Tummat silmänaluset

Mulla on kamalan tummat silmänaluset. Ne on riesannu kolmannesta luokasta asti. Ne ei lähde pois, eikä katoa meikillä. Nukun noin 6-8 tuntia, enkä juo tai polta. (Jollei 0,7 prosenttista siideriä lasketa.) Olen yrittäny käyttää niihi kaikenmaailman voiteita, tuloksetta. Meikkejä oon käyttäny puuteria, peitevoidetta, peitepuikkoa, peitekynää ja meikkivoidetta. Onko vielä jotain? Etin hyviä keinoja päästä niistä eroon, tai hyviä meikivoiteita yms.

14

2612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeiltu on

No itselläni on myös luonnostaan aina vähän tummat silmänaluset ja taitaa olla niin, että mikään ei peitä niitä kokonaan. Nukun, elän terveellisesti ja sitä rataa mutta nämä on näitä perinnöllisiä tekijöitä. Itse käytän yleensä päivittäin meikkivoidetta ja silmänalusiin käytän Lumenen valokynää ennen kuin laitan meikkivoidetta, kyllä se kohtuullisesti häivyttää silmänalusia, mutta ei tietenkään täydellisesti. Tosi harmillinen ongelma nämä tummat silmänaluset, välillä vaikka olisi nukkunut kuinka hyvin vaikuttaa ihan kehäraakilta silmänalusineen. Piru vieköön näitä geenejä.

• paljon meikkejä tehnyt

Miksi laitat valokynän meikkivoiteen alle? Se kuuluu totta kai laittaa meikkivoiteen päälle!
        - meikkivoide ekaksi jotta näet mitä se oikeasti peittää
        - valotuotteet päällimmäiseksi jotta et peitä meikkivoiteella valoa

Jos valokynän käyttö hankalaa voit käyttäää under eye concealeria eli ns. valovoidetta huomattavasti helpompi käyttää kun valokynä. sekin laitetaan meikkivoiteen päälle.

- ei peitepuikkoja silmien alle koskaan!!!! Useasti niissä on antibakteerisia ainesosia eli hoitavat näppylöitä eivät siis sovi silmienmpärysiholle joka on äärimmäisen herkkä.

- muista käyttää silmänympärysiholla voidetta tai geeliä mikä on sille alueelle tarkoitettu. Puhdista aina silmämeikki silmämeikin poistoaineella.

• Joe Blascoa kannattaa koittaa. Sikakallista, itte en omista. Kaveri sillon tällöin meikkaa ja sitä laittaa, ni kyllä piilottaa silmäpussit ja tummat silmänaluset paremmin, ku mikään muu kokeilemani. Stocmannilla ne voi testaa sulle sopivan värin ja sen tuotteen. Ja on kyllä ollut ainakin kaverillani riittoisaa, vaikka pikkupurkki onkin. Tallinnasta yrityn katsoa, mutta ei ollut mulle oikeaa sävyä. Sieltä olis saanu reilulla 20 e.. täälä jotai yli 60€

• kettu.

Itselläni on kanssa ollut tummat silmänaluset lapsesta asti, ja väsyneenä(eli arkisin) ne korostuu aika karmeasti. Lisäksi olen perinyt raskaat luomet, jotka auttaa antamaan yleisesti väsynyttä vaikutelmaa... Käytin meikkivoiteita ja vahvoja peiteaineita, valokynää jne. kunnes noin vuosi sitten vaihdoin mineraalimeikkeihin, ja löysin ensimmäistä kertaa elämässäni OIKEASTI oman ihon sävyisen meikkipohjan. Kasvojeni iho on muuten ihan ok kunnossa, ainoastaan tummat silmänaluset vaativat kunnon peittävyyttä. Käytän Everyday Mineralsin puolimattaa meikkipohjaa, jonka hieron koko kasvoihin. Lopuksi otan samaa meikkipohjaa pieneen peitevoidesiveltimeen, ja peitän sillä silmänaluset ja silmän sisä- ja ulkokulmat (noi silmän sisäkulmat on muuten aika oleelliset kun haluaa peittää väsymystä). Mineraaleissa on se hyvä puoli, että niitä voi kerrostaa lähes loputtomiin, eli sitä meikkipohjaa voi hieroa silmien alle kunnes kaikki tummuus on peitossa. Tässä on oleellista se, että meikkipohja on täsmälleen oman ihon sävyinen, jos aine on liian tummaa tai vaaleaa, silmänaluset vaan korostuu. Jos olen lähdössä matkaan todella lyhyillä yöunilla, saatan töpöttää ja levittää meikkipohjaa silmien alle sormella, näin saa kerralla paksumman ja peittävämmän kerroksen. Eli taas tylsää mineraalimeikkihehkutusta, mutta mulle ne vaan toimii joka suhteessa. Suosittelen kokeilemaan, lähes joka firmasta voi tilata näytepakkauksia joko ilmaiseksi tai pikkurahalla.

• kosmetologi222

Ammattisarjoihin kannattaa tutustua. Niillähän peitetään tatuointejakin joten kyllä saatte silmänalusenne tummuuden piiloon. :) Yksi hyvä ammattisarja on Ben Nye. Veden juonti kannattaa muistaa (2 litraa päivässä).

