Tuli mieleeni tuosta adoptioketjusta seuraavaa: Kaikki rekatut joko kannattivat tai suhtautuivat neutraalisti liberaaliin adoptio-oikeuden laajentamiseen. Vastaavasti sitä vastustettiin eseiden rekkaamattomien taholta.
Aloin miettimään, mistä näin selvä kahtiajako johtuu? Eikö kukaan rekattu todellakaan vastusta lakialoitetta vai eikö sitä kehdata vastustaa omalla nikillä? Jos ei, niin mistä se johtuu? Mitä hävettävää omassa mielipiteessä on? Jos joku tuntee olevansa oikeassa eriävän mielipiteensä kanssa, niin miksi sitä ei haluta edes näin puolijulkisesti puolustaa?
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 19
Vanhimmat
altistuu spämmille ja kaikenlaisten sekopäiden lähettämälle sähköpostille, jos kertoo vahvoja mielipiteitä suuntaan tai toiseen? Sen lisäksi hän on helppo kohde vainoaville palstakiusaajille. Ei silti, etteikö rekatuissakin voisi olla riitaa haastavia ja huomiota kerjääviä vatipäitä. Useimmat kai kuitenkin mieluummin ovat enemmän rauhassa kuin vähemmän?
Juuri näin mulle käy aina. Jopa arvon Herra Aloittaja on välillä hieman sortunut mun piikittelyyn kun ollaan oltu eri mieltä ja mä olen tapani mukaan tietysti vastustanut pontevasti jotain :) Niin siis, minä ainakin omaan ja esitän niitä mielipiteitäni jotka hyvin useasti on muiden ajatusten vastaisia, ja sillä sitten olenkin silmätikkuna välillä. Mutta ei se mua millään lailla estä. Kaadun vaikka saappaat jalassa mutta mielipidettäni puolustan viimeiseen saakka!!! Ymmärrän kyllä jos joku muu ei halua ihan väkisin siihen myllytykseen. Se vaatii aika paljon :)
Syrjit mua :`( Mä vastustan sitä.
Niin vastustitkin, muttet halunnut ainakaan aloitusviestissäsi perustella kantaasi sen tarkemmin. Ja noin muuten minä pidän kipakoista väittelyistä kanssasi. Sinä sentään ylensä perustelet mielipiteesi ja pysyt asioissa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Pisteet siitä. (Minäkin yritän niin tehdä, mutta kirjoitan varmaan joskus liian epäselvästi.)
Voi sen kummemmin mitään syytä esittää, koska tämä on sellainen mikä nyt vaan tulee jostain. Lähtökohta on se etten tosiaan hyväksy lasten sotkemista noihin leikkeihin, jotka ei mitenkään edes voi olla tosia. Siellä ketjussa jossain jo selitinkin että aika paljon syistäni lähtee ihan ajatusmaailmastani joka on aika tiukka näissä jutuissa, enkä sen hellemmin kohtele heteroparejakaan joissain asioissa tms. Kiitos kehuista :D
GM ja Papeete vastustivat. Miksi itse pyrit tasoittelemaan asiaa?
Aivan oikein, GM ja Papu vastustivat. Sorruin yleistyksen syntiin.
Kanta on siis "ihan sama", silloin se on kuitenkin asteen verran enemmän myöntymisen kuin vastustamisen puolella. Vaikka periaatteessa sen kuuluis olla siinä puolivälissä.
Ihan hyvä pointti. Joitakin ei vaan kiinnosta toisten ihmisten perhe-elämä tai sen sääntely ja sitten löytyy varmasti niitäkin, joilla olisi vahva halu puuttua vaikka lailla toisten ihmisten seksiasentoihin.
sellaisia asioita, joista ei ole pakko olla mitään mieltä. Ei kaikkiin asioihin vaan yksinkertaisesti riitä mielenkiinto ottamaan kantaa ja pohtimaan, kumpaa mieltä itse asiasta on. Se voi joillekin "aktivisteille" olla vaikeaa ymmärtää, et toisilla voi olla omassa elämässäänkin jo ihan tarpeeksi mietittävää ja valintojen tekoa, ettei hyvällä tahdollakaan enää jaksa keskittyä edes muiden tuttujen asioihin, saati koko kansan(vieraiden ihmisten) asioihin.
täysin perusteltua olla ottamatta kantaa asioihin, joihin ei jaksa, halua tai pysty tutustumaan omasta mielestään riittävästi. Poikkeuksena tietysti poliitikot, jotka ovat itselleen sen vastuun ottaneet ja jotka saavat siitä työstä korvauksen.
