Yh:n kanssa deittailu ... Apua ...

Pois tolaltaan ...

Tapasin n.30v:aan yh:n tässä 3 vkoa sitten yhdessä baarissa. Iltahan meni rattoisasti ja lopuksi hän antoi numeronsa, jos kiinnostaa vaikka soittaa tai jotain... No sovimme parin viikon päästä, että voisimme käydä vaikka uudestaan ulkona ja kävimmekin, mutta sitten ...
Kun ilta oli puolessa välissä niin yht'äkkiä pitikin lähti tämän asunnolle jne. ja sitten puh. keskustelut muuttuivat, että kysymys on seurustelusta??? ja menojani pitäisi rajoittaa. Ite vain katsoin silmät suurina, että mihin tämä johtaa. Kaikki käy tosi nopeesti, pitäis varmaan hypätä pois karusellistä. Itelläkin pitkän suhteen päättymisestä on n. 2kk ja vähän saanut hengähtää ja nyt viedään niin kuin viimeistä päivää. Emme ole sopineet pelisääntöjä ja enkä ole omaltapuoleltani antanut ymmärtää, että kysymyksessä olisi suhde. Mitenhän tässäkin pitäisi toimia? Itse en ole vielä toipunut edellisestä suhteesta ja tietysti haluan käydä ulkona myös muiden kanssa. Mitenhän tämänkin kertoisi, ettei loukkaisi pahasti, mutta jos ei kerro niin loukkaa varmasti. Näyttää, että yh-aideillä on optimoitu ajankäyttö deittailussakin VAI mitä?

9

3991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen kuin

Ei kyse ole mistään YH:n aikataulusta. Vaikka itse olen kahden lapsen yh, mielestäni täytyy ottaa huomioon toisenkin aikaisempi elämä, eli antaa aikaa mahdolliselle suhteen muodostumiselle.
      Ei kuulosta hyvälle, kun kyseinen naistuttavasi alkaa jo nyt rajoittaa menemisiäsi,vaikka ette vielä edes seurustele! Nainen on ehkä käsittänyt väärin, eli korjaa asia äkkiä ja jatka elämääsi. Jos tämä nainen jaksaa odottaa, hän on silloin kiinnostunut juuri sinusta. Muussa tapauksessa hän etsii isäpuolta ja siittäjää uudelle lapselle.

• 2 lapsen-yh

Ravintolassa tapaa monen moisia immeisiä. Olen omassa tuttavapiirissäni huomannut sellaisen piirteen ,että meillä yh-äideillä on taipumus tarttua kaikkeen epätoivon raivolla. Se että ruvetaan rajittamaan toisen menoja ja olemisia ei kyllä taida toimia ei ainakaan jos joku erehtyis rajoittamaan minun menoja heti toisella tapaamisella, tai niinku tässä taanoin kävi rupes ehdotteleen yhteen muuttoa. Ei muuta ku karkuun ja lujaa.

• leskenlehti

No voi jukra, mä kyllä itse yh:na olen sitä mieltä tästä asiasta, että sitoutuminen ja toiseen tarraaminen muutaman tapaamis kerran perusteella on liioiteltua ja vielä suinpäin suhteeseen meneminenkin, koska siinä usein saa sen yh:n mukana siten kylkiäisenä jo vähän enemmänkin, tuota elämää ympärilleen. Elikkä yh joutuu harkitsemaan noita siirtoja huomattavasti syvällisemmin. Ei me nyt ihan noin epätoivoista porukkaa olla.

• mirkku
        leskenlehti kirjoitti:

No voi jukra, mä kyllä itse yh:na olen sitä mieltä tästä asiasta, että sitoutuminen ja toiseen tarraaminen muutaman tapaamis kerran perusteella on liioiteltua ja vielä suinpäin suhteeseen meneminenkin, koska siinä usein saa sen yh:n mukana siten kylkiäisenä jo vähän enemmänkin, tuota elämää ympärilleen. Elikkä yh joutuu harkitsemaan noita siirtoja huomattavasti syvällisemmin. Ei me nyt ihan noin epätoivoista porukkaa olla.

eikä yh:t välttämättä etsi edes siittäjää lapsilleen, nehän on jo siitetty ja synnytetty.

• Nainen

On aika kummallista joskus seurata sellaista leimaus keskustelua. Miten niin ne ihmiset joilla on lapsia, olisivat jotenkin enemmän jotakin tai vähemmän jotakin.