• vieras-

Yksi hyvä ja luonnollisen näköinen tapa on laittaa peiteväripaleteissa tulevaa vihreää sävyä tummiin silmänalusiin. Aine tosiaan on vihreää, mutta se kompensoi tummaa väriä jättäen vaaleat silmänaluset:)
      Peitevoiteen lisäksi voit lisätä meikkivoidettasi sen päälle halutessasi.
      Wet n wild sarjalla on ainakin cover all paletti, jossa neljää eri sävyä. Hinta alle 5euroa ja toimii minulla. Ja muista juoda paljon vettä!:) Tsemppiä

• !

Niin, valokynää suositellaan, ite oon vaan koittanut lumenen, ja ihan hyvää on, mut ei se ehkä täydellisesti auta jos on tosi tummat. Oon huomannut että näyttää nätiltä jos laittaa silmien alle ja vähän laajemmallekin siis poskiluiden päälle, vähän vaaleampaa meikkiä, se jotenkin kirkastaa ja tuo silmät nätisti esiin. Tummat silmänaluset usein johtuu vaaleasta ihosta, mut jos on tosi tummat niin voi anemialla olla osuutta asiaan. Saathan tarpeeksi rautaa? Etkä liikaa kalsiumia?

• ostin täältä:
    • coppelia

Ensin pohjustetaan meikkivoiteella, primertuotteella, sävyttävällä päivävoiteella tai muulla vastaavalla, sen jälkeen ota kapealla siveltimellä (itse käytän huulipunasiveltimeksi tarkoitettua, toimii loistavasti) LOHEN sävyistä peiteväriä ja kyllä lohensävyinen punainen on se ainoa oikea mikä onnistuneesti peittää, etsi itsellesi sopiva tummuus ja tarkka sävy ( itelleni käy lumenen peiteväripaletin lohisävy) levitä peiteaine ainoastaan silmäkuopan reunaan (raja joka yleensä näkyy selkeästi silmän alla eli se kohta mikä on just se tummin) häivytä taputtelemalla kevyesti nimettömällä jottet hankaa ainetta pois vahingossa. Kun olet häivyttänyt haluttuun tulokseen asti levitä päälle kevyesti irtopuuteria, jos haluat lisäkestävyyttä niin suosittelen puuterin laittoa myös ennen peiteaineen laittoa. Jos ei peitä tarpeeksi lïsää peiteainetta vähän, puuteroi ja toista vaiheet kunnes saat halutun tuloksen.

• Mene osoitteeseen

glossy.fi ja sieltä kohtaan "meikki" ja "peiteväri." Siellä heti listan ekana on Clarinssin valokynä. Itse en ole kokeillut, mutta näköjään hyvät arviot on saanut. Auttaisiko tuo...?

• Henni78

Omat perintösilmänympärykseni ovat kamalan tummat, ja siis koko silmäympärys on kuin pesukarhulla.

Tavallista meikkivoidetta en suosittele silmänympärille, eikä se peittäisikään tarpeeksi. Samoin valokynä on tällaisissa vakavemmissa tapauksissa turhake.

Pohjusta ensin luomet ja koko kasvot meikinpohjustusvoiteella (esim lumenen), anna hetki imeytyä. Sitten hyvä peiteväri/neutralisoija, joka kiinnitetään lopuksi irtopuuterilla.

Itse käytän Joe Blascon peitevärejä. Orange Highlight ja dermaceal on todella hyviä tummille silmäympäryksille. Dermaceal maksaa hieman yli 50e ja neutralisoijat ja korostusvärit hieman edullisempia.

Onhan ne Blascon hinnat aika mojovia, mutten kertaakaan ole katunut ostoa.

peitevärin taputan sormella ja pienellä sienellä, jonka jälkeen pikkuisella sudilla leitän läpikuultavaa tai vaaleata irtopuuteria päälle. Sen vielä kiinnitän pienellä vaahtomuovisella luomarisiveltimellä, jotta peiteväri ei valu luomen vakoihin. Peittää tummat silmänaluset/ympärykset sataprosenttisesti.

Esim lumenen peiteväripaletissa ei ole ainakaan minulle tarpeeksi pigmenttiä, jotta se nämä pesukarhunsilmät peittäisi.

Kun näin paksuja voiteita käyttää silmien ympärillä, on tärkeää muista päivittäinen hyvä puhdistus ja kunnon kosteuttajat.

• meikkaajaolenvain

kannattaa korostaa silmiä enemmän niin ihmisten katse ei kiinnity silmänalusiin.
      eli laittaa reilusti vaan ripsiväriä ja vaikka valkoista kajaalia alavesirajalle.
      mutta jos tykkää enemmästä määrästä meikkiä niin tekee hienon luomivärin tai vaikka rajaukset mustalla. mutta valkoista kajaalia suosittelen kaikille, koska se todellakin auttaa huomattavasti, kun silmät ovat korostetummat ja se ei edes paljoakaan näytä meikkaamiselta! valkoinen kajaali valostaa muutenkin ilmettä.
      suosittelen itsellä ainakin on auttanut kun oon alkanu käyttää kajaalia ja ripsaria :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7574
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      82
      5927
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3504
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1957
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1846
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      17
      1517
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1474
    8. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1456
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1394
    Aihe