Miksi kielteisesti johonkin asiaan suhtautuvat haluavat nimittää itseään kriittisiksi? Voihan asiaan suhtautua kriittisesti ja silti kannattaa jotain asiaa. Aivan kuin sillä haluttaisiin leimata kannattajat kritiikittömiksi. EU-jäsenyys lienee kuuluisin esimerkki asiasta. "Puolueettomat" tiedotusvälineetkin kutsuivat änkyrävastustajia kriittisiksi.
että niiltä, jotka ovat eri mieltä kuin enemmistön esitys, vaaditaan perusteluja toisinkuin niiltä, jotka yhtyvät esitettyyn mielipiteeseen. Ts. jos olet samaa mieltä, ei sinun ole pakko olla kriittinen, mutta jos vastustat, siihen edellytetään kriittisyyttä. "Kritiikkiä esitetään arvottamalla. Arvottaminen vaatii tavallisesti, että arvostelija tuntee arvioitavan asian tai siihen liittyvän kokonaisuuden perusteellisesti ja pystyy analysoimaan sitä." http://fi.wikipedia.org/wiki/Arvostelu
myös muissa keskusteluissa, niin olisin kirjoittanut sillä myös tuossa mainitsemassasi keskustelussa. Mielipiteettömässä mielipiteessäni en itse näe mitään hävettävää, vaikka rekatut siitä joukolla yrittivätkin syyllistää. Rekattujen on vaan pakko saada pitää imegesta kiinni. Suvaitsevat muka kaikkea, mutta tosiasiallisesti eivät suvaitse kuin samanmielisyyttä, joskus harvoin erimiesyyttäkin sietävät, mutta mielipiteettömyyttä eivät suvaitse, eivätkä edes siedä.
iso mies vinkua. "Mielipiteettömässä mielipiteessäni en itse näe mitään hävettävää, vaikka rekatut siitä joukolla yrittivätkin syyllistää." Syyllistää? Sulle väännettiin asiaa rautalangasta ja sun perustelut kyseenalaistettiin. Ei muuta. "Rekattujen on vaan pakko saada pitää imegesta kiinni." Image is nothing thirst is everything sanoi juomamainos aikoinaan. Oleteaan, että henkilö X on kirjoitellut palstalla vuosikausia. Nikit vaihtuvatt ja välillä mennään puskiin. Meininki on kaikin puolin mahtavaa. Otetaan rinnalle henkilö Y, joka on kirjoitellut palstalla melkein vuosikausia rekisteröityneenä kahta kertaa lukuunottamatta ja niilläkin kerroilla asiasta on kerrottu keskustelun päätteeksi. Kummalle henkilölle mielestäsi palstaimago on tärkeämpi asia? Enempää ei kyllä jaksa. Mutta faktat pitää aina oikaista.
Mun mielestä siinä yritettiin kaivaa puolesta/vastaan mielipidettä. Ja sitä ei ole vieläkään...
eli jokaiseen palstalla olevaan aloitukseen ei tarvitse vastata, eikä kaikista aloituksista tarvitse olla jotain mieltä, mutta silloin kun vastaa johonkin aloitukseen ja on jotain mieltä, niin miksi mennä puskiin, jos on jo rekattu nimimerkki aktiivisessa käytössä?
Yleensä se menee niin että rekatut myötäilevät toisiaan ja ovat niin konsensuksessa keskenään. Rekatut pyrkivät antamaan itsestään liberaalin ja suvaitsevaisen kuvan, vaikka totuus olisikin toisenlainen. Rekattujen mielestähän esim. pettämisessä ei ole mitään pahaa yms.
Ai saakutti kun nyt naurattaa niin ettei penkillä meinaa pysyä :) Vittu. Taaskaan mua ei näköjään lueta rekattuihin. MIKSI EI!! "Rekatut pyrkivät antamaan itsestään liberaalin ja suvaitsevaisen kuvan, vaikka totuus olisikin toisenlainen. Rekattujen mielestähän esim. pettämisessä ei ole mitään pahaa yms." Kukahan vähääkään mun mielipiteitä lukenut kehtaa ääneen sanoa että _minä_ olen joku liberaali ja suvaitsevainen noiniinku yleisesti ottaen.. ja siis vieläpä oikein pyrkiväni luomaan sellaista imagoa. Taas mua syrjitään :`( Pitäkää tunkkinne perskeles, mä lähden kauppaan.