari Heusla on julkaissut kirjan "Naisen seksuaalisuus". "Isossa kirjassa" kerrottiin jostakin Paratiisieevasta, joka antoi jotain kiellettyä hedelmää, jollekin Aatamille ja sitten ne lempattiin pihalle sieltä paratiisistä. Voisiko karkoitus paratiisistä olla jonkinlainen ikuinen riesa, naiselle itselle, kuin puolisolle, perheelle ja lapsille? Tätä voisi pohtia, koska n. 70% aviio-, avoeroista toteutuvat naisten "unelmien ja haaveiden toteutumattomuudesta. Ehkä seuraavassa Googlen yleishaussa> naisen seksuaalisuus< löytyisi vastauksia? On ehkä myös syytä pohtia, onko hormonaalinen ehkäisy mahdollisesti vaikuttanut jollain tavalla naisen "sielunelämään". Tälläinen mielikuva syntyy. kun lueskelee eri keskustelufoorumeilla olevia kysymys-, mielipide sivustoja. Haktulos >naisen seksualisuus


      • mikä maa..

        Ihmeellisiä kommentteja, ehkä tää nainen vaan rakastaa ja haluaa miestään? mitä vikaa siinä on, onko se nyt sit synti tai liikaa mainostettuu? kyse on tunteista naisilla koska ja kun nainen rakastaa hän haluaa jos ei tunne rakkautta niin ei halua, miehen pitäs olla kiitollinen että nainen haluaa häntä, tulee varmaan päivä jolloin hän kyllästyy ja sitten on jutut toisin päin eli parisuhteessa pitäis ajatella myös toisten tunteita piste.


    • tuttua

      Ei voi kun yhtyä tuohon, sama tilanne sanasta sanaan. Paitsi meidän suhteessa voi olla jopa puolenkin vuoden taukoja nykyään seksissä. Haluaisin olla viriili vielä 6kymppisenäkin;) Mutta jos se on jo nuorena näin vaikeaa.. mitäs se on sitten vuosien kuluttua, jos lapsiakin tulee? Pitää pistää mies vaihtoon!? On jossain mies joka täyttää kaikki kriteerit, pakko olla.

      • sillä sitä

        puutteesta pääsee,älkää valittako.


      • mieltä

        meillä ei ihan puolen vuoden taukoa, mutta pitkiä taukoja kylläkin.itse nautin seksistä...tykkään harrastaa sitä kauan ja paljon. meillä vain ongelma on se kesto ja laatu. mies haluaa kaiken nopeasti ohi,aina takaapäin, kesto n.3min. itse en pysty saamaan orgasmia tuossa ajassa. mieheni ihmettelee kun hän välillä kysyy sainko, ja sanon en...hän ei ymmärrä miksi en. minussa on jotain vikaa hänen mielestään. tästä syystä minua ei vain kiinnosta seksi hänen kanssaan usein.
        ja usko, tuolla on jossain mies joka täyttää kriteerisi.minulla oli.nyt ei.seuraava tulee olemaan....puutteessa en nimittäin jaksa elää montaa vuotta.ja orgasmikin olisi ihana saada joskus seksin aikana.


    • Mizty

      Samanlainen tilanne täälläkin. Ollaan kummatkin 20v, seurusteltu puoli vuotta ja asuttu siitä yhdessä melkein koko aika. En sitten tiedä onko se syynä että muutettiin niin hätäseen yhteen... Muuten olen tyytyväinen tilanteeseen ja olen onnellinen parisuhteessa, mutta seksiä saisi kyllä olla mielellään enemmän. Ennen kans oli aina viikonloppuisin seksiä, mutta nyt on ollut muutamia seksittömiäkin viikonloppuja.. Enpä silti lähtis miestä vaihtamaan, mä pystyn kyllä elämään ilman seksiäkin kunhan pusuja ja hellyyttä riittää muuten.

      • 26v mies

        Tarviseeko nainen muka seksiä?


      • minä 26v nainen
        26v mies kirjoitti:

        Tarviseeko nainen muka seksiä?

        Voin kylläkin kertoa nyt vain itsestäni. Tarvitsen seksiä mielellään joka päivä, siitä voi tietenkin arjessa tinkiä, mutta esim. kerran viikossa on liian vähän. Hypin seinille ja kiukuttelen ihan siitä syystä jollen saa seksiä. Erosin vähän aikaa sitten ex-miehestäni, syitä olivat mm. seksin puute, myös läheisyyden-, yhteisen ajan-, ja muutenkin yhteisten juttujen- puuttuminen. Eli ei pelkän vähäisen seksin, mutta silti... Itse en todellakaan pihtaa, koska rakastan seksiä, en myöskään voi olla miehen kanssa, jolle riittää kerran viikossa. Nyt sinkkuna ollessani, masturboin vähintään kaksi kertaa päivässä. Se on minulle tapa lohduttaa ja viihdyttää itseäni. Olen kait sitten outo, siitäkin syystä, että vaikka rakastan seksiä, niin yhdenillan juttuja tai satunnaisia seksisuhteita en harrasta. Lohdutan ja viihdytän itse itseäni, siihen asti kunnes taas parisuhteessa jaan seksuaalisuuteni mieheni kanssa.


      • vaan ole jotenkin
        minä 26v nainen kirjoitti:

        Voin kylläkin kertoa nyt vain itsestäni. Tarvitsen seksiä mielellään joka päivä, siitä voi tietenkin arjessa tinkiä, mutta esim. kerran viikossa on liian vähän. Hypin seinille ja kiukuttelen ihan siitä syystä jollen saa seksiä. Erosin vähän aikaa sitten ex-miehestäni, syitä olivat mm. seksin puute, myös läheisyyden-, yhteisen ajan-, ja muutenkin yhteisten juttujen- puuttuminen. Eli ei pelkän vähäisen seksin, mutta silti... Itse en todellakaan pihtaa, koska rakastan seksiä, en myöskään voi olla miehen kanssa, jolle riittää kerran viikossa. Nyt sinkkuna ollessani, masturboin vähintään kaksi kertaa päivässä. Se on minulle tapa lohduttaa ja viihdyttää itseäni. Olen kait sitten outo, siitäkin syystä, että vaikka rakastan seksiä, niin yhdenillan juttuja tai satunnaisia seksisuhteita en harrasta. Lohdutan ja viihdytän itse itseäni, siihen asti kunnes taas parisuhteessa jaan seksuaalisuuteni mieheni kanssa.

        koukussa seksiin, kuulostaa tuo juttus siltä osin hieman ylilennokkaalta. Kyllä musta se läheisyys ja hellyys ovat se tärkein ja sieltä kumpuaa se oikea nautinnollinen seksi.