Tuo toiseen takertuminen tai mitä se nyt lienee onkaan, ei varmaan ole kiinni siitä, että tällä naisella on lapsia. Olisiko enemmän kiinni aiemmasta elämästä, edellisistä suhteista, siitä minkälaisiin suhteisiin nainen on tottunut, jne. Tämän naisen mielestä saattaa olla suhteilla joku tietty kaava, jota sitten seurataan. Ja näitä tämmöisiä ihmisiä löytyy tosiaan ihan niin miehistä kuin naisista, eikä siinä ole kyse siitä, onko lapsia vai ei.

Ehkä puhuminen taas jälleen kerran olisi poikaa. Sitä voisi ehkä ihan suoraan vaikka kysyä, että kun minä nyt aattelen näin, niin onko se näin? Vai onko se minun mielikuvitukseni puutetta? Voi ihan suoraan kysyä, että mitä toinen odottaa suhteelta ja onko hänellä jotakin toimintatapoja, kaavoja tai normeja suhteille. PUhuminen on siitä oiva keino, että se aina valaistaa tajuntaa. Suosittelen.

Sen vielä voisi mainita, että aika usein törmää näihin juttuihin, että on suhteen poikanen ja mies on pistänyt oikein kunnolla mielikuvituksen liikkeelle ja olettaa naisen haluavan sitä sun tätä. Ja kaikki on tosiaan vain sitä miehen mielikuvituksen tuotetta, mutta koska mies ei uskalla suoraan puhua asiasta, tai kysellä, jää kaikki arvailujen varaan. Ja kaikki voivat kuvitella sitä väärinkäsitysten määrää, mitä semmoisesta johtuu. Että miehet puhumaan ja kyselemään, suora peli on paras peli.

• Pois tosiaan tolaaltaan ...

Mitä nyt luin nuo vastaukset läpi, niin on osa oikeassa ja osa väärässä.
      Esim. tänään la oli melko kiireinen pv ja puhelin jäi asuntoon, niin tämä yh-äiti oli jo tosi huolissaan ja kuulemma mielikuvitus oli jo laukannut tosi kovaa. On se ovelaa, että jos on tavattu 2 kertaa, eikä ole sovittu mitään ja jos oikein oon ymmär. että mustasukkaisuus on jo pelissä, niin nyt on varmaan oikea aika sanoa, että moron.

• Nainen39

Minä olen myös yh, käynyt treffeillä sekä yh-isien että eronneiden ei yh-miesten kanssa.
        Koska omat lapseni ovat jo murkkuikäisiä, ei ole aikomustakaan sitoutua mieheen jonka kylkiäisenä saisin uuden vaipparumban samaan huusholliin. En myöskään halua, että hurjan lemmenkipeä uros astuisi elämääni vaatien tiiviisti kaiken
        aikani, äidin rooli vaatii osansa.
        Olen tottunut siihen, että minulla on aikaa myös VAIN itselleni johon ei kuulu lapset eikä miehet, vaadin omaa tilaa.
        Koska olen ammatiltani hoitsu, näköjään vedän puoleeni hurmaavia uroksia jotka kuitenkin tarvivat itselleen äitihahmoa ja jopa ihan oikeasti hoitajaa, koska sairastavatkin yllärinä jotain vaikeampaa juttua.

Kamalin treffikokemus oli sairas, kolmen alle kouluikäisen lapsen isä, joka toisten treffien jälkeen alkoi puhumaan "Meidän ihanasta perheestä", "Haluaa olla isä lapsilleni ja minä olen niiin täydellinen äitipuoli hänen lapsilleen" ja ihanaa kun hänellä tulee sairautensa kanssa huono vaihe, hänellä on oma hoitajakin. Ehdotuksia uusista treffeistä tuli, että mm. ottaisimme hänen lapset mukaan että saisivat tutustua minuun.
        Puhelin pärisi viestejä likimain kaksi tunnissa, olinpa töissä tai kotona. Viisi minuttia töiden loppumisen jälkeen alkoi soittelu, missä olen, joko kotona jne.
        STOP !
        Minä kyllä tein selväksi, että me emme seurustele vielä kaksien treffien jälkeen ja minulla on kyllä ihan selvät sembalot oman elämäni suhteen.
        Sain kuulla olevani vain sydämen murskaaja ja tunteilla leikkijä.
        HÖPÖ HÖPÖ !
        Miekkonen sai jäädä välittömästi.

