Raamatun kansien väri

Eroe

Joillekin näyttää olevan tärkeää minkä väriset kannet on Raamatussa, sisällöstä viis. Jos sisältö vaikuttaakin jotain, siitä ei tuollainen haaveilija uskalla puhua eikä kirjottaa. Ettei nyt vain loukkaisi ketään. Leiviskä, onko piilossa?

24

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahoja joistain mielikuvituksesi henkilöistä. Parempi sekin, kuin pahan puhuminen ihmisistä.

• Eroe

Älä sie Kirjoittanut: poika.tuntureilta 14.5.2009 klo 09.43 jeesuspelle pelleile. Totuus on, että helluntaiset eivät edes tajua, mitä on todelinen totuus ja oikeus, eivätkä osaa tehdä parannusta mistään asiasta. Ovat selitysten sepittämisien tuhattaitoisia mestareita ja osaavat selittää kaikki itselleen parhain päin. Minä en ole nähnyt Ristin Voitossa ilmoitusta, jossa Sodankylän helluntaiseurakunnan vanhimmisto olisi tunnustanut valehdelleensa ja pyytänyt anteeksi sitä, että ovat valheellisella ilmoituksellaan mustanneet maineeni koko helluntaiherätyksen silmissä. (Viittaan Yonggi Chon "Seurakuntakasvun seminaarin" aikaisiin tapahtumiin.) Eli älä sinä pelle ala pelleilemään, että muka oisi parannus tehty. Ja miten ylipäätään sellaiset tekee mitään parannusta, jotka ovat jo mullan alla. Joten sen pituinen se. En vain haluaisi olla sen vanhimmiston housuissa viimeisellä tuomiolla. Siellä kun voi käydä tosi pahasti. Valhettelijain osa kun on siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa. Kirjottaa poika.tuntureilta. No kuolleet ovat siellä missä he saavat oikeudenmukaisen kohtelun. Nyt onkin kyse meidän kaikkien omista asenteista. Jokaisen meistä on tutkittava omaa sydäntään.

• itsellesi kirjoittelet aihetta vaihtaen. Kun mainitset asenteen niin eikös sinun asenteesi tullut aika hyvin selväksi kun eräässä avauksessa kerroit olevasi Hän joka on Jeesuksen lähettämä Puolustaja uskoville Olit noi "Hän-" ja "Puolustaja"-sanat laittanut isolla alkukirjaimellakin.

• m.i.n.e.r.v.a
        Pe.ku kirjoitti:

itsellesi kirjoittelet aihetta vaihtaen. Kun mainitset asenteen niin eikös sinun asenteesi tullut aika hyvin selväksi kun eräässä avauksessa kerroit olevasi Hän joka on Jeesuksen lähettämä Puolustaja uskoville Olit noi "Hän-" ja "Puolustaja"-sanat laittanut isolla alkukirjaimellakin.

jossain kohtaa hän sanoi: "Minä olen merkittävä mies" Kaikki syntini olen saanut anteeksi ja nyt pääni ympärillä on sädekehä...tämä viimeinen oli omaan muistikuvaani perustuva juttu, luultavasti väärin meni.

• koska minua kerran vähän nolotti omat viininpunaiset vetoketjuraamatun kannet kun kysyjällä oli turkoosit. Ajattelen aina turkoosin violetin vastaväriksi. Et varmaan muista tilannetta mutta minä muistan. Oltiin samaan aikaan palstalla. Se oli tärkeä tilanne. Se oli mun "ystävä" joka kysyi. Ystävän kysymykset on aina tärkeitä. Tämä vaan tähän kommenttina. Ei tarvitse vastata, jos et keksi mitään...=) ps. älä välitä jos tai kun kateelliset sua mollaa..

• Eroe

Muistanhan minä kun sinä Raamatun ostit. En minä kuitenkaan sinua tarkoittanut. Jotkut eivät uskalla ilmaista itseään eikä ajatuksiaan, vaan pitävät uskonkin omana tietonaan. Miten sitten toinen tai seurakunta siitä rakentuu?