    • ei, mut

      voi olla, että toinen on vaan ihmisenä seksuaalisempi myös. Mut sekin, että mennään miehen halun tahdissa ei ole naista kohtaan ihan ok. Seksistä tulee vaan vähitellen valtataistelun väline. Ei se sun naiseus ja hyväksytyksi tuleminen ole pelkästään kiinni siitä seksistä ja seksin saamisesta. Mieshän voi arvostaa sua muutenkin. Jos jonkilaista hyväksyntää haluat, niin käy vaikka kävelyllä ja katsele kuinka monta hyväksyvää ja ihailevaa katsetta saat muilta miehiltä.

    • Hanki rakastaja

      Olet valinnut itsellesi luotettavan ja kiltin nyhverön joka on vielä sohvaperuna.

      • onneksi ei enää

        sama ongelma oli seurustellessani suomalaisten miesten kanssa, seksi ei maittanut heille (aina oli muka liian väsynyt ym. selityksiä). no nyt mulla on jo kolmatta vuotta etelä-eurooppalainen mies ja jaksaa aina, jopa pitkän työpäivän jälkeen. samaa kuullut myös muilta, joilla ulkomaalainen mies. ehkä tuossa testosteronitasossa on eroja maiden välillä.


      • tapaus.

        mies joka ei kelpaa yhdellekkään naiselle ja joutuu elämään puutteessa. Sellainen ei tietysti voi ymmärtää ja joutuu kateellisena seuraamaan suositumpien miesten kohdalla olevaa seksin ylitarjontaa.


      • sohvimiesq

        Lakkaa seisomasta kun näen berliininmakkaran näköisen naisen jolla on lyhyet punaiseksi värjätyt hiukset taapertavan makuukammariin. Jos vielä femakko on ja pukeutuu kuin miehet eikä ymmärrä hameista ym mitään tulen veltoksi moneksi päivää. Rumat jutut pahentavat asiaa yleensä. Ei ole väliä minkämaalainen on mutta usein ollut suomalainen...


      • että..
        onneksi ei enää kirjoitti:

        sama ongelma oli seurustellessani suomalaisten miesten kanssa, seksi ei maittanut heille (aina oli muka liian väsynyt ym. selityksiä). no nyt mulla on jo kolmatta vuotta etelä-eurooppalainen mies ja jaksaa aina, jopa pitkän työpäivän jälkeen. samaa kuullut myös muilta, joilla ulkomaalainen mies. ehkä tuossa testosteronitasossa on eroja maiden välillä.

        Itselläni ollut jo lähemmäs 1,5v ulkomaalainen mies, eikä seksistä mitään puutetta, tosin joskus taitanee olla pari kolme päivää max ettei harrasteta seksiä. Molemmat kuitenkin innokkaita niin eihän siitä mitään muutakaan voi odottaa =)


    • ........

      Meillä on vähän sama vika, asuttu yhdessä kolmisen vuotta. Todella usein on joku syy väsymys tms. mihin mies vetoaa, jos ehdotan seksiä. Aloitteita mies ei itse enää edes tee. Jotenkin myös omat halut miestäni kohtaan ovat vähentyneet, enää ei viitsi edes yrittää, kun tietää tulevansa torjutuksi. Joskus kun sitten harrastetaan seksiä, minulla on aina ahdistunut tunne siitä, että mies tekee sen vain jotenkin velvollisuudesta, eikä halusta. Eipä siitä omastakaan nautinnosta voi sitten puhua. Muuten menee ihan hyvin, tosin mitään intohimoa tai kipinää ei paljoa ole. Olis joskus kiva, että mies ihan suutelisi kunnolla, eikä antais mitään nopeaa pusua. Mut ehkä nää on ihan turhia toiveita. Huoh. Tapasin työn merkeissä vähän aikaa sitten erään miehen, joka avasi silmäni siitä, millaisessa suhteessa elän; en ole pettänyt vaan keskustelimme elämästä ja ihmissuhteista. Tajusin jotenkin, ettei oma mieheni arvosta minua kovinkaan paljon. Sanoo muuta, mutta tekee toista. Itselleni ne teot vain merkitsisivät vain enemmän. Olen päättänyt, että aion elää tästä lähtien ihan omaa elämääni, teen juttuja, jotka kiinnostavat, enkä rupea mitään läheisyyttä väkisin vänkäämään. Katsotaan meneekö meidän tiemme sitten enää samaan suuntaan.

      • zombie_girl

        meilläkin ihan sama asia.olen kysynyt mieheltäni monesti että josko tänään?ei mitään.mököttää vain koneellaan koko ajan eikä huomioi minua ollenkaan.koneella aina aamusta yömyöhään ja sitten valittaa kun ei jaksa.ei halua oikein halailla enää ja kunnon suudelmiakaan ei ole ollut pitkään aikaan. nopeita pusuja kyllä,mutta alkaa tulla jo surkea olo.en tunne sitä samaa ihanaa tunnetta niinkuin alussa (ainahan noissa suhteissa tulee arki jossain välissä). olemme asuneet nyt 4kk yhdessä. itken joskus sitä kun en saa huomiota yhtään,kotiinkin kun tulen töistä,mie vaan koneella.en jaksa enää nykyisin odottaa edes halia tai suukkoa,kun tiedän ettei niitä tule.yhdessä vaiheessa seksi sujui luonnostaan,nyt hän vain sanoo "kai se on pakko". tulee väistämättä olo,miksi olit koneella myöhään?turhaudun ja olen sanonut miehelleni asiasta mutta ikinä hän ei kuuntele mitä olin sanonut.sanoin kerran että jos se kone kerta on niin tärkeä,mene sen kanssa sitten naimisiin. joskus jos kysyn jotain mikä on tärkeä asia,niin välttelee vastaamista. tahtoisin oikeasti seksiä,eikä oikein aina huvittaisi tyytyä omiin sormiin...


      • tilanteeseen turhautunut
        zombie_girl kirjoitti:

        meilläkin ihan sama asia.olen kysynyt mieheltäni monesti että josko tänään?ei mitään.mököttää vain koneellaan koko ajan eikä huomioi minua ollenkaan.koneella aina aamusta yömyöhään ja sitten valittaa kun ei jaksa.ei halua oikein halailla enää ja kunnon suudelmiakaan ei ole ollut pitkään aikaan. nopeita pusuja kyllä,mutta alkaa tulla jo surkea olo.en tunne sitä samaa ihanaa tunnetta niinkuin alussa (ainahan noissa suhteissa tulee arki jossain välissä). olemme asuneet nyt 4kk yhdessä. itken joskus sitä kun en saa huomiota yhtään,kotiinkin kun tulen töistä,mie vaan koneella.en jaksa enää nykyisin odottaa edes halia tai suukkoa,kun tiedän ettei niitä tule.yhdessä vaiheessa seksi sujui luonnostaan,nyt hän vain sanoo "kai se on pakko". tulee väistämättä olo,miksi olit koneella myöhään?turhaudun ja olen sanonut miehelleni asiasta mutta ikinä hän ei kuuntele mitä olin sanonut.sanoin kerran että jos se kone kerta on niin tärkeä,mene sen kanssa sitten naimisiin. joskus jos kysyn jotain mikä on tärkeä asia,niin välttelee vastaamista. tahtoisin oikeasti seksiä,eikä oikein aina huvittaisi tyytyä omiin sormiin...