Nyt olen löytänyt oikein hyvän suhteen elämääni, ei tarvi tämä mies hoitajaa eikä äitihahmoa, ei toista huoltajaa perheeseensä.
        Tapaamme sillon kun siltä tuntuu.

Tästä edellisestä miekkosesta en kyllä ole kokonaan vieläkän päässyt eroon. Olen saanut viestejä, joissa hän antaa minulle anteeksi kovat sanani ja haluaa minun kanssa jatkaa ja katsoa tulisiko meistä pari. Hyväksyy senkin, että seurustelen toisen kanssa.
        VOI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN !

Sinulle annan vinkin, että jos tämä nainen ei ole mieleesi kokonaispakettina, katselehan uusia tuulia ja välittömästi.
        Tee selväksi että hän on pikkusen liian takertuva persoona että pystyisit nauttimaan oikealla tavalla treffailuistanne.

Jos olet vasta niin vähän aikaa ollut sinkkuna, tarvit todella hengähdystaukoa ja terveellä pohjalla eteneviä treffailuja, aikaa nauttia elämästä.

• n40

Nyt opit että pelisäännöt selviksi alusta asti. Itse olen yh, lapset ala- ja ylä asteikäisiä. Vapaana piti rautalangasta vääntää joillekkin miehille että en halua ketään miespuolista saman katon alle, enkä lapsilleni isä hahmoa, heillä on omansa. Miesten oli vaikea käsittää että halusin luottamuksellisen suhteen, omissa asunnoissa, oma arkielämä lasten kanssa. Enkä tosiaankaan halua jokapäivä vierelle jotakin "vahtimaan", haluan myös omaa aikaa. En halua "äitipuoleksi" kenenkään lapsille, enkä huoltajaksi kenellekkään miehelle.

Löysin ihmisen (yh-isä) jolla samat ajatukset. Ihana tasapainoinen, luottamuksellinen suhde. Meillä on omaa aikaamme täydelliset jokatoinen viikonloppu (lapset molemmin puolin ex:llä). Oma arkielämämme tahoillamme (eri paikkakunta). Sovimme heti alussa pelisäännöt; täydellinen uskollisuus ja luottamus koko perusta, avoimet välit, muutamme yhteen vasta kun lapset molemmilla itsenäistyneet -siis jos vielä silloin tunteen ovat näin voimakkaat toisiamme kohtaan-.

On heti alussa tehtävä selväksi mitä itse haluaa ja odottaa tulevaisuudelta ja uudelta suhteelta. Jos ajatukset eroaa kovasti toisistaan, antaa olla. Jos ajatukset samoilla linjoilla, siinä on ihan hyvä pohja.

• IHANA YH-ÄITI

Heippa Onneton,

Selvitä asiasi sekä tunteesi - ja kerro rehellisesti ja tarpeeksi selkeästi myös!
      Turha on sinun itseäsi kiduttaa ja toistakaan -eli siinä antaa ymmärtää jotain - mihin et ole valmis.
      Tuntuu että olette kaksi onnetonta -jotka ei osaa päättää minne menette ja mistä tulette.
      MUTTA - sen annan neuvoksi - OTA ja RAUHOITU - mieti entistä suhdettasi ja anna itsellesi aikaa.
      Jos ei ole valmis uuteen suhteeseen - tekee siinä vain karhunpalveluksen itselleen ja muille.
      Omakohtaisesti olen tosi onnellinen - erosin oma-aloitteisesti - en hetken mielijohteesta - vaan siksi että suhde ei toiminut. Rakastan nykyistä elämääni - ilman miestä - vaikkakin joskus kaipaan SITÄ OIKEAA RAKASTA.
      MIhinkään suhteeseen en hyppää jos en ole valmis - vaikka niitä tulijoita olisi pilvin pimein.
      Annoin aikaa itselleni selvittää entinen ja nykyinen elämä - ja olen tasapainossa kaiken kanssa - siis olen valmis uuteen RAKKAUTEEN - jos sellainen eteen sattuu.
      : ) Joten yksinhuoltajuus ei kai ollut sinunkaan ongelma - vaan että itse et ole vielä VALMIS.

Kerro hellästi ja suoraan asiasi - jos hän ei ymmärrä - ei se ollut oikea juttu.

KEEP ON SMILING

Itse olen onnellinen Yh-äiti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      252
      2947
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27