• usko on henkilökohtainen eikä sinun uskosi käy koko seurakunnalle. Maailma on täynnä tiiviitä toimeentulevia yhteisöjä ja varmaan juuri sen takia ettei siellä ole sinuntapaisia, toisille väkisin virheitä keksivää ja henkilökohtaisuuksien metsästäjää, pilkkaamismielessä.

• mustat kannet.

• Eroe
        auroraboreallis kirjoitti:

mustat kannet.

Sellainen jossa on marginaali johon voi laittaa muistiinpanoja. Luen käännöstä 33/38, sekä harvemmin Raamattu Kansalle myöskin. Raamattuja löytyy montaa eri käännöstä Suomeksi ja pari Italiaksi.

• frihet

Monia Raamattuja ja monen värisiäkin, musta, ruskea, sininen ja valkoinen ehkä miutakin värejä löytyy. Syy ehkä väreihin on sekin, että jos sattuu joku joka tarvitsee Raamattua, niin olen keräilly niitä vuosien varrella ja sit olen säästänyt muutamia käännöksiä vuosien varrella. Se että meidän tulisi kansien sisäpuolikin tuntea on uskovalle varmaan selvää ja toivotaan että Herramme antaa myös rohkeuden ja taidollisuuden tuoda sanoma esille oikeaan aikaan, siunattua illan jatkoa sinulle Eroe.

• Eroe

Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iänkaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava. 1Piet.5:10

• m.i.n.e.r.v.a

siinä olla kansia ollenkaan, eikö sisältö ole tärkein?

• Eroe

Juurihan aloituksessa painotin sisällön tärkeyttä.

• m.i.n.e.r.v.a
        Eroe kirjoitti:

Juurihan aloituksessa painotin sisällön tärkeyttä.

oot semmoinen mitätön seinäruusu, jonka yli kaikki tallovat(miten lie mahdollista) en jaksa paneutua kirjoituksiisi ajatuksella. Samaa huttua päivästä toiseen.

• m.i.n.e.r.v.a
        m.i.n.e.r.v.a kirjoitti:

oot semmoinen mitätön seinäruusu, jonka yli kaikki tallovat(miten lie mahdollista) en jaksa paneutua kirjoituksiisi ajatuksella. Samaa huttua päivästä toiseen.

en edes lukenut kun jotain raamatusta ja kansien väristä.

• m.i.n.e.r.v.a kirjoitti:

en edes lukenut kun jotain raamatusta ja kansien väristä.

paljonkin Raamattua sen takia että tiedän mitä sanoa kun asiasta keskustellaan. Jos haluaa sieltä jotain ristiriidatonta etsiä niin pitää tyytyä lukemaan pelkät sivunumerot.

• m.i.n.e.r.v.a
        Pe.ku kirjoitti:

paljonkin Raamattua sen takia että tiedän mitä sanoa kun asiasta keskustellaan. Jos haluaa sieltä jotain ristiriidatonta etsiä niin pitää tyytyä lukemaan pelkät sivunumerot.

tietää mistä puhutaan ja vielä parempi, että voi perustella asiansa kunnolla. Mutta minä en vaan jaksa lukea niin kammottavan tylsää tekstiä, sama pätee Koraaniin, monta kertaa olen aloittanut mutta kovin pitkälle en ole päässyt. Minusta on aivan käsittämätöntä, että miljoonat ihmiset uskovat tuollaiseen hömppään.

• Eroe

Jeesus rakastaa sinua ja haluaisi sinut pelastaa. Saat uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi ja iänkaikkisen elämän. Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua. Psalmi 50:15 - Sanoo Jumala.