        Kuullosti ihan mun tilanteeltani. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja yli 4 vuotta oltu avoliitossa. Alussa seksiä oli monta kertaa viikossa ja se oli aivan mahtavaa, mutta nykyään saattaa mennä yli kuukausi, ettei mitään läheisyyttä ole ollut. Itse kaipaan huomioimista ja nättejä sanoja tai edes kosketusta. Kunnon suudelmaa en muista saaneeni aikoihin, pikaisia pusuja ehkä kerran päivässä, jos silloinkaan. Joskus saattaa mennä montakin päivää, ettei edes pusua saa, halaamisesta puhumattakaan. Kone tai telkkari tuntuvat olevan hänelle paljon läheisempiä, kuin minä. Olen todella turhautunut tilanteeseen. Hän ei tee koskaan alotetta ja välillä mietinkin, että onko minussa jokin vika. En viitsisi olla aina vonkaamassakaan ja jos sanon asiasta miehelleni, saan vastaukseksi aina, että voi helvetti, taasko tää sama keskustelu alkaa ja rupeaa mököttämään tai lähtee menemään. Syyksi haluttomuuteen hän sanoo aina väsymyksen, kun herää ennen 5 aamulla ja valvoo puolille yötä telkkaria katsoen tai koneella. Itse päätin, etten aio enää edes yrittää saada häneltä seksiä, koska turhauttaa aina olla aloitteen tekijä. Muilta miehiltä kyllä saan huomiota ja joskus tuntuu, että pitää sen takia lähteä esim. baariin, että tuntee itsensä halutuksi, kun kotona siltä ei enää tunnu. Pettämistä en ole edes harkinnut, enkä niin voisi ikinä tehdä rakastamalleni ihmiselle. Muuten suhteemme on ihan ok, mutta välillä on miettinyt, että millaista elämämme on 10 vuoden päästä, jos nyt jo takkuaa, eikä näinkään tärkeästä asiasta voi keskustella. Ei haluasi luovuttaakaan, mutta toisaalta haluasin elää siten että olen onnellinen!


    • seksilukko

      kovinkaan hyvälle toi teidän tilanne. Vaikka semmosta se pitkässä parisuhteessa eläminen on -onneksi olkoon, voitit juuri itsellesi parisuhteen!:) Noei, siis jos ei miestä paneta heti kun tullut töistä niin anna hänen olla rauhassa. Jos ei häntä muutenkaan koskaan paneta niin valitettava totuus on että SE EI OLE KIVAA! Nuoret miehet on yleensä kovia harrastamaan joten hiukka outoa.Yritä vielä vaan hanakasti.

    • on...

      osa parisuhdetta, ei pääasia. Hyväksy, että miehesi on väsynyt. Voithan istua miehesi vieressä sohvalla ja olla sillä tavalla lähekkäin.

    • kun väsyttää

      Tuohan on täysin normaalia, jos miehellä on raskas työ. Eihän väsyneenä jaksa edes ajatella seksiä, ja telkkarin ääressä löhöäminen voi olla ainoa mihin työpivän jälkeen riittää voimia. Se ei tarkoita etteikö hän rakastaisi sinua tai haluaisi seksiä kanssasi. Viikonloppuna jaksaa paremmin. Älä anna asian vaikuttaa itsetuntoosi, ei todellakaan ole kyse sinun haluttavuudestasi. Tuskinpa sinkkunakaan saisit seksiä jatkuvasti, ja esim matkatöissä olevilla pareilla on mahdollisuus seksiin vain viikonloppuna. Voit hoitaa seksin tarpeen omin käsin arkena kun hän ei jaksa, ja nauttia sitäkin enemmän viikonloppuna

      • ei kyllä itselläkään huvittas

        En kyllä itsekään jaksa innostua heti töistä tullessani mihinkään seksileikkeihin. Vielä vähemmän jos tulee kotiin vasta yöllä puoli 11! Ei siinä jaksa kuin korkeintaan töllöä tuijottaa. Tuossa ajassa ei jaksa kuin tosi pikaiset ja koska siitä kuitenkin tulee sanomista kun esileikit hypättiin yli, parempi että jättää kokonaan ilman ;) "Pitääkö vaan tyytyä siihen että seksiä on vain viikonloppusin, kun mies on muuten hyvä." Ensimmäiseksi kannattaa katsoa se unirytmi kuntoon. Vuorotyö syö miestä ja vielä enemmän se syö, jos nukkuu liian vähän. Eli ihan ensihätään pitää alkaa menemään ajoissa nukkumaan ja nukkua tarpeeksi pitkään. Pidemmän tähtäimen ratkaisu ongelmaan voisi olla työpaikan tai vuorojen vaihto siten, että pääsee tekemään vain päivätöitä. Kyllä vuorotyö verottaa aivan pakosta seksielämää, olipa vuorossa nainen tai mies. Oletko kuinka "vaativa" seksissä? Kun miestä väsyttää, ei sitä kiinnosta esileikit vaan nopeasti asiaan, pisto, nosto ja ravistus. Noin kärjistetysti.


    • kokenut läskistynyt

      Kunto kuurille molemmat ylös ulos lenkille.

    • mairiam

      Avaa nyt ne silmät. Minä minä minä minä minä. Mene itse töihin, väännä varhainen aamuvuoro tai myöhäinen iltavuoro. Katsotaan paljonko haluat seksiä sen jälkeen.

      Meistä me molemmat käymme vuorotöissä, ja on iltavuoroja ja on aamuvuoroja. Voi mennä oikeasti montakin viikkoa ettei yksinkertaisesti jaksa alata sänkypuuhiin. Ja sitten on viikkoja kun sitä tekee joka päivä.

      Ei voi olla maailmanloppu jos ei saa just nyt tässä...

    • ---------

      No jaa. Meilläkin molemmat parikymppisiä. Mies ei jaksa, on työt, on koulut, on stressiä ja vaikka mitä. Seksiä on ehkä kerran parissa, kolmessa kuukaudessa. Ollaan oltu varmaan vajaa puolikin vuotta panematta. Ja suhdetta on takana vasta reilu 2 vuotta.

      Onneksi olen normaalia epäaktiivisempi seksuaalisesti =D Ihan hyvin mie pärjään, kyllähän sitä sais enemmän olla.
      Tyydytän kyllä silloin tällöin itse itseni, n. kerran kahdessa viikossa.

      • --2--2--2-

        Meillä on aika lailla samalta kuulostava kuvio. Sillä lisäyksellä, että mulla ei ole mitään käsitystä mieheni runkkailuista. Sillä on ilmeisiä vaikeuksia puhua seksistä ja kun olen kysynyt siitä kuinka se tyydyttää itsensä, en saa mitään vastausta. Omista tarpeistanikin mun on viime aikoina ollut kiusallista kertoa koska mies ei millään tavalla reagoi siihen mistä yritän jutella.

        Nyt on kuivaa kautta kestänyt jo useampi kuukausi.

        Me ollaan 25-vuotiaita, molemmilla aika vastuullinen työ, mulla paljon liikuntaharrastuksia mutta kyllä mulla energiaa riittäis petipuuhiin, mies ei vaan ikinä tee aloitetta...Kyllä, halut todellakin menee eri raiteilla ja eri suuntiin mutta jostain syystä muilla asioilla on meidän suhteessa sitten ollut enempi merkitystä.

        Mulle tää on ollut vaikea asia ja viime kesästä alkaen mulla olikin seksisuhde tutun (varatun) miehen kanssa. Mulle se oli ihan silkkaa tarpeentyydytystä ja silloin kun tuo suhde vielä oli voimissaan niin oikeasti voin sanoa olleeni myös vähän paremmalla päällä. Nyt oma käsi auttelee vaan mutta välillä sitä miettii että näinhköhän me elellään seksittä elämämme loppuun saakka...


    • perheellinen mies 24

      Ei halut taida mennä ihan yksiin? Kuulostaa kyllä tutulta täälläkin.

      Teen fyysistä työtä 8-10h päivä koti askareitakin vielä ja puhtia riittäisi kyllä vaikka mihin vielä. Vaimo taas kotosalla mutta ei vaan kiinnosta seksitouhut, vaikka niin unelmien mies olen kaikin puolin hänen mielestä...aina vaan on jotain väsyttää, ei haluta, mielessä haluttaa mutta ei fyysisesti. Tällaista ollut jo reilun vuoden verran ja aika turtunut olo on kyllä tullut omaa vaimoa kohtaan seksuaalisesti kun ei tule millään vastakaikua. Onneksi on muita harrastuksia, että saa energiaa purettua mutta ei tästä kyllä pidemmän päälle tule yhtään mitään. Kyllä halujen täytyy täsmätä miusta edes sinnepäin....

    • näin myös...

      Oikeasti voin valehtelematta sanoa että mieheni ei ole seksin suhteen ikinä tehnyt mitään aloitetta...tuntuu kurjalle...olen yrittänyt kaikeka, mikään ei auta. :'(

    • -Seinäruusuko

      Yhdessä oltu 3v. Ollu jo pidemmän aikaa niin että minä tunnen tekeväni aina aloitteen. Oikeestaan alkoi vuosi sitten ihan selkeellä seksin määrän tippumisella ja miehen sain sitten kiinni katsomasta pornoa yömöhään. Sain v*tunmoiset kilarit! En siksi että pelkästään katsoo aikuisviihdettä yksin vaan koska olin puhunut hänelle asiasta että mielestäni nyt o jokin vaihe päällä kun ei miehen tee yht´äkkiä mieli ku korkeintaa kerran vko.:ssa.Ja 2vko.:n tauon jälkeen saan sen kiinni katsomasta pornoo ni pikkase otti päähän!!!

      Senku kattovat pornoo ja runkkailevat, kunhan sitten muistavat pitää ens sijasesti naisensa tyydytettyinä. Koska sillo alkaa kiehumaa mulla jos minä oon puutteessa jamies ei jaksa ku kattoo pornoo(ja tietty vaa sillo ku en edes ite o paikalla) vaikka mitä olisin valmis kokeilee ja piristämään seksielämäämme, ni olen edelleen se joka pelkästää ehdottaa. Vuoden ollu nyt että keskimäärin 1krt./vko.:ssa.

      Oo´n puhunu asiasta monta kertaa, en haluis loukata, mutta välil sitten mullaki meinaa pää hajoo ja olen saattanut pari kertaa ylireagoida asiasta esim.kännissä, mikä ei ikinä o hyvä asia, alkaa riitelee asiasta.

      Mies ei tee raskasta vuorotyötä edes, vaan minä! Missä vika??? Onko muita??

      • sannemari

        meillä on sama homma. seksiä tippuu kerran viikossa jos sillonkaan ja seki on sellasta että pannaan nyt sitte ku kassit sattuu.. äijä runkkailee koneella salaa ku en oo kotona. ja minä olen se joka tekee raskasta hommaa.. mä lähen kävelee jos tä on tällasta.. ei halaa, ei pussaa, ei kuuntele, ei koske. kiitos hei!!! ei tarttis ku ulos kävellä ni olis varmasti joku jo jonossa!


    • leikittelemällä

      Jos vaikkapa hieman leikittelisit miehen kustannuksella. Tällä hetkellä epätoivo ja siitä seuraava vaatimus vie sen miehen ajatuksen seksistä uurastukseen. Tässä on nyt vähän sama vika, kun miehet koettaa saada naisia seksiin. Yritetään ja halutaan liikaa, että jaksettaisiin lähteä paimentamaan niitä toisen tunteita leikkisästi sopivaan suuntaan.

      Jotain tuhmaa asustetta, niin että kun telkkari on päällä ja vaikka siivoat tai muuta mukamas pyyhit pölyjä, lattialla kontatessa, annat paikkojen vilahdella. Ei tarvitse keikutella tai yrittää ottaa edes yhteyttä vaan jättää mahdollisuus vilkaista hieman sattumalta. Jos sen verran mies ei jaksa seksistä kiinostua päivän päätteeksi, että hieman kurkistaa, kun mahdollisuus on, niin sitten on kyllä todella väsynyt kaveri. Kun kurkistaa niin siitä se ajatus sitten lähtee. :D

      • ninni^

        Kiitos kaikista vastauksista! Olen saanut ajattelemisen aihetta, ehkä seksi ei ole ihan niin tärkeä asia kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Ikinä en aijo miestä pettää vaikka mikä olisi. Ja se on totta että kyllä sitä sinkkuna pärjäsi seksittä kuukausia vaivatta. Ehkä mulla vaan on niin seksikäs mies, että tekee usein mieli. Kenenkään muun kanssa seksi ei ole tuntunut niin hyvältä.