• m.i.n.e.r.v.a

• Raamattua. Kaksi on tässä vieressäni olevan stereokajarin päällä. Yksi vanha, vuodelta 1007 oleva kuvaraamattu on varastossa. Ja yksi pienehkö Raamattu on matkaeväänä auton hanskalokerossa.. Ensimmäinen näistä kajarin päällä olevista Raamatuista on hyvin vanha, vuonna 1947 painettu teos, joka on painettu paksulle paperille ja teksti isoa. Siitä lähtivät kannet ja Uuden Testamentin sivut irti ahkerassa käytössäni. Mutta edelleenkin se on luettavissa.. Toinen Raamattu on nahkakantinen, vetoketjulla suljettava, jossa sivut ovat hyvin ohutta paperia ja teksti pientä sekä lovet lehtien sivuilla häiritsemässä sanankohtien löytämistä. Ne lovet ovat tehty muka helpottamaan hakua. Kun totuin jo tuota vanhempaa painosta lukiessa siihen, ettei mitään merkkejä sivujen reunoissa tarvita, niin ne lovet tosiaankin häritsevät lukuharjoituksia.. Kaikki muut Raamatut olen saanut lahjaksi tai löytänyt jostain, mutta vetoketjulla suljetun olen ostanut itse..

• Eroe

Minulla on kanssa, vähintään Uusi Testamentti. Kerran autolla ajaessa katsoin taustapeilistä, kun poliisiauto ajoi perässä. Katsoin, onpa hienot värit kun poliisiauto vilkuttaa. En edes voinut aavistaa, että se vilkutti minulle, pysäyttäen kohta. Poliisi tuli ja pyysi; ajokortti ja rekisteriote. Annoin ja sitten pitkä puhallus. Tulos oli 0.0, siis vesiselvä. Poliisi sanoi, heille oli tullut soitto, että sen ja sen värisellä Mersulla ajaa humalainen. Hänellä kädet tärisi, poliisilla. Hän huomasi soiton aiheettomaksi ja minut vesiselväksi. Näytin vielä Raamattua, ja sanoin olevani uskovainen mies. Poliisi sanoi heti, täytyy ilmoittaa heti muille partioille, että soitto oli kiusasoitto, ja aiheeton. Minua alkoi naurattaa koko asia. Sain selville aika pian kuka tuon kiusan teki. Hänestä se oli hyvinkin hauskaa, ei minusta, mutta en jaksanut olla edes vikainen.

• nimineuvos
        Eroe kirjoitti:

Minulla on kanssa, vähintään Uusi Testamentti. Kerran autolla ajaessa katsoin taustapeilistä, kun poliisiauto ajoi perässä. Katsoin, onpa hienot värit kun poliisiauto vilkuttaa. En edes voinut aavistaa, että se vilkutti minulle, pysäyttäen kohta. Poliisi tuli ja pyysi; ajokortti ja rekisteriote. Annoin ja sitten pitkä puhallus. Tulos oli 0.0, siis vesiselvä. Poliisi sanoi, heille oli tullut soitto, että sen ja sen värisellä Mersulla ajaa humalainen. Hänellä kädet tärisi, poliisilla. Hän huomasi soiton aiheettomaksi ja minut vesiselväksi. Näytin vielä Raamattua, ja sanoin olevani uskovainen mies. Poliisi sanoi heti, täytyy ilmoittaa heti muille partioille, että soitto oli kiusasoitto, ja aiheeton. Minua alkoi naurattaa koko asia. Sain selville aika pian kuka tuon kiusan teki. Hänestä se oli hyvinkin hauskaa, ei minusta, mutta en jaksanut olla edes vikainen.

ja niinhän tuo puhallutti, vierellä istuja sanoi "emme käytä alkoholia, ei tarvitse puhaluttaa", poliisi siihen, "no se on teijän asia, ei minun." Kyllä oli outo uskova, kun häiriköi poliisin rutiinitarkastuksia, mutta se olikin hellari.

• irt34
        nimineuvos kirjoitti:

ja niinhän tuo puhallutti, vierellä istuja sanoi "emme käytä alkoholia, ei tarvitse puhaluttaa", poliisi siihen, "no se on teijän asia, ei minun." Kyllä oli outo uskova, kun häiriköi poliisin rutiinitarkastuksia, mutta se olikin hellari.

yhtään sen enempää kuin hjk:oon jalkapallo kerho.

• Eroe
        irt34 kirjoitti:

yhtään sen enempää kuin hjk:oon jalkapallo kerho.

Piste.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      319
      4133
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      315
      2555
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      69
      2240
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      79
      1881
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      413
      1644
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1419
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1270
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1228
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1202
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1153
    Aihe