        Ymmärrän kyllä miehen väsymyksen siinäkin mielessä kun olen myös tehnyt vuorotyötä. Välillä vaan unohtuu miehen väsymys oman halun taakse. Mutta kyllä hyvin pärjää, vaikka seksiä onkin vain viikonloppuisin. Pitää laittaa muut asiat etusijalle arkena. Onhan sekin ihan kivaa vain olla toisen kainalossa sohvalla.


    • avainseksiin

      Teiltä puuttuu puhe ja puhe tunteista. Ajattele näin: Mitä vähemmän aitoa puhetta tunteista, sen vähemmän seksiä. Ihmettely asianhaaroista, miksi seksiä ei ole on vain sivupolku, joka vie syvemmälle metsään. Puhumalla tunteista ja kannustamalla toista siihen, päädytään aina lopulta sänkyyn takaisin. Huomataan, että muu maailma on siellä jossain ja sinne voi eksyä joskus mutta tunteiden jakamisen kautta palataan aina takaisin kotiin syleilyyn.

    • kirppunen

      Jos mies ei jaksa, niin hän ei jaksa. Sitä ei minun mielestäni kannata kummankaan lähteä sen enempää pohdiskelemaan. Raskas työ väsyttää. Ei se väsymys katoa (eli tilanne muutu) mihinkään siitä että miehelle tästä asiasta suutut/raivostut/pahastut. Ymmärrät tämän sitten kun/jos joskus koittaa päinvastainen tilanne: sinä teet raskasta vuorotyötä ja mies vonkaa seksiä ja koska olet väsynyt niin sinua ei voisi vähempää kiinnostaa. Mietipä siinä sitten mitä tehdä kun mies loukkaantuu verisesti siitä kun "et enää halua häntä". Siinä onkin kiva sitten vakuutella että hänessä ei ole mitään vikaa.

      Tottakai tilanne on hankala, jos sinä haluat seksiä mutta et sitä saa. En osaa valitettavasti antaa neuvoja jolla se parantuu. Sen verran kuitenkin haluan sanoa että älä aseta miehellesi tämän suhteen mitään ehtoja tai vaatimuksia. Hän ei voi tilanteelle mitään; joten on tilanteessa voimaton. Se ei kanna kovin kauas jos alat vaatimaan häntä toimimaan jotenkin muuten tai asetat jonkinlaisen vaatimuksen. Ei hän voi tilanteessa mitään.

      • Nippulilli

        Itsellänikin on mies, joka on haluton ja syyttää usein väsymystä. Silloin jos mies on ollut töissä (fyysinen työ), ymmärrän oikein hyvin väsymyksen ja mielestäni on kohtuutonta vaatia että miehen pitäisi haluta silloin seksiä. Mutta, mies on väsynyt oli sitten loma tai arki - ilta tai aamu.

        Ja seksistä on tullut jotenkin vierasta, mies saattaa mennä hämilleen, jos flirttaan tai puhun "liian ehdottelevasti". Ei tämmöistä ollut vielä muutama vuosi sitten! Ihan kuin miehen penis ja seksuaalisuus olisivat käyneet talvilevolle. Mies ei varmaankaan voi sille mitään, mutta itse kärsin niin hurjasti kosketuksen ja erotiikan puutteesta, että itkettää. Miehen ollessa pasiivinen joudun ilmeisesti hautaamaan omankin seksuaalisuuteni? Kai miehellä jokin vastuu on kumppanistaan parisuhteessa? Kai hänen pitäisi olla kiinnostunut tarpeistani ja siitä, saanko suhteeltamme sitä mitä tarvitsen? Itse ainakin ajattelen, että parisuhde on kahden kauppa ja siinä myös seksuaalisuudella on merkittävä osansa. Jos toinen sitten passivoituu, niin kyllä se on aivan hänen vastuullaan todella yrittää tsempata jos toinenkin yrittää.

        Ei se haluttomuus estä tekemästä kumppanille muuten hyvää ja pitämästä tästä huolta myös seksuaalisesti!


    • Haluton

      Hyviä syitä täällä tuli jo.
      Suosittelisin kuitenkin katsomaan jokaista peiliin hieman, aina ei syy välttämättä ole haluttomassa osapuolessa.

      Mistä haluttomuus johtuu?
      Jos olet ihan passiivinen. Et liiku, syöt lihoot yms. ja harrastuksiin kuuluu vain tv:n katsominen. Minulta se ainakin vie halut, ei vain yhtään huvita harrastaa passiivisen ihmisen kanssa seksiä. Kaipaan muutakin kuin ruokaa, tv:tä ja seksiä.

      Yleensä seksi ongelmat ovat jossain muussa kuin itse "seksissä"

    • Tyt.

      Syy voi olla niinkin simppeli, että ei viikolla ihan oikeasti vaan jaksa. Vuorotyö rasittaa kuitenkin. Ite teen samanlaista vuorotyötä, eli aamuviikot ja iltaviikot vuorotellen. Eikä meilläkään pahemmin viikolla seksiä ole, koska suoraan sanottuna ite olen niin väsynyt, ettei jaksa vaikka mieli tekis. Ja mies onneksi ymmärtää. Viikonloppuisin sitten otetaan takasin, mitä viikolla on jäänyt paitsi.;P

    • ikäähän jo on,

      Vedä käteesi, osta sauva ja huristele menemään.

      Kuinka et tajua mitä vuorotyö vaikuttaa? Ja uutuuden viehätys on jo ohi, saa kun haluaa.

      Teet suhteellesi karhunpalvelun kun tinkaat väsyneeltä ihmiseltä pikkuritsan huomiota.
      Etkö keksi hemmotella miestäsi, tee jalkakylpyjä, hiero kyllä konsteja on jos haluaa.

      Mut kun sinä VAADIT huomiota, mikä prinsessa luulet olevasi?

      • kämppikseen!

        Ja saa sitten aitoa munaa, ei tarvi joltain lelulta hakee huomioo.

        Kämppistä ei haittaa vaikka vaihdat kumppania kun sukkia.

        Mut kun oikeesti miettii, niin mitä sillä miehellä sit tekee jos tossa vaiheessa jo seksi tökkii noin pahasti, se on aika olennainen osa suhdetta ja ilman sitä ollaan tosiaan kämppiksiä, kyllä semmonen kumppani pitää löytää joka tyydyttää senkin puolen.


    • sanomiset

      pitää lähtökohtaisesti ottaa tosissaan, jos mies sanoo että on väsynyt niin kyllä hän varmasti väsynyt silloin on. Vuorotyössä väsymys tulee ennen pitkää, sen voin kertoa omasta ja mieheni kokemuksesta. Ei ole meilläkään seksiä kuin korkeintaan viikonloppuisin, mies on monta vuotta painanut kolmevuorotyötä ja kun näen hänet tuossa sohvalla loppuun väsyneenä raatamisesta, silmät puolitangossa, niin ei kyllä tulisi mieleenkään alkaa esittämään vaatimuksia seksin suhteen siinä kohtaa.

      Oletko miettinyt, minkä takia sinun sitten on niin tärkeä sitä seksiä niin usein saada? Onko kyse todellisista seksihaluista vai lähinnä tuosta haluttavuudesta ja kauneudesta? Kuulostaisi vähän kohtuuttomalta, jos miehen pitäisi raskaan työpäivän jälkeen vielä ahkeroida sängyssä vain siksi, että sinun itsetuntosi naisena tarvitsee sitä.

      Ehkä sinun pitää työstää tuota torjutuksi tulemisen tunnetta pikemminkin kuin koittaa korjata sitä seksin määrällä. Ei seksin määrä ole mikään suhteen tai rakkauden mittari, eikä haluamisenkaan senpuoleen. Olosuhteet määräävät sen, miten arki sujuu ja kulkee. Ei ole ollenkaan outoa, että seksiä on vain viikonloppuisin tai vaikka kerran viikossa. Älä lue naistenlehtien typeriä juttuja siitä, miten paljon pitäisi olla ja minkä laista. Jos naistenlehtiä rupeaisi uskomaan, ei ihmisellä olisi aikaa tehdä mitään muuta kuin naida, joogata, sisustaa, tehdä kasvonaamioita ja lakata varpaankynsiä. :D Arki on asia erikseen ja arjessa mennään usein työn ja jaksamisen ehdoilla.

      Jos sitten alkaa vaikuttaa siltä, että miehesi on tosissaan liian väsynyt työstään eikä mitään muuta elämää enää jaksa, niin sille asialle pitää sitten tehdä jotakin. Liiallisesta uupumuksesta ja väsymyksestä, niin fyysisestä kuin psyykkisestäkin, pitää kertoa lääkärille, sillä se voi olla oire sairaudesta tai vaikkapa työuupumuksen alku.

      Parempaa jatkoa teille, koita puhua miehen kanssa asiasta ja keksikää muita lähellä olemisen konsteja, jos seksi on työviikon aikana liian rankkaa. Muutenhan mies kuulostaa täydelliseltä. Älä heivaa luotettavaa, kilttiä ja hauskaa miestä näin pienestä syystä. :)

    • realiteetit

      Miehellä väsymys vaikuttaa myös verenpaineeseen alapäässä, eli se ei vaan onnaa jos on kamalan väsynyt. Eikä seksi väsyneenä tunnu edes hyvältä.

      Eli kyllä, joudut tyyytymään tilanteeseen tai etsimään työttömän miehen.

      • -----

        Käsittääkseni oli, ja pelkästä vuorotyöstäkö se mies noin paljon väsyy??????????

        HALOOOOOOOOOOOOOO


        Menisi sitten nukkuun, mut kun ei!!!!!!!!!!!

        Ja se on sit siinä kun lapsia tulee (aloittajan suhde) eihän se mies jaksa sen jälkeen käydä edes töissä!!!!


    • kanttura 2

      no joo musta tuntuu että tota vähän useammin kyllä sis antaa meinaan tota seksiä, ei niin väsynyt koskaan ole ei siihen tarvi vedota.. kokemusta on meinaan

    • Ainoy

      Exän kanssa oli sama tilanne, joskin meillä ei seksiä harrastettu ollenkaan. Mies ei jaksanut ikinä mutta runkata jaksoi, usein vielä tuli minun päälleni, mahalle tai rinnoille. Tunsin itseni äärettömän epähaluttavaksi ja epäseksikkääksi. Itkin usein tuota tilannetta ja otin sen miehen kanssa puheeksi, mutta ei auttanut. Mies vain tuhahteli jotain vastauksia. Pikkuhiljaa totuin siihen, ettei meillä vaan harrasteta seksiä. Eipä ne harvat kerrat kovin kummoisia olleetkaan. Olimme kuitenkin seurustelleet alle vuoden, siinä vaiheessa luulisi ihmisten paneksivan kuin kanit!

      Erottiin, löysin upean miehen jonka kanssa harrastamme seksiä kaksi tai kolme, joskus viisikin kertaa päivässä. Olen löytänyt oman seksuaalisuuteni uudestaan.Nykyinen ei voinut uskoa korviaan kun otin puheeksi, etten exäni kanssa harrastaut juurikaan seksiä (puhummatakaan siitä hän olisi _milloinkaan_ yrittänyt tyydyttää minua sormilla tai suulla tms, suihinottoa kyllä kerjäsi tuon tuosta.) Nykyinen mieheni palvoo minua, mikä tuntuu mahtavalta.

      Eli, jos seksittömyys todella harmittaa, älä jää siihen suhteeseen. Jos se taas oikeasti ei ole sinulle tärkeää, niin totuttele seksittömyyteen.

      • Vartijan_vaimoke

        No, tämähän on henkilökohtaista jokaisella, mutta meillä ainakin aviopuolisoni (30v) tekee vartijan töitä jopa 8pvä putkeen ja joka aamu on herätys vähän jälkeen viiden ja töihin kello 6 aamulla ja työt loppuu illalla klo 18.00, eli 12h päivä on kyseessä.

        Meillä seksi ei ole ongelma, sitä on joka päivä yleensä. Joskus käy niin (yleensä minun takia, sillä minulla on krooninen migreeni ja joudun vaihtamaan aika ajoin lääkitystä kun vanha ei toimi) että seksiä on ''vain'' kaksi, kolme kertaa viikossa.

        Mutta tosiaan, itselle tuli tuollainen en halua-kausi hieman ennen valmistumista ja seksi ei maistunut. Stressasin kaikesta mutta en viitsinyt kertoa sitä miehelle, en vain tiedä miksi. Kun valmistuin ja sain taas nukuttua ja syötyä paremmin sekä ulkoiltua, seksi tuli taas kuvioihin.

        Mutta itse ehdottaisin, että lopeta itse seksin pyytäminen kokonaan. Mies alkaa sitten huomata, että hänen täytyy tehdä aloite jos jotain haluaa ja halut voivat kasvaa hyvinkin huomattavasti. Nyt saatat (en sano että olet) olla miehelle itsestäänselvyys, että hän saa kun haluaa, kun ei niin asia on hänen käsissään. Eli ole vaikka pari viikkoa ihan hiljaiselolla ja katso, mitä mies alkaa tekemään.
        Jos siltikään ei tule ehdotuksia vaan on väsynyt yms. keskustele hänen kanssa ja pyydä käymään lääkärissä. Taustalla voi olla unettomuutta tai masennusta.


    • ..huoh..

      Et ole todellakaan ainoa moisessa suhteessa elävä.. Ikävä kyllä.

      Me ollaan n23 ja m27 ja meillä harrastetaan seksiä ehkä kerran kuussa. Silloinki jopa 10 minuuttia... Ollaan seurusteltu 9 kuukautta ja siitä asuttu n.5 kuukautta yhessä tällä hetkellä.

      Suhteen alussa miehellä ei seisonut ollenkaan, oikeasti. Puhuttiin ja sain selville, että hänellä painaa kaikenlaiset asiat mieltä (esim. hän menetti isänsä ollessaan 16 eikä ole sitä käynyt läpi millään lailla.) ja kun pää/aivot ovat kuitenki sekä miehellä että naisella se halun ensisijainen lähde, niin ei tarvii olla tyhmä, että ymmärtää, että eihän silloin mikään seksi maistu jos muut asiat täyttää totaalisesti pään eikä osaa rentoutua.
      Noh, puhuttiin ja puhuttiin ja sitten alkoi jo seksikin onnistua!! Hihhei ja huraa!! Onnea kesti kuukauden, ehkä.

      Mutta.
      Ei siinä vielä kaikki. Nyt on tullu harrastukset, jotka täyttää pään niin, että se seksi on sitten taas jääny eikä meillä kyllä juuri yhteistä aikaakaan enää ole..

      Että näin meillä. En oikeen tiä mitä pitäs ajatella. Mulle riittäs oikeesti kerran/kaks viikossa, en sen kummemmin mikää seksipeto ole, mutta kun ei, niin ei sitten.

      *huoh*

      • käpylintu

        Jep, tuo päänsisäinen maailma vaikuttaa huomattavasti haluihin ja miehen stondikseen. Näin mä uskon.

        Mun poikakamulla on ollu stressiä niin kauan kuin muistan. Meillä ei seurustelun ensimmäisinä kuukausina ollut ollenkaan perinteistää yhdyntää, vaan aina suuseksiä ja käsihoitoa. En painostanut tai tivannut syytä, vaan oletin miehellä olevan paineita eikä hän pystynyt. Sessioita oli kyllä ainakin kolme kertaa viikossa. Nyt kun hänen stressi alkaa helpottaa, on seksikin alkanut sujumaan ihan kunnolla ja sitä on vähän useammin.

        Meinaan vaan, että jos töissä ja muualla ei asiat suju hyvin, niin ei miestä varmaan huvita sekstailla. On itsetunto pohjalla ja ajatus naisen tyydyttämisestä tuntuu liian vaikealta tai uuvuttavalta. Ei hyvä seksi ole pelkästään miehen vastuulla, vaikka he ehkä niin luulevat. Mutta fakta lienee, että hyvä stondis on kiinni itsetunnosta! (Korjatkaa miehet jos olen väärässä. Tosin taitaa mennä sitten jo vähän asian vierestä.)


      • jiofjaijf
        käpylintu kirjoitti:

        Jep, tuo päänsisäinen maailma vaikuttaa huomattavasti haluihin ja miehen stondikseen. Näin mä uskon.

        Mun poikakamulla on ollu stressiä niin kauan kuin muistan. Meillä ei seurustelun ensimmäisinä kuukausina ollut ollenkaan perinteistää yhdyntää, vaan aina suuseksiä ja käsihoitoa. En painostanut tai tivannut syytä, vaan oletin miehellä olevan paineita eikä hän pystynyt. Sessioita oli kyllä ainakin kolme kertaa viikossa. Nyt kun hänen stressi alkaa helpottaa, on seksikin alkanut sujumaan ihan kunnolla ja sitä on vähän useammin.

        Meinaan vaan, että jos töissä ja muualla ei asiat suju hyvin, niin ei miestä varmaan huvita sekstailla. On itsetunto pohjalla ja ajatus naisen tyydyttämisestä tuntuu liian vaikealta tai uuvuttavalta. Ei hyvä seksi ole pelkästään miehen vastuulla, vaikka he ehkä niin luulevat. Mutta fakta lienee, että hyvä stondis on kiinni itsetunnosta! (Korjatkaa miehet jos olen väärässä. Tosin taitaa mennä sitten jo vähän asian vierestä.)

        Itse olin mieheni kanssa yhteensä 6 vuotta josta naimisissa 4. Kumpikin olimme päälle parikymppisiä. Ensimmäinen puoli vuotta oli todella kiihkeää, siitä eteenpäin mies alkoi torjumaan minua. "ei jaksa, eilenhän me oltiin ym.ym." se jatkuva torjuminen syö naista todella paljon. Väkisinkin alkaa epäilemään omaa viehätysvoimaansa, ja karu totuus on että kun seksi loppuu/vähenee, niin sitä alkaa vilkuilemaan vieraisiin pöytiin. Itse en miestäni pettänyt, mutta sittemmin ja se lienee elämäni parhain päätös! Itse voi elämälleen tehdä jotain jos ei tilanne miellytä. Minä yksinkertaisesti halusin enemmän kuin mieheni. Seksiä kyllä oli, joskus joka viikko, joskus joka kuukausi. Mutta se ei riittänyt eikä hän KOSKAAN itse tehnyt aloitteita. Ja olimme erilaisia kyllä muutenkin. Mutta turha valittaa, ongelmia on toki jokaisella ja ne pitää parisuhteissa ratkaista, mutta jos homma ei vaan toimi ja on onneton, niin parempi lähteä kuin tuhlata elämänsä.


    • siiri_i

      Olen 41 ja voin sanoa, että miehet on tuollasia. Väsyneinä. Ei ne jaksa huomioida kuule tyttönen kukaan naistaan. Aamusta kelpaa pimppa ja pitää olla valmiina. Illalla pelkkä käsityö. Sitte se jaksaa vähän olla mukana edes.

      Ainoo keino on saada seksiä, on lakata pyytämästä sitä, varsinkin kun tietää tulevansa torjutuksi. Miksi sitä naiset kyselette, vingutte vastauksia joista voi tulla kielteisiä ja petytte suotta. Järki käteen!

      Naiset ei ole viehättäviä jos ne oottaa vain että mies on valmiina jos heitä pyytää. Ainoa keino on vietellä ja ostaa sellasia alusvaatteita mistä ne pitää. Kuulemma sellanen kelpaa väsyneenä joka on kuin pornofilmeistä suoraan käytökseltään. Alkaa ottamaan suihin tai tekee käsin ensin isoksi.

      Jälkimmäistä olen tehnytkin joskus, mutta syy on kaiketi minun, jos en ole viehättävä ja saa seksiä? Miehen pitäs tehdä alotteita, mutta olen alkanu älymään, että se toimii nykyiselläkin vain viikonloppuisin. Minä viettelen viikolla.

      • kolmikymppinen

        Tuostako se sitten olisi aina vaan kiinni, että sitä ei edes pyydä.

        Meillä tilanne on vähän sensuuntainen, kuin monella tässä ketjussa muutenkin. Puolison (olen itse mies) ei vaan kerta kaikkiaan tee mieli. Ei ole tehnyt sitten viime syksyn. Huomautin asiasta joskus alkuvuodesta, otin puheeksi ja totesin, että haluttomuus harmittaa.

        Sen se tekee vieläkin, tuosta kun otin asian puheeksi, on nyt yli puoli vuotta. Sen jälkeen olemme kerran harrastaneet käsitouhuja, muuten ei mitään. Varsinaista seksiä on ollut viimeksi kai tammikuussa. Terveelle noin 30 v pariskunnalle aika harvaa, eikö?

        Hellyyttä kyllä on -- on töihinlähtösuukot ja hyvänyönpusut ja näin, mutta sen pidemmälle ei sitten millään. Olen yrittänyt olla ottamatta asiaa puheeksi, olla pyytämättä, mutta jossain kohdassa loppuu kärsivällisyys ja otan taas asian puheeksi, että josko tänään. Muuten yritän olla hyvä ja ystävällinen, mutta vähän vaikeaa sekin joskus on kun tämä painaa mieltä koko ajan: työmatkoilla pääsee helposti melkein kiukkuun asti kun juttu jurppii.

        Tokihan puolisoni omaa kivaa harrastaa, ja pakko on minunkin. Ehkä vielä enemmän kuin haluttomuus, harmittaa se ettei minun turhautumiseni näy toista haittaavan ollenkaan -- tai ainakaan niin paljon, että hän kävisi ihan ulkopuolisen asiantuntijan puheilla apua hakemassa.


      • Ei hyvin mee...
        kolmikymppinen kirjoitti:

        Tuostako se sitten olisi aina vaan kiinni, että sitä ei edes pyydä.

        Meillä tilanne on vähän sensuuntainen, kuin monella tässä ketjussa muutenkin. Puolison (olen itse mies) ei vaan kerta kaikkiaan tee mieli. Ei ole tehnyt sitten viime syksyn. Huomautin asiasta joskus alkuvuodesta, otin puheeksi ja totesin, että haluttomuus harmittaa.

        Sen se tekee vieläkin, tuosta kun otin asian puheeksi, on nyt yli puoli vuotta. Sen jälkeen olemme kerran harrastaneet käsitouhuja, muuten ei mitään. Varsinaista seksiä on ollut viimeksi kai tammikuussa. Terveelle noin 30 v pariskunnalle aika harvaa, eikö?

        Hellyyttä kyllä on -- on töihinlähtösuukot ja hyvänyönpusut ja näin, mutta sen pidemmälle ei sitten millään. Olen yrittänyt olla ottamatta asiaa puheeksi, olla pyytämättä, mutta jossain kohdassa loppuu kärsivällisyys ja otan taas asian puheeksi, että josko tänään. Muuten yritän olla hyvä ja ystävällinen, mutta vähän vaikeaa sekin joskus on kun tämä painaa mieltä koko ajan: työmatkoilla pääsee helposti melkein kiukkuun asti kun juttu jurppii.

        Tokihan puolisoni omaa kivaa harrastaa, ja pakko on minunkin. Ehkä vielä enemmän kuin haluttomuus, harmittaa se ettei minun turhautumiseni näy toista haittaavan ollenkaan -- tai ainakaan niin paljon, että hän kävisi ihan ulkopuolisen asiantuntijan puheilla apua hakemassa.

        "Tokihan puolisoni omaa kivaa harrastaa, ja pakko on minunkin."

        Siis tarkemmin sanoen puolisosi ei tee mieli sinua, seksiä kyllä, mutta se ei kohdistu sinuun!=(
        Kantsisko nyt ihan oikeasti tehdä asialle jotain, suuntaan tai toiseen???


      • kolmikymppinen
        Ei hyvin mee... kirjoitti:

        "Tokihan puolisoni omaa kivaa harrastaa, ja pakko on minunkin."

        Siis tarkemmin sanoen puolisosi ei tee mieli sinua, seksiä kyllä, mutta se ei kohdistu sinuun!=(
        Kantsisko nyt ihan oikeasti tehdä asialle jotain, suuntaan tai toiseen???

        Toki pitäisi, mutta vielä kun keksisi mistä päästä aloittaa.

        Toisaalta puolisoni kyllä ei ole minua savustamassa uloskaan, suunnittelee yhteistä eteenpäin ja vakuuttaa kiintymystään. Enpä tuota haluaisi lähteä itsekään, mutta vähän tulee sellainen olo että tässähän pitää viettää kaikki arki-illatkin jossain harrastamassa tai muualla, ettei tarvitse olla kotona tulemassa torjutuksi.


      • kupoliin, jos
        kolmikymppinen kirjoitti:

        Toki pitäisi, mutta vielä kun keksisi mistä päästä aloittaa.

        Toisaalta puolisoni kyllä ei ole minua savustamassa uloskaan, suunnittelee yhteistä eteenpäin ja vakuuttaa kiintymystään. Enpä tuota haluaisi lähteä itsekään, mutta vähän tulee sellainen olo että tässähän pitää viettää kaikki arki-illatkin jossain harrastamassa tai muualla, ettei tarvitse olla kotona tulemassa torjutuksi.

        mies minulle sanoisi, kun olen aloitetta tekemässä, että vedän mielummin käteeni!

        Joten ymmärrän sen vitutuksen, mutta jos mies sanoisi sen jälkeen minulle, että mennäänkö rakas kauppaan? Niin vastaus olisi kylläkin, että painu runkkari vittuun!


    • Anonyymi

      Mihin sinä tuota seksiä tarvitset? Milloin ihminen oppii et seksi ei ole minkään arvoista touhua. Taudit vain leviää mm. koronat ja kaikki muut taudit on alkujaan tuosta inhottavasta eritteiden leivittämisestä. Katso joskus mikroskoopilla mitä pa***kaa eritteet on. Kasva aikuiseksi ja valaistu.

    • Anonyymi

      Naiset on todellakin lorttoja. Lykää rakoonne joku hemmetin kone jos aina vain kutinat mielessä. Ei ole normaalia nuo halut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe